🔻برادرانه با آقای کلهر- ۲
🖊 مهدی جمشیدی
۵. ایشان در حالی به بیاثر بودن و حتی اثر معکوس داشتن «روشها»یی که تا به حال برای حل مسألۀ حجاب به کار گرفته شدهاند اشاره میکند که پیش از این تصریح کرده بود که نظام در ده سال گذشته، حجاب را به حال خود «رها» کرده است. من در گفتگوی پس از مناظره نیز، این تناقض را به ایشان یادآور شدم. چگونه ممکن است که بیعملی ما، روشمند بوده باشد؟! ما جر نظارهگری، چه کردیم که بخواهیم دربارۀ «نامعقولیّت روشی» سخن بگوییم. مگر جز این است که در شهر تهران، حدود پانزده ون گشت ارشاد حضور داشتند و عملکرد آنها چیزی بیش از مواجهههای موردی و اندک نبوده است؟! مسألۀ حجاب، «رهاشده» و «سرگردان» بوده و فقط در روایتپردازیهای رسانهای، اینگونه وانمود شده که حجاب، دغدغۀ نخست نظام و متضمن منطق سخت بوده است. هیچ دولتی در پی اصلاح وضع حجاب نبوده است، بلکه برعکس، دولتها کوشیدهاند که به خیال خویش، با ولنگاری و بیعملی دربارۀ حجاب، وارد روند «امتیازدهی به جامعه» بشوند و برای خود، مقبولیت منفعلانه و بدنۀ اجتماعی باجگیر بیافرینند. دولتها، به رأی خویش و تداوم قدرت اندیشیدند، نه استقرار حجاب در جامعه. از کدام «روش» سخن میگوییم؟! تعداد اندکی ون را به عنوان گشت ارشاد در چند معبر کاشتن، بیشتر شبیه «مترسکسازی فرهنگی» است تا روش مواجهه با معضل بیحجابی. حجاب، مدتهاست که در «خلاء حکمرانی» قرار گرفته و «یتیم» شده است. نباید به گونهای سخن گفت که بیعملی به بیشفعّالی و رهاشدگی به انقباض تعبیر شود.
۶. ایشان «نتایج امروزی» را به «روشهای دیروزی» نسبت میدهد و از وخامت نتایج، غلطبودن روشها را استنباط میکند؛ درحالیکه وضع کنونی حجاب، حاصل «یک علّت» نیست، بلکه چون «کنشگری کارگزاران فرهنگی» دربارۀ حجاب، بسیار اقلّی و ناچیز بوده است، باید بیش از هر چیز، وضع امروزین حجاب را به «جبهۀ مهاجم» نسبت داد. به زنجیرۀ تدریجی کشف حجاب در دهه گذشته بنگرید:
مرحلۀ اول: «برهنهگی بازیگرانِ مهاجرتکرده» که از سال نود آغاز شد و به این واسطه، «برهنگی» نیز به «مهاجرت» به عنوان نماد مخالفت سیاسی افزوده شد.
مرحلۀ دوم: کشف حجاب در فضای مجازی در قالب «آزادیهای یواشکی» که از سال نودوسه شکل گرفت و جلوۀ فراوان یافت و به خط مقدّم مبارزه مدنی تبدیل شد.
مرحلۀ سوم: کشف حجاب به صورت «خیابانی اما پنهان» که در قالب «چهارشنبههای سفید» از سال نودوشش پدید آمد و به دلیل تازگی طرح، با استقبال از سوی نیروهای هوادار سبک زندگیِ غربی مواجه گردید.
مرحلۀ چهارم: کشف حجاب به صورت «آشکار اما نمادین» که در قالب «دختران خیابان انقلاب» و «نه به حجاب اجباری» در سال نودوشش به وقوع پیوست و موج ویرانگری را به وجود آورد.
مرحلۀ پنجم: کشف حجاب در داخل خودرو از سال نودوهشت به عنوان اینکه حریم خصوصی است و حاکمیت، حق مداخله در آن را ندارد.
مرحلۀ ششم: کشف حجاب به صورت «خیابانی و آشکار» که از سال نودونه مشاهده شد و در اوج ناباوری، گسترش یافت، چنانکه شصت درصد از زنان مکشفۀ کنونی، در همین مقطع و پیش از اغتشاش، کشف حجاب کردهاند.
مرحلۀ هفتم: کشف حجاب به صورت «گسترده و بیپروا» که در پی اغتشاش سال گذشته تحقق یافت و به این ترتیب، چهل درصد بقیۀ زنان مکشفه، در این مقطع به آن پیوستند.
حال پرسش این است که کارگزاران و مدیران فرهنگی در کدام نقطه از این «روند ده ساله» حضور داشتند و چه روشی را به کار بردند؟! آیا آنها حرکت تدریجیِ این روند را احساس کردند؟! از همان نقطۀ آغاز این روند، کدام روند موازی طراحی شد؟! اکنون که طرح به نهایت خودش رسیده و دشمن در آن سوی مرزها، میوههای طرحِ اباحهگریِ عملی میچیند، رواست که بگوییم بهکارگیری روش سخت و قانونی، چنین نتیجهای را به دنبال داشته است؟! وضع کنونی، برآمده از «بیعملی» و «تساهل» و «بیروشی» و «خوابزدگی» ما است. این صحنه، حاصل «کنشگری حداکثری جبهۀ دشمن در منطقۀ فرهنگی ما» است. ما عرصه را برای فاعلیّت جبهۀ مهاجم «خالی» کردیم و او نیز بهآسانی، طرح خویش را پیش برد؛ چنانکه گویا حاکمیّتی در میان نیست و فرهنگ، بیدولت است. اگر اکنون نیز بخواهیم همان «روایت دشمنساخته» را تکرار کنیم و بگوییم «سیاستهای انقباضی» با ما چنین کرده است، وضع از این نیز آشفتهتر خواهد شد. آری، وقتی ما در خواب بودیم، باغ فرهنگمان به تاراج رفت ...
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
10.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 ارتباط طبری ها و بی عفتی های کف خیابان
🎤حجت الاسلام سلیمانی (امام جمعه لاهیجان)
✍پ.ن: متاسفانه بعضی برداشت غلط از اینجور مباحث دارند، خیال میکنند که منظور این است که کلا بیخیال بی عفتی ها و هجمه های فرهنگی بشویم! نه خیر به این معنا نیست، بلکه بیان این نکته مهم است که بی عدالتی و تبعیض یکی از علل مهم مشکلات فرهنگیست! اگر می خواهیم مشکل های فرهنگی مثل بی حجابی کم شود، باید تبعیض و بی عدالتی را رفع کنیم.
🔻بعضی یک برداشت غلط دیگر دارند و آن اینکه می گویند چه ربطی بین بی حجابی با بی عدالتی و تبعیض است؟ اینها همه بهانه است! جواب اینه که نه خیر آقاجان اتفاقا تاثیر دارد، مساله روانی و اجتماعیه، در جامعه ای که برخی مدعیان دین تبعیض آشکار کنند ، رانت خواری کنند ، خود بخود دعوت آنها به سمت حجاب و دینداری، به معنی دعوت به دین و حجابی هست که با بی عدالتی و تبعیض همراهه. همین مساله در نگاه شهید مطهری و رهبر معظم انقلاب هم بیان شده که در ادامه خواهیم فرستاد.
#عدالتخواهی #حجاب
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🔴امیر سرتیپ واحدی: خدمات رسانی نیروی هوایی ارتش در مهمانی 10 کیلومتری غدیر/ توزیع بیش از 15 هزار پرس غذای گرم و ارائه خدمات بهداشتی در مهمانی غدیر
فرمانده نیروی هوایی ارتش:
🔹دو موکب بزرگ در شرق و غرب تهران از سوی نیروی هوایی ارتش در مهمانی غدیر برپا خواهد شد که در این موکبها علاوه بر طبخ و توزیع بیش از 15 هزار پرس غذای گرم، برنامههای متنوع فرهنگی ویژه راهپیمایان عزیز جشن بزرگ غدیر اجرا خواهد شد.
🔴 #بیداری_ملت 👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
🔴امیر سرتیپ واحدی: خدمات رسانی نیروی هوایی ارتش در مهمانی 10 کیلومتری غدیر/ توزیع بیش از 15 هزار پر
خدا رو شکر پس از ۴۴ سال از انقلاب، آنچه باید نسبت به غدیر انجام میشد، امسال در حال انجام است
پدر امت !
بابای مظلوم!
بابت این تاخیر در فهم ، ما را ببخش!
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه مولانا امیرالمؤمنین علیهالسلام
#نعمت_ولایت
#شکر_نعمت
#ایام_الله
#فرمانده_کل
#سربازان_ولی
#قدردانی
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🔴غول «فضای مجازی» همین قدر بود که در برنامه هفتم توسعه گفتید؟!
🔰در لایحه برنامه هفتم توسعه، متأسفانه در عرصه فضای مجازی در زمینه هایی که با چالش مواجه بوده ایم ( مانند #استقلال سایبری، مساله درز #اطلاعات، #سالم_سازی فضای مجازی، #امنیت در فضای مجازی، #استاندارسازی فضای مجازی، مقابله با فناوری های #فیلتر_گریز و ... ) اساساً برنامه جدی دیده نمی شود.
تنها به موضوع شبکه ملی اطلاعات، آن هم به صورت مجمل، دم بریده و مبهم پرداخته شده است❗️
⬅️یعنی فهم تدوین کنندگان این برنامه از عرصه «فضای مجازی» همین قدر کاریکاتوری، فنی زده و سطحی بوده است یا اینکه علت دیگری دارد؟!
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
26.pdf
حجم:
3.39M
#محتوا
🔰 ۱۱۰ پیشنهاد ساده برای گسترش جریان غدیر در خانواده، مسجد و محله
🔸 به عشق علی (ع)
🔹 ۱۵ پیشنهاد برای برگزاری جشن غدیر در محله
🔹 ۲۷ پیشنهاد در ارتباط با همسایگان و اهالی محله
🔹 ۹ پیشنهاد برای مادران، پدران و خانوادهها
🔹 ۱۵ پیشنهاد برای اساتید، معلمان، دانشجویان و دانشآموزان
🔹 ۵ پیشنهاد برای اهالی هنر و رسانه
🔹 ۲۴ پیشنهاد برای قشرهای مختلف اهالی محل
#مهمونی_غدیر
#عید_غدیر
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
10.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا سلبریتی ها انقدر راحت ترویح فساد و فحشا میکنند
اما هیچ برخوردی نمیشود
یا بعضا برخورد هایی که از برخورد نکردن بدتر است و آن ها را جری تر میکند
این عدالت است
برخورد با یک شهروند عادی هم اینگونه است آیا؟؟
#تحصن
#عدالت
#سلبریتی
#حجاب
#حکم_خدا
#نشر_حداکثری
https://eitaa.com/tahason_hejab/505
💢 حکومت بدون سیاست ممکن نیست
♦️ امام خمینی(ره):
حضرت امیر است که غدیر را به وجود آورده است، مقام شامخ اوست که اسباب این شده است که خدای تبارک و تعالی او را حاکم قرار بدهد.
مسأله، مسأله حکومت است. مسأله، مسأله سیاست است، حکومت عدل سیاست است، تمام معنای سیاست است.
خدای تبارک و تعالی این حکومت را و این سیاست را امر کرد که پیغمبر به حضرت امیر واگذار کنند، چنانچه خود رسول خدا سیاست داشت و حکومت بدون سیاست ممکن نیست، این سیاست و این حکومتی که عجین با سیاست است، در روز عید غدیر برای حضرت امیر ثابت شد
#امام_خمینی
صحیفه امام؛ جلد ۲۰؛ صفحه ۱۱۳
مورخ: ۲ شهریور ۱۳۶۵
@sahifeh_noor