eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2هزار دنبال‌کننده
13.2هزار عکس
13.5هزار ویدیو
568 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥سخنرانی بسیار تاثیر گذار دکتر حاجی حسینی در همایش ۵۰۰۰ نفری ... ✅هستی نظام اسلامی به طهارت اجتماعی گره خورده... 📢حرکتی که امام خمینی رحمت الله علیه در آغاز انقلاب اسلامی در خصوص عفاف و حجاب انجام دادند و اعتراض عده ای را برانگیختند ولی امام محکم سر مواضع خودش ایستادگی کرد...👇👇👇 و حضرت امام خامنه ای فرمودند بعد از جنگ فهمیدیم چقدر این حکم امام حکیمانه بود... ⛔️اگر امام بر چنین موضعی ایستادگی نمی کردند و هزینه هایش را پرداخت نمی کردند. فردا که جنگ میشد ما جوانانی نداشتیم که از سر ادب و اخلاص و مسئولیت مندی به جبهه ها اعزام شوند و خلاصه تکلیف این ۸ سال جبهه دفاع مقدس را روشن کنند.یعنی ولنگاری و توسعه ولنگاری در جامعه دقیقا دشمن و پاشنه آشیل امنیت اجتماعی داره 📣حضرت آقا در سال ۹۵ بیاناتی دارند که می فرمایند حیا و عفت دو مولفه اصلی امنیت ملی و اقتدار ملی است... ◀️نشر حداکثری ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔴 در لایحه عفاف و حجاب ساز وکاری مهیا شده است که جریمه کردن اقدام بی‌حجابی، معلّق به محال شود❗️ 🔰محمد مهدی توکلی، وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با فارس: 🔻در لایحه دولت نیز مانند لایحه قوه قضائیه، در وهله اول صرفاً تذکر پیامکی پیش بینی شده است. بنابراین در متن لایحه دولت نیز مانند لایحه قوه قضائیه این تذکر مقیّد شده است؛ یعنی باید با استفاده از سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک به عمل آید؛ و نه تذکر زبانی مأمورین. 🔻بنابراین در صورتی‌که به هر دلیلی در مکانی، چنین ابزار و سامانه‌هایی در دسترس نباشد یا به دلایلی، مانند پوشیدگی یا عدم تشخیص چهره، سامانه‌ها کارایی نداشته باشند، هرگونه برخورد انتظامی منتفی است و ضابطین قضائی نباید اقدام به دستگیری یا برخورد دیگری کند. 🔻در این لایحه، جریمه بی حجابی منوط به آن شده که ابتدا شخص از طریق چهره‌نگاری رایانه‌ای، شناسایی و برای او پیامک ارسال شود. به نظر می‌رسد که چنین سامانه‌ای حتی اگر از لحاظ فنی و عملیاتی محال نباشد، با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تحریم، شدنی نباشد. می‌توان گفت که در این لایحه، سازوکاری مهیا شده است که جریمه کردن اقدام بی‌حجابی، معلّق به محال شود. 🔻گرچه دولت جریمه‌های مندرج در لایحه قوه قضائیه را افزایش داده است، اما اساساً بعید است که نوبت به اخذ جریمه‌های موضوع این لایحه قانونی برسد؛ چراکه اخذ جریمه منوط به آن است که ابتدا تذکر پیامکی به عمل آید که با توجه به پیچیدگی‌های فنی و هزینه‌ بالای مالی،غیرممکن به نظرمی‌رسد. http://fna.ir/3cxd5f ،محض اطلاع، 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔴 نخستین کسانی که در مخالفت با لایحه حجاب که به لایحه عادی سازی برهنگی شهرت یافته تلاش‌هایی را آغاز کردند چند طلبه گمنام و بی‌ادعا بودند. تلاش های آنها ثمر داد. چند نفر در این خصوص یادداشت نوشتند. محمدصادق کوشکی وارد میدان شد. متنی که نوشت اثر گذار بود. پشت سرش ورود رسایی و حسین شریعتمداری وزن جبهه منتقدین را بالا برد. علم الهدی و حسینی همدانی و سپس سردار کوثری هم به میدان آمدند تا خبرگزاری فارس اعلام کرده ارسال لایحه به مجلس متوقف شده و قرار است محتوای آن بیشتر بررسی شود. همین خ فارس البته در ابتدا از مدافعین لایحه بود. - دبیر شورای انقلاب فرهنگی هم مصاحبه ناامید کننده‌ای داشت. - رسانه ها و چهره های وابسته به سپاه اغلب سکوت کردند. - متولیان حوزه های علمیه هم، ائمه جمعه نیز بجز چند نفر صدایشان در نیامد نگاه قبیله‌ای جای تفکر انقلابی را گرفت تا احکام شرع ذبح بشود. در صورت صحت این خبر، الحمدلله فعلا ق ق یک قدم عقب نشست. درست است که همین بچه های مستقل انقلابی توانستند یک پیروزی در حمایت از دین خدا به دست بیاورند؛ اما درد است که آن چه باعث عقب نشینی طراحان لایحه مشکوک قرار گرفت فشار رسانه ای بود. کما این که دردمندانه باید گفت آنچه منجر به ارائه لایحه‌ای ضعیف و متضاد با روح حاکمیتی دین گردید نیز هراس از فشار رسانه های معاند بود. ⚠️اینکه مسئولان بر مبنای هراس از رسانه، خواه افکار عمومی متعلق به حامیان نظام خواه هجمه تبلیغی جبهه معاند اقدام به تصمیم‌گیری کنند نشانه فاصله از معارف دین و ضعف تعهد نسبت به آرمانها و اهداف نظام اسلامی است. ✍ حجت‌الاسلام مشتاقی‌نیا ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔰 تحلیل طرح حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب بخش سوم ❇️ ثانیا هنجارهای اجتماعی هنجار در لغت نامه فارسی به راه و روش٬ قاعده و قانون به کار رفته است (ن.ک عمید؛۱۳۸۹: ۱۰۷۱) هنجار حقوقی: هنجاری است که نیازی از نیازهای اجتماعی را تأمین کرده و اساسا به همین دلیل وضع و معتبر می باشد. مرحوم علامه طباطبایی(رض) به عنوان نظریه پرداز شاخص در حوزه اعتباریات٬ دلیل ایجاد نهادهای اعتباری توسط عقل را نیل به اهداف مطلوب زندگی می داند( طباطبایی؛ بی تا ۲: ۲۲۹) نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران زنجیره و سلسله مراتبی از قواعد و هنجارهای حقوقی را در قانون اساسی و قوانین دیگر از قبیل فقه اسلامی- قانون اساسی- سیاست های کلی نظام- مصوبات شورای عالی امنیت ملی – قوانین عادی- مقررات و قوانین دیگر ترسیم نموده که مهم ترین هنجار حقوقی اجتماعی در نظام حقوقی کشور است و با این بسیط و گسترده بودن وضعیت هنجارهای مدون٬جرم انگاری٬ با عنوان "نقض هنجارهای اجتماعی" مذکور در ماده یک لایحه؛ مبهم-کلی و غیر شفاف است، ضمن این که سایر مصادیق هنجارها مشخص نشده است. "بند ب" از ماده یک لایحه در صورت "برهنگی بخشی از بدن" و یا "پوشیدن لباس های نازک بدن" و یا "چسبان...." مرتبه اول مشمول جریمه و.... در این بند؛ "برهنگی بخشی از بدن" روشن و مشخص نیست. اگر فردی پائین تنه اش یعنی "بین ناف تا زانو" برهنه باشد را می توان بخشی از بدن دانست! آیا از نظر حرمت شکنی با برهنگی کامل مندرج در بند بعدی فرقی دارد؟ این واژه گویا نیست و باید صریح و همه فهم باشد. پوشیدن لباس های نازک بدن نما و یا چسبان چه تفاوتی با قسمت دوم بند ج همین ماده دارد که اشعار می دارد: «.... با پوششی ظاهر شوند که عرفا برهنگی کامل محسوب می شوند». آیا لباس چسبان یا لباس نازک بدن نما برهنگی محسوب نمی شود؟ در قداست شکنی و ارتکاب فعل حرام چه فرقی بین برهنگی بخشی از بدن که حساس است با برهنگی کامل می باشد آیا می توان در شرب خمر اندازه ای متصور بود که در این گناه تصور دیگری داشت؟ موضوع آن چنان روشن است که احتیاجی به توضیح بیشتر نیست. در تبصره یک، فرایند تعیین مجازات "توقیف خودرو به مدت ده روز" را پس از چهار مرتبه ارتکاب جرم اعلام کرده است، حال اگر پس از رفع توقیف، مجدد مرتکب جرم شود چه مجازاتی خواهد داشت؟ در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است. تبصره ۴- ده روز اعتراض برای مرتکب و حداکثر دو ماه فرصت برای قاضی هیئت به منظور بررسی نسبت به اعتراض و نهایتا اظهار نظر در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد،فرایند طولانی است و به آثار سو‌ء آن؛ در این بخش توجهی نشده است. تدوین کنندگان لایحه فوق در موارد جریمه و حبس به امکان یا عدم امکان تعلیق مجازات ها اشاره ای نکرده که در اجرای صحیح و اثر گذار آن می تواند مفید باشد. ماده ۸ این لایحه هرچند به نظر می رسد متناظر با ماده ۷ تدوین شده ولی هیچ جایگاهی ندارد زیرا تجربه نشان داده کسانی که تقوا ندارند و اوامر الهی مانند حجاب را تعمدا زیر پا می گذارند و مرتکب حرام شرعی و حرام سیاسی می شوند، برای آزار آمران معروف و ناهیان از منکر و فرار از مجازات خود متوسل به دروغ و تهمت می شوند که موارد متعدد و کثیری در محاکم صالحه تجربه شده و وجود دارد. لذا ماده ۸ بایستی حذف شود. در پایان ضمن وجود ایراد شکلی از حیث وجود ۵ تبصره در ماده اول لایحه و عدم ذکر ماده 638 قانون مجازات اسلامی و تبصره آن که به نظر می رسد با این لایحه قصد نسخ آن را دارند؛به نظر می رسد تخلف دانستن گناه مسلّم شرعی و سیاسی و جرم زدایی از آن و متناسب نبودن جرم و مجازات و عدم بازدارندگی، اصولا در قانون نویسی به نکات اساسی نگارش توجه نشده است. امید است، نمایندگان انقلابی و فهیم مجلس شورای اسلامی با بهرمندی از قضات شریف، حقوقدانان و کارشناسان اهل فن آن چه مرضی خداوند متعال و مصلحت دین و دنیای مردم است را تدوین و تصویب نمایند. 🖋علی اصغر مجتهدزاده مستشار بازنشسته دیوانعالی کشور ۵خرداد ۱۴۰۲ ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم خطاب به رئیس مجلس در مورد لایحه عفاف و حجاب بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی سلام علیکم اکنون که پس از چند ماه وقفه در تعیین تکلیف قوانین حوزه عفاف و حجاب، لایحه مربوطه از طرف قوه محترم قضائیه آماده شده و با امضای رئیس محترم قوه مجریه با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است جامعه دینی و مذهبی از جمله روحانیت و حوزه‌های علمیه منتظر عملکرد مجلس انقلابی در این زمینه می‌باشند. قابل ذکر است که برخی مواد لایحه مذکور متدینان و فرهیختگان جامعه دینی را نگران کرده است از جمله: عدم تناسب جریمه با جرم و بازدارنده نبودن این لایحه خصوصا در شرایطی که انگیزه‌های سیاسی و امنیتی در این زمینه وجود دارد، بستن دستان حافظان امنیت و نظم در مقابله با برهنگی و بی‌حجابی که به تعبیر رهبر انقلاب حرام شرعی و سیاسی در جامعه اسلامی است، عدم تعیین جایگاه نهادهای مردمی مثل ستاد امر به معروف و نهی از منکر و بسیج در لایحه نسبت به مقابله با پدیده شوم بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه، وجود بندهای دو پهلویی مثل «مجازات آمران به معروف» یا «تعرض به حریم خصوصی» که در مجموع منجر به تضعیف و تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر می‌شود، عدم توجه به قانون امر به معروف و نهی از منکر و عدم تصریح به حمایت از آمران به معروف و ضرورت فرهنگ‌سازی تذکر لسانی، که همه این امور سبب شده برخی از کارشناسان نسبت به موثر نبودن این لایحه در پیشگیری از ترویج فرهنگ بی‌بندوباری هشدار دهند، لذا دقت، سرعت و شجاعت در بررسی این لایحه در کنار تعهد دینی و رسالت تمدنی و توجه به آرمان های انقلابی، اموری است که مردم شریف ایران از جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار دارند. انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم ضمن اعلام آمادگی حوزه علمیه قم جهت هر گونه مساعدت و مشورت پیرامون ابعاد مختلف این لایحه، از جنابعالی که خود از یادگارهای ایثار و جهاد هستید تقاضا دارد که با توجه به پیچیدگی مسائل فرهنگی از جمله مساله عفاف و حجاب به کمیسیون فرهنگی مجلس، دستور ویژه جهت بررسی دقیق و جامع این لایحه دهید تا پس از اصلاح و تکمیل این لایحه و سپس تصویب آن توسط نمایندگان انقلابی نقش مجلس در خنثی کردن توطئه دشمنان عزت و استقلال کشور در ترویج فساد و به تباهی کشاندن جامعه ایرانی به خوبی ایفا شود. سربلندی و موفقیت شما و همکارانتان در خدمت به مردم و نظام اسلامی را از خداوند متعال خواستاریم. والسلام انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
حاشیه های مبارزه با فساد در جلسه سران قوا/ اعتراض روحانی به رئیسی 🔹در جلسه دیروز شورای هماهنگی اقتصادی برخی افراد از جمله رئیس جمهور نسبت به روند دادگاه‌های مفاسد اقتصادی به آیت الله رئیسی انتقاد کردند که با واکنش رئیس قوه قضائیه و اژه ای معاون اول مواجه شدند. 🔹رئیس جمهور معتقد است که با مفاسد اقتصادی برخورد جناحی شده است. در این جلسه آیت الله رییسی ضمن توضیحاتی در رد این ادعا از دولتمردان و آقای روحانی خواسته است که هر پرونده‌ای که دولت مدعی است با آن برخورد جناحی شده، اعلام نماید تا مورد رسیدگی قرار گرفته و در انتها نتیجه نیز به اطلاع مردم برسد. 🔸برخی تحلیل گران معتقدند نزدیک شدن به زمان اعلام پرونده برخی چهره ها نظیر حسین فریدون در روزهای آتی از دلایل مقاومت دولت در برابر اقدامات اخیر قوه قضائیه در برخورد با فساد است. 🔸در همین رابطه یک منبع خبری مطلع به خبرنگار ما گفت: عده ای از مسئولین علیرغم ادعای مبارزه با فساد و شفافیت تلاش می کنند دادگاه‌های مفاسد را که از شفاف ترین دادگاه‌ها است و کاملا علنی برگزار می‌شود و باعث امید و بازگشت اموال غارت شده به بیت المال شده را متوقف نمایند. fna.ir/dc0iuz @Farsna
5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رئیس قوه قضاییه: 🔹وقتی پرونده کسانی که متصل به قدرت و ثروت‌اند روی میز قاضی می‌آید فریاد‌ها بلند می‌شود که این جناحی است یا این سیاسی است. 🔸به هیچ کدام از این سخنان توجه نخواهیم کرد. @Farsna
⭕️اژه‌ای: باید اقدامات عاجل و بازدارنده‌ای برای مقابله با ترویج بی‌عفتی‌ و بی‌حجابی‌ صورت داد👇👇 https://www.alef.ir/news/4020312028.html ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️اغوای توده‌های مردم از طریق خواصّ مزدوری که تبدیل به حیوان جلّال(نجاست‌خوار) شده‌اند 📍کسانی که عنوان و امکان و احیانا سوادی دارند... 🎙روایت رهبرمعظم‌انقلاب از سنگین‌ترین جنگ‌های نرم تاریخ علیه کشور ما... ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا