u5021_a148628_gs_42_195_r47.jpeg
3.76M
🚩 وصیتنامه حاج قاسم
اثر مهدی احمدی
#حاج_قاسم
#شهیدالقدس
🔻 هنرهیأت
@honareheyat
🌐 وبگاه | ایتا | اینستاگرام
هدایت شده از Rezajafari_artwork
مثل حاج قاسم....
.
.
.
شنیدم که کودکان هم بین شهدا بودند... کودکانی که آرزو ها داشتند. شاید مادراشون کلی خیال پردازی تو ذهنشون براشون میکردند.بهشون میگفتن خانم دکتر ، آقای مهندس ، خلبان من به هر حال مادر هست و کلی آرزو برای بچش... اما بدونید الان بهشون میگن شهید...
این متن با چشمان پر از اشک مینویسم دنیایی که توش ظلم و کودک کشی باشه دنیا نیست.....
به امید روزی که بچه ها بزرگ بشن و نقاشی هاشون تبدیل به واقعیت بشه..
.
.
میدونم کار پر از ایراده ولی دلم نیومد کاری نزنم.......
.
عرض ارادت به ساحت شهدای کودک حادثه تروریستی کرمان
----------------------------------------
.
#حاج_قاسم
#کرمان_تسلیت
----------------------------------------
@rezajafari_artwork
هدایت شده از پایگاه جامع محتوایی هیأت
🚩 بسماللهقاصمالجبارین
✅ راهبردهای پیشنهادی در رابطه با
حادثه تروریستی کرمان
▪️همانطور که پیشبینی میشد اسرائیل برای سرپوش گذاشتن روی شکست در غزه عملیاتهای تروریستی مختلفی را در سراسر جبهه مقاومت انجام خواهد داد تا بتواند از یک طرف تمرکز جبهه مقاومت را بههم بزند و از طرف دیگر فشار بر روی خودش را به حداقل برساند و با استفاده از نفوذیها افکار عمومی مردم کشورهای جبهه مقاومت را به سمت امنیت داخلی خودشان معطوف کند
چیزی که مهم است این است که به افکار عمومی کشورهای جبهه مقاومت تفهیم شود که بالاخره جنگ جنگ است و در جنگ، زد و خورد وجود دارد مهم این است کدام کشور استقامت و شجاعت به خرج میدهد و توانایی رویارویی با توطئه ها را در خود و روحیه مردم خود ایجاد کرده است.
🔻۱. ضد انقلاب مانند همیشه از راهبرد نخ نما شده و تهوعآور "کار خودشونه" استفاده کرده و میکند لذا یکی از مباحثی که باید روی آن تاکید شود تروریستی بودن این حادثه توسط عوامل آمریکا و اسرائیل است.
🔻۲. بعد از ۷ اکتبر رژیمصهیونیستی هیچگاه نتوانست آبروی رفته خود را برگرداند و از طرف افکار عمومی خود و نخبگان دنیا در ضعیف ترین حالات خود قرار دارد لذا برای برگرداندن هیمنه پوشالی خود مجبور است تیمهای ترور سازماندهیشده خود را در خاورمیانه فعال کند این تیمها وظیفه بازگرداندن و احیای هیبت پوشالی اسرائیل را دارند لذا این موضوعات ادامه دارد.
🔻۳. اینکه دشمن از حاج قاسم و از نام حاج قاسم و از زائران حاج قاسم اینهمه ترس دارد که مجبور است آنها را ترور کور کند مایه سرافرازی و نشانه قدرت مکتب حاج قاسم است که باید در سرتیتر پیامها و اخبار تاکید گردد.
🔻۴. جمعبستن کسانی که از این حوادث ابراز خوشحالی میکنند با اسرائیلیهای کودککش که زن و بچه بیگناه مردم را میکشند و ابراز انزجار از رفتار آنها در پیامها و کامنتهای فضایمجازی باید رخ دهد.
🔻۵. چیزی که عملا دشمن دنبال آن است تفرقه در افکار عمومی مردم ایران در مواجهه با این موضوع است لذا حفظ وحدت و جلو و عقب نرفتن از مواضع رهبرمعظمانقلاب باید به عنوان یک اصل تاکید گردد.
🔻۶. خاصیت استکبار این است که بهمحضاینکه نشانههای ترس در طرف مقابل خود را مشاهده کرد جریحتر شده و بیشتر آسیب میزند، لذا باید با تقویت روحیه شجاعت در مردم و رجزخوانی در فضایمجازی و حقیقی دشمن را از عملکرد گذشته خود پشیمان کرد.
🔻۷. همانطور که رهبرمعظمانقلاب بعداز شهادت حاج قاسم فرمودند هدف ایران از انتقامسخت تخلیه کوتاه مدت بار روانی جامعه نیست بلکه بیرون راندن آمریکا از منطقه و اضمحلال رژیم صهیونیستی هدف اصلی انتقامسخت است لذا باید دقت کرد در موضعگیریها این موضوعات لحاظ شود.
🔻۸. بعد از عملیات تروریستی علیه یک ملت، وقت وحدت ملی است . برای انتقاد همیشه وقت باقی است. این کاری که بعضیها میکنند و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشور را تحقیر میکنند همان خواسته جنایتکاران است.
🔻۹. فریاد انتقام باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود تا بتوان به وسیله آن تصمیمگیران را در این شرایط سخت یاری کرد.
🔻۱۰. چیزی که واضح و مبرهن است جواب این تجاوزات و ترورها باید در خارج از مرزها و بصورت قاطع داده شود و امنیت داخلی نباید دستخوش این امور گردد.
🔻۱۱. معمولا در اینگونه حوادث یکیاز سرخطهایی که ضد انقلاب پیگیری میکند انداختن توپ بازی به زمین برادران افغانستانی است لذا دقت شود اینگونه پیامهای تفرقهانگیز که با امنیت داخلی ما تعارض دارد در نطفه خفه گردد.
🔻۱۲. حرکت کاروانها و خودروها به سمت کرمان و حضور گسترده مردم در تجمعات و راهپیماییهای روزهای آینده حتما میتواند نقطه عطفی در این زمینه باشد و در محاسبات دشمن تاثیر خواهد گذاشت لذا ترغیب مردم به حضور در این تجمعات جزو اولویت هاست.
|#تحلیل_راهبردی
|#ایده
🚩 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
▫️www.heyat.co
هدایت شده از پایگاه جامع محتوایی هیأت
🔰یادداشت تحلیلی
▫️دقتها و تأملاتی پیش از فریاد انتقام
🔻 اگر دیدی!
در مواجهه با عروج عاشقانه زائران حاج قاسم در کرمان یا شهادت فرماندهان جبهه مقاومت در لبنان به دستور جوخه ترور رژیم شیطانی،
با قلبی آکنده از شور انتقام
در موقعیتی انقلابی
ذهن و زبانت،
فریاد خشم و انگشت اتهام را
به جای آمریکا و اسرائیل،
به سوی مردان مرد جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت نشانه رفته است،
بدان که در طراحی تمیز دشمنی به بنبست نشسته ناخواسته،
نقش #انتحاری_سوم بر دوش توست.
❗️پس پیش از فریاد انتقام انتقام
جهت را دوباره مرور کن یا جلیقه انتحاری اتهام را از تن بیرون بیاور.
❇️ تکلیف روشن امروز؛
۱. نمایش خشم و نفرت همه مردم از آمریکا و اسرائیل
۲. و مهمتر از آن نمایش اعتماد و پشتیبانی کامل مردم از اراده دلیرمردان حکیم جمهوری اسلامی و جبهه رشید مقاومت در هر سطحی از تصمیم و اقدام و زمان بندی، مبتنی بر #طرح_راهبردی_مواجهه_با_دشمن.
✅ تکمله:
۱. طوفانالاقصی با همه استقلال در طراحی و عملیات ، بخشی از پازل طرح راهبردی پرکرامت و پیروز مبارزه چهل ساله جمهوری اسلامی با جبهه استکبار است.
۲. بدون شناخت و اعتنا به
#طرح_راهبردی و #نقشه_عملیاتی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت ،
هر اظهار نظری درباره نحوه مواجهه عملیاتی با دشمن،
از هر شخص و با هر سطحی از اطلاع واقعی یا ادعایی از میدان،
چیزی جز بی تقوایی نبوده و اثری جز تضعیف نخواهد داشت.
۳. هر ایده انتقامی باید بتواند نقش ویژهای را در پیشبرد این طرح راهبردی مبارزه ایفا کند و الا جز خروشی احساسی و کم حاصل نخواهد بود.
۴.شوق پیروزی حق و شور نجات انسان،
کینه از کفر و ظلم و درد و داغ رنج امت،
بیش از همه در جان امام حق موج میزند،
پس دست فضل و فیض، بیش از همه، فهم و درک را بر جان او مینشاند،
پس در موقعیت خطیر مواجهه لشکر حق و باطل، الهیترین پیام آسمان اطیعواالرسول است.
رسول مهربان، در این موقعیت سخت، با سکوت، امتش را رها نمیسازد.
گوش و هوش را به ولیّ الهی و طرح او سپردن والاترین کمال انقلابی است.
۵. هر چه قدر که قاعدین عافیت طلب برای امامان حق، هزینه بودهاند،
به همان میزان و بلکه بیشتر، انقلابیون احساسی و بی اعتماد به جبهه امامت و خارج از طرح امام، دردسر آفریدهاند.
۶. عظمت روح و حرارت عشق و بلندای حکمت اهالی جبهه مقاومت جمهوری اسلامی که در تمام این چهل سال حیات مخلص و بی سر و صدا،
ذیل اراده طوفانساز انقلاب و هدایت رهبر مرشد بصیر صبور از توحیدش، قیام و استقامت و از دانشش، موشک و پهباد ساخته، از ارتباط و تربیتش، حزب الله و بدر و حشد پروریده، و از زکات دانش و تکنیکش، حماس و انصارالله را پشتیبانی نموده چرا و چگونه، نور چشم و مورد اعتماد و تایید ما نباشد؟
۷. نجات در منطق کتاب انقلاب؛ قرآن
از آنِ #امت_مومن_صبور_شکور است،
مباد که حوادث واقعه، صبر و شکر و ایمانی را از ما به یغما برد.
۸. پیروزی در آینه مکتب امام خمینی(ره) برازنده امتی است که در سایه کلمه توحید و وحدت کلمه، شخصیتی قائم یافته باشد،
کلمه ای در #جهاد_تحقیر اگر بر وزانت و قداست و اعتبار فرماندهی قیام جبهه مقاومت غباری بنشاند، رفته رفته شخصیت قیامی امتی برخاسته را خرد میکند، و هزار #جهاد_تبیین شاید نتواند از این شخصیت خرد شده امید و قیام بسازد.
چه اینکه رنج ساختن کجا و سهل خراب کجا!
۹. برای ملت امام حسین (ع) که میداند خزائن نصرت در حدیث نبوی به دست کیست،
شهادت سرخی این چنین در موقعیت زمان و مکان علمدار جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی در روز ولادت سیدتنا و مولتنا حضرت فاطمة الزهرا (س) و فرزند عزیزش سید روح الله خمینی (ره) نویدبخش و پر معناست.
مباد معانی بلند این شهادت لا به لای تحلیلهای شبزدگان، از چشمها غائب بماند.
خاصه برای ما که از زبان صدق سردار طعم رزق پیروزی جنگ ۳۳ روزه در شکار مرکاوا را از دست پر مهر و دامن مادریاش چشیدهایم.
۱۰. و آخر اینکه
پیام مشعشع #فتنه_بانوی شهرآشوب نام آشنای فِرگیسوی رسانه دشمن در دعوت از سپاه عزیز برای گستردن مستقیم ضرب بازویش در پاسخ به ترورها در قالب تحریک و تمسخر، خود حجتی است برای او که در دو راهی تشخیص طرف درست، متحیر است.
یک طرف؛
#فریاد و #فشار و #فحش و #انفعال بر سر عزیزترین و غیورترینها
و یک طرف؛
#اعتماد و #امتداد و #تشدید و #تبیین اراده انقلابی جمهوری اسلامی و سپاه عزیز و جبهه مقاومت در ساحت بیان و بنان
✏️ یادداشتی از حجتالاسلام #حمزه_وطنفدا
|#انتحاری_سوم
|#تحلیل_راهبردی
|#شهدای_تروریستی_کرمان
🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
▫️www.heyat.co
هدایت شده از
#رویداد | کارگاه ملی "زخم کاریکاتور"
✅️ "توسعه یا پیشرفت مسئله این است!"
💠 با حضور:
👤 محمد علی رجبی
👤 سید محمد جواد طاهری
📆 پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ دی ماه
🏢 دارالعباده یزد
📎 لینک ثبت نام:
https://formafzar.com/form/nw1y1
🎥جشنواره مردمی فیلم عمار استان یزد
🌐 @AmmarFest_yazd
هدایت شده از ali.alavirad
الَسَّـلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْبـاقِرُ بِعِلْــمِ اللّهِ
الَسَّـلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْمُبَیِّنُ لِحُکمِ اللّهِ
یَا مَـنْ أَرْجُـوهُ لِکُــلِّ خَــیْرٍ
وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ
@ali_alavirad
هدایت شده از رسم | مجمع طراحان البرز
قطره به دریا چو رسد دُر شود
اعتکاف اهالی هنر و رسانه
ویژه برادران هنرمند و فعالان رسانهای استان البرز
۵ الی ۷ بهمن ماه، مسجد الرحمن رجایی شهر
ثبت نام: تا سه شنبه سوم بهمن
از طریق ارسال نام، سن و رشته هنری به آی دی @rayatschool یا پیامک کردن به شماره 09966778744
هزینه ثبت نام: ۳۰۰ هزار تومان
مجمع طراحان استان البرز (رسم)
@rasmartists
هدایت شده از جبهه هنرمندان انقلاب اسلامی حرا
🔸کارگاه بندگی
اعتکافی برای تقویت معرفت و مهارت
(جلسات معرفتی و آموزشی+کارگاه تولید پوستر)
▫️۵، ۶ و ۷ بهمنماه ۱۴۰۲
▫️مازندران - ســـاری
__________________________
🔹کارگاههای تخصصی فشرده و تجربهگویی توسط اساتید کشوری (به صورت آنلاین) :
- محمدرضا دوستمحمدی
- سیدهادی قادری
- محمدصابر شیخرضایی
- احسان جعفرپیشه
__________________________
نکات قابلتوجه:
✅ برای بخشی از محل اعتکاف خواهران هنرمند و حیاط محل اعتکاف صیغه مسجد خوانده نشده.
✅ طبق فتوای رهبری برای صحیح بودن اعتکاف مسافر، شخص با نیت نذرِ روزه میتواند در مسافرت هم روزه کامل بگیرد و معتکف شود.
__________________________
▫️جهت ثبتنام به @HaraAdmin پیام دهید یا با شماره 09351808523 (آقای انصاری) تماس حاصل فرمایید.
__________________________
#جبهه_هنرمندان_انقلاب_اسلامی_حرا
https://eitaa.com/joinchat/1962541315C553909e63d
بهگزارش روابط عمومی جامعهایمانیمشعر،
جلسات داوری فراخوانهای هنری رسانهای هیأت از میان بالغ بر ۵ هزار اثر از بیش از ۴۰۰ هنرمند برگزار شد.
در جلسات داوری تعداد ۲۳۷ اثر از ۱۱۵ هنرمند با نظر هیأت داوران به عنوان آثار منتخب اعلام شد.
لازم به ذکر است اختتامیه این فراخوانها و اعلام اسامی برگزیدگان در هر فراخوان هم زمان با رویداد ملی سفینة النجاة ۲ در حرم مطهر امام رضا علیه السلام در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
@honareheyat
بهگزارش روابط عمومی جامعهایمانیمشعر،
جلسات داوری فراخوانهای هنری رسانهای هیأت از میان بالغ بر ۵ هزار اثر از بیش از ۴۰۰ هنرمند برگزار شد.
در جلسات داوری تعداد ۲۳۷ اثر از ۱۱۵ هنرمند با نظر هیأت داوران به عنوان آثار منتخب اعلام شد که اسامی هنرمندان برگزیده به شرح ذیل میباشد.
امیر قیومی، علی مظفری، علی ابک، هادی دهقان پور، محمود بازدار، پرویز گلی زاده، حمید عابدی، محمد آهنگر، محمدهادی خسروی، علی اصغر يوسفی، امیر قادری، یاسر محمدخانی، انیس قلاوند، حمید واحدی، علی احمدی نژاد، عبدالرحمن مجرد، محمود خدابخشی، مریم آلمومن دهکردی، علی حسن زاده،آنیتا حسنعلی زاده، مجید خالقی مقدم، محمد عمارلو، رسول مختاری، محمدرضا بهمرام، عاطفهسادات صفوی، محمدایلیا یعقوبی، میترا زرگرانی، اکبر قاسم ور، سیدمتین هاشمی، محمد قائدی، شریفه علی آبادی، علی کریمی، علی هاشمی کوشان، کمیل حسنزاده، فاطمه تاجیک، امیر کرمکار، سید محمدمهدی قدس علوی، الهه جوان، حسین شاهبداغی، عمران کامیاب، مهدی مصطفوی، زهرا سلمان صابری، امید کردی، ایمان ماندهگاری، سیدجواد مظفری، امین موسوی، علی ذوالفقارزاده، حامد تیموری، سیدمحمدحسن موسوی، سید محمد مهدی حسینی، علیرضا حاج حیدری، حسین یساری، جواد عبدلی، مهدی قنواتی، علی علویراد، حمید ژولانژاد، محمدجواد اسعدی سامانی، مریم محمدی، سید مهدی میراحمدی، محسن هیزجی، اکبر مولایاری، سید حسین باقر نقوی، محمد باقری، محمد متقیمنش، محمد حاجی علیرضایی، حسین قربانی، علی پیشدار، حسین براتی، بهمن جلالی نوکنده، محمد امین همزبان، یاسر باغداری، رامین صالحی، علی صادقیان، امیر قنبری، امیرحسین ربانی، سارا اوبری، امیرمحمد کریمیان، محسن کاظمی، مهدی جم جاه، رضا جعفری، ایمان کاتبی، امیرحسین ربیعی، محمدمهدی قربانی، آرمین رهنما، محمدمهدی اولاديان، رضا عنایتی ضمیر، مهیار ساکی، پوریا داوطلب، سید ابوالفضل حسینی، سید صدرالدین علوی، محمد افراز، محمدصادق پیمانی، علیرضا محرمی، ابوالفضل محیط، سید محسن محمودی، سعید سلیمی، علیرضا شیالی، علی بخشنده، حامد ریا، محمدحسن افشاری، مهدی احمدی، محسن راستیپور، عمار ابوالفتحی، حسين عكاف، مهدی شاهوردی، امیرمهدی احمدی، محمد جواد صادقی نژاد، مهرداد قلی، کوثر الاسوند، الناز فتحاللهپور، مصطفی احمدی میاندشتی، الهام معینی کیا، محمدمصطفی احمدی خامسی، محمدرضا دده بیگی، فاطمه سادات جوادی
لازم به ذکر است اختتامیه این فراخوانها و اعلام اسامی برگزیدگان در هر فراخوان هم زمان با رویداد ملی سفینة النجاة ۲ در حرم مطهر امام رضا علیه السلام در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
@honareheyat
هدایت شده از هنر هیأت
🚩 امام آزادگان
🔸اثر هنرمند:
محمد مظفری
◽️تولیدشده در رویداد امام امت، امت امام
تهران، بهشت زهرا | اردیبهشت ۱۴۰۲
🔹استفاده از اثر بدون دخل و تصرف، برای عموم مجاز میباشد.
🔻 مشاهده سایر آثار و
بارگیری فایل باکیفیت در کانال:
#هنر_هیأت
@honareheyat
2E8A187F-20D9-4D40-86C5-735C5EA97240.png
22.19M
🚩 امام ازادگان
🔸اثر هنرمند:
محمد مظفری
◽️تولیدشده در رویداد امام امت، امت امام
تهران، بهشت زهرا | اردیبهشت ۱۴۰۲
🔹استفاده از اثر بدون دخل و تصرف، برای عموم مجاز میباشد.
🔻 مشاهده سایر آثار و
بارگیری فایل باکیفیت در کانال:
#هنر_هیأت
@honareheyat
هدایت شده از استاد عشایری منفرد
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای شیخطادی، سلام و سعادت
بر اساس اخبار رسانهها در جشنواره امسال دو قطعه لباس (یک روسری و یک کراوات) به صحنه آورده و کراوات را با توضیحاتی به جناب وزیر ارشاد اهدا کردهاید. پیشینه فرهنگی شما در عرصه سینما و نیز سابقه علمی و تجربی شما در عرصه طراحی لباس، برای این کاربر کوچک محصولات هنریتان، پرسشی را پدید آورده که خوب است از آن مطلع شوید.
شما ارباب هنر، دقیقتر و عمیقتر از صاحب این قلم میدانید که لباس یکی از «ابزارهای ارتباطات غیرکلامی» (Non-verbal Comunication) شمرده میشود. وقتی نشانهشناس و فیلسوفی چون اومبرتو اکو (Umberto Eco) از تعبیر «گفتگو از طریق لباس» بهره میبرد، وقتی آلیسون لوری تعبیر «زبان لباسها» (The language of clothe) را به عنوان نام کتابش برمیگزیند، ناگزیر باید باور کنیم که اولاً هر «قطعه لباس» یک واژه معنادار است، ثانیاً «هارمونی پوشش لباسهای یک فرد» نیز اندیشه، عادات و فرهنگ شخصی او را نمایان میکند و ثالثاً «نمای کلی پوشش یک جامعه یا یک قوم» نیز هویت تمدنی آن جامعه و آن قوم را بیان و ایجاد و تقویت میکند. چنین است که ریتم موزون و قافیهمندِ لباسهای یک تمدن و یک فرهنگ، میتواند «شعر لباسها» شمرده شود و مفاهیمی را منتقل کند که حتی اشعار سعدی و حافظ و نظامی و مولوی هم نمیتوانند آن را منتقل کنند.
چنین نگرهای به لباس، در سطح فیلسوفان و جامعهشناسان باقی نمانده بلکه نظر «طراحان لباس» را نیز به خود مشغول کرده است. چنانکه همقطاران شرقی و غربی شما نیز لباس را از «سطح کاربردی» فراتر برده و توانستهاند آن را در «ساحت مفهوم و دلالت» ادراک کنند. طراحانی چون کوساما، میاکه، بورلی سِمز و ... لباس را یک «عنصر هنری و معنادار و دلالتکننده» تلقی کردهاند که خود مستقلاً میتواند با تماشاگر سخن بگوید.
با این مقدمه میخواهم یادی کنم از شخصیت تاریخساز دیگری که او نیز مانند شما در یک روز به یاد ماندنی، لباسی را به روی سِن برد و نیمساعت حاضران به احترامش کف زدند. آن شخص خانم گاندی است که لباس زن هندی را در سازمان ملل به روی سِن برد. آن روزها شاید گاندی هیچ یک از گزارههای تئوریکی را که امروزه من و شما درباره «لباسِ مفهومی» خواندهایم، نخوانده بود و اصلا با «نظریهی لباسِ مفهومی» آشنایی نداشت ولی با همان شعور و آگاهی بسیط اما عمیق خود، این را میدانست که لباس، معنا دارد. برای همین در همه محافل بینالمللی و ملاقاتهای رسمی، همان ساریهای چهارهزارسالهی هندی را میپوشید تا به سران جهان بفهماند شما دو قرن آمدید سرزمین مرا استعمار کردید و همه تلاشتان را به کار گرفتید که ما را مثل خودتان کنید؛ من به عنوان مظهر زن امروز هند، با «لباس خودم» آمدهام تا به شما بگویم که همه تلاشهایتان بیهوده بوده و من خودم هستم (جملهی اخیر از دکتر علی شریعتی).
او ریشه و پیشینهی لباس هندی را میشناخت، آن را «لباس خود» میدانست و معنا و مفهوم این لباس را نیز میفهمید و میخواست به غربیها هم بفهماند. او زبان گویای این لباس را در مقابل لباسهای غیربومی (که در سه قرن اخیر با پتکهای مخملی بر مردم مشرقزمین تحمیل شده) نیز میدانست. هنر و ادبیات پسااستعماری (Postcolonial literature) را نیز میدانست. با خودم میگویم اصلا او شاید حتی این را هم میدانست که پُتک مخملی غربیها در ایرانِ ما نیز کدام «روسریها» را از بین برده است؛ «گُلوَنیِ زنان لرستان» را، «یالُقِ زنان ترکمن را»، «چارقَد زنان بویراحمدی و قشقایی» را، «کلاو و سروین زنان کردستان» را و «دستمال کلاغی زنان شاهسون» را، «گشانچادر و مهنا و سریگ زنان بلوچی» را، «چادر و روبندهی زن ایرانی» را و ....!
آقای شیخ طادی عزیز، این مقدمات این سوال را برایم پدید آورده که آقای شیخطادی هرچند ممکن است بر اساس دیدگاههای اجتماعی خود، برخی از روشهای اجتماعی به کارگرفته شده برای کنترلهای فرهنگی را نپسندد اما به عنوان یک «استاد طراحی لباس» که باید با نظریهی «لباسِ مفهومی» آشنا باشد، هر یک از «کراوات» و «روسری» را دارای چه مفهومی میداند؟
بیگمان کسی مثل پرویز شیخطادی که بیبی مریم بختیاری را به عنوان «بانوی سردار» به دختران امروز ایران معرفی کرده، کسی که در حد خودش کوشیده تا پیش روی دختر امروز «دفتری از آسمان» بگشاید و به او بفهماند که دامن مادران شهیدان، گهوارهی پرورش آسمانیترین مردان این مرز و بوم شده، هرچند به اندازه یک «دایناسورِ» گیرافتاده در داخل بانک، آشفته و عصبانی باشد اما در همین آشفتگی هم نباید معنای تمدنی و سابقه مفهومی «کراوات» را فراموش کند.
مبادا روزی هنرمند را خواب ببرد که شاید جامعه را آب ببرد!
ایدون باد.
با احترام و فروتنی؛ محمد عشایری منفرد
حوزه علمیه قم
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
💢 یاوران غزه
❇️ پویش ملی جمعآوری کمک
برای مردم غزه در ماهمبارکرمضان
کمکها به صورت مستقیم صرف
تأمین غذا و ارزاق میگردد.
🔸بنیاد خیریه امالیتامی خدیجهکبری(س)
6104338926896834🔸بنیاد مردمی تحولاجتماعی
5041727010553517🔸بنیاد خیریه جامعهایمانیمشعر
5041721113532122💠 جامعهایمانیمشعر ✅ @www1542org
هدایت شده از استاد عشایری منفرد
بسم الله الرحمن الرحیم
در رمضان امسال، نجیب باروَر، ستارهی شعر هندوکُش، چگونه غربیها را عصبانی کرد؟
نجیب باروَر شاعر جوان افغان، امسال در افطاری شاعران، قبل از قرائت شعر خودش، در هنگام عرض سلام به محضر آیتالله خامنهای، ایشان را نه فقط رهبر ایران بلکه "رهبر فارسیزبانان جهان" خواند! همین یک کلمهی نجیب باروَر، کافی بود تا خبرگزاریهای ایرانستیز و نانجیب، این خبر را طوری بازتاب بدهند که با تحریک قومیتیِ همسایگان ایران، آنان را دلآشوبِ ایرانهراسی کنند.
❓ آیا واقعا این یک کلمه، این قدر وحشتآور بود؟
آری، وحشتآور بود! برای اندیشکدههای انگلستانی و فرانسوی، که پس از 1990 میلادی توانستند با دادن راهنماییها و مشاورههای توطئهآمیز به ترقیخواهان ترک، خط و زبان فارسی را که قرنها زبان رسمی عثمانی بود، در قلمرو عثمانی از بین ببرند، این سخن واقعاً وحشتآور بود!
برای غربیهایی که از پنج قرن پیش تا به امروز، ابتدا از طریق استعمار کلاسیک (و به صورت کاملا آشکار)، بعدها از طریق استعمار نو (و به صورت خزنده) و همین امروز نیز از طریق استعمار فرانو (و به صورت مخفیانه) در تلاش هستند که زبان فارسی را در شبه قاره هند از بین ببرند، شنیدن این جمله، آن هم از زبان یکی از ستارگان شعر امروز افغان، جداً وحشتزا بود!
🔸راستش، زبان فارسی، تنها زبانی بود که پس از استیلای اعراب مسلمان بر آسیا و آفریقا و بخشهایی از اروپا، در زبان عربی مضمحل نشد و توانست پایدار بماند. بعد از فروپاشی خلافت اسلامی نیز باز همین زبان بود که از قلمرو عثمانی تا دورترین نقاط شبه قاره هند به عنوان زبان رسمی حضور داشت. کار زبان فارسی در سرزمین هند به جایی رسید که حتی رامایانا (متن حماسی هندوها) و دیگر کتابهای مقدس هندوها، از زبان مقدسشان (سانسکریت) به زبان فارسی ترجمه شد! در سرزمین عثمانی زبان فارسی بدان پایه رسیده بود که شاهان و شاهزادگان عثمانی به فارسی شعر میسرودند و شاهنامهخوانی در دربارِ عثمانی رواج داشت! حتی در عصر جنگهای عثمانی با صفویه، شاعرانی که از شاهان صفوی رنجیده میشدند به سرزمین عثمانی میگریختند و میهمان سلطان عثمانی میشدند!
🔻غربیها از وقتی به مشرق زمین رسیدند، فهمیده بودند که مهمترین مانع استیلای آنها بر شرق، انسجام ملتهای شرقی است. این را هم فهمیده بودند که زبان مشترک، مهمترین عنصر همدلکننده و انسجام دهندهی این ملتها است. برای همین همه سعی خود را برای از بین بردن این عنصر انسجامدهنده به کار گرفتند و زبان فارسی را در آسیای صغیر و بخشهایی از هند، از رونق انداختند!
برای همین است که امروز وقتی صدای نجیب باروَر در بخارا و بلخ میپیچد و "انسجام فارسیزبانان با گفتمان آیتالله خامنهای" را از خلوت به جلوَت میکشاند، به وحشت میافتند!
نجیب باروَر به آنها فهماند که در عصر بیداریِ فارسیزبانان، با گفتمان این رهبر فرهیخته، نقش تمدنی زبان شناخته شده، رابطه ادبیات و انقلاب درک شده، نسبت بین دین و زبان فهمیده شده، زبان فارسی به آواز علن، زبان دوم جهان اسلام معرفی شده و نهایتا افق آینده زبان فارسی نیز به عنوان یکی از مهمترین زبانهای علمی جهان طراحی شده است!
حالا جالب این است که رهبر این گفتمان، زبان مادریاش اصلا فارسی نیست بلکه ترکی است! یعنی گفتمان این رهبر، از ذاتیات یک «فضیلت ضداستعماری» است نه از عوارض یک «رذیلت قومگرایانه»!
✅ آری چون با خویشتن خلوت کنند، به سبب خشمی که از شما بر دل دارند، انگشتان خودشان را به دندان میگزند! بگو از این خشم بمیرید (و إِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ ۚ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُم)!
✍️محمد عشایری منفرد
حوزه علمیه قم
10 فرودین 1403
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
هدایت شده از احرار | هیأت و جهانیاندیشی
🔰 #گزارش_تصویری
اولین توزیع وعده افطار پویش #یاوران_غزه
🗓 یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ رمضان)
📌 جنوب غزه
به لطف خداوند و کمکهای شما، اولین مرحله از تهیه و توزیع غذا، میان روزهداران غزه انجام شد.
✅ شماره کارت جهت کمک:
5041721113532122🔸بنیاد خیریه جامعهایمانیمشعر (برای کپی روی شماره کارت ضربه بزنید) ⚠️ به جز برنامه "آپ" که برای حسابهای حقوقی محدودیت در تعداد واریزهای روزانه دارد، از هر برنامه دیگر بانکی و... واریز کنید مشکلی نخواهید داشت. 💠 احرار | هیأت و جهانیاندیشی ✅ @ahrar1542
هدایت شده از 📍 حوزه هنری استان مازندران
📌به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی
💻 کارگاه تخصصی پوستر
✨ کارگاه انتقال تجربه با نگاهی به کارکرد زیست بوم در هنر
👤 با حضور حسن علیپور دبیر جبهه هنرمندان انقلاب اسلامی حرا
⏳زمان؛ چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹ الی ۱۲
📍مکان؛ ساری بلوار دانشگاه، سالن اجتماعات حوزه هنری مازندران
♥️⃟🇮🇷 #حوزه_هنرے_مازندران
╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮
سایت | اینستاگرام | تلگرام | بله | روبیکا | ایتا | سروش | واتساپ
╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯