eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2هزار دنبال‌کننده
13.5هزار عکس
13.8هزار ویدیو
573 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 6 اینفوگرافی معرفی بسترهای گسترش ناهنجاری در حوزه حجاب: 1️⃣ بسترهای اجتماعی 2️⃣ بسترهای نظری و مفهومی 3️⃣ بسترهای اقتصادی 4️⃣ بسترهای فرهنگی 5️⃣ بسترهای انسانی 6️⃣ بسترهای حاکمیتی (آسیب‌شناسی اقدامات و سیاست‌گذاری و اقتصاد حجاب) ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
❌❌ بعد از حوادث اخیر در سبزوار 📕📕فروش ویژه کتاب 🔰🔰🔰رهبر انقلاب : دشمن حقیقی آنها ملت ایران است، دشمن حقیقی آنها ایمان و بصیرت ملت ایران است، دشمن حقیقی آنها همین جوانهاست که میجوشد. یک وقتی هم دندان روی جگر میگذارند، صبر هم میکنند، باید هم بکنند؛ اما یک وقت هم آنجائی که وقت حضور در صحنه است، میآیند توی صحنه.۱۳۸۸/۱۰/۱۹ 💯سرفصل های کتاب: 1️⃣فصل اول : مفهوم شناسی غیرت 2️⃣فصل دوم : اهمیت و انواع غیرت 3️⃣فصل سوم: عوامل سلبی و ایجابی مؤثر بر غیرت 4️⃣فصل چهارم : عوامل و آثار تضعیف غیرت 5️⃣فصل پنجم: نمونه ممتاز غیرت 6️⃣فصل ششم: پیامد غیرت 💯 ✅سفارش کتاب از طریق آیدی روابط عمومی مجموعه شناخت رهبری در ایتا ↙️ 👉 @Mosafer1424 ⭕️ @book_khamenei ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔰وظیفه اصلی رهبری چیست؟ ❌همان چیزی است که در قانون اساسی آمده است. رهبری، سیاستگذار کلّىِ نظام محسوب می‌شود؛ یعنی همه قوای سه‌گانه باید در چارچوب سیاست‌های رهبری برنامه‌ریزی کنند و سیاست‌های اجرایىِ خودشان را تنظیم نمایند. حرکت و قواره‌ی کلّی نظام باید در چارچوب سیاست‌هایی باشد که رهبری معین می‌کند. این مهم‌ترین مسؤولیت رهبری است. ۲۲/۱۲/۷۹ وظیفه‌ی رهبری آنجایی است که احساس کند یک حرکتی دارد انجام می‌گیرد که این حرکت، مسیر نظام را دارد منحرف می‌کند. اینجا وظیفه‌ی رهبری است که بیاید در میدان و به هر شکلی که ممکن است بِایستد و نگذارد؛ ولو مورد جزئی باشد. ۱۲/۴/۹۵ ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
❌❌راننده جزو «خواص» بود اما روحانی شهر «عامی»! خاطره‌ای از رهبر انقلاب در زمان تبعید را می‌خوانید. ✅راننده جزو «خواص» بود اما روحانی شهر «عامی»! اعتمادآنلاین| در دوران پیش از پیروزی انقالب، بنده در ایرانشــهر تبعید بودم. در یکی از شــهرهای همجوار، چند نفر آشــنا داشتیم که یکی از آنها راننده بود، یکی شغل آزاد داشت... به حســب ظاهر، به آنها «عامی» اطالق می‌شــد؛ با این حال جزو «خواص» بودند. روحانی شهرشــان هم آدم خوبی بــود؛ منتها جــزو «عوام» بود. ملاحظــه میکنید! راننده کمپرســی جزو «خــواص»، ولی روحانی و پیشــنماز محترم جزو «عوام» مثلا آن روحانی میگفت: «چرا وقتی اســم پیغمبر می‌آید یک صلوات میفرســتید، ولی اسم «آقا» (امام خمینی) که می‌آید، سه صلوات میفرســتید؟! راننده به او جواب می‌داد: «روزی که دیگر مبارزه‌ای نداشته باشیم... انقلاب پیروز شــود؛ ما نه تنها ســه صلوات، که یک صلوات هم نمی‌فرستیم! امروز این ســه صلــوات، مبارزه اســت!» راننده میفهمید، روحانی نمیفهمید! ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔴یکی هم اضافه هست 🔹در بحث ازدیاد فرزند آوری ما با دو مشکل اساسی مواجه هستیم که مانع از فرزند آوری میشود‌ ⬅️مورد اول مشکلات اقتصادی و معیشتی است و مشکل دوم فرهنگ غلط فرزند کمتر کافی است که بین خانواده ها جا افتاده است. ⬅️حل مشکل دوم به مراتب سختر از مشکل اقتصادی است‌،چه را که زن خود را برای داشتن فرزندان زیاد وتربیت صحیح آنها ناتوان می‌بیند.گمان می‌کند او سلامتی و آمادگی روحی و جسمی لازم برای فرزندان زیاد را ندارد .در اینجا باید کار فرهنگی جدی صورت بگیرد.اطلاعات دقیق علمی از رابطه فرزند زیاد و سلامت بانوان ،مهارت تربیت فرزند زیاد درراختیار زن قرار بگیرد ،به جای ساخت فیلم هایی با الگوی تک فرزند و دو فرزند یا ساخت فیلم هایی مثل دردسر والدین و تقبیح فرزندان زیاد در سریال ،سریال هایی با شخصیت پردازی قدرتمند از والدین با فرزندان زیاد ساخته و ضمن الگو سازی به بانوان آموزش ودلگرمی داده شود . ✍عالیه سادات https://eitaa.com/joinchat/2336751715C0fba986b70
⭕️ در مواجهه سلبی با پدیده بی حجابی کدام اولویت دارند: 🔸برخورد با «مصادیق خیابانی» یا «شبکه مولّد بی حجابی»؟ 🔸 یکی از ویژگی های بسیار مهم قرآن کریم، تقویت نگاه راهبردی، جریانی و فرآیندی در انسان هاست. چه در مسائل و پدیده های مربوط به زندگی شخصی و چه پدیده های اجتماعی و سیاسی. این مسئله مصادیق فراوانی در قرآن دارد که تفصیل آن مجال دیگری می طلبد. اما یکی از مصادیق این نوع نگاه قرآنی به پدیده ها، مسئله «حجاب» و شیوع «بی حجابی» در جامعه است. تأمل در آیات قرآن کریم در این زمینه گویای این حقیقت است که نگاه قرآن کریم به مسئله «حجاب» و برخورد با «فحشا» نیز عمدتاً نگاه «جریانی» و «شبکه ای» است، نه «مصداقی» و «جزئی». ادبیات قرآن کریم زمانی که در سوره مبارکه احزاب درباره ضرورت «حجاب» زنان سخن می گوید، ادبیاتش «تبیینی»، «اقناعی» و «نرم» است: 🔸 «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً؛ اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها (روسرى‏هاى بلند) خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براى اينكه (از آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است و (اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحيم است.» (احزاب: 59) اما بلافاصله در آیه بعد، زمانیکه درباره شبکه «بی حجاب ساز» (منافقان، بیماردلان و مرجفون) که به دنبال ترویج «فحشا» در جامعه هستند سخن می گوید، ادبیاتش بسیار تند، قاطع، صریح و تهدیدآمیز است: 🔸 «لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لا يُجاوِرُونَكَ فِيها إِلاَّ قَلِيلاً * مَلْعُونِينَ أَيْنَما ثُقِفُوا أُخِذُوا وَ قُتِّلُوا تَقْتِيلاً * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً؛ اگر منافقين و آنان كه در دلهايشان بيمارى است، و (همچنين) آنها كه اخبار دروغ‏ و شايعات بى اساس در مدينه پخش می¬كنند، دست از كار خود برندارند تو را بر ضد آنان می‏شورانيم؛ سپس جز مدت كوتاهى نمى‏توانند در كنار تو در اين شهر بمانند. * و از همه جا طرد می‏شوند، و هر جا يافته شوند گرفته خواهند شد و به قتل خواهند رسيد. * اين سنت خداوند در اقوام پيشين است و براى سنت الهى هيچگونه تغييرى نخواهى يافت.» (احزاب: 62-60) 📌 نمونه دیگر، آیات سوره مبارکه نور است که مجدداً هم موضوع «حجاب» و هم مسئله «جریان نفاق» و «بیماردل» در آن مورد بحث واقع شده است. آیه 31 این سوره، مشخصاً به موضوع حجاب اشاره دارد و با ادبیاتی نرم از زنان مؤمنه می خواهد که چشم ها را از نگاه به نامحرم فروافکنند و حجابشان را نیز رعایت نمایند و زینت هایشان را در برابر نامحرمان آشکار ننمایند. اما در عین حال ادبیات قرآن کریم در همین سوره، درباره «شبکه مولّد بی حجابی و فحشا»، که منافقان و بیماردلان هستند، ادبیاتی سلبی و تهدیدآمیز است. قرآن کریم در آیه 11 این سوره، برای توصیف منافقان از تعبیر «عُصبَة» (به معنای «گروه منسجم») استفاده نموده و سپس آنان را به عنوان «شبکه مولد فحشا»، تهدید به مجازات سخت در دنیا و آخرت می کند: 🔸 «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛ كسانى كه دوست دارند فحشا در ميان مردم با ايمان شيوع يابد عذاب دردناكى براى آنها در دنيا و آخرت است، و خداوند مى‏داند و شما نمى‏دانيد.» (نور: 19) 📌 با این نگاه قرآنی باید گفت، پدیده بی حجابی هم مسئله ای سیاسی، هم امنیتی و هم فرهنگی است و به نظر می رسد مسئولان حکومتی باید بجای تمرکز بر روی «کشف حجاب های موردیِ خیابانی»، با «شبکه مولد کشف حجاب و فحشا» برخورد کند؛ اگر با ابعاد و اضلاع متنوع این شبکه، که عمدتاً به نوعی مرتبط با دشمن و شبکه نفوذ و نفاق هستند، برخورد قاطع صورت گیرد، آنگاه بدون اینکه «دوقطبی های اجتماعی فتنه انگیزی» در جامعه شکل بگیرد، بی حجابی های موردیِ کف خیابان نیز تا حد بسیار زیادی از بین خواهند رفت؛ برخی ابعاد و عناصر مؤثر این شبکه مولد بی حجابی و فحشا عبارتند از: «سلبریتی های هتاک»، «فضای مجازیِ رها (عمدتاً اینستاگرام و تلگرام)»، «شبکه نمایش خانگی» و «مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب». کانال خبری @shohadayeiran57 ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin