eitaa logo
🇮🇷 حسینیه اعظم پارس آباد 🇵🇸
645 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
60 فایل
این مجموعه کاملا مردمی است🌿✨ - شهرستان پارس‌آباد ارسال انتقادات و پیشنهادات📌 🤝 : @SeyedRezasheykholeslam
مشاهده در ایتا
دانلود
عالم منتظر امام زمانه و امام زمان منتظرِ آدمایی هست که بلند بشن و خودشون رو بسازن ! [استاد پناهیان]🪴 @hoseyniyeh_azam_parsabad
قرائت یک صفحه از قرآن کریم 💌صفحه ۲۳ قرآن کریم @hoseyniyeh_azam_parsabad
4.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک پاسخ کامل برای این پرسش: اربعین، عبا بپوشیم؟ یا چادر؟ 🧕 @hoseyniyeh_azam_parsabad
📌تقسیم کار به سبک شاهین نجفی ملعون : 🔺 من میرم کنسرت میگذارم، تو کف خیابون عملیات کن ! 🔺کنسرت شاهین نجفی در روز فوت مهسا امینی با بلیط های 50 تا 140 یورویی @hoseyniyeh_azam_parsabad
🇮🇷 حسینیه اعظم پارس آباد 🇵🇸
هیئت محبان و منتظران حضرت مهدی (عج) سخنران:سیدرضا شیخ الاسلام موضوع بحث: قوانین معجزه گفتگو در خان
خلاصه منبر امشب؛🌱 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 5قانون گفتگو: 1) در مسیر صحبت یکدیگر قرار گیرید․..🤝 2) با علاقه به صحبت های همدیگر گوش دهید․..👂🏻🫂 3) صحبت های همدیگر را قطع نکنید․..🙅🏻‍♂❌ 4) سؤالات خود را ماهرانه به همدیگر مطرح کنید․..🦋 5) سیاست و نزاکت( نسبت به یکدیگر )به خرج دهید․..💁🏻‍♂🩵 @hoseyniyeh_azam_parsabad
✅ نمایشگاه پایگاه های بسیج اسوه شهرستان پارس آباد 💠 این نمایشگاه که دستاورد های یک ساله پایگاه های مقاومت بسیج برتر شهرستان را ارائه میدهد از روز شنبه ۱۱ شهریور در حسینیه اعظم آقا حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع) افتتاح شده و تا دوشنبه ۱۳ شهریور ماه ادامه دارد.همزمان نمایشگاه اسوه بسیج خواهران در حیات حوزه مقاومت دایر شده است . 🔻عموم مردم میتوانند برای بازدید از ساعت ۸ الی ۱۹ عصر به این نمایشگاه واقع در میدان سپاه مراجعه نمایند. بسیج مساجد ومحلات سپاه شهرستان پارس آباد @hoseyniyeh_azam_parsabad
✅ پرسش و پاسخ از آیت الله خوشوقت 🔹 جبر و اختیار (2) س: لطفا جبر و اختيار را توضيح دهيد. ج: اينكه گويي اين كنم يا آن كنم خود دليل اختيار است اي صنم. دو راه پيش مي آید. به اين طرف مي تواني بروي؛ به طرف دیگر هم مي تواني بروي؛ چون اختيار داري. ولی جبر يك طرفه است. نمي شود هم اين را و هم آن را رفت. ما هر دو را مي توانيم. گاهی باید به اين طرف برويم، اما نمي رويم و به طرف دیگر مي رويم. خيلي روشن است؛ منتهي اگر انسان زياد بحث كند، گرد و غبار، عقلش را کمی مي گيرد و نمي فهمد و الّا با جبر خيلي چیزها خراب مي شود. س: پس چرا انبیاء با دیگران متفاوتند؟ ج: همه از نظر خلقت مساوی هستند. خدا هر چه به انبیاء داده، به دیگران هم می دهد. چشم، گوش، زبان، دست و پا، هر چه لازم است، خدا داده است. چیزی به نام اختیار هم داده است. انسان آزاد است که از این ها استفاده ی مثبت یا استفاده ی منفی کند. اگر بخواهد استفاده ی منفی کند، می تواند. لذا کافر می شود؛ فاسد می شود. استفاده ی مثبت هم می تواند بکند. در نتیجه مؤمن و باتقوا می شود. این با خود انسان است که هر چه را انتخاب کرد، خدا قبلاً می داند. از روی جبر نیست، بلکه به انتخاب خود انسان است. س: آیا این صحیح است که بگوییم انسان در خلق شدن و به دنیا آمدن، مجبور است؟ ج: آیا می تواند نیاید؟ آمدن و رفتنش به اختیار نیست؛ اما سایر شئون حیات به اختیار انسان است. وقتی به دنیا آمد، می تواند راه برود؛ می تواند بخوابد؛ می تواند بخندد؛ می تواند گریه کند؛ می تواند بدهد و می تواند بگیرد. همه ی این ها به اختیار است؛ اما آمدن در اختیارش نیست. عوامل دیگر او را می آورند و عوامل دیگر هم او را می برند. به اختیار نیست. هر کس بگوید من نمی روم، او را می برند؛ اما در این وسط، اختیار دارد و تمام کارها با اختیار خود اوست. س: لطفاً آیه ی زیر را توضیح دهید: «وَ قالَ الَّذينَ أشْرَكُوا لَوْ شاءَ اللَّهُ ما عَبَدْنا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْ‏ءٍ نَحْنُ وَ لا آباؤُنا وَ لا حَرَّمْنا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْ‏ءٍ كَذلِكَ فَعَلَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَهَلْ عَلَى الرُّسُلِ إِلّا الْبَلاغُ الْمُبينُ» ج: بعضی از مشرکین ادعای جبری بودن می کردند و می گفتند: «خدا خواسته که ما بت بپرستیم؛ خدا خواسته ما این کارها را بکنیم.» همه را گردن خدا می گذاشتند و راحت می شدند. یادشان رفته بود که خدا به آن ها اختیار داده و قدرت و توان داده است. اختیار کنید و با توان اجرا کنید. این را شما به حساب نمی آورید و می گویید: «جبر». جبر یعنی چه؟ شما صبح تا شام با اختیار کار می کنید. این منطق غلطی است. خیلی از اراذل و اوباش از جبر در سلطه گری ها استفاده می کردند. کار بد می کردند و وقتی مردم آن ها را نهی از منکر می کردند، بدشان می آمد و می گفتند: «به گردن خداست. خدا این کارها را کرده است.» و راحت می شدند؛ اما نمی دانستند که پته ی این حرف روی آب است. درست نیست. وجدان هر انسانی حکم می کند که من با اختیار کار می کنم نه با جبر. ✍🏻 ادامه دارد ... 📚 آثار بندگی، آیت الله عزیز خوشوقت @hoseyniyeh_azam_parsabad
- تطهیر وسایل الکترونیکی ❓سؤال: ۱.آیا راهی غیر از شستن، برای پاک شدن وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه که نجس شده است، وجود دارد؟ ۲.آیا اگر تلفن همراهی که نجس شده، هنگام نماز، همراهمان باشد، نماز باطل است؟ ✅ جواب: ۱. فقط با آب قابل تطهیر است. ۲. نماز باطل نیست، مگر این که نمازگزار قبل از تمام شدن نماز بداند، نجاست تلفن همراه با رطوبت به بدن یا لباس او رسیده است. 📌نکته: تطهیر اشیاء نجس واجب نیست، حتی مستحب هم نیست. در نتیجه اگر می‌توانید با کشیدن روکش نایلونی و یا استفاده از تَلق و مانند آن از تماس احتمالی دست خیس با بدنه آن وسیله برقی نجس جلوگیری کنید. @hoseyniyeh_azam_parsabad
اربعین‌تون رو از ایشون دارید💔:) @hoseyniyeh_azam_parsabad
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴کلیپ تصویری: عظمت پیاده روی اربعین 🔸آیت الله جوادی آملی @hoseyniyeh_azam_parsabad
امسال به جای شهید فخری‌زاده هم زیارت کنید. ایشون هم نمیتونست بخاطر موارد امنیتی بره کربلا..🥲💔 @hoseyniyeh_azam_parsabad