eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2.1هزار دنبال‌کننده
11هزار عکس
11.2هزار ویدیو
517 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | نمازی وارد شده در شب اول ماه رجب که خواندنش موجب حفظ خود و مال و فرزندان از حوادث و باعث نجات از عذاب قبر می شود... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴یه جای کار می لنگد چرا بچه های انقلابی به شرارت هلدینگ رسانه ای دنیای اقتصاد لیبرال ها علیه یمن حساس شدند اما به شرارت این رسانه شاخص اصلاحطلبان در حوزه های اقتصادی حساسیت ندارند و سکوت میکنند؟ 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 سخن كز جان برون آید نشیند لاجرم بر دل قرآن، هم كلمه ی «بلاغ» را به كار برده است و هم گفته است «بلاغ مبین» ، آشكار و آشكاركننده. آن دعوت كننده ای، آن داعی و آن مبلّغی در هدف خودش به نتیجه می رسد كه بلاغش مبین باشد، بیانش در عین اینكه در اوج حقایق است ساده باشد، روشن باشد، عمومی فهم باشد، مردم حرفش را بفهمند و درك كنند. آن آدمی كه قلمبه سلمبه حرف می زند و مردم هم در آخر به به می گویند [بلاغش بلاغ مبین نیست. ] گفت [شخصی بعد از بلند شدن از پای سخن یك سخنران ] خیلی به به می گفت كه نمی دانید چقدر خوب بود! از او پرسیدند بسیار خوب، خوب بود، چه گفت؟ گفت: من كه نفهمیدم. پس چه چیزش خوب بود؟ ! در سخن، اساس مطلب این است كه مستمع وقتی كه بلند می شود چیزی فهمیده باشد. بزرگترین یا یكی از شرایط داعی و مبلّغ این است كه مستمع وقتی كه برمی خیزد با دامنی پر برخیزد، واقعاً مطلبی را فهمیده باشد، و این از توانایی داعی و مبلّغ است. بعضی خیال می كنند اگر كسی حرفهایش طوری بود كه نفهمیدند پس او خیلی حرفهایش [عالی است ] . نه، این جور نیست. پیغمبر هم اگر جایی صحبت می كرد، در اوجی می گفت كه بعد از چهارصد سال افراد به معانیی برخورد می كردند كه قبلی‌ها نفهمیده بودند، ولی تمام آن‌هایی هم كه در مجلس پیغمبر نشسته بودند به اندازه ی خودشان می فهمیدند. خطبه های علی با آن اوجی كه دارد، در عین حال خطبه‌هایی است كه همان كسانی هم كه در مجلس نشسته بودند به اندازه‌ی ظرفیت خودشان از این سخنان استفاده می كردند و می فهمیدند. ❇️ نُصح یا خلوص سخن در قرآن راجع به ابلاغ و دعوت، كلمه ی «نُصح» از زبان داعیان الهی زیاد آمده است. نصح یعنی خیرخواهیِ به معنی خلوص، چون نصح در لغت عرب در مقابل غِشّ است. وقتی كه در یك جنسی، در یك كالایی از غیر خودش قاطی كنند اصطلاحاً می گویند غشّ داخلش كرده اند. نصح كه در مقابل غشّ است یعنی سخن باید خلوص داشته باشد، یعنی از كمال خیرخواهی طرف و از سوز دل برخاسته باشد. آن كسی می تواند داعی الی اللّه و مبلّغ پیام خدا باشد كه سخنش نصح باشد، یعنی هیچ انگیزه ای جز خیر و مصلحت مردم نداشته باشد، سخنش از سوز دل برخیزد كه: «اِنَّ الْكَلامَ اِذا خَرَجَ مِنَ الْقَلْبِ دَخَلَ فِی الْقَلْبِ وَ اِذا خَرَجَ مِنَ اللِّسانِ لَمْ یَتَجاوَزِ الْآذانَ» سخن كز جان برون آید نشیند لاجرم بر دل، و سخنی كه فقط از زبان بیرون بیاید و دل از آن بی خبر باشد، از گوشهای مردم تجاوز نمی كند [۱]. پی در پی پیغمبران می گویند: «وَ أَنْصَحُ لَكُمْ» [۲]، «أَنَا لَكُمْ ناصِحٌ» [۳]، «إِنِّی لَكُما لَمِنَ اَلنّاصِحِینَ» [۴]. همه اش سخن از این است. وقتی كه موسی بن عمران با خدای خودش از سنگینی كار سخن می گوید، آن سنگینی فقط این نیست كه من می خواهم در مقابل فرعون با آن قدرت و جبّاریت سخن بگویم، پس كار سنگین است؛ نه، یك سنگینی‌های دیگر است: خدایا مرا مدد كن كه موسایی باشم كه موسی دیگر در او وجود نداشته باشد، منی وجود نداشته باشد، خودی وجود نداشته باشد، انانیّتی وجود نداشته باشد، در نهایت خلوص بتوانم پیام تو را به مردم عرضه بدارم. [۱] این سخن‌ها در ابلاغ پیام الهی هست ولی در ابلاغ پیام‌های دیگر مطرح نیست. [۲] اعراف/۶۲. [۳] اعراف/۶۸. [۴] اعراف/ ۲۱. 📚مجموعه آثار شهید مطهری . ج ۱۶ ، ص: ۱۵۰ @honaretabyin
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 انسان ۲۵۰ ساله | امام باقر علیه‌السلام و مبارزه‌ی فرهنگی 🔻رهبر انقلاب: مبارزه با تحریف، در دوران امام باقر (علیه‌السلام) از همیشه‌ی پیش از زمان آن حضرت گسترده‌تر انجام شد... مبارزه‌ی فرهنگی یعنی تلاش برای تغییر فرهنگ حاکم بر ذهنهای مردم، تا راه را برای حکومت الهی هموار و بر حکومت طاغوتی ببندند و امام باقر (علیه‌السلام) این کار را شروع کرد. باقر علم‌الاولین یعنی این. ایشان شکافنده‌ی حقایق قرآنی و دانشهای اسلامی بودند. ▫️ بازنشر به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎙 | جهاد تبیین برای مشارکت 🎧 بشنوید👇
🔴 نمایش لباس های هنجارشکنانه نمایش بی عرضگی برخی مسئولین است! 🔻اینکه در کشورمان برخی فروشگاه ها و مغازه های لباس فروشی، به صورت علنی در حال فروش لباس های هنجارشکنانه و خلاف هستند، فقط این نیست که نمایش لباس های هنجارشکانه باشد؛ بلکه نمایش برخی مسئولین است که حتی تا این اندازه جدیت ندارند که با آنها برخورد کنند و حساب تولید کنندگان و عرضه کنندگان این لباس ها را کف دستشان بگذارند. @honaretabyin
💠 نظر رهبر انقلاب در مورد دوچرخه سواری دخترها در خیابان ها 🔰رهبر انقلاب (مدظله العالی): " فرض کنید که شما، ورزش دوچرخه سواری را ترویج کنید، بعد در خیابان های تهران کنند! بدیهی است این کار، مناسب نیست. این کار، کار بدی است؛ همان است. " " در دیدار رئیس و معاونین سازمان تربیت بدنی (۷۵/۱۰/۰۸) " 📚منبع: نقش و رسالت زن، ج۵، ص۱۴۳، انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای) @honaretabyin
🔴 چطور نوبت به حجاب می رسد این حرف ها را می زنید؟! 🔹برخی افراد انتظار دارند که موضوع کشف و ولنگاری را با نصیحت و لبخند و بدون الزام و فشار قانونی حل کنیم! 👈 سوال ما این است که 🔻 چرا را با نصیحت و لبخند و بدون الزام قانونی، از مردم نمی گیرید؟! 🔻چرا معوقه بانک ها را با نصیحت و لبخند و بدون الزام قانونی از مردم نمی گیرید؟! 🔻چرا جلوی تخلفات را با نصیحت و لبخند و بدون الزام قانونی، نمی گیرید؟! 🔻چرا با نصیحت و لبخند و بدون الزام قانونی، جلوی را نمی گیرید؟! 🔻چرا با نصیحت و لبخند و بدون الزام قانونی، جلوی ، و را نمی گیرید؟! ⚠️ چطور در مورد حجاب _ که یک موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و بسیار حیاتی محسوب می شود این حرف را می زنیم اما در مورد اموری که ذکر شد به دلیل غیر منطقی بودن این سخنان، یک خنده به گوینده اش تحویل می دهیم؟! دیواری کوتاه تر از حجاب پیدا نکرده ایم؟! 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
💠 دشمن به ما حمله کرده؛ باور ندارید⁉️ 🔹برخی گمان می کنند که حمله دشمن یعنی اینکه دشمن، جمهوری اسلامی را با موشک بمباران کند یا اینکه تانک های دشمن در خیابان های ما رژه بروند و ... اما اینگونه نیست. 🔹سال هاست که دشمن نمی تواند علیه جمهوری اسلامی حمله نظامی انجام دهد؛ اما همین دشمن با ترویج بی بند و باری و کشف حجاب در خیابان و بمبارانی که از طریق فضای مجازی افسار گسیخته کشورمان انجام می دهد، می تواند دستاوردهای بزرگتری به دست آورد. 🔹موشکباران دشمن، قدرت جمهوری اسلامی را از بین نمی برد، اما استحاله فرهنگی و تغییر هویت فرهنگی جمهوری اسلامی، قطعاً پایه های قدرت جمهوری اسلامی را نشانه می گیرد. ⚠️ فتنه کشف حجاب و بی بند و باری یعنی دشمن به ما حمله کرده و در سایه غفلت و محاسبات غلط برخی مسئولین، بدون هرگونه حمله نظامی، در حال چیدن میوه است. @honaretabyin
🔴 تکلیف محوری امام ره، درسی برای مسئولین در زمینه حجاب و غیر آن 🔹دلیل موفقیت امام ره در به سرانجام رساندن انقلاب و حفظ آن، این بود که ملاک عمل او، انجام وظیفه براساس و به دست آوردن بود و فریب برخی آمارها و مشاوره های برآمده از علوم غربی و ... را نخورد. 🔹اما برخی خواص و مسئولین ما ممکن است با یک آمار _ که معلوم هم نیست چقدر با واقعیت منطبق است _ یا با یک مشاوره از سوی کسانی که متاثر از علوم غربی هستند و دچار افکار التقاطی شده اند یا با یک هیاهو و جوسازی فضای مجازی و یا با داد و فریاد عده ای در فضای حقیقی، معادلاتشان به هم بخورد و از تکلیف دینی عقب نشینی کنند. 🔹متاسفانه در فتنه کشف حجاب و بی بند و باری، بخش قابل توجهی از خواص و مسئولین، دچار این نوع خطاهای راهبردی شدند و به همین دلیل هنوز هم به عمق سخنان و مطالبات رهبر انقلاب در زمینه حجاب پی نبرده اند. @honaretabyin
🔴 چرا برای حجاب و عفاف ضرب الاجل نمی گذارید؟! 🔹 ای کاش یک ضرب الاجل هم در زمینه و عفاف برای دستگاه ها و نهادها می گذاشتید! 🔹 اگر ضرب الاجل برای تکمیل یک ورزشگاه فوتبال مهم است، ضرب الاجل برای توقف فتنه کشف و بی بند و باری فوق فوق فوق مهم است! @honaretabyin
🔺مذهبی صورتی یعنی چه؟ 🔹اولین بار اوایل سال گذشته بود که یکی از فعالان اینستاگرامی بحثی رو کلید زد با عنوان «» و با این عبارت انتقاد می‌کرد به بلاگرهایی که هم مجبه‌ان هم خودنمایی و تبرج می‌کنن. از نظر ایشون؛ دینداری صورتی یعنی دینی که منعطفه، یعنی دینی که می‌تونه مطابق با سلیقه‌ی تو کم و زیاد بشه، دینی که هرچی ازش بِکنی و دور بندازی؛ جیک‌شم در نمیاد. دینی که مهربونه و همه جوره باهات راه میاد.🧐 🔹مثلا از دین، هیئت و امام زاده رو نگه داری؛ حجاب و حیا رو بندازی دور. یا حجاب رو نگه داری و تبدیلش کنی به مد و حجاب‌استایل ولی «حریم محرم و نامحرم» رو بذاری زیر پات.☹️ 🔸ایشون می‌گفت؛👇 دینداری صورتی، یعنی اینکه از دین برای توجیه کارهای خودت استفاده کنی. دین رو به خدمت بگیری برای خودت. 🔹خب تا اینجا بحث، خیلی بحث قشنگی بود انصافا درست بود. 🍃👌 حالا هرچی اسمش رو بذاریم؛ دین‌داری صورتی، دین‌داری گزینشی، دین‌داری سلیقه‌ای و...🌱 ✅ بله! نمیشه یه دختری محجبه باشه ولی حیا رو ببوسه بذاره کنار و تصاویر اون‌چنانی از خودش توی پیجش بذاره. نمیشه یه پسری مذهبی باشه ولی رابطه‌ی گرم و راحتی با نامحرم داشته باشه و... کلا نمیشه دین رو گزینشی خواست.❌ در دایره‌ی وسیع‌تر مثلا نمیشه نماز بخونی و هیئت بری ولی سلامت جامعه‌ی اسلامی برات مهم نباشه. نمیشه هیئتی باشی ولی نماز نخونی، نمیشه نماز بخونی ولی نهی از منکر نکنی و...⛔️ 🔻تا اینکه دو ماه بعد عبارت «» از توییتر سر درآورد و اینقدر دست به دست چرخید تا اصطلاحا شد. تو همین دست به دست شدنه، کم‌کم مفهومی که نفر اول براش ساخته بود تغییر کرد و معنای مبهمِ جدیدی گرفت. هرکی می‌خواست یکی دیگه رو نقد کنه اولش می‌گفت تو یه مذهبی صورتی هستی و بعد حرفشو می‌زد. ⚠️ الان چی شده؟ الان این عبارت تبدیل شده به یه برچسب، به یه چوب. یعنی چی؟ یعنی الان توی فضای مجازی، هر مذهبی‌ای بخواد یه مذهبی دیگه رو ساکت کنه و تو سرش بزنه، میگی تو صورتی پس هیچی نگو! ⁉️ 🔹مثلا خانمه مذهبیه، اهل نماز و مسجد و روضه است؛ پوششش هم مانتوئه. خب مانتو نه خلاف شرعه نه خلاف عرف. حالا یه عده هستن در مواجهه با چنین شخصی سریع یه برچسب « صورتی» می‌چسبونن رو پیشونیش، میگن برو کنار تو مذهبی واقعی نیستی...📿 🔹مثلا یکی با ظاهر مذهبی سطل ماست میزنه رو سر بدحجابه. بقیه بهش میگن آقا نکن این رفتارت شرعی نیست؛ 🚫 یه عده هستن سریع برچسب مذهبی صورتی رو می‌چسبونن درِ دهن اونی که این نقد رو کرده میگن ساکت شو، تو اگه واقعا مذهبی هستی وقتی به یه محجبه فحش میدن بیا حرف بزن. بابا خب چه ربطی داره، الان موضوع صحبت من سطل ماسته‼️ 🔻یه دوستی میگه ویدیوهای کشف حجاب رو به اسم نهی از منکر اینقدر منتشر نکنین، خب اینکه حرف یه شخص نیست، حرف دینه، حرف شرعه🔻 ولی یه عده هستن با چوبِ مذهبی صورتی می‌زنن تو سر گوینده که ساکت! تو مذهبی واقعی نیستی، سکوت کن و هیچی نگو. 💠نتیجه؛ ۱. اگه مذهبی صورتی، یعنی برداشت گزینشی و دل‌بخواهی از دین، خیلی اصطلاح درستیه ولی اگه مذهبی صورتی یه برچسب و یه چوبه برای زدن توی سر بقیه؛ حواسمون باشه این یه فریبه. ۲. در مقام خواننده، در مواجهه با برچسب‌ها، حالا‌ هر برچسبی، دنبال استدلال باشیم. تا یکی گفت مذهبی صورتی، یا تندرو یا افراطی یا هرچی بررسی کنیم ببینیم آیا استدلالی هم کرده؟ دلیلی هم آورده یا نه؟ ✍ عماد داوری دولت‌آبادی @honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻این شعرخوانی فوق العاده را یکبار که ببینی دوباره و سه باره برمیگردی و نگاهش میکنی این نماهنگ که خوانده می‌شود ، چیزی که برداشت از آن است این‌که شعرش ، خواننده اش، مکانش ، حضارش و آقایمان همه سر تا سر غرق در نور هستند. یک جایی دلها بدجوری آتش می‌گیرید که شاعر می‌گويد: "ای صبا دست سلیمانی" و حضرت آقا با بغض می گوید: "چه شد؟" بعد حضرت آقا بغض‌ش را کنترل می‌کند و به جمعیت نگاه می اندازد و شاعر در ادامه دوباره غوغا می‌کند: ●ای ستون خیمه‌ای که گفته او ●ای ستون خیمه‌ای که گفته او ●ای ستون خیمه‌ای که گفته او شعرخوانی ″آقای محمد رسولی″ @honaretabyin
🔻حکم انفصال از خدمت را که دستم دید پرسید: «جریان چیه؟» 🔻گفتم: «از نیروهای تربیت بدنی گزارش رسیده که رئیس یکی از فدراسیون ها با قیافه زننده سر کار میاد؛ با کارمندهای خانم برخوردهای نامناسبی داره، مواضعش مخالف انقلابه و خانمش بی حجابه! الان هم دارم حکم انفصال از خدمتشو رد میکنم شورای انقلاب.» 🔻با اصرار ابراهیم رفتیم برای تحقیق. همه چیز طبق گزارش ها بود، ولی ابراهیم نظر دیگری داشت؛ گفت: «باید باهاش حرف بزنیم.» 🔻رفتیم در خانه و ابراهیم شروع به صحبت کرد. از برخوردهای نامناسب با خانم ها گفت و از حجاب همسرش، از خون شهدا گفت و از اهداف انقلاب. آن قدر زیبا حرف میزد که من هم متاثر شدم. 🔻ابراهیم همان جا حکم انفصال از خدمت را پاره کرد تا مطمئن شوم با امر به معروف و نهی از منکر میشه افراد رو اصلاح کرد. 🔻یکی دو ماه نگذشته بود که از فدراسیون خبر رسید: «جناب رئیس بسیار تغییر کرده. اخلاق و رفتارش در اداره خیلی عوض شده، حتی خانمش با حجاب به محل کار مراجعه می کنه.» 📚همراه باشید با تنها کانال گروه و انتشارات شهید هادی در ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/2843344995C4bdc20cf63
تجربه نگاری در کار تشکیلاتی : امیرالمومنین علی علیه السلام جمله ای بسیار زیبا دارند که ممکن است تا به حال نشنیده باشیم، یا اگر هم شنیده باشیم با زاویه دید تشکیلاتی به آن نگاه نکرده باشیم! ایشان می فرمایند:«وَ مِنَ‏ التَّوْفِیقِ‏ حِفْظُ التَّجْرِبَةِ»(حکمت 211) رمز موفقیت حفظ تجربه است. تلاش در جهت حفظ تجربه را بسیاری از ماها با توجیه اینکه مبادا کارمان بوی ریا بگیرد،‌ پشت گوش می اندازیم. حال آنکه شما می توانید نیت خودتان را خالص کنید،‌ و با هدف حفظ تجربه آن را مستند نمایید. بنده شخصا با افراد قوی در عرصه کار فرهنگی برخورد کردم که دیدم مجموعه تشکیلاتی بسیار قوی به راه انداخته اند ولی وقتی می خواستم جهت تبادل اطلاعات مقداری از مستنداتشان را بهم بدهند،‌ گفتند که ما در تشکیلاتمان چیزی به نام مستند سازی نداریم چرا که اگر بخواهیم مستند سازی کنیم،‌ فعالیتهایمان برای ریا و خودنمایی می شود و نیت خالصمان را از دست می دهیم. به نظر می رسد این بدترین نوع توجیه جهت از دست دادن تجربه است. حال آنکه امیرالمؤمنین صراحتا چیزی خلاف این را می فرمایند. اگر می خواهید تشکیلات موفقی داشته باشید،‌کاری نکنید که یک مورد مثلا نا موفق را چندین بار تجربه کنید بلکه از تجربه دیگران استفاده نمایید و رمز موفقیت را همین حفظ تجربه می دانند. پس هیچگونه تضادی بین مستند سازی یا حفظ تجربه با از دست دادن نیت خالص و شبهه ریا در حقیقت وجود ندارد،‌ چون جنس نیت ها فرق می کند. پس خواهشا اگر به دنبال توجیه تنبلی خودمان جهت فرار از ثبت تجارب هستیم،‌ توجیه بهتری بیاوریم! و تنبلی خودمان را دائم پای حساب اینکه ما خیلی حزب اللهی هستیم و خیلی کارمان درست است و رفتارمان کاملا اسلامی و انقلابی است، نگذاریم!!
از تشکیلات خوانی تا تشکیلات بانی: صحبت نظری از تشکیلات و کار تشکیلاتی زمانی ثمر می‌دهد که در قالب یک توانمندی ظهور پیدا کند. برخی گمان می‌کنند با مطالعه دقیق پیرامون تشکل‌های مختلف و بررسی اهداف و راه رسیدن آن‌ها به هدف‌هایشان و همچنین مطالعه تکنیک‌ها و روشهای آنها،‌ تشکیلاتی شده‌اند؛‌ حال آنکه این مطالعات صرفاً یکسری گزاره‌های دانشی است. زمانی این دانش در افراد نتیجه می‌دهد که به بینش تبدیل شود و لازمه گذر از دانش تشکیلاتی به بینش تشکیلاتی، فعالیت عملی است که به فهم و درک عمیق کار تشکیلاتی در افراد کمک می‌کند. مثلا در یکی از سرفصل‌های کار تشکیلاتی گفته می‌شود که در کار تشکیلاتی انسان باید به تشکیلات متعهد باشد و این تعهد خودش را در عدم تقدم رأی فردی بر رأی تشکیلات نشان می‌دهد. دانستن چنین مطلبی،‌ یعنی داشتن دانش این قسمت ولی آیا صرف دانستن، عمل را هم به دنبال دارد؟ الزاماً انسان‌ها به چیزهایی که می‌دانند عمل نمی‌کنند. وقتی من به عنوان کسی که علاقه‌مند به فراگیری ادبیات تشکیلات هستم،‌ چنین دانشی کسب می‌کنم،‌ باید همین را در عمل تمرین نمایم. مثلا تصور کنید اردویی رفته اید که مسئول اردو می‌گوید: «از این طرف برویم»، با وجود مخالفت شما با مسیر انتخابی، اگر انتخاب مسئول اردو را مقدم بر انتخاب خود دانستید،‌ نشان می‌دهد این مطلب تشکیلات را فهم کرده‌اید وگرنه صرف بحث‌های نظری پیرامون چیزی که در رفتار ما تغییری ایجاد نکند،‌ فایده‌ای ندارد. اگر این تغییر رفتار در زندگی تشکیلاتی ما اتفاق افتاد‌، می‌توان از سطح بالاتر تشکیلات‌خوانی و تشکیلات‌دانی یعنی تشکیلات‌بانی صحبت کرد. افرادی هستند که هم تشکیلات را می‌سازند و هم از آن محافظت می‌کنند. مطالعه این نوشتار و نوشته‌هایی مثل این،‌ به مثابه شروع فعالیت تشکیلاتی از سطح تشکیلات‌خوانی تا سطح تشکیلات‌بانی است. اگر به تشکیلات‌بانی نرسید‌، تشکیلات‌خوانی و تشکیلات‌دانی هیچ فایده‌ای ندارد و مثل بسیاری از دروسی است که در دانشگاه‌ها و مدارس درس داده می‌شوند ولی در عمل دانشجو یا دانش‌آموز آن را کاربردی نمی‌داند. به عبارت دیگر چه مقدار در عملی کردن چنین مطالبی تلاش کرده‌اید؟ آیا اگر مثلا در خوابگاه زندگی می‌کنید،‌ برای اتاق خودتان رئیس انتخاب کرده‌اید؟ اگر پاسخ منفی است بدانید که تشکیلات به درستی برایتان فهم نشده است؛‌ چرا که پیامبر مکرم اسلام (ص) می فرمایند: «هر گاه در مسافرت تعداد مسافران به سه نفر رسید، باید یکی از آنها رئیس جمع شود»، یکی از مصادیق این روایت، اتاق شماست. دقت کنید! تمارین عملی کار تشکیلاتی را باید از همین موارد به نظر کوچک شروع کرد. اگر شما تمرین کنید که از رأی خودتان ولو رأی صحیح خودتان در یک فعالیت تشکیلاتی کوتاه بیایید، بعدها در مقابل رأی حاکم اسلامی هم کوتاه خواهید آمد و بالعکس اگر در یک کار تشکیلاتی کوچک نتوانید،‌ ولایت‌پذیری را تمرین کنید،‌ در جامعه اسلامی ولایت‌پذیر نمی‌شوید. همه این‌ها یک نوع گام تمرینی عبور از تشکیلات‌دانی به تشکیلات‌بانی است.
🌙 دانلود ۳۲ جلد کتاب درباره دعا و آداب آن به مناسبت حلول ماه رجب میلادبرشمامبارک 🤲التماس دعا🤲 🔰 کامل ترین لیست کتب ادعیه 🔻 کتب ادعیه ۱. الصحیفه السجادیه الکامله 👈 دانلود ۲. صحیفه سجادیه (با ترجمه) 👈 دانلود ۳. مصباح المتهجد 👈 دانلود ۴. مختصر مصباح المتهجد 👈 دانلود ۵. منهاج الصلاح فی اختصار المصباح 👈 دانلود ۶. اختیار المصباح الکبیر (جلد۱) 👈 دانلود ۷. اختیار المصباح الکبیر(جلد۲) 👈 دانلود ۸. مفتاح الفلاح 👈 دانلود ۹. ترجمه مفتاح الفلاح 👈 دانلود ۱۰. سلوة الحزین (دعوات راوندی) 👈 دانلود ۱۱. المراقبات 👈 دانلود ۱۲. ترجمه المراقبات 👈 دانلود ۱۳. اقبال الاعمال 👈 دانلود ۱۴. مفاتیح الجنان (عربی) 👈 دانلود ۱۵. مفاتیح الجنان (با ترجمه) 👈 دانلود ۱۶. بلد الامین 👈 دانلود ۱۷. مصباح کفعمی 👈 دانلود ۱۸. جمال الاسبوع 👈 دانلود ۱۹. عدة الداعی 👈 دانلود ۲۰.ترجمه عدة الداعی 👈 دانلود ۲۱. ترجمه دیگر عدة الداعی 👈 دانلود ۲۲. زاد المعاد (علامه مجلسی) 👈 دانلود ۲۳. مناجات‌نامه 👈 دانلود ۲۴. مُهَج الدعوات 👈 دانلود 🔻 کتب مخصوص ماه رجب ۲۵. فضائل الأشهر الثلاثة 👈 دانلود ۲۶. سه ماه با فضیلت 👈 دانلود ۲۷. مختصر اعمال شهر رجب 👈 دانلود ۲۸. الاعمال الرجبیه 👈 دانلود ۲۹. شرح دعای رجبیه 👈 دانلود ۳۰. جدول مراقبه رجبیه (شماره ۱) 👈 دانلود ۳۱. جدول مراقبه رجبیه (شماره ۲) 👈 دانلود ۳۲. جدول مراقبه رجبیه (شماره ۳) 👈 دانلود 📲 ثواب انتشار این لیست با شما 🆔 @wikifeqh