فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
جامعهٔ ایمانی تولید ثروت دارد.
اسلام نیامده آخرت را فقط آباد کند، اسلام آمده است دنیا را هم آباد کند؛ اما براساس انفاق، ایثار، گذشت...
یعنی در منطق اسلام با تجملگرایی، با مانور تجمل دادن، با تکاثر، با ثروت را بهرخ دیگران کشاندن، ایجاد حرص و طمع و حسد در دیگران دنیا آباد نمیشود.
دنیای آباد اسلام ناشی از انفاق، ایثار، گذشت و مواسات است؛
و مؤمنین نسبت به یکدیگر دغدغه دارند.
🔸️ طرح کلی اندیشهٔ اسلامی در قرآن
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
📙 وصیتنامه یک شهید
🔹شهید احمدرضا احدی در وصیت نامه خود بیان داشت که «نگذارید حرف امام زمین بماند. فقط همین.»
@hoseiniyelabbayk
حسینیهٔ فرهنگی لبیک
📙 وصیتنامه یک شهید 🔹شهید احمدرضا احدی در وصیت نامه خود بیان داشت که «نگذارید حرف امام زمین بماند.
شهید احمدرضا احدی رتبه یک کنکور پزشکی در سال ۶۴ هستند که توصیه میکنیم حتما آخرین دلنوشته شهید که بعد از نوشتن آن به شهادت میرسند را بارها و بارها بخوانید و بخوانید و در آن اندیشه کنید.
آنها در جنگ نظامی از جان خود گذشتند و ما در جنگ اقتصادی حاضر نیستیم از دارایی خود بگذریم.
آنها از جانشان بخل نورزیدند و ما از دارایی خود بخل میورزیم و فراموش کردهایم که زندگی ما بر خون آنها بنا شده است.
آخرین دلنوشته شهید نخبه احمدرضا احدی را در پیام بعد بخوانید ...
🖋 آخرین دلنوشتهی شهید احمدرضا احدی رتبه یک کنکور پزشکی سال ۶۴ که وصیتنامهاش یک جمله: «نگذارید حرف امام زمین بماند. فقط همین»
💢 امروز ما مخاطب سوالات این شهید در جنگ اقتصادی، فرهنگی و شناختی هستیم.
⁉️ نامعادله
چه کسی می تواند این معادله را حل کند؟!
چه کسی می داند فرود یک خمپاره، قلب چند نفر را می دَرَد؟!
چه کسی می داند جنگ یعنی سوختن، یعنی آتش، یعنی گریز به هر جا، به هر جا که اینجا نباشد.
یعنی اضطراب، که کودکم کجاست؟! جوانم چه میکند؟! دخترم چه شد؟!
به راستی ما کجای این سوالها و جوابها قرار گرفتهایم؟!
کدام دختر دانشجویی که حتی حوصله ندارد عکسهای جنگ را ببیند و اخبار آنرا بشنود، از قصهی دختران معصوم سوسنگرد باخبر است؟!
آن مظاهر شرم و حیا را چه کسی یاد می کند که بی شرمان دامنشان را آلوده کردند و زنده زنده به رسم اجدادشان به گور سپردند.
کدام پسر دانشجویی میداند هویزه کجاست؟چه کسی در هویزه جنگیده است؟ کشته شده و در آنجا دفن گردیده؟ چه کسی است که معنی این جمله را درک کند: "نبرد تن با تانک"؟!
اصلا چه کسی می داند تانک چیست؟ چگونه سر ۱۲۰ دانشجوی مبارز و مظلوم زیر شنیهای تانک لِه میشود؟!
آیا میتوانید این مسئله را حل کنید؟
گلوله ای از دوشکا با سرعت اولیهی خود از فاصلهی هزارمتری شلیک میشود و در مبداء به حلقومی اصابت کرده و آن را سوراخ کرده و گذر میکند.
حالا مشخص نمایید؛ سر کجا افتاده است؟!کدام گریبان پاره می شود؟!
کدام کودک در انزوا و خلوت اشک می ریزد؟!
و کدام، کدام...؟
توانستید مسئله را حل کنید؟!
اگر نمی توانید این مسئله را با کمی دقت بیشتر حل کنید:
هواپیمایی با یک و نیم برابر سرعت صوت از ارتفاع ده متری از سطح زمین، ماشین لندکروزی را که با سرعت در جادهی مهران - دهلران حرکت می نماید، مورد اصابت موشک قرار می دهد.
اگر از مقاومت هوا صرف نظر شود، معلوم کنید کدام تن می سوزد؟! کدام سر می پرد!؟
چگونه باید اجساد را از درون این آهن پارهی له شده بیرون کشید؟!
چگونه باید آن ها را غسل داد؟ چگونه بخندیم و نگاه آن عزیزان را فراموش کنیم؟!
چگونه میتوانیم در شهرمان بمانیم و فقط درس بخوانیم؟!
چگونه می توانیم درها را به روی خودمان ببندیم و چون موش در انبار کلمات کهنهی کتاب لانه بگیریم؟!
کدام مسئله را حل می کنی؟ برای کدام امتحان درس می خوانی؟ به چه امید نفس می کشی؟ کیف و کلاسورت را از چه پر می کنی؟!
از خیال؟ از کتاب؟ از لقب شامخ دکتر؟ یا از آدامسی که هر روز مادرت در کیفت می گذارد؟!
کدام اضطراب جانت را می خورد؟
دیر رسیدن به اتوبوس؟
دیر رسیدن سرکلاس؟
نمره نگرفتن؟
دلت را به چه چیز بسته ای؟
به مدرک؟
به ماشین؟
به قبول شدن در فوق دکترا؟
صفایی ندارد ارسطو شدن!
خوشا پر کشیدن، پرستو شدن...
آی پسرک دانشجو!
به تو چه مربوط است که خانوادهای در نزدیکی تو داغدار شده است؟
جوانی به خاک افتاده است؟
آی دخترک دانشجو!
به تو چه مربوط است که دختران سوسنگرد را به اشک نشانده اند و آنان را زنده به گور کرده اند؟
هیچ می دانستی؟! حتما نه!...
هیچ آیا آنجا که کارون و دجله و فرات به هم گره می خورند، به دنبال آب گشته ای؟
تا اندکی زبان خشکیدهی کودکی را تر نمایی؟!
و آنگاه که قطرهای نَم یافتی، با امیدهای فراوان به بالین آن کودک رفتی تا سیرابش کنی اما دیدی که کودک دیگر آب نمی خورد!!!
اما تو اگر قاسم نیستی، اگر علی اکبر نیستی، اگر جعفر و عبدالله نیستی، لااقل حرمله مباش!!
که خدا هدیهی حسین (علیه السلام) را پذیرفت و خون علی اکبر و علی اصغر را به زمین پس نداد.
و من نمی دانم که فردای قیامت این خون با حرمله چه خواهد کرد.
@hoseiniyelabbayk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
وقتی سرپرستی یک جامعه، سرپرستی نظام سرمایهداری شد و جامعه این سرپرستی را پذیرفت و در تبعیت از نظام سرمایهداری عمل خودش را ساماندهی کرد، حُب دنیا در جامعه گسترش پیدا میکند و وقتی حُب دنیا در یک جامعهای گسترش پیدا کرد «حُبُّ الدُّنْیَا رَأْسُ كُلِّ خَطِیئَةٍ» تمامی گناهان در این جامعه گسترش پیدا خواهد کرد.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
مؤمن باید تولید ثروت داشته باشد و در تولید ثروت باید مجاهدت هم داشته باشد؛ حتی بیشتر از مجاهدت جبههٔ کفر و نفاق، اما باید ثروتش را در پر کردن شکافهای جامعهٔ اسلامی هزینه کند و مایۀ زینت اهلبیت ع باشد، مایه ننگ و عار اهلبیت ع نباشد.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
هدایت شده از طرح نخبگانی لبیک
1_6019768729.mp3
2.85M
🎙خطرِ علوم انسانی ذاتاً مسموم
🔰 مقام معظم رهبری
🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک
📻 @tarhelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
ایمان باید از روی آگاهی باشد یعنی اگر عقلانیت در میان نباشد ایمان نیست، تشخیص نیست و حرکت نیست و انسان اگرچه نماز بخواند، روزه بگیرد و حج به جا بیاورد، عمل اجتماعی خود را بر پایه ایمان برخاسته از عقلانیت دنبال نخواهد کرد و شما با جامعهای مواجه میشوید که در مناسک مؤمن هستند و در عمل اجتماعی، در سیاست، در فرهنگ، در اقتصاد و در سبک زندگی همانند کفار عمل میکنند؛ با جامعهای مواجه میشوید که به ظاهر مؤمن و در باطن کافر هستند!
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
《وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا ۖ غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ》سوره بقره، آیه ۲۸۵
... و مؤمنان گفتند: ما فرمان خدا را با گوش جان شنيده و اطاعت كرديم؛ پروردگارا! مغفرتت را بر ما بپوشان و مىدانيم كه بازگشت همه به سوى توست.
💠 حجتالاسلام عیدی:
وقتی ما در ظلمات دنیاگرایی و حب دنیا فرو رفتیم، وقتی قواعد سیاسی و فرهنگی و اقتصادی مبتنی بر نفع شخصی و توسعۀ لذت و شهوت و توسعۀ منفعتطلبی را پذیرفتیم و سالها براساس آن عمل کردیم و حرف آقا و امام را کنار گذاشتیم و به زندگی شخصی خودمان پرداختیم، یکدفعه قرار نیست معجزه شود...
«إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ»، خداوند متعال قرار نیست سرنوشت قومی را تغییر دهد تا اینکه آنها خودشان، خودشان را تغییر بدهند. ما اگر خودمان خودمان را تغییر ندهیم، جامعه تغییر نمیکند، سلسلهمراتب ولایت شکل نمیگیرد، سمع اتفاق نمیافتد. اگر سمع اتفاق نیفتد، اطاعت اتفاق نمیافتد، اگر اطاعت اتفاق نیفتد، «غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ» بیمعناست. غفران خداوند متعال شامل حال ما نمیشود، جامعه از ظلمات بیرون نمیآید....
این طبیعی حرکت جامعه است، قرار نیست معجزه شود.
🔸️ طرح کلی اندیشهٔ اسلامی در قرآن
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
شدت و سختی ابتلائات سنتی است که باید اتفاق بیفتد؛ یعنی آنقدر افراد زیر و رو و غربال بشوند تا ریزشها و رویشها اتفاق بیفتد و یک عده در همراهی با ولی جامعه، در همراهی با رهبری، در همراهی با انقلاب، روزبهروز خالصتر شوند و فلسفهٔ برپاشدن بساط دنیا همین است.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
وقتی ما میگوییم باید از سبک زندگی موجود هجرت کرد یعنی حداقل همان چیزی که تهیه کردی جهت مصرف، دیگر ارتقا نده!
یعنی مصرفت را متوقف کن!
مصرفت را کنترل کن!
هجرت از شبکۀ توزیع موجود یعنی از افق کوروشها و از هایپرمارکتها خرید نکنیم؛ حتی اگر شده با قیمت بیشتر از توزیعکنندۀ خرد خریدمان را انجام بدهیم تا شبکۀ توزیع نظام سرمایهداری روز به روز تقویت نشود و توزیع محصولات مورد نیاز جامعه، دست سرمایهداران نیفتد.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
هجرت دستشستن از دنیا در همراهی با رسول (ص) است که در زمان ما هم جریان دارد. مصادیق هجرت در زمان ما هجرت از سبکزندگی کفار است؛ هجرت از مصرف مسرفانه است؛ هجرت از سبک زندگی متفاخرانه است؛ هجرت از جمع ثروت، تکاثر و سرمایه روی سرمایه گذاشتن است؛ هجرت از ساختارهای اجتماعی موجود، هجرت از خرید از نهادهای تولید و توزیع سرمایهداری، هجرت از بانک، بورس و سایر نهادهای نظام سرمایهداری است.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
اگر ساختارهای اقتصادی و ساختارهای فرهنگی ما، اگر بانک، بورس، شرکت، اعتبارات اقتصادی در عرصۀ تولید و توزیع، در عرصۀ تجمع ثروت و... و این اعتبارات و ساختارهایی که براساس این اعتبارات شکل گرفته، اعتبارات و ساختارهای الحادی است، آیا به صرف انقلاب سیاسی و تشکیل حکومت این ساختارها مجوز فعالیت پیدا میکنند؟
و اگر مجوز فعالیت پیدا میکنند به چه معنا این مجوز ایجاد میشود؟ به این معنا که ما در این ساختارها ورود کنیم و تمامی قواعد حاکم بر این ساختارها را بپذیریم؟ به این معنا مجوز ورود پیدا میکنیم؟
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
🔰 ضرورت تحول در ساختارهای اجتماعی مبتنی بر نگاه اسلام در رابطه با سیاست، فرهنگ و اقتصاد
💠 حجتالاسلام عیدی:
در تعارض ساختارهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی حاکم بر جامعه، از کلان تا خرد، که نوع رفتار و گفتار ما را، سبک زندگی ما را، آمدوشد ما را، نشستو برخاستما را تنظیم میکنند با منبرهای ما، آن چیزی که محکوم میشود چیست؟ آن چیزی که لگدمال میشود چیست؟ منبرهای ماست!
منبرهای ما، اسلام و اخلاق محکوم است؛ و اینها همه لگدمال میشوند. چرا؟ چون جامعه میخواهد زندگی بکند؛ جامعه با حرف زندگی نمیکند؛ بلکه در دل ساختارها زندگی میکند.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
شرع چه محدودهای را قرار است پاسخ بدهد؟ آیا وجوب و حرمت و احکام تکلیفی فقط مربوط به اعمال فردی میشود؟ به همین نماز و روزه و طهارت و نجاست و وجوب و حرمت فردی خلاصه میشود؟ یا حرمت و وجوب اجتماعی را هم دربرمیگیرد؟ و شرع نسبت به اعتبارات سیاسی، بایدها و نبایدهای سیاسی، نسبت به بایدها و نبایدهای فرهنگی، نسبت به بایدها و نبایدهای اقتصادی هم حرف دارد؟ وقتی حضرتآقا از حوزه مطالبهٔ فقه حکومتی میکنند ناشی از همین نگاه است.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ اسلام اجتماعی
💠 حضرت امام خمینی (ره):
خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما، پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایهدارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار بشوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیا و امیرالمؤمنین و ائمهٔ معصومین -علیهمالسلام- سازگار نیست.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ اسلام اجتماعی
💠 حضرت امام خمینی (ره):
ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی دریافتهاند که مبارزه با رفاهطلبی سازگار نیست و آنها که تصور میکنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایهداری و رفاهطلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانهاند ... بحث مبارزه و رفاه، بحث قیام و راحتطلبی، بحث دنیاخواهی و آخرتجویی دو مقولهای است که هرگز با هم جمع نمیشوند.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
فقه ما باید یک فقه فعال باشد. فقه ما به جای اینکه در برابر حادثهسازی دشمن منفعل بشود، باید مُحدث حادثه باشد؛ یعنی باید برای دشمن حادثه بیافریند، نه اینکه منتظر باشد ببیند آنها در سیاست چه میگویند، آنها در فرهنگ چه میگویند، آنها در اقتصاد چه میگویند، بعد تلاش کند هر چه آنها میگویند را به نحوی شرعی و امضا کند.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
ساختارهای اقتصادی موجود، ساختارهایی هستند که در ذات خودشان وصف حرص، بخل و حسد را ایجاد میکنند و همانطور که مسلمانان صدر اسلام با پاگذاشتن بر منافع شخصی خود، برای تحقق اهداف حکومت نبوی از مکه به مدینه هجرت کردند، مؤمنین باید با کنار گذاشتن منافع شخصی، برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی، از این کیفیت تولید و توزیع که تأمینکنندهٔ منافع نظام سرمایهداری است، به ساختارهای تأمینکنندهٔ منافع محرومین و منافع عموم مردم جامعه هجرت کنند.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
مؤمنین باید از شبکههای تولید و توزیع نظام سرمایهداری به شبکههای تولید و توزیع خُرد مردمی هجرت کنند. اگر این اتفاق بیفتد سرمایهداران مجالی برای عرضاندام در جامعه پیدا نمیکنند و سرپرستی سرمایه و سرمایهدار که ایجادکنندهٔ رذایل اخلاقیِ حرص، بخل و حسد است، از جامعه برداشته میشود و مکارم اخلاقِ قناعت، ایثار و غبطه در جامعه گسترش پیدا میکند.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
اگر ما نفع شخصی را کنار بزنیم و در حد عرف متوسط جامعه زندگی بکنیم، حالا ولو با یکمقدار گشایش و توأم با رفاه بیشتر، و مابقی داراییمان را در جهت تأمین منافع عموم جامعه و منافع محرومین و مستضعفین در شکل وقف یا انفاق پای کار تولید بیاوریم، وضعیت جامعه تغییر خواهد کرد.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
🔹️ جامعه برای عمل سیاسی، فرهنگی و اقتصادیش نباید منتظر روشنشدن تمام مسیر تا مقصد نهایی بماند.
💠 حجتالاسلام عیدی:
وقتی نگاه درست شد، خود راه بگویدت که چون باید رفت... یعنی شما یک متر هم که اطرافتان روشن شد، حرکت که کردید، کمکم مسیر روشن میشود، کمکم به مقصد میرسید. اما وقتی نظام سرمایهداری را نشناسیم، وقتی نفهمیم که اگر سرمایهدار بر جامعه حاکم شود اخلاق رذیله در جامعه توسعه پیدا میکند، حرکتی نمیتوانیم انجام بدهیم.
"الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور"...
وقتی ما ولایتِ الله را نپذیریم، وقتی ما آگاهی به لوازم پذیرش به ولایتِ الله نداشته باشیم اخراج از ظلمات به نور محقق نمیشود.
ما باید مسیر را بشناسیم، راه را بشناسیم، هدف را بشناسیم، وسایل را بشناسیم و براساس این شناخت عملمان را تنظیم کنیم؛ تا جایی که میشود و تا جایی که امکانپذیر است؛ و اگر مجاهدت و جهاد به اموال و انفس داشته باشیم در این مسیر، خداوند متعال راهها را باز میکند... "الذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سُبُلنا"، کسانی که مجاهده بکنند، جهاد و تلاش داشته باشند در راه حرکت انقلاب اسلامی به سمت جامعۀ ظهور، خداوند متعال راهها را برای آنها میگشاید؛ نه یک راه نه دو راه، راهها را میگشاید.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
ایمان در تمامی ابعادش باید آگاهانه باشد. ایمان به هدف، ایمان به مسیر و ایمان به مؤمنین باید آگاهانه باشد تا در سختیهای حرکت توحید دچار لغزش نشویم. اگر ما هدف انقلاب اسلامی را نشناسیم، اگر از مسیر و نقشهٔ راه حرکت انقلاب به سمت تمدن اسلامی تحلیل نداشته باشیم و اگر آگاهی و شناخت نسبت به مردم نداشته باشیم، ایمان ما دچار تزلزل میشود و نمیتوانیم در همراهی با رهبری جهت مقدمهسازی ظهور، ثابتقدم بمانیم.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
ما در مرحلهٔ انقلاب فرهنگی هستیم؛ یعنی باید نگاهها و آگاهیها تغییر کند، باید نظام سیاسی، نظام فرهنگی و نظام اقتصادی براساس جهانبینی اسلامی دچار تحول و دگرگونی ریشهای و بنیادین شود و علوم انسانی اسلامی مبنای تصمیمگیری ما شود و این شدنی است.
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ يَهْدِيهِمْ رَبُّهُمْ بِإِيمَانِهِمْ ۖ ... (یونس/۹)
اگر به همان میزان که آگاهی داریم عمل داشته باشیم، ادامهٔ مسیر را هم با حرکت ما و با عمل ما روشن خواهند کرد.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی»
💠 حجتالاسلام عیدی:
در یک جامعهٔ توحیدی انسان بر سرمایه حاکم است نه سرمایه بر انسان؛ درحالیکه ساختارهای بانک، بورس، شرکت و تعاونی ساختارهایی هستند که سرمایه را بر انسان حاکم میکنند و انسان را به خدمت سرمایه و رشد سرمایه درمیآورند.
نشانهٔ حکومت انسان بر سرمایه این است که تکلیف و رسالت اجتماعی، عمل افراد جامعه را تعریف کند؛ نه اینکه سود سرمایه عامل انگیزشی و محوری در تعیین فعل اجتماعی افراد جامعه باشد.
🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک
@hoseiniyelabbayk