eitaa logo
🇮🇷 حسینیه اعظم پارس آباد 🇵🇸
560 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
2.7هزار ویدیو
55 فایل
این مجموعه کاملا مردمی است🌿✨ - شهرستان پارس‌آباد ارسال انتقادات و پیشنهادات📌 🤝 : @SeyedRezasheykholeslam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هواشناسی اسلام اعلام کرد! ابرهای رحمت خدا درماه رجب 24 ساعته ثانیه به ثانیه درحال بارشند! لطفا هرگونه "چترگناه" را از روی سرخود بردارید، تا دل وجانتان خیس باران لطف و رحمت الهی شود. 🌺 حلول ماه رحمت و برکات الهی بر مسلمین مبارک باد.🌺 🍃🌸🌺🍃🌹🍃🌺🌸🍃 ____🍃🌸🍃____ @Hoseyniyeh_azam_parsabad
»»» آیه ی روز : ********** خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ اعراف-199 (به هر حال) با آنها مدارا کن و عذرشان را بپذیر، و به نیکی‌ها دعوت نما، و از جاهلان روی بگردان (و با آنان ستیزه مکن)! ********** نکته ها: با آنكه براى كلمه ى «عفو»، چند معنا بیان شده است: حدّ وسط و میانه، قبول عذر خطاكار و بخشودن او، آسان گرفتن كارها، ولى ظاهراً در این آیه، معناى اوّل مراد است. «خُذ العفو»، به معناى عفو را تحت اختیار و كنترل خود داشتن و به جا استفاده نمودن است، لذا در بعضى موارد باید قاطعانه برخورد كرد، «و لاتأخذكم بهما رأفة فى دین اللّه» (393) چنانكه «اعرض عن الجاهلین» به معناى آزاد و رها نمودن جاهلان و دشمنان نیست، بلكه مراد با آنان نبودن و میل به آنان نداشتن است، امّا گاهى موعظه، تذكّر و یا برخورد با آنان لازم است. «فاعرض عنهم و عظهم» (394) این آیه با تمام سادگى و فشردگى، همه ى اصول اخلاقى را در بر دارد. هم اخلاق فردى «عفو»، هم اخلاق اجتماعى «وأمر بالعُرف»، هم با دوست «عفو»، هم با دشمن «أعرض»، هم زبانى «وأمر»، هم عملى «أعرض»، هم مثبت «خُذ»، هم منفى «أعرض»، هم براى رهبر، هم براى امّت، هم براى آن زمان و هم براى این زمان. چنانكه امام صادق علیه السلام فرمودند: در قرآن آیه اى جامع تر از این آیه در مكارم الاخلاق نیست. (395) البتّه شكّى نیست كه عفو، در مسائل شخصى است، نه در حقّ النّاس و بیت المال. وقتى این آیه نازل شد، پیامبر صلى الله علیه وآله از جبرئیل توضیح و شیوه ى عمل به این آیه را درخواست كرد. جبرئیل پیام آورد كه «تَعفُو عمّن ظلمك، تُعطى مَن حَرمك، تَصِل مَن قطعك»، (396) از كسى كه به تو ظلم كرده در گذر، به كسى كه تو را محروم كرده عطا كن و با كسى كه با تو قطع رابطه كرده است، ارتباط برقرار كن. سراسر این سوره، دعوت به اعتدال است، با تعبیرهاى گوناگون. اعتدال در حقوق (آیه 29)، در مصرف (آیه 31)، در زینت (آیه 32)، در عبادت (آیه 56)، در خانه سازى (آیه 74)، در اقتصاد (آیه 85) و نسبت به شیوه ى اجراى حقّ وعدالت در امّت حضرت موسى علیه السلام و امّت حضرت محمّد صلى الله علیه وآله در آیات 157 و181 نكات ارزشمندى آمده است. ----- 393) نور، 2 394) نساء، 63 395) تفسیر فرقان 396) تفسیر مجمع البیان ؛ بحار، ج 75، ص 114 ********** پیام ها: - همواره باید راه میانه واعتدال را پیشه كرد. «خذ العفو» - تكلیف باید به اندازه ى طاقت باشد، نه بیشتر. «خذ العفو» (اگر «عفو» به معناى حدّ وسط باشد) - تنها خوب بودن كافى نیست، باید در جامعه خوبى ها را ترویج كرد و سفارش نمود. «وأمر بالعرف» - مخاطب آیه تنها پیامبر نیست، هر مسلمان و هر مبلّغ ومصلح اجتماعى باید با لجوجان و جاهلان یاوه گو، برخوردى اعراض آمیز داشته و در برابر توهین و تهمت ها چشم پوشى و صبر كند، نه آنكه درگیر و گلاویز شود. «و اعرض...» - هم باید به معروف امر كرد و هم شیوه ى امر كردن، باید معروف و پسندیده باشد. «و أمر بالعُرف» - مراد از جاهلان، نابخردان است، نه بى سوادان. «واعرض عن الجاهلین» در فرهنگ قرآن و و روایات، معمولاً جهل در برابر عقل است، چنانكه در روایات عنوان «العقل و الجهل» داریم. - در شیوه ى اعراض و عفو و گذشت، نباید به خواسته و گفته ى جاهلان كه بر خلاف مصلحت است توجّه كنیم، بلكه باید محكم و استوار ایستاد. «اعرض عن الجاهلین» ********** @Hoseyniyeh_azam_parsabad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 💐 (ع) ••••۰۰۰۰✾•🌿🌺🌿•✾۰۰۰۰•••• 📢 کانال حسینیه اعظم ╭━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━━━╮     @Hoseyniyeh_azam_parsabad ╰━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━━━╯
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 7️⃣3️⃣ عرب‌ جماعت برای تحقیر ایران به ما یاد داد تا به واق واق سگ پارس بگوییم؟ 🔷 اول:عرب اصلا در حروف خودش حرف (پ) ندارد تا بتواند چنین حرفی را تلفظ کند. نهایتا عرب اسم وطن ما رو فارس یا بارس تلفظ می‌کرد که آن هم ربطی به پارس ندارد. 🔻 دوم: شباهت کلمه پارس و پاس باعث شده تا چنین اشتباهی رخ دهد. کلمه‌ای که برای صدای سگ به کار می‌برند، پاس است نه پارس. پاس به معنای پاسبانی است، چون سگ با صدایش پاسبانی می‌کند. 🔷 سوم: در هیچ کتاب تاریخی نیامده که به صدای سگ پارس گفته باشند و معمولا در کتاب‌های تاریخی به صدای سگ عوعو و واق واق گفته شده است. 🔴 لفظ پارس کردن را اولین بار دهخدا در لغت نامه‌اش برای صدای سگ آورده و ممکن است از لهجه تهران گرفته باشد و آن کم کم در فارسی جا افتاده است. 🔶 چهارم: عرب به صدای سگ عوعو می‌گوید نه پاس که بخواهد آن را برای تحقیر ایرانی به کار برده باشد. 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال حسینیه اعظم @Hoseyniyeh_azam_parsabad
13.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همیشه خودم را مدیون آیت الله مصباح میدانم به هزار و یک دلیل. یک علتش یاد دادن همین حدیث از "امام باقر علیه السلام" به صورت واقعی و عینی است. حدیثی که اگر به آن ایمان داشته باشیم و به آن عمل کنیم، اثرات شگفت انگیزش را میبینیم. میلاد امام باقر علیه السلام مبارک عضو کانال شوید @hoseyniyeh_azam_parsabad
🌙🔴از شهید نواب پرسیدن: ‏چرا آرام نمی‌نشینی؟ ‏ببین آیت الله بروجردی ساڪت است ‏نواب گفت: ‏آقای بروجردی سرهنگ است من سربازم ‏سرباز اگر ڪوتاهی ڪند ‏سرهنگ مجبور میشود بیاید وسط ‏هر بار ڪه ⁧ ⁩ دارد میاید وسط، یعنی ما سربازها ڪم گذاشته‌ایم. 🇮🇷سرباز وطن🇮🇷 ↯ @Hoseyniyeh_azam_parsabad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یارو نامزده شو دعوت میکنه. به احترام نامزدش مرغ خونشونو سر میبره و سرخ می کنه و میاره سر سفره. نامزدش میگه: عزیزم، چرا زحمت کشیدی؟؟ میگه: ای بابا، چه زحمتی؟ 3 تاشو سگ خورده، یکیشم تو بخور😅😂😂😂😅🤣🤣🤣 ☄ به کانال حسینیه اعظم بپیوندید 👇👇👇 @Hoseyniyeh_azam_parsabad
»»» آیه ی روز : ********** ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّرًا نِّعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَىَ قَوْمٍ حَتَّىَ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ انفال-53 این، بخاطر آن است که خداوند، هیچ نعمتی را که به گروهی داده، تغییر نمی‌دهد؛ جز آنکه آنها خودشان را تغییر دهند؛ و خداوند، شنوا و داناست! ********** نکته ها: در احادیث متعدّد، عواملى مانند ظلم و گناه، سبب تغییر نعمت هاى الهى به حساب آمده اند، چنانكه بازگشت از گناه و انحراف و حركت در مسیر حقّ، موجب سرازیر شدن انواع نعمت هاى الهى است. (547) گناهان و ستم ها، انسان را از لیاقت بهره ورى از لطف الهى دور مى كند. چنانكه حضرت على علیه السلام در خطبه ى قاصعه بدان اشاره نموده و در دعاى كمیل مى خوانیم: «الّلهم اغفر لى الذنوب الّتى تهتك العصم... الّلهم اغفر لى الذّنوب الّتى تغیّر النّعم...» در نامه حضرت على علیه السلام به مالك اشتر مى خوانیم: هیچ چیز مانند ظلم وستم، نعمت هاى الهى را تغییر نمى دهد، چون خداوند ناله ى مظلوم را مى شنود و در كمین ظالمان است. (548) امام صادق علیه السلام فرمودند: همواره از سختى ها و گرفتارى هاى روز و شب كه عقوبت معصیت و گناهان شماست، به خدا پناه ببرید. (549) ----- 547) تفاسیر نورالثقلین وفرقان 548) نهج البلاغه، نامه 53 549) تفسیر اثنى عشرى، كافى، ج 2، ص 269 ********** پیام ها: - انسان ذاتاً شایسته ى دریافت نعمت هاى الهى است. «انعمها على قوم» - زوال نعمت ها، از ناحیه ى خودماست، وگرنه سنّت خدا بر استمرار نعمت هاست. «ذلك بانّ اللّه لم یك مغیّراً نعمة... حتّى یغیّروا ما بانفسهم» - دادن ها و گرفتن ها از سوى خدا، قانونمند و حكیمانه است. «لم یك مغیّراً نعمة... حتّى یغیّروا...» - رحمت خداوند بر غضبش مقدّم است. «انعمها على قوم حتّى یغیّروا» - در اسلام علاوه بر كیفر فردى، كیفرهاى اجتماعى نیز قانون دارد. «على قوم» - فطرت انسان، بر ایمان و پاكى استوار است و این انسان است كه خود را تغییر مى دهد. «یغیّروا ما بانفسهم» - انسان، تاریخ را مى سازد، نه آنكه اقتصاد، جبر تاریخ و محیط، انسان را بسازد. «حتّى یغیّروا...» البتّه محیط و اقتصاد بى اثر نیست، لكن نقش اصلى با اراده ى انسان است، و هیچ یك از آنها انسان را مجبور نمى كند. - افراد، جامعه را مى سازند و هرگونه تحوّل مثبت یا منفى در جامعه، بر پایه ى تحوّلِ فكرى و فرهنگى افراد است. «قوم... یغیّروا ما بانفسهم» - سعادت و شقاوت ملّت ها، در گرو تحوّلات درونى آنهاست، نه قدرت و ثروت. «حتّى یغیّروا ما بانفسهم» - در تحلیل سرنوشت جوامع، محور، روحیّه ى مردم است، نه شانس، خرافات، نظام هاى حاكم، جبر تاریخ و... «یغیّروا ما بانفسهم» - همه ى ما تحت نظر خدا هستیم و كیفر كفّار متّكى بر علم گسترده خداوند است. «انّ اللّه سمیع علیم» ********** @Hoseyniyeh_azam_parsabad
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 8️⃣3️⃣ عرب‌ها به من یاد داده‌اند تا بگویم شاهنامه آخرش خوش است، چون در آخر شاهنامه ایرانی‌ها شکست می‌خورند. 🔶 اول: اگر به آخر شاهنامه سری بزنیم، می‌بینیم که اصلا بیت‌های آخر آن درباره جنگ ایران و اعراب نیست. بیت‌های آخر شاهنامه درباره از بین رفتن ظلم و ستم است که از بین می‌رود. به این خاطر می‌گویند آخر شاهنامه خوش است. 🔷 دوم: وقتی که فردوسی شاهنامه را تمام کرد، آن را نزد سلطان محمود برد تا هم شاهنامه در کتابخانه پادشاهی نگهداری شود و هم سلطان محمود به او جایزه دهد. اما چون در آن از سلطان محمود تعریف نکرده بود، به او پاداشی نداد. بعد این جریان فردوسی در آخر شاهنامه بیت‌هایی را نوشت که در آن ظلم و ستم پادشاهان از بین می‌رود. 🔻 سوم: در قدیم رایج بود هنگامی که شاهنامه را می‌خواندند، جشن می‌گرفتند و چای و شیرینی می‌دادند. شاید به این دلیل باشد که می‌گویند شاهنامه آخرش خوش است. 💠 ابیات آخر شاهنامه: ستم، نامۀ عزلِ شاهان بوَد چو دردِ دلِ بی‌گناهان بوَد نباشد کسی در جهان پایدار همان نامِ نیکو بوَد یادگار از آن پس نمیرم که من زنده‌ام که تخمِ سخن من پراکنده‌ام هر آن کس که دارد هُش و رای و دین پس از مرگ بر من کند آفرین 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال حسینیه اعظم @Hoseyniyeh_azam_parsabad
یکی از بزرگان میگفت یک گاریچی در محلمان بود که نفت میبرد و به او عمو نفتی میگفتند. یک روز مرا دید و گفت : سلام ببخشید خانه تان را گازکشی کرده اید ؟ گفتم : بله! گفت : فهمیدم ، چون سلام هایت تغییر کرده است ! من تعجب کردم ، گفتم: یعنی چه!؟ گفت: قبل از اینکه خانه ات گازکشی شود خوب مرا تحویل می گرفتی، حالم را می پرسیدی. همه اهل محل همینطور بودند. هرکس خانه اش گازکشی میشود دیگر سلام علیک او تغییر میکند… از اون لحظه، فهمیدم سی سال سلامم بوی نفت میداد. عوض اینکه بوی انسانیت و اخلاقیات بدهد. سی سال او را با اخلاق خوب تحويل گرفتم. خیال میکردم اخلاقم خوب است. ولی حالا که خانه را گازکشی کردم ناخودآگاه فکر کردم نیازی نیست به او سلام کنم. یادمان باشد، سلام مان بوی نیاز ندهد! امان از ادمای امروز که رفتارشان و عقایدشان بستگی به سمت وزیدن باد داره... @Hoseyniyeh_azam_parsabad