روز #جمعه است هدیه به آقا بقیة الله سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف صلواتی عنایت بفرمایید.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#اللهم_عجل_لولیڪالفرج
صلوات ضراب اصفهانی
مرحوم سیّد بن طاووس (ره) در کتاب «جمال الاسبوع»، پس از نقل صلوات ضراب اصفهانی، مینویسد:
«اگر تعقیبات نماز عصر روز جمعه را به جهت عذرى ترك كردى، پس این صلوات را هرگز ترك مكن به جهت امر و سرّی که خداوند جلّ جلاله ما را به آن آگاه کرده است.»
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
«اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ، وَخَاتَمِ النَّبِيِّينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، الْمُنْتَجَبِ فِى الْمِيثَاقِ، الْمُصْطَفىٰ فِى الظِّلالِ، الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ، الْبَرِىءِ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ، الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجَاةِ، الْمُرْتَجَىٰ لِلشَّفاعَةِ، الْمُفَوَّضِ إِلَيْهِ دِينُ اللّٰهِ، اللّٰهُمَّ شَرِّفْ بُنْيَانَهُ، وَعَظِّمْ بُرْهَانَهُ، وَأَفْلِجْ حُجَّتَهُ، وَارْفَعْ دَرَجَتَهُ، وَأَضِئْ نُورَهُ، وَبَيِّضْ وَجْهَهُ، وَأَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضِيلَةَ، وَالْمَنْزِلَةَ وَالْوَسِيلَةَ، وَالدَّرَجَةَ الرَّفِيعَةَ، وَابْعَثْهُ مَقَاماً مَحْمُوداً يَغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، وَصَلِّ عَلَىٰ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَقَائِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ، وَسَيِّدِ الْوَصِيِّينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، ووَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ؛وَصَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلىٰ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَىٰ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ مُوسىٰ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الْهادِى الْمَهْدِيِّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ. اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ الْأَئِمَّةِ الْهَادِينَ، الْعُلَماءِ الصَّادِقِينَ، الْأَبْرَارِ الْمُتَّقِينَ، دَعَائِمِ دِينِكَ، وَأَرْكَانِ تَوْحِيدِكَ، وَ تَراجِمَةِ وَحْيِكَ، وَحُجَجِكَ عَلَىٰ خَلْقِكَ، وَخُلَفَائِكَ فِى أَرْضِكَ، الَّذِينَ اخْتَرْتَهُمْ لِنَفْسِكَ، وَاصْطَفَيْتَهُمْ عَلَىٰ عِبَادِكَ، وَارْتَضَيْتَهُمْ لِدِينِكَ، وَخَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِكَ، وَجَلَّلْتَهُمْ بِكَرَامَتِكَ، وَغَشَّيْتَهُمْ بِرَحْمَتِكَ، وَرَبَّيْتَهُمْ بِنِعْمَتِكَ، وَغَذَّيْتَهُمْ بِحِكْمَتِكَ، وَأَلْبَسْتَهُمْ نُورَكَ، وَرَفَعْتَهُمْ فِى مَلَكُوتِكَ، وَحَفَفْتَهُمْ بِملائِكَتِكَ، وَشَرَّفْتَهُمْ بِنَبِيِّكَ، صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ عَلَيْهِمْ، صَلَاةً زَاكِيَةً نَامِيَةً كَثِيرَةً دَائِمَةً طَيِّبَةً، لَايُحِيطُ بِهَا إِلّا أَنْتَ، وَلَا يَسَعُهَا إِلّا عِلْمُكَ، وَلَا يُحْصِيهَا أَحَدٌ غَيْرُكَ. اللّٰهُمَّ وَصَلِّ عَلَىٰ وَلِيِّكَ الُْمحْيِى سُنَّتَكَ، الْقَائِمِ بِأَمْرِكَ، الدَّاعِى إِلَيْكَ، الدَّلِيلِ عَلَيْكَ، حُجَّتِكَ عَلَىٰ خَلْقِكَ، وَخَلِيفَتِكَ فِى أَرْضِكَ، وَشَاهِدِكَ عَلَىٰ عِبَادِكَ. اللّٰهُمَّ أَعِزَّ نَصْرَهُ، وَمُدَّ فِى عُمْرِهِ، وَزَيِّنِ الْأَرْضَ بِطُولِ بَقائِهِ. اللّٰهُمَّ أَكْفِهِ بَغْىَ الْحَاسِدِينَ، وَأَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْكَائِدِينَ، وَازْجُرْ عَنْهُ إِرَادَةَ الظَّالِمِينَ، وَخَلِّصْهُ مِنْ أَيْدِى الْجَبَّارِينَ اللّٰهُمَّ أَعْطِهِ فِى نَفْسِهِ وَذُرِّيَّتِهِ وَشِيعَتِهِ وَرَعِيَّتِهِ وَخَاصَّتِهِ وَعَامَّتِهِ وَعَدُوِّهِ وَجَمِيعِ أَهْلِ الدُّنْيا مَا تُقِرُّ بِهِ عَيْنَهُ، وَتَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ، وَبَلِّغْهُ أَفْضَلَ مَا أَمَّلَهُ فِى الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ، إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ.»
جمال الاسبوع؛ ص ۴۹۴
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
👌 روزنامه اینترنتی دفتر رهبری
✅ ما مدعیان صف اول بودیم / از آخر مجلس شهدا را چیدند....
@ma_va_o
هدایت شده از فصل بیداری
قابل تامل
تفاوت تعداد لایک و ریت فرمایشات آقا
آن قسمت مربوط به حمایت از دولت کمتر لایک گرفت و ریت شد!!
یعنی رهبری فقط اونجا رهبرم هست که مطابق میل من حرف بزنه
#گروه_رسانهای_فصل_بیداری
#جامعه_نیازمند_فهم_سیاسی_است
#کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها
#faslebidarri #کپی_با_لینک
🔰 مباحث #اخلاق_در_محضر_علما 3
💠 حضرت #آیت_الله_حق_شناس
برپایی روضه:
یکی دیگر از توصیه های ایشان برپایی روضه به ویژه روزه حضرت علی اصغر(علیه السلام) بود و این کار را دارای برکات فراوانی می دانست.
حجت الاسلام جاودان در این زمینه می گوید:
«هر وقتی یکی از دوستان ایشان به حج مشرف می شد، ایشان برای ملاقات می آمد و می فرمود: دعای شما که از حج آمده اید، مستجاب است سپس دعا کرده و روضه حضرت علی اصغر(علیه السلام)می خواند و توسل مختصری برپا می شد. یک وقت می فرمود: من متوسل به حضرت اباعبدالله(علیه السلام)بودم، حضرت را دیدم که قنداقه کوچکی بر دست داشتند و حاجتم برآورده شد.»
نگارنده مکرر از ایشان شنیدم که می فرمود:
«گذرنامه کربلایم صادر نمی شد و این امر برایم ممکن نبود، ولی میل داشتم به زیارت بروم. خوابیدم در خواب به من گفتند: چرا از روضه حضرت علی اصغر (علیه السلام) غافلی! بیدار شدم و و روضه برپا کردم. پس از آن به مکان صدور گذرنامه رفتم. مسؤل این امر گفت عجبی است با دستور جدید گذرنامه شما تا 15 روز صادر می شود. اما من برای رفتن عجله داشتم و با این مشکل نمی توانستم ایام زیارتی در کربلا باشم. خوابیدم، دوباره مرا به خواندن روضه توصیه کردند. روضه برپا کردم و بار دیگر به محل صدور گذرنامه رفتم. آن شخص گفت: شما اهل معجزه اید. فردا گذرنامه شما می آید.
@ma_va_o
❤️ فایده امام غائب چیست ⁉️
🔰وجود امام غائب مثل خورشید پشت ابر است؛ شاید نور مستقیمش را نبینیم، اما گرما و حیاتبخشیاش لحظهای قطع نمیشود. از نظر تحلیلی، سیستم خلقت یک نظام هدفمند است و نیاز به یک قلب تپنده یا واسطه فیض دارد تا انرژی معنوی و هدایت الهی را به رگهای جامعه تزریق کند؛ اگر این اتصال قطع شود، زمین اهلش را فرو میبرد (قانون لزوم حجت).
👈 علاوه بر این، وجود او یک اثر روانی و تربیتی فوقالعاده دارد؛ مثل وقتی که شاگرد میداند استادش در اتاق کناری ناظر است و هر لحظه ممکن است وارد شود، پس همیشه خودش را آماده و مرتب نگه میدارد. این انتظار پویا، موتور محرک امید در جامعه است و جلوی یأس مطلق در برابر ظلم را میگیرد. در واقع، او مثل لنگری است که کشتی بشریت را در طوفانها نگه داشته تا به ساحل امن نهایی برسد، وگرنه هرجومرج جهان را نابود میکرد.
✍ احسان عبادی
#مهدویت
@ma_va_o
⁉️ امام غائب چگونه جواب سلام ما را می دهد ⁉️
🔰 قضیه خیلی روشن است؛ وقتی ما سلام میدهیم، دریافت پاسخ صددرصد تضمین شده است. دلیلش هم ساده و منطقی است: جواب سلام واجب است و امام که معصوم و قانونمدارترین فرد عالم است، محال است واجبی را ترک کند و سلامی را بیپاسخ بگذارد.
👌اما نکته اینجاست که سیستم این ارتباط، صوتی و فیزیکی نیست که حتماً صدایی با گوش شنیده شود. جواب سلام امام از جنس «نور، برکت و دعا» است.
👌 وقتی سلام میدهید، آن پاسخی که برمیگردد، مستقیم روی جان شما مینشیند؛ میشود همان آرامشی که ناگهان حس میکنید، یا گرهای که از کارتان باز میشود. در حقیقت، همین که دلتان هوایی میشود و سلام میدهید، یعنی ارتباط برقرار شده و پاسخ ایشان همان حس گرم و روشنی است که در قلبتان تجربه میکنید، نه صدایی که در گوشتان بپیچد.
✍ احسان عبادی
@ma_va_o
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
📸 تأملی در چرایی انتشار این تصویر (سمت راست) از جانب رسانه دفتر رهبری
#تأملات
▫️در دنیای هوش مصنوعی ، محجبه کردن تصویر زحمت زیادی نداره ، تصویر محجبه در پست بالا محصول هوش مصنوعی هست.
معرفی کوتاه :
▫️شهید نیلوفر قلعهوند مربی دهه هفتادی بود که در حمله رژیم صهیونسیتی با پدر و مادرش شهید شد...
▫️این شمارهی نشریه صدای ایران، با استفاده از تصویر واقعی شهید، بر یک اصل مهم رسانهای تکیه کرده است: راستگویی در روایت.
فرار نیست شهید سازی کنیم ، در روایت شهادت، معیار اصلی «آنگونه که بوده» است.
این انتخاب چند پیام کلیدی دارد:
۱. اینکه دشمن به ظاهر، پوشش، سلیقه و سبکزندگی قربانیان کاری ندارد؛ او «ایرانی» را هدف میگیرد.
۲. شهدای این سرزمین از همهی طیفها و طبقاتاند و روایت آنان باید بدون بازسازی عقیدتی باشد تا اعتماد عمومی حفظ شود.
۳. نشان دادن واقعیت، مظلومیت قربانی را عمیقتر و انسانیتر به تصویر میکشد و پیام را از سطح یک گروه خاص به سطح ملی و جهانی ارتقا میدهد./ م.ع
✍ انتشار این دیدگاه به معنای قبول کامل آن یا نادیده گرفتن دیدگاه های متفاوت نیست.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
42.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حدیث دوات و قلم ( حدیث قرطاس ) در کتاب صحیح بخاری
.
نقدی بر مطالب زشت و موهن نسبت داده شده به پیامبر مکرم اسلام در کتاب صحیح بخاری !!!
نکته مهم:
مرحوم علامه سید عبدالحسین شرف الدین آورده است که عبارت «قد غلب علیه الوجع»، تصرف محدثان اهل سنت برای تهذیب عبارت است تا زشتی عبارت را کم کرده باشند.
#شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
شیخ حسین اسدی واعظ
حدیث دوات و قلم ( حدیث قرطاس ) در کتاب صحیح بخاری . نقدی بر مطالب زشت و موهن نسبت داده شده به پیامب
حدیث قرطاس در کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم
حدیث دوات و قلم
حدیث قرطاس یکی از روایات مهم در تاریخ اسلام است که در کتابهای صحیح بخاری و صحیح مسلم نقل شده است. این حدیث به ماجرای درخواست پیامبر اسلام (ص) در روزهای پایانی عمرشان اشاره دارد، زمانی که ایشان خواستند قلم و کاغذ بیاورند تا مطلبی بنویسند که امت اسلامی پس از ایشان گمراه نشود. اما این درخواست با مخالفت برخی از صحابه مواجه شد.
حدیث قرطاس یا همان دوات و قلم از احادیث صحیح و متواتر است که در معتبر ترین کتابهای اهل سنت مثل صحیح بخاری و صحیح مسلم نقل شده است. این جریان از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری از حقایق تاریخی را روشن می کند. حقایقی مثل کارشکنی عده ای از اصحاب در مقابل دستور پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) برای اینکه خلافت امیرالمومنین علی علیه السلام علاوه براینکه در غدیر به صورت شفاهی در جمع هزاران نفر اعلام عمومی شده بود به صورت کتبی ثبت نشود.
حديث قرطاس زمانی اهمیتش دو چندان می شود که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) نوشتن آن را مصادف و قرین با هدایت و ننوشتن آن را موجب گمراهی مسلمانان می داند!. موضع شما در مقابل این حرف پیامبر چه خواهد بود، قطعا خوشحال می شوید که پیامبر مسیر هدایت را به ما و شما نشان بدهد، حضرت فرمود براي من قلم و كاغذ بياوريد تا من چيزي برايتان بنويسم كه «لن تضلوا بعده». (صحيح بخاري، ج۴، ص۳۱). بعد از اين هرگز گمراه نشويد. این درخواست پیامبر با مخالفت خلیفه دوم مواجه شد. او با گفتن «این مرد هذیان میگوید» مانع از نوشتن سفارش پیامبر شد.
ابن عباس هرگاه از این جریان یاد می کرد، می گریست و ان را بزرگترین مصیبت و ریشه همه مصیبت ها می دانست. علامه شرف الدین عاملی در المراجعات، با توجه به آیات قرآن کریم، چند ایراد بر عمر بن خطاب در این ماجرا وارد کرده است از جمله:
۱-پیروی نکردن از دستور رسول خدا(ص) و مخالفت با او.
۲-اظهار اینکه گویا عمر از پیامبر(ص) نسبت به خواص قرآن و فواید آن داناتر است.
۳-نسبت دادن هذیانگویی به پیامبر(ص).
شرف الدین، المراجعات، المجمع العالمی لاهل البیت، ص ۵۲۶.
از نظر شیعه، این برخورد عمر بن خطاب، بر خلاف بسیاری از آیات قرآن است؛ از جمله:
وَمَا آتَاکمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکمْ عَنْهُ فَانتَهُوا (ترجمه: و آنچه را فرستاده [او] به شما داد، آن را بگیرید و از آنچه شما را باز داشت، بازایستید)[ سوره حشر–۷]
مَا ضَلَّ صَاحِبُکمْ وَمَا غَوَیٰ ﴿۲﴾ وَمَا ینطِقُ عَنِ الْهَوَیٰ ﴿۳﴾ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْی یوحَیٰ ﴿۴﴾ (ترجمه: [که] یار شما نه گمراه شده و نه در نادانی مانده و از سر هوس سخن نمیگوید.این سخن به جزوحیی که وحی میشود نیست.[ سوره نجم–۲-۵]
همچنین سید عبدالحسین شرف الدین آورده است که عبارت «قد غلب علیه الوجع»، تصرف محدثان اهل سنت برای تهذیب عبارت است تا زشتی عبارت را کم کرده باشند.
اما شاهدیم عده ای از منافقین کارشکنی کردند و نگذاشتن ایشان این حدیث را بنویسد!، راستی چرا این حدیث نباید نوشته می شد؟! چه کسی از ننوشتن آن سود می برد؟!. چرا ابن عباس صحابی کبار پیامبر با گریه از این روز یاد می کند و می گفت تمام مصيبتهاي جهان اسلام از روزي شروع شد كه نگذاشتند اين نامه نوشته بشود. ابْنُ عَبَّاسٍ يَقُولُ: «إِنَّ الرَّزِيَّةَ كُلَّ الرَّزِيَّةِ مَا حَالَ بَيْنَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَبَيْنَ أَنْ يَكْتُبَ لَهُمْ ذَلِكَ الكِتَابَ مِنَ اخْتِلاَفِهِمْ وَلَغَطِهِمْ»، صحیح بخاری ، حدیث ۷۳۶۶۶ / بَابُ كَرَاهِيَةِ الخِلاَفِ.
بررسی حدیث قرطاس پرده از چهره واقعیت بر می دارد و حقانیت و مظلومیت علی علیه السلام را آشکار خواهد کرد. حقایقی که برخی از بزرگان اهل سنت زمانی که به آن می رسند با ناباوری تمام فتوا می دهند که این حقایق را باید از مردم سنی پوشاند!. واقعا برادران اهل سنت کمی فکر کنند مگر چه حقایقی در دل تاریخ هست که باعث رسوا شدن افکار عده ای می شود که اینطور پا روی حقیقت می گذارند و می گویند باید آنها را پوشاند یا توجیه و تاویل کرد!، آیا برای یک عالم ننگ نیست که اینگونه حرف بزند، آیا اهل سنت نباید از خود بپرسند چه حقایق تاریخی درکار است که نباید آنها بدانند و چرا علمای آنها در این سالها به این حقایق اشاره نکرده اند؟!.
شیخ حسین اسدی واعظ
حدیث قرطاس در کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم حدیث دوات و قلم حدیث قرطاس یکی از روایات مهم در تاریخ اسلا
دعوت بزرگان اهل سنت، بر مخفی سازی مطاعن و اشتباهات صحابه!!
جناب «ذهبی» فتوای محکمی بر مخفی کاری و پوشاندن و محو مَساوی و بدی های صحابه می دهد و می نویسد:
«هَذَا فِيْمَا بِأَيْدِيْنَا وَبَيْنَ عُلُمَائِنَا، فَيَنْبَغِي طَيُّهُ وَإِخْفَاؤُهُ، بَلْ إِعْدَامُهُ، لِتَصْفُوَ القُلُوْبُ، وَتَتَوَفَّرَ عَلَى حُبِّ الصَّحَابَةِ، وَالتَّرَضِّي عَنْهُمُ، وَكُتْمَانُ ذَلِكَ مُتَعَيِّنٌ عَنِ العَامَّةِ، وَآحَادِ العُلَمَاءِ،»
این روایات در بین ما و علمای ما موجود است. و لازم است که از کتاب ها برداشته شود و مخفی شود. بلکه از بین برده شود. برای اینکه دلها نسبت به صحابه صاف شود و علاقه مردم به صحابه و رضایتشان از صحابه روز افزون شود و کتمان مطالب مطاعن صحابه ازعموم مردم وحتی از اکثر علماء، واجب است.
سير أعلام النبلاء، اسم المؤلف: محمد بن أحمد بن عثمان بن قايماز الذهبي أبو عبد الله، دار النشر: مؤسسة الرسالة – بيروت – ۱۴۱۳، الطبعة: التاسعة، تحقيق: شعيب الأرناؤوط، محمد نعيم العرقسوسي؛ ج۱۰، ص ۹۲
آقای «ابن حجر هیثمی» نیز می گوید:«یجب الإمساک عما شجر بین الصحابه»
واجب است که از نقل اختلافات پیش آمده بین صحابه، خودداری کرد.
تطهیر الجنان و اللسان، ص ۷۲