eitaa logo
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
540 دنبال‌کننده
231 عکس
57 ویدیو
133 فایل
مباحث و یادداشت‌هایی هم‌سو با حسینیه اندیشه در موضوع جبهه مقاومت ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✔️آدرس کانال رسمی حسینیه اندیشه: https://eitaa.com/HossiniehAndisheh ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
✅ اطلاعیه در راستای لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری، حسینیه اندیشه با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم برگزار می کند: ✅ سلسله مباحث نقد، بررسی و ارتقای سند الگوی پایه پیشرفت ⬅️ روزهای زوج ⏱ ساعت ده و چهل وپنج دقیقه صبح ⬅️ مدرس مصلی قدس قم، از کلیه اندیشمندان و نخبگان دعوت به عمل می آید.
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
✅ اطلاعیه اولین کارگاه علمی کتاب «قیام حسینی در برابر جاهلیت اولی؛ قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن» با حضور استاد حجت الاسلام والمسلمین حیدری برگزار می‌شود. زمان: چهارشنبه ها ساعت ۱۶ مکان: میدان معلم. خیابان سمیه، اول خیابان شهیدین ، مدرسه فقهی آل یس پل ارتباطی (پیامک): ۰۹۱۲۱۵۱۰۶۶۳
هدایت شده از محمدصادق
کاخ‌های روم و ایران فاطمه‌ی بنت اسد آمده بود تا در آن وضعیت سخت که «عبداللهِ» عزیزتان را از دست داده‌اید و تنها مانده‌اید، کمکی برای فارغ‌شدن‌تان باشد. اما با آمدن آن نوزاد، دنیا از نو زاییده شد. بخاطر همین، انگار این شما بودید که داشتید به فاطمه‌ی بنت اسد کمک می‌کردید: «تو هم این نوری را که مشرق و مغرب را پر کرده می‌بینی؟ تو هم می‌بینی کاخ‌های سرزمین فارس و قصرهای امپراطوری روم را؟» چشم‌های روشنتان، طوری نورانی شده بود که همسر ابوطالب را از جا بلند کرد و به نزد شوهرش فرستاد. فاطمه‌ی بنت اسد داشت با شگفتی همان چیزهایی را تعریف می‌کرد که شما دیده بودید و از مردی دم می‌زد که تاریخ را در می‌نوردد و پایه‌های کفر را خُرد می‌کند و قدرت‌های ملحد را به زمین گرم می‌کوبد. همان‌جا بود که ابوطالب به روی مادر علی لبخندی زد و گفت: از آنچه آمنه دیده تعجب می‌کنی؟! سی سال بعد، تو وصیّ ِ همین مرد را به دنیا خواهی آورد ... ـ  حتی در بدو تولّد نشان داد که کاخ‌های روم و ایران را هدف گرفته و مأموریت اصلی‌اش، نابود کردن ابرقدرت‌های مادّی ِ حاکم بر دنیاست. در اولین ابلاغ رسالتش در یوم‌الدار وعده داد که: «اگر به توحید و نبوّت اعتراف کنید، بر عرب و عجم فرمانروا خواهيد شد، و همه امتها فرمانبردار شما گردند.» آمده بود تا با امتش توازن قدرت در جهان را به هم بزند اما امروز دینش را با ادراکاتی انتزاعی، به احکام فردی تنزّل می‌دهند و ادعا می‌کنند که دینداری واقعی و خالص، درگیری با قدرت‌های کافر و منافق را بر نمی‌تابد! در این روز جشن هم  غُصه‌ی پرقِصّه‌ای داریم ... يا بني عبد المطّلب إنّ اللّه بعثني إلى الخلق كافّة، و بعثني إليكم خاصّة، فقال عزّ من قائل: وَ أَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ «3» و أنا أدعوكم إلى كلمتين خفيفتين على اللّسان ثقيلتين في الميزان، تملكون بهما العرب و العجم، و تنقاد لكم بهما الأمم، و تدخلون بهما الجنّة، و تنجون بهما من النّار: شهادة أن لا إله إلّا اللّه و أنّي رسول اللّه، فمن يجيبني إلى هذا الأمر و يوازرني على القيام به يكن أخي و وصيّي و وزيري و وارثي من بعدي @msnote
🔆 زنانِ خودگرا، زنانِ جامعه‌گرا، زنانِ تکامل‌گرا ✅ علامه آیت الله سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی: «سه طيف عواطفِ خودگرا، جامعه‌گرا و تكامل‌گرا را می‌توان درباره زن مطرح کرد. زن، یا احساسِ هويتِ «تكامل‌گرا و باللّه» دارد، يا احساسِ هويت «خودگرا» و يا «جامعه‌گرا». 💠 اگر زن، تحقير و تجليل و احساس هويت را به «تجمّل» برگرداند، دعوت به خود را آغاز كرده است. تحريك به خود، يعنی استخدامِ هرزگی و استخدامِ تبرّز و استخدامِ تجاهر، در دعوت به نفس، که سقف هم ندارد. موضوع آرايش، که جزو محورهای اساسی زن است... نوع سادهٔ دعوت به خود است... . نوع منزل، انواع نوشيدنی و پوشيدنی و كليه وسائل اقتصادی مرتباً می‌تواند مظهر خودگرايی و تحريك به خود باشد. در دعوت به نفس، چه نوع آزادی‌ای هست؟ آيا آزادگی از نوع زيبايیِ ايثار است يا از نوع زيبايیِ تجمّل؟ در تجمّل حتماً يك نوع آزادیِ خُرد هست. شخص، در تجمل، ابتهاج پيدا می‌كند، يعنی لذت می‌برد. انسان از چيزی که بپسندد، لذت می‌برد؛ ولی حتما آزادیِ آنی، يعنی تخليه روانی و لذت بردن از وهله، را دارد و تنوع اين لذت را هم می‌توان دائم‌افزا [قرار داد] و برای آن، از نظر عاطفی و روحی، ضریب توليد كرد. رنگ‌های گوناگون، بوهای گوناگون، مزه‌های گوناگون، صداهای گوناگون، و كليهٔ مجاری محيطیِ حسی، كه می‌تواند فرم‌پذير باشد و كيفيت جديد بيافريند و نوع كيفيت قبلی را عوض ‌كند، همهٔ اين‌ها كلاً آزادیِ وهله‌ای، يعنی ابتهاج وهله‌ای و احساس هويت وهله‌ای را به وجود می‌آورند. آزادیِ خُرد هميشه توأم با خودمحوری و خودگرايی است، نه در ارتباط با جامعه‌گرايی و تكامل‌گرايی. 💠 در «جامعه‌گرایی»، احساس هر شخصی برابر با احساس نياز است و ارضاء نیز برابر با «غِنا»ست. ملاحظهٔ نسبتِ بين نياز و ارضاء در جريان تكامل، معنايش اين است كه يك عده بايد رنج ببرند تا عده‌ای دیگر بتوانند خوش باشند! یعنی دسترسی به آزادگی وهله‌ای و موضعیِ خرد، برای همه، در آنِ واحد، ممكن نيست. به عبارت ديگر، «تأمين تجمل برای همه، در آنِ واحد، ممكن نمی‌شود. در سيستم اجتماعی، برای تأمين آزادی وهله‌ای، حتماً يك عده بايد كار و تلاش کنند تا تركيب بوها، تركيب رنگ‌ها، تركيب مزه‌ها و تركيب كليه مجاریِ حسی را توليد كنند. چون توليد بايد توليد اجتماعی باشد. پس اين تبرّز اگر بخواهد انجام بگيرد، بايد عده‌ا‌ی، بيش‌تر كار بكنند و عده‌ای، كم‌تر بهره ببرند. اما اين سقفی كه برای عموم قابلِ‌دسترسی و ارضاء است، تحريك آن به همان اندازه و در همان سطح نیست و تحريك افراد به انگيزش، بايد به طرف بالا شيب داشته باشد. بنابراين ایجاد نظام طبقاتی لازم است. 💠 «تكامل‌گرايی به‌معنایِ عمومی شدنِ ارزش‌هاست، قبل از اين‌كه «جامعه» ملاحظه شود. زن اگر احساس هويت را به خوبی‌ها برگرداند، در اين صورت، تكامل‌گرايی را آغاز كرده است. زنِ تكامل‌گرا [در پیِ] نشر خوبی‌ها و مبارزه با بدی‌ها برای لذتی بالاتر است كه [همان] لذتِ رشدِ غيرِ خود است؛ لذت بهره‌وری و خرسند شدن از تكامل‌يافتنِ غير است. نه فقط ظلم نمی‌كند، نه فقط حق او را نمی‌گيرد، بلكه فداكاری می‌كند كه او را از يك مرحلهٔ فهم و يك مرحلهٔ وجدان به وجدانِ بالاتر و فهمِ بالاتر و عملكردِ بالاتر برساند. تكامل و همزيستی و مبتهج شدن افراد از همديگر، يعنی «این زن» به «او» نفع برساند و او هم بخواهد به این نفع برساند؛ البته به شرطی است كه جامعه، خودگرا و خودمحور و مستکبر نباشد، و متجاوز به غیر و تحقيركننده غير نباشد. خوبی‌ها هم زيبا هستند، يعنی بشر از بدی‌ها، از ظلم‌ها، از ستم‌ها و از تحقيرها رنج می‌برد. ارزش‌ها يعنی ضدِ ظلم‌ها، ضدِ تجاوزها، ضدِ خشونت‌ها، ضدِ بدی‌ها؛ يعنی عدالت. مثلاً بهره‌كشی از غير، ظلم است. تجاوز به حدودِ غير، ظلم است. فدا كردن و استئثار غير، ظلم است. سلب هويت از غير و به‌كار گرفتنِ او در هويت خود، ظلم است. به بیان دیگر، معنای ظلم اين است كه هر فرد، شخص ديگری را، مثل شیء، برای خودش مصرف كند؛ يعنی هويتِ اختيار، هويتِ آگاهی و هويت رفتارِ انسانیِ را از او سلب كند؛ يعنی اسارت گرفتن غير، ظلم است، در حالی که او هم، مثل هر شخص دیگر، بندهٔ خدا و دارای هويت انسانی و كمالاتی است و می‌تواند آدم كاملی باشد.» ☑️ @moniroddin
💢در نشست «سبک زندگی بر مدار ولایت» تشریح شد: 📌پایداری تاریخی در گرو رشد فقاهت است/ امام(ره) برای نظامِ کفر حادثه‌سازی کرد 🔹حجت الاسلام روح‌الله صدوق، در این نشست درباره نقش فقاهت در ایجاد تمدن اسلامی گفت: ما نیاز به پایداری تاریخی داریم و به همین دلیل فقاهت باید رشد کند. ما تشریع تمدن داشته‌ایم، اما تحقق تمدن نداشته‌ایم. ظرفیت بشر در بعثت به حد تشریع تمدن رسید که اگر تمکین می‌کردند محقق می‌شد. 🔹ولی فقیه ایجاد کننده حادثه برای نظام کفر است و در سطح بین‌المللی موضع می‌گیرد و تعریف دموکراسی غربی را می‌شکند. اگر به تمدن هم برسیم مکرر برای دنیا حادثه درست می‌کنیم. سیاست یعنی ایجاد حساسیت‌های اجتماعی برای آن تعلقی که جامعه دارد. 📖 متن کامل در: 🌐 https://goo.gl/r2XKZB ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftaah_com 📷 goo.gl/Qk5F34
✅ اطلاعیه ادامه سلسله جلسات کارگاه علمی گفتمان انقلاب اسلامی از فردا یک شنبه (روزهای فرد) ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه در موسسه امیر بیان واقع در صفائیه، کوچه ۲۱ برگزار می شود. ◀️پل ارتباطی(پیامک)- 09121510663
✅ برنامه مباحث پژوهشی حسینیه اندیشه در مَدرس مصلی قدس قم
🔆 ریشهٔ ظلم به زنان، طغیانِ اخلاق است. ✅ علامه آیت الله سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی: «اگر كسی فلسفه تاريخ نداشته نمی‌‌تواند ريشه ظلم را تحليل كند. ممكن است كسی بگويد [ریشهٔ ظلم] در كمبود قوانين مدنی است كه بايد به نفع زنان باشد و [حال‌آن‌که] قوانين مدنیْ مردسالارانه تنظيم شده است. يا ممكن است ماركسيست‌ها احساس مالكيت اقتصادی را زيربنای اين ستم بدانند و بگويند بايد تحول در نظام اقتصادی جامعه به وجود بيايد. ما همه اين‌ها را روبنا می‌دانيم و اساس آن طغيان اخلاق است. اگر طغيان اخلاق وجود داشت، ايثار تبديل به استيثار می‌‌شود و بنابراين نسبت به همه اقشار جامعه اين ستم اتفاق می‌افتد، از جمله زن. هركس قدرت داشته باشد از ديگران سوءاستفاده می‌كند؛ مرد از زن، و اگر زن هم قدرت داشته باشد از زن سوء‌استفاده می‌كند. جنگ قدرت پيدا می‌شود. فقط ايثار است كه می‌تواند اين مسئله را حل كند و آن‌هم در مكتب انبياء اتفاق می‌‌افتد. در‌واقع همان نگاه فلسفه تاريخی به مسئله است.» ☑️ @moniroddin
✅ حضور نمایشگاه پژوهشی حسینیه اندیشه با عنوان «48 پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی؛ زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی» در پنجمین نمایشگاه مراکز پژوهشی حوزه علمیه قم 🔶 مصلی قدس قم ـ غرفه 50 🔷 از یکشنبه 25 آذر
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
✅ حضور نمایشگاه پژوهشی حسینیه اندیشه با عنوان «48 پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی؛ زمینه تحقق تمدن نوین
نشست علمی «روش‌شناسی و گستره فقه حکومتی» با ارائه حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق در پنجمین نمایشگاه مراکز پژوهشی حوزه علمیه قم 🕙 یکشنبه 25 آذر ـ ساعت 10 صبح شبستان مصلی قم ـ محل نمایشگاه
✅ در حاشیه پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های علمیه، «حسینیه اندیشه» منتشر نمود: 📄 بیانیه تحلیلی حسینیه اندیشه در موضوع «فقه نظام» (برگرفته از اندیشه حضرت آیت‌الله علامه سیدمنیرالدین حسینی)
1_39617804.pdf
160.1K
📄 متن بیانیه تحلیلی «حسینیه اندیشه» پیرامون مباحث مطرح‌شده درباره «فقه نظام» ✅برگرفته از اندیشه حضرت آیت‌الله علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی
✅ بازتاب بیانیه تحلیلی حسینیه اندیشه پیرامون «فقه نظام» در خبرگزاری ها👇
خبرگزاری فارس
خبرگزاری تسنیم
بخشی از بیانیه حسینیه اندیشه در موضوع «فقه نظام»
بازتاب بیانیه حسینیه اندیشه پیرامون فقه نظام در خبرگزاری حوزه
گزارش تصویری بازدید آیت الله عرافی (مدیر محترم حوزه های علمیه) از نمایشگاه پژوهشی حسینیه اندیشه در نمایشگاه مراکز پژوهشی حوزه علمیه