#اطلاعیه
🔹پیام استاد حسینی نسب زید عزه:
خبردار شدم که استاد عزیزم حاج آقای ترابی شهرضائی که مدت دوسال پیش ایشان #رجال می خواندم (سال های 83 تا 85) به رحمت خداوند رفتند.
🔺ان شا الله خداوند ایشان را آمرزیده و در جوار رحمت خویش پناه دهد. روحشان شاد ان شا الله
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
💥 کمپین بزرگ حمایت از پیامرسان ایتا
♦️ما خواهان افزایش سرورها و امکانات این پیامرسان خوب هستیم👇
https://my.farsnews.ir/c/20105
هرچقدر تعداد امضاها بیشتر باشه امکان رسیدگی به این موضوع مهم بیشتر میشه.
✅ همگی شرکت کنید و برای بقیه بفرستید
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
هدایت شده از اطلاع رسانی ایتا
🆕 عرضه نسخه جدید ویندوز
به اطلاع کاربران عزیز میرساند #نسخه_ویندوز_ایتا به ورژن 3.7.3 بروزرسانی شد:
🔹 این نسخه از نمایش آلبوم و سایر قابلیتهای جدیدی که پیشتر در برنامه اندروید ارائه شده است پشتیبانی میکند
🔸 ورژن جدید بصورت خودکار برای کاربران نسخه ویندوز بروزرسانی میشود. همچنین از طریق وبسایت رسمی ایتا نیز قابل دریافت میباشد:
https://eitaa.com/dl/win
•┈••✾••┈•
🔰کانال رسمی اطلاعرسانی ایتا:
https://eitaa.com/eitaa
هدایت شده از اطلاع رسانی ایتا
📢اطلاعیه
🔹اخیرا مشاهده شده است که عدهای سودجو با شگرد افزایش اعضای کانال(ممبرگیری)، اقدام به درخواست کد ورود به برنامه از سازندگان کانال مینمایند
⚠️از عموم کاربران ایتا تقاضا میشود هرگز و تحت هیچ عنوانی کد فعالسازی اکانت خود را در اختیار سایرین قرار ندهند
‼️توجه داشته باشید که در صورت غفلت از این موضوع مهم، امکان هرگونه سوء استفاده از حساب کاربری شما وجود خواهد داشت
🔹از مخاطبان ارجمند تقاضا میشود این اطلاعیه را در گروهها و کانالهای خود بازنشر نمایند
•┈••✾••┈•
🔰کانال رسمی اطلاعرسانی ایتا:
https://eitaa.com/eitaa
#نظر_سنجی
⁉️به نظر شما کدام مَدرس برای تدریس سال آینده(تحصیلی) کتاب کفایه استاد حسینی نسب مناسب میباشد؟
👇نظر بدید👇
♨️ EitaaBot.ir/poll/yxkp6?eitaafly
♨️ EitaaBot.ir/poll/yxkp6?eitaafly
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 @hoseininasab
NoorHadith(Ver.1.0.9).apk
13.65M
#نرم_افزار
✍️نرم افزار جامع الاحادیث
💯 (آخرین نسخه: ۱.۹ )
#جامع_الاحادیث همراه، نسخه موبایلی پایگاه اینترنتی جامع الاحادیث است که برای استفاده در تلفنهای همراه با سیستم عامل اندروید تهیه شده و به صورت آنلاین و هوشمند از آن پایگاه سرویس میگیرد.
🔸در این نرم افزار علاوه بر عرضۀ مجموعه روایات موجود در 199 عنوان از مصادر حدیثی شیعه شامل حدود 400 هزار روایت و ترجمهها و شروح نگاشته شده بر آنها، احادیث مرتبط و اطلاعات مربوط به اسناد روایات نیز ارائه شده است.
🔹همچنین امکانات متنوع پژوهشی از قبیل جستجوی مناسب، انتخاب و دسته بندی احادیث دلخواه، ایجاد قفسه کتاب، درج نمایه بر احادیث و .... برای کاربران فراهم آمده و کاربران میتوانند پس از قطع ارتباط با شبکه، به صورت #آفلاین از اطلاعات ذخیره شده در نرم افزار همراه خود استفاده نمایند.
⚠️برای دوستان خود ارسال نمایید!
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
🙏 یه خواهشـ عاجزانــه
♦️ طلاب گرامی قبل از هرگونه پرسش از مدیر کانال لطفا فهرست کانال را به دقت بازبینی بفرمایند 👇
فهرست موضوعی مطالب کانال
💞شدیــدا محتاج دعـای خیر شمـا بزرگواران هستیمــ ...
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 @hoseininasab
🔹 # پرسش_از_استاد
💯 منظور از #اجتهاد
⚠️ متن زیر نوشته خود استاد است:
🔺برخی از دوستان تقاضا کردند که جزوه ام را درباره اجتهاد بفرستم. مصلحت نمی بینم که اصل جزوه پخش گردد، ولی اجمالا قول مختار را توضیح می دهم....خواندنش خالی از فایده نیست.
واژه اجتهاد مثل واژه اجماع تطور تاریخی دارد. در آثار قدما به ویژه تا زمان محقق حلی (متوفای 676 ه.ق)، به مفهوم «تشریع قانون توسط فقیه در مواردی که نصی وجود ندارد» به کار می رفت که همان معنایی است که شاگردان ابو حنیفه به کار می بردند و علمای شیعه نیز با آن مخالفت می کردند. درست مثل واژه اجماع که در ابتدا در معنای «اتفاق اهل الحل و العقد» به کار می رفت و علمای شیعه با آن مخالف بودند.
🔸 حنفی ها می گفتند: یک وقت از طرف شارع دلیلی داریم و تابع آن هستیم. یک وقت دلیلی نداریم و فقیه در اینجا (در مواردی که نصی نیست) بر اساس اجتهادش جعل قانون می کند. این اجتهاد در روایات ما بشدت محکوم شده است و در سیر تاریخی کتب اصولی، تا قبل از محقق حلی، اجتهاد غالبا به این معنا مطرح شده و رد شده است.
💠 به نظر من ردشان هم به جا بود، چرا که طبق مبانی شیعه فقیه موظف است قانون خدا را کشف کند نه این که قانون بسازد. ریشه این قضیه هم همانند اجماع به این جا برمی گشت که چون عامه ولایت و امامت را قبول نکردند، بعد از ارتحال پیامبر (ص) با یک خلأ بسیار بزرگی مواجه شدند.
قرآن حدود ۵۰۰ آیات الاحکام دارد و احادیث احکامی و فقهی رسول خدا هم از چند هزار تجاوز نمی کند(بعد از حذف تکراری ها)، لذا اجماع، قیاس ، آراءصحابه، اجتهاد و استحسان فقیه نیز را به عنوان راه های کشف احکام مطرح کردند.
مرحوم محقق حلی در مورد اجتهاد همان کاری را کرد که سابقا فقهای شیعه درباره اجماع کرده بودند. ایشان تعریفی از اجتهاد را ارائه کرد و فرمود: «الاجتهاد هو بذل الجهد من الفقیه فی استنباط الاحکام الشرعیه.» این معنا مورد قبول شیعه است و با مبانی شیعه سازگاری دارد. فقیه باید تلاش کند و حکم الهی را کشف کند و در اختیار دیگران قرار دهد. این معنا طبق مبانی شیعه، نه تنها ممدوح بلکه واجب کفایی است.
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
💠 #پرسش_از_استاد
پرسش
❓نظر شما در مورد رویت ماه با چشم مسلح و غیر مسلح چیست?
✅ پاسخ:
🔰در مورد قضیه رویت هلال عرض کنم که تكوينا ماه دو حالت دارد:
الف) حالت مقارنه: زمانى است كه ماه در تحت الشعاع خورشيد قرار مىگيرد که اصطلاحا به آن محاق می گویند و در این حالت به هيچ وجه با چشم معمولى قابل رؤيت نيست.
ب) حالت ولادت: زماني است كه ماه از محاق و تحت الشعاع خارج مىشود و ماه نو و جديد آغاز مىگردد؛ و در لغت و عرف از آن به هلال تعبير مىكنند. به عبارت ديگر، اوّلين زمان ولادت، همان اوّلين زمان از هلال خواهد بود.
🔺آنچه به عنوان ملاک در روايات وارد شده، (28 روایت در باب سوم کتاب الصیام از جلد دهم وسائل الشیعه) عنوان مركّب «رؤية الهلال» است. در اين عنوان، دو كلمه «رؤيت» و «هلال» وجود دارد.
🔵 بحث در اینجاست که عنوان #رویت در این اخبار طريقيّت دارد يا موضوعيّت.
🔸كسانى كه رؤيت با چشم مسلّح را كافى مىدانند، رویت در اخبار را طریقی دانسته اند و گفته اند گرچه در روايات، كلمه «رؤيت» آمده، امّا از ادلّه استفاده مىشود كه ملاك وجود واقعى هلال است. مهم احراز هلال در واقع(حالت ولادت ماه) است. چشم عادی یک ابزار را برای احراز این حالت است و از هر راه دیگری نیز این هلال احراز شور اول ماه ثابت می شود. به عبارت دیگر، به «أصالة الإطلاق» استدلال نمودهاند و وجود فرینه ای بر تقیید به چشم معمولى و عادى را نپذیرفته اند. یعنی همانطور كه احراز حلال(حالت ولادت) با ابزارى مانند عينك كفايت مىكند، رؤيت با ابزار قوىتر نیز كه در واقع تغييرى ايجاد نمىكند کافی خواهد بود.
🔷 نظیر همین بحث در #فلس_ماهی نیز مطرح است. ملاك حلّيت وجود فلس است. حال، اگر فلس يك نوع ماهى با چشم معمولى ديده نشود، امّا به وسيله ابزاری مثل نذره بين بتوان آنرا مشاهده كرد يا اينكه عرف عام نتوانند فلس آن را تشخيص دهند، ولى عرف خاص بگويند كه داراى فلس است، کدام تعیین کننده است؟
🔺كسانى كه رؤيت هلال با چشم مسلّح را كافى نمىدانند، ادّعاى انصراف رؤيت در اخبار به ديدن با چشم معمولى را مطرح کرده اند. بدین ترتیب، حتی رؤيت كسانى كه قدرت ديد فوقالعادهاى دارند نیز نباید کافی باشد.
(ر.ک: الصوم فى الشريعة الإسلاميّة الغرّاء، ص 144.؛ چند نكته مهمّ در باب رؤيت هلال، ص 10.)
💯به نظر بنده، بايد ديد #منشأ_انصراف چيست؟
انصرافی معتبر است که منشأ آن غلبه استعمال در یک طرف با ندرت استعمال در طرف مقابل باشد.
كلمه رؤيت همانطور كه در ديدن با چشم معمولى استعمال شده، در ديدن با ابزارى مانند عينك، يا ذرّه بين و يا دوربين به صورت حقيقى استعمال مىشود. در نتیجه، این انصراف را نمی توانیم بپذیریم. برخی اساتید ادعای انصراف به فرد متعارف را مطرح می کردند و می گفتند از انجا که رویت با چشم عادی، فرد متعارف رویت است، لذا ادله انصراف به رویت با چشم غیر مسلح پیدا می کنند.
❗️ این سخن را به صورت مبنایی قبول نداریم و صرف متعارف بودن را به عنوان منشا انصراف نمی پپذیریم. مبنای ما در اصول این است که تنها انصرافی حجت است که منشا ان کثرت استعمال در یک طرف با ندرت استعمال در طرف مقابل باشد.
♨️28 روايت در باب سوّم از ابواب شهر رمضان در جلد دهم وسائل الشيعه آمده است، که در آنها هیچ قرینه لفظیه ای بر تقیید وجود ندارد. انصراف را هم که نپذیرفتیم. در یک تقریب بناء و در تقریب دیگر مبناء. در نتیجه نمی توانیم از اطلاق دست بکشیم و به اين نتيجه رسیدیم كه حالت هلال ماه به هر طريقى كه احراز شود كفايت مىكند.
#ماه_رمضان
#اصول
#رویت_هلال
#عید_فطر
#اختلاف_فتاوا
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 @hoseininasab
#مشاوره
📚 مشاوره تحصیلی یکی از طلاب از استاد
♦️ موضوع : چگونگی قدم برداشتن در مسیر کسب علوم حوزوی ( در حد مطلوب مقدماتی )
✅ پاسخ استاد حسینی نسبــ
1⃣ فقه و اصول :
همین مکاسب، رسائل و کفایه ای را که می خوانید عمیق بخوانید.
♨️یعنی چهار مهارت را به دست آورید:
🔹مهارت اول: فهم مساله
🔹مهارت دوم: فهم و تبیین پاسخ نویسنده به آن مساله و دلیل وی بر این پاسخ
🔹مهارت سوم: استخراج آنچه گفته شده از متن
🔹مهارت چهارم: شناخت گلوگاه ها و محل های مناقشه در کلام نویسنده و فکر درباره آن. (چه ایراد را وارد بدانید و چه وارد ندانید. مهم آن است که گلوگاه بحث مستشکل با نویسنده را فهمیده و درباره آن فکر کرده باشید)در مورد این مهارت چهارم، [مطالعه] #حواشی به شما کمک می کند .
2⃣ #ادبیات_عرب در حد درست خواندن متن و فهم آن
3⃣ #منطق_کاربردی: در حد شناخت نوع استدلال و تطبیق وجود شرایط آن نوع در استدلال
4⃣ #رجال در حد شناخت اسناد ساده و متوسط نیز لازم است و هر کدام از این ها را در حدی که عرض کردم ندارید، باید تحصیل کنید.
#مشاوره_تحصیلی
#روش_تحصیل
#کفایه
#رسائل
#مکاسب
#اجتهاد
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
💢 #نظرسنجی تغییر کرد
(به درخواست برخی طلاب گزینه #کلام_جدید اضافه گشت)
⚠️ طلاب عزیز دقت داشته باشند ، نظرسنجی زیر ملاک تصمیم گیری استاد قرار خواهد گرفت !
✅ برای دوره تابستانی تدریس چه درسی را پیشنهاد میکنید ؟
🔹گزینه ها :
1⃣ رجال کاربردی (تکمیلی )
2⃣ تاریخ اصول
3⃣ فلسفه (نهایه الحکمه بخش اول )
4⃣ فلسفه ( تحفه الحکیم )
5⃣ کلام جدید (با تکیه بر کتاب #فلسفه_دین آقای خسرو پناه)
💯شرکت در نظر سنجی 👇
EitaaBot.ir/poll/3yw5?eitaafly
EitaaBot.ir/poll/3yw5?eitaafly
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
💡 #نکات_طلایی
#امارات
🛑نظریات در مفاد #حجیت_امارات
✅پاسخ استاد :
🔰 تا آنجا که من تحقیق کرده ام، شش نظریه درباره مفاد ادله حجیت امارات مثل #خبر_ثقه ، فتواى فقيه، يد، #بينه و ... مطرح است که برای چهار قول از آنها در شیعه قائل یافته ام:
1⃣ آخوند خراسانی و من تبعه معتقدند تعبد به امارات مانند #خبر_واحد به معناى جعل منجزيت تكليف واقعى در صورت مطابقت اماره با واقع و جعل معذريت در صورت خطا و مخالفت اماره با واقع است.
در نتیجه خبر واحد مانند #قطع است که شارع هیچ حکمی را نه در مودی و نه در خود دلیل جعل نکرده است. يعنى اگر مطابق با واقع باشد منجزّ است و اگر مخالف باشد معذّر. و لذا موافقت و مخالفت آن در صورت مطابقت با واقع اطاعت و معصيت در صورت خطا و عدم مطابقت با واقع انقياء و تجرى محسوب مىشود.
(ر.ک: آخوند خراسانی، كفايه الاصول، 1: 44 و 49؛ محمد حسین اصفهانی، نهايه الدرايه، 3: 22- 23)
2⃣ شیخ انصاری و من تبعه معتقدند: تعبّد به طرق و امارات به معناى جعل #حكم_ظاهرى طريقى است و حجيت كه يك حكم وضعى و غير قابل جعل استقلالى است از جعل حكم تكليفى انتزاع میشود.
این قول از مجموع كلمات شيخ انصارى در باب جعل طرق و امارات و نيز در باب جعل احكام وضعى در مبحث استصحاب استفاده میشود.
3⃣ مرحوم مشکینی قول دیگری را مطرح می کند که مجعول در باب طرق و امارات حكم نفسى حقيقى است(نه حکم طریقی) و حجيت از آن حکم نفسی حقیقی انتزاع مىشود.
«حواشى مشكينى بر كفايه ج 2 ص 46- 47»
4⃣ آقاى خوئى در خصوص خبر ثقه و ميرزاى نائينى در تمامی امارات، ضمن مردود دانستن نظريه جعل حكم مماثل شیخ انصاری و مردود شمردن نظريه جعل منجزيت و معذريت آخوند خراسانی، تصريح مىكنند كه در باب امارات به طور كلّى شارع هیچ جعلى ندارد، حتی جعل معذریت و منجزیت. آقای خوئی در خصوص خبر ثقه و میرزای نائینی در تمامی امارات معتقدند: تمام حجج امور عقلائى محسوب میشوند كه شارع با مشى بر طبق آنها فقط آنها را امضاء و تاييد كرده است وقتى عقلاء بر طبق ظهورات يا خبر ثقه عمل میكنند يعنى به احتمال خلافى كه در مورد اماره داده مىشود اعتناء نمیكنند و اماره را مانند قطع طريق و كاشف و مُحرِز واقع میدانند.
(مصباح الاصول ج 2 ص 104، 152، 181 و ؛ 239)
به نظر میرزای نائينى در تمامی امارات و به نظر آقای خوئى در خبر ثقه هیچ حکمی جعل نشده است. صرفا الغاء احتمال خلاف صورت گرفته و دلیل ظنی به منزله قطع تلقی شده است.
( #تتميم_كشف )
«فوائد الاصول ج 3 ص 108 مصباح الاصول ج 2 ث 152، 181، 239»
مرحوم #امام_خمینی به شدت با این
برداشت، از ادله حجیت امارات مخالفند و برداشت آخوند را ترجیح می دهند. (ر.ک: امام خمینی، انوارالهدايه فی التعلیقه علی الکفایه، 1: 106- 107)
#اصول
#اماره
#ظن
#رسائل
#کفایه
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
🥇 #نکته_طلایی
#مشاوره_تحصیلی
#روش_تحصیل
💯اظهار نظر خواندنی استاد حسینی نسب در مورد کتب اصولی رایج حوزه
♦️ مراحل ، روش و کتب مناسب #تعلیم_اصول در سطح یک ...
✅ پاسخ استاد حسینی نسب:
✍🏻 هر چند کتاب درسی مهم است، ولی به نظر من مشکل اصلی در اصول در کتب درسی نیست❗️
‼️ مشکل اصلی در #روش_درس_خواندن طلاب و روش تدریس اساتید است. همین کتاب های رایج (الموجز و اصول فقه یا حلقه اولی یا الوسیط ) را بخوانید ولی
🔸اولا تلاش کنید که طلاب در مقام تعلیم، [هشت] مرحله را حتی المقدور انجام دهند:
1⃣ پیش مطالعه
2⃣حضور موثر و فعال در جلسه درسی (یعنی با تمرکز ذهنی، تعامل فکری، قصد قربت، حضور قلب، اخلاص و ...)
3⃣ مطالعه بعد از درس
4⃣مباحثه
5⃣ تحقیق و پژوهش در حواشی و منابع تکمیلی(به صورت مختصر (مثلا مراجعه به یک حاشیه بیشتر از کتاب) روزانه و مفصل برای یک موضوع در تعطیلات تابستانی)
6⃣تقریر نویسی
7⃣دوره
8⃣تدریس درس های قبلی
🔸ثانیا: روش تدریس اصول به آنها باید #روش_فعال باشد، نه منفعل. اصول باید با مثال های واقعی و کاربردی تدریس شود، نه صرف بیان کلیات با مثال های فرضی و دور از واقع.
مثلا استاد بعد از این که قاعده اصولی را به شاگردان یاد داد با ارائه مثال های واقعی از آنها بخواهد تا قاعده را اجرا کنند تا ببیند یاد گرفته اند یا نه.
♨️نه این که یک مطلب کلی را بگوید. سپس یک مثال فرضی و پرتی را مطرح کند، بعد هم عبارتی را ترجمه کند و همه بروند دنبال کارشان، آخر سال هم یک نمره بیست یا نزدیک به آن به شاگرد بدهند و همه دلخوش باشند که چه کلاس موفقی داشتیم.
البته، محصول چنین شیوه هایی چیزی جز جهل مرکب پروری نخواهد بود، کما نراه بالوجدان.
❗️ بهتر است ادامه ندهم که پای درد دل باز می شود و دلخوری های دیگران و حواشی غیر مفید فراوان.
✅ شما [اگر] روش تعلیم و آموزش طلاب و روش تدریس اساتید را به همان ترتیبی که گفتم اصلاح کنید، هر سه [کتاب] جواب خواهند داد و اگر اصلاح نکنید نتیجه گرفتن مشکل است.
📚 #کتب پیشنهادی:
✍🏻 ولی با این وجود اصول الفقه مرحوم #مظفر و #الوسیط آقای سبحانی را بهتر از [حلقات] شهید صدر می دانم.
الموجز اصلی که آقای سبحانی نوشته اند کتاب خوب و قابل استفاده فراوان برای مبتدی است، ولی این موجز الموجز در مواردی مغلق و مجمل شده است. بنده آن را نمی پسندم.
🔰 نقاط قوت و ضعف کتب
✍🏻 اولا عربی به کار رفته در [اصول فقه و الوسیط] با عربی که طلبه ها آموزش دیده اند، هماهنگ تر است.
عربی به کار رفته در #حلقات برای عرب زبان ها به ویژه #عراقی_ها بهتر است، نه برای غیر عرب هایی که عربی را با متون پایه اول و دوم و سوم حوزه تعلیم دیده اند.
🔹ثانیا: کتب سطح باید به گونه ای باشند که شخص را با #مکاتب_اصولی رایج نزدیک کنند به گونه ای که شخص یک کتاب را تعلیم ببیند و در آن کتاب امهات کتب هم عرض خویش را یاد گرفته باشد.
اصول الفقه مرحوم مظفر نسبت به مدارس اصولی نجف این ویژگی را دارد.
الوسیط آقای سبحانی نیز نسبت به مدارس اصولی قم این ویژگی را دارد.
ولی شهید صدر کتب حلقات را به گونه ای نوشته که مقدمه چینی برای اندیشه اصولی خودش است و آنچه آموزش میدهد با مکاتب اصولی قم بسیار فاصله دارد و نسبت به مکاتب اصولی نجف نیز #جامعیت لازم را ندارد. این ویژگی برای کتب آموزشی سطح نقطه ضعف است.
#اصول
#شهید_صدر
#اصول_مظفر
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 انعکاس در خبرگزاری رسمی حوزههای علمیه
📝 پویش بزرگ درخواست دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب
🔹 خبرگزاری رسمی حوزههای علمیه، «پویش بزرگ درخواست دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب» را منعکس کرد:
http://hawzahnews.com/news/903951
📌 مناهج:
تاکنون بیش از ۳۰۰۰ نفر از اساتید، فضلا و طلاب حوزههای علمیه به این پویش پیوستهاند.
✍🏻 برای شرکت در این پویش، نام و نام خانوادگی خود را به آی دی زیر ارسال کنید:
👇🏻
@Manahejj_Admin
☝️🏻
@Manahejj
Drive_2.20.222.01.40.apk
35.12M
#مشکل
#دانلود
#دریافت_صوت
📲 اپلیکیشن گوگل درایو
❇️ دوستانی که در دریافت فایل ها و صوت های کانال مشکل دارند اپ فوق را نصب کرده و لینک های دانلود را با این اپ باز نمایند !
♨️ با توجه به فواید بارگذاری صوت ها در فضای وب و قابلیت دریافت آن برای تمامی دوستان (از تمام پیام رسان ها) ، #اکثر صوت های استاد در این فضای ابری بارگذاری شده است .
🔑دریافت گوگل درایو از بازار اندروید
#اپلیکیشن
#صوت
#نرم_افزار
#راهنما
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e