استاد رائفی پورراه امام زمانی شدن.mp3
زمان:
حجم:
4.5M
📌میخوام امام زمانی بشم؛ چهکار کنم..؟!🙂🌱
#امام_زمان
@hoseyniyeh_azam_parsabad
قرائت یک صفحه از قرآن کریم
💌صفحه ۲۲ قرآن کریم
@hoseyniyeh_azam_parsabad
«نمونه رفتارهای جذبی شهید مصطفی صدرزاده» 🌱
@hoseyniyeh_azam_parsabad
🇮🇷 حسینیه اعظم پارس آباد 🇵🇸
«نمونه رفتارهای جذبی شهید مصطفی صدرزاده» 🌱 @hoseyniyeh_azam_parsabad
هرچی بیشتر میریم جلو، بیشتر ایمان پیدا میکنم به اسم هیئت ..!
پن: چقدر با همین یه جمله امتحان شدیم و میشیم✨:)
@hoseyniyeh_azam_parsabad
⁉️در مسیر پیاده روی، بعضی افراد از کرم ضد آفتاب استفاده میکنند؛ بنابراین ممکن است هنگام وضو برایشان سؤال ایجاد شود که آیا کرمِ روی پوست برای وضو اشکال دارد؟🤔
- فتوای آیات عظام (خامنهای، سیستانی و مکارم) :
✅ اگر این کرم ها به صورتِ جذبی باشند، یعنی روی پوست چربیای که مانع رسیدن آب به پوست باشد باقی نمیماند، اشکالی ندارد و مانع محسوب نمیشود. و به طورکلی اگر چربی و جرمِ کرمِ پوستی، نزدیک به چربیِ طبیعی بدن باشد، برای وضو مانعی ندارد.
#احکام
@hoseyniyeh_azam_parsabad
🏴السَّلامُ علیکِ یا بِنتَ أَمیرِ المؤمِنین
دلم خوش است که نامم کبوتر حرم است ...
#عرض_ارادت
@hoseyniyeh_azam_parsabad
محمد اسداللهی و سید رضا نریمانیenc_16642240970631015517828.mp3
زمان:
حجم:
3.64M
یکی وقف تو میشه باهمه سرمایه
یکی برا زائرا جلو آفتاب میایسته میشه نذر سایه
یا اباعبدالله
@hoseyniyeh_azam_parsabad
8.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اشکامو ببین! من فقط یک کربلا ازت میخوام همین ..💔
@hoseyniyeh_azam_parsabad
📚 آثار بندگی
✅ پرسش و پاسخ از آیت الله خوشوقت
🔹 جبر و اختیار (1)
س: جبر یعنی چه؟
ج: جبر یعنی کارها بی اراده است.
س: آیا جبر نداریم؟
✍🏻ج: خدا به انسان عقل داده که همیشه باشد. با فهم و شعور بپذیرد و با فهم و شعور رد کند. چَکی نمی شود قبول کرد و چَکی هم نمی شود پذیرفت. جبر، مقابل اراده است. هر موجودی که اراده ندارد، کارهایش جبری است و این تکوینی است.
ماه می چرخد. اراده ندارد و چرخشش جبری است. خدا این کار را کرده است؛ اما انسان خودش می فهمد که اراده دارد. هر کاری را بخواهد، می کند و هر کاری را بخواهد، نمی کند. این غلط است که من تصور جبر کنم. این، علامت بی شعوری انسان است. اگر تصوّر کرد، از همه ی خیرات و برکات محروم می شود. نتیجه اش این است.
چطور شما همه جا می گویی: «دلم می خواهد بکنم و دلم می خواهد نکنم»؟ و می گویی: «جبر نیست»؛ اما ناگهان می گویی: «جبر». جبر برای جایی است که اراده نباشد. همه ی مسائل تکوینی، جبری است؛ چون خدا به آن ها اراده نداده است. خورشید می چرخد و نور و حرارت می دهد؛ اما به اختیارش نیست. خدا آن را خلق کرده است. اما خدا به منِ انسان اراده داده است. اگر بخواهی، از این طرف می روی و اگر بخواهی، از آن طرف می روی و مجبور نیستی.
بنابراین تعبیر جبر در اینجا علامت جهل و نادانی است و درست نیست. خدا اراده داده است. همان طور که به شما چشم داده، اراده هم داده است. همان طور که به شما پا داده، اراده هم داده است. همه ی کارها طبق اراده ی شما انجام می گیرد. می روی؛ می آیی؛ می گویی؛ می دهی و خلاصه هر کاری می خواهی، انجام می دهی. آن وقت، خیلی جهل و نادانی است که انسان بگوید جبر است. آن ها می گویند جبر است و الّا جبر نیست.
جبر در انسان یکی از رسواترین حرفها است؛ اما در سائر کائنات، نه. خدا به آن ها اراده نداده و خودش آن ها را می چرخاند؛ اما به من و شما اراده داده و خودمان با اراده کار می کنیم؛ لذا خودمان مسئول اعمالمان هستیم. اگر بگویی اراده نیست، اراده ی خیر هم نمی توانی بکنی و از مزایای خیر و سعادت خیر محروم می شوی. مثل یک سنگ می شوی. نتیجه اش این می شود. کسانی در زندگی به مقامات عالی رسیدند و جلو رفتند؛ اما این بدبخت در اثر جهل و نادانی مثل سنگ افتاد و مرد. نتیجه ی آن، این جور می شود. آن ها هم مثل ما انسان هستند. اراده ی خیر می کنند. اراده ی فضیلت می کنند. اراده می کنند که وارد خط سعادت شوند و وارد می شوند و می روند تا به آنچه باید برسند، می رسند؛ اما این هنوز اینجا مانده و می گوید جبر است.
س: اختیار را خداوند به ما داده ... ؟
ج: اختیار را هم به شما داده است. اراده را هم به شما داده است. همه ی این ها را داده است. خدا به شما داده است. مال شماست. شما از آن اختیار و اراده استفاده می کنید، همان گونه که از عقلی که او داده، استفاده می کنید و از قدرتی که او داده، استفاده می کنید. همه چیز داده، اما او داده است و مال شما نیست. دلیلش این است که از شما می گیرند. وقتی دست انسان گرفتار رعشه می شود و می لرزد، نمی خواهد بلرزد، اما به اختیار خودش نیست. نمی خواهد، اما می شود. این معلوم است که به اختیار او نیست.
گاهی پای انسان فلج می شود و اختیار از دست می رود. نمی خواهد بیفتد. می خواهد حرکت کند، ولی نمی تواند. همه ی این ها با اختیار ما کار می کند. گاهی اختیار از یک عضو و گاهی از همه ی اعضاء سلب می شود. بنابراین اختیار و اراده هم مثل چشم و گوش و قلب است که گاهی از کار می افتد؛ منتهی ما چون دائماً از اختیار و اراده استفاده می کنیم، فکر می کنیم از خودمان است و دیگر کسی نمی تواند آن را از ما بگیرد. وقتی دست انسان فلج شد، دیگر نمی تواند آن را تکان بدهد. آن وقت می فهمد که از خودش نیست؛ یا وقتی قدرت حرکت از تمام اعضای بدن گرفته می شود، آن وقت می فهمد که بله!
🖊 ادامه دارد ...
@hoseyniyeh_azam_parsabad