امام خامنهای:
✍در دوران امام صادق (علیهالسّلام) یک فرصت و فسحتی را در اختیار گذاشت و این بزرگوار توانستند کاری بکنند که با پایههای معرفت اسلامىِ صحیح در جامعه، آنچنان مستحکم بشود که تحریفها دیگر نتواند این پایهها را از بین ببرد.
#امام_صادق
#شهادت_امام_صادق
۱۳۸۴/۰۹/۰۸
هدایت شده از الحقنی بالصالحین«یرتجی»
✍امام صادق (علیهالسلام):
سخاوتمندترین مردم آن کسی است که جان و مال خود را جوانمردانه در راه خدای متعال تقدیم نماید.
📚مستدرک، ج ١١، ص ٨
🏴شهادت رئیس مذهب شیعه،
امام جعفر صادق (ع) تسلیت باد🏴
#حدیث_روز
امام صادق(ع)فرمودند:
ایمان خودرا قبل از ظهور تکمیل کنید، چون درلحظات ظهور، ایمان ها به سختی مورد امتحان و ابتلا قرار میگیرند.
📚اصول کافی،ج ۶ص۳۶۰،ح۱
🖤 #شهادت_امام_جعفر_صادق علیه السلام تسلیت باد.
فقه و احکام رهبری (leader.ir):
📚 تکلیف مستطیع در صورت عدم ثبت نام حج
💠 سؤال: پدرم با توجه به وضعیت مالی که دارد #مستطيع است، ولی از طرف دولت ثبت نام صورت نمی گیرد آیا تکلیفی دارد؟ آیا می تواند در سال جاری که برای #حج ثبت نام نمی کنند، پولش را در امور دیگر مصرف کند؟
✅ جواب: اگر می تواند از طریق دیگری مثل تهیه فیش آزاد به طور قانونی، #حج به جا آورد، باید در سال جاری برای حج اقدام کند؛ در غیر این صورت حج بر او واجب نیست ولی در صورت امکانِ انجام حج در سال آینده، احتیاط واجب آن است که خود را از #استطاعت_مالی خارج نکند.
#احکام_حج #احکام_استطاعت
🆔 @leader_ahkam
#فیضیه_بیدار؛ خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب
به مناسبت 25 شوال، سالگرد قمری #فاجعه_خونین_فیضیه
🔻🔻🔻
🔸روز 25 شوال سالگرد قمری حمله وحشیانه عوامل رژیم شاه به مدرسه مقدسه فیضیه است. بازخوانی تاریخی و پاسداشت سالروز این واقعه خونین، پیامها و پیامدهایی به دنبال خواهد داشت که در خط سیر حرکت امروز حوزه مقدسه قم، به شدت مؤثر است.
🔸ماجرا از اینجا شروع شد که بعد از ارتحال آیت الله العظمی بروجردی، رژیم فکر کرد که با از هم پاشیده شدن تمرکز قدرت در نهاد روحانیت شیعه، زمینه برای اجرای اصلاحات آمریکایی برآمده از طرح مارشال و اصل چهار ترومن که در نیمه دوم دهه 30 در قالب انقلاب سفید مطرح شده بود، فراهم شده است.
🔸ورود غیرمنتظره امام خمینی به صحنه سیاسی و تلاش بی وقفه ایشان برای اجماع سازی و تمرکز قدرت در نهاد روحانیت، به بازسازی شبکه حوزه در قم و سایر بلاد مهم انجامید و این شبکه نیرومند حوزوی، همگام با روند تحولات، به عنوان یک کانون قدرت در مقابل رژیم به صف آرائی پرداخت.
🔸پیروزی در صحنه مبارزات مربوط به تصویبنامه انجمن های ایالتی و ولایتی و عقب نشینی مفتضحانه رژیم در مدتی کمتر از دو ماه مبارزه، نشان داد که نهاد روحانیت در دوره جدید به رهبری امام و همراهی سایر بزرگان قم، به طور تمام قد وارد فضای مبارزات سیاسی شده و به آسانی نمی توان آن را از صحنه خارج کرد.
🔸تحریم رفراندوم فرمالیته مربوط به لوایح ششگانه در بهمن 41 و استنکاف روحانیت در مراسم استقبال از شاه در جریان سفر به قم، رژیم را در منگنه شدید قرار داد و نهایتا با نزدیک شدن به عید نوروز که با سالگرد شهادت امام صادق(ع) مقارن شده بود، استفاده امام از حربه #تحریم_عید، ابتکار عمل را از رژیم گرفت و آنان را در موضع انفعالی قرار داد.
🔸امام خمینی از علمای بلاد دعوت فرمود که در صدور اعلامیه تحریم عید، تصریح کنند که این اقدام به خاطر مفاسد و مظالم است نه همزمانی با شهادت امام ششم. این ادبیات و نحوه ورود به صحنه سیاسی هم برای رژیم و هم برای روحانیان و هم عموم مردم، بسیار جدید بود و از این رو، طبیعی بود که برخی مقدسین در اعلامیه تحریم عید، همزمانی عید با ایام شهادت را دلیل تحریم عنوان کردند و برخی خطبای مشهور مانند انصاری قمی نیز بر همین روال تکیه کردند که به روایت مقام معظم رهبری، شدیدا از سوی مردم تحت فشار قرار گرفتند. که این مسئله از عمق راهبردی جایگاه اجتماعی امام خمینی حکایت دارد.
🔸مجموعه اقدامات ایجابی مبارزاتی و سیاسی روحانیت موجب شد رژیم برای بازیابی موقعیت پیشین و زهر چشم گرفتن از حوزه، دست به اقدامی خونین بزند و در نتیجه این روند، فاجعه دوم فروردین 42 را رقم زد.
🔸مجلس عزاداری روز شهادت امام صادق(ع) در مدرسه فیضیه به میزبانی #آیت_الله_گلپایگانی برگزار شده بود که در آن زمان شخص ایشان و بیت شان و ماهیت این مجلس، رویکرد سیاسی و مبارزاتی نداشت.
حمله به چنین مجلسی با حضور پرشور طلاب و طیفی از مردم، یک انتحار بزرگ بود که همزمان، ماهیت #ضددینی، #ضدحوزوی و #ضدمردمی رژیم را برملا کرد.
🔸اقدام وحشیانه رژیم در سرکوب طلاب عزادار و بی دفاع، موجب شد انعکاس طنین صدای مردم و روحانیت مبارز، از دیوارهای منزل محقر امام در یخچال قاضی و مدرسه فیضیه و مسجد اعظم فراتر برود و با نزدیک شدن به ایام محرم، شبکه سراسری روحانیان و هیئات مذهبی از سوی امام برای انتشار #پیام_فیضیه و اقامه #روضه_فیضیه، به خط شدند و دامنه #نهضت_امام_خمینی را به اقصی نقاط ایران گستراندند.
🔸سخنرانی تاریخی امام خمینی در خرداد 42 که دستگیری امام و #قیام_خونین_پانزده_خرداد را به دنبال داشت.
سیلی سخت #فرزندان_فیضیه به رژیم شاه و آمریکا در دهه 40 موجب شد که کینه تاریخی غرب اندیشان با این مهد علم و بصیرت، تشدید شود و در تمام سالهای مبارزه، بیشترین سختگیری ها در ممانعت از بزرگداشت فاجعه فیضیه به عمل آمد.
🔸بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خصوصا در دهه شصت، پاسداشت واقعه فیضیه و نخستین شهید نهضت امام خمینی، #سیدیونس_رودباری در وضع مطلوبی قرار داشت اما به مرور، رنگ فراموشی بر این مناسبت مهم تاریخی عارض شد و امروز در 57مین سالگرد قمری فاجعه خونین فیضیه، مراسم درخوری برای بزرگداشت این روز، برگزار نشد.
🔸حتما پاسداشت تشریفاتی این قبیل مناسبت های مهم تاریخی، فاقد اثرمندی مطلوب است و برای ادای حق فیضیه، باید طنین صدای انقلاب اسلامی از این مکان مقدس بلند شود و خروش فرزندان فیضیه علیه آمریکاپرستان داخلی که بر خون شهیدان پای گذارده اند، بار دیگر بلند شود. صدای عدالت خواهی توأم با ولایتمداری و ندای استیفای حقوق محرومان و مستضعفان و فریاد بر سر مفسدان و مدیران اشرافی، نشانه بیداری فیضیه است و صد البته که فیضیه بیدار خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب است.
آسمان است و زمین دور سرش می گردد
آسمان است و زمین دور سرش می گردد
آفتاب است و قمر خاك درش می گردد
این قد و قامت افتاده درخت طوبی است
این محاسن به خدا آبروی دین خداست
این حرم خانه ی زهراست مسوزانیدش
این حسینیه ی دنیاست مسوزانیدش
شعله پشت حرم فاطمه زاده نبرید
پسر فاطمه را پای پیاده نبرید
آی مردم بگذارید عبا بردارد
پیرمرد است و خمیده است عصا بردارد
ببریدش، ببرید از وسط مردم نه
هر چه خواهید بیارید ولی هیزم نه
بگذارید لبش یاد پیمبر بكند
وسط شعله كمی مادر مادر بكند
از مسیری ببریدش كه تماشا نشود
چشمی از این در و همسایه به او وا نشود
اصلاً این مرد مگر پای دویدن دارد؟
پیرمردی كه خمیده است كشیدن دارد؟!
شعله ی تازه به چشمان غمینش نزنید
آسمان است و در این كوچه زمینش نزنید
شاید این كوچه همان كوچه ی زهرا باشد
شاید آن كوچه ی باریك همین جا باشد
شاید این كوچه همان جاست كه زهرا اُفتاد
گر چه هم دست به دیوار شد اما اُفتاد
این قبیله همگی بوی پیمبر دارند
در حسینیه ی خود روضه ی مادر دارند
شاعر: علی اکبر لطیفیان
«حُسنیه» نام کنیزی ایرانی تبار بود که در کودکی وارد خانه امام جعفرصادق(علیه السلام) شد تا به خدمتکاری منزل ایشان مشغول باشد، اما در طول دو دهه سکونت در منزل امام و تلمذ و شاگردی از محضر ایشان تبدیل به بانویی دانشمند شد. بعد از شهادت امام صادق(علیه السلام)، حسنیه که نزدیک به بیست سال به مطالعه علوم و معارف حقه اسلامی پرداخته و از نظر هوشی جز شاگردان کم نظیر امام بود؛ به بازرگانی شیعه فروخته شد.
پس از مدتی بازرگان دچار تنگدستی و فقر شدید شد. حسنیه که وضعیت بازرگان را چنین دید، از او خواست که به دربار هارون الرشید عباسی برود و پیشنهاد فروش کنیزی دانشمند ـ یعنی خودش ـ را به یحیی بن خالد، وزیر هارون به قیمت صدهزار اشرفی بدهد! بازرگان که هم خود شیعه بود و هم از اعتقادات شیعی حسنیه خبر داشت به این امر راضی نبود و می ترسید که جان حسنیه به خطر بیافتد. اما حسنیه قسم یاد کرد که خطری متوجه او نمی شود.
به این ترتیب بازرگان با وزیر هارون صحبت کرد و گفت که کنیزش آنقدر دانشمند است که می تواند با علمای فِرق مختلف مناظره کند و آن ها را در بحث قانع کند…
وقتی هارون الرشید ماجرا را از زبان وزیرش شنید احتمال داد که این کنیز از شاگردان امام صادق (علیه السلام) و شیعه باشد و دستور قتل اورا داد. اما یحیی بن خالد گفت که اگر این کنیز به مناظره با علما بپردازد و شکست بخورد هم تفکر شیعه شکست خورده و هم می توانیم او را بکشیم؛ اما اگر واقعا اینقدر دانشمند باشد حتما ارزش صدهزار اشرفی را دارد…
به این ترتیب مجلسی در دربار هارون برپا شد و علمای مخالف شیعه به رهبری «ابراهیم بن خالد عوفی» ـ معتزله ـ شروع به مناظره با حسنیه کردند. حسنیه با آرامش و طمأنینه و براساس علومی که از محضر امام کسب کرده بود؛ شروع به بحث کردن با او و سایر علما نمود. در بحث اول ولایت امیرالمومنین علی بن ابیطالب ـ علیه السلام ـ را با شرحی طولانی و کامل از روایتی از پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) اثبات کردو مخالفان نتوانستند دلیلی در برابر نص مستقیم پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) بیاورند.
سپس او جریان بخشیده شدن فدک به حضرت زهرای مرضیه ـ سلام الله علیها ـ را پیش کشید و حقانیت اهل البیت علیهم السلام را در مالکیت بر آن به اثبات رساند و باز مخالفین نتواستند پاسخی مناسب بدهند. در آخر ایشان به بیان واقعه کربلا پرداخت و چنان مرثیه ای در رثای سیدالشهدا (علیه السلام) خواند که حضار در مجلس به گریه افتادند و هارون به شدت احساس خطر کرد … سپس اعلام کرد که واقعا این کنیز سخنگوی ماهری!! است و به او صدهزار اشرفی و خلعتی هدیه داد و مجلس را به پایان رساند و به این ترتیب بازرگان از فقر و حسنیه از مرگ نجات پیدا کرد.
چند سال بعد از آن ماجرا و شهادت امام موسی کاظم ـ علیه السلام ـ حسنیه به مدینه رفت و پس از هجرت اجباری امام رضا ـ علیه السلام ـ به طوس، حسنیه هم به دنبال ایشان به طرف طوس حرکت کرد اما قبل از رسیدن به حضرت در نزدیکی تربت حیدریه فعلی به رحمت خدا رفت.
جالب است که بدانید برخی از اهل تسنن به سندیت این ماجرا تشکیک وارد کرده اند ـ کامل این ماجرا در پایان کتاب حلیه المتقین علامه مجلسی آورده شده است ـ و البته علمای شیعه در مقابل علاوه بر ارائه مستندات خود در صحت این روایت، همیشه این سوال را پرسیده اند که بر فرض اسناد این روایت از منظر شبهه وارد کنندگان معتبر نباشد اما استدلال ها و ادلّه محکم روایی و عقلی حسنیه در اثبات حقانیت اهل البیت علیهم السلام را چگونه می توان زیر سوال برد؟
علاقه مندان برای مطالعه مباحث مورد مناظره می توانند به منابع ذیل مراجعه کنند:
۱ـ رساله حسنیه، ضمیمه حلیه المتقین؛ مناظرات حسنیه با پیشوایان اهل سنت، بازنویسی علی کاظمی، (تهران، مؤسسه امام صادق(ع))، ستارگان درخشان، محمدجواد نجفی، ج۱۳، ص۲۲۸ ـ ۱۱۰٫
۲ ـ «مکالمات حسنیه در دربار هارون الرشید با علمای مخالفین»، نوشته ابوالفتح حسین بن علی رازی، ترجمه ابراهیم استرآبادی، نشر پرسش، چاپ اول ۱۳۸۳٫ش
۳-«دایره المعارف تشیع»، جلد۶، نشر شهید سعید محبّی، چاپ ۱۳۷۶٫ش، مدخل حسنیهِ
هدایت شده از نهج البلاغه 🇮🇷🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢زیارت هر روز امام حسین علیه السلام در کلام امام صادق علیه السلام.
✅ #حجت_الاسلام_عالی
🆔 @eitaa_Ostadaali
حسین دارابی:
🔴 اسم، ناموس، قتل ناموسی
چند روزی هست که شاهد منتشر شدن قتلهایی هستیم که قتلهای ناموسی نام گرفتن، از این جهت اسمش قتل ناموسیه که پای ناموس وسطه، پای یک زن یا یک دختر بیدفاع و بیپناه وسطه. خیلی دلها بهدرد میاد این جنایات رو میشنوه
امروز زیر مطلب یکی از این جنایات ناموسی شخصی کامنت گذاشته بود، نتیجه اسلام ناب محمدی. منم این پست رو نوشتم برای هرکسی که فکر میکنه ذرهای اسلام در این قتلها تاثیر داشته
اسلام ناب محمدی شهدای ماهستن، تنها کسانی که آیینه تمامنمای اسلام ناب هستن، شهیدان هستن. همه شهدا، حتی روحانیون رو هم نمیشه مظهر اسلام دونست. چون روحانی فاسد هم داریم. ولی شهید فاسد نداریم، همه شهدا خالص شدن و رفتن
اتفاقا شهدا رو شاید بشه به قتلهای ناموسی مرتبط ساخت، اما نه قتلِ ناموس، بلکه قتل برای ناموس فداکردن خود برای ناموس. اسلام این شهدارو تربیت کرد که خم به ابروی ناموس نیفته، آب تو دل ناموس نلرزه. ناموس دلش گرم باشه که وقتی کوچکترین خطری تهدیدشون کرد، سینههای سپر کرده مردانِ مرد سپری میشه جلوی خطر
مرد دستپروده اسلام امنیت تمام و کمال به ناموسش میده. نه اینکه ناامنش کنه. تا جایی که پیامبرمون وقتی با پای برهنه در تشییع جنازه معاذ شرکت کرد و ملائک رو دید که به تشییع اومدن، به مادر معاذ تبریک گفت از تربیت چنین پسری، ولی وقتی در قبر گذاشته شد، به مادرش گفت الان معاذ دچار عذاب شد، چون در خانه #کمی بداخلاق بود. یعنی حتی اگر یار نزدیک پیامبر هم باشی و کمی بداخلاق باشی با ناموست و خانوادهات، عذاب میشی، چه برسد به....
حاصل غیرت باید محبت و امنیت باشد، کجا این جنایات را میتوان غیرت نام گذاشت؟
تامیتونید منتشر کنید، خیلی خیلی واجبه
هدایت شده از شناخت رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب : از حضّار محترم خواهش میکنم حمد و قلهواللّهی برای روح آن شهید(مالکوم ایکس، رهبر سیاهان مسلمان آمریکا) بخوانید.۱۳۹۵/۱۲/۰۳
⭕️ جای خالی مالکوم ایکس
◀️ در این ایام که سیستم حاکم بر ایالات متحده آمریکا زوال خود را با رخداد شورشهای داخلی بیشتر عیان کرده، یادی کنیم از شهید #مالکوم_ایکس. رهبر مسلمانان سیاه پوست آمریکا.
🔸مالکوم پس از تحول روحی اش در زندان، مسلمان شد و تحت تاثیر اندیشه های آزادی بخش اسلام، به مبارزه مدنی با تبعیض نژادی در آمریکا پرداخت و تبدیل به یکی از موثرترین چهره های تاریخ معاصر آمریکا گشت و عاقبت بعد از آنکه موفق به اتحاد و بیداری جامعه سیاه پوستان شد و خطرش برای نهادهای امنیتی مبرهن گشت، به شیوه ناجوانمردانهای ترور شد.
🔺جای او این روزها در آمریکا خالی است.
🎬 @shenakhte_rahbari
هدایت شده از 😁 جوک حلال 😎
👌 نکته ی امروز 👌♥️
رفیق فقط شماها، لواسون به نام ما نمیکردین جون میدادین برامون👌
لینک کانالمون لطفا همه جا پخش کنید😎👇
http://eitaa.com/joinchat/2839543841C2c03888c1f
مناظره حجتالاسلام رفیعی و آقامیری درباره شبهات دینی
🔹پس از دعوت رسمی حجت الاسلام رفیعی از حسن آقامیری برای مناظره و اعلام آمادگی آقامیری برای این گفت و گو، سرانجام این مناظره برگزار و در آن درباره شبهاتی چون عدم جاودان بودن جنایتکاران و مشرکان در جهنم، انجام عمل و امکان جبران گناه در قیامت، ایجاد یأس در جامعه و... بحث و گفتوگو شد.
🔸حجتالاسلام رفیعی: اگر امثال صدام به بهشت بروند عدل الهی زیرسؤال میرود/ آقامیری: مشرکان و جنایتکاران هم در جهنم جاودان نیستند.
✍️جزئیاتی از این گفتوگو را در لینک زیر بخوانید:
👉 fna.ir/exsnbn
@Farsna
⁉️ متن شبهه 👇👇👇
از 22 خرداد تا 22 تیر، "ماه حزیران" است. این ماه یکم سنگین است "مثل ماه صفر است"
توضیحاتش در صفحه 518 مفاتیح آمده
سعی کنید هر روز صدقه بدید و هر روز دعای "یا من تحل" صفحه 213 را چند بار بخوانید و چهار قل و آیه الکرسی را فراموش نکنید.
✅ پاسخ شبهه 👇👇
1. ماه حزیران از جمله ماههای رومی است و ماههای رومی، مانند ماههای تقویم کشور خود ما، ماههایی شمسی هستند لذا در هر سال، این ماه، زمان ثابتی دارد.
2. سفارش به انجام حجامت در این ماه بر اساس حدیثی است که در کتاب مکارمالاخلاق از امام موسی کاظم یا امام هادی علیهما السّلام وارد شده است:
عَنْ أَبِیالْحَسَنِ علیه السّلام قَالَ: لَاتَدَعِ الْحِجَامَةَ فِی سَبْعٍ مِنْ حَزِیرَانَ فَإِنْ فَاتَکَ فَلِأَرْبَعَ عَشْرَةَ؛ "از حجامت در روز هفتم حزیران فروگذار مکن؛ اگر نتوانستی، روز چهاردهم (حجامت کن)." (طبرسى، حسنبن فضل، مکارم الاخلاق ــ قم، چاپ: چهارم، 1412ق / 1370ش.)
مرحوم مجلسی در زادالمعاد روایتی مشابه را از امام صادق علیه السلام نقل کرده که مضمون آن با روایت مکارم الاخلاق کمی تفاوت دارد:
وَ رُوِیَ عَنِ الْإِمَامِ الصَّادِقِ عَلَیْهِ السَّلَامُ: احْتَجِمْ فِی السَّابِعِ مِنْ حَزِیرَانَ، فَإِنْ لَمْیَتَیَسَّرْ فَفِی الرَّابِعِ عَشَرَ؛ "در روز هفتم حزیران حجامت کن و اگر امکانپذیر نشد، روز چهاردهم (حجامت کن)". (مجلسى، محمدباقربن محمدتقى، زاد المعاد ــ مفتاح الجنان، بیروت، چاپ: اول، 1423ق، ص331)
از آنجا که مرحوم مجلسی در بحارالانوار فقط روایت مکارم الاخلاق را آورده، احتمالاً نقل زادالمعاد هم همان نقل مکارم الاخلاق است.
3. در مورد این روایت چند نکته قابل ذکر است:
الف ــ هر دو روایت در کتابهای مکارمالاخلاق و زادالمعاد سند ندارند و از نظر مضمون نیز، روایت، شاهدی ندارد؛ هرچند بهصرف نبود سند و غرابت متن روایت نمیتوان مضمون روایت را انکار کرد.
ب ــ از آنجا که در تطبیق ماههای رومی در زمان اهل بیت علیهم السّلام همچنین در مورد ماههای باستانی اختلافات فراوانی وجود دارد، نمیتوان آنچه را در تقویمهای نجومی فعلی وجود دارد معتبر شمرد.
مرحوم مجلسی هم بحث مفصلی در این زمینه دارند که چون بارها در نحوه کبیسهگیری تغییرات قابل توجهی در زیجهای مختلف صورت گرفته، معلوم نیست ماههای شمسی و رومی وارده در روایات با آنچه امروزه مرسوم است، تطابق داشته باشد مثلاً امروزه در برخی از کشورها، حزیران را مطابق ژوئن میدانند بنابراین حزیران 10 روز جلو میافتد یا برخی نیسان را مطابق برج حمل قرار میدهند که در این صورت حزیران یک ماه زودتر خواهد بود و ... .
با توجه به این امور نمیتوانیم روایت را با هفتم حزیران فعلی بهطور یقینی همزمان قلمداد کنیم.
4. چنانچه واضح است این حدیث بر اهمّیت انجام حجامت در یکی از این دو روز تأکید دارد اما هیچ قرینهای که نشان دهد این دو روز، بهترین روزها برای انجام حجامت هستند در این حدیث وجود ندارد.
5. اینکه عدّهای میگویند حجامت در این دو روز درمان بیماریهای یک سال است و این گفته را به امام معصوم علیه السّلام نسبت میدهند، خطا است؛ چنانکه در متن روایت حزیران هم چنین نکتهای ذکر نشده است؛ طبق روایات شریف، حجامت در روزهای سهشنبهای که مصادف با 17، 19 یا 21 ماههای قمری هستند و نیز حجامت در نخستین سهشنبه ماه آذار رومی دارای چنین خاصیتی است.
6. این حدیث، روز هفتم حزیران را بهعنوان روز اصلی و روز چهاردهم را بهعنوان جایگزین برای کسانی که موفق به حجامت در روز هفتم نشدهاند، معرّفی میکند لذا توصیه یا اصرار به انجام حجامت در هر دو روز، بلاوجه و حتّی خطرناک است.
ادامه در پست بعد👆👆🔻👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه شبهه حزیزان 👆👆🔻👇👇
7. متن حدیث واضحاً میگوید که حجامت در یکی از این دو روز باید انجام شود لذا اعلام هفته حزیران بهخلاف نصّ حدیث و بدعتی ناصواب است.
8. متأسّفانه عدّهای پا را فراتر از این گذاشته و ماه حزیران را بهعنوان ماه انجام حجامت معرّفی میکنند که این هم نادرست است.
9. تبلیغات بسیاری در فضای مجازی وجود دارد مبنی بر اینکه حجامت در این روزها مستحبّ است؛ اگر منظور از مستحب بودن حجامت در این دو روز این باشد که طبق سفارش امام معصوم علیه السلام، انجام حجامت در یکی از این دو روز با رعایت موارد علمی در مصادیق مختلف، کار خوبی است، این برداشت صحیح است امّا القای این معنا که بهدلیل استحباب حجامت در این دو روز، همه مؤمنین بدون توجّه به موارد و مسائل طبّی و شخصی باید برای انجام آن شتاب کنند، صحیح نیست.
10. حتّی اگر اشکال مطرحشده در بند 3 در مورد تطبیق زمانی حزیران مذکور در حدیث هم بگذریم و بخواهیم تقویمهای نجومی موجود را ملاک قرار دهیم؛ طبق بعضی تقویمهای نجومی، روزهای هفتم و چهاردهم حزیران، مصادف با سی خرداد و شش تیر هستند و طبق برخی دیگر، 29 خرداد و پنج تیر؛ با توجّه به این اختلافنظر علمی بین منجّمین، پیشنهاد میشود اگر مؤمنین تصمیم به انجام حجامت حزیران دارند، رجائاً یکی از این روزها را برای انجام حجامت درنظر بگیرند.
11. تمام قواعد علمی و عملی مربوط به انجام حجامت، در این دو روز هم صادق است و مثلاً کسی که چند روز قبل از آن حجامت کرده یا دچار ضعف و کمخونی است، نمیتواند در این دو روز حجامت کند؛ تشخیص این موارد بهعهده عالمان و مجرّبین طبّ سنّتی است و بهاستناد احادیث مزبور نمیتوان توصیه عمومی به انجام حجامت کرد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰پویش مردمی #شکوه_جمعه
🔻به مناسبت بازگشایی مجدد نماز های جمعه
خواهران و برادران هرچه توان دارید بزارید تا ان شاالله این کار به نحوه احسن دیده بشه🌷
🔰 #برای_جمعه 🌷
✅جهت ارسال فایل های تصویری👇
✅ @shokuhejome_ad
🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظه ی گلباران #شهید_جواد_الله_کرم درآغوش #مادر بزرگوارشون درآخرین لحظات تدفین پیکر مطهر تفحص شده فرمانده #مدافع_حرم#حضرت_زینب_سلام_الله
#شب_جمعه_است
#شهدارویادکنیدتاآنهانزدآقااباعبدلله_ازشمایادکنند
هدایت شده از الحقنی بالصالحین«یرتجی»
سلام علیکم 💐
الحمدلله رب العالمین ❤️ با یاری شما بزرگواران امروز توانستیم 5 گوسفند برای سلامتی و فرج امام زمان علیه السلام قربانی کنیم ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️
ان شاالله به دعای اما م صادق علیه السلام
همه ما جزء یاری کنندگان بقیه الله الاعظم عج قرار بگیریم 🙏
سي و يكمين شماره فصلنامه علمي پژوهشي «تربيت_اسلامي» به صاحب امتيازي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری منتشر شد.
عناوين مقالات اين شماره :
1- مطالعه تاريخي كاربست شيوه هاي آموزشي در خطب اميرالمومنين(ع)؛
2- عاشورا تبلور ديدگاه هاي نوين تربيتي: سيره تربيتي امام حسين(ع) بسترساز خودگرداني متعالي؛
3- تأثير انتقال مفاهيم مرتبط با معاد بر آگاهي معنوي و رفتار اخلاقي معلمان دوره متوسطه شهر گرگان؛
4- غايت تربيت از ديدگاه اسلامي
5- كاربرد الگوي قرآني «باورمدار» در بررسي رفتارهاي كاركنان آموزشي؛
6- بررسي الگوي ارتباط والد−فرزند با مهارت هاي ارتباطي و واسطه گري عزت نفس دانشجويان؛
7- الگوي مقايسه اي؛ راهكاري كارآمد براي تدريس دروس معارف اسلامي در دانشگاه ها در ساحت تبيين و دفاع از آموزه هاي اسلامي؛
http://islamicedu.rihu.ac.ir/
......................................