🔆 ریشهٔ ظلم به زنان، طغیانِ اخلاق است.
✅ علامه آیت الله سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی:
«اگر كسی فلسفه تاريخ نداشته نمیتواند ريشه ظلم را تحليل كند. ممكن است كسی بگويد [ریشهٔ ظلم] در كمبود قوانين مدنی است كه بايد به نفع زنان باشد و [حالآنکه] قوانين مدنیْ مردسالارانه تنظيم شده است. يا ممكن است ماركسيستها احساس مالكيت اقتصادی را زيربنای اين ستم بدانند و بگويند بايد تحول در نظام اقتصادی جامعه به وجود بيايد.
ما همه اينها را روبنا میدانيم و اساس آن طغيان اخلاق است. اگر طغيان اخلاق وجود داشت، ايثار تبديل به استيثار میشود و بنابراين نسبت به همه اقشار جامعه اين ستم اتفاق میافتد، از جمله زن. هركس قدرت داشته باشد از ديگران سوءاستفاده میكند؛ مرد از زن، و اگر زن هم قدرت داشته باشد از زن سوءاستفاده میكند. جنگ قدرت پيدا میشود. فقط ايثار است كه میتواند اين مسئله را حل كند و آنهم در مكتب انبياء اتفاق میافتد. درواقع همان نگاه فلسفه تاريخی به مسئله است.»
☑️ @moniroddin
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
✅ حضور نمایشگاه پژوهشی حسینیه اندیشه با عنوان «48 پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی؛ زمینه تحقق تمدن نوین
نشست علمی «روششناسی و گستره فقه حکومتی» با ارائه حجتالاسلام روحالله صدوق در پنجمین نمایشگاه مراکز پژوهشی حوزه علمیه قم
🕙 یکشنبه 25 آذر ـ ساعت 10 صبح
شبستان مصلی قم ـ محل نمایشگاه
1_39617804.pdf
160.1K
📄 متن بیانیه تحلیلی «حسینیه اندیشه» پیرامون مباحث مطرحشده درباره «فقه نظام»
✅برگرفته از اندیشه حضرت آیتالله علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی
✅ بازتاب بیانیه تحلیلی حسینیه اندیشه پیرامون «فقه نظام» در خبرگزاری ها👇
گزارش تصویری
بازدید آیت الله عرافی (مدیر محترم حوزه های علمیه) از نمایشگاه پژوهشی حسینیه اندیشه در نمایشگاه مراکز پژوهشی حوزه علمیه
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
📚حسینیه اندیشه منتشر کرد: جلد سوم کتاب نقد و بررسی کفایه الاصول ـ تقریر مباحث مرحوم استاد حجه الاسل
📚حسینیه اندیشه منتشر کرد:
جلد سوم کتاب نقد و بررسی کفایه الاصول ـ تقریر مباحث مرحوم استاد حجه الاسلام و المسلمین صدوق که با نقد ریشه های علم اصول، زمینه را برای حرکت به سوی اصول فقه احکام حکومتی فراهم می سازد ـ منتشر شد. این جلد، نقد و بررسی مقصد خامس و سادس از کتاب کفایه الاصول (از «مطلق و مقید» تا اواخر «أمارات») را در بر می گیرد.
کفایه جلد 3.pdf
4.2M
📚حسینیه اندیشه منتشر کرد:
فایل رایگان جلد سوم کتاب نقد و بررسی کفایه الاصول ـ تقریر مباحث مرحوم استاد حجه الاسلام و المسلمین صدوق (ره)
استاد حیدری.۹دی۹۷.پردیسان
41.08M
🎙صوت
سخنرانی استاد حیدری در شب نهم دی ماه مصادف با روز بصیرت و میثاق امت با ولایت پیرامون «فتنه» در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) پردیسان قم
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
@msnote
👆👆این عکس، ترکیب عجیبی است از
آرامش توصیفناپذیر و طمانینهی بیمانندی که درست در وسط عکس نشسته و شلوغی و ازدحام و التهابی که دور تا دور ِ صحنه را پُر کرده و گرداگرد ِ یک محور جمع شده.
از این عمامهی سیاهی که پشت به عکس است و صاحبش احتمالا حاج سید احمد است که با آن نگاه ِ نگرانش دارد اوضاع را میپاید؛ تا این مردی که در سمت چپ، دست انداخته در یقهی نفر روبروییاش و سعی میکند او را دور کند. از آن دو نفری که رو به عکاس هستند و با اضطراب ادامهی مسیر را زیر نظر گرفتهاند که به خیال خودشان جلوی مشکل احتمالی را بگیرند؛ تا آن مردی که فقط پلیور سفیدش معلوم است و دو دستش را هر چقدر توانسته باز کرده تا همه را عقب بزند.
اما از بین همهی اینها من دوست دارم جای این جوان ِ دست راستی باشم. در عین حال که تمام توانش را بکار گرفته تا فشاری به امام وارد نشود، با چشمهایش مشغول یک تحسین ِ متواضعانه است و برای لذت بردن از این همه یقین و طمأنینه، یک لحظه را هم از دست نداده. با این که کارش را رها نکرده ولی انگار بیخیال ِ همه چیز شده و فقط مبهوت ِ ابّهت و مجذوب ِ جذبهی خمینی است. وقتی این عکس را میبینم، یاد آن آدمهایی در این کشور ـ و یا حتی در این منطقه ـ میافتم که تنها دلیلشان برای زندگی کردن در این دنیای پر از کثافت و لجن و تمام دلگرمیشان برای به آب و آتش زدن در این زمانهی زمینگیر شده، مردی بود به اسم «خمینی» و مردی هست به نام «خامنهای». و بعد آرزو میکنم که کاش من هم با همین جماعت محشور شوم.
پینوشت: آنهایی که لطف میکنند و تگ #جمعهناک را دنبال میکنند، شک نکنند که این هم یک جمعه ناک دیگر است. نامردی و بیمروّتی است اگر از «عذاب غیبت» دم بزنیم و از «زندگی ِ بدون امام» فغان کنیم؛ اما به یاد کسانی نباشیم که حصنی برای مومنین درست کردند و در این دوران ِ بی «صاحب» ی، نگذاشتند موج ِ کفر و نفاق، محبین اهل بیت را هم با خود ببرد. که اگر از ایمان چیزی باقی مانده و از میانهی سنگلاخهای سماجت انسان، آبباریکهای از حق طلبی جاری است و در تاریکخانهی «ظلمات الارض»، هنور اشعهای از هدایت بر ما میتابد؛ بخاطر مردانی است که توانستند شعاعی از نور ِ «الشموس الطالعه» را به ما منعکس کنند.
آن کسی که در نوک پیکان کارزار است بجای آن که مثل بعضی از مومنین، سادهاندیش و سستعنصر و سرخوش باشد، میفهمد که همهجانبه بودن ِ هجمههای هواپرستان و پیچیدگی ِ حیلههای اهل طغیان تا کجا پیش رفته و خنجرشان چطور دارد پهلوی بیدفاع ِ ایمان را میدرد. همچین مردی است که عمیقتر از بقیه، فاجعهای به نام «فقدان معصوم» را درک میکند و اضطرار و سوز قلبش جنس دیگری دارد؛ وقتی زار میزند که :
این مستأصل اهل العناد و التضلیل و الالحاد
کجاست آن که اهل عناد و الحاد را به استیصال میکشاند؟
@msnote
🔆 در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، کسی به خانمها نگفت که چادر بپوشند، اما خیلی از خانمهای بیحجاب چادری شدند.
🔆 هرگاه قدرت سیاسیِ شما و ولایتِ اجتماعی شما رو به رشد باشد، منطقِ کفر شکسته میشود و زمینهٔ پذیرشِ عمومیِ احکام اسلام، ازجمله حجاب، بیشتر خواهد شد.
✔️ آیت الله علامه سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی:
«در مورد اینکه شما اصولاً لباسها را چگونه باید متحول کنید، باید گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، کسی به خانمها نگفت که چادر بپوشند، اما خیلی از خانمهای بیحجاب چادری شدند.
الآن کسی در فرانسه برای زنها محسّنات حجاب را تبلیغ نمیکند، بلکه حجاب لباس انقلاب شده است دربرابرِ استکبار و کفر.
در زمان جنگ هرگاه در حملهای بر عراق غالب میشدید، پافشاریِ متخصصانِ مخالف بر مطالعاتشان شکسته میشد و شما آنها را به فکر فرو میبردید.
هرگاه قدرت سیاسیِ شما رو به توسعه باشد و ولایت اجتماعی شما رو به رشد باشد، منطق کفر شکسته شده و بیرنگ میشود؛ سپس پذیرش عمومی از احکام اسلام، ازجمله حجاب، بیشتر خواهد شد.» ۱۳۶۹/۸/۲۲
☑️ @moniroddin