eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
13.7هزار ویدیو
573 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خون جای کلمه را پر نمی‌کند. 🔸نمی شود ما یک طرح سیاسی نظامی منطقه ای را پیگیری کنیم و جای توضیح و تبیین آن در مدارس و آموزش ما خالی باشد. 🔹نمی شود شک و شبهه ها را با خون پر کرد. بگوییم حالا می رویم بیشتر شهید می دهیم شبهه ها بر طرف می شود. 🔸شک و شبهه را با کلمه رفع می‌کنند نه خون. حبیب رحیم‌پور ازغدی 🕊🇮🇷🕊 https://eitaa.com/drfiroozinemat_ir
👌👌مهم ❌پیگیری قانون گریزی و قانون شکنی رئیس جمهور بعهده چه کسی است؟ ❌بازهم پای هیئت رئیسه مجلس در میان است‼️
هدایت شده از کلـبــه🏡
💟سلسله مباحث خودکنترلی ۱.واقعا رابطه ها می توانند منجر به ازدواج بشوند؟ ۲.پازل خودکنترلی از نگاه امام باقر ع ۳.تو چه مسائلی باید حیا داشته باشیم؟ ۴.والدین مقصر هستند یا بچه ها؟ ۵.آخوندا هم فیلم زبان اصلی میبینن؟ ۶.چقدر تونستیم خودمون رو به امام حسین نزدیک کنیم؟ ۷.توصیه آقا امام جواد ع برای خودکنترلی ۸.هدف خدا از خلقت زن و‌مرد چی بوده؟ ۹.توصیه امام کاظم درباره اصلاح و مداومت کار ۱۰.پاسخ به سوال چالشی در یزد ۱۱.عفاف فقط مختص حجابه؟ ۱۲.نکته ناب از اميرالمومنين علی علیه السلام ۱۳.هرکسی بیاد پی وی جوابشو میدی؟ 🟢عفاف بینایی ۱.چشم چرونی فقط مختص آقایونه؟ ۲.عواقب چشم چرونی چیست؟ ۳.اگر به طرف مقابل نگاه نکنم بی احترامی؟ 🟢عفاف شنیدن ۱.گوش چقدر باید کنترل بشود؟ ۲.موسیقی چه نتایجی رو برای من رقم میزنه؟ ۳.ضرر های موسیقی از نظر علمی؟ 🟢عفاف بساوایی ۱.عفاف بساوایی مربوط به چیه؟ ۲.من به نامحرم دست میدم تحریک نمیشم ۳.اگر به همکارم دست ندم بی احترامی نیست؟ ۴.ما فقط تو ارتباط با جنس مخالف باید خط قرمز داشته باشیم؟ ۵.مهریه رو‌ کی داده کی گرفته؟ ۶.میدونی عقوبت گناه زنا چقدره؟ ۷.آسیب های گناه زنا ۸.عظمت گناه همجنسبازی تا چه حده؟ 🟢عفاف گویایی ۱.کی گفته صحبت با نامحرم حرومه؟ ۲.من با همکارم شوخی کنم و بخندم ایراد داره؟ ۳.دختر و پسر در اسلام محدود شدند 🟢عفاف ارتباط ۱.اصل و اساس رابطه ها چیه؟ ۲.رابطه برای شناخت بیشتر درسته؟ ۳.آخر و عاقبت رابطه های دختر و پسری چی میشه؟ ۴.اگر رابطه به ازدواج ختم بشه چی؟ ۵.چطور یک رابطه رو فراموش کنم؟ ۶.تو خواستگاری باید بگیم قبلا رابطه داشتم؟ 🟢عفاف در خلوت ۱.اگر دنبال کنترل غریزه جنسی هستیم چکار کنیم؟ ۲.استثناء های خلوت با نامحرم کجاست؟ ۳.در خلوت با نامحرم چطور رفتار کنیم؟ 🟢عفاف در پوشش ۱.حجاب یعنی چی؟ ۲.حجاب چه‌تاثیراتی داره؟ ۳.برای چی به خودم سختی بگیرم چادر بپوشم؟ ۴.امنیت در خانواده یعنی چی؟ ۵.چه خصلتهایی برای مرد بده ولی برای زن خوبه ۶.پوشش شرافت انسانی! ۷.آیا حجاب آزادی میاره؟ ۸.حجاب جمال و طراوت انسان‌رو بالا میبره ۹.حجاب چطور به استحکام خانواده من کمک‌ میکنه؟ ۱۰.در مقابل بد حجابی چند نوع برخورد وجود داره؟ ۱۱. خانواده چقدر میتونه رو پوشش ما تاثیر داشته باشه؟ ۱۲.تاثیر اجتماع و دوستان در عفاف ۱۳.انگیزه زن‌و‌مرد بی‌حجاب چیه؟ ۱۴.علت پنجم و ششم بدحجابی ۱۵.برای اعتراض به مملکت بدحجاب شدم ۱۶.هشتمین علت بدحجابی(خودنمایی) ۱۷.فخرفروشی علت نهم بدحجابی ۱۸.قسمت هجدهم (غربزدگی) ۱۹.نگهداری حجاب برای من خیلی سخته ۲۰.حجاب محدودیت میاره ۲۱.روسبی گری و خودفروشی ۲۲. لذت جویی جنسی ۲۳. عادت ۲۴.مذهبی ها هم آره... ۲۵.جواب ندادن ب سوالات ۲۶. چالش رنگ چادر ۲۷. حجاب باعث حریص تر شدن مردم میشه ۲۸. حجاب باعث میشه مردم مسخرم کنن 🟢 عفاف در رفتار ۱.عفت در راه رفتن! ۲. عفت در نشست و برخاست ۳.عفت در رفتار مخصوص مجرد ها ۴.عفت در رفتار بحث لباس ۵.عفت در رفتار در بحث واسطه گری! ۶.نشان دادن جنسیتی جز جنسیت خود!
طبق آموزه های دینی، افرادی که نسبت به گناهان علنی ای که از دیگران می‌بینند بی تفاوتند، در برزخ و قیامت به صورت میمون محشور می شوند؛ و افرادی که مانع انجام امر به معروف و نهی از منکر می شوند، به صورت خوک محشور خواهند شد! حتی اگر پسر حاجی یا مقدس مآب یا چادری یا سر به سجود و آیه خوان باشند! وضعیت بد جامعه ما حاصل استحاله مؤمنین به اینگونه افراد است! میان یک امت چادری، چند بی حجاب ظاهر می شوند و هیچکس ککش نمی‌گزد! زشت است روی این افراد در قیامت!
آقای پزشکیان! شما پیش از انتخابات قول دادین که طبق منویات امام خامنه ای عمل می‌کنید! به ما بفرمایید برای حکمرانی قانونمند فضای مجازی چه کرده اید؟ و تلاش برای رفع فیلترینگ چه نسبتی با حکمرانی قانونمند دارد؟ چرا پهنای باند پیام رسان های صهیونیستی را نمی بندید؟
. ♻️ مراقب مرجفون باشید! این خیلی مهم است، بعضی‌ها: با خبری که می‌دهند، با تحلیلی که می‌کنند، با تفسیری که از وقایع می‌کنند؛ در مردم تردید ایجاد می‌کنند، ترس ایجاد می‌کنند! این از نظر خدای متعال مردود است، قرآن صریح است در این معنا، قرآن صریح در این معنا است: لَئِن لَم یَنتَهِ المُنافِقونَ وَ الَّذینَ فی‌ قُلوبِهِم مَرَضٌ وَ المُرجِفونَ فِی المَدینَة؛ «مرجفون» یعنی همین ها. «مرجفون» یعنی کسانی که در دل مردم اضطراب ایجاد می کنند، ترس ایجاد می‌کنند اگر چنانچه این ها از این کارشان دست برندارند، خدای متعال به پیغمبر می‌فرماید: لَنُغریَنَّکَ بِهِم‌؛ تو را مأمور می کنیم که به سراغ این ها بروی و مجازاتشان کنی. این‌قدر این مسئله امنیّت روانی مهم است. رهبر انفلاب: ۱۴۰۳/۰۸/۰۶ 👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰بند ۱و۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:: ۱-تعیین سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام. ۲-نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام ✍ غلط میکنید شما وهرکس که بخواهد وفاق ملی که همان اصل ۱۱۰ قانون اساسی است را ، تغییر دهد. 🌹https://eitaa.com/vadallah
❌ سوریه اسلحه را زمین گذاشت ۱۱ روزه سقوط کرد، ۳ روزه ویران شد 🔸خاک سوریه در پی تسلیم شدن ارتش این کشور در ۱۱ روز به اشغال تروریست‌ها و رژیم آپارتاید اسرائیل در آمد و زیرساخت‌های نظامی‌اش هم طی ۳ روز نابود شد تا بار دیگر ثابت شود که اگر اسلحه را زمین بگذارید، دشمن اسلحه‌اش را زمین نمی‌گذارد! 🔸سوریه عبرت شد. گروه تروریستی «هیئت تحریرالشام» و سی و اندی گروهک دیگر، سال‌ها پس از آن که به وسیله مقاومت منزوی شده بودند و پس از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بزرگی چون همه‌گیریِ کرونا، جنگ اوکراین، طوفان‌الاقصی، آتش‌بس در جنوب لبنان و... توسط رژیم صهیونیستی، ترکیه، آمریکا و احتمالا چند کشور مرتجع عربی، به صحنه حوادث منطقه‌ای بازگشت و بلوایی را از روز چهارشنبه (۷ آذر) در شمال سوریه آغاز کرد و بالاخره روز یکشنبه (۱۸ آذر)، پس از ۱۱ روز پیشروی در مقابل ارتشی که وجود نداشت!کنترل دمشق، را در دست گرفت. 🔸بعد از این مرحله، نوبت رژیم صهیونیستی رسید که وارد این بلوا شود و در همان ۳-۴ روز اول تقریباً تمام زیرسا‎خت‌های نظامی و... سوریه را به باد داد که در سطور آتی به آن خواهیم پرداخت، اما این تنها یک طرف ماجراست، طرف دیگر دولت و ارتش سوریه بود که نه تنها غافلگیر شد که اصلاً مقاومتی از خود نشان نداد و اسلحه را-بنا به دلایلی از جمله وجود نفوذی و خائن و برخی مشکلات دیگر- زمین گذاشت. 🔸وقتی کشور بی‌دفاع شد، دشمن به راحتی آب خوردن یورش می‌آورد و پیشروی می‌کند. در چنین شرایطی نیازی نیست دشمن قوی باشد. اصولا مبارزه با یک کشور بی‌دفاع، کار مشکلی نیست. راز سقوط سریعِ دمشق، قدرت بالای تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی نبود، ضعف داخلی سوریه و در میدان نبودن ارتش و مردم بود. 🔴 💠 @honaretabyin
🔻براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی -۱ 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. می‌خواهند به‌صورت تدریجی و تکه‌تکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرح‌هایی به‌ظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعه‌قطعه اجرا می‌کنند تا حسّاسیّت‌ها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برای‌شان وجود داشته باشد. این پیشروی‌ها، کار را به مرحله‌ای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحت‌اندیشی می‌شود. به زبان فقهی باید گفت می‌خواهند ولیّ‌فقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّت‌هایی می‌آفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پاره‌ای ارزش‌ها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی به‌صورت کلّی و راهبردی نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکسته‌شدن هستند و ما همچنان در حال عقب‌نشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل می‌شوند و آن‌گاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسأله‌وار» و «مناقشه‌برانگیز» می‌یابند و باید به‌ناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیموده‌ایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعه‌ای و تکه‌ای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمی‌نشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمی‌افکنیم. [دوم]. شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادی‌سازی» است و برای عادی‌سازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزش‌ها را به بحث عمومی می‌کشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح می‌کنند و در همین راستا، «مفهوم‌سازیِ منفی» می‌کنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربه‌های کاری و ناگهانی وارد می‌آورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنه‌آرایی است. از سال‌های آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرت‌ها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر می‌رسید، اما برای زمینه‌سازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادی‌های یواشکی»، «چهارشنبه‌های سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورت‌بندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نه‌فقط این موج تصنّعی و سازمان‌دهی‌شده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاست‌جمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکرات‌ها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زین‌پس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است. [سوم]. در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظاره‌گر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالی‌که گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخش‌هایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که می‌توانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگ‌نمایی می‌شد؛ چنان‌که گویا نظام، به قلع‌وقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بی‌پروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرج‌ومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگ‌تر و منقبض‌تر می‌شد. توقع می‌رفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالش‌ها را پیش‌بینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورت‌های آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقی‌مانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60