eitaa logo
مهندسی ذهن استاد نیلچی زاده
10.8هزار دنبال‌کننده
23.5هزار عکس
21.2هزار ویدیو
399 فایل
وارث عاشورا
مشاهده در ایتا
دانلود
7.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چقدر رو تنت ترکش نشست و رگای خاک رو پر کردی با خونت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
د۱عشی‌ها با لگد یک زن چادری بی‌دفاع را به زمین پرت کردند بجنورد ۳۰ شهریور 🌍 🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمایت رسمی‌ رژیم‌ صهیونیستی از اعتراضات در ایران! 🔶 وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه سعودی اینترنشنال: 🔺"به عنوان یک رهبر اسراییلی متعهد هستم تا از تمام قدرتم و روابطی که در سطح بین المللی‌ دارم برای کمک به زنان و مردم ایران استفاده کنم! 🔴 پ.ن: این اظهارات مضحک و متناقض از وزیر رژیم صهیونیستی در حالیست که روزانه کودکان و زنان زیادی در سرزمین ‌های اشغالی به دست افسران این رژیم به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند! 🌍
ببینید چه بی‌شرف‌هایی توی مجلس جولان داده بودن 🌍
قیام کاربران برای لبیک به امام خامنه‌ای طی روزهای اخیر کلیدواژه به رتبه اول ترندهای داغ توییتر فارسی رسیده است هشتگی مردمی در برابر هشتگ‌های رباتی و توهین آمیز اپوزیسیون 🌍
دیدید با مهدی ترابی چه رفتاری کردند؟ دیدید هر شخصی رو که به اونها ملحق نشد تهدید به قتل کردند؟ دیدید حتی تحمل ندارن یه نفر بر خلاف نظر اونها رفتار کنه؟ دیدید با بدترین نوع فاشیسم و تروریسم طرفیم؟ دیدید اگه جمهوری اسلامی نباشه چه وحوشی بر ایران مسلط میشن؟ 🌍
✏️غربی‌ها به اوکراین گفتند سلاح اتمی‌ات را کنار بگذار تا ما برایت استقلال و امنیت بیاوریم. او اعتماد کرد و امروز نه استقلال دارد و نه امنیت! . . . دخترجان به تو چه قولی داده‌اند؟ گفته‌اند پوششت را کنار بگذار تا برایت زندگی و آزادی بیاوریم؟! پس منتظر مرگ و بردگی باش... ✍️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم جهت برقراری امنیت اخلاقی و روانی در جامعه و شکل گیری عفت عمومی در سراسر مراکز دولتی و خصوصی و همچنین اماکن عمومی، نیازمند طرحی جامع، قابل اجرا با مدیریت و متولی مشخص هستیم؛ طرحی که ضمن اقناع فکری جامعه و داشتن برنامه های فرهنگی کارآمد، ایرادات و خلأهای قانونی را برطرف نموده و دارای ضمانت اجرایی باشد. از آنجایی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در همین راستا طرح جامعی را تدوین نموده و عزم اجرای طرح را دارد، پیگیر حل این معضل تا اخذ نتیجه نهایی خواهد بود. خواهشمندیم با امضای این مطالبه حمایت خود را از اجرای این طرح با مدیریت و سرپرستی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعلام نمایید تا مراجع ذیصلاح هر چه سریعتر مقدمات اجرای طرح را فراهم نمایند. https://farsnews.ir/my/c/166668 ضمنا طرح تفصیلی مذکور در سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر به نشانی زیر جهت مطالعه علاقه مندان بارگزاری شده است. https://it-maroof.ir/naghd-hejab لطفاً نشر دهید
🔻آیندۀ اغتشاش در آینۀ جنگ روایت‌ها 🖋 مهدی جمشیدی ۱. فتنۀ اخیر، یکی از مصداق‌های برجستۀ «جنگ روایت‌ها» است و در درون خود، درس‌ها و عبرت‌های فراوانی در این باره دارد. در بازی روایتی، «مسائل غیرمرتبط» و «اجزای ناهمگون» به هم ربط داده می‌شوند و «شبکۀ پیچیده»‌ای از معادلات و مناسبات در میان متغیّرها طرّاحی می‌شود؛ به‌طوری‌که مخاطب از دستیابی به «شناخت اطمینان‌بخش»، بازمی‌ماند و نمی‌تواند خود و ذهن خود را از این «فضای غالب» بیرون بکشد و مستقل و فارغ از جوّ ایجادشده، اندیشه‌ورزی کند. در این حال، وظیفۀ ما عبارت است از «واسازی روایت»، نه تسلیم‎‌شدن در برابر روایت. به‌بیان‌دیگر، اگر روایت نمی‌سازیم، نباید «روایت‌زده» شویم و در چهارچوب‌ها و قفس‌هایی تنفس کنیم که جریان معارض تولید کرده است. وظیفۀ ما، شکستن همین روایت‌ها و در واقع، کج‌روایت‌هاست. باید «ساختارشکنی ذهنی» کنیم و «گزینه‌های شناختیِ جدید»ی در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم. ذهنیّت جمعی، همواره گرسنه است و محتاج تحلیل و تفسیر و روایت. باید برای او در مقابل هر واقعیّت، روایتی را ساخت و آن را توزیع کرد تا شاید در برابر روایت‌های معارض، تاب بیاورد و مردم را متقاعد سازد. ۲. به محض تحقّق واقعیّت، روایت‌هایی بر آن بار می‌شوند و به این ترتیب، جنگ روایت‌ها آغاز می‌گردد و بر اساس مضمون روایت‌ها، جبهه‌بندی صورت می‌گیرد. در این ماجرا، ما «روایت نخست» را از آنِ خود نکردیم و در انتظار نشستیم تا پس از شکل‌گیری روایت اوّل، «مواجهۀ واکنشی» با آن داشته باشیم. در این مواقع، کار زیادی از رویارویی واکنشی ساخته نیست و خواه‌ناخواه، فرصت‌ها و مزیّت‌هایی که در «مرحلۀ پیشاروایت» در اختیار ماست، از دست می‌روند یا ضعیف و رقیق می‌شوند. بنابراین مسأله عبارت از سرعت عمل در ساخته‌وپرداخته‌کردن «روایت اوّل». چنین روایتی، محتمل است که «غالب» نیز شود. روشن است که ذهن‌های خالی و آغشته‌نشده به کج‌روایت‌ها را بهتر و آسان‌تر می‌شود جذب کرد و همراه و همدل نگاه داشت، تا ذهن‌هایی که روایتی در بسترشان نشسته است و با آن انس گرفته‌اند. ۳. بازی روایتیِ جبهۀ دشمن، محدود به این مورد نخواهد بود، بلکه ما با «مجموعه»‌ای از کنش‌های روایتی و ضدّروایتی روبرو خواهیم بود که یکی پس از دیگری از راه می‌رسند و می‌خواهند اعصاب عمومی را بفرسایند و امید اجتماعی را بزدانید. این یک «خطّ ممّتد» است که متوقف نخواهد شد؛ چراکه دشمن زین‌پس، هیچ اقدامی را بدون «پیوست روایتی» به انجام نخواهد رساند و به‌خوبی دریافته که می‌تواند با ذهن جمعی، بازی کند. در این صورت، ما باید همواره نگران از دست رفتن «شناخت‌های پیشین» باشیم؛ «ساختارشکنی ذهنی»، به هیچ باوری رحم نمی‌کند و هدفی جز «بی‌ثبات‌سازیِ شناختی» ندارد. ذهن جمعی، دستخوش طوفان‌ها و تلاطم‌های متعدّد خواهد شد و بازی دشمن، به زمین برداشت‌ها و تفسیرها و درک‌ها تغییر یافته است. ازاین‌رو، نباید سرگرم «واقعیّت» و اصلاح آن شد و تصوّر کرد که ساماندهی به واقعیّت، شرط لازم و کافی است. واقعیّت، هرچه که باشد، چه بسامان و چه نابسمان، این «روایت» است که تعیین‌کننده است و نتیجۀ نبرد را مشخص می‌‌کند. «قدرت روایت» بر «قدرت واقعیّت»، پیشی گرفته و روایت به علّت تامّۀ تحوّلات اجتماعی تبدیل شده است. با این حال، ما همچنان این وضع تاریخیِ جدید را جدّی نگرفته و برای آن چاره‌سازی نکرده‌ایم. ۴. زمانی بود که با مواجهۀ امنیتی یا حضور مردمی، قصّه‌های تلخ، پایان می‌پذیرفت و‌ فصل تازه آغاز می‌شد، اما اینک، قواعد بازی تغییر کرده است. باید به سراغ «ذهنیّت‌ها» رفت و «شناخت‌ها» و «معرفت‌ها» را دگرگون ساخت. ما هیچ گزینۀ دیگری در اختیار نداریم که بتواند در «بلندمدّت» و به‌طور «ریشه‌ای»، کارساز و راهگشا باشد؛ نه‌فقط ما بلکه این تقدیر کنونیِ همۀ جوامع است. جهان کنونی، چنین خصوصیّتی دارد و دشمن نیز بر اساس درکی که از این موقعیّت تاریخی یافته است، کنش‌های خویش را صورت‌بندی می‌کند. در این ماجرا نیز تلاش دشمن، معطوف به تثبیت روایتِ نخست خویش است؛ می‌خواهد اثبات کند که داوری ‌ابتدایی‌اش درست بود و هیچ‌یک از «توضیح‌های نظام جمهوری اسلامی»، معتبر و واقعی نیستند. گفته شد که این وضع انفعالی، برخاسته از تعلل ما در ساختن «روایت اوّل» است. حال که چنین شده، باید تمام توان خویش را صرف «گردآوری شواهد عینی» کنیم و «مراجع اجتماعی» را نیز به صحنۀ تأیید و همراهی فرابخوانیم تا این کج‌روایت، شکسته شود. در این جنگ ترکیبی، ما نیز باید «ترکیبی» و «چندلایه» عمل کنیم و متناظر با حملۀ شناختی و تهاجم روایتی، یک «جبهۀروایت‌گر» بیافرینیم که «در لحظه» و «متقن» بگویند و بنویسند و به این واسطه، زمام و عنان «ذهن جمعی» را در اختیار خویش بگیرند.
🟢 گاهی افراد تحصیل‌کرده به این دلیل از دین گریزان می‌شوند ... 🔸علّت انکار و اعراض بسیاری از افراد تحصیل کرده [از دین] این است که مفاهیم مذهبی و دینی به طرز صحیحی به آنها تعلیم نشده است. در واقع آن چیزی که آنها انکار می‌کنند مفهوم واقعی خدا و دین نیست، چیز دیگری است. 🔹افرادی مانند من که با پرسش‌های مردم درباره مسائل مذهبی مواجه هستیم کاملا این حقیقت را درک می‌کنیم که بسیاری از افراد تحت تأثیر تلقینات پدران و مادران جاهل یا مبلّغان بی‌سواد، افکار غلطی در زمینه مسائل مذهبی در ذهنشان رسوخ کرده است و همان افکار غلط اثر سوء بخشیده و آنها را درباره حقیقت دین و مذهب دچار تردید و احیاناً انکار کرده است. از این رو کوشش فراوانی لازم است صورت بگیرد که اصول و مبانی مذهبی به صورت صحیح و واقعی خود به افراد تعلیم و القا شود. 🔸این بنده شخصاً سال‌هاست که این مطلب را احساس کرده‌ام و وظیفه خود دانسته‌ام که فعّالیت‌های مذهبی خود را تا حدودی که توانایی دارم در راه تعلیم صحیح و معقول مفاهیم دینی و مذهبی متمرکز کنم. تجربه نشان داده است که این‌گونه فعّالیت‌ها بسیار ثمربخش است. 📗 استاد مطهری، امدادهای غیبی در زندگی بشر، ص ۴۸-۴۷ ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش