eitaa logo
هوالله
593 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.8هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گاهی از اوقات ، خدا می خواد قَدر آدم دونسته نشه..... کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «دنیای جدید» 👤 استاد 💢 نترس! زندگی در این دنیای جدید رو تخیل کن.. کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادشجاعی_غنیمت وقت..mp3
9.05M
استادشجاعی_ غنیمت شمردن وقت کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 💠 سيمای جامعه‌ی جهانی پس از ظهور - بخش هفتم ▪️تضمینی وجود ندارد که فهم بشر غیرمعصوم در همه‌ی جزئیّات دین در عصر غیبت فهم مُصابی باشد و قطعاً به نتیجه‌ی درستی رسیده باشد. در عصر غیبت تکلیف ادا می‌شود؛ امّا یقین نداریم به حاقّ دین رسیده‌ایم یا نه. ▫️در فقه هم این گونه است؛ یک مرجع تقلید نهایت تلاش صادقانه‌ی خود را به خرج می‌دهد تا حکم‌ الله را از آیات و روایات و تقریرات و سیره‌ی پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم و ائمّه علیهم السّلام استخراج کند؛ ولی به‌ یقین نمی‌توان گفت چیزی که مرجع تقلید فهمیده همان حقیقت محض و حاقّ دین است. گواه بر این مدّعا اختلاف فتوایی است که بین مراجع خالص و عالم و متّقی وجود دارد و نیز تغییر فتوایی است که بعضاً در فتاوی یک مرجع رخ می‌دهد. ▪️در اصلِ دین که اختلاف نبود؛ این اختلافات در فهم‌های نسبی بشر است. عمل به فتاوای مراجع در عصر غیبت بار مسؤولیّت را از دوش ما برمی دارد و ما تکلیفی فراتر از آن نداریم؛ ولی به این معنا نیست که زمانی که حضرت مهدی علیه السّلام تشریف آوردند هر آنچه از احکام اسلام بیان می‌کنند در همه‌ی موارد مطابق با فتوای فلان مرجع باشد. اگر مطابق با فتوای فلان مرجع باشد، چون فتوای مرجع دیگر با این مرجع متفاوت است، قطعاً مطابق با فتوای آن مرجع نیست. بنابراین چنین نیست که ما یقین داشته باشیم هر آنچه اکنون در فهم دینی ما وجود دارد عین واقع است. ▫️ما فقط تلاش می‌کنیم و اگر در سرحدّ توان خودمان تلاش کردیم، پیش خدا معذوریم و مقصّر نیستیم؛ تا اینکه حضرت تشریف بیاورند و خیلی از بدفهمی‌ها و نافهمی‌های ما را تصحیح، جبران و تکمیل کنند. ▪️به‌ موجب بعضی روایات اصلاحات و تغییراتی که حضرت در فهم دینی ایجاد می‌کنند، سبب می‌شود گروهی بگویند: ایشان دین جدیدی آورده‌اند و این دین، اسلامی نیست که ما قبلاً سراغ داشتیم. ▫️پس از ظهور، دین قطعاً رنگ و رونق و طراوت بیشتری خواهد یافت؛ هم در بُعد روح و جانش که ولایت، محبّت و ارزش‌های بلند معنوی و عرفانی است و هم در بُعد پیکرش که شریعت، ظاهر و پوسته ی اسلام است. ▪️دیگر اینکه حقایق باطنی ناشناخته‌ای در دین است که تا زمان ظهور ناشناخته می‌ماند؛ چنانکه در روایات داریم که علم بیست‌ و هفت حرف است و تا زمان ظهور بیشتر از دو حرفش شناخته نمی‌شود و حضرت صاحب‌ الزّمان علیه السّلام بیست‌ و پنج حرف علم را معرّفی می‌کنند. ▫️این نشان می‌دهد با ظهور حضرت ولیّ‌ عصر ارواحنا‌فداه باب‌های جدیدی از معارف به‌ روی بشر باز می‌شود و ابعادی از دین فهمیده می‌شود که بشر تا زمان ظهور به آن رشد نرسیده است و آمادگی هضم و درک و فهم آن را ندارد. شاید یک معنای احیای دین هم این باشد. 📔 جانِ جهان تألیف استاد مهدی طیّب کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
چشیده شهد مراقبت انسان زمانی شاهد عالم میشود که محرم نظام هستی گردد، اوج نشستن بر سفره شهود، شهادت است. شهادت راهیست که ابتدای آن مراقبه، و انتهای آن قرب حق است حریم باری تعالی جایگاه انسانهاست که در ذهن و فکر خود اوهام و اخلاق فاسد را خالی کرده باشند و نفس را در اول گام قربانی کرده اند. انکه گفته است شهید نمی شود الا کسانی که در زندگی شاهد باشند همین است. چشیده های شهد شیرین مراقبه عند رب می شوند، وقتی مقام را از ملکات نفسانی خود اقتباس کردند دیگر ماموریت آنها در عالم کیانی متفاوت خواهد بود این اثر گذاری انسان های وارسته و رسته از منیت های نفسانی حیات طیبه ای است که زندگی دیگران با وجود آنها در جریان خواهد بود برادر عزیز چشیده سفره طهارت بودید و خوش فهمیدید که در عالم انسان با مراقبه به کمال خواهد رسید ✍️مهدی جعفری کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23