9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگه باز امر به معروف و نهی از منکر نمیکنی این کلیپ رو ببین😳😳😳
@hosin159
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ساعاتی پیش یک خودرو و سرنشینش در شهر نتانیا منفجر شدند
🔹خبرنگاران صهیونیست این رو یه ترور میدونن 😏
🔸بقایای یک بمب یا وسیله قابل انفجار در محل پیداشده
@hosin159
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صف بستهاند این همه
ســـردار هــا بــه شـــــوق!
یعنی بـرای پـیـشکِشَت
همیشه ســر هـسـت...
#سید_رضی_موسوی
@hosin159
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 نقدهای صریح چندی پیش ابوالقاسم طالبی در سیما به کیانیان: شما عضو گروهکی بوده که بخاطر ریش آدم میکشته!
❗️ حالا در این چهل سال هرکس میمیرد شما یه سیخی به نظام میزنید!
این را باید رسانههای انقلابی جلویش را بگیرند!
از آن زندگی که نظام بخشیدت الان زندگیات چطور است؟!!‼️
♦️این بازیگر به برکت نظام اسلامی به شهرت و ثروت رسید اما مرتب داره ضربه میزنه و به مرده و زنده رحم نمیکنه!!!(حمایت از ززآزادی!توهین به نظام،توهین به هنرمندانی که از دین خدا و نظام حمایت میکنند و لو مرده باشند:مثل هنرمند مرحوم ناصر طهماسب که تازه فوت شده و....)
♦️خمینی کبیر فرموده بود:
«اگر یک کسی افکارش قبلاً منحرف بوده، حالا بیاید به شما ادعا بکند که خیر، من برگشتم، ما باید قبول کنیم، اما نباید او را مجله نویس کنیم. بسیاری از اشخاصی که میآیند میگویند ما توبه کردیم، توبه قبول است، ما باید از او قبول کنیم که در جامعه مسلمین مثل سایر مسلمانها با او عمل بکنیم، اما نباید رادیو و تلویزیون را به دست او بدهیم یا او را #راه بدهیم در رادیو و تلویزیون!»
@hosin159
21.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎋صدایی که می شنوید آخرین اثر مرحوم ناصر طهماسب است که برای اولین بار منتشر می شود.
♦️به وقت مرگ چشمم را نبندید که چشم من به سیمای حسین است.
شادی روحش صلوات 🙏
@hosin159
🏴امشب شب شهادت مادر ادب بی بی ام البنین هست ،این شعر را تقدیم می کنیم به شما عزیزان ، ما رو هم دعا کنین
▪️بدون #ماه قدم می زنم سحرها را
گرفته اند از این آسمان #قمر ها را
▪️چقدر#خاک سرش ریخته است، معلوم است
رسانده است به خانم کسی خبرها را
▪️نگاه کن سر پیری چه بی عصا مانده
گرفته اند از این #قد_کمان پسرها را
▪️چه مشکل است که از چهار تا پسرهایش
بیاورند برایش فقط سپرها را
▪️نشسته است سر راه و #روضه می خواند
که در بیاورد #آه آه رهگذرها را
▪️ندیده است اگر چه ولی خبر دارد
سر عمود عوض کرده شکل سرها را
▪️کنار #آب دو تا دست بر روی یک دست
رسانده است به ما خانم این خبرها را
▪️بشیر آمد و گفتی که از حسین بگو
ز#عون دم زد و گفتی که از #حسین بگو
▪️ستاره بودی و یکدفعه آفتاب شدی
برای خانه مولا که انتخاب شدی
▪️به خانه ولی الله اعظم آمدی و
دلیل عزت قوم #بنی_کلاب شدی
▪️به جای اینکه شَوی مُدعیه همسری اش
کنیز حلقه به گوش #ابوتراب شدی
▪️تنور خانه #حیدر دوباره گرم شد و
برای چرخش دستار انتخاب شدی
▪️چهار تا پسر آوردی برای #علی
که جای #فاطمه ام البنین شدی
▪️دلت همیشه چنین شوهری دعا می کرد
تو مثل #حضرت_صدیقه مستجاب شدی
▪️اگر چه ضرب غلافی به بازویت نگرفت
میان #کوچه به #دیوار زانویت نگرفت
▪️تو را به قصد جسارت کسی اسیر نکرد
به #چادر عربیه تو #خار گیر نکرد
▪️تو را که فرق عــلی دیده ای و خون حسن
به غیر کرب و بلا هیچ چیز پیر نکرد
▪️به احترام همان تکه بوریا دیگر
زمین خانه تو نیت حصیر نکرد
▪️از آن زمان که شنیدی خزان گلها را
هوای کوی تو باغ دلپذیر نکرد
▪️چه خوب شد که نبودی #کربلا بینی
که دست دشمن دون رحم بر صغیر نکرد
▪️به نعل تازه گرفتند تا بدنها را
به ضرب دست لگد میزدند زن ها را😭😭😭
@hosin159
📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید
📚دیباچه نوین شاهنامه
📝بهرام بیضایی
«دیباچه نوین شاهنامه» فیلمنامهای است از استاد «بهرام بیضایی» که تا امروز امکان ساختش فراهم نشده. زندگی حکیم ابوالقاسم فردوسی، هنوز هم نکات ناآشکار کم ندارد؛ از نام وی تا جزئیات زیستنش. اما بهرام بیضایی با شیوه خاص خود و نگرش ویژهاش، تاریخ را با تخیلِ حقیقت شناسش درآمیخته تا زندگانی پربار و اثرگذار دانای توس را نشان دهد.
این فیلمنامه بر پایه روایتی که در چهارمقاله نظامیِ عروضیِ سمرقندی آمده، آغاز میشود که در هنگام دفن فردوسی «مذکِّری بود در طبران، تعصب کرد و گفت: من رها نکنم تا جنازه او در گورستان مسلمانان برند که او رافضی بود. و هرچند مردمان بگفتند با آن دانشمند، درنگرفت». این دانشمند(به معنای: فقیه، واعظ) با تعصبی که نشان میدهد و سبب میشود فردوسی، نه در گورستان عمومی مسلمانان، که در باغ شخصی اش به خاک سپرده شود، آغازگر فیلمنامه است.
در نیمه شب و در فضایی فراواقعگرایانه(=سور رئالیستی) که مرز رویا و واقعیت بسیار نزدیک است، دانشمند را میبینیم که در آتش میسوزد و میدَود و نعره میکشد. مردمان از این صحنه به شگفت میآیند و ترسان میشوند. پس سحرگاه با چراغ بر آرامگاه فردوسی گرد میآیند و از هویت و شخصیت او میپرسند. این آغازِ بازگشتهای پیدرپی به گذشته(=فلاش بک) است تا روایت کسانی را بخوانیم که دیداری یا گفتاری با فردوسی داشتهاند.
در سفری که به گذشته داریم، با اندیشهها و انگارههای فردوسی آشنا میشویم. اینجا هم به سبک بیضایی، غریبهای آگاه و روشننگر در مرکز داستان میبینیم؛ غریبهای در میان جماعتی که معمولاً قدرش نمیدانند و سنگش میزنند و سخنش درنمییابند. اینها بهانهای میشوند تا به سدههای چهار و پنج هجری برویم؛ روزگاری که عربگرایی و عربیگویی مایه افتخار بوده؛ در مقابل هم زبان پارسی و فرهنگ ایرانی رو به فراموشی میرفته و پهلوانی باید به پیکار این بی رسمی میآمده. اینجاست که فردوسی ارجمند به پاسداری از تبار و دیارش بر میخیزد: «بر خاکی ایستادهام که نامش میرود از زمین پاک شود. نمیبینی که ریگزارهای جهان را باد به این سو میآوَرَد؟!»
پس از این، شاهنامه و ریشه سرایش آن با نثر فخیم بیضایی گفته میشود:
«این نامه، گورستان نیست و من سنگتراش؛ تا با هر دِرَمی نام هر مرده به سنگی بیاورم. من آن مینویسم که خوابزدگان را چشم بینا شود بر خویشتن شان در آینه».
هنگامی که سخنور خراسانی، آیینهای باژگونه روزگارش را میبیند که نشانی از فرهنگ نژادهاش در آن نیست و همزبانانش را میبیند که کارگزار تازیان شدهاند، به اندوه میگوید: «به درد خویشم رها کنید؛ با این جشنهای گریه آورتان، با این سوگهای خنده آورتان. ما را به دشمن نیاز نیست آنگاه که پدر، پسر را پهلو می درد و برادر، برادر را تله مرگ مینهد».
در فصلهای مختلف فیلمنامه نیز ارجاعاتی درخور به سرودههای شاهنامه میبینیم. همچنین اشاراتی بجا به پهلوانهای نامدار شاهنامه و داستانهایشان: رستم، ایرج، سیاوش، اسفندیار، سهراب و ... .
خواندن این شاهکارِ شکسپیرِ ایرانی را در بزرگداشت اندیشمندِ بیمانندِ ایرانزمین به همه شیفتگان فرهنگ و ادب پارسی پیشنهاد میکنم. پایان نوشتهام با یکی از سخنان پایانی فردوسی فرهیخته در «دیباچه نوین شاهنامه» باشد: «من نخواستم کسی باشم. "من" هرچه گفتم از "ما" بود. گفتم-آری- ما هم کسی هستیم».
🆔 @hosin159
1_2529446631.mp3
16.74M
اگه دلتون شکست وجدانی برای فرج امام زمان دعا کنید
@hosin159
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالروز وفات حضرت ام البنین مادر بزرگوار حضرت عباس علیه السلام
همسر گرامی امیر مؤمنان علی علیه السلام
الگوی زنان عاشورایی تسلیت باد 🥀
بهترین کتاب برای رهایی از استرس :
🫧کتاب اضطراب موقعیت.
بهترین کتاب برای ایجاد تغییر در زندگی :
🫧کتاب تئوری انتخاب.
بهترین کتاب برای کنترل خشم :
🫧کتاب آرام باش بی اعصاب.
بهترین کتاب برای اعتماد به نفس:
🫧کتاب جرأت داشته باش.
@hosin159
ردیابهای تبلیغاتی چه هستند؟ چگونه آنها را غیر فعال کنیم؟
حتما برایتان پیشآمده در زمانی که در اینترنت به دنبال کالا یا محصولی هستید, محتوای تبلیغاتی درباره همین موضوع برایتان نمایش داده شود . ردیابهای تبلیغاتی چگونه این کار را انجام میدهند و آیا میشود از شرشان خلاص شد؟
پاپآپها صفحاتی تبلیغاتی هستند که وقتی کاربران سایت مورد نظر خود را باز میکنند ناخواسته آنها را به صفحات تبلیغاتی خود راهنمایی میکنند.
شرکتهای بزرگ برای ارسال هدفمند تبلیغات مرتبط باعلاقهمندیهای شما اطلاعاتتان را از فعالیتهایتان در فضای مجازی جمعآوری میکنند. به این پروسه Ad Tracking گفته میشود.
- چگونه باید این پروسه را متوقف کنیم؟
»»در مرورگر کروم ابتدا وارد تنظیمات شوید و در منوی سمت راست روی گزینه You and Google بزنید .بعد وارد بخش Manage You Google Account شده, به قسمت Privacy & Personalization بروید و در بخش Ad Personalization , گزینهی My Ad Center را غیرفعال کنید.
»» در مرورگر فایرفاکس وارد تنطیمات شده و به بخش Privacy & security بروید . در قسمت Enhanced Tracking Protection گزینه Strict را انتخاب کنید.
@hosin159
9.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترولهای اینترنتی در کمیناند!
ترولها یا اوباش اینترنتی به عمد سعی میکنند در بخش نظرات عکس یا ویدیوهای خاص, اختلال ایجاد کنند؛ آنها این کار را با حمله به صاحب پست یا نوشتن کامنت های توهین آمیز انجام میدهند.
@hosin159