eitaa logo
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
550 دنبال‌کننده
254 عکس
61 ویدیو
138 فایل
مباحث و یادداشت‌هایی هم‌سو با حسینیه اندیشه در موضوع جبهه مقاومت ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✔️آدرس کانال رسمی حسینیه اندیشه: https://eitaa.com/HossiniehAndisheh ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
به‌مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله 🏴 یک. اگر «گودال قتلگاه» محل عمیق‌ترین و زیباترین و بالاترین عبادتی باشد که برای خدای متعال انجام شده، فقط یک نفر را پیدا می‌کنیم که در چنین جایی با اباعبدالله همراه شده. یعنی تنها شریک ِ «اباعبدالله» در این «عبادت»، «عبدالله» است چه «پدری» و چه «پسری» برای رسیدن به چنین مقامی از چه گردنه‌ای عبور کرده؟ حدس من: وارد شدن به معرکه‌ای چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها پس شب و روز پنجم محرم، شب و روز امیدواری ما ترسوها به جرأتی است که یک کودک [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] به تاریخ دمیده 🏴 دو. موقعی که مجاهدان، تهران را فتح کردند و خطر، شیخ را تهدید می کرد، من فکر کردم شیخ حتماً به سفارتخانه‌های خارجی پناه برده و یا گریخته است. وقتی به خانه‌اش رسیدم، دیدم در باز است. مرا که دید، به شوخی گفت: «لوله هنگ دانه‌ای چند است؟!» (سوراخ موشها چند است؟) سپس خندید و گفت: «همه ترسیدند و توی سوراخ موش رفتند» یکی از حضار به شیخ گفت: «آقا! ‌شما که می‌دانستید با مخالفت نتیجه‌ای نمی‌گیرید، چرا مخالفت کردید؟ از اول معلوم بود که از پس این‌ها بر نمی‌آیید.» شیخ گفت: «تا اگر صد سال بعد از این بعضی از مسلمانان به قعر زیر زمین و داخل سرداب‌ها رفتند و در آنجا با کمال ترس درد دل کردند و گفتند صد سال قبل عده‌ای دست به دست هم دادند و ریشۀ اسلام را کندند، لااقل یک نفر بگوید که در میان آن عده‌ یک آخوند طبرسی و یارانش بودند که مخالفت کردند!» میرزا جواد سعد‌الدوله به شیخ پیشنهاد کرد که‌ بیرق «هلند» را بر بالای خانه‌تان بزنید؛ دیگر حتی لازم نیست به سفارت هلند تشریف بیاورید. زمانی هم که مشروطه‌ خواهان تهران را گرفته بودند، اینطور نبود که جرئت داشته باشند به سفارت خارجی تعرض کنند، و می‌ترسیدند. شیخ در پاسخ به این پیشنهاد، خندید و به استهزا گفت: «آقای سعد‌الدوله باید بیرق ما را بر روی سفارت اجنبی بزنند. چطور ممکن است که صاحب شریعت که من یکی از مبلغین احکام آن هستم، اجازه فرماید به خارج از شریعت آن پناهنده شوم؟!» آنگاه آیۀ شریفۀ «... وَلَنْ یَجعلَ اللهُ للکافرینَ علیَ المؤمنینَ سبیلاَ». و چند آیۀ دیگر را خواند و سپس ادامه داد: «من حاضرم صد مرتبه زنده شوم و ایرانیان و مسلمین مرا مثله کنند و بسوزانند، ولی به اجنبی پناهنده نشوم.» [نمونه‌ای معاصر از وارد شدن به یک معرکه چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها] و کودکی [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] که «نوّاب عامّ» را تربیت کرده و پرورش داده... 🏴 سه. 《قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها و نوکران آنها مطمئن باشند که اگر خمینی یکّه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت‌پرستی است ادامه می‌دهد و به یاری‏‎ ‎‏خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‌های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت ‎‏را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند‏‎ ‎‏سلب خواهد کرد.》 پیام به حجاج بیت الله الحرام ۱۳۶۶/۶/۵ [نمونه‌ای امروزین از وارد شدن به یک معرکه جهانی؛ یکّه و یک تنه و تنها] و کودکی [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] که «نوّاب عام» را تربیت کرده و پرورش داده... 🖊محمدصادق حیدری ☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 حسینیه حکمت برگزار می‌کند: ♦️ نشست مجازی همراه با پرسش و پاسخ با موضوع: 🔰 و طراحی عملیات در جنگ اقتصادی 🎙 حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری (هیئت علمی حسینیه اندیشه) 🗓 یکشنبه ۵ شهریور، ساعت ۱۷ ✅️ لینک‌های ورود به جلسه : 👈 اسکای روم : 🌐 https://www.skyroom.online/ch/hoseinie_hekmat/hoseinie_hekmat 👈 قرار : 🌐 https://gharar.ir/r/c8654261 📝 در صورت تمایل به شرکت حضوری در شهر مقدس قم (ظرفیت محدود): @hekmatadmin ☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
نشست مجازی اربعین (حجت‌الاسلام حیدری.mp3
زمان: حجم: 15.65M
💿 ♦️ نشست مجازی همراه با پرسش و پاسخ با موضوع: 🔰 و طراحی عملیات در جنگ اقتصادی 🎙 حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) 🗓 یکشنبه 5 شهریور 1402 ☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 1️⃣قسمت اول ✔️بررسی ابعاد هندسه وظایف نیروهای انقلابی و امتحانات پیش‌رو ✔️پاسخ به اشکالات مطرح شده به مدل مختار برای نظام اقتصادی مطلوب 🎙حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله صدوق 🏢مؤسسه سوده همدانی ـ مشهد مقدس 🗓18 مرداد 1402 ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
33.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 2️⃣قسمت دوم ✔️پاسخ به اشکالات مطرح شده به مدل مختار برای نظام اقتصادی ✔️توضیحات تکمیلی نسبت به مدل مختار اقتصادی در دوران گذار و دوران مطلوب 🎙حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله صدوق 🏢مؤسسه فرهنگی سوده همدانی ـ مشهد مقدس 🗓18 مرداد 1402 ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
29.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 3️⃣قسمت سوم ✔️توضیحات تکمیلی نسبت به مدل مختار اقتصادی در دوران گذار و دوران مطلوب ✔️نقد پیشنهادات مطرح شده از سوی بعضی از اساتید برای حل مشکلات اقتصادی ایران 🎙حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله صدوق 🏢مؤسسه فرهنگی سوده همدانی ـ مشهد مقدس 🗓18 مرداد 1402 ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
26.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 4️⃣قسمت پایانی ✔️پاسخ به سوالات مطرح‌شده نسبت به مدل مختار اقتصادی برای جنگ اقتصادی (رابطه الگوی تولید جامعه با الگوی مصرف؛ ضرورت تمرکززدایی از الگوی تولید؛ رابطه قناعت با تولید ثروت؛ چگونگی جهاد تبیین در این عرصه و...) 🎙حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله صدوق 🏢مؤسسه فرهنگی سوده همدانی ـ مشهد مقدس 🗓18 مرداد 1402 ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅کمی درباره «زخم گلوی امپراتور»🔅 🔸«خیلی اهل عبادت بوده‌اند و رسیدگی زیادی به فقراء داشته‌اند و اخلاق خوب‌شان همه را تحت‌تاثیر قرار می‌داده و کلی حدیث و معارف اجدادشان را برای دیگران نقل می‌کرده‌اند و...» این توصیفی از سیره ائمه است که معمولاً می‌گویند و می‌شنویم. اما دشمنان بزرگ و حرفه‌ای، مثل ما ساده و بسیط نیستند که آن حقیقت‌های پیچیده را با همین سادگی و بساطت ما، توصیف کنند. 🔹بخاطر همین بود که «منصور دوانیقی» (امپراتوری که تثبیت «بنی‌عباس» با اقتدار او ممکن شد و فتوحات را تا «طبرستان» گسترش داد و قیام‌های متعددی از «نهضت اسحاق» و «جنبش راوندیه» تا «خیزش سادات حسنی» را سرکوب کرد و با چند هزار صنعتگر در طول چهار سال، شهر «بغداد» را بنیان گذاشت) وقتی می‌خواست «جعفر بن محمد» را توصیف کند، می‌گفت: «هذا الشجا المعترض فی حلوق الخلفاء... این استخوان گیرکرده در گلوی خلفاء» و فقط به یاد خِرخِر نفَس‌های حکومتش و زخم‌خوردگی گلوی خودش نمی‌افتاد بلکه همه خلفای هم‌عصر با اباعبدالله را در این بیچارگی شریک می‌کرد. 🔸حتی وقتی غوغای سادات حسنی، حجاز و عراق را در برگرفت و خواب را از چشمان منصور گرفت، باز هم از پیچیدگی‌های رفتار «جعفر بن محمد» می‌لرزید: «قد کنت مُصرّاً علی قتل جعفر... و کان امره ـ و ان کان ممّن لایخرج بالسیف ـ اغلظ عندی و اهمّ علیّ من امر عبدالله بن حسن و قد کنتُ اعلم هذا منه و من آبائه علی عهد بنی امیّه... من بر کشتن جعفر اصرار داشتم و قضیه او ـ گرچه از کسانی است که قیام مسلحانه نخواهد کرد ـ سخت‌تر و بااهمیت‌تر از قضیه عبدالله بن حسن [رهبر قیام‌های مسلحانه‌ی سادات حسنی] در نزد من است. من این رفتار را از او و پدرانش در عهد بنی امیّه هم سراغ داشتم...» 🔹بدون لشگر و سلاح و پول‌پاشی بین طرفداران و در اوج تقیّه، برای یک امپراتوری خطرناک‌تر از اهالی قیام مسلحانه باشی و پیچیدگی و کیاستی در علم حدیث و کلام و فقه و اعتقادات و اخلاقت موج بزند که از شمشیر سخت‌تر و برنده‌تر باشد و لقمه‌ی گلوگیر ِ یکی از دو ابرقدرت جهان در آن روزگار شود. این باورنکردنی‌ها، وقتی به آستان «جعفر بن محمد» و پدرانش می‌رسند، به واقعیت‌های معجزگون تبدیل میشوند. البته فهم این معجزات و پیدا کردن نسخه امروزین آن، به فقاهتی نیاز دارد که گویا باید خیلی دقیق‌تر از تفقه در احکام نماز و روزه و حج و... باشد. فقاهتی که اگر در میان حوزه‌های ما پا گرفته بود، دیگر علمائی پیدا نمی‌شدند که به اسم دینداری خالص و ولایت و برائت و دوری از سیاست، در اخلاق خوب و عبادات فراوان و دروس خارج مفصّل خودشان غوطه‌ور شوند اما بدون شباهت به مولای‌شان امام صادق، نه گلوگیر امپراتورهای مدرن شوند و نه مباحث علمی‌شان برنده‌تر از سلاح در مقابل ابرقدرت‌ها به حساب بیاید. ♥️ تقدیم به مردی که به قول رهبری، «آیت‌الله‌العظمای واقعی خود او بود»؛ فقیه جعفری خالصی که مثل استخوان در گلو، خواب راحت را از بت‌پرستی مدرن و کاهنان معابد آن گرفته بود و گرفته است و خودش را در یکی از پیام‌هایش این طور روایت کرد: «قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه وتنها هم بماند به‏‎ ‎‏راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می دهد و به یاری‏‎ ‎‏خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‌های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت‏ را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند‏‎ ‎‏سلب خواهد کرد.» ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 اطلاعیه سلسله جلسات گفتمان انقلاب اسلامی در شهرک پردیسان قم ارائه تحلیلی نوین از: ١. عدالت اقتصادی ٢. علل و عوامل تورم و گرانی ٣. علل و عوامل کاهش ارزش پول ملی ۴. خصوصی‌سازی اقتصاد یا مردمی‌سازی ۵. مکانیزم تغییر توازن اقتصادی از سرمایه‌سالاری به مردمی‌سازی ۶.لزوم تشکیل سپاه پاسداران اقتصاد مقاومتی در جنگ نابرابر اقتصادی استکبار و... 🗓شنبه‌ها، بعد از نماز مغرب و عشاء 🕌شهرک پردیسان، بلوار شهروند، سبلان ۱۲، مسجد چهارده معصوم علیهم‌السلام ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🏴🏴🏴🏴 «قُتِلَ أَصْحابُ الْأُخْدُودِ. النَّارِ ذاتِ الْوَقُودِ. إِذْ هُمْ عَلَيْها قُعُودٌ. وَ هُمْ عَلى‌ ما يَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنينَ شُهُودٌ. وَ ما نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلاَّ أَنْ يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزيزِ الْحَميد» 🏴🏴🏴🏴 ☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷طوفان انسان؛ تحقیر تکنیک🇵🇸 ━━⊱✦صفحه اول✦⊰━━ 🔶پرده یک) دارد با خبرنگار صحبت می‌کند ولی گویا به جای او، «یک واقعیت ملموس» است که تمام نگاهش را پر کرده؛ واقعیتی ایمانی که برخلاف همه محاسبات، محقق شده و وجودش را سرشار کرده از یقین. همان درجه‌دار ارتشی را می‌گویم که تلویزیون در شب و روز ، تصویر مصاحبه‌اش را در کنار مسجد جامع خرمشهر پخش می‌کند که دارد با تمام وجود می‌گوید: «امروز روز غلبه‌ی ایمان بر تکنیک است...» ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• انگار دانش جنگ را به خوبی در دانشکده افسری یاد گرفته و محوریتِ «سخت‌افزار» در جنگ‌های امروزین را به خوبی درک کرده و خبر دارد که چطور برتری سخت‌افزاری دشمن، موجب شکست عملیات‌های کلاسیک ما شده و علی‌رغم همه ‌اینها، حالا عملیات غیرمتداول و پیروزی بزرگی را شهود کرده که در آن «انسان»، محوریتِ سخت‌افزار را کنار زده و «ایمان»، تکنولوژی موجود را به تزلزل درآورده. آن هم نه یک ایمان فردیِ غوطه‌ور در مجرّدات؛ که یک «شهادت‌طلبیِ مُرکّب و سازمان‌یافته» که روش جنگیدن را تغییر داده و یک واقعیت جدید و بی‌سابقه را پدید آورده و علی‌رغم استفاده از «ابزار»، تعریف و کارکرد جدیدی به آن بخشیده و تکنولوژی متناسب با خودش را طلب کرده... ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• مثل همان قایق‌هایی که بر محور عنصر شهادت‌طلب، موتورهای پرسرعت را به خود ضمیمه کرد و کارآمدی ناوهای میلیاردی امریکایی را زیرسوال برد و «نادر مهدوی‌»هایی را سر دست گرفت که به تعبیر رهبری «اگر متعلق به کمونیست‌ها بود، یک چه‌گوارا از او درست می‌کردند.» 🔷پرده دو) دارد با مُجری صحبت می‌کند اما انگار به جای او، یک «واقعیت ملموس» است که نگاهش را پر کرده؛ واقعیتی جدید که برخلاف همه محاسبات، محقق شده و وجودش را سرشار کرده از اضطراب. «توماس فریدمن» همان ستون‌نویس معروفِ روزنامه نیویورک تایمز را می‌گویم که متخصص سیاست خارجی است و سه بار جایزه‌ی «پولیتزر» را برده و دارد به «فرید زکریا» می‌گوید: «ما نیاز داریم بفهمیم که چگونه یک گروه بسیار کوچک و مسلح به حداقل فناوری موردنیاز، توانسته یکی از پیشرفته‌ترین ارتش‌های جهان از نظر فناوری را غافلگیر و بر آن غلبه کند.» (فیلم) ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• همکارانش در «پولیتیکو» هم در گزارشی با عنوان «شکست فناوری اسرائیل» این‌طور نوشتند: «روز شنبه دیوار امنیتیِ یک میلیارد دلاری اسرائیل در مرز غزه، با بولدوزر‌های ساده و پاراگلایدر‌های مسلح حماس شکسته شد... باعث بازنگری شگفت‌آور درباره یکی از بزرگترین نقاط غرور اسرائیل یعنی پیچیدگی فنی آن شد... این حمله هم چنین موجی از شوک را بر نهاد‌ها و شرکت‌های دفاعی در واشنگتن و اروپا وارد کرد به ویژه به این دلیل که اسرائیل به تامین کننده کلیدی فناوری امنیتی و دفاعی در سراسر غرب تبدیل شده است... از منظر اقتصادی و امنیتی عدم تطابق تکنولوژیک بین اسرائیل و حماس خیره‌ کننده است... اسرائیل یکی از متخصص‌ترین و مولدترین اقتصاد‌های با فناوری پیشرفته در جهان است. در ماه ژوئن اینتل سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد دلاری را در یک کارخانه جدید اعلام کرد که قرار است در سال ۲۰۲۷ در اسرائیل افتتاح شود. در ماه مارس سال جاری مقام‌های شهر تل آویو اعلام کردند که آن شهر رتبه پنجم را در بین شهر‌های جهان در عرصه ایجاد شرکت‌های استارت آپ میلیارد دلاری از آن خود ساخته است... فناوری امنیتی بالاترین بخش فناوری در اسرائیل بوده.. بخش دیگر پیچیدگی غیر منتظره عملیات حماس بود.. این حمله نشان داد که چگونه حماس توانسته است زرادخانه فناوری خود را در مرز ایجاد کند و از رصد رقیب قدرتمندتر اسرائیلی خود فرار کرده است... در حالی که سرویس تلفن همراه در غزه با اینترنت نسل دوم یا ۲G کار می‌کند که بسیار عقب‌تر از فناوری اینترنت نسل چهارم و پنچم یا ۴G و ۵G در اکثر کشور‌های غربی است». ✔️ادامه در صفحه دوم...🔽🔽 https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷طوفان انسان؛ تحقیر تکنیک🇵🇸 ━━⊱✦صفحه دوم✦⊰━━ 🔶پرده سه) تکنولوژی‌ای که بر انسان حاکم شده بود و به عنوان معیار تنظیم «روابط اجتماعی» شناخته می‌شد و به نام «اخلاق حرفه‌ای» حتی روحیات فردی انسان را به تبع خود تعریف می‌کرد، پس از انقلاب اسلامی با عصیان‌گریِ «انسان با ایمان» مواجه شد و در کارزار «تأمین امنیت سیاسی» از نیروی شهادت‌طلب شکست خورد و تحلیل‌گران زیادی را که با تکیه به قدرتش، همواره حذف فیزیکیِ جمهوری اسلامی را در چند ماه آینده پیش‌بینی می‌کردند، از کار بی‌کار کرد. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• حالا دیگر یقین نورانیِ آن درجه‌دار ارتشی در سوم خرداد شصت و یک، به اضطراب جمعی کارشناسان مادّی در دو هزار و بیست‌وسه تبدیل شده و اسطوره‌های ایرانی در دفاع مقدس، بعد از قنوت‌های معطر به «کثّر به قلّتنا» شان، مستجاب‌الدعوه‌ شده‌اند و حماسه حماس رقم خورده و انسان شهادت‌طلب تکثیر شده و شکست فناوری تعمیم پیدا کرده و فلسطینی‌های دست‌بسته را به مهاجمان مبسوط‌الید ارتقاء داده. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• یعنی در همان زمانه‌ای که «حذف نیروی انسانی از خطوط تولید» و «حرکت جهانی به سمت اتوماسیون» و «آینده‌ی آکنده از هوش مصنوعی» گوش فلک را کر کرده، قدرت ایمانی که به ابزار و تکنیک جهت‌دهی کرده، کارشناس «پولیتیکو» را به این فکر انداخته: «شاید آن چه رخ داده این باشد که اسرائیلی‌ها بیش از اندازه به فناوری خود متکی شده‌اند و باید به برخی از تکنیک‌های قبلی شان یعنی نفوذ موثر با استفاده از ابزار‌های انسانی بازگردند.» ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• همین‌جاست که قساوت اسرائیل در غزه موجّه می‌شود: خطر بزرگتر شده و انسان گستاخی بیشتری نشان داده؛ پس تقلای تکنیک برای ساکت‌کردن چنین انسان‌هایی شدت گرفته و باید در «المعمدانی» و سایر نقاط غزه از آنها انتقام کشید تا معادله بین انسان و تکنولوژی تغییر نکند. 🔷پرده چهار) تکنولوژی بیشتر از آن‌که در جنگ و سیاست و امنیت بکار برود، در اقتصاد سروری می‌کند و دل می‌بَرَد و هوش از سر می‌پراند. اما جامعه‌ای که «شهادت‌طلبی» به خود دیده، با این سروری و دلبری کنار نمی‌آید و اقتصادش به راه نمی‌افتد و دل به «رونق تولید با انگیزه مصرف مسرفانه و مترفانه» و «کنترل مصرف با فاصله طبقاتیِ سرمایه‌سالارانه» نمی‌دهد. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• پس اگر «شهادت‌طلبی سازمان‌یافته» در جنگ، به «قناعت‌خواهی سازمان‌یافته» در اقتصاد عمق یابد و انگیزه دینی، «تولید شدید همزمان با مصرف محدود» را به اخلاقی ملی تبدیل کند و «امنیت سیاسی» برآمده از انقلاب، به ایجاد «امنیت اقتصادیِ» از جنس خود موفق شود، آن وقت است که حاکمیت انسان بر تکنیک به مراحل اصلی‌ش می‌رسد و ناسازگاری‌های درونی جای‌شان را به هماهنگی و انسجام می‌دهند. همان موقع است که شمشیر «» تیز خواهد شد و دست‌ها با خیال راحت به روی ماشه خواهند رفت... فاخذهم الطوفان و هم ظالمون... ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh