eitaa logo
هنر لبخند
850 دنبال‌کننده
569 عکس
51 ویدیو
57 فایل
نشر مباحث استاد معظم حجت الاسلام دکتر شیروانی، مدرس حوزه و دانشگاه هنر لبخند...
مشاهده در ایتا
دانلود
معنا در اربعین ۲۳.mp3
2.51M
رهیافت نوزدهم سفرنامه اربعین https://eitaa.com/ostadshirvani
🔰 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با همکاری مؤسسۀ علمی تربیتی آوای توحید (شعبۀ اصفهان) برگزار می کند: 🌀 کرسی ترویجی: نقش مبانی عرفان اسلامی در کنش‌گری تربیتی 🎙با حضور: ⏰ زمان: پنج‌شنبه 23 شهریور 1402 ساعت 16 🔳 نحوه اجرای برنامه: : اصفهان، خیابان حکیم، مؤسسۀ علوم اسلامی علامه کلباسی علاقه مندان جهت حضور ، نام و نام‌خانوادگی خود را به شماره 09352592262 پیامک نمایند. 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
معنا در اربعین ۲۴.mp3
3.61M
رهیافت بیستم سفرنامه اربعین https://eitaa.com/ostadshirvani
معنا در اربعین ۲۸.mp3
3.17M
رهیافت بیست و چهارم سفرنامه اربعین بارویکرد معناگرایانه https://eitaa.com/ostadshirvani
معنا در اربعین ۲۷.mp3
4.32M
رهیافت بیست و سوم سفرنامه اربعین https://eitaa.com/ostadshirvani
دلنوشته‌ی یک زائر زار، در بازار اربعین: تا بحال اینگونه می اندیشیدم که دلتنگی من، علت وصل میشد، بعد از این وصل بود که دانستم، همه ی آمدن ها علت حقیقی اش دلتنگی شما بوده... چشم های منتظر و پر اشکت را، مرز عراق به ایران دیدم... تا خود مهران، تکان های دستان پر مهرت را میدیدم.... میزبان مهربان، دامن میهمان را رها بنما، دیگر وی را طاقت ماندگاری نیست... https://eitaa.com/ostadshirvani
یکی از نکات مهم در حوزه قضاوت باورهای خاص دیگران، (البته تا میشه قاضی نباشیم) شنیدن و فهمِ نظام فکری افراد است، نه تنها شنیدن یک جلسه کامل، چه برسد به کلیپ و صوت تقطیع شده. https://eitaa.com/ostadshirvani
خود دلتنگی... ای منِ عزیزم، آن زمان که بی محابا بر تو می تاختم، نمی دانستم از گریزان شدنت چه ها بر سرم می بارد، حال که چند صباحی از گریختنت میگذرد، در انتظار آمدنت، بسیار پریشان و از کرده ی خود پشیمانم... چنان دلتنگت شده ام که دیگر مجال و توان و رمقی برای اشتیاقِ زیستن برایم باقی نمانده... اگر پیش از این تو را نبوییده و نبوسیده و ندیده بودم، تا این حد چنین از نداشتنت، کلافه نمی گشتم، اما چه کنم که فکر وصال پیشین و شوق وصال پسین، روزگارم را کدر نموده... کاش میشد به خانه برگردی، با اینکه می‌دانم چندین بار تا درب خانه آمدی و باز فریاد خودستیزی هایم را از گوشه گوشه ی حیاط وجودم شنیدی، پا به فرار نهادی و مجددا در کنج عزلت نشستی... از خدایم، خودم را میخواهم، آن خود آزاد و آرام و مبتهج و مهربان و امیدوار و تماشاگر و اکنون گرا و معنایی م را میجوییم... همان خودیِ که اگر در آغوشش کشم، از همه بی نیاز خواهم بود، همان خودیِ که همگان را چو جام جهان نما در آن می یابم... https://eitaa.com/ostadshirvani
انسان ها در مواجه با پدیده ها و وقایع دوگونه موضع گیری و واکنش از خود نشان می‌دهند، گروهی تماشاگر و مشاهده گرند، که به آنها میگویند "بر" واقعه نشستگان، و گروهی متاثر و منفعل اند، که به آنها می گویند "در" واقعه نشستگان. در عین حالی که بدن همیشه در واقعه است، ولی ذهن باید بر واقعه باشد، تا بتواند با جلوگیری از هیجانات، خلاقیت و شکوفایی را رقم بزند. این یکی از معانی سترگ و بنیادین در حوزه معناگرایی و تعامل گرایی ست. زینب کبری س نماد ابر انسانی ست که بر عاشورا بود و به درستی تماشاگر آن بود، از این رو نتیجه‌ی بر بودنش(مارایت الا جمیلا) خلقی را حیران نمود. باشد که از در زیستگان، به بر زیستگان بشتابیم.... https://eitaa.com/ostadshirvani
خویشتن نامه ای من آرامم.... لحظه ای از یادم پنهان و از چشمانم نهان نگشته‌ ای و نگردیده ا‌ی... گاهی از روزنه ی والدینم گاهی از سحر و سجده گاهی از موسیقی و طبیعت؛ مخفیانه و زیرکانه، محو و ماتت می‌شوم و رقص تو را در معنا، به نظاره می نشینم... و بر خود دریغ و حسرت می بارم و زیر لب، مدام زمزمه میکنم: حیف این "من" نبود که اینگونه رایگان طلاقش دادی!!! و ندای دیگری از کنج دیگرم، در گوشم طنین انداز می‌شود: منِ تو، همچنان دل به تو دارد، خانه را از تشویش ابهام شکایت و ... تهی کن تا دوباره تو را ببلعد... https://eitaa.com/ostadshirvani