هدایت شده از بیداری ملت
❌هشدار مشاور فعلی رئیس قوه قضائیه و معاون قضایی اسبق دادستان کل کشور در امور فضای مجازی به دنبالکنندگان رهاسازی سکوهای بیگانه:
همکاری با دشمن است و عملی مجرمانه تلقی میشود.
بسم الله الرحمن الرحیم
♦️ هشدار حقوقی
♦️ در کشوری مانند مالزی که در در وضعیت جنگی نیست و در حال جنگ با آمریکا نمیباشد، وزیر ارتباطات این کشور دیروز اعلام کرده شبکههای اجتماعی آمریکایی مانند واتساپ، فیسبوک، اینستاگرام، ایکس (توییتر) و یوتیوب، باید از سال آینده مجوز فعالیت از دولت دریافت کنند و الا فیلتر خواهند شد.
♦️ از سوی دیگر آمریکا در حال جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت است، و کشور ایران در وضعیت جنگی با عاملان آمریکا در منطقه است، ولی در چنین موقعیتی رئیس جمهور ایران پیشنهاد رفع محدودیت و فعالیت بی قید و شرط شبکههای اجتماعی دشمن آمریکایی را داده است. به نظر من که پایان نامه تحصیلیم در مقطع دکتری را در زمینه جرائم فضای مجازی تدوین و سالها در این رشته برای قضات تدریس کرده ام، در این موقعیت موافقت با رفع محدودیت هر یک از شبکههای اجتماعی آمریکایی در فضای مجازی ایران نوعی همکاری با دشمن بوده و عملی مجرمانه تلقی میشود.
🔷🔶🔷
عبدالصمد خرم آبادی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
✅ گاهی جهاد با زبان و تبیین از دیگر جهادها بالاتر است
💠امام خامنه ای در دیدار با مداحان:
تبیین مسائل روز یک وظیفهی بسیار مهم است. لذاست در روایتِ پیغمبر وارد شده است: اِنَّ المُؤمِنَ يُجاهِدُ بِنَفسِهِ وَ سَيفِهِ وَ لِسانِه؛ مؤمن جهاد میکند، گاهی با جان خودش، [یعنی] میرود جبهه، گاهی با شمشیر خودش، [یعنی] از سلاح استفاده میکند، و گاهی با زبان خودش.
جهاد با زبان یکی از انواع مهمّ جهاد است و گاهی اوقات از جهاد با جان هم تأثیرش بیشتر است، اهمّیّتش بیشتر است. ۱۴۰۳/۱۰/۲
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥احسنت ، احسنت تا حالا چنین #خواهران محجبه و تحلیگر کجا بودند ؟؟!!! این راه ، راه درستیه باید خواهران انقلابی میدان و تریبون رو بدست بگیرند و میدان رو خالی نگذارند!
بدون توهین و حب و بغض افراطی گری تذکر به مسئولین بدهند.
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
هدایت شده از امید صادق | سهیل کیارش
👈 فوری / فوق العاده مهم
📢 #اطلاعیه | سلسله جلسات تحلیلی بصائر در مشهد مقدس
📣 تحلیل بیانات بسیار مهم امام امت در دیدار با مداحان
💠 پرسش و پاسخ در مورد تحولات منطقه
📍سخنران: برادر سهیل کیارش
🗓 سه شنبه ۴ دی | ساعت ۱۴:۴۵
📌مشهد، بلوار ملک الشعرای بهار۲۰، مسجد حضرت ابالفضل (ع)
⬅️ برای مؤمنین مشهدی ارسال نمایید.
#بصائر_مشهد
#سهیل_کیارش
🔻عضو کانال تحلیلی خبری امید صادق شوید:
@omid_sadeq
15.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠✨ روایت شنیدنی روز گذشته رهبر انقلاب درباره آثار محبت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)💐
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هنوز در پروازهای ما نوشابه اصالتا صهیونیستی توزیع میشود!
شریعتمدار، فعال اجتماعی حوزه بینالملل:
🔹در پرواز ونزوئلا وقتی گوشت خوک سرو شد همه ما مسلمانان اعتراض کردیم و آن ایرلاین پذیرفت.
🔹حدود ۱۷۶ کالای صهیونیستی در جمهوری اسلامی مصرف میشود.
┄┅═✧☫✧═┅┄
𑁍 @TABEIN_14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آینده برای ماست ...
سایه ات مستدام حضرت عشق❤️
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
💠امام خمینی رحمت الله علیه:
آقایان توجه کنند همه و همۀ ملت موظفند که نظارت کنند بر این امور.
نظارت کنند اگر من یک پایم را کنار گذاشتم، کج گذاشتم، ملت موظف است که بگویند پایت را کج گذاشتی، خودت را حفظ کن. مسئله، مسئلۀ مهم است.
همۀ ملت موظفند به اینکه نظارت داشته باشند در همۀ کارهایی که الآن مربوط به اسلام است.
اگر دیدند که یک کمیته خدای نخواسته برخلاف مقررات اسلام دارد عمل می کند، بازاری باید اعتراض کند؛ عرض بکنم که کشاورز باید اعتراض کند؛ معممین و علما باید اعتراض کنند. اعتراض کنند تا این کج را راست کنند.
اگر دیدند یک معمم بر خلاف موازین اسلام، خدای نخواسته، می خواهد عمل بکند، همه موظفند که جلویش را بگیرند که امروز غیر روزهای دیگر است. آن وقت هم باید بگیرند، اما حالا کار مهم است. حالا اساس، اساس وجهۀ اسلام است. اساسی است که الآن اسلام به دست ما افتاده، داریم چه می کنیم؟ بنابراین، آنی که به نظر بنده مهم است این است، و البته اینها هم باید عمل بشود؛
اما اینها در درجۀ دوم است؛ درجۀ اولش عبارت از این است که همۀ ما، همۀ قشرها، همه، اینها همه باید این جهت را توجه داشته باشند و همۀ آنها مراعات این مسئلۀ کُلُّکُم راعٍ، همه باید مراعات این مسائل را بکنند. توجه داشته باشند.
صحیفه نور ، جلد ۸ صفحه ۵
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔰 ویژگیهای مبارزان یمنی از نگاه روزنامه عبری
🔸آنچه انصارالله در یک سال اخیر کرده غیرقابل پیشبینی بوده است. در نتیجه همین پایمردیها، رسانههای عبریزبان، یمن را «دشمنی بسیار پیچیده» توصیف میکنند که میتواند رژیم صهیونیستی را به دردسر بیندازد.
🔸موشکها و پهپادهای یمن همچنان اراضی اشغالی را هدف قرار میدهند و بر تلآویو و نهادهای امنیتی و نظامی آن سایه افکندهاند. در این شرایط، روزنامه صهیونیستی معاریو نوشته است که این نهادها در قبال تشدید تهدیدهای یمن ابراز نگرانی کرده و یمن را «بسیار پیچیده» توصیف کردهاند که یک دشمن معمولی نیست. معاریو نوشت:
🔻پیچیدگی رویارویی با انصارالله یمن و نیروهای مسلح این کشور در این است که آنها هزاران کیلومتر از اراضی اشغالی دور هستند و در مناطق گستردهای از یمن مستقر هستند که اکثر این مناطق روی نقشه مشخص نیست و بنابراین شکست آنها دشوار است.
🔸این روزنامه عبری در ادامه بینتیجه بودن جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن را به عنوان استدلال خود ذکر کرده است؛ ائتلاف سعودی که بدون دستیابی به موفقیت قابل ذکری و شکست از انصارالله مجبور به توقف این جنگ شد. یک منبع امنیتی صهیونیستی به روزنامه معاریو گفت: «یمنیها چالشی هستند که قبلاً با آن مواجه نشدهایم و نحوه برخورد با آن را نمیدانیم.»
🔸همچنین به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، آنطور که ایسنا به نقل از این تلویزیون نقل کرده است، به دنبال تهدیدهای یمن و لزوم آتشبس در غزه و تحولات میدانی همراه آن، درخواستها در تلآویو برای بازگشایی پناهگاهها مجدداً شدت گرفته است تا در صورت به صدا درآمدن آژیرهای خطر برای پناه گرفتن صهیونیستها آماده باشند چرا که احتمال افزایش حملات موشکی به سمت تلآویو وجود دارد. همچنین تارنمای خبری آی-24 رژیم صهیونیستی معتقد است شکست دادن یمن دشوار است. اسرائیل نابودشدنی است!
#سرویس_خارجی
https://kayhan.ir/001GeJ
@Kayhan_online
🇮🇷 جمهوری اسلامی ایران به سعادت همه انسانها میاندیشد.
شهید آیتالله بهشتی: هیچ مسلمانی در این دنیا نمیتواند سرش را در درون لاک خودش ببرد و بگوید به من ربطی ندارد که آن طرف مرزها چه میگذرد! زیرا که اسلام مرز نمیشناسد. در خصلت انقلاب اسلامی، جهانی بودن نهفته است.
اسلام دینی نیست که بگوید من مسلمان هستم، خودم را میخواهم آزاد کنم و به دنبال سعادت خودم هستم. اسلام دین خودمحوری، خودبینی، خودطلبی، خودخواهی و خودجویی نیست! اسلام دین خداجویی است. خدای همه جهانیان.
خصلت اسلامی یک فرد مسلمان، طبیعت مسلمانی یک آدم مسلمان، اینگونه ایجاب میکند که بگوید آرمان من سعادت جهانیان است. هدف من رفاه، سلامت، خوشبختی، آزادی، عدل، صفا، دوستی، معنویت، کمال و کمالیابی همه انسانهاست. این است که در قانون اساسی نوشته شده است: جمهوری اسلامی ایران به سعادت همه انسانها میاندیشد.
📚 جاودانه تاریخ، صص۱۰۷-۱۰۸
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
🖼 پوستر | تا کسی شهید نبود شهید نمیشود
امام خامنهای: از قول شهید [سلیمانی] نقل شد، در یک سخنرانی گفته بود که کسی که شهید زندگی کند، شهید میشود؛ و آن جور زندگی کرد؛ واقعاً شهید زندگی کرد؛ شهیدانه زندگی کرد. ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
🏷 پلاک ؛ روایتگر شهدا
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
هدایت شده از محصنات ۲
❁ـ﷽ـ❁
ابزار نگرانی نسبت به مسئله حجاب در جامعه بجا و صحیح است .
حجاب یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی است .
و در این زمینه باید در درجه اول دستگاه های دولتی و حکومتی و مدیران آن مراقبت کنند ،
تا بر اساس قانون عمل شود .
( دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت سال ۹۸ )
┈┄┅═✾═┅┄
کانال"خبری|تحلیلی"
زنـانعفـیـــفهجهــانمُـحـــصَـنـــــــات(۲)
🆔 @mohsanat2_ir
هدایت شده از محصنات ۲
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم اکنون ـ سلسله جلسات تحلیلی بصائر در مشهد مقدس
📣 بازخوانی و تحلیل بیانات بسیار مهم امام امت در دیدار با مداحان
📍سخنران: برادر سهیل کیارش
┈┄┅═✾═┅┄
کانال"خبری|تحلیلی"
زنـانعفـیـــفهجهــانمُـحـــصَـنـــــــات(۲)
🆔 @mohsanat2_ir
علی الشباب السوريین الغیاری
🔰 پیام عربی #حجت_الاسلام_راجی به جوانان شجاع سوری
🔻 جوانان غیور و شجاعِ سوری باید از #سه_فرصت_تاریخی برای #بسیج_عمومی مردم سوریه استفاده کنند:
1⃣ خشم #ساکنان_جنوب بابت اشغالگری صهیونیستها
2⃣ خشم #شهروندان_علوی در طرطوس، لاذقیه و حلب بابت آزار و اذیت توسط تکفیریها
3⃣ خشم #شهروندان_کرد سوری بابت توسعه طلبی ترکیه و نیروهای تحریر الشام
=======================
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
🔰🖼 پوستر/ حرفهای مفت!
#آمریکا
#رژیم_صهیونیستی
#پوستر
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
هدایت شده از محصنات ۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یک شبهه با سه قالب گفتاری:
🔹 با امر و نهی نمیشود مردم را هدایت کرد!
- مردم این قانون را نمیخوان، زور که نیست!
- با زور و شلاق نمیشه مردم را به بهشت برد!
✅ و پاسخ رهبر معظم انقلاب
🎙 حجت الاسلام محمد کرباسی
┈┄┅═✾═┅┄
کانال"خبری|تحلیلی"
زنـانعفـیـــفهجهــانمُـحـــصَـنـــــــات(۲)
🆔 @mohsanat2_ir
راهکار تضمینی برای عزیز شدن
✅ خداوند عزت #حاج_قاسم و همه شهدای بزرگ را نشانهای برای اثبات تحقق وعده الهی قرار داده است؛ وعدهای که عزیز شدن در بین مردم را در قبال مخلص بودن برای خدا نوید میدهد.
#شهید_القدس
🔻 ۸ روز دیگر تا سالروز شهادت #حاج_قاسم
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
❌ خطای راهبردی ...
آقای دکتر پزشکیان مسیر غلطی انتخاب کرد؛ به جای تغییر تیم اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور رفت سراغ بمب ساعتی که تمام دشمنامون منتظر فعال شدنش بودن! رفع فیلترینگ واتساپ و گوگل پلی مثل آتشی هست که اول دامن دولت بالاخص شخص رئیس جمهور و سپس سایر ارکان نظام رو خواهد گرفت.
خیلی عجیب بود در روزهایی که در سوریه شکست خورده بودیم و نیاز بود مشت محکمی به قدرت نمایی اسراییل بزنیم دقیقا طبق میل اونها بدون تعهد و قانون پذیری پلتفرمهای اسرائیلی، اونها رو رفع فیلتر کردیم.
✍عالیه سادات
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
🔻وزیر دفاع یمن : ما به آمریکا هشدار میدهیم.
🔹ما برای غرق کردن ناوگان دریایی شما سلاح هایی داریم که از آن تا کنون استفاده نکرده ایم. اسرائیل به تنهایی قادر به جنگ با ما نیست
👈عضو شورای عالی سیاسی یمن:
رژیم صهیونیستی به تنهایی نمیتواند با ما وارد جنگ شود؛ لذا دست به دامن حامی خود میشود.
👈هر اندازه که به ما ضربه وارد شد قدرتمندتر شدیم و وحدت داخلی ما نیز بیشتر میشود آماده پرداخت هزینه حمایت از غزه هستیم و هیچ ترسی از ترور شدن نداریم.
🔻عضو کانال تحلیلی خبری امید صادق شوید:
@omid_sadeq
اگر نمایندگانی از رژیم اسرائیل امروز میخواستند برای نفوذ بیشتر در فضای مجازی کشور ما تصمیمگیری کنند، آیا تصمیمی جز این میگرفتند؟
پ.ن: احتمالاً برخی از اعضای شورای عالی فضای مجازی در دلشان چنین پاسخ بدهند: فعلاً که حواس ملت را از تورم و گرانی دلار و طلا و قطعی برق و ... پرت کردهایم!😔
✍🏻محسن انبیائی
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
،،،،
شورایعالی فضای مجازی با مصوبهاش دربارهی رفع فیلتر، به دولت متخاصم آمریکا اجازه داد که بهآسانی و بیمانع، از دو سکوی مجازی برای «اغتشاشسازی در ایران» استفاده کند. در اغتشاش سال ۱۴۰۱ نیز امریکا در همین بسترها، شبکهسازی و تهییج نمود و کشف حجاب را مستقر کرد.
گویا «حاکمیت، علیه حاکمیت» است ...
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تسلیم شدن در برابر دشمن، حماقت یا خیانت؟
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
،،،،
شورایعالی فضای مجازی با مصوبهاش دربارهی رفع فیلتر، به دولت متخاصم آمریکا اجازه داد که بهآسانی و بیمانع، از دو سکوی مجازی برای «اغتشاشسازی در ایران» استفاده کند. در اغتشاش سال ۱۴۰۱ نیز امریکا در همین بسترها، شبکهسازی و تهییج نمود و کشف حجاب را مستقر کرد.
گویا «حاکمیت، علیه حاکمیت» است ...
https://virasty.com/Mehdi_jamshidi/1735060863691240432
🔻براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی -۱
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. میخواهند بهصورت تدریجی و تکهتکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرحهایی بهظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعهقطعه اجرا میکنند تا حسّاسیّتها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برایشان وجود داشته باشد. این پیشرویها، کار را به مرحلهای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحتاندیشی میشود. به زبان فقهی باید گفت میخواهند ولیّفقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّتهایی میآفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پارهای ارزشها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی بهصورت کلّی و راهبردی نگاه میکنیم، درمییابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکستهشدن هستند و ما همچنان در حال عقبنشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل میشوند و آنگاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسألهوار» و «مناقشهبرانگیز» مییابند و باید بهناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیمودهایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعهای و تکهای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمینشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمیافکنیم.
[دوم]. شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادیسازی» است و برای عادیسازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزشها را به بحث عمومی میکشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح میکنند و در همین راستا، «مفهومسازیِ منفی» میکنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربههای کاری و ناگهانی وارد میآورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنهآرایی است. از سالهای آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرتها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر میرسید، اما برای زمینهسازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادیهای یواشکی»، «چهارشنبههای سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورتبندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نهفقط این موج تصنّعی و سازماندهیشده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاستجمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکراتها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زینپس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است.
[سوم]. در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظارهگر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالیکه گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخشهایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که میتوانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگنمایی میشد؛ چنانکه گویا نظام، به قلعوقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بیپروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرجومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگتر و منقبضتر میشد. توقع میرفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالشها را پیشبینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورتهای آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقیمانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻براندازی هویّتی در جمهوری اسلامی -۲
🖊مهدی جمشیدی
[چهارم]. در مواجهه با اغتشاش «زن، زندگی، آزادی»، بسیاری از نیروهای انقلابی دچار انفعال ذهنی و شناختی شدند و از اغتشاش، روایت وارونه ارائه کردند. همچنان که در فتنۀ سال هشتادوهشت، کسانی تصوّر میکردند که مسأله، «تقلّب در انتخابات» است، در اینجا نیز گمان کردند که مسأله، «مواجهۀ گشت ارشاد» است؛ این یعنی روایت آنها، تطابق ابتدایی با روایت جریان تجدّدی داشت. بهبیاندیگر، در صورت مسأله، مخرج مشترک با جریان تجدّد یافته بودند و این خود، بر پاسخها و راهحلها نیز اثر جدّی میگذاشت. جریان فرهنگی و رسانهای متجدّد، دستکم از سالهای آغازین دهۀ نود، بر حجاب متمرکز شده بود و معطوف به آن، مفهومسازی منفی و چهرهسازی میکرد و میکوشید زمینه را برای ایجاد یک «جبهۀ نزاع» فراهم آورد و در نهایت نیز در یک نقطۀ بحرانی، به آنچه که میخواهد دست یابد. در تمام سالهایی که آن «زمینههای فکری» و «بسترهای اجتماعی» پدید آمدند و ذرهذره و قطعهقطعه، مقدّمات تدارک دیده شدند، نیروهای انقلابی در غفلت و خاموشی به سر بردند و سرانجام در نقطۀ بحرانی، یعنی در متن اغتشاش، تازه دریافتند که چه رخ داده است. البته همچنان که اشاره شد، حتی در این نقطه نیز بسیاری در اثر خطای تحلیلی، پنداشتند که مسأله، قابلتقلیل به مواجهۀ گشت ارشاد است و ریشۀ همۀ این تنشها و تلاطمها، در عملکرد نیروی انتظامی است؛ حالآنکه طرح فرهنگیِ جریان تجدّدی از آغاز، نفی اصل حجاب و زدودن الزام قانونی به آن بود. کلیدواژۀ «حجاب اختیاری»، نشان میدهد که در نظر آنها، باید جنبۀ قانونی حجاب، کنار نهاده شود و حجاب در حد یک انتخاب شخصی و سلیقهای، تنازل یابد، نه اینکه نوع مواجهه با کشف حجاب، تغییر کند و سازوکارهای فرهنگی و هویّتی انتخاب شوند.
[پنجم]. اما چرا جریان تجدّدی در پی نفی جنبۀ قانونی حجاب و تبدیل آن به یک انتخاب شخصی و سلیقهای بود؟ چرا این جریان، یک دهه در اینباره، تلاش رسانهای و نمادین کرد و کوشید جامعه را به سوی انگارۀ حجاب اختیاری سوق بدهد؟ مگر کشف حجاب در معادلۀ براندازی جمهوری اسلامی، چه سهم و نقشی دارد؟ کشف حجاب، چگونه به براندازی کمک میکند و این امر فرهنگی، چه نسبتی با امر سیاسی دارد و به چه واسطههایی در تداوم حاکمیّت، اختلال ایجاد میکند؟ پاسخدادن به این پرسش در شرایط کنونی که کشف حجاب، تعیّن و تحقّق یافته و پیامدها و نتایج آن را به وضوح مشاهده میکنیم، دیگر کار دشواری نیست. همچنان که دین اسلام، «شعائر» دارد که وجه نمادین آن را جلوهگر و مشاهدهپذیر میسازند و تمایز و حتی اقتدار در عرصۀ عمومی میآفرینند، نظام جمهوری اسلامی نیز در حوزۀ زیست زنانه، نمادها و ظهورات و تعیّناتی دارد که از آن جمله، حجاب است. البته این نماد، خودساخته و بشری نیست، بلکه ریشه در حکم الهی دارد و نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب اینکه باید در عرصۀ عمومی، احکام شریعت را محقّق کند، آن را قانونی کرد و بهتدریج، وجه نمادین بخشید. حال در این جغرافیای معنایی، روشن است که درهمشکستن حجاب در عرصۀ عمومی، بنیان هویّتی و نمادینِ نظام سیاسی را متزلزل و مخدوش میسازد و آن را با چالش مشروعیّت و تنگنای اقتدار روبرو میکند. کشف حجاب در قالب شرع، حرام شرعی است و در قالب سیاست، حرام سیاسی؛ چراکه به معنی «نافرمانی مدنی» و «معارضۀ با حکومت دینی» است. در اینجاست که حجاب از حوزۀ فرهنگ و سبک زندگی به حوزۀ امنیّت و اقتدار سیاسی راه و تعمیم مییابد و به یک ابزار مهم برای براندازی نظام تبدیل میگردد. این تقابل، گرچه یک انتخاب شخصی و فرهنگی معرفی میشود، اما در اثر روایتپردازی، وجه نمادین یافته و به معنی «کنش براندازانه» است. این معنا، در اختیار فرد نیست که وی بتواند به قصد و نیّت خویش ارجاع بدهد، بلکه در زمینۀ اجتماعی، آفریده میشود؛ آنچه را که در متن یک روند اجتماعی، وجه نمادین یافته و ذیل «نه به حجاب اجباری»، تفسیر شده است، قابل بازتفسیر نیست. بنابراین، خواهناخواه، هر کشف حجابی در این موقعیّت روایتی و تفسیری، معنایی جز معارضۀ با حکومت دینی ندارد. پیش از دهۀ نود، نهفقط کشف حجاب وجود نداشت، بلکه ضعف در حجاب نیز به معنی تقابل با حکومت دینی، تفسیر نشده بود؛ بلکه به انگیزههای شخصی و سلیقهای ارجاع داده میشد؛ چنانکه از «نقص در معرفت دینی» سخن به میان میآمد و یا «میل به تبرّج»، برجسته میشد. اما در دهۀ نود به این سو، طرح امنیّتی برای ایجاد شکاف میان حاکمیّت و مردم، بر روی مسألۀ حجاب، متمرکز شد و آن را به مهمترین نماد سیاسی و ضدهویّتی خویش تبدیل کرد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻براندازی هویّتی در جمهوری اسلامی -۳
🖊مهدی جمشیدی
[ششم]. برخی میخواهند مسألۀ کشف حجاب را با ارجاع به «عرف»، حل و در واقع، منحل کنند؛ به این معنی که میگویند چون برآیند عرف، چنین اقتضایی دارد و حتی زنانی که کشف حجاب نمیکنند، زنانی که کشف میکنند را برمیتابند و این کنش را ناروا نمیدانند، حاکمیّت نیز باید این تنوّع و تکثّرِ عرفساخته و خودجوش را به رسمیّت بشناسد و خود را در برابر انتخاب جامعه قرار ندهد. بهبیاندیگر، باید انتخاب اجتماعی را معیار انگاشت و در مقابل آن صفآرایی نکرد و نکوشید از طریق قانون، آن را ممنوع اعلام کرد. قانونی که بخواهد انتخاب اجتماعی و ارادۀ جمعی را مختل کند، برقرار نخواهد ماند؛ چون اکثریّت، به آن ملتزم نخواهند بود و ازاینرو، بهصورت طبیعی، برچیده خواهد شد. این قانون، خیال حاکمیّت را آسوده میکند اما واقعیّت را تغییر نمیدهد، بلکه موجب تشدید وضع اجتماعی و شکاف میان حاکمیّت و مردم میشود. قانون باید از متن جامعه برخاسته باشد و نخواهد کنشهایی را غیرقانونی اعلام کند که به هنجار اجتماعی تبدیل شدهاند. در مقابل این نظر باید گفت آنچه که به عنوان انتخاب اجتماعی از آن سخن به میان آمده، نه از لحاظ کمّی، ایناندازه وسعت و گستردگی دارد و نه از لحاظ کیفی، تثبیت و نهادینه شده است؛ بلکه مطابق استدلال اینان باید تصریح کرد که حتی در اینجا نیز تکثّر و تنوّع، راه دارد و گرایشها و تمایلات، یکنواخت نیستند. از جنبۀ کیفی نیز حقیقت آن است که بسیاری از کنشها و گرایشها، روایتساخته و سطحی هستند و عمق و استحکام نیافتهاند؛ چنانکه به «بینش» تبدیل نشدهاند و «شکنندگی» فراوان دارند. وضع ذهنیِ کنونی، حاصل بازی روایتها و کجروایتها در رسانهها است و ماهیّت فکری ندارد که بتوان آن را منجمدشده و شکلگرفته قلمداد کرد. ازاینرو، میتوان در کوتاهمدّت، این نوع ساختارهای ذهنی را درهمشکست و ساختار ذهنیِ دیگری را جایگزین آنها کرد. جامعه در لحظههایی، گرفتار انتخابهای «احساسی» و «موقعیّتی» میشود و بر اساس اقتضاهای موقتی و هیجانی، به سویی گرایش پیدا میکند، اما با تغییر موقعیّت و اقتضا، انتخابهایش نیز دچار تحوّل میشود. سیاستگذاری که سعادت جمعی را در نظر دارد، نمیتواند و نباید تسلیم آن دسته از انتخابها و ذهنیّتهایی بشود که بر اثر مدخلیّت روایت رسانههای سطحی و آغشته به تحریف، پدید آمدهاند، بلکه برعکس، باید مسیر و مدار روایتیِ موازی را طراحی کند و ارادهها و امیال را به سوی صلاح و خیر و سعادت و حق سوق بدهد. سیاستگذاری هویّتیِ مبتنی بر دین، همواره تسلیم و تابع «میل اکثریّت» نیست، بلکه «مصلحت اکثریّت» را در نظر میگیرد.
[هفتم]. از یک سو، بخشی از جامعه در اثر استحالۀ هویّتی و تجدّدیشدن، معتقد است که حجاب باید اختیاری و رها بشود و از سوی دیگر، بخشی از جامعه که همواره در کنار نظام و وفادار به آن بوده، توقع عمل و اقدام قاطع دارد و تاکنون نیز نسبت به نظام، فاصلههایی گرفته و از بیارادهگی و تزلزل آن، گلایۀ جدّی دارد. اما روشن که در این میان، حکم شرع و عقل چیست. شرع میگوید حکومت دینی باید از حرام سیاسی و دینی، جلوگیری کند و امکان تجاهر به فسق در عرصۀ عمومی را – که کشف حجاب، یکی از مصداقهای آن است - بزداید و تسلیم و مرعوب روایتپردازیها نشود؛ چون نمیتوان بر سرِ حرف خدا، معامله و مصانعه و مداهنه کرد و قدرت را بر حقیقت، ترجیح داد. هر اقدامی که با فلسفه و غایت فرهنگیِ حکومت دینی، ناسازگار باشد، نقطۀ آغاز شکلگیریِ زنجیرهای از عقبنشینیهای هویّتیِ دیگر خواهد بود. عقل سیاسی و اجتماعی نیز میگوید جریان اجتماعیِ تجدّدی، بیریشه و سستعنصر است و چنانچه احساس کند نظام، از اقتدار خویش عقبنشینی نخواهد کرد و ماهیّت دینیاش را فدای ملاحظههای عملگرایانه و تصنّعی نمیکند، بسیار زود پا پس میکِشد و سکوت اختیار میکند؛ چنانکه در گذشته نیز چنین انتخابی داشته است. بااینحال، برخی از کارگزاران نظام، عزم و ارادۀ جدّی برای اجرای قانون حجاب ندارند و بیشتر در پی ظاهرسازی و اسقاط تکلیف از خویش هستند؛ اینان بیشتر مایلند که حجاب، رها گردد و فقط اندکی حداقلهای عرفی، ملاحظه گردد و بس. این امر، هم ناشی از رخنۀ روحیۀ تساهل و تسامح در این بخش از کارگزاران نظام است و هم برخاسته از اثرپذیری منفعلانۀ آنها از جوّ و فضای عمومی و روایتسازی که باید آن را عوامزدگی دانست و نه مردمگرایی. پیداست که در این دوره، لیبرالهای دولتی و شبهانقلابیهای عملگرا، بهعنوان تسهیلگر و هموارکنندۀ پیشرویهای نیروهای تجدّدی در جامعۀ ایران عمل خواهد کرد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌👌عالی! قابل توجه مسئولان محترم
این هشدار شهید رجایی است که میشنوید‼️
💠 #کانال_هنر_تبیین #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
17.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 آقامیری عضو شورایشهر تهران: بی برکت بودن دست دولت ها نتیجه چشم پوشی بر گناه بی حجابی است❗️
🔹هر چه بر گناهی چشم پوشی کنیم دست رحمت خداوند از جامعه برداشته میشود و نتیجه آن بدتر شدن اقتصاد است.
🔹امروز در جامعه خلاف شرعی همچون بی حجابی و ولنگاری در خیابانها دیده میشود و مسئولان چشم پوشی میکنند! این چشم پوشی از قوه قضاییه هم دیده می شود. این چشم پوشی را به کجا ببریم نمیدانم!
•┈┈••✾••┈┈•
⬅️پ.ن: 👌احسنت . رحمت خدا بر پدرو مادرت!
❌مسئولین بزدل و ترسو تحت تاثیر جریان نفاق و نفوذ و انجمن حجتیه و لیبرالها،
سنت ها و وعده های الهی رو به دلیل ضعف ایمان ،
یادشون رفته
و در دوگانه امنیت و حجاب ،
امنیت و پاسخ دندان شکن
و .....گیر کردند
و مملکت رو به نا کجا آباد سوق میدن‼️
✅تنها راه نجات و سرازیر شدن خیرات و برکات ، رعایت حدود الهی
و تقوا و ایمان است
"و لو ان أهل القری
آمنوا
و اتقوا
لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض...." _ اعراف / ۹۶
و این امر درکلام ولی فقیه آمده
❌مسئولان کی میخوان توبه و استغفار کنند و جبران و اصلاح؟!
❌خدا به دادشون برسد
از غل و زنجیر جهنم ،
که هشدارش از شهید رجایی هم نقل شده**
هدایت شده از محصنات ۲
🔰 خطا موجب تضعیف است، برگشت از خطا موجب تقویت است.
💠 امام خامنه ای :
🔹 مسئلهی #استغفار در معارف اسلامی ، یک حقیقت خیلی مهمی است. مخصوص مسائل شخصی هم نیست توبهی در گناه شخصی یک مقوله است توبه در #گناه_اجتماعی هم یک مقوله است.
🔸 #استغفار و #توبه ،
هم فرد را ترمیم میکند
هم جامعه را ترمیم میکند
و در هر بخشی هم آن استغفار و بازگشت و توبه به تناسب خود آن بخش است؛
ما ممکن است فرضاً در یک مسئلهِی فرهنگی، یک مسئلهِی سیاسی، یک مسئله یک حرکت نظامی منباب مثال خطایی کرده باشیم، اشتباهی کرده باشیم یا از سر غفلت یا گاهی اوقات بر اثر تنبلی، بیتوجهی، انجام ندادن آنچه که برعهدهی ما انجامش واجب است
وقتی که #زخم_اجتماعی بوجود میآید به این شکل استغفارش به این است که برگردیم توبه کنیم ، برگردیم #اصلاح کنیم.
🔹 مگر نمیگویید ما کشور قوی میخواهیم؟ استغفار و توبه شما را قوی میکند. خطا موجب تضعیف است. برگشت از خطا موجب تقویت است. هم در مسائل شخصی اینجور است هم در مسائل اجتماعی ما مسئولین جامعه هستیم. رفتارهای ما، کارهای ما، گفتارهای ما، موضعگیریهای ما در وضع کشور اثر میگذارد اگر خطایی حاصل بشود راهش همین است راهش استغفار کردن است. استغفار البته فقط به زبان گفتن نیست.
🏷 دیدار رمضانی مسئولان نظام| ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
🔻🔻در یک نگاه؛
■ استغفار و توبه هم فرد و هم جامعه را ترمیم میکند.
■ استغفار مخصوص مسائل شخصی نیست.
■ استغفار مسئولین به این است که توبه و اصلاح کنند.
┈┄┅═✾═┅┄┈
کانال"خبری|تحلیلی"
زنـانعفـیـــفهجهــانمُـحـــصَـنـــــــات(۲)
🆔 @mohsanat2_ir
🕊 ویـراستــــیمــــا
🆔 virasty.com/mohsanat