برخی از ادله ولایت فقیه که فقها فرمودند:
۱-من كان منكم ممن قد روى حديثنا و نظر في حلالنا و حرامنا و عرف أحكامنا فليرضيا به حكما فإني قد جعلته عليكم حاكما فإذا حكم بحكم و لم يقبله منه فإنما بحكم الله استخف و علينا رد و الراد علينا كافر
سوره نساء آیه ۶۰
۲- «ألم تر إلى الذين يزعمون أنهم آمنوا بما أنزل إليك و ما أنزل من قبلك يريدون أن يتحاكموا إلى الطاغوت و قد أمروا أن يكفروا به»
۳-ثلم في الإسلام ثلمة لا يسدها شيء لأن المؤمنين الفقهاء حصون الإسلام كحصن سور المدينة لها
۴- الفقهاء أمناء الرسل ما لم يدخلوا في الدنيا قيل يا رسول الله و ما دخولهم في الدنيا قال اتباع السلطان فإذا فعلوا ذلك فاحذروهم على دينكم.
۵- و أما الحوادث الواقعة فارجعوا فيها إلى رواة حديثنا فإنهم حجتي عليكم و أنا حجة الله عليهم
۶-«اتقوا الحكومة فإن الحكومة إنما هي للإمام العالم بالقضاء العادل في المسلمين كنبي أو وصي نبي»
۷-«إياكم إذا وقعت بينكم خصومة أو تدارى بينكم في شيء من الأخذ و العطاء أن تتحاكموا إلى أحد من هؤلاء الفساق اجعلوا بينكم رجلا ممن قد عرف حلالنا و حرامنا فإني قد جعلته قاضيا و إياكم أن يخاصم بعضكم بعضا إلى السلطان الجائر»
۸-إياكم إذا وقعت بينكم خصومة أو تدارى بينكم في شيء من الأخذ و العطاء أن تتحاكموا إلى أحد من هؤلاء الفساق اجعلوا بينكم رجلا ممن قد عرف حلالنا و حرامنا فإني قد جعلته قاضيا و إياكم أن يخاصم بعضكم بعضا إلى السلطان الجائر
۹-منزلة الفقيه في هذا الوقت كمنزلة الأنبياء في بني إسرائيل
۱۰-الملوك حكام على الناس و العلماء حكام على الملوك
۱۱-أنتم أعظم الناس مصيبة لما غلبتم عليه من منازل العلماء لو كنتم تشعرون ذلك بأن مجاري الأمور و الأحكام على أيدي العلماء بالله الأمناء على حلاله و حرامه فأنتم المسلوبون تلك المنزلة و ما سلبتم ذلك إلا بتفرقكم عن الحق و اختلافكم في السنة بعد البينة الواضحة
۱۲- سوره التوبة
وإن نكثوا أيمانهم من بعد عهدهم وطعنوا في دينكم فقاتلوا أئمة الكفر إنهم لا أيمان لهم لعلهم ينتهون
۱۳-آل عمران
ولتكن منكم أمة يدعون إلى الخير ويأمرون بالمعروف وينهون عن المنكر وأولئك هم المفلحون
۱۴-ادله امر به معروف
۱۵-ادله اجرای حدود
۱۶-ادله جهاد
۱۷-تایید قیام های زید،شهیدفخ،مختار و...
۱۸- اجماع
(شیخ انصاری و صاحب جواهر ادعای اجماع کرده اند)
-در اصل ولایت فقیه هیچ فقیهی بحث ندارد بحث در حیطه ی اختیارات است
۱۹-اصل تنزل تدریجی
مالایدرک کله لا یترک کله
۲۰-اللهم ارحم خلفائي ثلاث مرات قيل له يا رسول الله و من خلفاؤك قال الذين يأتون من بعدي و يروون أحاديثي و سنتي
۲۱-آیه ۷۳ الأنبياء
وجعلناهم أئمة يهدون بأمرنا وأوحينا إليهم فعل الخيرات وإقام الصلاة وإيتاء الزكاة وكانوا لنا عابدين
۲۲- من أصغى إلى ناطق فقد عبده فإن كان الناطق يؤدي عن الله عز و جل فقد عبد الله و إن كان الناطق يؤدي عن الشيطان فقد عبد الشيطان.
۲۳-توحید افعالی و توحید ربوبی
۲۴-سیره پیامبر و امیرالمومنین در نصب والیان
۲۵-ولایت عدول مومنین بعد از فقیه که در فقه متسالم است.
۲۶- لو لا حضور الحاضر و قيام الحجة بوجود الناصر و ما أخذ الله سبحانه على العلماء أن لا يقاروا على كظة ظالم و لا سغب مظلوم لألقيت حبلها على غاربها
#حدیث
#ولایت_فقیه
#شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
استوری اینستاگرام یکی از رفقای هم لباس...
پی نوشت:
دقیقا من هم وقتی عصبانی میشم یا وقتی حال روحیم خوب نیست،شروع می کنم به عمامه بستن(اصطلاحا عمامه پیچیدن) و حقیقتا خیلی آروم تر میشم و حالم خوب میشه...
من هم خیلی این کارو دوست دارم و خیلی به عمامه احترام میگذارم خیلی...
تا حدی که روی پا عمامه نمی پیچم( از طلبه ها و اساتید حوزه علمیه نجف اشرف شنیدم که پیچیدن عمامه روی پا کراهت داره...الله اعلم)،روی سر عمامه میپیچم...
حتما قبل لف کردن و پیچیدن عمامه وضو می گیرم حتما...
همیشه عمامه رو در بالاترین جای ممکن می گذارم و یکی از خط قرمز های جدیِ من حفظ احترام عمامه است،یعنی کسی حق نداره با عمامه من شوخی کنه یا دست بهش بزنه...
یادمه اوایل طلبگی در یک فروشگاه فروش لباس روحانیت مشغول به کار شدم و کارم این بود که،برای طلبه ها عمامه می بستم و بابت هر عمامه ۱۰ هزارتومان هزینه می گرفتم...
الان البته برای بستن عمامه خودم وقت نمی گذارم ولی گاهی که برای رفقا عمامه می پیچم وقت می گذارم و یک عمامه حسابی و خوشگل براشون می پیچم...
توفیق داشتم عمامه ی خیلی از طلاب و روحانیون و منبری ها و حتی بعضی علما رو پیچیدم...
خلاصه اینکه من تمام عشقم این لباسه و بابتش از خیلی لذت های حلال دنیا گذشتم و ناراحت هم نیستم...
شاید کسی باور نکنه
هیچ وقت با لباس به رستوران و میوه فروشی و قصابی و فروشگاه نرفتم تا مردمی که به لحاظ مالی مشکل دارند ناراحت نشن و نگن ما پول نداریم گوشت و میوه و... و غذای حاضری بخریم اما آخوندا...
شیخ حسین اسدی واعظ
استوری اینستاگرام یکی از رفقای هم لباس... پی نوشت: دقیقا من هم وقتی عصبانی میشم یا وقتی حال روحیم خ
من جزء طلبه هایی ام که مقید به لباس روحانیت هستم و کم پیش میاد که لباس شخصی باشم و در اکثر مواقع که ملبس هستم به احترام لباس سعی می کنم با وضو و طهارت کامل باشم...
این لباس خیلی برام ارزشمنده خیلی...
من تو عمرم در مقابل احدی سر خم نکردم اما وقتی تهدید ها به خلع لباس من زیاد شد...، بابت حفظ لباسم در مقابل قاضی زانو زدم و گریه کردم...
من از این لباس نمی تونم جدا بشم لذا تمام کارهامو کرده بودم (حتی کارهای مدرسه بچه ها رو...) که اگر خلع لباس شدم برم نجف اشرف زندگی کنم...
در نجف دوستان زیاد و ارتباطات خوبی دارم...
روایت داریم:
و أقبل على أصحابه فقال النبى صلى الله عليه و آله و سلم: هكذا تكون تيجان الملائكة.
رسول خدا صلّى الله عليه و آله با دست خود عمامه بر سر على بن أبىطالب بست،و براى آن عمامه، دو دنباله، يكى را از پشت،و ديگرى را از پيش رو قرار داد،و سپس فرمود: پشت كن! على پشت كرد و پس از آن فرمود:رو كن! على رو كرد.
رسول خدا رو به أصحاب خود نموده و فرمود: تاجهاى ملائكه اينگونه است.
#عمامه
#شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
مخرج مشترک با دشمن!
شیخ صدوق رحمهالله در کتاب ارزشمند
صفات الشیعة از امام صادق علیهالسلام نقل میکند:
من أشبع عدوا لنا فقد قتل وليا لنا
کسی که به دشمن ما خوراک دهد پس همانا دوست ما را کشته است.
امام نفرمود کَمَن قتل ولیا لنا
بلکه فرمود فقد قتل...
یعنی نتیجه ی #مخرج_مشترک گرفتن با دشمن،کشته شدن اولیاء الهی است.
#حديث
#شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻مرکـز مـطالعات و پــاســخگــویی بـه شبـهـات برگزار مینماید؛
◀️ نشست سیره پیامبر(ص) در مواجهه با انحرافات
⏱️زمان پخش: شنبه ۲۲شهریور۱۴۰۴
◀️ مشاهده سایر سلسله نشستها
@HawzahNews / خبرگزاریحوزه
تحجر یا اباحه گری؟!
مشکل سپاه آقا امیرالمومنین سلام الله علیه متحجرین و خوارج بودن،اما مشکل زمانه ی امام حسین علیه السلام اباحه گری بود...
مکه و مدینه پر شد از رقاصه به مرور تا جاییکه حتی بیشتر فقهای مکتب خلفا خود اهل غنا و طرب شدند...
اگر کسی با متظاهرین به منکر برخورد میکرد متهم بود به #تحجر !
شاید در مواردی روش ناهیان از منکر غلط بوده باشد اما شخص #اباحه_گر که آنها را به تحجر متهم میکند خود مبتلا به دو انحراف شده:
یکی اباحه گری و دیگر تحجر در درک غیرت دینی فرد منتقد...؛
فرد اباحه گری که در عصر ما دیگران را به تحجر متهم میکند،خود هم متحجر است و هم اباحه گر چراکه اگر تحجر نداشت به دیگران برچسب نمیزد و برادران دینی خود را تحقیر نمیکرد...
چه خوب گفت پروین اعتصامی
سیر، یک روز طعنه زد به پیاز
که تو مسکین چقدر بد بوئی
یاعلی
#شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
از ادله برپایی حکومت اسلامی:
ذكر بين يدي أبي عبد الله عليه السلام من خرج من آل محمد فقال عليه السلام لا أزال و شيعتي بخير ما خرج الخارجي من آل محمد و لوددت أن الخارجي من آل محمد خرج و علي نفقة عياله.
ابو عبد اللّٰه سيارى از دوست خود نقل كرد كه در خدمت حضرت صادق صحبت قیام کنندگان از آل محمد (بنی هاشم) شد فرمود من و شيعيان پيوسته آسوده خواهيم بود تا وقتی یکی از سادات بنی هاشم قيام می كنند.چقدر علاقمندم که سادات قيام كنند و من مخارج خانواده ی او را بپردازم.
#حديث
#شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
با اینکه ایشان در فقه،کلام،فلسفه،عرفان،اخلاق،تفسیر،حدیث و
تاریخ تبحر داشت ولی خودشان گوشت قربانی برای فقرا را آماده می کردند...
رحمت خدا بر ایشان
حضرت آیتالله #خوشوقت رضوان الله علیه
#شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
آقا دوبار به صراحت فرمودند حذف ارز ترجیحی کار لازمی بود و ارز ترجیحی رو توصیه نمیکنم ولی هنوزم یک عده میگن حذف ارز ترجیحی نسخه ی لیبرال ها است. یعنی یک فقیه اسلام شناس نمیداند نسخه ی لیبرال است و تایید میکند ولی اینا بدون شناخت مبانی اسلام و مبانی لیبرالیسم همینجوری میگن این نسخه ی لیبراله. البته نگذاشتند و نمیگذارند این ارز به صورت کامل حذف شود و فقط قیمتش تغییر کرد و همچنان یک عده دارن دلارهای ملت رو با قیمت مفت میخورن. امیدوارم این مدافعین از روی جهل از ارز ترجیحی که موجب فساد و رانت است دفاع کنند و انتفاعی در این دلارها نداشته باشند. دولت ها به زور و صدجور دور زدن تحریم چند دلار گیرشون میاد و با قیمت مفت میدن به یکی مثل چای دبش بره چای وارد کند تا با قیمت مناسب چای دست مردم برسد. اون هم میگیره و میخوره و یه آب هم روش. هم دلار دولت از دست میره و کسری بودجه میاره و باید جیب ما رو خالی کند یا خلق پول کند و تورم ایجاد بشه هم چایی به دست مردم نمیرسد و مردم با همان قیمت دلار بازار چای میخرند. این چند خط ساده رو نمیفهمند و هرکس حرف آقا رو در اقتصاد تکرار کنند میگن لیبراله. هرکس تو سیاست دنبال کند میگن وفاقی. هرکس تو فرهنگ دنبال کند میگن صورتی. نهایتا هم میگن آدم آقا هستیم ولی من نمیدونم چرا به سخنان صریح آقا هیچ جا عمل نمیکنند و هرکس هم عمل کند بهش برچسب میزنند.
☆ــــــــــــــــــــ
🆔 @Sheikh_Farhad_Fathi
آزادی #حجاب در کنار آزادی امنیت...
شخصی که نوع پوشش خودش رو نتیجه مطلوبِ مبارزه یا مخالفت علنی با #قانون میدونه،خودش هم باید مسئول حفظ امنیت خودش باشه...؛
نمیشه با قانون مخالفت و یا مبارزه علنی کنی و همزمان از همون قانون انتظار حمایت و مراقبت داشته باشی؛
قانون که نباید از بی قانونی حمایت کنه!
مگه آزادی حجاب رو دستاوردِ مخالفت و مبارزه با قانون نمیدونید؟!
پس خودتون از خودتون و دستاوردتون که همون آزادی حجاب هست،محافظت کنید.
کسی که جرات مخالفت با قانون رو داره و با مخالفتِ علنیِ با قانون،به دیگران هم این جرات رو میده که با قانون مخالفت علنی کنن،قطعا جرات تامین امنیت خودش رو هم داره...
آزادی امنیت یعنی قانون وظیفه ای در قبال تامین امنیتِ مخالفان خودش نداشته باشه.
هیچ سارقی از قانون توقع نداره که به وقت سرقت،امنیت اون رو تامین کنه...
#شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
حیاء
در کتاب تفسیر علی بن ابراهیم و تفسیر عیاشی که از مهم ترین تفاسیر روایی شیعه هستند،آمده
لما همت به و هم بها قامت إلى صنم معها في البيت،فألقت عليه ثوبا ....
وقتی زلیخا به یوسف اهتمام ورزید،بتی در اتاق بود برخواست و لباسی روی آن انداخت،یوسف گفت چه میکنی؟
زلیخا جواب داد بت را می پوشانم که ما را نبیند،از آن حیا میکنم!
جناب یوسف فرمودند:
از بتی که نه میبیند و نه میشنود حیا میکنی،چگونه من از خدایی که عالم به افعال من است حیا نکنم؟!
(کتاب کافی،مرحوم کلینی):
لا دین لمن لا حیاء له
کسی که حیاء نداشته باشد دین ندارد
در روایت دیگری داریم که اگر
زن ها از چشم پاکی شخصی سخن نگویند شیعه ی ما نیست
(ليس من شيعتنا من لا يتحدث المخدرات بورعه)
#حدیث
#حیاء
#شیخ_حسین_اسدی_واعظ | عضو شوید👇
https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir