📣 اطلاعیه
◾️به مناسبت سالگرد ارتحال مرحوم علامه آیتالله سید منیرالدین حسینی الهاشمی مؤسس #فلسفه_چگونگی_اسلامی، مجموعه آثار پژوهشی مرحوم علامه حسینی الهاشمی برای بهرهبرداری علمی نخبگان و اندیشمندان انقلاب اسلامی در وبسایت حسینیه اندیشه بارگذاری شد.
✔️قابل ذکر است آثار پژوهشی مرحوم علامه، بالغ بر #150_عنوان_پژوهشی است که با هدف «#تمدن_سازی_اسلامی» در دو بخش: «تئوریزهشدن ولایت فقه» و «تئوریزهشدن نظام ولایت مطلقه فقیه از طریق فلسفه چگونگی اسلامی» و در سه سطح «حجیت، معادله و مدل» (تحول در حوزه، تحول در دانشگاه و تحول در الگوهای اداره) تولید شده است.
❗️البته به علت فقدان شدید مقدورات در زمان حیات ایشان، اکثر آثار آن مرحوم به صورت «سند پژوهشی» (پیادهسازی جلسات پژوهشی) تنظیم شده است.
📚آدرس فهرست عناوین و دریافت اسناد 🔽
https://hosseiniehandisheh.ir/hosseini
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔰ریشه اصلی مشکلات فرهنگی کشور: چالش بین «منطق انتزاعی صوری» با «منطق حسی مجموعهنگر»
🔶 آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره):
«... الآن دو ماشين تفكّر در اين جامعه وجود دارد كه يكی «#انتزاعی» است و «نسبت بين امور» را قطع میكند، بنابراين به التزامات قلبی نسبت به عناوين كلی حرمت و وجوب و .. ختم میشود، چون موضوعات آنها نيز كلّی است. اما يك دسته ديگر، مسئول اداره عينيّت هستند و «نسبت بين امور» براي آنها اصل است لذا آنها را از يكديگر جدا نمیكنند؛ اين تفكّر #حسی است. بدين جهت در برابر يك امر، دو موضع #متناقض در يك جامعه ارائه میشود. متأسفانه امروز اين چالش ميان دو دستگاه منطقی، آشكارتر و گستردهتر شده است و دامنه آن به ساختارهای اجتماعی ـ مثل ساختار روحانيّت ـ نيز سرايت كرده است و عملاً دو ساختاری كه متولّی اداره عينی و روحانی جامعهاند در مقابل يكديگر ايستادهاند. لذا قبل از آنكه مشكل، سياسی يا اقتصادی باشد، يك مشكل #فرهنگی است.»
🗓جلسات پژوهشی پيرامون جهانی شدن فرهنگی دوره دوم، 24 فروردین 1379
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
حاج آقا حیدی- میلاد امام حسین -شب اول.mp3
10.22M
🔊 #صوت_شب_اول سخنرانی حجتالاسلام محمد صادق حیدری در شب میلاد امام حسین علیه السلام
✔️با موضوع:
مبارزه با «#جاهلیت_مدرن» برای نیل به مقام «معیت با حضرت اباعبدالله الحسین در عالم رجعت»
🗓 14 اسفند 1400
🕌مسجد امام صادق علیه السلام
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 #صوت_شب_دوم سخنرانی حجتالاسلام محمد صادق حیدری در شب میلاد امام سجاد علیه السلام
✔️با موضوع:
توصیف سیره امام سجاد (ع) بر محور «حادثه سازی ایمانی در برابر دستگاه طغیان» و پیامدهای امروزین آن برای «تغییر طراحی عملیات در جنگ اقتصادی»
🗓 16 اسفند 1400
🕌مسجد امام صادق علیه السلام
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔅مسالهی «بذکرک»
یا
توضیحاتی درباره «مناجات شعبانیه» و «معنویت انقلابی»🔅
صفحه اول
🔷 چند وقتی بود که وسطِ «و الهمنی ولهاً بذکرک الی ذکرک» گیر میکردم؛ همان فراز پر از ناز و نیاز ِ مناجات #شعبانیه را میگویم که در ادامه، با عبارت عجیب و شاید بینظیر ِ «و همتی فی روح نجاح اسمائک و محل قدسک» تکمیل شده. البته معلوم بود که «وله» در عربی با «الی» متعدی میشود و ترجمه این فراز را به همچین چیزی تبدیل میکند: «شیدایی و اشتیاق به یاد خودت را به من الهام کن». یعنی تکلیفم با «الی ذکرک» معلوم بود اما سر این گیر کرده بودم که این «بذکرک» اینجا چه کار میکند و چه معنایی دارد؟
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔶 کمکم به این نتیجه رسیدم که خیلی از اشتیاقهای ما به یاد خدا و «ذکر الله»، بخاطر این است که دنیا و لذتهایش را از دست میدهیم و دلمان میگیرد و یاد خدا می افتیم و ... یعنی دردِ نرسیدن به این شغل و آن مدرک یا نداشتن این سطح از رفاه و آن درآمد و درد دوری از این دختر و آن پسر یا این کالا و آن خدمات است که ما را به وادی حرف زدن با خدا و یاد او و کمکخواهی از دستگاهش میکشاند. خدا هم گرچه در قرآنش از این وضعیت ما گله کرده که «فاذا رکبوا فی الفلک دعوا الله مخلصین... و اذا نجاهم الی البر اذا هم یشرکون» اما خیلی هم به رویمان نمیآورد و به احترام خداپرستیِ نصفه و نیمهای که داریم، با ما راه میآید.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔷 اما در کلاسهای بالاتر ِ خداپرستی که نباید از این خبرها باشد و فرصتهایی که در رجب و #شعبان و ماه مبارک رمضان قرار دادهاند، نرم افزاری برای عبور از این بچهبازیها و حرفه ای شدن ِ امّت پیامبر اکرم در تهذیب و تکامل و اخلاق و معنویت است. شاید بخاطر همین بوده که این «بذکرک» در وسط این فراز استثنایی گنجانده شده تا بگوید: این اشتیاق به یاد خدا (ولها الی ذکرک) باید مبدأ و علت و موتور محرکهای داشته باشد از جنس یاد خدا (بذکرک) و نه غم از دستدادن دنیا و لذتهایش. یعنی نمیخواهم «نرسیدن به حاجتهای دنیایی» باشد که مرا به در خانه تو بیاورد. بیا و کاری کن که «یاد خودت» باعث بشود که من به ذکر و یادت مشتاق شوم. خیلی سخت شد، اصلا شاید دور و تسلسل به راه افتاد؛ نه؟
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔶 نه! یعنی اگر کسی به یاد «ارکانا لتوحیده» بیفتد و «من اراد الله بدأ بکم» را فراموش نکند و «ذکرنا ذکرالله» را بخاطر بیاورد و بداند که تنها راه واقعی برای توحید و ذکرالله، ائمه معصومین هستند، از خیالِ «دور و تسلسل» نجات پیدا میکند و میفهمد که در «اشتیاق به ذکر خدا بوسیله ذکر خدا» آن «ذکر خدا»ی دومی، همان یاد ائمه معصومین است که میتواند جای غمهای دنیا را بگیرد و علت اشتیاق واقعی و نیاز حقیقی به یاد و ذکر خدا شود.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔷 اما راستش را بخواهید هنوز گیر داشتم. یاد ائمه هدی چطور میتوانست علت اشتیاق واقعی و غیردنیایی به ذکر خدا باشد؟ من ِ بدبخت که حتی این راه نجات را هم خراب کرده بودم و توی روضهها هم فقط وقتی خوب گریه میکردم که دلم زیر آوار مشکلات زندگی لِه شده بود. پس دنیازدگی در گریه بر اهل بیت هم.... اینجا بود که فراز دلربای بعدی _ که انگار داشت جمله قبلی را تفسیر میکرد _ به دادم رسید: «و همتی فی رَوح نجاح اسمائک و محل قدسک» همّ و غم و اهتمام و همت من را متمرکز کن در «نسیم پیروزی نامهایت» و بعد «اسمائک» را به «نحن الاسماء الحسنی» که امام صادق گفته بود و «السلام علی اسم الله» که در زیارت علی بن ابیطالب میگوییم، اضافه کردم و گفتم: همّ و غم مرا در پیروزی دستگاه اهلبیت قرار بده.
ادامه👇👇👇
✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔅مسالهی «بذکرک»
یا
توضیحاتی درباره «مناجات شعبانیه» و «معنویت انقلابی»🔅
••─━⊱✦ صفحه دوم ✦⊰━─••
🔶 کسی که زندگیش را صرف این پیروزی کند و هم و غمِ غلبه دستگاه حق را داشته باشد، آن وقت خوب میفهمد که دستگاه باطل چه عرض و طولی پیدا کرده و به قول خدا با «مکر اللیل و النهار»ش چگونه حیلهی شبانهروزی میکند و «ظلمات بعضها فوق بعض» ش چه تاریک خانههایی از ضلالت درست کرده و چگونه بارانی از مصیبت و عناد را بر سر انبیا و اوصیا میریزد و آنها را به «زلزلوا زلزالا شدیدا» مبتلا میکند و «متی نصرالله» شان را به آسمان میفرستد. کسی که شغلش را مبارزه و بتشکنی قرار دهد و بتواند در هر عصری آن را به درستی تطبیق بدهد، کسی که گیر دنیا نیفتد و در این درگیری حاضر شود تا «نسیم پیروزی اسماء الهی» بر جهان وزیدن بگیرد؛ آن قدر در فشار و مصیبت و بلا و ابتلا قرار میگیرد که واقعا «بذکرک» سراغ «الی ذکرک» میرود و از شدت استیصال در برابر قدرت منافقین و کفار، عمیقترین رابطهها را با مبدأ قدرت یعنی خدا آغاز میکند و با تمام وجودش، شیدای یاد خدا میشود و از او میخواهد در برابر معرکه همهجانبهی اهل طغیان، نصرت و یاریش را برای اهل ایمان نازل کند.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔷 قبول دارم که کلماتم کم آوردند و لکنت گرفتند. اصلا چرا راه دور برویم؟ برویم سراغ کلمات سرسلسلهی عشّاق #مناجات_شعبانیه ؛ همان کسی که اگر همتش برای دفاع از خداپرستی در قرن بیستم نبود امثال ما از هزار فرسنگی این مناجات عزیز هم رد نمیشدیم. همو که عمیقترین ذکرالله و یاد خدا را در شدیدترین مصائبِ درگیری با کفر و پس از پذیرش قطعنامه قلم زد: «خداوندا، تو میدانی که ما سر سازش با کفر را نداریم. خداوندا، تو میدانی که استکبار و امریکای جهانخوار گلهای باغ رسالت تو را پرپر نمودند. خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بیداد، همه تکیه گاه ما تویی، و ما تنهای تنهاییم و غیر از تو کسی را نمیشناسیم و غیر از تو نخواستهایم که کسی را بشناسیم. ما را یاری کن، که تو بهترین یاری کنندگانی.»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
❤️ تقدیم به ابرمرد تاریخ و بزرگمعلمِ «عرفان حماسه محور» و «اخلاق و تهذیب انقلابی» و «معنویتِ جهادبنیان»، آن برپادارنده شور حسینی امام روح الله الموسوی #الخمینی؛ و تقدیم به شهید یک و بیست دقیقهی همهی شبهای جمعه که با قرار گرفتن در نوک پیکان درگیری با کفر مدرن، قلههای معنویت جهادی و عرفان انقلابی را در نوردید و دل ملت ایران را با خود بُرد و تقدیم به استاد اخلاقِ حاج #قاسم و معلم و مرادش در همه نفسگیریهای این درگیری، سید علی حسینی #خامنهای.
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
#مناجات_شعبانیه
#معنویت_انقلابی
✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
◼️ ۲۶ اسفندماه سالگرد ارتحال حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق، #اندیشمند_انقلاب_فرهنگی و مؤسس #حسینیه_اندیشه تسلیت باد
☑️ شادی روح آن استاد فرزانه، صلوات و فاتحه
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
◼️ ۲۶ اسفندماه سالگرد ارتحال حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق، #اندیشمند_انقلاب_فرهنگی و مؤسس
🔰 مرور کوتاهی بر زندگینامه علمی مرحوم حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق (مؤسس حسینیه اندیشه):
☑️ در دیماه سال ۱۳۳۶ در شهر شیراز چشم به جهان گشود. در سال ۱۳۶۱ برای دستیابی به معارف حقه الهی به حوزه علمیه قم مهاجرت کرد. سپس در پی آشنایی با مباحث عمیق و نوین حضرت آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی برای پشتیبانی تئوریک از نظام اسلامی و دستیابی به مدل الهی اداره کشور، در زمره شاگردان آن فقید سعید قرار گرفت.
☑️مرحوم استاد صدوق بهعنوان شخصی که قدرت استنباط معارف حقه الهی بر مبنای #فلسفه_چگونگی_اسلامی را داراست، معرفی شد که اعطای این مدال افتخار، نشاندهنده تسلط مبنایی مرحوم استاد صدوق بر مباحث بنیانگذار فرهنگستان علوم اسلامی بود.
☑️با ارتحال مرحوم علامه حسینی، استاد صدوق همه همکاران و شاگردان مرحوم علامه حسینی را به تداوم تولید از طریق استراتژی «تطبیق» دعوت کرد زیرا براساس بیانات استاد خود در اواخر حیات مبارکش، قائل بود بدون مقایسه و تطبیقِ «دستاوردهای مبنایی علامه حسینی» با «ساختار و سرفصلهای اصلی ِ علوم متداول»، قابلیت انتقال این مباحث به متخصصین در حوزه و دانشگاه و نظام کاهش خواهد یافت و با فراهمنشدن زمینه تفاهم با اصحاب فن، انزوای این مباحث و عدم امکان بهرهمندی جامعه علمی و اجرایی کشور از آن را در پی خواهد آورد.
☑️بر همین اساس، آن مرحوم در بخش تطبیق مباحث «#حجیت»، با محور قرار دادن کُتبی از قبیل «اصول فلسفه و روش رئالیسم»، «لمعات المشرقیه»، «المنطق»، «نهایةالحکمة» و...، پنج دوره بحث تطبیقی را در عرصه معرفتشناسی و فلسفه انجام داد. همچنان که با بررسی کتب «حلقات» و «کفایةالاصول» و طی پنج دوره بحث تطبیقی، به تطبیق و مقایسه بین علم اصول احکام حکومتی با علم اصول موجود پرداخت. از سویی پس از دو دوره نقد و بررسیِ «مبانی تفسیر قرآن به قرآن»، به بررسی تفسیر «المیزان» پرداخت و سپس با تکیه به مبانی منطقی و فلسفی و اصولی استاد خود، رویکرد جدیدی به سورهها و آیات کریمه قرآن مجید و جمعبندی روایات مربوطه را مطرح کرد تا از این رهگذر، زمینههای شکلگیری سرفصلهای «#فقه_احکام_حکومتی» و استنباط وظایف برای نظام اسلامی و ساختارهای آن پدید آید.
☑️در بخش «#معادله» و علیرغم فراهمنشدن محیطهای دانشگاهیِ مورد نیاز در عرصه تطبیق، آن مرحوم با دستهبندیهای جدیدی که در کتب درسی دبیرستان در سطح علوم پایه (زیست، ریاضی و فیزیک) انجام داد، تطبیق مباحث مرحوم علامه حسینی را بر اصول موضوعههای این علوم آغاز کرد.
☑️در بخش «#مدل»، مباحث تطبیقی را از بررسی اسناد پشتیبان تدوین چشمانداز بیستساله آغاز نمود و با ارائه «دکترین تفاهم کاندیداهای ریاستجمهوری» و طرح بحث «تئوریزهکردن مفهوم عدالت با رویکرد تحقیقات میدانی» و «بهینهی مدیریت استانی»، «نقد و بررسی کتاب مبانی لایحه برنامه چهارم توسعه» و «نقد و نقض سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه مصوب دولت و مجمع تشخیص مصلحت و اصلاحات پیشنهادی» تداوم یافت. با طرح سفارش «تولید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» توسط رهبر انقلاب، محور فعالیتهای مرحوم استاد در این زمینه، در قالب کتاب «نقد و بررسی سند الگوی پایه؛ ارائهشده توسط مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» تجلی یافت. همچنانکه با تشدید جنگ اقتصادی از سوی کفر جهانی و طرح «اقتصاد مقاومتی»، به طرح مباحثی راهبردی برای تأسیس قرارگاه علمی عملیاتی پرداخت.
☑️حسن ختام همهی این فعالیتهای خستگیناپذیر در تطبیق مدل، مباحث دو کتاب راهبردی «گفتمان انقلاب» و «بررسی تئوری تولید قدرت، ثروت، اطلاع در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی» بود که با نقد و نقض سبک زندگی غربی در سیاست، فرهنگ و اقتصاد، سبک زندگی اسلامی را در عرصههای مختلف حاکمیت و در دو سطح «وضع مطلوب» و «دوران گذار» تشریح و تأکید نمود که این سلسله بحث، بمثابه #مانیفست_نظام_اسلامی در عرصه اداره کشور و معینکننده چگونگی خروج از ساختارهای توسعه غربی و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است.
☑️ سرانجام در سحرگاه ۲۶ اسفندماه سال ۱۳۹۵ و در حالیکه مرحوم استاد صدوق رهسپار شهر شیراز برای تبلیغ گفتمان انقلاب و انقلاب فرهنگی بود، دعوت حق را لبیک گفت. پیکر مرحوم استاد با لطف مقام معظم رهبری در حرم حضرت معصومهعلیهاالسلام و در جوار مقبره شهید بزرگوار آیتالله دکتر مفتح به خاک سپرده شد.
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 اطلاعیه
◾️به مناسبت سالگرد ارتحال مرحوم حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق (مؤسس حسینیه اندیشه)، مجموعه پژوهشیهای #تطبیقی آن استاد فرزانه برای بهرهبرداری علمی نخبگان و اندیشمندان انقلاب اسلامی در وبسایت حسینیه اندیشه بارگذاری شد.
✔️قابل ذکر است آثار علمی مرحوم استاد صدوق، بالغ بر ۱۶۰ عنوان پژوهشی است که با هدف #انقلاب_فرهنگی و از طریق تطبیق دستاوردهای پژوهشی مرحوم علامه حسینی الهاشمی بر «ساختار و سرفصلهای اصلی علوم متداول» صورت گرفته است تا با انتقال این مباحث عمیق به متخصصین و نخبگانِ «حوزه و دانشگاه و مدیران اجرایی» و فراهم شدن زمینه تفاهم با اصحاب فن، امکان بهرهمندی جامعه علمی و اجرایی کشور برای حرکت به سمت تحقق #تمدن_نوین_اسلامی میسر گردد.
📚آدرس فهرست عناوین و دریافت اسناد 🔽
https://hsnand.ir/sadogh
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
❇️ بهمناسبت نیمه شعبان و همچنین سالگرد ارتحال مرحوم استاد حجتالاسلام و المسلمین مسعود صدوق، امروز «روزنامه کیهان» در شماره ۲۲۹۹۱ (۲۶ اسفند ۱۴۰۰) یادداشت حسینیه اندیشه با عنوان «ضرورت زمینهسازی برای ظهور» را منتشر کرد.
✔️ قابل ذکر است این یادداشت، برگرفته از مباحث پژوهشی مرحوم استاد مسعود صدوق در موضوع:
🔅 «فقه فرج؛ برای دستیابی به احکامِ تغییر توازن قوا بین کفر و ایمان» 🔅
میباشد که به قلم حجتالاسلام محمدصادق حیدری تنظیم گردیده است.
🗂جزئیات خبر و دریافت فایل یادداشت◀️ hsnand.ir/lwa2
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
❇️ بهمناسبت نیمه شعبان و همچنین سالگرد ارتحال مرحوم استاد حجتالاسلام و المسلمین مسعود صدوق، امروز
🔰بخشهایی از یادداشت «فقه فرج؛ دستیابی به احکامِ «تغییر توازن قوا بین کفر و ایمان» (منتشر شده در «روزنامه کیهان» مورخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰):
🔸چیستی وظیفه جامعه شیعه برای پایان دوران غیبت حضرت ولیعصر (عج) و تعجیل در فرج آن امام غائب، از سوالات اساسی و مهمّی است که پاسخ به آن، همواره باید دقیقتر و عمیقتر شود.
🔹 گرچه عمل به احکام فردی قطعاً در زمینهسازی #ظهور موثر است اما به نظر میرسد نمیتواند «محور اصلی» در انجام وظیفه برای ظهور تلقی شود چرا که ماهیت ظهور، امری اجتماعی و حکومتی و بلکه جهانی است و لذا تحقق آن، قاعدتاً به احکام اجتماعی و حکومتی نیز وابسته باشد.
🔸 در روایات بسیاری، علت غیبت به صراحت بیان شده که میتوان آنها را در دو دسته کلی طبقهبندی کرد. الف) روایاتی که دلالت میکند علت غیبت، آن است که هنگام قیام بیعتی از طواغیت بر گردن امام نباشد و او از روی ناچاری به دستگاه طاغوت متعهد نشود. ب) روایاتی که علت غیبت را خوف امام از شهادت توسط دشمنان معرفی میکند. البته روشن است که خوف از شهادت نباید به معنای ابتدایی آن حمل شود چرا که چنین معنایی از ساحت مؤمنین مجاهد نیز به دور است؛ چه برسد به امام معصوم که سلسلهجنبان شهادت محسوب میشود.
🔹مأموریت حضرت ولیعصر (عج) تحقق کامل دین الهی با همه اجزاء آن در تمامی نقاط عالَم و در مقیاس جهانی است که دستیابی به این رسالت سترگ، قطعاً درگیری با قدرتهای جهانی و هجمهی همهجانبه کفار و منافقین به آن حضرت برای حفظ قوای مادّی خود را در پی دارد. اگر قدرت مؤمنین تناسبی با این درگیری جهانی و تمدّنی نداشته باشد و اهل ایمان تمرین لازم برای حضور در این سطح از منازعه را نکرده باشند از معرکه پا پس خواهند کشید و آن حضرت نهایتاً در این منازعه تنها خواهند ماند و به شهادت خواهند رسید. این در حالی است که امام دوازدهم مأمور به تحقق حکومت جهانی توحید هستند و شهادت آن جناب قبل از این مأموریت، مانع از نیل به این آرمان خواهد شد.
🔸 تغییر توازن قوا در «گام اول» از حرکت انقلاب اسلامی، بیشتر در سطح «قدرت سیاسی» محقق شده اما قدرت تنها به این سطح منحصر نیست بلکه قدرت، ابعاد فرهنگی و اقتصادی نیز دارد. بنابراین «#گام_دوم» از حرکت نورانی انقلاب اسلامی برای نیل به «آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی» باید در جهت تغییر توازن قوای فرهنگی و اقتصادی به نفع اسلام باشد که این مهم بدون یک «#عقلانیت_کاربردی» که قدرت هماوردی با «عقلانیت کاربردی مدرنیته» را داشته باشد و ارتباط آن با دین به صورت قاعدهمند احراز شود، ممکن نخواهد بود.
🔹این یادداشت، شرحی کوتاهی است بر ایده «#فقه_فرج» که توسط مرحوم استاد حجهالاسلام و المسلمین مسعود صدوق مطرح شد تا مباحث استاد فقید خود مرحوم علامه آیتالله سید منیرالدین حسینیالهاشمی پیرامون «فلسفه تاریخ» را تداوم بخشد و از این طریق، مبانی معرفتی اسلام را از تصورات غیرکاربردی برهاند و آن را به مبنایی برای حرکت عینی نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل نماید و چارچوبی جدید برای تبیین «اعتقادات حکومتی» فراهم آورد.
🗂فایل متن #کامل یادداشت◀️ hsnand.ir/lwa2
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
فعالیتهای علمی حسینیه اندیشه در سال 1400.pdf
281.2K
📋فایل PDF گزارش سالانه فعالیتها
❇️ حسینیه اندیشه طبق سنوات گذشته، گزارش سالانه فعالیتهای علمی خود را منتشر کرد.
✔️این گزارش اجمالی، شامل فعالیتهای پژوهشی اعضای هیئت علمی و پژوهشگران حسینیه اندیشه در سال ۱۴۰۰ است که در سه سطح: «تولیدات پژوهشی»، «گفتمانسازی» و «واحد خواهران» تنظیم شده است.
▶️ hsnand.ir/gder
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh