eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
11.6هزار ویدیو
526 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴گزارش کیهان از سهم‌خواهی مدعیان اصلاحات در کابینه پزشکیان/ با شعار «برای ایران» رأی گرفتند برای پست به جان هم افتادند ♦️مدعیان اصلاحات شعار «برای ایران» سر دادند و رأی گرفتند اما امروز مست صندلی‌های قدرت شده‌اند و به جان هم افتاده‌اند. در چنین شرایطی است که بهزاد نبوی نوشته است: «به نظر می‌رسد شعار «برای ایران» قبل از انتخابات، به شعار «برای وزارت» تبدیل شده.» ♦️آش سهم‌خواهی طیف غربگرا و مدعی اصلاحات ـ اعتدال از پزشکیان آن‌قدر شور شده که صدای کل تبار اصلاحات درآمده است. کار به جایی رسیده که برخی سهم‌خواهان بر سر گرفتن پست و مقام به یکدیگر حمله می‌کنند و عرصه جدال گسترده است. ♦️حضور برخی پادوهای آمریکا در فتنه 88، مسببان عمدی سوءمدیریت در دولت اشرافی و پر خسارت روحانی و متهمان فساد اقتصادی در کارگروه‌ها و کمیته‌های تعیین وزرا پذیرفتنی نیست. چطور می‌شود که متهم پرونده کرسنت در کارگروه و کمیته انتخاب کابینه جای دارد؟ برخی حامیان تحریم انتخابات در اسفند گذشته نیز. اینها محل سؤال و تأمل جدی است. ♦️مدعیان اصلاحات نفوذ خود در کارگروه‌ها را پنهان و انکار می‌کنند همان‌طور که خود را تضمین روحانی اعلام کردند و دولت وی را رحم اجاره‌ای و دولت اجاره‌ای نامیدند اما پس از ناکارآمدی و سوءمدیریت عمدی در دولت، گفتند این دولت ما نبود و از کارنامه آن برائت جستند. ♦️با اوصاف فوق، روشن است که غنیمت خواهی و کشمکش بر سر قدرت میان مدعیان اصلاحات بالاست اما امید است رئیس‌جمهور منتخب بدون رودربایستی، معرکه سهم خواهی پدرخوانده‌های جبهه اصلاحات و دیگر عناصر مدعی اصلاحات را به هم بزند و کابینه‌‌ای متعهد و کارآمد تشکیل دهد.
🔴 مالک شریعتی، نماینده مجلس: مذهب رسمی کشور شیعه اثنی‌عشری است ♦️ملاک انتخاب، ‎شایستگی و صلاحیت است و اگر فردی از سایر مذاهب مصرح در قانون اساسی، شایستگی بیشتری داشت منصوب خواهد شد؛ همچون حکم رهبرمعظم انقلاب برای امیر شهرام ایرانی، فرمانده نداجا. ♦️لذا آنچه ‎ظریف در ترجیح بی‌دلیل غیرشیعه گفت، خلاف قانون است.
31.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 یا صاحب الزمان ! "کل یوم عاشورا ، کل ارض کرب و بلا" "کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا" گاهی روضه را اینطور باید شنید 👆👆 🔴در روز شهادت امام سجاد علیه السلام 🚩🚩 با حضور ، و در حمایت از زنان و کودکان مظلوم فلسطین با عنوان "شمر امروزت را بشناس" 🔹️ زمان : پنجشنبه ۲۸ تیرماه ساعت ۱۷ 🔸️مکان : مشهد مقدس مسجد الزهراء (سلام الله علیها) احمدآباد تا میدان فلسطین 🔴 وصیت حضرت سیدالشهداء علیه السلام: "... اُریدُ ان آمُرَ بالمعروف و اَنهی عن المُنکر... ، میخواهم امر به معروف و نهی از منكر کنم ." 💎زینب من مدافع حرم باش مراقب چادر دخترم باش ... 🔴 "شمر امروزت را بشناس" در محکوميّت جنایات جنگی و نسل کشی صهیونیسم جهانی علیه "مردم مظلوم غزه" ....، همراه با آزادگان جهان در اروپا و آمریکا _بانوان فاطمی _رهروان حضرت زینب سلام الله علیها _پیروان ولایت _مدافعان حریم خانواده ♨️ بی تفاوت نباشیم! نشر طوفانی ان شاءالله در همه شهرهای کشور راه بیفتد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 یا صاحب الزمان ! گاهی روضه را اینطور باید شنید 👆👆 🔴در روز شهادت امام سجاد علیه السلام 🚩🚩 با حضور ، و ، همراه با آزادگان اروپا و آمریکا در حمایت از زنان و کودکان مظلوم فلسطین با عنوان "شمر امروزت را بشناس" 🔹️ زمان : پنجشنبه ۲۸ تیرماه ساعت ۱۷ 🔸️مکان : مشهد مقدس مسجد الزهراء (سلام الله علیها) احمدآباد تا میدان فلسطین 🔴 وصیت حضرت سیدالشهداء علیه السلام: "... اُریدُ ان آمُرَ بالمعروف و اَنهی عن المُنکر... ، میخواهم امر به معروف و نهی از منكر کنم ." 💎زینب من مدافع حرم باش مراقب چادر دخترم باش ... "کل یوم عاشورا ، کل ارض کرب و بلا" "کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا" 🔴 "شمر امروزت را بشناس" در محکوميّت جنایات جنگی و نسل کشی صهیونیسم جهانی نسبت به "مردم مظلوم غزه" .... _بانوان فاطمی _رهروان حضرت زینب سلام الله علیها _پیروان ولایت _مدافعان حریم خانواده ♨️ بی تفاوت نباشیم! نشر طوفانی ان شاءالله در همه شهرهای کشور راه بیفتد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ امام خامنه‌ای: با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفق شدید و توانستید مسئولیتی بدست بیارید، کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند! ⬅️ پزشکیان در اولین حکم، ظریف را به ریاست شورای‌ راهبری دوره انتقال دولت‌ چهاردهم منصوب کرد‼️‼️‼️
🔴🔵⚪️شما هم منتشر کنید❕ ⚔مبارزه عاشورا با اشرافی گری منسوبان به اسلام و پیامبر(ص) بعد از آنکه اسلام، را قلع و قمع کرده‌ بود، یک طبقه اشراف جدید در دنیای اسلام به وجود آمد و ، پسرفلان صحابی و فلان و ! کسانی پیدا شدند که برای مهریه دختران‌شان به جای مهر‌السنه 480 درهمی پیامبر یک میلیون درهم قرار دادند! چه کسانی؟ ! در چنین وضعیتی مگر کسی دل و جرأت یا حوصله پیدا می‌کرد برود با فساد یزید مخالفت یا مبارزه کند؟! در چنین شرایطی رخ داد. عاشورا، هم با فساد دستگاه خلافت مبارزه کرد، هم با جامعه. 📝بیانات مقام معظم رهبری 1371/11/6 به قول : ای کسی که برای امام حسین(ع) اندوهگین هستی و برای امام حسین گریه میکنی، امروز هرچه فساد بیشتر شود و اصلاح جامعه کمتر، کمکی است برای به نابودی کشاندن اهداف امام حسین(ع)❕ 💠 ، @honaretabyin
هدایت شده از عفاف گرایی
📣 برادر و خواهر مسلمان! آیا می‌دانی امام حسین علیه‌السلام برای چه به شهادت رسید؟ 🔴 در زیارت اربعین فرموده: «وَ بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَستَنقِذَ العِبادِ مِنَ الجَهالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلالَةِ». امام حسین ع خون قلبش را داد تا مردم را از جهالت گناه نجات دهد و از سرگردانی هویتی و گمراهی برهاند. 🔵 آیا می‌دانی قرآن کریم خودنمایی و بدحجابی زنان را به عنوان یکی از مصادیق جهالت قلمداد نموده و فرموده: وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولی (33 احزاب) 🟢 پس می‌توان گفت امام حسین ع خون دلش را در راه خدا بذل و بخشش کرد تا من و تو از جهالت گناه و از بدحجابی و بی‌عفتی نجات یابیم و از گمراهی برهیم. 🟠 برای واژه "جهالت" معانی و مصادیق مختلفی بیان شده است. جهالت صرفا به معنای نادانی و عدم علم نیست بلکه شامل ارتکاب هر نوع گناه نیز می‌شود؛ چنانکه در کتاب "عقل و جهل" اصول کافی، در حدیثی از امام کاظم علیه‌السلام برای عقل 75 لشگر بیان شده و متقابلا برای جهل نیز 75 لشگر بیان گشته است که بی‌عفتی یکی از آن لشگریان می‌باشد: وَ الْعِفَّةُ وَ ضِدَّهَا التَّهَتُّكَ. بدحجابی و تبرّج نیز یکی دیگر از لشگریان جهل است: وَ السَّتْرُ وَ ضِدَّهُ التَّبَرُّجَ 🟤 یوسف ع نیز در قرآن کریم به خداوند عرضه داشت: خدایا اگر مکر جنسی زنان کاخ‌نشین را از من بازنداری، شیفته آنان خواهم گشت و گرفتار گناه و بی‌عفتی خواهم شد! اَصبُ اِلَیهِنَّ وَ اَکُن مِنَ الجاهِلین 🟣 اساسا یکی از دلایل قیام امام حسین ع گسترش گناه و رقاصی و آوازه‌خوانی برخی از زنان مدینه بود که با بسترسازی دستگاه حاکمه انجام می‌گرفت! @efaf_amin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️چند ثانیه شنیدنی حاج مهدی رسولی در باب اهمیت ولایت فقیه،و تودهانی به تفکرات‌ مشکوک ظریف. ⁉️حال ،پاسخی به جفنگیات این مردک -ظریف 🔹اینکه می گوید، شیعه امتیاز نباشد! - هدفش شوم و تضعیف رأس هرم شیعه و ایجاد اختلافات داخلی است! - جناب ظرف،شما بحث امتیاز به اقلیتهای دینی و مذهبی ندارید چرا که در دولت روحانی ثابت کردید ارزشی برایشان قائل نیستید! - شما بحث کم و زیادی امتیاز شیعه و...را هم ندارید! -شما با این تفکر خبیث، نایب امام زمان (عج) را مزاحم مسیر و تفکر غربی خود که بوی خیانت می دهد، میدانید و بدنبال تضعیف او هستید! ♦️جناب پزشکیان بیدارشوید،ما شما را فردی سالم میدانیم، نگذارید سادگی شما و خباثت این افراد و بعضی اطرافتان، نطام را دچار مشکل کند! ♦️اما حرف ما با تو جناب ظریف؛ 🇮🇷اینجا ایران است. -حکومتش شیعی است ولی رفیق با سایر مذاهب. -حکومتش علوی است اما همه مذاهب با آرامش زندگی می کنند. - بدان،چهل وپنج سال است با رهبری امامین انقلاب، داریم مقدمات ظهور را آماده می کنیم. - تو مطمئن باش، اگر آقای پزشکیان،یا نیروهای امنیتی،یاسیستم قضایی جلوی شما را نگیرد،ما سربازان ولایت قطعا مقابل تو خواهیم ایستاد. -حتما در مقابل زیاده خواهیهای تو و اربابان داخلی و خارجیت ، سدی محکم خواهیم بود. - قطعا با حرکات اختلاف افکنی بین مذاهب و گویشهای مختلف و حرکت به سمت تفکر استقلال طلبی مذهبی و قومیتی و جغرافیایی، دیکته شده‌ برایتان، توسط آمریکا واینگلیس و...عمارگونه مقابله خواهیم کرد. 🇮🇷ظریف، اینجا ایران است.
در دولت عایشه ۲۰ امتیاز بالاتر از علی(ع) است
🔻دیانت در نسخۀ لیبرال‌های مذهبی -۱ 🖊مهدی جمشیدی ۱. لیبرال‌های مذهبی، هویّت پیچیده‌ای دارند: تودرتو و چندلایه‌اند و همچون یک متنِ ناخواسته، محمل تأویل‌های متعدّد قرار می‌گیرند و برداشت‌های متفاوت را برمی‌تابند. هر کسی می‌تواند از زاویه‌ای و به ‌اعتباری به آنها بنگرد و فهم خاصی را ارائه کند. اما حقیقت این است که اینان، باطن «دین» را به نفع «تجدّد»، مصادره‌به‌مطلوب می‌کنند و پوسته‌ای بی‌خاصیّت و شعاری و ظاهری از دین را به عوام عرضه می‌کنند تا نشان بدهند که میان دین و تجدّد، جمع کرده‌اند. عوام نیز که دلبستۀ دین هستند و البته به دلیل غرب‌زدگی تاریخی، بیش‌وکم نیز سودای تجدّد دارند، فریب اینان را می‌خورند و «نسخۀ متناقض»‌شان را می‌پذیرند. نخستین نسل از لیبرال‌های مذهبی، در روشنفکران دورۀ مشروطه متولّد شد و اینجا، نقطۀ آغاز روایت لیبرالی از اسلام بود. التقاط در رویکرد متمایل به عالَم تجدّد، در این برهۀ تاریخی تحقّق یافت و به یکی از چالش‌های معرفتیِ جامعۀ ایران تبدیل شد. ۲. اگر از تحوّلات و تطوّرات نیم قرنِ پس از این بگذریم، به نهضت آزادی و مهدی بازرگان می‌رسیم که ظهورشان در دولت موقت، در عمل و عین نشان داد که لیبرال‌های مذهبی، چه اوصاف و احکامی دارند. اینان، چنان مسأله‌دار و زاویه‌مند شدند که امام خمینی، چاره‌ای جز حذف و طردشان ندید و قاطع در برابر حضور و حیات‌شان در حاکمیّت ایستاد. نسخه‌های «اصلاحی» و «اعتدالی» از لیبرالیسم مذهبی، در دهه‌های بعدی سر از خاک التقاط بیرون آورد و برخلاف بازرگان که منتقدِ حاشیه‌نشین و غیررسمی بود، اینان به عرصۀ «قدرت رسمی» راه یافتند و دهه‌ها، نهادهای اصلی و عمدۀ حاکمیّت را در اختیار گرفتند. به‌این‌ترتیب، مرزهای هویّتی‌ای که امام خمینی در دهۀ شصت بر آنها اصرار می‌ورزید، به‌تدریج درهم‌شکسته شدند و اختلاط سیاسی در ساحت قدرت رسمی به وقوع پیوست؛ چنان‌که یکی از بحران‌های نظام جمهوری اسلامی در دهه‌های گذشته، نزاع دامنه‌دار و دشوار بر سر «تداوم هویّت انقلاب» و ایستادن در مقابل خط «استحاله» و «مسخ» آن بوده است. ۳. در ترکیب لیبرال‌های مذهبی، مسأله‌ای که در نسبت با عوام موضوعیّت دارد، همین لفظ مذهبی است. لیبرال‌ها، چهرۀ عریان ندارند و آشکارا، منطق سکولار خویش را بیان نمی‌کنند، بلکه نقاب دیانت بر چهره دارند و حتی با ادبیات دینی، تجدّد را به جامعه القا می‌کنند. اگر میان «وجه لیبرالی» و «وجه دینی»، تفکیک و تمایز ایجاد کنیم و مجال ترکیب و تلفیق ندهیم، نقشۀ اجتماعی اینان، فرو خواهد ریخت. پس باید در پی واسازی و تجزیه بود و تعارض‌های درونی و تضادهای نهفته را در برابر دیدۀ عوام نهاد تا پوشش تزویر، برافتد؛ از جمله باید نسبت هویّتیِ آنها را با عاشورا فهم کرد. ۴. لیبرال‌های مذهبی، «انقلاب حسین» را می‌ستایند، اما برای اکنون، «انقلاب» و «انقلابی‌گری» را برنمی‌تابند و نسخۀ اصلاح می‌پیچند. می‌گویند انقلاب، سرنوشت نامشخص دارد و طرحی است که به دلیل وسعت آرمان‌ها، محاسبه‌ناپذیر است. به تبعیّت از کارل پوپر، بر این باور هستند که انقلاب، وعدۀ بهشت می‌دهد اما در عمل، جهنم می‌آفریند. ازاین‌رو، باید از انقلاب بر حذر بود و دچار خام‌اندیشی و بلندپروازی نشد. اگر هم جامعه‌ای، سودایی شد و هوس انقلاب در سر پرورانید و انقلابش نیز به سرانجام رسید، باید انقلاب را یک «نقطه» و «لحظه» بداند و بی‌درنگ پس از این، انقلاب و انقلابی‌گری را کنار بنهد و از «نهضت» به «نهاد» عبور کند. نظریۀ «نظام انقلابی»، خیال اندر خیال است و هیچ‌گاه میان انقلاب و نظام، هم‌افقی و هم‌نشینی پدید نمی‌آید. باید میان این دو، یکی را انتخاب کرد و دیگری را وانهاد. و اقتضای عقل و ضرورت زمانه این است که «آرمان‌خواهیِ انقلابی» را به فراموشی بسپریم و یک «نظام واقع‌بین» را صورت‌بندی کنیم. ایدئولوژی انقلابی، فقط تا هنگامۀ وقوع انقلاب، کارکرد دارد و پس از آن، با سر به دیوار سختِ واقعیّت برمی‌خورد و انقلابی‌ها در اثر این حادثه، درمی‌یابند که منطق انقلابی، فقط به کار ویران‌کردن نظم سیاسی می‌آید و نمی‌توان با منطقی که انقلاب می‌کنند، حکومت کنند. راه «حکومت» از «انقلاب» جداست و نظریۀ نظام انقلابی، خیال‌پردازیِ شبه‌نظری است. به‌این‌ترتیب، باید «سرمایۀ انقلابی» را نیز کنار نهاد و به «سرمایۀ اجتماعی» رو آورد. باید در پی «عادی‌سازی» بود؛ به این معنی که وضع انقلابی، اضطراری و موقتی و نابخردانه است و نباید در آن ماندگار شد، بلکه باید شتابان، به سوی وضع عادی و بهنجار حرکت کرد و رویکرد‌ها و انگیزه‌ها و اندیشه‌های انقلابی را به تاریخ سپرد. باید «نظام» و «اصلاح» را جایگزین «انقلاب» کرد و از انقلاب، یک خاطرۀ تاریخی‌شدۀ استثنایی ساخت. واقعۀ کربلا نیز با همۀ عظمتش، یک استثناست که قابل اقتباس و اخذ نیست. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻دیانت در نسخۀ لیبرال‌های مذهبی -۲ 🖊مهدی جمشیدی ۱. موضع اخیر محمدجواد ظریف در رسانۀ ملی که در آن، سخن از ضریب‌دهی به غیرشیعیان در امر حاکمیّت به میان آورد، شاهدی دیگری بر رویکرد ساختارشکنانۀ لیبرال‌های مذهبی است. چیزی شبیه همین موضع در دولت پهلوی نیز به وقوع پیوست و قرار شد بر اساس مصوبۀ دولت، زین‌پس هر یک از نمایندگان، به کتاب مقدس خودش قسم بخورد؛ طرحی که در ظاهر، موجّه به نظر می‌رسید، اما امام خمینی، آشکارا و قاطع در برابر آن ایستاد و آن را نقطۀ آغاز «از رسمیّت ‌انداختن مذهبِ رسمی کشور» دانست. در حقیقت نیز، دولت پهلوی، چنین سودایی در سر داشت و می‌خواست با تکثّر دینی در لایۀ سیاسی و حاکمیّتی، اسلام را تحقیر و تضعیف کند و تفوّق و تسلّط را از آن سلب نماید. مخالفت بنیانیِ امام خمینی با این طرح، یکی از ریشه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود. امروز نیز به‌جای «سیاست هویّت»، رهیافت مقابلش که «سیاست تمایز» است، در دستورکار قرار گرفته و لیبرال‌های مذهبی تلاش می‌کنند، وجهِ دینی و شیعیِ جمهوری اسلامی را هرچه بیشتر، کم‌رنگ و رقیق سازند. در واقع، امر دینی در ساحت رسمی، در حال ازدست‌رفتن و خنثی‌شدن است و دیانت، در نقطۀ «بازگشت به حریم خصوصی» قرار گرفته است. سکولاریسم، در چنین فضا و موقعیّتی، جان می‌گیرد و معنا پیدا می‌کند. ۲. در ایران، هیچ‌گاه شکاف دینی و مذهبی، فعّال و مؤثر نبوده و چنین نیست که این رویکردِ لیبرال‌های مذهبی، پاسخی به تضادها و اصطکاک‌های برانگیخته و تشدیدشدۀ دینی و مذهبی باشد، بلکه مسأله این است که توقع و نارضایتی، از سوی لیبرال‌های مذهبی در این لایه‌ها، ایجاد و تقویت می‌شد. جامعۀ ایران، وجهِ غالبِ شیعی داشته و این وجه، طبیعی و خودجوش بوده و از متن یک انتخاب اجتماعیِ وجدانی و ارادی برخاسته است. در دورۀ پس از انقلاب نیز بر اساس همین وضع اجتماعی، حاکمیّت و نیروهای سیاسی آن، صورت‌بندی شد. در طول دهه‌های گذشته نیز اتفاق جدیدی رخ نداده است، جز این‌که لیبرال‌های مذهبی در برهه‌های انتخاباتی و با هدف جذب آرای لایه‌های دینی و مذهبی، «حس محرومیّتِ سیاسی» را در آنها دمیده‌اند و وعده‌های ساختارشکنانه داده‌اند. تعبیر ساختارشکنانه، بدین جهت است که اینان، نظم سیاسیِ کنونی را برنمی‌تابند و می‌خواهند نسبت‌های متفاوت و برون‌گرایانه‌ای در آن به وجود بیاورند. آنچه که لیبرال‌های مذهبی در سر دارند، این است که در بلندمدّت، از «نظم سیاسیِ جمهوری اسلامی» به سوی «نظم سیاسیِ لبنان» حرکت کنند و به بهانۀ تکثّر و تعدّد مذهبی و دینی، حاکمیّت را متناسب با وضع اجتماعیِ خیالیِ خویش، بازصورت‌بندی نمایند. به باور اینان، اگر حزب‌الله در لبنان، یک اقلیّت سیاسی و دینی است، اکنون نظام جمهوری اسلامی نیز در چنین موقعیّتی قرار گرفته است و باید برای جلوگیری از تضادها و اصطکاک‌های مذهبی و دینی، داوطلبانه به سوی قدرت‌دهی به نیروهای مذهبی و دینی دیگر برود. این در حالی است که نه جامعۀ ایران و نه جمهوری اسلامی، هیچ‌یک شباهتی با آنچه که در لبنان می‌گذرد، ندارند و کاربست منطق سیاسیِ لبنان در ایران، تنازل و تقلیل موهوم است. در ایران، اکثریّت مطلق از آنِ شیعیان است و پیروان مذاهب و ادیان دیگر نیز، وضع سیاسی را موجّه می‌دانند و اگر لیبرال‌های مذهبی، «تحریک‌گری سیاسی» را کنار بنهند، ضرورتی برای تغییر عاملیّتی در نظام سیاسی وجود نخواهد داشت. ۳. نظریۀ دولت وحدت ملّی، مبتنی بر پیش‌فرض‌های ناصوابی دربارۀ جامعه و حاکمیّت در ایران است. نخستین خطا این است که جامعۀ ایران، دچار قهر و گسست و شکاف شده است و راه علاج آن نیز این است که دیگری‌ها و اغیار، به حاکمیّت راه یابند. در نظر آنها، ما با یک جامعۀ به‌شدّت متکثّر و ناهمساز و چندپاره و تکه‌تکه روبرو هستیم که دیگر نمی‌توان پیرامون روایت‌های حاکمیّتی و رسمی، آنها را در کنار هم نشانید، بلکه باید قدرت را توزیع و تقسیم کرد و به هر یک از لایه‌ها، نصیب و بهره‌ای از قدرت اعطا نمود. اینان از وحدتِ ازدست‌رفته سخن می‌گویند و راه‌حل‌شان نیز بازآرایی ساختار سیاسی است. این فهم غلط از وضع اجتماعی، «گرۀ اجتماعیِ خیالی» را به «گرۀ سیاسیِ واقعی» تبدیل می‌کند و بی‌ثباتی و عدم‌تمرکز و حس محرومیّتِ فزاینده می‌آفریند. وحدت ملّی، یک سخن غلط‌انداز برای پنهان نگه‌داشتن طرحی است که در آن، تشیع به‌تدریج از «اعتبار» و «تفوّق» تهی می‌شود و در عرض ادیان و مذاهب دیگر می‌نشیند و در نهایت نیز، دین به «متغیّر بی‌منزلت» در سیاستِ نظام جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد. این مرحلۀ پایانی، همان «سکولاریسم» است که اگر طرح اینان به جریان افتد، چه‌بسا در کمتر از یک دهه، تحقّق یابد. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔺 وظیفه مجلس شورای اسلامی در بررسی کابینه دولت ‎ ، از جهاد در راه خدا سنگین‌تر است. 💢 خدا لعنت کند نماینده‌ای را که در این بررسی‌ها، مصلحت‌اندیشی کند! @dadshahr_iranian
شب جمعه است و هوایت به دلم افتاده ای رفیق ابدی ، حضرت ارباب سلام... السلام علیک یا ابا عبدالله السلام علیک و رحمه‌الله و برکاته شبتون معطر بنام حسین علیه السلام 💠 ، @honaretabyin
4_5801193415966199463.mp3
8.73M
قرائت زیارت عاشورا به نیت رفع موانع و تعجیل در ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 بنری که در ایام عزای حسینی ؛ پیشانی نوشت و دسته های عزای این هیات بود... ✍[عزاداری برای امام حسین ع مستحب است ولی حفظ حدود قرآنی و الهی واجب. فرزند حضرت زهرا س برای اقامه احکام اسلامی سرش بر فراز نی شد!] 🔗پی نگار: اشک کافی نیست! امر به معروف و نهی از منکر باید کرد. 🔹فاستَقِمــــ |حُــــرّه زن انقلاب اسلامی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹@𝖋𝖆𝖘𝖙𝖆𝖖𝖊𝖒_313
و بذل مهجته فیک لیستنقذ العباد من الجهاله و حیره الضلاله
💠بیانات امام خامنه ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران‌ - 1379/01/26 یک جمله در زیارت اربعینِ امام حسین علیه‌الصّلاةوالسّلام ذکر شده است که مانند بسیاری از جملات این زیارتها و دعاها، بسیار پُرمغز و در خور تأمّل و تدبّر است. امروز به مناسبت روز تاسوعا و روز عزا، در خطبه‌ی اول قدری پیرامون همین جمله - که ناظر به جهت قیام حسینی است - عرایضی عرض می‌کنیم. آن جمله این است: «و بذل مهجته فیک». این زیارت اربعین است؛ منتها فقره‌های اوّل آن، دعاست که گوینده‌ی این جملات خطاب به خداوند متعال عرض می‌کند: «و بذل مهجته فیک»؛ یعنی حسین‌بن‌علی، جان و خون خود را در راه تو داد؛ «لیستنقذ عبادک من الجهالة»؛تا بندگان تو را از جهل نجات دهد؛ «و حیرة الضّلالة»؛ و آنها را از سرگردانیِ ناشی از ضلالت و گمراهی برهاند. این یک طرف قضیه، یعنی طرفِ قیام کننده؛ حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام است. طرف دیگر قضیه، در فقره‌ی بعدی معرفی می‌شود: «و قد توازر علیه من غرّته الدنیا و باع حظّه بالارذل الأدنی»؛(1) نقطه‌ی مقابل، کسانی بودند که فریب زندگی، آنها را به خود مشغول و دنیای مادّی، زخارف دنیایی، شهوات و هواهای نفس، از خود بیخودشان کرده بود؛ «و باع حظّه بالارذل الأدنی»؛ سهمی را که خدای متعال برای هر انسانی در آفرینش عظیم خود قرار داده است - این سهم عبارت است از سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت - به بهای پست و ناچیز و غیر قابل اعتنایی فروخته بودند. این، خلاصه‌ی نهضت حسینی است.