3.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زن و شوهر بهشتی
🔴 #استاد_عالی
🆔 @Hoseyniyeh_azam_parsabad
🔷مسئول جمهوری اسلامی بودن یعنی لبه پرتگاه بودن، از لبه پرتگاه میشه هم به عرش الهی رسید هم با سر به جهنم رفت.
🔹آقای مسئول این روزا هم میره ولی شما یادت باشه چه عزیزایی با پای پیاده خودشون رو رسوندن تا دعوت رهبرشون رو لبیک بگن نباشه که کم بزارین براشون که سخت یقه ی شما رو خواهیم گرفت توی قیامت.
🆔 @Hoseyniyeh_azam_parsabad
»»» آیه ی روز :
**********
وَإِذَا أَنْعَمْنَا عَلَى الْإِنسَانِ أَعْرَضَ وَنَأَىَ بِجَانِبِهِ وَإِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ فَذُو دُعَاءٍ عَرِيضٍ
فصلت-51
و هرگاه به انسان (غافل و بیخبر) نعمت دهیم، روی میگرداند و به حال تکبّر از حق دور میشود؛ ولی هرگاه مختصر ناراحتی به او رسد، تقاضای فراوان و مستمرّ (برای بر طرف شدن آن) دارد!
**********
نکته ها:
كلمه ى «نَأى » به معناى دور شدن است؛ و هرگاه با واژه «جانب» بكار رود، كنایه از تكبّر و غرور است. «نأى بجانبه» یعنى به خاطر نعمت و رفاه مغرور شد و متكبرانه خود را كنار كشید. كلمه ى «عریض» به معناى پهن و كنایه از دعاى زیاد است.
سؤال: درآیه 49 خواندیم: «اذا مسّه الشرّ كان یؤوسا» همین كه شرّى به انسان رسید دچار یأس مى شود ولى در این آیه مى فرماید: «اذا مسّه الشرّ فذو دعاء عریض» همین كه شرّى به انسان رسد، دعایى طولانى دارد، سؤال این است كه چگونه انسان مأیوس دعا مى كند؟
پاسخ: مفسّران به این پرسش، پاسخ هاى متفاوتى داده اند:
در تفسیر روح البیان چنین آمده است: بعضى مردم به هنگام گرفتارى مأیوس مى شوند و بعضى دیگر دعا مى كنند.
برخى در پاسخ این سؤال گفته اند: انسان از اسباب عادّى مأیوس مى شود ولى از خدا درخواست مى كند. ولى لحن آیه توبیخ است و یأس از اسباب عادّى و توجّه به خدا كار نیكویى است و توبیخ ندارد.
در تفسیر نمونه آمده است كه انسان ابتدا دعا مى كند ولى كم كم مأیوس مى شود و این دعا و یأس در دو مرحله است.
شاید بتوان گفت كه مراد از دعا، استمداد از خداوند نیست، بلكه همان یأس است كه به صورت جزع و جیغ و ناله اظهار مى كند و هر دو آیه یك مسأله را مطرح مى كند لكن در یك جا مى فرماید: مأیوس است و در جاى دیگر مى فرماید: به خاطر یأس جیغ و داد مى زند، نظیر آیه ى «اذا مسّه الشر جزوعا»
**********
پیام ها:
- رفاه یا سختى در میدان زندگى براى بروز و ظهور خصلت هاى آدمى و آفات روحى اوست. «اذا انعمنا... و اذا مسّه الشّر»
- رفاه، مایه ى غفلت است. «انعمنا... اعرض»
- نعمت ها از خداست «انعمنا» ولى حوادث تلخ نتیجه عملكرد یا خصلت هاى بد خود انسان است. «مسّه الشّر» (شرّ به خدا نسبت داده نشده است)
- انسان تربیت نشده كم ظرفیّت است. «اذا مسّه الشرّ فذو دعاء عریض»
- مشكلات و تنگناهاى زندگى در مقابل نعمت هاى اعطا شده از سوى خداوند به او اندك است. (براى نعمت كلمه «انعمنا» آمده، ولى براى شرّ كلمه «مسّه» آمده كه به معناى تماس ساده است.)
**********
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
نائب الزیارة از طرف
خادمین حسینیه اعظم
در بین الحرمین هستیم🌷🙏
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
【'🌨 ⃟🕊】
ــ چه زیباتر میشود صحن و سرایت با بارش برف سپید
کاش زنگار دل ما نیز به لطف بارش الهی سپید شود...
🤲
ــ سفیدی برف و طلایی گنبد و بارگاهت هزار اللّه اکبر به شکوه و جایگاهت...
.
「•بانوےمن! اشفعۍلنافۍالجنة•」
#عرضارادت
┄┅•|•⊰🌸〇⃟✨⊱•|┅┄
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
✍️ شبهات دانش آموزی
7️⃣0⃣1️⃣ میگویند برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف جامعه و افراد باید اصلاح شوند و از طرفی میگویند زمانی که جامعه پر از ظلم و فساد شود امام میآید اینها که تناقض دارند؟
🔶 اول: عبارتی که در روایات فراوان دیده میشود و باعث این پرسش شده است اینگونه است: «یملأ الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا؛ زمین را پر از عدل و داد میکند همانطور که پر از ظلم و ستم شده است».
🔻 این روایت در صدد بیان علایم ظهور نیست و نمیخواهد بیان کند که هرگاه جهان پر از ظلم شد حضرت ظهور خواهد کرد.
🔻 در هیچ حدیثی بیان نشده است که ظهور به شرط گسترش و ازدیاد ظلم، فساد و گناه رخ میدهد، بلکه در تمامی احادیث مربوطه تصریح شده است که «ایشان جهان را پر از عدل و قسط میکند، چنان که پر از ستم و ظلم شده است، یا پیش از ظهور شده بود».
🔻 «کَمَا» یعنی «همانگونه که»، نه «پس از آن که».
🔻 آنچه از این روایت فهمیده میشود آن است که گسترش و توسعۀ عدالت و ریشهکن شدن ظلم و ستم فقط به وسیلۀ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف انجام میگیرد.
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #ظهور_جامعه_فاسد_صالح
✅ کانال حسینیه اعظم
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
ـ🌼☘️🌼☘️🌼
ـ☘️🌼☘️🌼
ـ🌼☘️🌼
ـ☘️🌼
ـ🌼 #ولنتاین
❓اکبرآقا قراره امسال برام کادوی ولنتاین بگیره؛ همون لباس گلگلی خوشگله که کلی منتظرش بودم. جوونا بهش میگن روز عشق. دوستپسر و دوستدخترا کلی برای این روز برنامه دارن. میخوام بدونم جشنگرفتن توی روز ولنتاین چه حکمی داره؟
✍️ حاجآقا: والا شوکتخانم چی بگم! از این دوستپسر و دوستدختری که گفتی، معلومه که سرنخ این مراسم به کجا میکشه.
👌 ببینین! هدیهدادن در اسلام خیلی سفارش شده؛ اما این کار خوب بهتره در چهارچوب درست انجام بشه. ما در فرهنگ خودمون برای ابراز عشق کلی مناسبت خوب داریم؛ مثل روز ازدواج حضرت زهرا و حضرت علی(ع). پس چرا باید بریم سراغ افسانهای ساختگی از فرهنگ غلط غربی-مسیحی که بهانهای شده برای ازبینرفتن حرمت ارتباط با نامحرم و ابراز علاقههای نامشروع! کثافت ترویج اینجور فرهنگها، حتی اگه با قصد و غرض نباشه، در آیندهای نهچندان دور دامن همهمون رو میگیره.
👈 به هر حال، نظر مراجع اینه:
📚 آیتالله خامنهای: اگه این کار باعث ترویج فرهنگ باطل غربی یا بهوجوداومدن انحراف در جامعه بشه، جایز نیست و حرامه.
📚 آیتالله مکارم: درصورتیکه از این فرصت برای ابراز عشق و علاقه به نامحرم استفاده بشه، کار حرامیه. در مورد محرم هم، چون یه فرهنگ غربیه، کار خوبی نیست.
📚 آیتالله صافی: بهطور کلی، برپایی و یا شرکت در چنین جشنهایی که تأیید و ترویج اونهاست، جایز نیست.
📚 آیتالله وحید: این جور مراسمها اگر نشانه و شعار غیر مسلمین باشه یا باطل رو ترویج بده، انجامش حرامه.
📚آیتالله نوری: هر نوع عملی که مسلمونها رو شبیه به کفار کنه، حرامه.
🌼 @hoseyniyeh_azam_parsabad
☘️🌼
🌼☘️🌼
☘️🌼☘️🌼
🌼☘️🌼☘️🌼
9.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام این ویدئو آموزشی را ازدست ندهیم لطفا بعد از مشاهده حتما حتما انتشار دهید
@Hoseyniyeh_azam_parsabad
19.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 #امام جمعه ای که از مردم #عذرخواهی کرد 😱
🔺 فدای اون صورت سرخ پدری که به خاطر گرانی پیش خانواده شرمنده میشود !
#دکتر سالار سنجری
#امام جمعه چهاردانگه
•┈┈••✾••┈┈•
🔊به کانال حسینیه اعظم بپیوندید👇👇👇
@Hoseyniyeh_azam_parsabad