eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
11.6هزار ویدیو
526 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
بيانيه تحليلي بسيج معصوميه در خصوص عفاف و حجاب.pdf
555.6K
🖌 بيانيه تحليلی بسیج مدرسه مبارکه معصومیه قم در خصوص لایحه عفاف و حجاب 🔺خطاب به مسئولین امر و امت حزب الله 🔰محورهای آن شامل: 1️⃣ توجه به نزاع تمدنی با غرب كه نماد آن امروز عفاف و حجاب است 2️⃣ تنزل از جرم به تخلف و از مجازات به جريمه 3️⃣ مبتنی بودن لایحه بر ذوق حقوقی بجای اجتهاد فقهی 4️⃣ نگاشته شدن در فضای جوّ زده که آفت قانون گذاریست 5️⃣ انتقال پیام انفعال به جامعه و عادی سازی کشف حجاب و برهنگی 6️⃣ ایرادات فنی در اجرای لایحه بخاطر نبود زیرساختهای فناوری و عدم نظارت و اقدام میدانی ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
🖋نکاتی درباره لایحه حمایت از عفاف و حجاب (نسخه اصلاحی دولت) و آثار تصویب احتمالی آن دکتر توکلی @p
جامعه و امتناع «خودبودن» نقدی بر سخنان اخیر دکتر خدایاری درباره حجاب دکتر ابوالفضل اقبالی اخیرا دکتر خدایاری‌فرد استاد روانشناسی در شیراز اظهاراتی را علیه حجاب مطرح کرده‌اند که کلیپ آن در فضای مجازی منتشر گردید. یکی از نکاتی که ایشان مطرح کرده‌اند این است که افراد اعم از محجبه و بی‌حجاب با پوشش اختیاری دارند هویت حقیقی و اصیل خود را نشان می‌دهند و این به نفع سلامت روان جامعه است. اما الزام به حجاب باعث اختلال در سلامت جامعه می‌گردد زیرا مانع «خودبودن» افراد می‌گردد. این یادداشت پاسخی به این سخن ایشان است. بحثی که ایشان مطرح نمودند گرته‌برداری ناقصی از نظریه‌ی «تفرّد»(Individuation) کارل یونگ روانشناس معروف است که ناظر به تبیین مراحل رشد و کسب استقلال هویتی افراد است که از رهگذر ایجاد تعادل میان ویژگی‌های مثبت و منفی و نیروهای متضاد وجود خود فرد محقق می‌گردد. نظریه تفرد یونگ به بیان ساده این است که فرد وقتی به استقلال هویتی دست می‌یابد که «خودبودن» خود را با تمام نیروهای و ویژگی‌های متعارض وجود خودش بپذیرد. حال این نظریه را با سخن دکتر خدایاری فرد مقایسه کنید! دکتر خدایاری می‌گویند جامعه باید تفرّد و خودبودن افراد را به رسمیت بشناسد! در حالی که یک اصل بدیهی در زندگی اجتماعی وجود دارد و آن هم لزوم سازگاری افراد با قوانین و هنجارهای اجتماعی است. حتی اگر لازمه این سازگاری، عدول از برخی ترجیحات، خواسته‌ها و انتخاب‌های فردی باشد. زیرا اساسا زندگی اجتماعی از رهگذر پذیرش واقعیت‌های فرافردی همچون قانون، هنجار، اخلاق و... به‌عنوان میانجی میان هویت‌های فردی افراد قابل تحقق است. جامعه تا جایی که ممکن است تفرّد و استقلال هویتی افراد را به رسمیت شناخته و تکثر وضعیت افراد را می‌پذیرد. اما قرار نیست دامنه این پذیرش به وجود تعارض میان فرد و دیگر افراد جامعه یا تزاحم میان وضعیت فرد و ساختارهای اجتماعی منجر گردد. اساسا تمدن و فرهنگ یعنی لجام زدن بر برخی تمنیّاتِ فردگرایانه! در حالیکه دکتر خدایاری برخلاف این اصل بدیهی دارد به جامعه و قانون توصیه به تمکین در مقابل خواهش‌های فردی می‌کند! اقتضاء این سخن، رواداریِ منفعلانه‌ی جامعه در برابر تفرّدهای متکثر جامعه است که نتیجه‌ای جز بی‌هنجاری و آنومی اجتماعی در بر نخواهد داشت. اگر بنا بر تمکین جامعه در برابر وضعیت‌های حقیقی افراد باشد، برای یک عده‌ای مقررات اداری، برای عده‌ای دیگر قوانین راهنمایی و رانندگی و برای برخی دیگر آیین‌نامه‌های آموزشی مانع تحقق فردیّت و خودبون‌شان است. در چنین وضعیتی که آقای دکتر خدایاری تجویز می‌کنند، آیا اساسا امکان زندگی اجتماعی وجود دارد؟ این پرسش از دکتر خدایاری وقتی پیچیده‌تر می‌شود که متوجه تسلط رسانه‌ها و نفوذ آنها در انعطاف‌بخشی به وضعیت‌های متکثر انسانی در عصر امروز باشیم. ما امروز بیش از هر زمانی با پدیده «تفرّد سیّال» مواجه هستیم. هویت‌های فردی در عصر مدرن و پست مدرن تحولات پرشتابی را تجربه می‌کنند و سیّالیت بی‌سابقه‌ای را نسبت به جوامع پیشین دارند. تمکین جامعه در برابر چنین وضعیتِ متکثر و منعطفی یک نتیجه بیشتر ندارد و آن هم زوال جامعه و فرهنگ است. ابوالفضل اقبالی https://eitaa.com/eqbali62 ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توضیحات حاج محمود کریمی درباره شعری که در ولادت امام رضا(ع) خواند و جنجالی شد: من سرودی خواندم که باید دقت بیشتری می‌کردم؛ بجای کلمه «مجلس و دولت» باید می‌گفتم «بعضی‌ دولتی‌ها، بعضی مجلسی‌ها». من از جایگاه مجلس و دولت دفاع می‌کنیم اما ولی از افرادی که منظورم بوده به هیچ وجه عذرخواهی نمی‌کنم ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🍃 📢 ابرگروه براهین و قرارگاه عمار برگزار می کند: 🔹نشستی با عنوان: آسیب های اجتماعی بی حجابی وپرخاشگری(بی عفتی) ارائه راهکارهای پیشگیرانه برای والدین، بررسی پرونده قضایی سه دختر ۱۴ ساله،در تهران بزرگ باحضور: سرکارخانم دکتر اکرم حیدری روانشناس،استاد دانشگاه ومدرس ناجا 📆پنج شنبه ۱۴۰۲/۳/۱۸ ساعت ۲۲ مکان ابرگروه براهین برای عضویت در گروه ها کلمات آبی رنگ زیر را لمس کنید👇 جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا
‌نیاز یا عدم نیاز به قانون گذاری جدید در برخورد کیفری با عدم رعایت حجاب شرعی.pdf
231.3K
🔴مقاله ‌نیاز یا عدم نیاز به قانون گذاری جدید در برخورد کیفری با عدم رعایت حجاب شرعی 👈پاسخ به این سوال که اگر لایحه عفاف و حجاب تصویب نشود، چه برخورد قانونی با افراد فاقد حجاب شرعی ممکن است؟ ✍️به قلم: دکتر جواد جاویدنیا قاضی دادگستری 16 خرداد 1402 🔹با عنایت به مطرح شدن لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» و به منظور دستیابی به نوع تأثیر این لایحه یا هر قانون جدید در این حوزه و اهداف تنظیم کنندگان آن لایحه و نیز اهداف افرادی که عدم برخورد با این پدیده را به فقدان قانون مناسب نسبت می دهند، ابتدا ضرورت دارد وضعیت فعلی قوانین و راهکارهایی که برای مقابله کیفری با موضوع عدم رعایت حجاب شرعی وجود دارد، بررسی شود. 🔸با بررسی دقیق مواد قانونی مشاهده می شود که مطابق با قوانین فعلی طیف گسترده ای از تدابیر انتظامی و قضایی برای برخورد مؤثر با کشف حجاب و فراتر از آن پوششها و آرایشهای خلاف شرع وجود دارد. لیکن همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، در کشور سند و قانون خوب کم نداریم. بلکه مدیران جهادی لازم است تا این قوانین را اجرایی و عملیاتی نمایند. 🔹در نقدی که متعاقبا منتشر خواهیم کرد، به صورت مستند و مستدل کاملا مشخص خواهد شد که متأسفانه لایحه عفاف و حجاب به رغم برخی نکات مثبت، بیشترین کارکردش تقلیل توان دستگاه قضایی و انتظامی در برخورد با این پدیده است. 🔸به عبارت بهتر هر گونه طرح و لایحه که سطح اختیارات قضایی و انتظامی موجود را در برخورد با عدم رعایت حجاب شرعی از سطح موجود کاهش دهد، باید در صداقت یا آگاهی تدوین کنندگان یا حامیان آن کاملا شک کرد. 💠✍️ 🆔 @Dr_Javidnia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بی‌حجاب‌های آماده حجاب! مشاهده نشان میدهد که عمده بانوانی که قوانین پوشش را رعایت نمیکنند، ابزار اجرای قانون یعنی شال و روسری را همراه خود داشته و از پوشش نسبتا مناسبی برخوردارند. یعنی آنها آمادگی دارند تا با ضوابط قانونی در صورت یادآوری همراه گردند اما خودباختگی ضابطین اجرایی و ترس سیاستگذاران باعث افزایش ولنگاری و ترویج بی‌قانونی میگردد. دیگر حتی حساسیتی درباره مسیر برهنگی نیز وجود ندارد و در عین حال نیروی انتظامی در رخوت و بی‌اهمیت‌انگاری مسائل بی‌حجابی عمل کرده و نهادهای موظف اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و.. عمل از زیر این مسئولیت شانه خالی کرده‌اند. انباشت فحشا در خیابان محصول ترس و بی‌تحرکی است! ✍سیدامیرحسین حسینی ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
. ⁉️ چرا در مورد و و اعلام موضع نمیکنن‼️🤔 🔍 ✅ چون مراجع تقلید اعلام موضع هایشان را قبلا کرده‌اند! و قرار نیست صبح به صبح بیان درِ خونه تک تک ماها و بگویند : موضع من امروز اینه😐 حکم خدا همان است☝️ و تغییری نکرده و در رساله ها و استفتائات مراجع تقلید اینگونه آمده است👇👇👇 ✅ حضرت آیت الله العظمی : حجاب برای زنان مسلمان از است،حکومت اسلامی و افراد مُکَلَّفَند امر به معروف و نهی از منکر را هر جا که ممکن باشد انجام دهند و بر حکومت و همچنین زنان کُفّار که اجبار می شوند به حجاب برای است از هر چیزی که خلاف خواسته ی اسلام باشد✨ ✅ حضرت آیت الله العظمی : جدای از امر به معروف و نهی از منکر، هر کسی وظیفه دارد، حاکم شرع و حکومت اسلامی هم موظف است که جلوگیری کند از هر چیزی که مصلحت جامعه ی اسلامی را از بین میبرد، این مطلب از مُسَلَّماتِ فقه اسلامیست و اینکه در تاریخ بعضی اجبار کردند یا نکردند، دلیل بر این نمی شود که ما امروز حجاب را اجبار نکنیم✨ ✅ حضرت آیت الله العظمی : حکومت اسلامی و مسلمانان نسبت به گناهان پنهانی افراد وظیفه ای ندارند (اگه مُطلع نشن) ولی بدون شک نسبت به گناهانی که به طور و در سطح جامعه انجام میشود، وظیفه ی دارند و اِلّا جایی برای انجام این وظیفه ی مهم باقی نمی ماند. 🔴 سوال: ⁉️ آیا اجازه داره در اماکن عمومی گشت زنی کُنه به عنوان مبارزه و برخورد با ، بد حجابی، اینا برا بسیجیان یا غیر بسیجیان چه حکمی داره⁉️ ✅ حضرت آیت الله العظمی رضوان الله علیه پاسخ فرمودن که: برای از بین بردن منکرات با وجود چهار شرط وجوب، مانعی ندارد✨ 🔴 سوال: ⁉️آیا گروه های برای امر به معروف و نهی از منکر پس از گذراندن آموزش های صحیح صرفاً به قصد انجام این فریضه به منطقه ای بروند که گناهانی مانندبدحجابی در آنجا زیاد است❓ ✅ حضرت آیت الله فرمودند:انجام این گونه کارها به صورت و به دور از ایجاد هَرج و مَرج با در نظر گرفتن تَبَعات مثبتشان مانعی ندارد✨ ✅ حضرت آیت الله العظمی هم فرمودند: اگر طبق قانون وظیفه ی رفتن به جای دیگری که گناهان مانندبی حجابی و امثالش زیاد است داشته باشند، باید بروند و با رعایت و امر به معروف کنند البته بهتر است از برخورد های خشن در ابتدا خودداری کنند✨ ✅ آیت الله هم فرمودند: مانند بقیه ی موارد است، باید نسبت به فریضه، مثل بقیه ی مردم اقدام کنند و تذکر بدهند. 🔴 سوال: ⁉️از حضرت آقای سوال شده: آیا حضرتعالی صلاح می دونید که در بین بسیجیان گروه هایی برای امر به معروف و نهی از منکرتشکیل بشه❓ ✅ ایشون اینطور پاسخ دادند که: آموزش های لازم را ببینید درباره ی و_نهی_از_منکر و ظرافت هایش را بلد باشید، نه تنها کار بسیار خوبیه بلکه در شرایطی حتی واجب می شود که بسیجیان گروه‌هایی برای ایجاد کنند، اما باید مراقب باشید که بهانه به دست مخالفان ندهید و رعایت ادب اسلامی را هم در هر حال بنمایید💯 🔴 سوال: ⁉️ در سوالی دیگه از همین مرجع بزرگوار: آیا از سوی تذکر دادن به خانمهای بدحجاب آیا جایز هست؟ ✅ آیت الله ، پاسخ فرمودن که: در صورتی که احتمال تاثیر بدهید ولو اندک، واجب است تذکر به زنان بدحجاب اما با زبان خوش و مودبانه باشد تا مفسده ای بر آن مُتِرَتِّب نشود✨ 🔴 سوال: ⁉️از حضرت آیت الله العظمی سوال شده : رفت و آمد در اماکن عمومی برای تذکر به بدحجابی جایزه یا نه؟ حکمش چیه؟ حدودش چیه❓ ✅ ایشون فرمودند که: رفتن به مراکز و اماکن عمومی مثل بازار، مثل خیابان که در مَعرَض وقوع هست، جایزه برا انجام این وظیفه و با علم به اون لازمه و حتی حکومت هم باید برای صیانت از اخلاق و جلوگیری از مفاسد به این افراد کمک کنه و گشت های خودجوش مردمی یا گشت های بسیجیان رو در واقع به نوعی حمایت کنه✨ (موضع های امامین انقلاب هم در این مورد کاملا واضح و مشخصه و برای طولانی نشدن پیام در اینجا ذکر نمی‌شود)برگرفته از دوره استفتائات دکتر علی تقوی📚 ایتا | سروش | بله | روبیکا | گپ | آی‌گپ ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گناه علنی، قبح شکنیه! اندراس احکام اسلامه! عادی سازی گناهه❗️ با گناه پنهانی فرق داره! استاد علی تقوی ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
. 🔴 خط قرمز نظام در مقابله با هنجارشکنان کدام است⁉️ اگر خط قرمز نظام در مقابله با هنجارشکنان، با آنها و هزینه ندادن است، این یعنی از ناامنی در کشور! فقط هم استقبال از ناامنی اخلاقی نیست! بلکه با این رویه به همه می فهمانیم که ما از هر درگیری و داد و فریاد در داخل کشور می ترسیم. 👈 این خودش زمینه ساز هر نوع ناامنی اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی است و حتی می تواند ما را تا مرز براندازی یا جنگ داخلی ببرد⚠️ ✅ اما اگر خط قرمز ما و نص قانون باشد، این خودش امنیت آفرین است. همانگونه که در همان اول انقلاب، دغدغه باقی ماندن جمهوری اسلامی و اجرای احکام الهی، جوانان ما را به سمت جبهه ها برد، همانگونه که در زمان داعش، همین اهداف مقدس موجب زمین زدن حکومت داعش و نجات تمام دنیا از این حکومت شد. همانگونه که در این سال ها مقابله با آمریکا و دنیای غرب نیز با همین هدف دنبال شده است. 🔻در عرصه حجاب و عفاف هم ما در دو راهی هستیم👇👇 1⃣ یا باید طرف هنجارشکنان را بگیریم؛ که در این صورت، فساد و هنجارشکنی ها ادامه خواهد داشت؛ روز به روز آنها قوی تر خواهند شد و ما باید هزینه بیشتری بپردازیم و درگیری ها ادامه خواهد داشت.❌ 2⃣ و یا اینکه طرف حق را‌ بگیریم و با قاطعیت برخورد کنیم؛ که در اینصورت طی مدت کوتاهی، هنجارشکنان جای خود خواهند نشست و به ما هزینه تحمیل نمی کنند.✅ 💎 بـه آمـرین بپیـوندیـد ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔴روزگاری حتی دشمنان ما تحت تاثیر تمدن و پوشش ما بودند 🔹باید بگویم با کشف حجاب ها وتبعیت زن ایرانی از تمدن غربی ، بزرگترین گام تخریب تمدن ایرانی آغاز شده است که حتی مغول ها و اسکندر مقدونی هم نتوانست به آن تمدن و فرهنگ لطمه ای بزند. که بر عکس شیدای این تمدن هم شدند . کشور عزیز ایران ما بارها مورد یورش نظامی دشمنان قرار گرفته بود که دو مورد از مهم ترین آنها حمله مغول ها و اسکندر مقدونی به متمدن ترین کشور جهان بوده است . اما در نهایت این یورش ها ،این فرهنگ و تمدن ایرانی بوده که می‌توانسته با ظرفیت انسان سازی و تعالی دهنده خانواده و اجتماع ماندگار باشد‌. در حمله مغول بزرگترین انتقال دانش وفرهنگ از ایران به غرب شکل گرفت که پیش زمینه رنسانس غربی شد.و اسکندر مقدونی با ازدواج با شاه دخت ایرانی برای تمام عمر حتی لباس ایرانی بر تن کرد و تمدن ایرانیان را در مناطق تحت سلطه خود رواج داد‌. ◀️امروز باید نوجوان ایرانی بداند که دشمن دجال در حال زدودن آثار این تمدن بزرگ از جامعه ما است.حجاب وعفاف و پوشش از مهم ترین مولفه های انسان ساز تمدن ایرانی بوده است. ✍عالیه سادات ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 امام رضـا عليه‌السلام : هرگاه سختی‌ای به شما رسید، بواسطه ما از خدا کمک بجوئید. 📚 تفسیر العیاشی، ج۲، ص۱۷۶ ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ «قرار دل ها»؛ اثری بسیار زیبا درباره امام خامنه‌ای 🎼 🎶 خواننده و آهنگساز: علیرضا بیرانوند 🌹 به مناسبت آغاز سی و پنجمین سال زعامت امام خامنه‌ای ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
بیانیه + اسامی امضاء کنندگان - ویرایش جدید.pdf
460.1K
🔹 بیانیه مطالبه گری اساتید و طلاب و روحانیون استان اصفهان از مسئولین قوای سه گانه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی 🔸قریب سه هزار نفر از اساتید و روحانیون و طلاب استان اصفهان ، بیانیه مطالبه گری از مسئولین کشور در باب مساله امر به معروف و نهی از منکر را امضاء کردند. 🌐لینک خبر: https://b2n.ir/n26445 📌کانال اطلاع رسانی : @esfhozeh📌 ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
نشست فعالان فرهنگی 🛑نقـد و بررسـی لایحه عفاف و حجاب با حضوردکتـرکوشکـی ۳ شنبه ۱۶ خرداد ساعت۱۶:۳۰ نبش گلستان۴ حسینیه‌قرآن‌و‌عترت ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
32.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای محسنی‌ اژه‌ای! شما مردم را ناامید کردید... 🏷 عامل اصلی ناامیدی مردم از اینجا نشأت میگیرد که شهرت، مسئولیت و منسوبیت اینجا مصونیت آور است. ⎚ خطابه شنیدنی حجت الاسلام والمسلمین رسایی درباره @Hawzeh_Qom
غلط ننویسیم و غلط تلفظ نکنیم تلفظ درستِ کلمات و معنی صحیح آنها را یاد بگیریم: غلط: خواب زَن چپه درست: خواب ظن چپه - ظن: شک و گمان (منظور از خواب ظن به این معنی است که با شک و گمان به چیزی خوابیده باشی و خواب دیده باشی، نه خواب زن!!) غلط: گرگ باران دیده درست: گرگ بالان دیده - بالان: تله‌ای که برای گرفتن و یا کشتن جانوران از آن استفاده می‌شود. (گرگی که از تله‌های مرگبار زیادی، جان سالم بدر برده باشد) غلط: بَعضِ شما نباشه درست: به از شما نباشه - بِه: بهتر، برتر غلط: پیار سال درست: پیرار سال - پیرار: دو سال قبل! غلط: تخمه ژاپنی درست: تخمه جابانی - جابان: منطقه‌ای در دماوند هست که در گذشته این محصول را تولید می‌کرد! به همین دلیل در زمان‌های قدیم، این محصول به عنوان "تخمه جابانی" شناخته می‌شد که با گذشت زمان، کم‌کم تلفظ آن از تخمه جابانی به تخمه ژاپنی تغییر یافت غلط: پهباد درست: پهپاد - پ: پرنده - ه: هدایت - پ: پذیر - ا: از - د: دور مخفف پرنده هدایت‌پذیر از دور غلط: تیلیت (آبگوشت و آب‌دوغ) درست: تِرید غلط: ضرب‌العجل درست: ضرب‌الاجل غلط: طاق زدن درست: تاخت زدن - تاخت: معاوضه کردن غلط: پارس کردن سگ - سعی کنید هرگز، هیچ کجا و در هیچ زمانی نگویید: این سگ پارس می‌کند، چرا که ریشه و اصالت ایرانی، کلمه "پارس" می‌باشد و از قدیم ایرانی به اسم "پارسی" شناخته می‌شد. درست: پاس کردن سگ - پاس: نگهبانی، پاسبانی سگ پاس می‌کند ، یعنی مشغول پاس و نگهبانی است. لذا هر وقت بگوییم "سگ پاس می‌کند"، یعنی دارد با صدایش، پاسبانی می‌کند و نگهبانی می‌دهد. غلط: ارج و قرب درست: اجر و قرب غلط: فلاکس چای درست: فلاسک چای غلط: جد و آباد درست: جد و آباء - آباء: پدران غلط: ظرص قاطع درست: ضرس قاطع - ضرس: دندان. ضرس قاطع تشبیهی از فردی است که با فشردن دندان‌هایش روی هم، هنگام صحبت، اطمینان از درستی کلامش را به مخاطب القا می‌کند. غلط: راجبِ درست: راجع به غلط: پیشِ قاضی و مَلَق‌بازی درست: پیشِ غازی و معلق‌بازی - غازی: بندباز، آکروبات‌باز پیش آدم آکروبات‌باز، معلق‌بازی نکن. ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin