#انگیزشی
طلبه یعنی....
📕 پایان تقریرات دروس الصلوة مرحوم میرزای شیرازی
🌀 احوال مُقرّر درس میرزا، جای تأمل داره!
🔹حالم به شدت مضطرب است. ذهنم درگیر است گرفتاری های زیادی دارم و غمها بر سرم آوار شده و به شدت تنگدستم و طلبکاران هر روز بهمنمراجعه میکنند.
🔺درد شدید مفاصل دارم و زانوهایم ورمکرده و شش ماه است خانهنشین و زمینگیر شدم و نمیتوانم به دکتر مراجعه کنم....
🔺غرض از بیان این احوالات این است که اگر در تقریر دروسم نقصی هست به خاطر این احوالات است لطفا شما خودتان به دیده انصاف اصلاح کنید...
ما کجاییم در این بحر تفکر تو کجا...
#روش_تحصیل
#اجتهاد
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
💯💯💯
🔹روش شناسی اجتهاد(فقهی) آیت الله #بروجردی
🔺توسط استاد حاج شیخ جواد #مروی
💠آیة الله حاج شیخ جواد مروی در سال تحصیلی 89-90 ذیل مباحث فقهی کتاب الحج، به درخواست دوستان چند جلسه روزهای پنجشنبه در مدرسه آیة الله گلپایگانی برگزار کردند و ضمن آن به صورت کارگاهی به تبیین منهج فقهی مرحوم آیة الله بروجردی و خصوص مبنای اصول متلقاة ایشان پرداختند به این صورت که سیر تحقیق و پژوهش را به رفقا إلقاء مینمودند و دوستان بعد از تتبع و تحقیق بحث را ارائه میدادند و استاد ضمن رفع ایرادات به جمع بندی مبحث میپرداختند.
⚠️5جلسه (به صورت کارگاهی)
♨️حجم کل فایل ها : کمتر از 30 مگا بایت (کیفیت : پایین)
#اصول_متلقاة
#روش_شناسی
#اجتهاد
#فقه
👇دریافت صوت ها👇
https://drive.google.com/drive/folders/1U1wUFn6uEEFZjKxInOGY2XM_Qn3Rg-D5?usp=sharing
🔻جهت سهولت در دریافت صوت ها، پیوند فوق را با اپلیکیشن گوگل درایو باز نمایید!
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
#دوره_تابستانی
#تاریخ_اصول
#اصول
#صوت
💠➖💠➖تاریـــخ اصـــول ➖💠➖💠
🎙برای دریافت صوت های دوره تابستان۹۹ استاد حسینی نسب با سرفصل #تاریخ_اصول به آدرس زیر مراجعه بفرمایید 👇
🔺ان شاءالله صوت ها به صورت روزانه در آدرس زیر بارگذاری خواهد شد !
🔹کیفیت صوت : بالا
👉 https://drive.google.com/folderview?id=1DPRN0kpwvepo0taJTQwrUjOygoOjoulA
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
⚠️ #اطلاعیه
💢 در پاسخ به سوال بسیاری از شاگردان گرامی استاد حسینی نسب:
🔹دوره #تاریخ_اصول از مورخ ۹۹/۰۵/۰۴ در موسسه عالی فقه و اصول(تحت اشراف مقام معظم رهبری) آغاز شده است .
💠 اما به جهت محدودیت های قبول مهمان توسط موسسه و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی امکان حضور دیگر عزیزان وجود ندارد .
💯 تمام سعی خود را میکنیم تا صوت استاد با کیفیت بالا و به صورت روزانه در کانال بارگذاری گردد .
التماس دعا 🌹
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 @hoseininasab
#تاریخ_اصول_فقه
#اصول
⚠️ صوت جلسه دوم و سوم #تاریخ_اصول را میتوانید در آدرس زیر دریافت نمایند👇
💠https://drive.google.com/folderview?id=1DPRN0kpwvepo0taJTQwrUjOygoOjoulA
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
#تاریخ_اصول_فقه
#اصول
⚠️ صوت جلسات #تاریخ_اصول را میتوانید در آدرس زیر دریافت نمایند👇
💠https://drive.google.com/folderview?id=1DPRN0kpwvepo0taJTQwrUjOygoOjoulA
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
هدایت شده از استاد حسینی نسب
نکات مهم استفاده از درس خارج - 980210 آخرین جلسه کفایه۴.mp3
7.38M
🔊قطعه صوتی
♦️نکاتی مهم در استفاده از #درس_خارج
🔹همه طلاب باید خارج برن؟
🔹درس خارج چه استادی بریم؟
🔹تا کِی باید خارج بریم؟
🔹پس تبلیغ چی میشه؟
🔹و...
🔺این فایل صوتی رو طلاب #درس_خارج و طلابی که قصد عزیمت به درس خارج دارند از دست ندن
#صوت
#کلیپ_صوتی
#مشاوره
#روش_شناسی
#توصیه
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 @hoseininasab
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸«جمهوری اسلامی»، از باب «عدم مخالفت قطعیه» است نه «موافقت قطعیه»🔸
خدا ما را از حکومت شاهنشاهی که #مخالفت_قطعیه با اسلام بود، نجات داد و آورد در جمهوری اسلامی که مخالفت قطعیه با اسلام نمیکند، اما #موافقت_قطعیه هم نمیکند! «حکومت اسلامی»، موافقت قطعیه است!
«جمهوری اسلامی»، مخالفت قطعیه با اسلام نمی کند اما موافقت قطعیه هم زورش نمی رسد، رسالتش در همین حد است. موافقت قطعیه با اسلام، در حکومت اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی محقق می شود.
بعضی ها در «جمهوری اسلامی» دنبال «تمدن اسلامی» هستند! اشتباه می کنند. هی داد و بیداد می کنند و می گویند اسلام رفت و چطور شد و چطور شد. نخیر، «جمهوری اسلامی» نسبت به «حکومت شاهنشاهی»، بهشت است، جمهوری اسلامی «اَعراف» است، یعنی بین «جهنم» حکومت شاهنشاهی و «بهشت» تمدن اسلامی، این اَعراف است و در وسط قرار دارد. همین روز هایی که الآن داریم، دوره شاه آرزوی یک ساعتش را می کردیم!
فرق بین «موافقت قطعیه» و «عدم مخالفت قطعیه» چیست؟ مثالی برایتان میزنم:
ده تا لیوان داریم که یکی از آنها نجس است. من نمیدانم کدامش نجس است. «عدم مخالفت قطعیه» به این است که یک لیوانش را کنار بگذاری و بقیه اش (نه تای دیگر) را مصرف کنی. چرا مخالفت قطعیه نکرده ای؟ چون نمیتوانی قسم بخوری که این لیوانی که مصرف کردی، قطعاً نجس بوده است. جمهوری اسلامی، این است. یقین به مخالفت با اسلام نداری.
حکومت اسلامی، موافقت قطعیه با اسلام است. در حکومت اسلامی باید از همه اش اجتناب کنی. ده تا سیم است. در یکیاش برق است. تو میتوانی یکیاش را بگذاری کنار و به بقیه دست بزنی؟ حکومت اسلامی این جوری است. دست به هیچ کدامش نمیتوانی بزنی. ورع یعنی همین.
@haerishirazi
هدایت شده از فقه و معارف
🔻انتشار برای نخستین بار؛ گزیدهای از بیانات رهبرانقلاب درباره دعای عرفه
🔰هر کس دعای عرفه را تا آخر بخواند متحول میشود
💠رهبرانقلاب: دعای عرفهی امام حسین پُر از معارف است؛ یعنی واقعاً این را من با قاطعیّت به شما عزیزان عرض میکنم و بپذیرید که هر کسی مثلاً دعای عرفه را با توجّه به معنایش بخواند، از وقتی که این دعا را شروع میکند به خواندن تا به آخرش برسد، بکلّی تغییر میکند [نسبت] به آن آدمی که قبل از خواندن دعا بود؛ ولو دَهبار قبلاً خوانده باشد این دعا را؛ این جور معارفی در این دعاها هست. دعاهای صحیفهی سجّادیّه همین جور است؛ دعاهای صحیفهی سجّادیّه درس زندگی است؛ در همین دعاهایی که حضرت به حسب ظاهر، با گردن کج نشستهاند، گریه کردهاند و این دعا را خواندهاند، منش سیاسی یک آدم سیاستمدار در دنیای امروز فهمیده میشود؛ یعنی همان هویّت لازمِ یک انسان والای با شخصیّتِ قویّ فعّالِ پیشرو که در همهی زمینهها میتواند چنین آدمی پیش برود؛ در علم، در سیاست، در صنعت، در جنگ، در همه چیز. تمام این [دعاها] این هویّت را به انسان میبخشد.
۱۳۷۹/۱۰/۲۷
💻 @khamenei_maaref
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸روحانی نباید تابع جوّ باشد🔸
💠روحانی باید #جوّشکن باشد.
آن که تابع جوّ قرار می گیرد، به درد روحانیت نمی خورد. همیشه هر وقت به ذهنتان می آید که من آخوند شدم، دست بوسی ها را نبینید. تکریم ها و تجلیل ها را نبینید. این ها شیطانی است.
🔺آقا #شیخ_فضل_الله نوری را بر #بالای_دار ببینید. بگویید من این را دیدم که آمدم آخوند بشوم. اگر برای آقا شیخ فضل الله شدن آمدی، آخوند شدی. بعد اگر فحش به تو بدهند برایت مهم نیست. آن که #فحش_خوری اش محکم نباشد، این نقطه ضعف است.
#میثاق_طلبگی
#سیره_طلبگی
#اخلاق
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
🔺 #اطلاعیه
⚠️ بجز صوت جلسه پنجم که هنوز بدست ما نرسیده ، صوت تمام جلسات برگزار شده از #تاریخ_اصول_فقه در آدرس زیر بارگذاری شده است 👇
🔹https://drive.google.com/folderview?id=1DPRN0kpwvepo0taJTQwrUjOygoOjoulA
🔸صوت #جلسات_بعدی نیز در همین آدرس فوق بارگذاری خواهد شد 👆
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
#حاشیه
#غدیر
🍹اندر حکایت شیرینی و عیدی #عید_غدیر قبل از کلاس #تاریخ_اصول_فقه 💰
...اصلا در روایتی از فلان ابن فلان نقل شده شیر موز قبل از کلاس ، بازدهی رو شونصد درصد افزایش میده...🤥😉
👏جمیع اعیاد بر شیعیان مولا امیرالمومنین علیه السلام مبارک💫
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
#خبر
#فوری
#اطلاعیه
💯 #انتقاد_صریح
⚠️پیام #معنادار استاد حجت الاسلام حسینی نسب به مناسبت رونمایی از کتاب "دامنه حجیت عقل و بناهای عقلایی" موسسه فقاهت و تمدن اسلامی
باسلام
♦️بعضی حرف ها را که آدم می شنود نمی داند باید بخندد یا بگرید؟! عنوانی نوشته می شود«دامنه حجیت عقل و بناهای عقلایی» ولی آراء بسیاری از اصولیین شاخص در این موضوع مورد توجه قرار نگرفته و مطالب به کل اصولیین نسبت داده شده است.
🔹الف) مدیر معلوم الحال موسسه با ژست علمایی در جمع تعداد قابل توجهی از طلاب در جلسه رونمایی از کتابی با این عنوان پرطمطراق(دامنه حجیت عقل و بناهای عقلایی) می گوید: «برخلاف آنچه تصور می شود که اصولی ها خیلی به عقل بها می دهند، حرف های عقل گراترین اصولیین مثل محقق اصفهانی با اخباریینی مثل استرآبادی یکی است»، در حالی که بسیاری از اصولیین برجسته در این موضوع سخنانی دارند و اصلا با اخباریین حرفشان نزدیک هم نیست.
شاید از نظر این آقا، مرحوم وحید بهبهانی، محقق حلی، شیخ بهایی، شیخ عبد الکریم حائری، مرحوم شیخ مرتضی حائری و ... اصولی نبوده اند!!!...
مثلا مرحوم وحید بهبهانی در «الفوائد الحائریه الجدیده» آرائی درباره حسن و قبح عقلی وحجیت عقل دارد ولی از آن سخنی به میان نیامده است.
محقق حلی در «معارج الاصول» درباره حسن و قبح عقلی و حجیت احکام عقلی مطالبی دارد که آن نیز نیامده است.
شیخ بهایی در «زبده الاصول» نیز مطالبی درباره حسن قبح عقلی دارد که بسیار هم به عقل بها داده اند و حرفشان با اخباریین فاصله زیادی دارد. مگر مدیر معلوم الحال آنها را جزء اصولیین نداند!!!
🔹ب) آنهایی هم که سخنشان مطرح شده ناقص آمده است مثلا سخنان آخوند خراسانی در کفایه دیده شده ولی مطالب ایشان در فوائد درباره حسن و قبح عقلی ناقص نقل شده است. نظر محقق اصفهانی در باره آراء محموده(تادیبات صلاحیه) دیده شده ولی سخنان ایشان در نهایه الدرایه درباره حجیت احکام قطعیه عقل به بوته فراموشی سپرده شده است. آیا باید خندید به کسانی که هنوز نمی دانند که نظر مدرسه اصفهانی در باره حجیت احکام عقلی یک مساله است که مرحوم محقق اصفهانی و شاگردانشان مثل مرحوم آیه الله العظمی بهجت که در ذیل بحث حجیت قطع و احکام قطعیه عقل در نهایه الدرایه و ... مطرح می کنند و بحث حسن و قبح عقلی و این که به نظر مدرسه اصفهانی احکام عقل عملی به حسن یا قبح از تادیبات صلاحیه و آراء محموده محسوب می شوند، مساله دیگری است؟
🔹ج) آیا باید خندید به کسانی که هنوز نمی دانند که بیشترین استناد به دلایل عقلی در مدارس فقهی اصولی بعد از آخوند خراسانی در مدرسه مرحوم حائری است (حتی مرحوم حاج آقا مرتضی حائری در کتاب صلوه درباره عبادتی تاسیسی از احکام عقلیه به حسن و قبح استفاده می کنند) و چونان افرادی که مدارس فقهی اصولی بعد از آخوند را نمی شناسند، گمان می کنند چون محقق اصفهانی فیلسوف بوده باید بیشترین عقلگرایی در آن مدرسه باشد در نتیجه مقایسه آراء اصفهانی -آن هم با تکیه بر فهم مرحوم مظفر- از میان اصولیین و فهم محدث استرآبادی از اخباریین می شود مقایسه اشد الاصولیین و الاخباریین فی باب العقل؟....
🔺این سه مورد را به عنوان نمونه گفتم و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
البته اینها آیه قرآن یا ضروریات دین یا مذهب نیستند که دانستن آنها ضرورت داشته باشد، ولی خنده یا گریه بر آن است که مدیری معلوم الحال با ژست علمایی در میان تعدادی طلاب مدعیاتی (بر خلاف آنچه که مشهور است اصولیین بهای چندانی به عقل نمی دهند و آرای آنها با اخباریینی مثل استرآبادی یکی است) را مطرح کنند و عناوین پرسر و صدایی مانند«دامنه حجیت عقل و بناهای عقلایی»ادعا کنند و اموالی را هدر دهند(آن هم در این وضعیت اقتصادی)، در حالی که بین منابع تحقیق استناد شده و مدعیاتشان هیچ تناسبی وجود ندارد.
می گوید اصولیین، ولی آراء بسیاری همچون محقق حلی، شیخ بهایی، وحید بهبهانی و ... را نمی بیند. و حتی امثال آخوند خراسانی و محقق اصفهانی نیز ناقص می بیند.
♨️به هر حال، نتیجه منطقی آموزش سطحی فقه و اصول( به تعبیر استاد احمدی شاهرودی فقه و اصول پفکی) منطقا هم باید چنین اظهار نظرهایی باشد و در آینده از این حرف های پفکی(حرف هایی با ظاهر زیبا و خوش طعم ولی بدون مواد مغذی لازم) بیشتر خواهیم شنید.
#اصول
#حجیت_عقل
#حسن_قبح
#اخباری_گری
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
#اصول
#پرسش
#پرسش_از_استاد
🔺سوال
فرق ۴ اصطلاح تکلیف ما لایطلاق، تکلیف بما لا بطاق، تکلیف بالمحال، تکلیف المحال رو میشه بیان بفرمایید؟ در کلمات اصولیون گویا ۳تعبیر اول به یک معنا استفاده میشه...!
🔹پاسخ
«تکلیف بما لا یطاق» از مصادیق «التکلیف بالمحال» است و «تکلیف ما لایطاق» از مصادیق التکلیف المحال» است. مثلا تکلیف جاهل یا غافل بما هو جاهل او غافل از مصادیق تکلیف بما لا یطاق و در نتیجه از مصادیق التکلیف بالمحال است.
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
#صوت_دروس
#تدریس
#تاریخ_اصول_فقه_شیعه
🔹۱۹ جلسه
🔹با کیفیت
🔹تابستان ۱۳۹۹
🔹موسسه فقه و علوم اسلامی
🔺 صوت تمام جلسات برگزار شده از #تاریخ_اصول_فقه در آدرس زیر قابل دریافت است👇
🔹https://drive.google.com/folderview?id=1DPRN0kpwvepo0taJTQwrUjOygoOjoulA
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
#اطلاعیه
#تاریخ_اصول_فقه
🔺از فردا کلاس های تاریخ اصول فقه ساعت ۹ الی ۱۱ برگزار میگردد
🔹به دیگر دوستان اطلاع دهید
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
#اخلاق
#خودسازی
#امام_خمینی
⚠️ خدا کند.......
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e