فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫دکلمه زیبای استاد شهریار
پیرم و گاهی دلم یاد جوانی میکند🌷💝
📆 سیّد محمّدحسین بهجت تبریزی (۱۱ دی ۱۲۸۵ – ۲۷ شهریور ۱۳۶۷) متخلص به شهریار، شاعر ایرانی بود.
🔺او اهل تبریز بود و به زبان ترکی آذربایجانی و فارسی شعر سرودهاست. شهریار در سرودن گونههای دگرسان شعر مانند قصیده، مثنوی، غزل، قطعه، رباعی و شعر نیمایی چیرهدست بود .
✍ اما بیشتر از دیگر گونهها در غزل شهره بود و از جمله غزلهای معروف او میتوان به «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» اشاره کرد.
📌شهریار نسبت به علی بن ابیطالب ارادتی ویژه داشت و همچنین شیفتگی بسیاری نسبت به حافظ و فردوسی داشتهاست.
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حادثۀ سخت در شمال اسرائیل با ۱۵ زخمی
🔹رسانههای اسرائیلی از وقوع یک «حادثۀ سخت» در شمال فلسطین اشغالی و درخواست کمک از بالگردهای امدادرسان و ۷ آمبولانس برای انتقال زخمیها خبر دادند.
🔹امروز تنها در حادثه شلیک موشک ضد زرهی حزبالله بهسوی یک خودروی نظامی در «تلی حی» واقع در الجلیل الاعلی ۵ نظامی اسرائیلی زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است. بهموازات این حمله، عملیات مشابه دیگری در «هار دوف» واقع در جبهه شمالی اسرائیل نیز روی داد.
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۲
تکنوکراتهای دولتی و مفهوم اعتدال
🖊مهدی جمشیدی
۱. باید مسألۀ حجاب را به قدرت سیاسی ارجاع داد و مراد از قدرت سیاسی، دولتهایی هستند که در دهههای گذشته، سیاستهای فرهنگیِ خود را به اجرا نهادند. چه از لحاظ ایجابی و چه از لحاظ سلبی، حجاب از سوی این دولتها، ضربههای جبرانناپذیر خورده و وضع امروز، حاصل اهمالها و انحرافهای دیروز است. در هر دولتی، مفهومی مطرح شد و در سایۀ آن مفهوم، مسألۀ حجاب نیز صورتبندی شد. ازاینرو، باید به گذشتۀ دولتی و مفاهیمی که هر یک در عرصۀ عمومی مطرح کردند رجوع کرد و ریشهها و سرچشمههای چالش را شناسایی نمود. در دولت سازندگی، هاشمیرفسنجانی از آغاز، مفهوم «اعتدال» را بیان کرد و بر روی آن اصرار ورزید. مقصود او از اعتدال، موقعیّتی در میانۀ دو جریان سیاسیِ آن روز بود. او میخواست از طریق تلفیق و ترکیب، سیاستِ خاصِ خویش را صورتبندی کند و این منطق را در همۀ زمینههای حکمرانی به کار گرفت. افزون بر اینکه فرهنگ برای او، هیچ منزلتی نداشت و اقتصاد و توسعۀ اقتصادی، همۀ ذهن او را به تسخیر درآورده بود، روحیۀ «عملگراییِ» دیرینهاش سبب شده بود که ارزشها در منطق او، صوری و بیخاصیّت و تزیینی باشند. او بهراستی، یک روحانی عملگرا بود که اصول و قواعد مشخصی نداشت. وی بهشدّت، «اقتضایی» و «موقعیّتی» میاندیشید و رفتار میکرد و دربارۀ فرهنگ و از جمله حجاب نیز، میکوشید در میانه بنشیند و از خود، چهرهای که در ذیل گفتمان تهاجم فرهنگی قرار میگیرد، نسازد.
۲. اسلامشناسیِ هاشمیرفسنجانی، لغزنده و سیّال بود و وضع کنونی و شرایط حاکم، روایت وی را از اسلام تعیین میکردند. او همهچیز را به «شرایط» و «موقعیّت»، ارجاع میداد و اسلام را در چهارچوب پسند اجتماعی، تفسیر میکرد. روشن بود که برای وی، «قدرت» یک بنیان تعیینکننده است و هیچ امری نباید به گونهای تعریف شود که تداوم قدرت را با دشواری روبرو سازد. باید با شرایط ساخت و ارزشها را متناسب با آنها خوانش کرد؛ اگر روزی جامعه، مایل به ارزشها بود و آنها را طلبید، باید همراهی کرد، و اگر روزی نیز، بخشهای مهمی از جامعه، تجدّد را بر تدیّن ترجیح دادند، نباید اصرار و حسّاسیّت ورزید، بلکه باید تفسیری از ارزشها ارائه کرد که با گرایش جامعه، سازگار باشد. مقصود وی از اعتدال نیز در حقیقت، همین عملگراییِ موقعیّتزده بود که ارزشها را برای تداوم قدرت، میفرسود و به حاشیه میراند. او بر اساس «میل» و «ارادۀ» خویش، برای همهچیز، دو حد افراط و تفریط تعیین میکرد و آنگاه میان این دو حد، یک نقطۀ میانی در نظر میگرفت و خود را ساکن این نقطه معرفی میکرد. بهاینترتیب، هر دو جریان مقابل خویش را ملامت و نفی میکرد و خود را مدار و محور عقلانیّت وانمود میکرد. این در حالی بود که «حد وسط»های او، دلخواهانه و سلیقهای بودند و پیوستاری که او تعریف کرده بود، بینالاذهانی نبود. او پس از استقرار اصلاحطلبان، بسیار بیشتر از گذشته دریافت که باید در ارزشهای اسلامی و انقلابی، تجدیدنظر کند تا بتواند بدنۀ اجتماعی به دست آورد و به قدرت خویش، استمرار ببخشد. اگر آنچه وی میخواست در حوزۀ فرهنگ رخ میداد، نتیجۀ مستقیم آن، رقمخوردن ترمیدور فرهنگی بود.
۳. شانزده سال پس از دولت سازندگی، حسن روحانی که مطیع و تابع هاشمیرفسنجانی بود و به سبب ماهیّت تکنوکراتیکش، جزو اصحاب اصلی هاشمیرفسنجانی به شمار میآمد، قدرت را به دست گرفت و همان اندیشۀ هاشمیرفسنجانی را تکرار کرد؛ او از «اعتدال» سخن گفت و برای مسألهها، دو حد افراط و تفریط ساخت و نقطۀ بینابینی را معقول و موجّه جلوه داد. در نظر او نیز، فرهنگ امر حاشیهای و فرعی بود که باید به خدمتِ قدرت سیاسی گمارده شود و از آن در راستای تثبیت قدرت، استفاده شود. او چونان هاشمیرفسنجانی، هرگز شخصیّتی فرهنگی نبود و تنها درکی که از فرهنگ داشت، این بود که باید از امیال تجدّدی در جامعه، اهرمی برای فشار سیاسی بسازد و قدرت خود را محکم گرداند. تکنوکراتها در طول شانزده سال حاکمیّت خویش، هرچه توانستند در جهت مقتضیات عالَم تجدّد پیش رفتند و جامعه را از لحاظ هویّتی، به آن وابسته و شیفته کردند. بااینحال، اعتدال، هرگز به یک «نظریه» تبدیل نشد و راه به عرصۀ معرفت نبرد، جز اینکه بهانه و توجیهی برای ولنگاری بیشتر در سیاست فرهنگی را فراهم کرد و جامعه را به آغوش تجدّد فرهنگی افکند. گذشته از سیاست فرهنگیِ عملگرایانه و شبهلیبرالی این دو دولت، اشرافیگری آنها و مفاسدی که در درونشان شکل گرفت، خسارتهای فراوانی به فرهنگ وارد کرد و بدبینیها و فاصلهها و گسستهای متعدّدی آفرید.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻مغالطات رئیسجمهور
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. رئیسجمهور در نشست خبریِ دیروز و در واکنش به انتصابهای ناروا، چند شبهاستدلال مطرح کرد. نخست اینکه ایشان فتنه را «نسبیسازی» کرد و به «نگاهها» ارجاع داد؛ یعنی برخی که از فتنه سخن میگویند، راوی نگاه خودشان هستند، نه اینکه عمل طرفِ مقابل در ذات خویش، فتنه باشد. نزاع و اختلافی رخ داده و هر یک از دو طرف، نسبتی به طرف مقابل میدهد و اینگونه نیست که مسألۀ «حق» و «باطل» در میان باشد و یکی «ظالم» باشد و دیگری «مظلوم». هر دو سوی ماجرا، از خطا و صواب، نصیب بردهاند و حقِ محض نیستند و نمیتوان جانب یکی را گرفت. اما اگر ایشان معتقد به نظریۀ ولایت فقیه است و میداند که تعبیر «فتنه» را شخصِ رهبر انقلاب مطرح کردند و عاملان اصلی را «فتنهگر» نامیدند، چرا چنین قضاوت رسوا و تحریفآلودی ارائه میدهد؟! در مسألههای اختلافی، باید به چه کسی جز ولیّفقیه ارجاع داد و تسلیم نظرش شد؟! در اینجا، ولیّفقیه با صراحت تمام، یک طرف را نفی و انکار کرده و خودش در موقعیّت حد وسط، قرار نگرفته است. آنهمه توصیه و حسّاسیّت رهبر انقلاب، با چه واکنشهایی از سوی فتنهگران مواجه گردید؟! در یک سوی این نزاع، رهبر انقلاب قرار گرفتهاند و ایشان برای دفاع از جمهوریّت نظام، پا به معرکه نهادند و در برابر فتنه، آشکارا و بارها موضعگیریِ منفی کردند. اکنون چه شده که رئیسجمهور، در میانه مینشیند و به سایۀ نسبیّت پناه میبرد و برای قدرت، به حقیقت جفا میکند؟! از این گذشته، مگر مسألۀ جریان فتنه، ادّعای «وقوع تقلّب در انتخابات» نبود و مگر از عهدۀ اثبات ادّعای خود برآمدند؟! پس واقعیّت و عینیت نیز نشان میدهد آنچه که رخ داده، بهحتم فتنه بوده است. فتنه، «از نظر ما»، فتنه نیست؛ بلکه «بهواقع» فتنه بود و نباید با پناهبردن به نسبیّت و سیّالیّت، حقیقت را پایمال کرد. بهنظرم کسیکه دربارۀ فتنه، چنین قضاوتی دارد، بهرهای از عدالت سیاسی ندارد.
[دوّم]. دیگر اینکه ایشان در ادامه میافزاید هر کسی «عیوب» و «خطاها»یی دارد و برای تحقّق وفاق، باید از گذشته گذشت و بر ضعفها، چشمپوشی کرد. این سخن نیز با نظر صریح رهبر انقلاب، تعارض دارد؛ چراکه ایشان هم اقدام فتنهگران را «خطای نابخشودنی» دانستند و هم آنها را «خط قرمزِ نظام» برشمردند و از نزدیکی و مؤانست به آنها پرهیز دادند. آیا رهبر انقلاب در برابر عیوب و خطاهای عادی، چنین موضع سرسختانهای دارند؟! آیا جای مدارا و نرمش وجود دارد اما ایشان چنین نمیکنند و اینان را در دایرۀ حاکمیّت نمیپذیرند؟! حصر، ظلم نظام به فتنهگران است، یا کمترین مجازاتی است که برای آنها در نظر گرفته شده است؟! آنچه که در فتنه رخ داد، ضعف بخشودنی و عادی بود، یا آنچنان ناجوانمردانه و خائنانه بود که رهبر انقلاب از چنین افرادی به عنوان «افراد نامطمئن» یاد کردند؟! آنهمه صدمات ملّی و ضربههای حیثیّتی و شکافهای اجتماعی و لطمات اقتصادی و ... که هنوز هم علاج نشدند، حاصل ضعفهای عادی بودند، یا خیانت و خباثت فتنهگرانی چون هاشمی و خاتمی و موسوی و کروبی. باور کنیم که ذهنیّت رئیسجمهور، این اندازه بسیط و ابتدایی و سادهساز است؟!
[سوّم]. رئیسجمهور به عنوان یک شبهاستدلال دیگر میگوید اگر اینان را به کار نگیریم، دیگر «وفاق»، معنایی نخواهد داشت. عجبا! اوّلاً، مگر معنی وفاق، «دلجویی از اصحاب فتنه» است؟! «وفاق ملّی» یعنی «وفاق با فتنهگران»؟! این وفاق، با نام اینکه «ملّی» است، فروخته شده، اما در عمل، معنیاش عبارت است از در آغوش کشیدن نیروهای فتنه. چرا باید وفاق ملّی را مشروط به «اصحاب فتنه» کرد و آنها را مساوی با مفهوم «ملّی» انگاشت؟! ثانیاً، ترجمۀ وفاق ملّی، «گماردن افراد بر کرسیهای قدرت» است؟! یعنی همین که قدرت را میان افراد، توزیع و تقسیم کردیم، وفاق حاصل شده است؟! این امر، «سهمیهبندیِ قدرت سیاسی» نام دارد و نه وفاق ملّی. وفاق، از اتّحاد باطنی و همسانی فکری برمیخیزد و نه از تکهتکهکردن قدرت سیاسی و سپردن هر تکه به کسی. عملگرایان برای اینکه مانع و مزاحمی در مسیر قدرتشان نباشد، چنین شگردی را در پیش میگیرند تا همگان را در سپهر خویش، هضم و مستحیل سازند؛ هر چند در این میان، اصالتهای فکری نادیده گرفته شوند. هنگامیکه طرّاحان پشتصحنۀ این دولت، از جملۀ عوامانۀ «با هم دعوا نکنیم»، تعبیر «وفاق ملّی» را بیرون میکِشند و بهعنوان گفتمان، به خوردِ جامعه و رسانه و حاکمیّت میدهند، روشن است که نباید توقع معقولیّت و حکیمانهگی داشت. در این دولت، بازار سطحیاندیشی و سادهسازی و منطقگریزی و محاسبات کوچهبازاری، بیش از اینها گرم خواهد شد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۳
اصلاحطلبیِ لیبرال و تساهلوتسامح
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. در دورۀ سازندگی، سیاستهای اقتصادی بیش از هر چیز، موجبات گذار از فرهنگ اسلامی و انقلابی را فراهم کرد و در عرصۀ غیررسمی نیز، لیبرالها در محافل روشنفکری و دانشگاهی، جهتگیری جدیدِ فرهنگی را صورتبندی کردند، اما در دولت اصلاحات، بازاندیشی فرهنگی از درون دولت آغاز شد و خودِ دولت، روند استحالۀ هویّتی را در پیش گرفت. نیروهای فکری و سیاسیای که در دورۀ سازندگی، بیشتر در بیرون از قدرت سیاسی بودند و اندیشهورزی و فکرپردازی میکردند، اینک به ساخت قدرت دست یافته بودند و میتوانستند به طور مستقیم، لیبرالیسم فرهنگی را محقّق کنند. دولت اصلاحات، زیربنای روشنفکری داشت؛ روشنفکریِ شبهدینی که دل در گرو تجدّد داشت و میخواست از طریق توسعۀ سیاسی، طرح دموکراسیسازی را در ایران اجرا کند. یکی از شاخههای اصلیِ طرح دموکراسیسازی، فرهنگ بود. برایناساس، اندیشۀ «تساهلوتسامح »بهعنوان کلیدواژۀ این دولت شایع گشت. این تعبیر، ترجمۀ اصطلاح تلرانس است که بیتفاوتی و رواداری در برابر عقاید و رفتارهایی از نظر دیگران، ناصواب پنداشته میشوند را دربرمیگیرد. نیروهای فکریِ اصلاحات، تلاش میکردند که تساهلوتسامح را با مدارای اسلامی، تطابق بدهند، اما حقیقت این است که تساهلوتسامح، ریشه در «نسبیاندیشیِ ارزشی» داشت؛ چنانکه به طور کلّی، ارزشها را واقعی نمیانگارد و به همین سبب، اغماض در مقابل ارزشهای دیگران را تجویز میکند.
[دوّم]. سیاستهای لیبرالیستی در حوزۀ فرهنگ، با شتاب فراوان آغاز شد و بیش از هر چیز، در قالب روزنامههایی که بعدها، روزنامههای زنجیرهای خوانده شدند، بروز یافت. در این مطبوعات، همۀ ارزشهای اسلامی و انقلابی به گونهای موذیانه و نامعرفتی، به چالش کشیده میشدند و روزانه، موجی از شبهه و اشکال و تردید دربارۀ آنها رواج داده میشد. در دانشگاه و سینما نیز همین وضع جاری بود. جریان روشنفکری، احساس میکرد که اکنون به واسطۀ بدنۀ اجتماعیِ خویش، میتواند نظام سیاسی را وادار به عقبنشینی فرهنگی کند و همۀ گذشتۀ هویّتی انقلاب را تغییر بدهد. ازاینرو، شفاف و بیپروا، حملهها و اصطکاکها و تضادها را در پی گرفت و بیتعارف، لیبرالیسم و بازتفسیر اسلام و انقلاب بر مبنای لیبرالیسم را در دستورکار خویش قرار داد. بذرهای این سیاست، در دورۀ سازندگی کاشته شده بودند و محمد خاتمی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سازندگی - که تا سال هفتاد و یک در قدرت بود - همین سیاست را اجرایی میکرد، اما اینک جریان روشنفکریِ سکولار به واسطۀ ارجاع به انتخابات، خود را صاحب حق میشمرد و ساختارشکنیهای گستردهاش را بخشی از مطالبات مردم معرفی میکرد. اینکه آیتالله خامنهای از «واگراییهای دهۀ هفتاد» سخن میگویند، از جمله همین سیاستها را نیز شامل میشود؛ سیاستی که بر مفاهیمی همچون «نفی خشونت»، «تساهلوتسامح»، «مدارا»، «تکثرگرایی»، «تحمل مخالف»، «زنده باد مخالف من»، «ایران برای همۀ ایرانیان»، «تعدّد قرائتها از دین» و ... تکیه داشت. در واقع، سه ضلع در کنار یکدیگر نشستند و انقلاب را در تنگنا قرار دادند: یکی «لیبرالیسم اقتصادی» در دورۀ دولت سازندگی که اشرافیّت و تکنوکراتیسم و دنیاطلبی و ثروتهای بادآورده و مادّیاندیشی را پدید آورد؛ دیگری «لیبرالیسم معرفتی» که در حلقۀ کیان دنبال میشد و میکوشید معرفت دینی را متزلزل و سیّال نشان بدهد و روایت پروتستانی از اسلام را شایع گرداند و قطعیّت و مقاومت و مبارزه و خلوص و ایمان و علم دینی و ... را بزداید؛ و در نهایت، «لیبرالیسم سیاسی» که در دولت اصلاحات، جامۀ توسعۀ سیاسی به تن کرد و دموکراسی سکولار را بر اسلام سیاسی ترجیح داد.
[سوّم]. روشن است که ترکیب یادشده که در قالب رسانههای غیررسمی و سیاستهای رسمی دنبال میشد، تغییرات گستردهای را در فرهنگ عمومی پدید خواهد آورد و چنین نیز شد. در این مدّت، طرح استحاله از تحوّل اندیشهای آغاز شد و دانشگاه به عنوان مبدأ انتخاب گردید و نیروهای پیشران روشنفکری، حلقهها و مباحث خود را بسط دادند و بخشهایی از جامعه را به تصرّف خود درآوردند. بهاینترتیب، سبک زندگیِ اسلامی و انقلابی، ضربههای سهمگین خورد و جامعه دچار گسست و شکاف درونی شد. از جمله دربارۀ حجاب، شیب گریز از الگوهای ارزشی، ناگهان تند شد و افزون بر حجاب، مناسبات و ارتباطات نامشروع نیز جلوههای بسیار بیشتری یافت. در واقع، این احساس و درک به جامعه القا شد که دورۀ انقلابیگری به سر آمده و اکنون اصلاح در دستورکار قرار گرفته و اصلاح نیز به این معنی است که چون در گذشته، تنگنظری فرهنگی صورت گرفته و سلایق به عنوان ارزشها بر جامعه تحمیل شدهاند، باید اکنون، گشادهدستی کرد و فضای اجتماعیِ باز پدید آورد و تکثّر را به رسمیّت شناخت.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
💠 به کارگیری بهترین روشها
✅ هدف امر به معروف و نهی از منکر، محقق شدن معروف و از بین بردن منکر است. به منظور تحقق این هدف، باید روشی را به کار بست که بیشترین اثر و کمترین ضرر را داشته باشد.
#امر_بمعروف_نهی_از_منکر
#روشها
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صدا سیما هم رسما نقد دلسوزانه کرد و بر قانونمداری تاکید کرد
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
💠 به کارگیری بهترین روشها
✅ هدف امر به معروف و نهی از منکر، محقق شدن معروف و از بین بردن منکر است. به منظور تحقق این هدف، باید روشی را به کار بست که بیشترین اثر و کمترین ضرر را داشته باشد.
#امر_بمعروف_نهی_از_منکر
#روشها
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علیرضا زاکانی شهردار تهران جایزه مجمع نوآوری آینده شهری جهان در بریکس 2024 رو کسب کرد
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
🔴 ویراستی نماینده قم از تقسیم کار ظریف و پزشکیان
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
رژیمی که در پیجر بمب جاسازمیکه، در مدیران کشور نفوذی نگذاشته تا اصلاحات را عقب بیندازند و تصمیمات اشتباهبگیرند؟
🗣 S.Amir Sayyah
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
❌️در دنیایی که با #پیجر کودک کــ..ـشی می کنند، هرروز بیشتر به ضرورت «ساخت ایران» پی می بریم، چیزی که رهبر انقلاب سالهاست فریاد میزند.
🗣 🌱 زهرای سادات
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.♻️ شهید رئیسی:
نظر من در مورد عفاف و حجاب نظر اسلام است
نظر اسلام و شرع، وجوب حجاب را حکم میکند و ما هم موظف هستیم نظر اسلام را عمل کنیم.
برخی میگویند اعتقاداتم آن چیزی نیست که شما میگویید؛ کشور بر مدار قانون میچرخد، باید همه با هر سلیقۀ سیاسی و گرایشی به قانون پایبند باشند. هم مردم و هم دولت.
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار قشنگ صدا و سیما در توضیح معنی صحیح و معنی نادرست #وفاق
👌تشکر از صدا وسیما یادت نره!
تماس با ۱۶۲
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14030627_46127_128k.mp3
2.67M
هدایت شده از ریحانه
🎤 #تحلیل_و_تبیین | چرا مسئله جمعیت از نظر رهبر انقلاب اهمیت راهبردی دارد؟
📝 پرونده: بیست سال دیگر دیر خواهد بود
💻 بررسی سیاستهای فرزندآوری کشور در اداور مختلف و تاثیر ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت در یادداشتی به قلم آقای محمد سلیمی دانشجوی دکترای جمعیتشناسی
🔹طی چند دهه اخیر اکثر کشورهای جهان با روند کاهشی باروری مواجه شدهاند و تقریبا بیشی از نیمی از جمعیت دنیا در کشورهایی زندگی میکنند که دچار کاهش باروری هستند. این جوامع که عمدتا شامل جوامع غربی هستند این کاهش را در یک حرکت صد ساله تجربه کرده و فرصت مناسبی برای آن مدیریت آن داشتند اگرچه تاکنون نیز به توفیق خاصی برای حل باروری بسیار پایین خود نرسیدهاند.
🔹جمعیت به عنوان مهمترین و حیاتیترین رکن زیرساختی جامعه به شمار میرود. اهمیت جلوگیری از کاهش جمعیت در نگاه مدیریتی رهبر انقلاب را میتوان در سه محور تشریح کرد که عبارتند از «حفظ کمی و کیفی نهاد خانواده» و سپس «تقویت نظام اقتصادی کشور در سالهای آینده»، «حداکثر استفاده از زمان موجود برای اصلاح بحران».
🔎 ادامه را بخوانید:
khl.ink/f/56392
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 #گزارش_خبری | پای پرچم
🎤 #روایت_یک_خبرنگار از دیدار اعضای کاروانهای اعزامی ایران به بازیهای المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با رهبر انقلاب. ۱۴۰۳/۶/۲۷
💻 farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 با حکم رهبر انقلاب اسلامی،
حجتالاسلام فاطمی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد شد
🔹️حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی «حجةالاسلام آقای حاج سید ابوالحسن فاطمی» را به عنوان امام جمعه شهرکرد و نماینده خود در استان چهارمحال و بختیاری منصوب کردند.
✍ متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
✏️ بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجةالاسلام آقای حاج سید ابوالحسن فاطمی دامت افاضاتُه
اکنون که جناب آقای نکونام امام جمعهی محترم و خدوم شهرکرد کناره گیری کرده اند جنابعالی را که بحمدالله از سوابق نیک علمی و عملی برخوردار میباشید به امامت شهرکرد و نمایندگی خود در استان چهارمحال و بختیاری منصوب میکنم.
استان چهارمحال و بختیاری در دورانهای حساس و تاریخساز کشورمان نقش آفرین و در شمار فعالترینها بوده است. نمونهی بارز آن، دوران دفاع مقدس است که ایمان و غیرت و صمیمیت مردم و بخصوص جوانان این خطه در آن، فراموش نشدنی است. اکنون نیز جنابعالی را به همدلی و هم اندیشی با جوانان برومند آن استان و تقویت بنیه ی دینی و جهتگیری انقلابی آنان توصیه میکنم و نیک روزی همه ی مردم عزیز آن سامان و مزید توفیق شما در خدمت به آنان را از خداوند مسئلت مینمایم.
سیدعلی خامنهای
۲۹ شهریور ۱۴۰۳
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پادگان تروریستی اسرائیل؛ بیوقفه رو به زوال
✏️ رهبر انقلاب: اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّتهای مسلمان است.
✏️ من قاطعانه میگویم: حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.
✏️ تحرّکوا باسم الله إلى الأمام و اعلموا أنّه «وَلَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه»
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثر خودنمایی زنها بر مردها و زندگی سایر زن ها
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
مدل سعید جلیلی هیچ وقت "شب انتخاباتی" نبوده برای همین در یک دهه گذشته فعال ترین سیاستمدار در بین دانشجویان، کارگران و مردم عادی کف کوچه و بازار بود. حالا هم که انتخابات تمام شده و بسیاری از چهره های سیاسی مشغول تقسیم سهم خودشان از سفره وفاق هستند یا کلا منفعل شده اند تا دم انتخابات بعدی پیدایشان شود، جلیلی بازهم در میدان حاضر است و سلسله جلسات تفسیر آیات سیاسی قرآن را شروع کرده. چون تربیت فکری نسل جدید برای او یک اولویت همیشگی بوده است.
جلساتی که هر سه شنبه از ساعت ۱۶.۳۰ در حوزه هنری تهران با حضور عموم مردم و دانشجویان و طلاب برگزار میشود.
پیشنهاد میکنم اگر میتوانید شرکت کنید چون بعد از یک دوره چندماهه، حتما نگاه عمیق تری به مسائل بنیادین دینی و حتی روزمره پیدا خواهید کرد.
@Sabety_ir ✅
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
گزارش بیست و سومین جلسه علنی مجلس دوازدهم (سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳)
دستور اول، ادامه رسیدگی به فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار و حمل و نقل بود که به آن رای مثبت دادم. فهرستی نسبتا عجیب از قوانینی که بسیاری از آنها سالبه به انتفاء موضوع شده و در اثر گذر زمان خود به خود منقضی گشته اما بیشتر به خاطر رعایت ظاهر و شکل کار، انقضای آنها نیز به رای گذاشته شد.
حدود یک ساعت بعد از شروع جلسه، رییس مجلس جلسه را ترک کرد و اداره مجلس به عهده نایب رییس دوم (آقای نیکزاد) قرار گرفت. البته به خاطر نبود دستور جلسه معین و خاصی، نمایندگان حدود دو ساعت زودتر از همیشه به بیان نطق ها و تذکرات شان مشغول شدند. من هم هر طور شد ۱ دقیقه وقت گرفتم و دو تذکر به رییس جمهور درباره سخنان اشتباهش در نشست خبری روز قبل مطرح کردم که فیلم آن را از اینجا می توانید ببینید.
اما در حالی که حدود ۲۰ طرح دو فوریتی وجود دارد و یکی از آنها را نیز حدود یک ماه قبل خودم ثبت کردم، متوجه نشدم چرا هیچ کدام در دستور کار نیامد و جلسه زودتر از همیشه حدود ساعت ۱۱.۳۰ تمام شد! حتی اعلام شد که روز چهارشنبه نیز جلسه صحن تعطیل است و هفته بعد نیز یکشنبه جلسه صحن برگزار نمیشود که خبر بدی بود و دیگر بسیاری از نماینده ها نیز از این تعطیلی های پیاپی کلافه شده اند.
ولی در شرایطی که تقریبا نیمی از نماینده ها از مجلس خارج شده بودند و خود من هم در حال خروج از صحن بودم یکباره رییس جمهور وارد مجلس شد! از آنجا که هیچکس از حضور او در مجلس خبر نداشت، همه تعجب کرده بودند که چرا این اتفاق افتاده؟ البته بعضی نماینده ها از این مساله استقبال کردند و دور پزشکیان حلقه زدند و برخی دیگر هم با انتقاد از این مساله میگفتند این مدل کارها نشان میدهد پزشکیان اصلا متوجه نیست وقتش به عنوان یک رییس جمهور چقدر مهم است و به جای اینکه همین زمان را برای حل مشکلات اصلی کشور بگذارد یا در بین مردم استانها باشد، هر چند هفته یکبار یک دوری در مجلس میزند و میرود!
بعد از حضور پزشکیان، تعدادی از همکاران با قرعه کشی در حمایت یا انتقاد از رئیس جمهور صحبت کردند و او هم به صورت کلی جواب برخی مسایل را داد اما به نظرم مهمترین صحبتش درباره بنزین بود که دوباره گرای گران شدنش را داد و گفت نمی شود با قیمت دلاری بنزین را وارد کنیم و لیتری ۱۵۰۰ تومان بفروشیم! فقط نمی دانم چرا زمان انتخابات، آقای پزشکیان گران شدن بنزین را قاطعانه تکذیب می کرد و حالا در همین یکی دو ماه اول شروع به کارش یادش افتاده که غیر از این مدل نمی تواند کشور را اداره کند؟ در هر صورت امیدوارم مثل آبان ۹۸ مجلس دور زده نشود و هر تصمیمی قرار است از طرف دولت گرفته شود، شفاف با مجلس در میان گذاشته شود.
بعد از پایان جلسه نیز انتخابات هیات رییسه گروه دوستی پارلمانی ایران و چین برگزار شد. گروه های پارلمانی دوستی، یکی از مصادیق دیپلماسی پارلمانی است که هر نماینده در صورت اختیار می تواند در یک گروه عضو شود. من هم به خاطر اینکه از مدتها قبل کمی روی مساله چین تمرکز و مطالعه کردم، این گروه را انتخاب کردم. البته هر گروه دوستی شامل سه کشور است و در گروه چین، جمهوری چک و کره شمالی هم هستند اما علت اصلی این انتخاب توسط من پیگیری مسایل مربوط به پرونده چین و سند جامع همکاری ۲۵ ساله با این کشور است. در نهایت با رای اکثریت اعضا، روح الله نجابت نماینده شیراز رییس گروه و میثم ظهوریان نماینده مشهد نیز نایب رییس اول شدند که به هر دو رای دادم و البته با لطف سایر اعضای گروه، خودم نیز به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شدم.
بعد از این جلسه نیز جلسه کمیسیون فرهنگی برگزار شد که درباره تعداد و کیفیت کمیته های کمیسیون در دوره جاری تبادل نظر شد و سپس در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با حضور وزیر نیرو شرکت کردم که عمده بحث درباره مسایل مرتبط با حوزه آب، سدها و... بود و البته در حاشیه جلسه پیگیر حل مشکل آب شرب برخی از روستاها و مناطق حاشیه تهران از مسئولان مربوطه شدم.
@Sabety_ir ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴درس اخلاق زیبای مقام معظم رهبری
حکومت وظیفه دارد در برابر حرام شرعی بایستد.
#خط_رهبر🙏👆
پ.ن:قابل توجه،تازه مسیولین شده هایی که عدم تشخیص شان از دین وشرع را،میخواهند در حکومت ونظام جمهوری اسلامی،بنام وفاق ملی(نفاق میلی🤐) توجیه کرده وتحت اقدامات اولویتی اجرایی حکومتی،بخورد جامعه اندک غافلین، مغرضین و ساده انگاران بدهند.
جناب آقای ریاست جمهور،کشور شهید پرور ایران اسلامی!!
👈مخلصانه میطلبیم که لطفا، بصیرانه ،سنجیده ،مدبرانه، حکیمانه، قاطعانه، مومنانه، و.......در خط ومسیر وطریق اهلبیت و ولی فقیه باشید و بمانید،چرا که این برای شما عاقبت بخیری و رستگاری خواهدداشت🙏👌
مدیون شهدا(مکتب سلیمانی)
تابستان وشهریور ۱۴۰۳🌷
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مثالی برای واجب فوری بودن جهاد تبیین!
۷ روز تا #سومین_سالگرد_حکم_جهاد_تبیین
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
🔸 دریافت نسخه با کیفیت
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🟢وحدت اسلامى (۱)
(به مناسبت هفته وحدت)
⏺ پرسش : مقصود از وحدت و تقریب مذاهب اسلامى چيست؟
⏺ پاسخ :
🔽 بديهى است كه منظور علماى روشنفكر اسلامى از وحدت اسلامى،
حصر مذاهب به يك مذهب
و يا اخذ مشتركات مذاهب و طرد مفترقات آنها-
كه نه معقول و منطقى است
و نه مطلوب و عملى- نيست.
🔽 منظور اين دانشمندان متشكل شدن مسلمين است در يك صف در برابر دشمنان مشتركشان.
🔽 این دانشمندان می گویند :
مسلمین اشتراکات بسیاری دارند که میتواند مبنای یک اتحاد محکم گردد :
🔽 ...وحدت در جهانبینی،
در فرهنگ، در سابقه تمدن،
در بینش و منش،
در معتقدات مذهبی،
در پرستشها و نیایشها،
در آداب و سنن اجتماعی خوب،
میتواند از آنها ملت واحد بسازد
و قدرتی عظیم و هایل به وجود آورد
که قدرتهای عظیم جهان ناچار در برابر آنها خضوع نمایند،
خصوصا اینکه در متن اسلام بر این اصل تأکید شده است.
با این وضع چرا مسلمین از این همه امکانات وسیع که از برکت اسلام نصیبشان گشته، استفاده نکنند؟
(ادامه دارد)
▪️مجموعه آثار
شهيد مطهري(الغدیر و وحدت اسلامی (شش مقاله)) ج 25ص27-26-با تلخیص و ویرایش -
https://eitaa.com/shakhes1340