هدایت شده از واحد معماری و شهرسازی مصاف
🕌 مساجد ساده یا پُر نقش و نگار ؟
🔸در نقل اهل سنت نیز پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود: «مَا سَاءَ عملُ قَوْمٍ قَطُّ إِلَّا زَخْرَفُوا مَسَاجِدَهُمْ»؛ چون عمل گروهى بد شود مساجد خویش را زینت کنند.
📚 ابن کثیر، تفسیر القرآن العظیم، ج 6، ص 57، دار الکتب العلمیة، منشورات محمدعلى بیضون، بیروت، 1419 ق.
🔸استفتا رهبر معظم انقلاب در مورد مکان نمازگزار:
نماز خواندن بر سجادهیی که شکلهایی روی آن رسم شده و یا بر مهری که دارای نقش است فی نفسه اشکال ندارد، ولی اگر به گونهیی باشد که بهانه به دست کسانی دهد که تهمت به شیعه میزنند، تولید آن و نماز خواندن بر آن جایز نیست، و همچنین اگر موجب تفرق حواس و از بین رفتن حضور قلب در نماز شود کراهت دارد.
📚 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27054
#زیبایی_شناسی
#مسجد_اسلامی
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف در
گپ؛
gap.im/masaf_memari
سروش؛
sapp.ir/masaf_memari
ایتا؛
eitaa.com/masaf_memari
تلگرام؛
T.me/masaf_memari
پیج اینستاگرام؛
Instagram.com/masaf_memari
🔴 اربعین امسال و اما و اگرهای کرونا!
▪️حدود ۱۲۰ روز مانده به اربعین امسال، حرفها و اما و اگرهایی از برگزاری یا عدم برگزاری آن به گوش می رسد.
روز گذشته نیز خبری مبنی بر اقدام دولت عربستان در پیگیری اعلام تعطیلی حج تمتع امسال عنوان شد.
▪️اما جالب است که در آمارهای همه کشورهای اطراف، آمار کرونا در کشور عراق بسیار پایین دیده می شود.
اهمیت و از طرفی عجیب بودن این مسئله از آنجا آن را پیچیده می کند که بعید نیست شاید پیک اوج کرونای عراق را برای مهرماه و ایام اربعین نگه داشته باشند.
این ویروس چه دست ساخته و چه طبیعی، دشمن یک چیز مهم برای ماست که آنهم اصل و اساس اسلام یعنی تجمعات عبادی و آیین های مذهبیست.
✅ هوشیار باش ، دولت عراق و ایران باید از الان به فکر باشند. زمان زیادی تا اربعین حسینی نمانده است.
✍"محمدصالحی"
بر فعالیت تولید کنندگان پوشاک نظارت شود
https://www.farsnews.ir/my/c/28168
این کمپین برای جلوگیری از فعالیت تولید کنندگان مانتوی جلوباز و شلوارهای کوتاه هست...
لطفا از این کمپین حمایت کنید🌸🌸
لطفا منتشر و حمایت کنید
مطالبه اثر دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
Karimi-ZohrShahadatImamSadegh1394[03]_690761935267824118.mp3
6.25M
🏴السَّلام علیکَ یا جَعفر بنِ مُحَمَّد الصَّادِق
▪️هــزار طـائفـه آمـد هــزار مکتـب رفـت
و ماند شیعه که «قال الامامُ صادق» داشت...
▪️حاج محمود کریمی
⭕️القای دو حس متفاوت با تیتر و انتخاب تصویر
💢جریانات سیاسی با نگاه خود نسبت به سلبریتی ها و هنرمندان آن ها را توصیف می کنند
🔺به دو تصویر دو روزنامه از جناح های مختلف دقت کنید
یکی حس نفرت را القا می کند و دیگری آرامش و قهرمان سازی
#سواد_رسانه_ای
#جنگ_شناختی
💠امام صادق علیه السلام
🔻 براى هر چیزى ثوابى معین است؛ جز اشکى که براى ما ریخته مى شود که ثواب آن با خداست.
📙اکسیر العبادات فى اسرار الشهادات، ص 99
شیخ الائمه ای و نداری مزار هم
قربان غربت تو شوم پیر بی حرم
#شهادت امام صادق علیه السلام تسلیت باد🖤🖤
#امام_صادق
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شرح حدیثی از امام صادق (علیهالسّلام) در ابتدای جلسه درس خارج فقه حضرت آیتالله خامنهای
۱۳۸۳/۰۳/۱۹
✅هشت خصلت مؤمنانه
1⃣ حفظ آرامش و نباختن خود در حوادث دشوار
2⃣ صبر و استقامت در بلاها
3⃣ شکرگزاری در آسایش و گشایش کارها
4⃣ راضی بودن به رزق بدست آمده از زحمات
5⃣ ظلم نکردن به دشمنان
6⃣ ستم نکردن به دیگران بخاطر دوستان خود
7⃣ و 8⃣ تحمل سختیها و ترجیح راحتی دیگران بر راحتی خود
🎦 مشاهده ویدئو در سایت و مطالعه متن کامل
💻 @khamenei_maaref
هدایت شده از پژوهش و فناوری
طرح پژوهشی «تاریخنگاری سیره زندگانی امام جعفر صادق (ع)»، از مجموعه طرحهای پژوهشی طرح کلان «تاریخ نگاری سیره ائمه اطهار (ع)»به عنوان جامعترین اثر پژوهشی است که سیره سیاسی، علمی، اجتماعی و اقتصادی امام جعفر صادق(ع) را با رویکردی نوآورانه و تاریخمحور مورد پژوهش قرار داده است.
این اثر پژوهشی تألیف حجتالاسلام دکتر حسین حسینیان مقدم عضو هیأت علمی گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است و مراحل نگارش پایانی را سپری مینماید. ای اثر علمی پس از تدوین، در دو جلد تقدیم اساتید، دانشجویان، طلاب، پژوهشگران و علاقهمندان پژوهش در سیره و زندگان امامان معصوم (ع) میشود.
🔹آیت الله حائری شیرازی
🔸چرا ائمه با وجود علم به همه چیز، مسموم می شدند؟
امام صادق (ع) دیدند که یکی از یاران ماهی بزرگی به دست گرفته و با خود می برد. حضرت فرمودند: شأن تو نیست که این کار را بکنی! تو رئیس قوم هستی و رئیس، وجاهت لازم دارد: «الناس لکم اعداء فتزینوا لهم ما استطعتم»: مردم دشمن شما هستند پس خودتان را نزد آنان زینت دهید.
امامان معصوم علیهم السلام روزهای عید پیش خلفا میرفتند، چرا؟ زیرا می خواستند برای خلفا ایجاد حیا کنند و بوسیله ی این کار، عزتشان محفوظ و از امنیت یارانشان دفاع کنند. چرا آنان در عین حالی که به همه چیز عالِم بودند، بدون استثنا مسموم می شدند؟ به خاطر این که می دانستند اگر نخورند، کار به کشتن آشکار ایشان می رسد و قتل آشکار ایشان، قتل و قمع تمام یاران را بدنبال دارد. در حالیکه وقتی مسموم شوند، اصحاب می توانند در جلسه عزای ایشان بیایند و محفوظ بمانند.
امام خامنهای:
✍در دوران امام صادق (علیهالسّلام) یک فرصت و فسحتی را در اختیار گذاشت و این بزرگوار توانستند کاری بکنند که با پایههای معرفت اسلامىِ صحیح در جامعه، آنچنان مستحکم بشود که تحریفها دیگر نتواند این پایهها را از بین ببرد.
#امام_صادق
#شهادت_امام_صادق
۱۳۸۴/۰۹/۰۸
هدایت شده از الحقنی بالصالحین«یرتجی»
✍امام صادق (علیهالسلام):
سخاوتمندترین مردم آن کسی است که جان و مال خود را جوانمردانه در راه خدای متعال تقدیم نماید.
📚مستدرک، ج ١١، ص ٨
🏴شهادت رئیس مذهب شیعه،
امام جعفر صادق (ع) تسلیت باد🏴
#حدیث_روز
امام صادق(ع)فرمودند:
ایمان خودرا قبل از ظهور تکمیل کنید، چون درلحظات ظهور، ایمان ها به سختی مورد امتحان و ابتلا قرار میگیرند.
📚اصول کافی،ج ۶ص۳۶۰،ح۱
🖤 #شهادت_امام_جعفر_صادق علیه السلام تسلیت باد.
فقه و احکام رهبری (leader.ir):
📚 تکلیف مستطیع در صورت عدم ثبت نام حج
💠 سؤال: پدرم با توجه به وضعیت مالی که دارد #مستطيع است، ولی از طرف دولت ثبت نام صورت نمی گیرد آیا تکلیفی دارد؟ آیا می تواند در سال جاری که برای #حج ثبت نام نمی کنند، پولش را در امور دیگر مصرف کند؟
✅ جواب: اگر می تواند از طریق دیگری مثل تهیه فیش آزاد به طور قانونی، #حج به جا آورد، باید در سال جاری برای حج اقدام کند؛ در غیر این صورت حج بر او واجب نیست ولی در صورت امکانِ انجام حج در سال آینده، احتیاط واجب آن است که خود را از #استطاعت_مالی خارج نکند.
#احکام_حج #احکام_استطاعت
🆔 @leader_ahkam
#فیضیه_بیدار؛ خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب
به مناسبت 25 شوال، سالگرد قمری #فاجعه_خونین_فیضیه
🔻🔻🔻
🔸روز 25 شوال سالگرد قمری حمله وحشیانه عوامل رژیم شاه به مدرسه مقدسه فیضیه است. بازخوانی تاریخی و پاسداشت سالروز این واقعه خونین، پیامها و پیامدهایی به دنبال خواهد داشت که در خط سیر حرکت امروز حوزه مقدسه قم، به شدت مؤثر است.
🔸ماجرا از اینجا شروع شد که بعد از ارتحال آیت الله العظمی بروجردی، رژیم فکر کرد که با از هم پاشیده شدن تمرکز قدرت در نهاد روحانیت شیعه، زمینه برای اجرای اصلاحات آمریکایی برآمده از طرح مارشال و اصل چهار ترومن که در نیمه دوم دهه 30 در قالب انقلاب سفید مطرح شده بود، فراهم شده است.
🔸ورود غیرمنتظره امام خمینی به صحنه سیاسی و تلاش بی وقفه ایشان برای اجماع سازی و تمرکز قدرت در نهاد روحانیت، به بازسازی شبکه حوزه در قم و سایر بلاد مهم انجامید و این شبکه نیرومند حوزوی، همگام با روند تحولات، به عنوان یک کانون قدرت در مقابل رژیم به صف آرائی پرداخت.
🔸پیروزی در صحنه مبارزات مربوط به تصویبنامه انجمن های ایالتی و ولایتی و عقب نشینی مفتضحانه رژیم در مدتی کمتر از دو ماه مبارزه، نشان داد که نهاد روحانیت در دوره جدید به رهبری امام و همراهی سایر بزرگان قم، به طور تمام قد وارد فضای مبارزات سیاسی شده و به آسانی نمی توان آن را از صحنه خارج کرد.
🔸تحریم رفراندوم فرمالیته مربوط به لوایح ششگانه در بهمن 41 و استنکاف روحانیت در مراسم استقبال از شاه در جریان سفر به قم، رژیم را در منگنه شدید قرار داد و نهایتا با نزدیک شدن به عید نوروز که با سالگرد شهادت امام صادق(ع) مقارن شده بود، استفاده امام از حربه #تحریم_عید، ابتکار عمل را از رژیم گرفت و آنان را در موضع انفعالی قرار داد.
🔸امام خمینی از علمای بلاد دعوت فرمود که در صدور اعلامیه تحریم عید، تصریح کنند که این اقدام به خاطر مفاسد و مظالم است نه همزمانی با شهادت امام ششم. این ادبیات و نحوه ورود به صحنه سیاسی هم برای رژیم و هم برای روحانیان و هم عموم مردم، بسیار جدید بود و از این رو، طبیعی بود که برخی مقدسین در اعلامیه تحریم عید، همزمانی عید با ایام شهادت را دلیل تحریم عنوان کردند و برخی خطبای مشهور مانند انصاری قمی نیز بر همین روال تکیه کردند که به روایت مقام معظم رهبری، شدیدا از سوی مردم تحت فشار قرار گرفتند. که این مسئله از عمق راهبردی جایگاه اجتماعی امام خمینی حکایت دارد.
🔸مجموعه اقدامات ایجابی مبارزاتی و سیاسی روحانیت موجب شد رژیم برای بازیابی موقعیت پیشین و زهر چشم گرفتن از حوزه، دست به اقدامی خونین بزند و در نتیجه این روند، فاجعه دوم فروردین 42 را رقم زد.
🔸مجلس عزاداری روز شهادت امام صادق(ع) در مدرسه فیضیه به میزبانی #آیت_الله_گلپایگانی برگزار شده بود که در آن زمان شخص ایشان و بیت شان و ماهیت این مجلس، رویکرد سیاسی و مبارزاتی نداشت.
حمله به چنین مجلسی با حضور پرشور طلاب و طیفی از مردم، یک انتحار بزرگ بود که همزمان، ماهیت #ضددینی، #ضدحوزوی و #ضدمردمی رژیم را برملا کرد.
🔸اقدام وحشیانه رژیم در سرکوب طلاب عزادار و بی دفاع، موجب شد انعکاس طنین صدای مردم و روحانیت مبارز، از دیوارهای منزل محقر امام در یخچال قاضی و مدرسه فیضیه و مسجد اعظم فراتر برود و با نزدیک شدن به ایام محرم، شبکه سراسری روحانیان و هیئات مذهبی از سوی امام برای انتشار #پیام_فیضیه و اقامه #روضه_فیضیه، به خط شدند و دامنه #نهضت_امام_خمینی را به اقصی نقاط ایران گستراندند.
🔸سخنرانی تاریخی امام خمینی در خرداد 42 که دستگیری امام و #قیام_خونین_پانزده_خرداد را به دنبال داشت.
سیلی سخت #فرزندان_فیضیه به رژیم شاه و آمریکا در دهه 40 موجب شد که کینه تاریخی غرب اندیشان با این مهد علم و بصیرت، تشدید شود و در تمام سالهای مبارزه، بیشترین سختگیری ها در ممانعت از بزرگداشت فاجعه فیضیه به عمل آمد.
🔸بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خصوصا در دهه شصت، پاسداشت واقعه فیضیه و نخستین شهید نهضت امام خمینی، #سیدیونس_رودباری در وضع مطلوبی قرار داشت اما به مرور، رنگ فراموشی بر این مناسبت مهم تاریخی عارض شد و امروز در 57مین سالگرد قمری فاجعه خونین فیضیه، مراسم درخوری برای بزرگداشت این روز، برگزار نشد.
🔸حتما پاسداشت تشریفاتی این قبیل مناسبت های مهم تاریخی، فاقد اثرمندی مطلوب است و برای ادای حق فیضیه، باید طنین صدای انقلاب اسلامی از این مکان مقدس بلند شود و خروش فرزندان فیضیه علیه آمریکاپرستان داخلی که بر خون شهیدان پای گذارده اند، بار دیگر بلند شود. صدای عدالت خواهی توأم با ولایتمداری و ندای استیفای حقوق محرومان و مستضعفان و فریاد بر سر مفسدان و مدیران اشرافی، نشانه بیداری فیضیه است و صد البته که فیضیه بیدار خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب است.
آسمان است و زمین دور سرش می گردد
آسمان است و زمین دور سرش می گردد
آفتاب است و قمر خاك درش می گردد
این قد و قامت افتاده درخت طوبی است
این محاسن به خدا آبروی دین خداست
این حرم خانه ی زهراست مسوزانیدش
این حسینیه ی دنیاست مسوزانیدش
شعله پشت حرم فاطمه زاده نبرید
پسر فاطمه را پای پیاده نبرید
آی مردم بگذارید عبا بردارد
پیرمرد است و خمیده است عصا بردارد
ببریدش، ببرید از وسط مردم نه
هر چه خواهید بیارید ولی هیزم نه
بگذارید لبش یاد پیمبر بكند
وسط شعله كمی مادر مادر بكند
از مسیری ببریدش كه تماشا نشود
چشمی از این در و همسایه به او وا نشود
اصلاً این مرد مگر پای دویدن دارد؟
پیرمردی كه خمیده است كشیدن دارد؟!
شعله ی تازه به چشمان غمینش نزنید
آسمان است و در این كوچه زمینش نزنید
شاید این كوچه همان كوچه ی زهرا باشد
شاید آن كوچه ی باریك همین جا باشد
شاید این كوچه همان جاست كه زهرا اُفتاد
گر چه هم دست به دیوار شد اما اُفتاد
این قبیله همگی بوی پیمبر دارند
در حسینیه ی خود روضه ی مادر دارند
شاعر: علی اکبر لطیفیان
«حُسنیه» نام کنیزی ایرانی تبار بود که در کودکی وارد خانه امام جعفرصادق(علیه السلام) شد تا به خدمتکاری منزل ایشان مشغول باشد، اما در طول دو دهه سکونت در منزل امام و تلمذ و شاگردی از محضر ایشان تبدیل به بانویی دانشمند شد. بعد از شهادت امام صادق(علیه السلام)، حسنیه که نزدیک به بیست سال به مطالعه علوم و معارف حقه اسلامی پرداخته و از نظر هوشی جز شاگردان کم نظیر امام بود؛ به بازرگانی شیعه فروخته شد.
پس از مدتی بازرگان دچار تنگدستی و فقر شدید شد. حسنیه که وضعیت بازرگان را چنین دید، از او خواست که به دربار هارون الرشید عباسی برود و پیشنهاد فروش کنیزی دانشمند ـ یعنی خودش ـ را به یحیی بن خالد، وزیر هارون به قیمت صدهزار اشرفی بدهد! بازرگان که هم خود شیعه بود و هم از اعتقادات شیعی حسنیه خبر داشت به این امر راضی نبود و می ترسید که جان حسنیه به خطر بیافتد. اما حسنیه قسم یاد کرد که خطری متوجه او نمی شود.
به این ترتیب بازرگان با وزیر هارون صحبت کرد و گفت که کنیزش آنقدر دانشمند است که می تواند با علمای فِرق مختلف مناظره کند و آن ها را در بحث قانع کند…
وقتی هارون الرشید ماجرا را از زبان وزیرش شنید احتمال داد که این کنیز از شاگردان امام صادق (علیه السلام) و شیعه باشد و دستور قتل اورا داد. اما یحیی بن خالد گفت که اگر این کنیز به مناظره با علما بپردازد و شکست بخورد هم تفکر شیعه شکست خورده و هم می توانیم او را بکشیم؛ اما اگر واقعا اینقدر دانشمند باشد حتما ارزش صدهزار اشرفی را دارد…
به این ترتیب مجلسی در دربار هارون برپا شد و علمای مخالف شیعه به رهبری «ابراهیم بن خالد عوفی» ـ معتزله ـ شروع به مناظره با حسنیه کردند. حسنیه با آرامش و طمأنینه و براساس علومی که از محضر امام کسب کرده بود؛ شروع به بحث کردن با او و سایر علما نمود. در بحث اول ولایت امیرالمومنین علی بن ابیطالب ـ علیه السلام ـ را با شرحی طولانی و کامل از روایتی از پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) اثبات کردو مخالفان نتوانستند دلیلی در برابر نص مستقیم پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) بیاورند.
سپس او جریان بخشیده شدن فدک به حضرت زهرای مرضیه ـ سلام الله علیها ـ را پیش کشید و حقانیت اهل البیت علیهم السلام را در مالکیت بر آن به اثبات رساند و باز مخالفین نتواستند پاسخی مناسب بدهند. در آخر ایشان به بیان واقعه کربلا پرداخت و چنان مرثیه ای در رثای سیدالشهدا (علیه السلام) خواند که حضار در مجلس به گریه افتادند و هارون به شدت احساس خطر کرد … سپس اعلام کرد که واقعا این کنیز سخنگوی ماهری!! است و به او صدهزار اشرفی و خلعتی هدیه داد و مجلس را به پایان رساند و به این ترتیب بازرگان از فقر و حسنیه از مرگ نجات پیدا کرد.
چند سال بعد از آن ماجرا و شهادت امام موسی کاظم ـ علیه السلام ـ حسنیه به مدینه رفت و پس از هجرت اجباری امام رضا ـ علیه السلام ـ به طوس، حسنیه هم به دنبال ایشان به طرف طوس حرکت کرد اما قبل از رسیدن به حضرت در نزدیکی تربت حیدریه فعلی به رحمت خدا رفت.
جالب است که بدانید برخی از اهل تسنن به سندیت این ماجرا تشکیک وارد کرده اند ـ کامل این ماجرا در پایان کتاب حلیه المتقین علامه مجلسی آورده شده است ـ و البته علمای شیعه در مقابل علاوه بر ارائه مستندات خود در صحت این روایت، همیشه این سوال را پرسیده اند که بر فرض اسناد این روایت از منظر شبهه وارد کنندگان معتبر نباشد اما استدلال ها و ادلّه محکم روایی و عقلی حسنیه در اثبات حقانیت اهل البیت علیهم السلام را چگونه می توان زیر سوال برد؟
علاقه مندان برای مطالعه مباحث مورد مناظره می توانند به منابع ذیل مراجعه کنند:
۱ـ رساله حسنیه، ضمیمه حلیه المتقین؛ مناظرات حسنیه با پیشوایان اهل سنت، بازنویسی علی کاظمی، (تهران، مؤسسه امام صادق(ع))، ستارگان درخشان، محمدجواد نجفی، ج۱۳، ص۲۲۸ ـ ۱۱۰٫
۲ ـ «مکالمات حسنیه در دربار هارون الرشید با علمای مخالفین»، نوشته ابوالفتح حسین بن علی رازی، ترجمه ابراهیم استرآبادی، نشر پرسش، چاپ اول ۱۳۸۳٫ش
۳-«دایره المعارف تشیع»، جلد۶، نشر شهید سعید محبّی، چاپ ۱۳۷۶٫ش، مدخل حسنیهِ
هدایت شده از نهج البلاغه 🇮🇷🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢زیارت هر روز امام حسین علیه السلام در کلام امام صادق علیه السلام.
✅ #حجت_الاسلام_عالی
🆔 @eitaa_Ostadaali
حسین دارابی:
🔴 اسم، ناموس، قتل ناموسی
چند روزی هست که شاهد منتشر شدن قتلهایی هستیم که قتلهای ناموسی نام گرفتن، از این جهت اسمش قتل ناموسیه که پای ناموس وسطه، پای یک زن یا یک دختر بیدفاع و بیپناه وسطه. خیلی دلها بهدرد میاد این جنایات رو میشنوه
امروز زیر مطلب یکی از این جنایات ناموسی شخصی کامنت گذاشته بود، نتیجه اسلام ناب محمدی. منم این پست رو نوشتم برای هرکسی که فکر میکنه ذرهای اسلام در این قتلها تاثیر داشته
اسلام ناب محمدی شهدای ماهستن، تنها کسانی که آیینه تمامنمای اسلام ناب هستن، شهیدان هستن. همه شهدا، حتی روحانیون رو هم نمیشه مظهر اسلام دونست. چون روحانی فاسد هم داریم. ولی شهید فاسد نداریم، همه شهدا خالص شدن و رفتن
اتفاقا شهدا رو شاید بشه به قتلهای ناموسی مرتبط ساخت، اما نه قتلِ ناموس، بلکه قتل برای ناموس فداکردن خود برای ناموس. اسلام این شهدارو تربیت کرد که خم به ابروی ناموس نیفته، آب تو دل ناموس نلرزه. ناموس دلش گرم باشه که وقتی کوچکترین خطری تهدیدشون کرد، سینههای سپر کرده مردانِ مرد سپری میشه جلوی خطر
مرد دستپروده اسلام امنیت تمام و کمال به ناموسش میده. نه اینکه ناامنش کنه. تا جایی که پیامبرمون وقتی با پای برهنه در تشییع جنازه معاذ شرکت کرد و ملائک رو دید که به تشییع اومدن، به مادر معاذ تبریک گفت از تربیت چنین پسری، ولی وقتی در قبر گذاشته شد، به مادرش گفت الان معاذ دچار عذاب شد، چون در خانه #کمی بداخلاق بود. یعنی حتی اگر یار نزدیک پیامبر هم باشی و کمی بداخلاق باشی با ناموست و خانوادهات، عذاب میشی، چه برسد به....
حاصل غیرت باید محبت و امنیت باشد، کجا این جنایات را میتوان غیرت نام گذاشت؟
تامیتونید منتشر کنید، خیلی خیلی واجبه