eitaa logo
هوالله
563 دنبال‌کننده
3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
23 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
「﷽」 سلمه‌الله 🍃 اگر عزت خدا تجلی کند و به شهود برسد، غیرت توحیدی مگر میگذارد که شخص دیگری هم باشد؟ به جز خدای متعال، کسی در دل سالک نمی ماند..... همه ما و همه عالم، رشحه ای از بحر وجود مطلق او هستیم. 👌🏻یک پیشنهاد موثر برای مبارزه با راحت طلبی ➖ این حرف رو هم مثل بقیه حرف‌ها میتونی گوش نکنی! نترس ... کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارگاه انصاف_16.mp3
11.7M
▪️هرجا انصاف کنار رفت ؛ حتماً وارد می‌شود ... کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرمایش امیرالمومنین علیه السلام در رابطه با یادحق تعالی: الذکر لذت المحبین.ذکر یعنی یاد محبوب,لذت محب است.اگر تو از یاد خدا لذت نمیبری یعنی فعال نیست خودت و فعال نشده است .یا بخش ‌عالمانه‌ات فعال است و یا بخش فرشته‌ایی‌ات .یا حیوانی .یا شیطانی این بخش جان ندارد . کودک عزیز روانت ,کودک مانده هنوز و بزرگ نشده است و بالغ نشده است که عاشق شود و لذت ببرد. این همانطور کوچک مانده است دارد سقط می‌شود آنقدر بخشهای دیگر خورده‌اند,و دارند می‌خورند که این بخش چیزی به آن نمی‌رسد.و دارد سقط می‌شود . اگر از خواندن قرآن لذت نمی‌بری .و از نماز اگر وقتی نماز می‌خوانی و قرآن می‌خوانی . یا چیزی درباره محبوبت می‌خوانی ,مریض می‌شوی و حالت خراب می‌شود و بد می‌شود . مال این است که هنوز جون نداری .ضعیف هستی . فرمایش بعدی حضرت علی علیه السلام می‌فرماید که ذاکر الله مجالسه. آنکسی که یادخدااست همنشین خدا است .چطور یاد خدا با همنشینی‌اش یکی است.یادخدا با خدا یکی است .چون وقتی می‌گویی من یادالله هستم . الله همه‌جا حضورش یکسان است .اینطور نیست که یک جایی در این عالم خدا بیشتر باشد ویک جا کمتر باشد .خدا همه جا با همه اسماء و صفاتش حضور یکسان دارد.جلوه‌هایش و ظهورش فرق می‌‌کند اما حضورش اینگونه نیست. بین حضور و ظهور فرق است .خدا همه جا حضورش یکسان است اما همه جا ظهورش یکسان نیست کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸صوت/ حقیقت لیلة الرغائب در کلام استاد رضوی مهر کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاهی از اوقات ، خدا می خواد قَدر آدم دونسته نشه..... کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «دنیای جدید» 👤 استاد 💢 نترس! زندگی در این دنیای جدید رو تخیل کن.. کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادشجاعی_غنیمت وقت..mp3
9.05M
استادشجاعی_ غنیمت شمردن وقت کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 💠 سيمای جامعه‌ی جهانی پس از ظهور - بخش هفتم ▪️تضمینی وجود ندارد که فهم بشر غیرمعصوم در همه‌ی جزئیّات دین در عصر غیبت فهم مُصابی باشد و قطعاً به نتیجه‌ی درستی رسیده باشد. در عصر غیبت تکلیف ادا می‌شود؛ امّا یقین نداریم به حاقّ دین رسیده‌ایم یا نه. ▫️در فقه هم این گونه است؛ یک مرجع تقلید نهایت تلاش صادقانه‌ی خود را به خرج می‌دهد تا حکم‌ الله را از آیات و روایات و تقریرات و سیره‌ی پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم و ائمّه علیهم السّلام استخراج کند؛ ولی به‌ یقین نمی‌توان گفت چیزی که مرجع تقلید فهمیده همان حقیقت محض و حاقّ دین است. گواه بر این مدّعا اختلاف فتوایی است که بین مراجع خالص و عالم و متّقی وجود دارد و نیز تغییر فتوایی است که بعضاً در فتاوی یک مرجع رخ می‌دهد. ▪️در اصلِ دین که اختلاف نبود؛ این اختلافات در فهم‌های نسبی بشر است. عمل به فتاوای مراجع در عصر غیبت بار مسؤولیّت را از دوش ما برمی دارد و ما تکلیفی فراتر از آن نداریم؛ ولی به این معنا نیست که زمانی که حضرت مهدی علیه السّلام تشریف آوردند هر آنچه از احکام اسلام بیان می‌کنند در همه‌ی موارد مطابق با فتوای فلان مرجع باشد. اگر مطابق با فتوای فلان مرجع باشد، چون فتوای مرجع دیگر با این مرجع متفاوت است، قطعاً مطابق با فتوای آن مرجع نیست. بنابراین چنین نیست که ما یقین داشته باشیم هر آنچه اکنون در فهم دینی ما وجود دارد عین واقع است. ▫️ما فقط تلاش می‌کنیم و اگر در سرحدّ توان خودمان تلاش کردیم، پیش خدا معذوریم و مقصّر نیستیم؛ تا اینکه حضرت تشریف بیاورند و خیلی از بدفهمی‌ها و نافهمی‌های ما را تصحیح، جبران و تکمیل کنند. ▪️به‌ موجب بعضی روایات اصلاحات و تغییراتی که حضرت در فهم دینی ایجاد می‌کنند، سبب می‌شود گروهی بگویند: ایشان دین جدیدی آورده‌اند و این دین، اسلامی نیست که ما قبلاً سراغ داشتیم. ▫️پس از ظهور، دین قطعاً رنگ و رونق و طراوت بیشتری خواهد یافت؛ هم در بُعد روح و جانش که ولایت، محبّت و ارزش‌های بلند معنوی و عرفانی است و هم در بُعد پیکرش که شریعت، ظاهر و پوسته ی اسلام است. ▪️دیگر اینکه حقایق باطنی ناشناخته‌ای در دین است که تا زمان ظهور ناشناخته می‌ماند؛ چنانکه در روایات داریم که علم بیست‌ و هفت حرف است و تا زمان ظهور بیشتر از دو حرفش شناخته نمی‌شود و حضرت صاحب‌ الزّمان علیه السّلام بیست‌ و پنج حرف علم را معرّفی می‌کنند. ▫️این نشان می‌دهد با ظهور حضرت ولیّ‌ عصر ارواحنا‌فداه باب‌های جدیدی از معارف به‌ روی بشر باز می‌شود و ابعادی از دین فهمیده می‌شود که بشر تا زمان ظهور به آن رشد نرسیده است و آمادگی هضم و درک و فهم آن را ندارد. شاید یک معنای احیای دین هم این باشد. 📔 جانِ جهان تألیف استاد مهدی طیّب کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
چشیده شهد مراقبت انسان زمانی شاهد عالم میشود که محرم نظام هستی گردد، اوج نشستن بر سفره شهود، شهادت است. شهادت راهیست که ابتدای آن مراقبه، و انتهای آن قرب حق است حریم باری تعالی جایگاه انسانهاست که در ذهن و فکر خود اوهام و اخلاق فاسد را خالی کرده باشند و نفس را در اول گام قربانی کرده اند. انکه گفته است شهید نمی شود الا کسانی که در زندگی شاهد باشند همین است. چشیده های شهد شیرین مراقبه عند رب می شوند، وقتی مقام را از ملکات نفسانی خود اقتباس کردند دیگر ماموریت آنها در عالم کیانی متفاوت خواهد بود این اثر گذاری انسان های وارسته و رسته از منیت های نفسانی حیات طیبه ای است که زندگی دیگران با وجود آنها در جریان خواهد بود برادر عزیز چشیده سفره طهارت بودید و خوش فهمیدید که در عالم انسان با مراقبه به کمال خواهد رسید ✍️مهدی جعفری کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرانسه ازدواج با محارم رو قانونی کرده! یادی کنیم از این پیش بینی امام خامنه‌ای در سال ۹۵ که گفتن غربی‌ها در آینده به ازدواج با محارم می‌رسند؛ درست در زمانی که یک عده خود عقل کل پندار می‌گفتن آزادی جنسی در غرب، باعث پایین اومدن آمار تجاوز و بی بند و باری هست! تعفن فرهنگ غربی و ادکلن فرانسوی! کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
💠 دستورات آيت الحق مرحوم سید على قاضى طباطبائى در ماه‌هاى رجب و شعبان و رمضان - بخش دوّم 🔻و اما دستورالعمل این سه ماه: ▪️۱- بر شما باد به اینکه نمازهای فریضۀ خود را و نوافل آن که مجموعاً پنجاه و یک رکعت است، در بهترین اوقاتشان انجام دهید؛ و اگر نتوانستید چهل و چهار رکعت آنرا بجا بیاورید. چنانچه باز هم شواغل دنیا شما را بازداشت، حتماً نافلۀ ظهر را که به او «صلوة أوّابین» می‌گویند، انجام بدهید. و نماز ظهر را هم در وقت فضیلت انجام دهید که در قرآن بدان تأکید شده و مراد از «صلوة وُسطی» همان نماز ظهر است. ▪️۲- و امّا در مورد نافلۀ شب بخصوص باید بدانید که انجام دادن آن در نظر مؤمنین و سالکان حضرت معبود از واجبات است و هیچ چاره ای جز أتیان آن نیست! و تعجّب است از کسانی که قصد رسیدن به مرتبه‌ای از مراتب کمال را داشته ولی به قیام شب و انجام نوافل آن بی‌توجّه هستند! و ما هیچگاه ندیده و نشنیده‌ایم که احدی به یک مرحله و مرتبه‌ای از کمال راه یافته باشد مگر بواسطۀ برپاداری نماز شب!» ▪️۳- بر شما باد به قرائت قرآن کریم در نافله‌های شب که انسان را حرکت داده، سیر او را سریع می‌نماید و برای او بسیار مفید است. تغنّی به قرآن، انسان را به خدا نزدیک می‌کند! بخلاف غنای محرم که آدمی را به لهو می‌کشاند. پس تا می‌توانید در شب‌ها قرائت قرآن کنید، چرا که قرائت قرآن شراب مؤمنین است. ▪️۴- بر شما باد اینکه به انجام دادن اوراد و اذکاری که هر یک از شما بعنوان دستور در دست دارید، ملتزم و متعهد باشید! ▪️۵- بر شما باد به زیارت مشهد اعظم، که مراد همان حرم مطهر امیرالمؤمنین علی علیه السّلام و قبر نورانی آن بزرگوار است، و نیز سایر مشاهد مشرفۀ اهل البیت علیهم السّلام‌ و مساجد معظمه مانند مسجد الحرام، مسجد النبی، مسجد کوفه، مسجد سهله و بطور کلی هر مسجدی از مساجد. زیرا مؤمن در مسجد، همانند ماهی است در آب دریا. ▪️۶- و هیچگاه پس از نمازهای واجب خود، تسبیحات حضرت صدیقه صلَوات الله علیها را ترک ننمایید، زیرا این تسبیحات، یکی از انواع «ذکر کثیر» شمرده شده است. ▪️۷- یکی از وظائف مهم و لازم برای سالک إلی الله، دعا برای فرج حضرت حجّت صلوات الله علیه در قنوت «وتْر» است. بلکه باید در هر روز و در همۀ اوقات و همۀ دعاها، برای فرج آن بزرگوار دعا نمود. ▪️۸- و یکی دیگر از وظایف لازم و مهم، قرائت زیارت جامعه، معروف به «جامعۀ کبیره» در روز جمعه است. ▪️۹- لازم است که قرائت قرآن حتماً کمتر از یک جزء نباشد. ▪️۱۰- تا می‌توانید بسیار به دیدار و زیارت برادران نیکوکار خود بشتابید، چرا که به راستی آنها برادرانی هستند واقعی که در تمام مسیر، همراه انسانند و با رفاقت خویش، آدمی را از کریوه‌های نفس و تنگناها و عقبات آن عبور می‌دهند. ▪️۱۱- به زیارت اهل قبور ملتزم باشید ولی نه بصورت مداوم و همه روزه (مثلاً در هفته، یک روز انجام بگیرد) و نباید زیارت قبور در شب واقع گردد. ▫️« ما را با دنیا چه کار؟! به راستی دنیا ما را فریب داده، به پستی و ذلّت کشانید، ما را از مقام عزت و رفعت پائین آورد، و دنیا پست‌تر از آن است که برای ما هدف قرار گیرد. پس آن را برای اهل دنیا واگذارید. پس به به! خوشا به حال آن مردانی که بدن‌های آنان در این عالم خاکی است ولی قلوب‌شان در عالم لاهوت، یعنی در عالم احدیت و واحدیّت و عزّ پروردگار در پرواز می‌باشد و این افراد، اگر چه از نظر تعداد بسیار کم هستند ولیکن از نظر قوّت و مدد و از جهت واقعیت و اصالت و حقیقت دارای اکثریت می‌باشند. من می‌گویم آنچه را که شما می‌شنوید و از ذات اقدس حضرت حق طلب مغفرت می‌نمایم.» (۱۳۵۷ ه.ق) ▫️این دستوراتی است که مرحوم قاضی به شاگردان خود داده است، و رفقا این دستورات را در این سه ماه انجام می‌دهند؛ البته این اعمال را در حد امکان ، هر کسی که نمی‌تواند هر روز را روزه بگیرد حتی الامکان ۵ روز از رجب و ۱۰ روز از شعبان را روزه بگیرد، خلاصه به حسب ملاحظه مزاج و قوه و حال و استعداد بگیرد. ▫️و قرائت القرآن در شب علی حد قدرة. اگر می‌توانی نخواب و اگر کسی نمی‌تواند همه شب را نخوابد، صب باشد، صب یعنی جگر سوخته، بیدار خوابی کند، شب زود بخوابد و سعی کند بیدار خواب کند طوری که بدن استراحت خود را بگیرد. ▫️مرحوم قاضی اوّل شب می‌خوابیدند بعد نماز می‌خواندند و بعد می‌خوابیدند و باز نماز می‌خواندند، همینطور تا دو ساعت به اذان که دیگر نمی‌خوابیدند، مرحوم آخوند ۳ ساعت به اذان صبح بیدار بودند، اگر نافلۀ شب را بجا نیاورید فایده ندارد و عرفان معنی ندارد. عرفان به عمل است نه به گفتن! کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال هوالله 🍃❤️ https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23