eitaa logo
شیخ حسین اسدی واعظ
371 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
283 ویدیو
9 فایل
نشر آثار و اطلاع رسانی جلسات سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین اسدی واعظ «کانال ۲۴ ساعته تحت مدیریت ادمین می باشد» ارتباط با ادمین👈 @Admin128315 #شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
وفات یا شهادت؟ بررسی یک واقعه تاریخی بر اساس منابع معتبر شهادت پیامبر اکرم(ص) بر اثر مسمومیت، روایتی است که بزرگان شیعه و سنی با استناد به منابع معتبر تاریخی و حدیثی، بر آن تأکید دارند. شهادت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله در منابع معتبر شیعه و سنی مورد تاکید واقع شده است که در ادامه برخی از این مستندات منتشر می‌شود: مسمویت و شهادت پیامبر اکرم "صلوات الله علیه و آله" در بیان علمای شیعه ۱- شیخ مفید رضوان الله علیه: رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز دوشنبه بیست و هشت صفر در مدینه در حالی که مسموم شده بود، از دنیا رفت. [۱]   ۲- شیخ طوسی رضوان الله علیه: حضرت محمد بن عبد الله (صلی الله علیه وآله). . . در روز دوشنبه بیست و هشت صفر سال دهم هجری در حالی از دنیا رفت که مسموم شده بود. [۲]   ۳- شیخ_طبرسی رضوان الله علیه: به همین دلیل است که مسلمانان اعتقاد دارند، علاوه بر فضیلت نبوت که به پیامبر (صلی الله علیه و آله) هدیه شده، ایشان به فوز شهادت نیز نائل آمده اند. [۳]   ۴- ابن فتال نیشابوری رضوان الله علیه: بدان که رسول الله صلی الله علیه و آله روز بیست و هشت صفر سال یازده هجری در سن شصت و سه سالگی در حالی که مسموم بود در مدینه، از دنیا رفت. وگفته می شود که وفات آن حضرت در ماه ربیع الاول بوده، در حالی که قول اول معتمد است. [۴]   ۵- علامه حلی رضوان الله علیه: حضرت محمد بن عبد الله (صلی الله علیه وآله). . . در روز دوشنبه بیست و هشت صفر سال دهم هجری در حالی از دنیا رفت که مسموم شده بود. [۵]   ۶- محمد بن علی اردبیلی رضوان الله علیه: روز دوشنبه، بیست و هشت صفر سال دهم هجری در حالی از دنیا رفت که مسموم شده بود. در حالی که شصت و سه سال داشت. مادرش آمنه دختر وهب بن عبد مناف بود. [۶]   ۷- علامه_مجلسی رضوان الله علیه : روز دوشنبه، بیست و هشت صفر سال دهم هجری در حالی از دنیا رفت که مسموم شده بود. [۷]   اسناد معتبر از منابع اهل سنت: ۱. الحاکم النیشابوری، ابو عبدالله محمد بن عبدالله (متوفای 405 هـ)، المستدرک علی الصحیحین، ج3، ص61، ح4395، ۲. الصنعانی، ابوبکر عبد الرزاق بن همام (متوفای211هـ)، المصنف، ج5، ص269، ح9571 ۳. الزهری، محمد بن سعد بن منیع ابوعبدالله البصری (متوفای230هـ)، الطبقات الکبری، ج2، ص201، ۴. مسند أحمد بن حنبل، ج1، ص408، ح3873، ۵. ابن کثیر الدمشقی، ابوالفداء إسماعیل بن عمر القرشی (متوفای774هـ)، البدایة والنهایة، ج5، ص227، ناشر: مکتبة المعارف – ۶. السیوطی، جلال الدین عبد الرحمن بن أبی بکر (متوفای911هـ)، الحاوی للفتاوی فی الفقه وعلوم التفسیر والحدیث والاصول والنحو والاعراب وسائر الفنون، ج2، ص141، ۷. صحیح بخاری، المکتبه السلفیه، باب مرض النبی و وفاته، ج3، ص181. عایشه می‌گوید در دهان رسول خدا " صلوات الله علیه و آله " در زمانی مریضی ایشان به زور دارو ریختیم ، پس با اشاره به من فهماندند که به من دارو نخورانید و ما با خود گفتیم این از آن جهت است که مریض از دارو بدش می آید و هنگامی که حضرت به خود آمدند فرمودند : آیا من شما را از اینکه به من دارو بخورانید منع نکردم ؟ پس فرمودند: باید در دهان هرکسی که در این خانه است در جلوی چشم من از این دارو ریخته شود غیر از عمویم عباس که او شاهد این ماجرا نبوده است. صحیح بخاری ص ۱۰۹۲ ، ح ۴۴۵۸ ، طبعه دار ابن کثیر   پی نوشت: [۱]- المقنعة، صفحه ۴۵۶. [۲]- تهذیب الأحکام فی شرح المقنعة، ج۶، ص۳. [۳]- مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج۹، ص۱۵۶. [۴]- روضة الواعظین و بصیرة المتعظین، جلد ۱، صفحه ۷۱. [۵]- تحریر الأحکام الشرعیة علی مذهب الإمامیة، جلد ۲، صفحه ۱۱۸. [۶]- جامع الرواة وإزاحة الاشتباهات عن الطرق والاسناد، جلد ۲، صفحه ۴۶۳. [۷]- ملاذ الأخیار فی فهم تهذیب الأخبار، جلد ۹، صفحه۱۲۵ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
9.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سه روز بعد از شهادت پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) استخوان سینه شکست...! فرمایشات مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی ‎ (حفظه الله تعالی) عرض تسلیت به مناسبت ایام هجوم به بیت خانم فاطمه زهرا (سلام الله علیها). | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
ایام شهادت غریبانه‌ی امام رئوف حضرت علی بن موسی الرّضا صلوات‌الله‌علیه را به محضر مقدّس حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و همه‌ی شیعیان و منتظران تسلیت عرض می‌نمائیم. حضرت علیه‌السلام فرمودند: هرگاه گرفتاری‌ها و مشکلات به شما روی آورد، به وسیله‌ی ما از خدا کمک بخواهید. «عن الرضا عليه‌السلام قال: إذا نزلت بكم شدة فاستعينوا بنا على الله.» تفسیر العیاشی، ج۲، ص۴۲ بحارالانوار (علامه‌مجلسی)، ج۹۱، ص۵ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
آقاااااااا جان هرکی دوست دارید امشب نرید در مسجد بزنید! والله این خرافات ربطی به دین نداره و هیچ فقیهی نگفته شب آخر ماه صفر در هفت مسجد رو بزنید ثواب داره و مستحبه و از این حرفا... این کارها موجب وهن دین و مذهبه... علما سفارش اکید فرمودند به انجام واجبات و ترک محرمات... یاعلی | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
کوبیدن در هفت مسجد سند شرعی ندارد... کوبیدن در هفت مسجد یا دق‌الباب سند شرعی ندارد و در شأن مومنین نیست که این کار را انجام دهند. ضمن اینکه شمع روشن کردن و ضربه زدن به در و دیوار مسجد که سبب خرابی مسجد می‌شود،فعلی حرام است که این عمل نیز باید ترک شود. خوب است که تمامی روحانیون،ائمه جماعات و طلاب محترم،باطل بودن این عمل خرافی را به اطلاع مردم برسانند. اعمال هر ماه نو و نماز اول آن ماه،صدقه دادن و دعا در حق دیگران از اعمالی است که در ابتدای هر ماه می‌توان انجام داد. آیت‌الله مکارم‌شیرازی هم در دی ماه ۹۳ در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره تجمع پشت درب مساجد در شب اول ماه ربیع الاول اعلام کرد. در این پاسخ آمده است «با توجه به این‌که این عمل در روایات معصومین(علیهم السلام) وارد نشده، انجام آن به عنوان یک امر مستحب شرعی جایز نیست و سزاوار است ائمه محترم جماعات مردم را به سوی مراسم و توسلاتی دعوت کنند که در روایات معصومین(علیهم السلام) وارد شده است و گرنه ممکن است افراد منحرف برای وهن مذهب هر روز امر تازه‌ای اختراع نمایند و ناآگاهان را به سوی آن دعوت کنند.» متاسفانه در بسیاری از موارد این اعمال با خرافات مخلوط شده و به مواردی انحرافی در دین تبدیل می‌شود. اگر عملی در دین وارد نشده باشد و با عنوان دین انجام شود، علاوه بر اینکه ثوابی ندارد، بلکه گناه نیز محسوب می‌شود، چرا که بدعت در دین نهی شده است. روایت «من بشرنی بخروج صفر قله الجنه؛ هر کس به من بشارت دهد که ماه صفر تمام شده است، بهشت برای اوست» به عنوان یکی دیگر از تحریفات خروج از ماه صفر ادامه داد: این روایت نیز از سند متقنی برخوردار نیست و به احتمال فراوان این روایت در مورد ابوذر غفاری بیان شده است، اما عده‌ای این روایت را دال بر این گرفته‌اند که بشارت دادن پیامبر به اتمام ماه صفر، ثواب و پاداش دارد. درباره آداب خاص خروج از ماه صفر و حلول ماه ربیع‌الاول در روایات اسلامی و اعمال مستحبی این ماه این مطالب آمده است: در مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی آداب خاصی برای این امر ذکر نشده و تنها به ذکر اعمال شب اول ماه بسنده شده است. ولی در برخی روایات، اقامه نماز شکر به شکرانه اقامه دو ماه عزاداری و عبادت، روزه گرفتن، صدقه دادن، کمک به مستمندات و قرائت زیارت پیامبر(ص) و امیرالمومنین علی(ع) در ابتدای این ماه توصیه شده است. در سایت «khamenei.ir» این سوال مطرح شده است که؛« چند سالی است در شب اول ماه ربیع‌الاول حرکتی در بعضی مساجد تحت عنوان دق‌الباب باب شده است، شائبه بدعت و یا ترویج نوعی خرافه در آن می‌رود، ماجرا از این قرار است که در شب اول ماه ربیع‌الاول از حدود نیمه‌شب تا اذان صبح افرادی که غالباً خانم‌ها هستند با در دست داشتن شمع پشت درب مساجد مراجعه و با کوبیدن به درب مساجد و خواندن اذکاری توسل جسته و حاجات خود را طلب می‌نمایند، البته این عمل را تا هفت مسجد ادامه می‌دهند و خصوصاً این حال توسل در هنگام اذان صبح به اوج خود می‌رسد و معتقد هستند بدینوسیله اتمام ماه صفر و آمدن ماه ربیع‌الاول را خبر می‌دهند نظر حضرتعالی در این باره چیست؟» پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به این پرسش این‌گونه است؛ «عمل مذکور مستند روایی ندارد و شیوه‌ای قابل تأیید نیست. اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده‌ای است، لکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است، آقایان علمای اعلام (دامت افاضاتهم) و مؤمنین (ایدهم الله تعالی) با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایی که چه بسا ممکن است منتهی به وَهْن مذهب گردد، جلوگیری نمایند.» با این وجود و بنابر نظر فقها و بر اساس آنچه در روایات مستند و معتبر آمده است، مستحب است که مومنان در شب پایانی ماه صفر و اول ماه ربیع‌الاول؛‌ به یاد مجاهدت امیرالمومنین(ع) به مساجد رفته و تا سحر به راز و نیاز و مناجات بپردازند. و از سوی دیگر بهترین اعمال در روزهای عید و شادی ائمه وارد شده فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد است که در هر شرایطی سفارش شده است. | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
هدایت شده از بیداری طلاب
Khamenei.ir14040602_47176_64k.mp3
زمان: حجم: 14.68M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در مراسم عزاداری شهادت امام رضا علیه‌السلام. ۱۴۰۴/۶/۲ ♨️بزرگترین کانال خبری تحلیلی طلاب ♨️ @khabarehowzeh
یک عکس نسبتا قدیمی پیدا کردم،این عکس باید برای سال ۹۶-۹۷ باشه... حسینیه پنج تن آل عبا در محله خانی آبادنو شهرک شریعتی جنوبی؛هیئت و محله ای که در اون بزرگ شدم... اون سالها بنده و آسیدعلی صادقی یک هفته در میان در این هیئت منبر می رفتیم... یادش بخیر... عکس داغون بود کیفتشو بردم بالا | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
14.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید 🔹اختلافات مهمترین خطر برای نظام جمهوری اسلامی 🔺همه افراد و احزاب تحت ولایت رهبری معظم فعالیت کنند. 🔹وحدت مهم ترین عامل در پیشبرد اهداف نظام است. 🔹رهبر معظم انقلاب نخ تسبیح است که همه احزاب و سلائق را مانند دانه های تسبیح کنار هم جمع کرده است. ✅ @seyfimazandrani_com
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
3.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت الله وحید: سه روز بعد شهادت پیامبر، به حضرت زهرا جسارت اصلی انجام شد. در این روزها اولین هجوم به خانه امیر المؤمنین صورت گرفت. هنگامی که حضرت متوجه غسل و کفن و دفن پیامبر شد و غاصبین خلافت در سقیفه بودند، در شب چهارشنبه که اول ربیع الاول بود بدن مبارک آن حضرت را دفن فرمود و طبق وصیت پیامبر متوجه جمع آوری قرآن شد. آن حضرت فرموده بودند: علی جان، تا سه روز از خانه خارج مشو وقرآن را جمع آوری کن... .۱ در این ایام، سه بار به منزل آن حضرت هجوم آوردند: بار اول در روز اول ربیع بود که برای بیعت آمدند و آن حضرت فرمود که قسم یاد کرده‌ام که تا جمع قرآن تمام نشود از خانه بیرون نیایم و آنان بازگشتند. پس از آن امیرالمؤمنین شبها صدیقه طاهره و حسنین را بر در منازل اصحاب می‌بردند وطلب یاری می‌نمودند.۲ بار دوم هفت روز بعد از دفن پیامبر بود که زبیر وعده‌ای دیگر در منزل امیر المؤمنین جمع شده بودند. آن روز زبیر شمشیر کشید تا عمر را بکشد.۳ بار سوم به منزل حضرت هجوم آوردند، و پس از آتش زدن در منزل و ضرب و جرح صدیقه طاهره و کشتن حضرت محسن، امیرالمؤمنین را با دست بسته بیرون بردند. ____________________ ۱. تفسیر فرات: ص ۳۹۸. در توحید صدوق: ص ۷۳ هفت روز ودر امالی طوسی: ج ۱، ص ۲۶۳ نه روز است. ۲. کتاب سلیم بن قیس: ص ۱۲۸. احتجاج: ص ۷۵، ۱۹۰. ۳.توحید صدوق: ص ۷۳. احتجاج: ج ۱، ص ۱۱۱ ۹۵. بحار الانوار: ج ۲۸، ص ۳۲۱ ۴. کتاب سلیم بن قیس: ص ۲۴۹ ۸۲. الکوکب الدری: ج ۱، ص ۱۹۴. الجمل: ص ۱۱۷. کامل ابن اثیر: ج ۲، ص ۳۲۶. تاریخ طبری: ج ۳، ص ۲۰۳. 💢 کانال شیخ فرهاد فتحی ⬇️ ☆ــــــــــــــــــــ 🆔 @Sheikh_Farhad_Fathi
شیخ حسین اسدی واعظ
درس ششم:تمایز علوم به چیست؟ نظرات: ۱-قول مشهور:به موضوعات ۲-آقای بروجردی:به جامع محمولی ۳-امام خم
درس هفتم: تعریف حکم شرعی: ۱-مشهور:خطاب الله المتعلق بافعال المکلفین -خطاب الهی که به افعال مکلفین تعلق میگیرد ۲-تعریف شهید صدر: الحکم الشرعی هو التشریع الصادر من الله لتنظیم حیاه الانسان تقسیمات حکم: ۱-تکلیفی و وضعی -احکام تکلیفی: واجب،حرام،مستحب،مکروه،مباح. -در اینکه مباح از احکام تکلیفی است یا وضعی اختلاف است. -احکام وضعی: صحت ،بطلان،شرطیت،سببیت، مانعیت،ملکیت،زوجیت و... ۲-حکم واقعی و ظاهری | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
مردی که جان به دست، شبِ لیلةالمبیت جای رسول خُفت به بستر، فقط علی‌ست حضرت امام هادی علیه‌السلام در زیارت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در روز عید غدیر: السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ سَيِّدَ الْوَصِيِّينَ وَ وَارِثَ عِلْمِ النَّبِيِّينَ .... أَنْتَ لَمَّا أَبَاتَکَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) وَ أَمَرَکَ أَنْ تَضْجَعَ فِی مَرْقَدِهِ وَاقِیاً لَهُ بِنَفْسِکَ أَسْرَعْتَ إِلَی إِجَابَتِهِ مُطِیعاً وَ لِنَفْسِکَ عَلَی الْقَتْلِ مُوَطِّناً فَشَکَرَ اللَّهُ تَعَالَی طَاعَتَکَ وَ أَبَانَ عَنْ جَمِیلِ فِعْلِکَ بِقَوْلِهِ جَلَّ ذِکْرُهُ وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللهِ. سلام برشما ای امیرمؤمنان! و ای سرور اوصیاء! و ای وارث علم انبیاء!... آنگاه که پیامبر (صلی الله علیه و آله) به شما امر فرمود که شب در بستر ایشان بخوابید و جانتان را برای محافظت از ایشان سپرگردانید، شما خواسته‌ی ایشان را به سرعت اجابت نمودید و خویش را برای کشته‌شدن آماده کردید! پس خداوند متعال، با بیان این آیه «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللهِ» (بقره207) فرمانبری شما را قدر نهاد و زیبایی کارتان را واضح و آشکار نمود. بحار الأنوار، ج‏97، ص: 367 | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir