eitaa logo
🇮🇷 حسینیه اعظم پارس آباد 🇵🇸
646 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
60 فایل
این مجموعه کاملا مردمی است🌿✨ - شهرستان پارس‌آباد ارسال انتقادات و پیشنهادات📌 🤝 : @SeyedRezasheykholeslam
مشاهده در ایتا
دانلود
روزای اولی که مبل سلطنتی خریده بودیم من دم در وایمیستادم و بابام روی مبل می‌نشست هروقت داییم می‌خواست بیاد خونه‌مون من قبلش به بابام می‌گفتم سرورم، غلامتان برای دستبوسی آمده‌اند...🤣😂😅😆 ‍‌‎‎‌‎‌‌‎‍‍‌‎‎‌‎‌‌‎‍‌‎‎‌‎‌‌‎‌‌‍‍‌‎‍‌‎‎‌‎‌‌‎‍‌‎‎‌‎‌‌‎‌‌‍‍‌‎ ☄ به کانال حسینیه اعظم بپیوندید 👇👇👇 @Hoseyniyeh_azam_parsabad
3.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک کلیپ باحال👍🇹🇯 دشمن می‌دونه یکی بزنه ده تا می‌خوره ۲۲ بهمن مبارکباد❤️🌹❤️ @Hoseyniyeh_azam_parsabad
سلام علیکم بزرگواران کانال بنیاد فرهنگی مهدی موعود امشب افتتاح شد. به کانال بپیوندید👇👇 ┏━━━━━━━━━ 🕌🇮🇷┓  @mahdaviat_parsabad ┗🌸🍃         ━━━━━━━━━┛
»»» آیه ی روز : ********** لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا احزاب-21 مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند. ********** نکته ها: «اُسوة» در مورد تأسّى و پيروى كردن از ديگران در كارهاى خوب به كار مى رود. در قرآن دوبار اين كلمه درباره ى دو پيامبر عظيم الشّأن آمده است: يكى درباره حضرت ابراهيم عليه السلام و ديگرى درباره پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله. جالب آن كه اُسوه بودن حضرت ابراهيم در برائت از شرك و مشركان است و اسوه بودن پيامبر اسلام در آيات مربوط به ايستادگى در برابر دشمن مطرح شده است. نقش پيامبر در جنگ احزاب، الگوى فرماندهان است: هدايت لشكر، اميد دادن، خندق كندن، شعار حماسى دادن، به دشمن نزديك بودن و استقامت نمودن. حضرت على عليه السلام فرمود: در هنگامه ى نبرد، خود را در پناه پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله قرار مى داديم و آن حضرت از همه ى ما به دشمن نزديك تر بود. «اتّقينا برسول اللّه صلى الله عليه وآله فلم يكن منّا اقرب الى العدوّ منه»(379) اين آيه در ميان آيات جنگ احزاب است؛ امّا الگو بودن پيامبر، اختصاص به مورد جنگ ندارد و پيامبر در همه ى زمينه ها، بهترين الگو براى مؤمنان است. ----- 379) نهج البلاغه، حكمت 260. ********** پیام ها: - در الگو بودن پيامبر شك نكنيد. «لقد» - الگو بودن پيامبر، دائمى است. «كان» - گفتار، رفتار و سكوت معنادار پيامبر حجّت است. «لكم فى رسول اللّه اسوة حسنة» - معرّفى الگو، يكى از شيوه هاى تربيت است. «لكم - اسوة» - بايد الگوى خوب معرّفى كنيم، تا مردم به سراغ الگوهاى بَدَلى نروند. «رسول اللّه اسوة» - بهترين شيوه ى تبليغ، دعوت عملى است. «اُسوة» - كسانى مى توانند پيامبر اكرم را الگو قرار دهند كه قلبشان سرشار از ايمان و ياد خدا باشد. «لمن كان يرجوا اللّه ...» - الگوها هر چه عزيز باشند؛ امّا نبايد انسان خدا را فراموش كند. «رسول اللّه اُسوة - ذكر اللّه كثيرا» ********** @Hoseyniyeh_azam_parsabad
زمین عروس شد ❄️ و آسمان به حرف آمد🌧 چه شادباشی ازین خوب‌تر که برف آمد؟❄️ آسمان قم، سفید پوش شد. شادی و لبخند سهم مردم این سرزمین است. ان شاءالله این زودیا پارس آباد هم برفی بشه🥳 🌹تا باد چنین بادا🌹 @Hoseyniyeh_azam_parsabad
💎 جواب کامل شبهه 6️⃣0⃣1️⃣ هدف از خلقت انسان چیست؟ 🔶 اول: فرض کنید شما تازه یک دستگاه رایانه را خریده‌اید مطمئنا از خیلی امکانات آن خبر ندارید، از چه کسی باید بپرسیم که هدف از اختراع آن چه بوده و چگونه از آن استفاده کنیم؟ 🔻 بهترین کسی که می تواند به ما کمک کند سازنده آن است. سازنده آن در قالب کاتالوگ روش نگهداری، هدف ساخت و کارهایی که می‌شود با آن کامپیوتر انجام داد را به ما ارائه می‌دهد. 🔻 خداوند که خالق انسان است در قرآن که همان دفترچه راهنماست هدف خلقت را به ما اطلاع داده است. 🔻 خدا در سوره بقره قبل از آفرینش انسان به فرشتگان می‌فرماید من می‌خواهم در زمین جانشینی برای خود قرار دهم: «وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً». 🔻 یعنی خدا می‌خواهد موجودی را خلق کند که به جای خودش در زمین باشد و روشن است که خلیفه و جانشین باید صفات او را دارا باشد. یعنی باید مثل خدا مهربان و بخشنده باشد، عالم و دانا باشد. البته انسان باید تلاش کند و با عقل و اختیار به این سمت حرکت کند. و به اخلاق نیکو دست پیدا کند. 🔻 رسیدن به این هدف راه ‌و ‌رسم ویژه‌ای لازم دارد که از طرف آفریدگار تعیین شده است و مجموعه این روش‌ها «عبادت» نامیده شده است. 🔻 بدین جهت، خدا در قرآن کریم فرموده‌اند: «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون؛ من جن و انس را نیافریدم، جز برای این‌که عبادتم کنند (و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند)». 🔷 دوم: از طرفی عبادت خدا و شبیه خدا شدن، جز از راه شناخت خدا و صفات خدا ممکن نیست؛ بدین جهت گاهی شناخت خدا به عنوان هدف آفرینش انسان به شمار می‌آید؛ 🔻 انسان ← شناخت خدا ← عبادت خدا ← شبیه خدا شدن ← سعادت جاودانه 🔶 سوم: ممکن است سوال کنید که چرا اصلا خدا ما را خلق کرده خوب اصلا خلق نمی‌کرد؟! 🔻 حجت الاسلام قرائتی در خاطره‌ای می‌فرمایند یک جوانی آمد پیش من و گفت چرا خدا ما را خلق کرده من فقط او را نگاه کردم و جوابی ندادم چند مرتبه او سوال کرد و من جوابی ندادم بلاخره آن جوان عصبانی شد و گفت چرا حرف نمی زنید؟! 🔻 من به او گفتم به همین علت خدا ما را خلق کرده وقتی من می‌توانم حرف بزنم شما اعتراض می‌کنید که چرا من حرف نمی‌زنم. یعنی چون می‌توانم حرف بزنم انتظار دارید که حرف بزنم 🔻 حالا چون خدا می‌تواند خلق کند اگر انسان را خلق نکند ما باید اعتراض کنیم که چرا خلق نمی‌کند. 🔷 چهارم: اگر تمام امکانات برای شما فراهم باشد و شما درس نخوانید از شما می‌پرسند چرا درس نمی‌خوانید و اگر درس بخوانید اگر کسی سراغ شما بیایید و بگویند چرا درس می‌خوانید، خنده دار است. ♦️ پنجم: اگر خدا انسان را خلق نکند نقص به خداوند وارد است چون می‌تواند خلق کند ولی خلق نکرده. 🔶 ششم: دوباره ممکن است سوال شود که خدا چرا ما را کامل خلق نکرده که دیگر نیاز نباشد ما اینقدر زحمت بکشیم تا کامل شویم و به بهشت برویم؟ 🔻 در جواب می‌گوییم که خدا همچین موجوداتی را خلق کرده. فرشتگان موجودات کاملی هستند که هیچ گناه و خطایی انجام نمی‌دهند و همیشه در یک حالت هستند. 🔻 اما انسان بهترین موجودی است که خلق شده آن هم به خاطر عقل و اختیاری است که خدا به او داده. چون انسان با انتخاب خودش می‌تواند به درجات بالا برسد. 🔻 انسان همیشه بین دو راهی قرار دارد و باید انتخاب کند که راه شر را بپیماید یا راه خیر را و این ارزشمند است و اگر مثل فرشتگان بود که دیگر ارزش چندانی نداشت چون فرشتگان اصلا نمی‌توانند کار بد انجام دهند. 🔷 هفتم: خدا ما را خلق کرد تا استعدادهایمان را بشناسیم و در سایه بندگیش به بهترین شکل آن‌ها را شکوفا کنیم تا هم دنیایی خوب داشته باشیم وهم آخرتی اباد داشته باشیم. 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال حسینیه اعظم @Hoseyniyeh_azam_parsabad
🔷مسئول جمهوری اسلامی بودن یعنی لبه پرتگاه بودن، از لبه پرتگاه میشه هم به عرش الهی رسید هم با سر به جهنم رفت. 🔹آقای مسئول این روزا هم میره ولی شما یادت باشه چه عزیزایی با پای پیاده خودشون رو رسوندن تا دعوت رهبرشون رو لبیک بگن نباشه که کم بزارین براشون که سخت یقه ی شما رو خواهیم گرفت توی قیامت. 🆔 @Hoseyniyeh_azam_parsabad
»»» آیه ی روز : ********** وَإِذَا أَنْعَمْنَا عَلَى الْإِنسَانِ أَعْرَضَ وَنَأَىَ بِجَانِبِهِ وَإِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ فَذُو دُعَاءٍ عَرِيضٍ فصلت-51 و هرگاه به انسان (غافل و بی‌خبر) نعمت دهیم، روی می‌گرداند و به حال تکبّر از حق دور می‌شود؛ ولی هرگاه مختصر ناراحتی به او رسد، تقاضای فراوان و مستمرّ (برای بر طرف شدن آن) دارد! ********** نکته ها: كلمه ى «نَأى » به معناى دور شدن است؛ و هرگاه با واژه «جانب» بكار رود، كنایه از تكبّر و غرور است. «نأى بجانبه» یعنى به خاطر نعمت و رفاه مغرور شد و متكبرانه خود را كنار كشید. كلمه ى «عریض» به معناى پهن و كنایه از دعاى زیاد است. سؤال: درآیه 49 خواندیم: «اذا مسّه الشرّ كان یؤوسا» همین كه شرّى به انسان رسید دچار یأس مى شود ولى در این آیه مى فرماید: «اذا مسّه الشرّ فذو دعاء عریض» همین كه شرّى به انسان رسد، دعایى طولانى دارد، سؤال این است كه چگونه انسان مأیوس دعا مى كند؟ پاسخ: مفسّران به این پرسش، پاسخ هاى متفاوتى داده اند: در تفسیر روح البیان چنین آمده است: بعضى مردم به هنگام گرفتارى مأیوس مى شوند و بعضى دیگر دعا مى كنند. برخى در پاسخ این سؤال گفته اند: انسان از اسباب عادّى مأیوس مى شود ولى از خدا درخواست مى كند. ولى لحن آیه توبیخ است و یأس از اسباب عادّى و توجّه به خدا كار نیكویى است و توبیخ ندارد. در تفسیر نمونه آمده است كه انسان ابتدا دعا مى كند ولى كم كم مأیوس مى شود و این دعا و یأس در دو مرحله است. شاید بتوان گفت كه مراد از دعا، استمداد از خداوند نیست، بلكه همان یأس است كه به صورت جزع و جیغ و ناله اظهار مى كند و هر دو آیه یك مسأله را مطرح مى كند لكن در یك جا مى فرماید: مأیوس است و در جاى دیگر مى فرماید: به خاطر یأس جیغ و داد مى زند، نظیر آیه ى «اذا مسّه الشر جزوعا» ********** پیام ها: - رفاه یا سختى در میدان زندگى براى بروز و ظهور خصلت هاى آدمى و آفات روحى اوست. «اذا انعمنا... و اذا مسّه الشّر» - رفاه، مایه ى غفلت است. «انعمنا... اعرض» - نعمت ها از خداست «انعمنا» ولى حوادث تلخ نتیجه عملكرد یا خصلت هاى بد خود انسان است. «مسّه الشّر» (شرّ به خدا نسبت داده نشده است) - انسان تربیت نشده كم ظرفیّت است. «اذا مسّه الشرّ فذو دعاء عریض» - مشكلات و تنگناهاى زندگى در مقابل نعمت هاى اعطا شده از سوى خداوند به او اندك است. (براى نعمت كلمه «انعمنا» آمده، ولى براى شرّ كلمه «مسّه» آمده كه به معناى تماس ساده است.) ********** @Hoseyniyeh_azam_parsabad
نائب الزیارة از طرف خادمین حسینیه اعظم در بین الحرمین هستیم🌷🙏 @Hoseyniyeh_azam_parsabad
【'🌨 ⃟🕊】 ــ چه زیباتر می‌شود صحن و سرایت با بارش برف سپید کاش زنگار دل ما نیز به لطف بارش الهی سپید شود... 🤲 ــ سفیدی برف و طلایی گنبد و بارگاهت هزار اللّه اکبر به شکوه و جایگاهت... . 「•بانوےمن‌! اشفعۍلنافۍالجنة•」 ‌ ┄┅•|•⊰🌸〇⃟✨⊱•|┅┄ @Hoseyniyeh_azam_parsabad