استادطاهرزاده فاعليت وبصيرت وتنهايي خدا.mp3
10.01M
استادطاهرزاده فاعليت وبصيرت وتنهايي خدا
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
- در هر شبانه روز حدود ده دقیقه یا یک ربع با خدا خلوت کردن و همچون دوستى که به زیارت دوست خود مىرود، در محضر پروردگار نشستن و به زبانى بىتکلّف، با او راز دل گفتن و در قلب خویش پاسخها را دریافت کردن، تأثیر عجیبى در سیر معنوى سالک دارد.
لذا سالک باید چنین قرار ملاقات پیوستهاى را با خداى خویش داشته باشد و در این فرصت، همانگونه که اشاره شد، به انجام عبادات، گفتن اذکار و خواندن ادعیه و مناجات نپردازد و صرفاً به قصد دیدار حضرت دوست و بهرهمندى از مجالست با محبوب و گفتوگوى صمیمى و بىپیرایه با او، با خداى خود خلوت کند.
مداومت در این امر سبب مىشود بهتدریج چنین خلوتى تمام شبانهروز سالک را دربرگیرد؛ بهنحوى که سالک مشغول هر کار و حاضر در هر جمعى باشد، خلوتش با محبوب خدشهدار نشود و باقى و برقرار بماند.
📕 شراب طهور - تألیف استاد مهدی طیّب
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
سالک الی الله در آغاز راه، پس از اینکه به یقظه و بیداری نائل میشود و به خود میآید، انسانی که عمری را با بطالت و روزمرگیها طی کرده و همۀ آرمانش، خوردن و نوشیدن و پوشیدن و لذّتهای طبیعی و حیوانی بوده، وقتی به خود میآید و از خواب غفلت بیدار میشود و متوجّه میشود که خدا مرا نیافریده است تا بخورم و بیاشامم و بخوابم و استراحت کنم؛ اینها زندگی حیوانی است؛ من انسانم؛ من اشرف مخلوقاتم؛ مقصد و هدف از آفرینش من چنین زندگییی نبوده؛ جایگاه من، این دِه عالم طبیعت نیست؛ من از سرزمین بزرگی به اینجا تبعید شدهام.
▪️تو را ز کنگرۀ عرش میدهند صفیر
▪️نشیمن تو نه این کنج محنت آباد است
▫️من متعلّق به اینجا نیستم؛ من یک مرغ عرشیم که تبعید شده ام.
▪️مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک
▪️چند روزی قفسی ساختهاند از بدنم
▫️سالک وقتی به این یقظه و بیداری میرسد و به خود میآید و از این خواب غفلت بیدار میشود، اولین کاری که باید بکند، توبه است. بحث توبه، بحث مفصّلی است. اگر خدا روزی کرد و قرار شد به منازل سلوک اشاراتی بکنیم، در وادی توبه صحبتهایی را خواهیم کرد؛ ان شاءالله.
▫️به هر صورت، سرزمین معرفت، سرزمین توبه هم هست؛ یعنی وقتی انسان به معرفت رسید، هرچه کرده را کوچک میبیند؛ کوتاه میبیند؛ ناقص میبیند؛ لذا نه تنها از معصیتهایش توبه میکند، از طاعتهایش هم توبه میکند.
▪️زاهدان از گناه توبه کنند
▪️عارفان از عبادت استغفار
▫️لكُلِّ مَعْصِيَةٍ وَ طاعَةٍ أَسْتَغْفِرُ اللهَ
برای همۀ معصیتهایی که مرتکب شدم و برای همۀ طاعاتی که به جا آوردم، خدایا از تو پوزش میخواهم.
▫️معصیتهایم که معصیت بود، طاعاتم هم معصیت بود. به تعبیر زیبای مناجات بعد از دعای عرفه که در مفاتیح هست و دیدهاید، که به خدا عرض میکند: خدایا کسی که حسنات او مَساوی است، چگونه مَساوی او، مَساوی نباشد:
▫️إلَهِی مَنْ كَانَتْ مَحَاسِنُهُ مَسَاوِیَ، فَكَيْفَ لا تَكُونُ مَسَاوِيهِ مَسَاوِیَ؟!
▫️و کسی که حقایق او دعاوی است، چگونه دعاوی او دعاوی نباشد؟!
▫️این است که فردی که به معرفت میرسد، طاعات خودش را هم معصیت میبیند؛ که نتوانسته حقّ بندگی حضرت حقّ را، آنگونه که باید، به جا آورد. این است که شرمنده از عباداتش، استغفار میکند.
▫️در نماز هم همین گونه است. بالاترین نقطۀ نماز، سجده است. سجده، جلوۀ مرتبۀ فنای در ذات است. اگر تکبیرةالاحرام را آغاز مرحلۀ فنای در افعال بدانیم و رکوع را جلوۀ فنای در صفات، در واقع سجده تجلّی فنای ذاتی است؛ یعنی بلندترین قلۀ نماز، سجده است.
▫️حال ببینید! وقتی سر از سجده برمیدارید، بین دو سجده، مستحبّ است که استغفار کنید:
اَسْتَغْفِرُ اللهَ رَبِّی وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ
یعنی از بلندترین قلۀ نمازتان استغفار میکنید.
بعد از نماز هم، سلام نماز را که دادید، خصوصاً بین ما شیعیان، سنّت است؛ سه بار میگوییم: اللهُ اَكبَر، اَللهُ اَكبَر، اَللهُ اَكبَر؛ یعنی خدا بزرگتر از آن است که من بتوانم حقّ بندگی و عبادت او را به جا بیاورم.
▫️بعد هم استغفار میکنیم:
أَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذى لا إِلـهَ إِلاّ هُو الْحَىُّ الْقَیُّومُ ذُوالجَلالِ وَ الإِکْرامِ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ
▫️مستحب است انسان بعد از نماز سه بار [با این عبارت] استغفار کند و بعد سر به سجده بگذارد و بگوید: الهی عَفْوا عََفْوا عََفْوا.
▫️از چه داری طلب عفو میکنی؟ از همین نمازی که خواندم. خدایا! این نماز نبود که! این شایستۀ تو نبود که! زیبندۀ تو نبود که! لذا انسان اهل معرفت، از طاعاتش هم توبه میکند. وادی معرفت، سرزمین عرفات، عرصۀ توبه است؛ توبه از طاعت و معصیت؛ از هر دو.
▫️در غروب روز عرفه، حاجی از وادی عرفات حرکت میکند و به سرزمین مشعرالحرام وارد میشود که سرزمین شعور است؛ سرزمین فهم و درک و آگاهی است.
ادامه دارد....
استاد مهدی طیّب
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
4_5922793848605510921.mp3
11.39M
#انسان_شناسی ۹۸
#استاد_شجاعی
#حاج_حسین_یکتا
✖️فلانی انسانی است بامعرفت ...
✖️خدایا زیارت بامعرفت قسمتمان کن!
✖️فلانی "معرفت الله" تدریس میکند!
اصلاً معرفت یعنی چه؟
چه فرقی با علم دارد؟
من از کجا بفهمم سطح معرفتم چقدر است؟
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
38.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
استاد_فروغی سلمه الله
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
🕋 باطن مناسک حج
▫️حاجی سپس به قربانگاه میآید برای قربانی. این قربانی برای رهایی از حیوانیّت و طبیعت و نفس است. بعد از مبارزهای که کرد، باید به قربانگاه بیاید و جنبههای طبیعی و نفسانی و حیوانی خودش را سر ببُرد.
▫️مستحبّ است که حاجی اگر ذبح بلد است، خودش گوسفند را سر ببرد؛ و اگر هم ذبح بلد نیست، مستحبّ است دستش را روی دست کسی بگذارد که دارد این ذبح را از طرف او انجام میدهد؛ تا از این طریق در این کار، همراهی کند.
▫️این عمل یعنی با دست خودم، نفس خودم را سر میبرم. و این در خود رازی دارد؛ یعنی در سلوک، به هیچ کس تکیه نکن! خودت باید کار خودت را بکنی؛ هیچ کس نمیتواند برای تو کاری کند؛ به هیچ کس چشم ندوز!
▫️این خودت هستی که باید تیغ را برداری و سر نفس خودت را ببری. به این قطب و به آن پیر، به این مرشد و به آن مراد و امثال اینها، امید نبند! آخر کار، باید خودت کار خودت را بکنی. هیچ کس کار ما را نمیکند. لذا گفتهاند حاجی خودش باید گوسفند قربانی را سر ببرد. نفست را سر ببُر، تا دلت زنده شود. اگر میخواهی قلبت زنده شود، دلت زنده شود، باید نفست را سر ببری.
▫️گفتیم که سرزمین مِنا، سرزمین عشق و آرزوست؛ و عاشق، طالبِ قرب و نزدیکی است؛ و تنها راه تقرّب، قربان شدن است. اگر کسی میخواهد به قرب راه پیدا کند، باید قربانی شود. برای رسیدن به قرب، راه دیگری نیست. در واقع راه وصول، قطع تعلّق از غیر است. از هرچه غیر اوست، باید برید.
ز هرچه غیر یار استغفر الله
▪️از هرچه غیر اوست، باید بُرید. وقتی تعلّق از غیر را بریدی و هرچه غیر دوست بود را فدای دوست کردی، آن موقع، آمادۀ وصالی؛ هرچه غیر اوست را.
▫️لذا قرآن، هم به جهاد با اموال دعوت کرد و هم به جهاد با اَنفُس. گفت اوّل بیا با اموالت جهاد کن.
▫️اموال فقط پول نیست؛ پول هم هست. یعنی هم پولت را بده؛ هم آبرویت را. آبرویت هم مال توست. هم پُست و مقامت را بده، آن هم مال توست؛ هم راحتی و رفاهت را بده، آن هم مال توست؛ هم سلامتیت را بده، آن هم مال توست؛ هم جانت را بده، آن هم مال توست. اینها همه، تازه جهاد با اموال است. حتّی آنجا که جان هم داری میدهی، جهاد با اموال است؛ اینها همه مال توست. اوّل باید جهادِ با اموال کرد. اگر میخواهد به وصول، راه پیدا کند و واصل شود، باید اوّل جهادِ با اموال کند؛ باید بتواند اینها را فدا کند؛ باید بتواند بگذرد؛ باید بتواند عبور کند.
▫️اگر هنوز گیر است، بداند که راهی به مقصد و مقصود ندارد. اگر هنوز گیر مال و مقامش است، گرفتار شهرت و آبرویش است، مثلاً نگران است که نکند آبرویم برود، هنوز خیلی راه دارد تا به مقصد برسد. تازه وقتی برای دادن اینها آماده شد، و وقتی لازم شد اینها را داد، جهاد با اموال را انجام داده است.
▫️مرحلۀ بزرگتر، جهادِ با نفس است. همان طور که گفتم، وقتی که گوسفند را در سرزمین منا سر میبُرد، در واقع دارد نفس خودش را سر میبُرد؛ منیّت خودش را، انّیّت و انانیّت خودش را دارد سر میبرد؛ چون گاهی اوقات انسانها به خاطر منیّتشان، به خاطر انانیّتشان حاضرند جانشان را هم بدهند.
▫️منیّت و انانیّت از جان بزرگتر است. این است که باید جهادِ با نفس هم بکنند. اوّل، جهاد با اموال، بعد هم جهاد با نفس. و تا وقتی که این تعلّقات و دلبستگیها هست، راهی به مقصد نیست؛ بیهوده خودمان را معطّل کردهایم.
▪️تعلّق حجاب است و بی حاصلی
▪️چو پیوندها بگسلی واصلی
▫️هر وقت توانستی تعلّقها را بگسلی، آن موقع واصل خواهی بود.
▪️غلام همّت آنم که زیر چرخ کبود
▪️ز هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است
▫️در واقع در قربانگاه، حاجی آزاد میشود؛ نفس خودش را سر میبُرد.
ادامه دارد....
استاد مهدی طیّب
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
「﷽」 #استاد_فروغی سلمه الله
🌷 علی علیه السلام بزرگترین الگوی خدا نما
🔹خدای متعال قرآن را به عنوان کاملترین کتاب زندگی و هدایت فرستاد، در حالی که دربردارنده عالی ترین و عمیق ترین معارف توحیدی است و آن را پل ارتباطی بین خود و بشریت قرار داد، در دعای قبل از قرائت قرآن وارد شده :
🌟« اللَّهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّ هَذَا کِتَابُکَ الْمُنْزَلُ مِنْ عِنْدِکَ عَلَى رَسُولِکَ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ ... وَ حَبْلًا مُتَّصِلًا فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ عِبَادِکَ»[۱]
🌟خدایا گواهی می دهم که این کتاب تو است که از سویت بر محمد بن عبد الله صلی الله علیه و آله که رسول تو می باشد نازل شده است و هم چنین گواهی می دهم که قرآن رشته ای متصل بین تو و بین بندگانت است !
🔹محور اصلی قرآن کریم، خدای متعال و انسان است و تمامی معارف مطرح شده در آن راهی است برای گذر و بالا رفتن از پله های عالم فانی دنیا و یاوری است تا انسان به بالاترین مدارج عالی کمال که همان لقاء الله است دست یابد، اما خدای متعال به بیان صرف معارف اکتفاء ننموده، بلکه تمامی حقائق آن کتاب عظیم را در وجود انسانی پیاده کرده و او را قهرمان توحید و رشته ای متصل بین خود و بندگانش قرار داده است و به انسان ها دستور داده با تبعیت از آن الگوی عظیم خدا نما در مسیر لقاء الله پیش روند.
🔹اما آن حبل الله و الگوی عظیم الهی که عالمی را حیران خود کرده، چه کسی است ؟
🌟امام حسین علیه السلام در حدیثی فرمود :
مردى به ظاهر اعرابى (بادیه نشین) خدمت پیامبر صلى الله علیه و آله رسید و گفت: اى پیامبر خدا، پدر و مادرم فدایت! معناى سخن خدا که مى فرماید :
(وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا﴾[۲] «همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید»
چیست؟ پیامبر صلى الله علیه و آله به وى فرمود: «من پیامبر خدایم و على بن ابى طالب، ریسمان اوست».
اعرابى از نزد پیامبر خدا خارج شد و مى گفت : به خدا و پیامبرش ایمان آوردم و به ریسمانش چنگ زدم.[۳]
🔹علی بن ابی طالب ریسمان متصل بین خدا و خلائق و قرآن ناطق است ، در ماجرای حکمیت فرمود :
🌟« أَنَا کَلَامُ اللَّهِ النَّاطِقُ وَ هَذَا کَلَامُ اللَّهِ الصَّامِتُ»[۴]
🌟کلام گویای خدای متعال من هستم در حالی که قرآنهای بر نیزه زده کلام ساکت خدای متعال هستند.
🔹یعنی قرآن با وجود علی علیه السلام گویا شده است و بدون او اثری در هدایت بشر نخواهد داشت، علی علیه السلام انسانی است که با وجود او بزرگترین کتاب الهی که خاتم تمام حقائق است معنا می گیرد به همین دلیل فرمود :
🌟«مَا لِلَّهِ آیَةٌ أَکْبَرُ مِنِّی» [۵] برای خداوند نشانه ای بزرگتر از من وجود ندارد.
🔹یعنی همه حقائق باید از وجود علی علیه السلام کسب هویت کنند تا شناخته شوند و الا اموری اعتباری و کالعدم خواهند بود.
[۱] إقبال الأعمال، ج۱، ص۱۱۰
[۲] آل عمران، ۱۰۳
[۳] تفسیر فرات الکوفی، ص۹۰
[۴] بحار الأنوار،ج ۳۰، ص۵۴۶
[۵] بصائر الدرجات فی فضائل آل محمد صلى الله علیهم؛ ج۱ ص۷۷
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
انسان شناسی ۹۹.mp3
11.79M
#آیتالله_مصباح_یزدی
#استاد_شجاعی
▪️انسانِ طبیعی، که قادر است مسیر کمال را طی کند، نشانههایی دارد!
☜ نشانههایی که اگر در کسی نباشد؛
باید بداند که برای او طی مسیر کمال، ممکن نبوده و او در حد زندگی حیوانی، محدود مانده و بدون رسیدن به باطن انسانی، از دنیا خواهد رفت.
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ولایت فقیه، بدعته ؟!
✖️ اگه نیست، کِی، توسط چه کسی و چرا پایهگذاری شده؟!
تا الآن فایدهای هم داشته؟
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
که چی مثلاً ...
✖️وسط این گرانی و بدبختی، اینهمه هزینه رو صرف جشن میکنید!
✖️شهر رو بهم میریزید، ترافیک درست میکنید!
✖️اینهمه غذا میپزید، چرا فقط به نیازمندان نمیدین؟
💥آخه منظورتون از این مسخره بازیا چیه؟
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
⚪️ این آیات شریفۀ سورۀ قصص ناظر بر ماجرای حضرت موسی علیهالسّلام در عصر فرعون است. اجمالاً عرض میکنم که آیات قرآن علاوه بر مصادیق آفاقی که دارند، یعنی مصادیقی که در جهان بیرون دارند، تأويلهای انفسی هم برای آنها امکانپذیر است. هرچه در جهان بیرون هست، نمونهای از آن در جهان درون هم هست. این یکی از پایههای جهانبینی عرفانی است. از جمله در همین ماجرای حضرت موسی علیهالسّلام و یاران ایشان و فرعون و فرعونیان، مصادیق باطنی هم وجود دارد. چه خوب است که انسان وقتی این آیات را تلاوت میکند، به هر دو جنبه نگاه کند؛ هم به جنبۀ تاریخی واقعه که در جهان خارج رخ داده توجّه کند و هم مصادیق آن در جهان درون خود را جستجو کند. موسی علیهالسّلام و فرعون و هامان و قارون و خضر علیه السّلام را در درون خود پیدا کند؛ موسویان را در باطن خود و فرعونیان را در درون خود بیابد.
⚪️ موسای باطن ما عقل ماست که در برابر فرعون درون ما که نفس ماست، قرار دارد. همانطور که فرمودند: لِكُلِّ فِرْعَوْنٍ موُسیٰ وَ لِكُلِّ موُسیٰ فِرعَوْن: در برابر هر فرعونی موسایی و در برابر هر موسایی فرعونی است، در باطن ما هم اینگونه است؛ یعنی عقل که گوهر گرانبهای الهی و آسمانی است و انسان را به راه عبودیّت و بندگی حقّ متعال رهنمون میشود و معیار سنجش الهی است که خداوند فرمود: بِكَ أُثِيبُ وَ بِكَ أُعَاقِبُ، و امام صادق علیهالسّلام فرمود: اَلْعَقْلُ ما عُبِدَ بِهِ الرَّحْمٰنُ وَ اكْتُسِبَ بِهِ الْجِنانُ، در برابر این عقل که خدای متعال در درون انسان گذارده، نفسی قرار دارد که مظهر فرعونیّت است. اوست که دم از أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلىٰ میزند! اوست که مدّعی همهکاره بودن است. اگر انسان فعل را به خودش نسبت داد، فرعون است؛ اگر امور جهان هستی را به خودش نسبت داد، فرعون است؛ یعنی نفس او مدّعی است که دارد کار میکند. امّا اگر خدا را دید و امور را به خدا نسبت داد، موساست. پس هم در باطن ما موسایی وجود دارد، هم در خارج. هم در باطن ما فرعونی وجود دارد، هم در خارج.
⚪️ شخصیّت سومی که در ماجرای موسی علیهالسّلام شاخص است، خضر علیهالسّلام است. نماد درونی خضر علیهالسّلام، قلب و دل است. پس با این تأمّل سه چیز پیدا شد: فرعون که نفس است، موسی که عقل است و خضر که دل و قلب است. موسی و فرعون درون با هم میجنگند؛ اگر موسی پیروز شد، فرعون از پا درمیآید؛ یعنی فرعون نفس عبد در نیل ولایت خدا و اولیاء خدا غرق میشود؛ چون آب مظهر ولایت است. اگر انسان پایمردی کند و پای عقلش بایستد، فرعون غرق میشود و قدرتی برای او باقی نمیماند. این یک پلّه از سلوک است که در جهاد اکبر عقل بر نفس پیروز میشود.
⚪️ پلّۀ بعدی جهاد اعظم است و جایی است که قلب بر عقل پیروز میشود! کار عقل سنجش، سبک و سنگین کردن، و درست و نادرست را تفکیک کردن است. کار عقل این است که سود و زیان را بسنجد تا انسان دچار خسران و زیان نشود و به سود و منفعتی دست یابد. عقل تا جایی میتواند عبد را در طریق کمال پیش ببرد؛ از آنجا به بعد، عقل هم راه نمیبرد. آنجا دیگر وادی سبک و سنگین کردن و سود و زیان را سنجیدن نیست.
استاد مهدی طیّب
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
ولايت علي، علي را سرپرست گرفتن و امر او را بر هر امري مقدم داشتن و از هواها و حرفها و جلوهها بريدن است و اين ولايت، دنباله ولايت حق است و دنباله توحيد است؛ توحيد در هستي و توحيد در جامعه و توحيد در درون هر نفس.
❞ عینصاد
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
☀️ امانتی که به آسمان و زمین و کوهها عرضه شد و نتوانستند متحمّل آن شوند و سر باز زدند و انسان متحمّل آن شد، محبّت و ولایت بود.
☀️ در آیهی اِنّا عَرَضنَا الاَمانَةَ عَلَی السَّمواتِ وَ الاَرضِ وَ الجِبالِ فَاَبَینَ اَن یَحمِلنَها وَ اَشفَقنَ مِنها وَ حَمَلَهَا الاِنسانُ: ما امانت را بر آسمانها و زمین و کوهها عرضه کردیم؛ از متحمّل شدن آن سر باز زدند و از آن ترسیدند و انسان حامل آن شد، مقصود از امانت، ولایت است. با عرض ولایت، همهی موجودات وجود پیدا کردند، ولی این تنها مؤمن بود که آن را پذیرفت و حامل بار ولایت شد.
☀️ خداوند در آخرت از آب و نان از مؤمن بازخواست نمیکند، بلکه از محبّت بازخواست میکند که آن را کجا مصرف کردی. لَتُسئَلُنَّ یَومَئِذٍ عَن النَّعیمِ (اَلوِلایَةِ): همانا در آن روز از نعیم (ولایت و محبّت) مورد بازخواست قرار میگیرید.
🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی🌱
📙 مصباح الهدی
تٱلیف استاد مهدی طیّب
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
4_5944908330269936751.mp3
7.82M
#مقام_معظم_رهبری
#استاد_شجاعی
#دکتر_رفیعی
اساساً قیمت غدیر، فقط به یک انتصاب و تعیین جانشین نیست!
🔺ریشهی قیمت و ارزش غدیر، در مسئلهای بینهایت بالاتر از انتصاب امیرالمؤمنین علیهالسلام است!
❌ مسئلهای بینهایت بالاتر ؟؟؟
💫 ویژه #عید_غدیر
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫غدیر یعنی: من، نه زنم؛ نه مرد! آدَمَــــم!
ویژهی #عید_غدیر
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23