تحلیل طرح دولت برای اصلاح توزیع ارز ترجیحی.m4a
15.82M
🔊 #صوت سخنرانی به مناسبت طرح دولت برای اصلاح توزیع #ارز_ترجیحی
🎙حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🔰 سر فصلهای مباحث مطرح شده در این سخنرانی:
✔️ 1. ضرورت کمک و یاری به دولت انقلابی: «تایید منفعلانه یا حمایت بصیرتمندانه؟»
✔️ 2. ضرورت تحلیل دقیق از تجربیات دولتهای قبلی برای اصلاح یارانهها
✔️ 3. بررسی اجمالی سیاستهای دولت نهم و دهم برای اصلاح توزیع یارانهها با محوریت پرداخت مستقیم یارانه به مردم و شکست این سیاستها به علت ایجاد تورم شدید
✔️ 4. بررسی اجمالی سیاستهای دولت ششم و هشتم برای اصلاح ارز ترجیحی با محوریت تقویت بخش خصوصی در امر تولید و شکست این سیاستها و تداوم تورم به علت تعارض «اخلاق انقلابی مردم» با «اخلاق حاکم بر بخش خصوصی»
✔️ 5. حل دوگانه «یا هدررفت منابع؛ یا تشدید تورم»، وابسته به
طراحی الگوی جدید برای «تولیدِ عدالتمحور» و نقش مهم مساجد و نمازهای جمعه در مطالبه آن از دولت
(اولویتبخشی «عدالت در تولید» بر «عدالت در توزیع یارانه»)
✔️6. پاسخ به سوالات حضار
🕰 چهارشنبه شب، چهارم خرداد ۱۴۰۱ ـ مسجد امام صادق علیهالسلام، شهرک صادقیه شهر قم
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔺انتشار تحلیل واحد خواهران حسینیه اندیشه پیرامون «موانع فرهنگسازی برای عبور از بحران کاهش جمعیت» در شماره ۷۹۲۲ روزنامه ایران (مورخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱) با عنوان:
چالشهای «ساختارهای فرهنگسازِ مادّی و سنّتی» برای «هویت مادری»
📋جزئیات بیشتر خبر و دریافت فایل تحلیل◀️ hsnand.ir/y4ne
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
جلسه موانع کاهش جمعیت.m4a
11.69M
🔊 #صوت سخنرانی در موضوع موانع فرهنگساز افزایش #جمعیت
🎙حجتالاسلام احمد زیبایینژاد
🔰 سر فصلهای مباحث مطرح شده در این سخنرانی:
✔️ 1. تاکید رهبری معظم به: نقش افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگساز برای تحقق فریضه افزایش جمعیت
✔️ 2. بررسی محتواهای رایج در موضوع افزایش جمعیت و نقد آنها به دلیل عدم توجه به موانع اصلی فرهنگساز
✔️ 3. اصلیترین مانع فرهنگساز در جهت افزایش فرزندآوری: هویت و فرهنگِ «تحصیل و اشتغال مادی» که منشأ آبرو و هویت اجتماعی زنان در جوامع امروز است
✔️ 4. اثر اجتماعی مانع اول فرهنگساز: هویت مادری و فرزندآوری، نه تنها ارزش اجتماعی و اعتبار و آبرو نمیآفریند بلکه منشأ احساس سرخوردگی و عقبماندگی از توسعه خواهد شد
✔️ 5. تبیین ابعاد دومین مانع فرهنگساز: فهم سنتی از دین، وظیفه اصلی زن را خانهداری، همسری و مادری در درون خانه تعریف میکند بدون توجه به فطری بودن تکامل اجتماعی زنان
✔️6. نتیجه مانع دوم فرهنگساز: تبدیل نشدن هویت مادری به یک هویت و آبروی اجتماعی و ساختارمند و ضربهپذیری جایگاه «مادری و فرزندآوری»
✔️7. راهکار پیشنهادی: الف: طراحی هویت اجتماعی دینی برای مادران بر محور «مدیریت عواطف اجتماعی» در دفاع از نظام اسلامی در تهاجم نظام کفر و نفاق
✔️8. ب: تعیین جایگاه زنان در جنگ اقتصادی (موضوع اصلی تهاجم امروز دشمن به اسلام)؛ باعث شکلگیری احساس هویت اجتماعی برای زنان و عامل فرهنگساز در جهت «مادری و فرزندآوری» (با بهرهگیری از تجارب مادران در دوران انقلاب و دفاع مقدس)
🗓 مسجد امام صادق (ع)، 11 خرداد 1401
✅ @hosseiniehandisheh
🔆در امتداد «سوره ص»، «نبأ عظیم» و باقی قضایا🔆
🔹«ابن بابویه» از امام باقر ع نقل کرده که خواندن سورهی «صاد» در شبهای جمعه چه فضیلتهایی دارد. همان «صاد»ی که بنا به نقل «کلینی» از امام صادق ع، چشمهای در ستون راست عرش است و وقتی پیامبر به معراج رفت، به او گفته شد: به «صاد» نزدیک شو و از آن وضو بگیر و آن موقع بود که نماز پیامبر در معراج شروع شد. همان معراجی که خدا در آن، با گویشی مثل گویش علی، با پیامبرش حرف میزد. همان «علی» ای که خدا در همین سوره «صاد» از او صحبت کرده: «قل هو نبأ عظیم انتم عنه معرضون... بگو او خبری بزرگ است که شما از او رویگردانید» همان خبر بزرگی که در نجف روبروی ایوانش میایستیم و با زیارتی که شیخ مفید نقلش کرده، او را صدا میزنیم: السلام علیک ایها النبأ العظیم...
🔸طبیعی هم هست. در میان سیل امّتهایی که به پیروی از «ائمه نار» به سوی دنیا و لذاتش میدوَند و کفرآلود یا نفاقزده در سرابی از تاریکی غوطهورند، وقتی مردی پیدا میشود که به تنهایی در مقابل امواجی به بزرگیِ جوامع میایستد و در دفاع از خداپرستی، یکتنه به میانهی این سیل میزند و نور به مرداب ظلمات میپاشد و استوار و متین به سمت آخرت میرود، تصادمها و تقابلها قطعی میشود و در وسط همین درگیریهاست که «خبرهای بزرگ» تولید میشود. علی همان خبر بزرگ است که از شمشیر تا سکوتش و از خشم تا بردباریاش، آبروی دشمنانش را برده و قدرت الهی را به رخ کشیده و قلبها را ذوب کرده و تا آخر تاریخ، خبرسازِ عرصهی درگیری دنیاپرستان با آخرتگرایان شده است...
🔹انگار مرام علی «خبرسازی» است و این مرام حتی در غیبت فرزندانش نباید تعطیل شود. اصلاً «نیابت عامّه» را برای همین گذاشتهاند که در مقابل قدرتهای مادی قد علم کند و با قوّت ایمان و ظرافت فقاهتش، قدرت برای مومنین به ارمغان بیاورد و برای خداپرستی سنگر درست کند و با اقتدار مظلومانهی توحید در مقابل ابهت طغیانگران، خبر بسازد و اینطور، به بشریتِ عاشق قدرت، برترین قدرت جهان را معرفی کند...
🔸مثل چی؟ مثل انقلاب #خمینی که با دست خالی پیروز شد و با وجود اینکه همه ابرقدرتها برای نابودیاش ائتلاف کردهاند، با ماندگاریاش، ابهت بتپرستی مدرن را شکسته و فرمولهای کنترل مادّی را به باد داده و خبرسازی کرده و با تولید جرأت روحی در جهان اسلام، زلزلهای در منطقه مسلمین به راه انداخته و حتی صدای توحید را تا فرسنگها دورتر به وجدان بشریت رسانده؛ آنجا که مبلغ شیعه در «برزیل» (مهد مسیحیت کاتولیک) از نماینده پاپ شنید که با پیروزیهای ایران خوشحال و از شکستهایش ناراحت می شود. و با تعجب گفت: «ما مسلمانان که رقیب دین شما هستیم» و پاسخ شنید: «شما به خداپرستی و دینداری آبرو دادید و آبروی شما، آبروی ماست.»
🔹به یاد خمینی کبیر که هنوز هم از فراز دههها فراق، عظمتش قلبمان را گرم میکند و خبر میسازد و ما را به یاد قدرت خدا میاندازد و به یاد شهید یک و بیست دقیقهی همهی شبهای جمعه که آینهای از یقین پولادینِ خامنهای عزیز برای دفاع از حیثیت توحید و موحدین در سراسر خاورمیانه بود و با فرماندهی بینظیرش و تشییع جنازهی حیرتآورش، خبر بزرگ روزگار ما شد و به یاد مرحوم استاد که از خبرهای بزرگ بعدی حرف میزد: «شدّتی که هیتلر برای دنیاخواهی و کشورگشایی داشت، باعث شد که محاسبات موجود برای ساخت بمب را کافی نبیند و سفارش بمب جدیدی را بدهد که منجر به ساخت بمب اتم شد. بر عکس آن، شدّت امام خمینی هم در آخرتخواهی تا حدّی است که محاسبات موجود حوزه و دانشگاه نه تنها به درد اداره انقلابش نمیخورد؛ که موجب هرج و مرج و ناهنجاری در روند انقلاب میشود. عمل ایشان به نحوی است که سفارش تولید علوم جدید برای اداره کشور میدهد...»
#امیرالمومنین
#النبأ_العظیم
#خبر_بزرگ
#نیابت_عامه
#خمینی_کبیر
✍️ حجت الاسلام محمدصادق حیدری
✅ @hosseiniehandisheh
📣اطلاعیه:
بارگذاری فایل PDF ترجمه انگلیسی دو کتاب: «قیام حسینی در برابر جاهلیت اولی؛ قیام خمینی در برابر جاهلیت مُدرن» و «ساختارهای اجتماعی قاتل امام (ع)؛ ساختارهای اجتماعی برانداز نظام» در سایت حسینیه اندیشه
❤️با تشکر فراوان از سرکار خانم مواسات (از موسسه سوده هَمدانی) برای ترجمه انگلیسی و ویرایش آن؛ به صورت جهادی
📂دریافت فایل: hsnand.ir/6e8y
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
امام جواد.m4a
22.67M
🔊 #صوت سخنرانی به مناسبت شهادت امام جواد علیه السلام
🎙حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🔰حرز امام جواد علیه السلام و مسأله «توازن قدرت در جهان»
🕰 چهارشنبه شب، ۸ تیرماه ۱۴۰۱ ـ مسجد امام صادق علیهالسلام، شهرک صادقیه شهر قم
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴تردیدهایی دربارهی یک صورت مسألهی معروف🏴
••─━⊱✦صفحه اول✦⊰━─••
🏴سیدالساجدین خوب میدانست که باید برای چه کسی صدقهی «صد دیناری» کنار بگذارد. برای همان مخدّرهای که وقتی دیواری در نزدیکی او شکاف برداشت و صدای ریزش خشتها درآمد، با دستش به دیوار اشاره کرد و گفت: «نه؛ قسم به حق پیامبر که خدا به تو اجازهی فروریختن نداده!» آن دیوار، گوینده را خوب میشناخت و در هوا معلّق ماند تا «امّ عبدالله» دخترِ «حسن بن علی» از آنجا بگذرد و سیدالساجدین برای همسرش صدقهی صد دیناری کنار بگذارد؛ برای همان بانویی که همانندی در خاندان امام مجتبی نداشت و قرار بود «باقر العلم» را برای حضرت سجاد به دنیا بیاورد.
🏴صورت مسأله، یک استاد شهیر و شاگردان متعدّد و کرسی تدریس معروفش نبود؛ چون حقیقتِ کار کسی که علم پیامبر را میشکافد و مرزهای دانش دین را جابجا میکند، به لزره درآوردنِ هویت یک جامعه و شکستن زنجیرهایی است که افکار عمومی را به بند کشیده است. قضیه برای اهل نفاق اینقدر خطرناک بود که وقتی جابربنعبدالله انصاری در مسجد پیامبر مینشست و به امید وعدهی پیامبر و در انتظار دیدنِ محمدبنعلی فریاد میکشید که: «یا باقر العلم... یا باقر العلم...»، مردم مدینه تمامقدّ جلویش ایستادند و گفتند: «صحابی پیامبر هم به هذیانگویی افتاده...»
🏴اما وقتی اباجعفر به امامت رسید، نه فقط نگرانیِ مردم مدینه که کابوسهای دستگاه حاکم هم به یک واقعیت تمامعیار تبدیل شد. مردم در موسم حج هم محمدبنعلی را حتی در حال دعا رها نمیکردند و به سوی او سرازیر میشدند و سوال میکردند و پاسخ میشنیدند. مسلمانان با اینکه در مقابل مکتب سقیفه و سلطنت اموی و دربار مروانی تسلیم شده بودند، اما در مقابل چشمان هشامبنعبدالملک هم از حضرت باقر جدا نمیشدند و خلیفه که برای نمایش قدرت به خانهی خدا آمده بود، مسجدالحرام را دید که در سیطرهی علم محمدبنعلی است. تمامی اهل اسلام در مکّه حاضر شده بودند اما او مجبور شد برچسب «پیامبر کوفه» و «فریبدهندهی مردم عراق» را به امام بچسباند و به خیال خودش نفوذ حضرت را به یک منطقه محدود کند اما وقتی در مناظرهای که وسط صحن مسجدالحرام به راه افتاد، از محمدبنعلی شکست خورد، معلوم شد که شکافندهی علم، هویت جامعهی نفاق را به تزلزل درآورده است.
🏴صورت مسأله، یک استاد شهیر و شاگردان متعدّد و کرسی تدریس معروفش نبود؛ که اگر بود هشام، اباجعفر را تا شام نمیکشاند و یک نمایش اموی به راه نمیانداخت و به اطرافیان نمیگفت: «هر وقت تمام سرزنشهایم را نثار محمدبنعلی کردم و ساکت شدم، تکتک شما شروع به توبیخش کنید.» اما اباجعفر وقتی وارد قصر شد، معادله را تغییر داد و در همان ابتدا ابهت مادّیِ خلیفه را مبهوت خود کرد: به جای آنکه به خلیفه سلام دهد، به تمامی اهل مجلس سلام داد و بدون اجازهی هشامبنعبدالملک، بر جای خود نشست. ضربهای که هشام دریافت کرد، حقد و کینهاش را شعلهورتر کرد و بیادبیهای او و یارانش به امام بیشتر شد. اما حضرت باقر صبر کرد تا تکتک دشنامها تمام شود و پاسخی داد که از قصر، راهی زندان شد.
◀️ ادامه دارد...
☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🏴تردیدهایی درباره یک صورت مسألهی معروف🏴
••─━⊱✦صفحه دوم✦⊰━─••
🏴تاریخ گزارشی از مباحث علمیِ باقرالعلم در زندان دمشق برای ما نقل نکرده اما حال زندانیان در برابر اباجعفر را با یک کلمهی عجیب توصیف کرده: هیچ مردی در زندان نبود مگر اینکه نسبت به محمدبن علی در «تَرشُّف» بود که در فارسی همان «مکیدن شدید» است. محبوسین طوری علمِ باقرالعلم را میمکیدند که رئیس زندان نزد خلیفه آمد و گفت: «میترسم که اهل شام بین تو و تختت جدایی بیندازند.» هشام راهی نداشت جز اینکه امام و یارانش را به مدینه بازگرداند و همهی بازارهای بینراه را تعطیل کند تا زلزلهی بنیهاشم بیش از این مروانیان را نلرزاند.
🏴در «کافی شریف باب مولد ابیجعفر» نقل شده که حضرت باقر با چه معجزهای حتی بازارهای بینراه را هم از تعطیلی درآورد اما قضیهی مهمتر آن است که وقتی علمِ حضرت باقر در پایتخت شرارت یعنی شام، انقلاب به راه انداخته و از زندان دمشق، قصر امپراطوری مروانی را تکان داده، باید قبول کنیم که تعریفمان از «علم دین» تجدیدنظرهایی اساسی لازم دارد...
🏴امیدوارم که اباجعفر این متن دستوپاشکسته را ـ که ترکیبی از چند روایت در کافی و الارشاد و مناقب آل ابیطالب بود ـ به عنوان قصد و أمل و رجاء از من بپذیرد و نمی از یم علمش را صلهی امروزم قرار دهد؛ که دربارهاش گفتهاند: کان لایملّ من صله قاصدیه و مؤمّلیه و راجیه خسته نمیشد از بخشش به کسانی که قصد او را کرده بودند و به او امید بسته بودند...
✔️پ.ن: و خمینی کبیر چه خوب تلقی متداول از «علم دین» را به نقد کشیده: «سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشتهاند ..آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند و برای قوم و ملت خود منذران صادقی شدند که بندبند حدیث صداقتشان را قطرات خون و قطعات پارهپاره پیکرشان گواهی کرده است...
آشنایی به روش برخورد با حیلهها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوت و ضعف دو قطب سرمایهداری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم میکنند، از ویژگیهای یک مجتهد جامع است...همه ترس استکبار از همین مسئله است که فقه و اجتهاد جنبه عینی و عملی پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد....روحانیت تا در همه مسائل و مشکلات حضور فعال نداشته باشد، نمی تواند درک کند که اجتهاد مصطلح برای اداره جامعه کافی نیست...
حوزه ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکسالعمل مناسب باشند.» (منشور روحانیت؛ ۳ اسفند ۶۷)
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔸رفت و برگشتی بین «روز جشن و شادی» و «دعای ندبه و زاری»
یا
🔹چگونه «سیاست الهی» متولد می شود و رشد می کند؟
❇️ وسط «اعمال روز عید قربان»، یکیشان هست که خیلی توی چشم است؛ چون خیلی سریع این سوال را به ذهن میآورَد که: «عید قربان و دعای ندبه؟! روز شادی و دعای زاری؟»
نمیدانم. شاید هم یکی از حکمتهایی که باعث شده حضرت باقر خودش «عبداللهبندینار» را صدا بزند و این حدیث را به او هدیه کند، پاسخدادن به همین سوال بوده:
«ای عبدالله! هیچکدام از عیدهای مسلمانان _ چه قربان و چه فطر _ نیست مگر اینکه حزن و غم آل محمد را تازه میکند... چون حق خودشان را میبینند که به دست دیگران افتاده»
❇️ نمازهایی که باید به امامتِ امامان حق برپا میشده، به دست «عن صلاتهم ساهون»هایی افتاده که نمونه بارز «هم یراءون» هستند و نماز را به دکان تقدسشان تبدیل کردهاند و خطبههایی که باید هدایت را با زبان ائمه هدی به کام مردم میگذاشته، بلندگوی منافقینی شده که با «یحرفون الکلم عن مواضعه» مشغول توسعه مرزهای بدعت و تأویلاند و با «اخوانهم الذین کفروا» نرد عشق میبازند و با ابرقدرتهای دنیاپرست، بر سر «بهرهمندی بیشتر از لذات دنیا» تقسیم کار میکنند و به آنها چشمکِ "لئن اخرجتم لنخرجنّ معکم" می زنند.
❇️ انگار عیدهای مسلمین که ابزاری ایمانی برای تشکّل و تجمّع مومنین و فرصتی اجتماعی برای همدل و همفکر و همکار کردنشان بوده، به آلتدستی برای قدسیّت حکومت منافقین و رفاقت با مشرکین تبدیل شده. همینجاست که حزن بر حاکمیت الهی و دریغ بر غصب نرمافزارهایش تجدید میشود. گویا عیدهای خدا نه از جنس شادمانیهای عادی در خردهفرهنگهای قومی، که جشنهای حکومتی و تجمعهای سیاسی برای قدرتهای ایمانی هستند که میخواهند «پرستش اجتماعی خدا» را به رخ بکشند.
❇️ اصلا هر وقت خداپرستان جامعه تشکیل میدهند و «پرستش دستهجمعی» را ابراز میکنند، درگیر شدن دنیاپرستان با آنها حتمی است و اینجاست که «سیاست الهی» متولد میشود و رشد میکند تا با برقراریِ «توازن قدرت» بین «پرچمداران ایمان و مهندسین طغیان» به بلوغ برسد...
♥️ تقدیم به جمهوری اسلامی ِ عزیزتر از جان که با همه تنگناها و فشارها و کاستیها، پرچم «پرستش اجتماعی خدای متعال» بر روی کره زمین را به دوش میکشد و بعد از حضور در توازن قدرت جهانی در بُعد «سیاسی»، باید در جستجوی توازن قدرتِ «فرهنگی و اقتصادی» در هماوردی با «بتپرستی مدرن» باشد تا بلوغ شیعه و آمادگی عملی برای ظهور معنادار شود...
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 اطلاعیه
🔰بهمناسبت هفته حجاب و عفاف، بیانیه تحلیلی «واحد خواهران حسینیه اندیشه» در موضوع حجاب و عفاف و ارائه پیشنهاداتی برای کاهش بیحجابی با عنوان:
«بحران هویتی»، عامل اصلی ناهنجاری اجتماعی در موضوع «حجاب و عفاف»
منتشر شد.
✔️ این بیانیه به صورت اجمالی، «بحران هویتی» ایجاد شده برای زنان را ناشی از تهاجم ساختارهای نظام سرمایهداری و ضعفهای «فرهنگ سنتی» برای دفاع از این تهاجم همهجانبه تحلیل کرده و آن را علت اصلی ناهنجاری اجتماعی در موضوع حجاب معرفی میکند و سپس پیشنهاداتی در جهت ایجاد «هویت کاربردی و ارزش اجتماعی» برای زنان در جهت برونرفت از این چالش مطرح نموده است
❇️ اطلاع از جزئیات خبر و دریافت فایل بیانیه◀️hsnand.ir/6yao
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
بحران هویتی عامل ناهنجاری در حجاب و عفاف.pdf
444.8K
📂#فایل_PDF بیانیه راهبردی واحد خواهران حسینیه اندیشه بهمناسبت روز «عفاف و حجاب»
✔️ عناوین اصلی این بیانیه:
۱. بحران هویتی ناشی از حاکمیت ساختارهای نظام سرمایهداری و سرگردانی هویتی زنان در کشور
۲. عدم ملاحظه منزلت اجتماعی الهی برای زنان در فرهنگ سنتی و انحصار وظایف آنها به خانواده ذیل روابط مادی حاکم بر مردان
۳. باز تعریف معنای «حجاب» بعد از انقلاب به «لباس زنِ مؤثر در ایجاد حکومت و تمدن اسلامی»؛ علت هجمه تمدن غربی به حجاب زن ایرانی
۴. ارائه راهکارهای پیشنهادی برای کاهش بدحجابی:
🔸الف) تعریف رابطه مقنن بین زن و مرد در هماهنگی با وضعیت فعلی جامعه و الگوی مشارکت نظام سرمایهداری
🔸ب) تبیین رابطه حجاب و عزتمندی زن محجبه با مشارکت در ضربه زدن به مظالم عالم و کمک به ساختارسازی اجتماعی برای تمدن اسلامی
🔸ج) تعریف نقش اجتماعی «سیاسی، فرهنگی و اقتصادی» زنان در سازمانهای خاص زنانه به جهت ارتقاء جایگاه آنان در موازنه قدرت اجتماعی و جلوگیری از اختلاط
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 قابل توجه مبلغین محترم
✔️به اهتمام اداره کل مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی، محتوای تبلیغی ِ تولید شده توسط حسینیه اندیشه با موضوع «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» به عنوان محتوای منتخب سازمان تبلیغات در جهت امیدآفرینی و جهاد تبیین، چاپ و منتشر شد و در دسترس مبلغین سراسر کشور قرار گرفت.
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #معرفی_کوتاه از ایده تبلیغی منتخب سازمان تبلیغات اسلامی در جهت امیدآفرینی و جهاد تبیین برای ایام محرم با موضوع:
«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی»
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
فتنه_اعتقادی.pdf
3.54M
📂 #فایل_PDF کتاب «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی»؛ (ایده تبلیغی منتخب برای ایام محرم)
🏴شب اول: مشکلات اقتصادی؛ عامل هجمه به اعتقادات ملت ایران و ضرورت حضور مردم برای پایان دادن به «مشروطه اقتصادی» در امتداد قیام امام حسین (ع)
🏴شب دوم: تهدید اهالی «جمع المال» در سوره «همزه» و امتداد آن در مقابله ملت ایران با فاصله طبقاتی برخاسته از «نظام سرمایهداری»
🏴شب سوم: سیره علوی در برخورد با «جمع المال» و «فاصله طبقاتی»
🏴شب چهارم: نقش فرهنگ «جمعالمال» در شهادت امام حسین (ع) و «وابستگی تولید به تجمع سرمایه از طریق شرکتهای خصوصی» به عنوان مصداق امروزین آن
🏴شب پنجم: ترکیب اخلاق رذیله، عامل تحقق فرهنگ «جمع المال» و امتداد آن در اجماع کارشناسی بر «محوریت بخش خصوصی در تولید»
🏴شب ششم: برخورد امیرالمؤمنین با ساختارهای اجتماعیِ مادّی و امتداد آن در مدیریت دفاع مقدس برخلاف قواعدِ جنگ کلاسیک
🏴شب هفتم: تحلیلی جدید از روایت «النّاسُ عبیدُالدّنیا» و امتداد امروزین آن، در تمایل به «الگوی مصرف امریکایی و اروپایی»
🏴شب هشتم: همزمانی حجم عظیم «تولید» با اوج زهد در «مصرف» در سیره امیرالمؤمنین(ع) و ضرورت امتداد آن در ملت ایران برای برقراری «توازن بین تولید و مصرف»
🏴شب نهم: غلبه عبیدالله بر قیام حضرت مسلم (ع) با تکیه بر وابستگی مردم کوفه به غنایم حرام و ضرورت عبرتگیری از آن در جنگ اقتصادی
🏴جلسه دهم: وابستگی «انتقام خون سیدالشهدا(ع)» به «تغییر توازن قوا به نفع اسلام» و ضرورت «تغییر توازن قوای اقتصادی» از طریق مطالبه عمومی برای «تغییر الگوی تولید»
☑️@hosseiniehandisheh
🏴السلام علیک یا اباعبدالله علیه السلام🏴
مراسم عزاداری دهه اول محرم با موضوع:
▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ▪️
☑️ سخنران: حجةالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 از جمعه ۱۴۰۱/۵/۷ (شب اول محرم الحرام ۱۴۴۴)
🔘به مدت ۱۱ شب
🕌 تهران، خیابان پیروزی، چهارصد دستگاه، جنب بانک صادرات
☑️ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 انتشار متن تحلیلی واحد خواهران حسینیه اندیشه در سایت khamenei.ir با عنوان:
«بررسی جایگاه و تأثیرات خطبههای حضرت زینب سلاماللهعلیها در حفظ و امتداد قیام عاشورا»
✔️ آدرس متن: https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=50820
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣انتشار تحلیل حسینیه اندیشه در شماره ۸۰۳۳ روزنامه ایران (مورخ ۱ آبانماه ۱۴۰۱) با عنوان:
قواعد ساخت نهادی مردمی برای «اعتراض قاعدهمند»
📋دریافت فایل تحلیل◀️ hsnand.ir/bfvm
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
قواعد ساخت نهادی مردمی برای «اعتراض قاعدهمند».pdf
234.3K
🗂#فایل_PDF متن کامل تحلیل حسینیه اندیشه با عنوان:
قواعد ساخت نهادی مردمی برای «اعتراض قاعدهمند»
✔️این تحلیل در شماره ۸۰۳۳ روزنامه ایران (مورخ ۱ آبانماه ۱۴۰۱) منتشر گردید.
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🗂#فایل_PDF متن کامل تحلیل حسینیه اندیشه با عنوان: قواعد ساخت نهادی مردمی برای «اعتراض قاعدهمند»
🔅#چکیدهای از متن قواعد ساخت نهادی مردمی برای «اعتراض قاعدهمند»:
1️⃣ «واکنش به این حادثه که بدون تحقیق و بدون اینکه امر مسلّمی وجود داشته باشد، عدهای بیایند خیابانها را ناامن کنند، قرآن آتش بزنند، حجاب از سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه و خودروی مردم را به آتش بکشند، یک واکنش عادی و طبیعی نبود.». این جملات حکیمانه رهبری معظم وقتی در کنار عبارت دیگر ایشان: «البته ممکن است از برخی زمینهها استفاده کرده باشند» قرار بگیرد، اذهان جستجوگر را به زمینههایی توجه میدهد.
2️⃣ این واقعیت یادآور همان نکتهای است که توسط رهبر حکیم انقلاب پس از اغتشاشات سال 1396 بیان شد: «دشمن خارجی هست، امّا این موجب نشود که از ضعفهای خودمان غافل بشویم. ما هم ضعف داریم، ما هم یک جاهایی اشکال و نارسایی و نابسامانی در کارمان هست؛ اینجوری نیست که ما هیچ اشکالی نداریم، هیچ مشکلی در کار ماها نیست، فقط دشمن خارجی است که دارد [مشکل ایجاد میکند]؛ نه! مگس روی زخم مینشیند؛ زخم را خوب کنید، زخم را نگذارید به وجود بیاید. ما اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، نه این شبکهها میتوانند اثر بگذارند، نه آمریکا میتواند هیچ غلطی بکند.»
3️⃣ به نظر میرسد «مشکلات معیشتی و اقتصادی» به عنوان مسأله اصلی کشور توسط مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر ناخشنودکننده بودن وضعیت شاخصهای کلان اقتصادی در یک دهه گذشته، میتواند نشانگر این واقعیت باشد: مشکلات اقتصادی، عامل اصلی در ایجاد ناخشنودی و نارضایتی عمومی است.
4️⃣ متناسب با همین توضیحات است که تمامی مسئولین نظام به درستی بر تفکیک «معترضین» از «اغتشاشگران» تأکید دارند چرا که وضعیت اقتصادی «اعتراضبرانگیز» است. اما به دلیل فقدان یک بستر واقعی برای این تفکیک که فضای «اعتراض منظم» را فراهم کند، دشمن در طول پنج سال اخیر موفق شده سه بار بر موج این اعتراضاتِ بیاننشده سوار شود و ضربههایی را به نظام اسلامی وارد کند.
5️⃣ باید توجه داشت که آنچه بیش از نهاد گفتگو اهمیت دارد، تعیین قواعد این گفتگوست. چرا که در صورت عدم دقت در تعیین این قواعد، تجربههای شکستخورده قبلی در انتظار ما خواهد بود: از «گفتگوی منحصر به شخصیتهای سیاسی» که حاصل آن، تشدید اختلافات داخلی است تا «هیجان بدون اخلاق» در گفتگوها که تأثیراتی در حوادث سال 88 داشت و نگرانی برای رعایت اخلاق در گفتگو که با «نظممحوری بدون هیجان» مناظرات کمخاصیت در انتخاباتهای بعدی را در پی داشت.
6️⃣ علاوه بر این، نمیتوان منکر شد که اکثر گفتگوهای موجود به دلیل فقدان زیرساختها و ضوابط علمی، مانع جمعبندی در اذهان مخاطبین میشود و به جای ایجاد درک مشترک عمومی، مردم را با «عدم قدرت قضاوت نسبت به گزارههایی پراکنده» تنها میگذارد.
7️⃣ پس جامعه برای گفتگوهای جدی به قواعدی نیازمند است که هم «انگیزش و هیجان جمعی» را در جهت همدلی برای حل مشکلات کشور قرار دهد و هم با ایجاد درک مشترک و عمیق از چالشهای کشور و پیچیدگی راهحلها، ارتقاء عقلانیت عمومی و همفکری را در پی بیاورد و هم چارچوبهای اخلاقی جامعه را رعایت نماید و مانع تشدید نزاع و دوقطبی شود.
8️⃣ در همین راستا مرحوم علامه آیتالله سیدمنیرالدین حسینیالهاشمی با تیزبینی و آیندهنگری کمنظیر خود نسبت به تنشهای جامعه اسلامی در آینده، نیاز نظام مقدس جمهوری اسلامی به این مهم را سالها پیش تشخیص داد و طی یک سلسله بحث، پیشنهادی مبنی بر «مناظرات سازمانی» را ارائه کرد که به خلاصهای فشرده از آن در این تحلیل حسینیه اندیشه اشاره شده است.
📁متن کامل تحلیل◀️ hsnand.ir/bfvm
✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 سری مقالات «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» در روزنامه همشهری
❇️ انتشار مقاله حجتالاسلام محمد صادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) در شماره 8620 روزنامه همشهری مورخ 2 آبان 1401 با عنوان:
«مشروطه غیر مشروعه؛ مصداق تسلط کفر»
🗞آدرس مقاله 🔽
https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/174916/%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B7%D9%87-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%82-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%B7-%DA%A9%D9%81%D8%B1.html
✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
▪️دومین نشست علمی با موضوع:
اقتصاد در بیانیه گام دوم
با حضور:
حجت الاسلام روح الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه)
دکتر حمید رضا مقصودی
دکتر طه رمضانی
🔸جمعه ۲۰ آبان، ساعت ۸:۳۰
🔸پخش زنده از طریق پیام رسان روبیکا با آدرس🔽
@soudeh_hamdani
✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محتوای_فاطمیه
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟
✔️چالش محوری امروز جامعه زنان: از یک سو بعضی هویت زن در اسلام را منحصر به مادری و همسری تعریف میکنند و هیچ وظیفه اجتماعی برای او قائل نیستند و از سویی دیگر تمدن مدرن هویت زن را به تحصیل و اشتغال مادی معرفی میکند...
☑️ تبیین الگوی سوم زن مسلمان (نه شرقی و نه غربی) با تکیه به ابعاد اساسی و گمنام زندگی حضرت زهرا سلامالله علیها و بعضی از زنان تاریخساز
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محتوای_فاطمیه
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: «منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟» (قسمت دوم)
☑️ در الگوی سوم زن مسلمان، هویت زن نه (همانند تمدن غربی) به «مرد واره شدن» تبدیل میشود و نه (همانند زن در فرهنگ سنی و شرقی) منحصر به وظایف درون خانه؛ بلکه بر اساس فطرت اصلی خود (عطوفت و محبت) سرپرستی هدایت عواطف جامعه و خانواده را بعهده میگیرد.
☑️نباید عاطفه و محبت زن فقط شکل فردی داشته باشد بلکه باید ظهور و بروز اجتماعی عفیفانه نیز داشته باشد یعنی باید هویت اجتماعی دینی زنان بر محور «سرپرستی و ولایت بر عواطف جامعه» شکل بگیرد؛ هم هماهنگی عواطف درون جامعه زنان و هم تاثیرگذاری بر عواطف کل جامعه. خداوند متعال در قرآن کریم نیز به این سطح از ولایت زنان تصریح دارد: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» (توبه/71)
❇️ در این صورت است که هم زنانگی زن به رسمیت شناخته میشود و هم تاثیرگذاری زن بر هدایت جامعه...
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محتوای_فاطمیه
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: «منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟» (قسمت سوم)
☑️ محوریترین بُعد شخصیت زن «عاطفه» است، که با ترکیب با «اقتدار» به عنوان محوریترین بُعد شخصیت مرد، میتواند یک ترکیب متعادل در خانواده و در جامعه ایجاد کند. اساسا اقتدار بدون عاطفه منجر به «ظلم» میگردد و عاطفه بدون اقتدار باعث «ضعف» میشود.
☑️ بر این اساس به نظر میرسد وصف «سیدة نساء العالمین» به معنای «سرپرست و سرور تاریخی عواطف زنان» است. از جمله مصادیق سرپرستی عواطف جامعه توسط حضرت زهرا سلامالله علیها را میتوان در حوادث بعد از خطبه ایشان برای زنان مدینه (که برای عیادت، خدمت ایشان آمده بودند) ملاحظه کرد...
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh