فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ اختصاصی/ مهم
روشنگری #حجتالاسلام_دکتر_نبویان در خصوص #طرح_صیانت_از_فضای_مجازی (۱)
🔷 میخواهیم حقوق ملت ایران تامین شود.
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ اختصاصی/ مهم
روشنگری #حجتالاسلام_دکتر_نبویان در خصوص #طرح_صیانت_از_فضای_مجازی(۲)
🔷 ملت بزرگ ایران و فعالان اقتصادی باید با امنیت خاطر و حفظ عزت، در فضای مجازی حضور داشته باشند.
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
🔰 سخننگاشت | شیوهنامههای بهداشتی در مراسمهای مذهبی و غیرمذهبی رعایت شود
🔻رهبر انقلاب: این جهشهایی که پیدرپی در نوع این ویروس به وجود میآید که تا حالا پنج شش جهش به وجود آمده، طبعاً خطرات باقی است... حالا مراسم گوناگون مذهبی و غیر مذهبی و مانند اینها هم وجود دارد؛ [امّا] بایستی حتماً اصل را بر رعایت شیوهنامهها قرار داد و فاصلهای که باید وجود داشته باشد و ماسکی که باید زده بشود و بقیّهی جهاتی که لازم است رعایت بکنند. ۱۴۰۰/۵/۱
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
هم اکنون از شبکه ۳
دوستان از دست ندن
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 ویژه
📺 ببینید | عبرت آیندگان
🔰 مروری بر تجربه اعتماد به غرب، همراه با بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب
سایر کیفیتها:
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=48384
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
🔴روایتی غریب و سوزناک از وقایع بعد از شهادت شیخ فضل الله نوری (۱۱ مرداد ۱۲۸۸)، کیفیت غسل و کفن و دفن ...:
🔸در اثر تلاطم و طوفان یک مرتبه طناب از گردن آقا پاره شد و نعش به زمین افتاد. جنازه را آوردند توی حیاط نظمیه مقابل در حیاط روی یک نیمکت گذاشتند جمعیت کثیری ریخت توی حیاط محشری برپا شد مثل مور و ملخ از سر و کول هم بالا می رفتند همه می خواستند خود را به جنازه برسانند دور نعش را گرفتند و آنقدر با قنداق تفنگ و لگد به نعش زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهانش روی گونه ها و محاسنش سرازیر شد . هر که هر چه در دست داشت میزد آنهایی هم که دستشون به نعش نمیرسید تف میانداختند
به همه مقدسات قسم که در این ساعت گودال قتلگاه را به چشم خودم دیدم یک مرتبه دیدم یک نفر از سران مجاهدین مرد تنومند و چهارشانه بود وارد حیاط نظمیه شد غریبه بود جلو آمد بالای جنازه ایستاد جلوی همه دکمه های شلوارش را باز کرد و روبروی اینهمه چشم شُر شُر به سر و صورت آقا شاشید!
▪️تحویل جنازه
عدهای از صاحب نفوذها یپرم ارمنی را از عواقب سوزاندن نعش شیخ و تحویل ندادن می ترسانند . یپرم راضی میشود و می گوید : بسیار خوب ... به نظمیه تلفون کنید که لاشه را به صاحبانش رد کنند. سه نفر از بستگان شیخ شهید و سه نفر از نوکر هایش توی آن تاریکی توپخانه در گوشهای با یک تابوت منتظر تحویل جنازه بودند. آقا لخت و عور آن گوشه همینطور افتاده بود لا اله الا الله جنازه را در تابوت گذاشتیم و با دو مجاهد ما را راهی کردند.
▪️جنازه را وارد حیاط خلوت خانه شیخ کردند. شیخ ابراهیم نوری از شاگردان شیخ جنازه را غسل داد.
بعد کفن کردیم و بردیم در اطاق پنج دری میان دو حیاط کوچک پنهان کردیم.
سر مجاهد ها را گرم کردیم. بعد تابوت را با سنگ و کلوخ و پوشال و پوشاک پر و سنگین کردیم.
یک لحاف هم تا کرده روی آن کشیدیم تابوت قلابی را با آن دو نگهبان سر قبر آقا فرستادیم. متولی قبرستان که در جریان بود مثلاً نعش را دفن کردو آن دو نگهبان با تابوت به نظمیه برگشتند.
صبح اوستا اکبر معمار آمد و درهای اطاق پنج دری را تیغه کردیم و رویش را گچکاری کردیم.
♦️دو ماه بعد از شهادت شیخ در اتاق پنج دری را شکافتیم جنازه در آن هوای گرم همانطور تر و تازه مانده بود. جنازه را از آنجا برداشتیم و به اتاقی دیگر آن سوی حیاط منتقل کردیم و دوباره تیغه کردیم.
♠️ کم کم مردم فهمیدند که نعش شیخ نوری در خانه است می آمدند پشتدیوار فاتحه می خواندند و می رفتند. از گوشه و کنار پیغام میدادند امامزاده درست کردید؟! ۱۸ ماه از شهادت شیخ گذشته بود. بازاری ها بخیال میافتند دیوار را بشکافند و جنازه را برداشته دورشهر بیفتند و وااسلاما و واحسینا راه بیندازند. پیراهن عثمان برای مقصد خودشان.
🕌حاج میرزا عبدالله سبوحی واعظ میگوید یک روز زمستانی خانم شیخ مرا خواست. دیدم زار زار گریه میکند گفت دیشب مرحوم آقا رو خواب دیدم که خیلی خوش و خندان بود ولی من گریه میکردم آقا به من گفت گریه نکن همان بلاهایی را که سر سیدالشهدا آوردند ، سر من هم آوردند. اینها می خواهند نعش مرا در بیاورند زود آن را به قم بفرست.
همان شب تیغه را شکافتیم و نعش را در آوردیم. با اینکه دو تابستان از آن گذشته بود و جایش هم نمناک بود اما جسد پس از ۱۸ ماه همانطور تر و تازه مانده بود فقط کفن کمی زرد شده بود به دستور خانم دوباره کفن کردیم و نمد پیچ نمودیم به مسجد یونس خان بردیم و صبح به اسم یک طلبه که مرده آنرا با درشکه به امامزاده عبدالله بردیم و صبح جنازه را با دلیجان به طرف حضرت معصومه حرکت دادیم.
شیخ شهید در زمان حیات خود در صحن مطهر برای خودش مقبرهای تهیه کرده بود و به سید موسی متولی آن گفته بود این زمین نکره یک روز معرفه خواهد شد
نزدیک قم کاغذ به متولی نوشتیم که زنی از خاندان شیخ فوت کرده می خواهیم در مقبره شیخ دفنش کنیم و به هادی پسر شیخ سپردیم در هنگام دفن جلو نیاید تا فکر کنند واقعا میت زن است و قضیه لو نرود. شب جنازه در مقبره ماند صبح خیلی سریع قبری به حد نصاب شرعی کندیم و با مهر تربتی که خانم داده بود جنازه را درون قبر گذاشتیم نعش پس از ۱۸ ماه کمترین بوی عفونتی نداشت.
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.
این آیه ای است که روی قبر شهید حاج شیخ فضل الله نوری نوشته شده است .
📗کتاب «سرّ دار» به قلم تندرکیا نوه شیخ شهید& نشر صبح ۱۳۸۹/ چاپ سوم - ص ۵۲ - ۷۲
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
⭕️ گلايه اى كه قصد داشتم از دوستان هم لباسى خودم بكنم اين است... 👇
علامه مصباح رضوان الله علیه:
🔻اميرالمؤمنين(ع) به ميثم فرمود: چگونه است حال تو آن هنگامى كه تو را بر چوبه اى از نخل به دار بياويزند، زبان تو را ببرند و بعد نيزه به شكم تو بزنند؟ ميثم از حضرت سؤال كرد كه آيا در آن حال من مسلمان هستم؟ حضرت فرمود:آرى.
ميثم جواب داد: خوشحال مىشوم.
🔺على(ع) باز فرمود: پس بدان كه تو را به تبرّى جستن از من دعوت مىكنند، تا بگويى من از على(ع) بيزار هستم. آيا اين كار را خواهى كرد؟ فرمود: به خدا قسم تا زمانى كه نفس داشته باشم اين كار را نخواهم كرد. پس على(ع) به او اين گونه بشارت داد كه بدان در بهشت با من خواهى بود.
👈 گلايه اى كه قصد داشتم از دوستان هم لباسى خودم بكنم اين است كه ما در مسائل مربوط به «امر به معروف و نهى از منكر» مطلب را مىرسانيم به جايى كه اگر ضرر جانى در كار باشد، تكليف ساقط است. اما آيا ميثم نمىدانست اگر جانش در خطر باشد، حفظ جان واجب است و بايد تقيه كرد؟ مگر نه اين كه اگر اين بزرگواران زنده مىماندند، مىتوانستند زمان بيش ترى را براى تعليم معارف به مردم صرف كنند؟ و مگر نه اين كه با كشته شدن امكان انجام وظيفه تعليم از ايشان سلب مىشد؟ مناسب بود حداقل تقيه مىكردند؛ چرا اين بزرگان تقيه نكردند؟ دليل شرعى آن ها چه بود؟
💠 كسى كه شايد بهترين كار را در اين زمينه انجام داد، حضرت امام بود. اولين فتواى صريح ايشان اين بود كه تقيه در مورد امور مهم حرام است، و لو بلغ ما بلغ. ديگران چنين فتوايى را نمىدادند، چون تحقيق نكرده بودند، و جرأت نمىكردند كه چنين فتوايى بدهند، چون در اين زمينه كم كار شده بود .
📚 آذرخشی دیگر از آسمان کربلا ص ۸۰
#میثم_تمار
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
⁉️ آیا #شیخ_فضل_الله با رای مردم مخالف بود؟
علامه مصباح رضوان الله علیه:
🔻غربزدگان با استفاده از فرهنگ غربى و تجربه تاريخى اروپا كه در مقابل سلطنت استبدادى، دمكراسى ليبرال را مطرح كرده بودند، گفتند: مشروطه، يعنى سلطنت مشروط به رأى مردم، يعنى سلطنتى كه مشروط به موافقت مردم است.
ومسأله احكام خدا براى اين ها مطرح نبود.
🔰علماى نجف چون از محيط ايران دور بودند، بيش تر روى جنبه تئورى قضيه فكر مى كردند كه وقتى مى گوييم سلطنت مشروط؛ يعنى سلطنت مشروط به اسلام .
🔖امّا علمايى كه در داخل بودند و بيش از بقيه شيخ فضل الله، مى ديدند كسانى دارند از اين فضا استفاده مى كنند. وقتى مى گويند سلطنت مشروطه، يعنى مطلقاً مشروط به رأى مردم.
👈اين بود كه مثل شيخ فضل اللّه نورى و ديگران را به حركت درآورد كه اين حركت از مسيرى كه ما مى خواستيم دارد منحرف مى شود. آن چه ما مى خواستيم اين بود كه احكام اسلام در سايه مشروطيت تحقق پيدا كند و دست دشمنان از كشوراسلامى كوتاه بشود. دارد عكس قضيه مى شود. دشمنان با اياديشان دارند نفوذ پيدا مى كنند و احكام اسلام دارد به فراموشى سپرده مى شود. اين بود كه با تلاش هاى مرحوم شيخ فضل اللّه، آن مادّه شريفه ابديه گنجانيده شد كه بايد در مجلس پنج نفر از علماى طراز اول وجود داشته باشند كه اين مقررات مجلس را چك كنند؛ يعنى اين ها كأنه يك « #حق_وتويى »؛ داشته باشند
۷۹/۳/۲۶
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
چله زیارت عاشورا تا محرم
متن زیارت عاشورا:
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ، وَابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللهِ وَابْنَ ثارِهِ، وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعاً سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، یا اَباعَبْدِاللهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ، وَجَلَّتْ وَعَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَعَلى جَمیعِ اَهْلِ الاِْسْلامِ، وَجَلَّتْ وَعَظُمَتْ مُصیبَتُکَ فِى السَّمواتِ، عَلى جَمیعِ اَهْلِ السَّمواتِ، فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ، وَاَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللهُ فیها، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُمْ، وَلَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ، بَرِئْتُ اِلَى اللهِ وَاِلَیْکُمْ مِنْهُمْ، وَمِنْ اَشْیاعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ وَاَوْلِیآئِهِم، یا اَباعَبْدِاللهِ اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ، وَلَعَنَ اللهُ آلَ زِیاد وَآلَ مَرْوانَ، وَلَعَنَ اللهُ بَنى اُمَیَّةَ قاطِبَةً، وَلَعَنَ اللهُ ابْنَ مَرْجانَةَ، وَلَعَنَ اللهُ عُمَرَ بْنَ سَعْد، وَلَعَنَ اللهُ شِمْراً، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَاَلْجَمَتْ وَتَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ، بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى، لَقَدْ عَظُمَ مُصابى بِکَ، فَاَسْئَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَ مَقامَکَ وَاَکْرَمَنى بِکَ، اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمام مَنْصُور مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، اَللّـهُمَّ اجْعَلْنى عِنْدَکَ وَجیهاً بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ، یا اَبا عَبْدِاللهِ، اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلى اللهِ وَاِلى رَسُولِهِ، وَاِلى اَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَاِلى فاطِمَةَ، وَاِلَى الْحَسَنِ وَاِلَیْکَ بِمُوالاتِکَ، وَبِالْبَرآئَةِ مِمَّنْ اَسَسَّ اَساسَ ذلِکَ، وَبَنى عَلَیْهِ بُنْیانَهُ، وَجَرى فى ظُلْمِهِ وَجَوْرِهِ عَلَیْکُمْ، وَعلى اَشْیاعِکُمْ، بَرِئْتُ اِلَى اللهِ وَاِلَیْکُمْ مِنْهُمْ، وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللهِ، ثُمَّ اِلَیْکُمْ بِمُوالاتِکُمْ وَمُوالاةِ وَلِیِّکُمْ، وَبِالْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِکُمْ وَالنّاصِبینَ لَکُمُ الْحَرْبَ، وَبِالْبَرآئَةِ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ، اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ، وَوَلِىٌّ لِمَنْ والاکُمْ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداکُمْ، فَاَسْئَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِیآئِکُمْ، وَرَزَقَنِى الْبَرآئَةَ مِنْ اَعْدآئِکُمْ، اَنْ یَجْعَلَنى مَعَکُمْ فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ، وَاَنْ یُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْق فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ، وَاَسْئَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَاللهِ، وَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارى مَعَ اِمام هُدىً ظاهِر ناطِق بِالْحَقِّ مِنْکُمْ، وَاَسْئَلُ اللهَ بِحَقِّکُمْ وَبِالشَّاْنِ الَّذى لَکُمْ عِنْدَهُ، اَنْ یُعْطِیَنى بِمُصابى بِکُمْ اَفْضَلَ ما یُعْطى مُصاباً بِمُصیبَتِهِ، مُصیبَةً ما اَعْظَمَها وَاَعْظَمَ رَزِیَّتَها فِى الاِْسْلامِ، وَفى جَمیعِ السَّمواتِ وَالاَْرْضِ، اَللّـهُمَّ اجْعَلْنى فى مَقامى هذا مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ، اَللّـهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَمَماتى مَماتَ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، اَللّهُمَّ اِنَّ هذا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَیَّةَ، وَابْنُ آکِلَةِ الاَْکبادِ، اَللَّعینُ ابْنُ اللَّعینِ، عَلى لِسانِکَ وَلِسانِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، فى کُلِّ مَوْطِن وَمَوْقِف وَقَفَ فیهِ نَبِیُّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، اَللّـهُمَّ الْعَنْ اَبا سُفْیانَ وَمُعوِیَةَ وَ یَزیدَ بْنَ مُعاوِیَةَ، عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللَّعْنَةُ اَبَدَ الاْبِدینَ، وَهذا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیاد وَآلُ مَرْوانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَیْنَ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْهِ، اَللّـهُمَّ فَضاعِفْ عَلَیْهِمُ اللَّعْنَ مِنْکَ وَالْعَذابَ، اَللّـهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ فى هذَا الْیَوْمِ، وَفى مَوْقِفى هذا وَاَیّامِ حَیاتى، بِالْبَرآئَةِ مِنْهُمْ وَاللَّعْنَةِ عَلَیْهِمْ، وَبِالْمُوالاتِ لِنَبِیِّکَ وَ آلِ نَبِیِّکَ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمُ اَلسَّلام
* سپس صد مرتبه مى گویى: اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّل ظالِم ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَآخِرَ تابِع لَهُ عَلى ذلِکَ، اَللّـهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ، وَشایَعَتْ وَبایَعَتْ وَتابَعَتْ عَلى قَتْلِهِ، اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً * آنگاه صد مرتبه مى گویى: اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ * سپس مى گویى: اَللّـهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِم بِاللَّعْنِ مِنّى، وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَالرّابِعَ، اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً، وَالْعَنْ عُبَیْدَ اللهِ بْنَ زِیاد وَابْنَ مَرْجانَةَ وَعُمَرَ بْنَ سَعْد وَشِمْراً، وَآلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زِیاد وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ * آنگاه به سجده مى روى و مى گویى: اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَالشّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ، اَلْحَمْدُ للهِِ عَلى عَظیمِ رَزِیَّتى،اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ، وَثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْق عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ، اَلَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ».
⭕️ #مباهله با دُردانه های خدا
مرحوم علامه مصباح:
🔻 هنگامى كه خبردعوت پیامبر (ص) منتشر شد و به آنجا رسيد، گروهى از علماى نجران براى بحث و مناظره با پيغمبر(ص) به مدينه آمدند.
علماى نجران در بحث محكوم شدند ولی گفتند مباهله کنیم
🔻زمانى كه دو طرف بحث نمىتوانستند يكديگر را قانع كنند، مقابل هم مىايستادند و به اين صورت نفرين مىكردند: «خدايا! هر يك از ما را كه بر باطل هستيم با عذاب خود هلاك كن!»
🌹هنگام مباهله،پیغمبر (ص) فقط على بن ابى طالب، فاطمه زهرا، امام حسن و امام حسين را با خود همراه كردند.
👈اسقف نجران هنگامى كه از دور چهرههاى نورانى آن بزرگواران را ديد به نصارى گفت:
من چهره كسانى را مىبينم كه اگر از خدا بخواهند كوهى را از جا بكند، خداوند دعاى آنها را مستجاب خواهد كرد. با چنين كسانى مباهله نكنيد كه آتشى نازل خواهد شد و همه شما در آن خواهيد سوخت و تا روز قيامت هيچ نصرانىاى در عالم باقى نخواهد ماند؛ پس برگرديد و از اين مباهله صرف نظر كنيد!
🔸در نهايت نيز علماى نجران حاضر به مباهله با پيامبر(ص) نشدند و دادن جزيه را پيشنهاد كردند.
📚درپرتو ولایت ص ۴۴
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
#آقا_نریمان
اگر بخواهیم در چند کلمه او را توصیف کنیم باید بگوئیم #روضه خوان #جانباز و پیر غلام مخلص در خانه ی اهل بیت علیهم السلام.
مردی که هیچ وقت از عزاداری خسته نشد و #امام_حسین را همیشه در اولویت قرار داد.
ویژگی های زیبایی که موجب عزیز شدن #آقا_نریمان در دل نوکران اهل بیت علیهم السلام شده همان #نریمان_پناهی که هنوز هم روحیه ی #جبهه، ارتباط با #شهدا و اعتقاد به #رهبری در دل و زبانش دیده می شود.
حال این روزها کلیپی از او منتشر شده که حرف هایی از سر دل و احساسات بر خلاف حرف های قبلی وی که تاکید بر رعایت پروتکل ها داشت در آن دیده می شود، کلماتی که نه در #عقلانیت_دینی می گنجد و نه هیچ گزاره ی فقهی ای آن را تایید می کند و حتی احتمال تقطیع یا نفهمیدن قرائن مقصوده کلام وی نیز وجود دارد کما اینکه گاها خود ایشان کلماتی را بی قرینه بیان می کنند اما مقصودشان چیز دیگری بوده.
اما در فرض صحت و کامل بودن این کلیپ ها به راستی این اشتباهات ریشه در چه دارد؟
اشتباهاتی که منحصر در ایشان نمی باشد بلکه بسیاری از بدنه ی هیئتی مبتلای به آن می باشند، اما این به معنای نفی ارزش هیئت و نوکران اهل بیت علیهم السلام نمی باشد بلکه مشکل بسیار ریشه ای تر از آنچه که به ظاهر می نماید می باشد.
اگر بخواهیم عمیق تر به مساله نگاه کنیم مشکل بر می گردد به تفکری که منجر شد تا عقلانیت دینی و توجه به مبانی معرفتی #اسلام و #عاشورا در هیئات کمرنگ شود و از آن طرف صرفاً به مسائل احساسی پرداخته شود و عزاداری ها با جمود فکری برگزار شود و در نتیجه کار را به جایی برساند که بعضاً بدیهی ترین مسائل دین جزو غریب ترین مسائل قرار بگیرد و حتی هدف این عزاداری ها هم فراموش شود.
آن #محرم و #صفری که اسلام را زنده نگه داشت #عزاداری با تکیه بر اهداف قیام #اباعبدالله و حرکت به سمت جامعه ی تمدنی و مهدوی بود نه هیئتی صرفا منجمد و عزاداری محور.
آنچه که بزرگان به ما آموخته اند گریه ای که همراه با توجه به ارزش ها و مبانی دین باشد، گریه بر امام حسین با تمامی شوون حضرت نه بخشی از آن ؛ این #گریه است که ارزش ها را می آفریند و ما را به آن هیئت آرمانی ای میرساند که #رهبری بارها توصیف کردند و معدود افرادی به آن توجه کرده اند.
کلام آخر آنکه اگر مشکلاتی در گفتار و رفتار هیئتی ها دیده می شود ریشه در آن دارد که آن کس که باید یاد می داده امام حسین را ناقص معرفی کرده و ان شاءالله که این بی توجهی های به مبانی معرفتی اسلام بی غرض صورت گرفته باشد.
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
حجتالاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهوری سیزدهم گفت: برگزاری آبرومندانه و سطح بالای مراسم تحلیف رئیس جمهور سیزدهم با حضور مقامات از دهها کشور خارجی نشان میدهد که ادعای اینکه ملت ایران منزوی شده حرف جاهلان است.
وی افزود: کسانیکه دم از منزوی شدن ملت ایران میزنند فقط دشمنان و جاهلان هستند و این افراد و این کشورها باید آرزوی منزوی شدن ملت ایران را به گور ببرند و همگان باید بدانند که ملت ایران همیشه زنده است.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: کشوری که زنده است هیچ وقت منزوی نمیشود. آمریکا و متحدانش ببینند که منطقه در زیر نفوذ آنها است یا ایران.
نبویان خاطرنشان کرد: آمریکاییها سری به کشورهای عراق، سوریه و لبنان و ... بزنند ببیند که آنها در آنجا حضور دارند یا جمهوری اسلامی ایران؛ و اینها از جمله شواهد زنده و پویا بودن ملت و کشور ایران است.
وی افزود: ملت ایران هیچگاه منزوی نخواهد شد و با همتی که دارد به اهداف بلندش که شرافت و عزت در سطح جهان است میرسد. ما به مرزهای ایران محدود نیستیم. ملت ایران برای جهان تمدنساز خواهد شد و انشاءالله تمدن اسلامی را جهانی خواهد کرد.
به گزارش فارس مراسم تحلیف رئیس جمهور سیزدهم با حضور 115 مقام رسمی از 73 کشور جهان برگزار شد
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
🔻دبیرکل حزب الله عراق اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی:
🔳 کسانیکه نایب امام(عج) را حمایت نمی کنند از امام عصر(عج) حمایت نخواهند کرد
◻️ ایران، بهشتی در میان کشورهای جهان می باشد، حضور ایران در جبهه مقاومت و حضور مقام معظم رهبری نشانه قدرت این جبهه است.
◻️ شهید سلیمانی، فردی ایرانی بود، اما در عمل به همه امت اسلام می اندیشید.
امام خامنه ای در نگاه شهید سلیمانی، ولی فقیه زمان و جانشین امام عصر (عج) بود و به همین دلیل خود را در ایشان فنا کرده بود و همواره از معظم له تبعیت می کرد.
◻️سید حسن نصرالله معتقد بود و می فرمود؛ او(حاج قاسم سلیمانی) پس از امام خامنه ای، حجت خدا بر ماست، در عین حال که سید حسن نصرالله هم به حاج قاسم عشق می ورزید و او را فرمانده ای مقتدر و معتقد می دانست.
https://hawzahnews.com/xbgLd
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
هدایت شده از هیئت فاطمیون قم
﷽
🏴 #اعلام_مراسم
#دهه_اول_محرم_الحرام_۱۴۴۳
هیأت فاطمیون قم
سخنران:
حجت الاسلام علی دانش
بانواے:
حاج مهدی سلحشور
کربلایی محمدجواد احمدی
زمان:
دوشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰
به مدت ۱۰ شب از مغرب و عشاء
مکان:
میدان بسیج، حسینیه فاطمیون قم
دسته عزاداری شام غریبان از محل حسینیه بطرف حرم مطهر برگزار خـــــواهـــد شـــد
⚠️ ورود برای عـمـــــوم آزاد اســت
مراسـم با رعـــــایت پروتکـــل هـای
بهداشتـی برگزار خـــــواهـــد شـــد.
(مــاسـک،زیر انداز،فاصله گذاری)
⚠️عزیزانی که دارای علائم بیماری
هستند از شـــــرکت در مـــــراســـم
خــــــــــودداری نـــــمـــــایـــــنـــــد.
پخش زنده مراسم از طریق شبکه قرآن و
صفحات مجازی قابل مشاهده میباشد
____
✅ کانال رسمی #هیئت_فاطمیون_قم
@fatemiyoun_ir
حسینیه اندیشه
🔰 آماده سازی غرفه حسینیه اندیشه در هیئت فاطمیون قم
به لطف الهی و مدد حضرت اباعبدالله علیه السلام امسال غرفه حسینیه اندیشه در هیئت فاطمیون قم با محتوای: معرفی کتاب های عمیق و فکری در موضوع نهضت اباعبدالله، پرسش و پاسخ اعتقادی با حضور کارشناس اعتقادی فعالیت می کند.
منتظر شما در حسینیه اندیشه هستیم.
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| «باب الحسین اوسع»
🔺گزیدهای از بیانات مرحوم آیت الله مصباح یزدی در باب «اهمیت عزاداری»
📎به همراه تصاویری منتشر نشده از عزاداری طلاب مدرسه علمیه رشد محضر مرحوم آیت الله مصباح یزدی
📽 مشاهده فایل با کیفیت بالا، در کانال آپارات:
https://aparat.com/v/Brvw1
🏴@mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #استوری
🔰 اگه یکی از ما نبود بقیه یادش بکنن سال دیگه تو روضه ها...
🔸 به مناسبت اولین محرم بدون حضور استادمان علامه مصباح رحمه الله
#نشر_دهید
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آذرخش_کربلا 1⃣
علامه مصباح رحمه الله:
🔺 دینی که جا دارد مثل حسینی با تمام بستگانش حتی با طفل شیر خواره اش برایش شهید شود آیا من و شما در برابرش مسوولیتی نداریم؟
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe
هدایت شده از آیت الله محمود رجبی
R14000518 Tamadon-32Kbps.mp3
14.61M
🎧 #صوت_کامل شب اول محرم
📗 «شاخصهای جوان تراز تمدن نوین اسلامی»
🔸 موضوع جلسه اول: تعریف «تمدن نوین اسلامی و جایگاه آن در آیات و روایات»
۱۴۰۰/۰۵/۱۸
📝 @mahmoodrajabi_ir
علامه مصباح رحمه الله:
در فرهنگ ما بزرگترين سرمايه زن حياست، اما در ارتباط با مصاديق اين مفهوم ارزشى، جامعه ما افراطهاى بىجايى دارد. دختر عفيف و با حجاب را چنان تربيت مىكنند كه نتواند جلوى مرد نامحرم حرف بزند و به او تفهيم مىكنند كه اين عمل بازتاب حياست!
از نظر اسلام، يك زن بايد قدرت سخن گفتن در برابر ديگران را در خود بپروراند، اما بسيار بجا و پسنديده است كه آنجا كه نبايد حرف بزند، حرف نزند و يا صدايش چنان نرم و نازك نباشد كه ديگران را تحريك كند؛ اما نبايد او را عادت داد كه اصلا نامحرم صدايش را نشنود. درواقع ما نتوانستهايم مسائل و جنبههاى مختلف را از هم تفكيك كنيم.
اگر سخن گفتن زن در برابر ديگران ناپسند مىبود، حضرت زهرا(عليها السلام) كى مىتوانست، در مسجد مدينه، آن خطبه غراء را ايراد كند؟ يا زينب كبرى(عليها السلام) كى مىتوانست، در مجلس ابن زياد، خطبه بخواند؟ بله شرع مىگويد: نبايد چنان سخن گفت كه موجب تحريك و انحراف ديگران گردد و نحوه حرف زدن بر انگيزنده شهوت باشد والا شايسته نيست كه زن توان حرف زدن نداشته باشد.
افراطها و به معنايى تفريطهايى ما در يك سرى مسائل ـ بخصوص ارزشهاى اخلاقى و تربيتى ـ داريم كه آثار بدى بر جاى گذاشته است.
ره توشه جلد اول
💠 حسینیه اندیشه
🔸 ما را در ایتا دنبال کنید:
@hoseinieandishe