eitaa logo
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
538 دنبال‌کننده
231 عکس
57 ویدیو
133 فایل
مباحث و یادداشت‌هایی هم‌سو با حسینیه اندیشه در موضوع جبهه مقاومت ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✔️آدرس کانال رسمی حسینیه اندیشه: https://eitaa.com/HossiniehAndisheh ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_دوم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضو
🔰 📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ▪️ 🔹نبی اکرم(ص) بوسیله کمک و حمایت امیرالمومنین(ع) با مادی حاکم درگیر شد. لذا همه کسانی که با نهضت نبوی مناصب و مشتهیات خود را از دست داده بودند، احساس می‌کردند با این انقلاب، فرمانشان دیگر جریان نمی‌یابد و کم کم زیردستانشان جرئت مقابله با آنان پیدا می‌کنند. لذا مدتها قبل از رحلت پیامبر(ص)، برای تشکیل امت نفاق تلاش کردند و پس از رحلت ایشان، از فرصت پیش آمده استفاده خود را نمودند و میوه مد نظر خود را چیدند و سقیفه را رقم زدند و درنتیجه نه تنها همه اتمام حجتها و مظاهر قدرت الهی فراموش گردید بلکه تا جنایت شهادت حضرت زهرا(س) نیز پیش رفتند. 🔸اساسا سقیفه بنی ساعده، صرفا یک سایه‌بانی که زیرش چند نفر جمع بشوند نبود بلکه مظهر بود. «سقیفه» مرکز تصمیم‌گیری فرهنگِ نسبت به اوضاع «مدینه» بود. در برخی از روایات منقوله ائمه معصومین(ع)، آمده است که مردم پس از رحلت پیامبر(ص) به جاهلیت بازگشتند و حتی انصار به هنگام بیعت با «سعدبن عباده» در «سقیفه بنی ساعده»، همان رجزها و شعارهای دوران جاهلیت را در تجلیل او می‌خواندند.* 🔹انقلاب اسلامی نیز به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی ملت ایران، «یا شرقی،یا غربی» شکست و دوگانه «اسلام و استکبار» در جهان حاکم کرد؛ لذا همان گونه که پس از نهضت نبوی جنگ‌های متعدد ایجاد شد، دشمنان انقلاب نیز بحرانهای امنیتی و جنگ تحمیلی را بر کشور ایران تحمیل نمودند. 🔸پس برای دعوت به توحید، باید شکسته شود تا منطقه تنفسی برای پرستش خداوند ایجاد گردد و از آن جا که حاکم، صاحبانی دارد قطعا به مقابله می‌پردازند و جنگ هایی به پاخواهند کرد. 🔹اگر به گفت و گوهای برخی اصحاب با نبی‌اکرم (ص) پیش از جنگ بدر مراجعه کنیم می‌بینیم که عده ای از آنان نیز پس از تصمیم نبی اکرم برای جنگ با سپاه قریش ترسیدند و به پیامبر(ص) می‌‎‌گفتند که در مقابل ما قبیله قریش با تمام عظمت و قدرتش است که تا کنون ذلیل نشده است. در جنگ تحلیلی نیز این شبهات به نحو پیچیده‌تری مقابل ما قرار گرفت و عده ای بر اساس عقلانیت کلاسیک نظامی می‌گفتند: «چطور با ارتش صدام بجنگیم که از نظر قدرت نظامی، بر ما غالب است؟! تمام قدرتهای جهانی از او حمایت می‌کنند، جنگ افزارهای سنگین و مختلفی در اختیارش قرار داده‌اند و همچنین از جهت اطلاعاتی، قوی‌ترین سرویس‌های جاسوسی دنیا او را پشتیبانی می‌نمایند. اما در مقابل، ارتش ما فروپاشیده است، فرماندهان ارشدش رفته‌اند و استفاده از ابزارهای جنگی را نیز بلد نیستیم. چرا که تا کنون ارتش وابسته به مستشاران آمریکایی بوده است». 🔸در این فضا با توجه به دستور امام راحل که باید زمین‌های از دست رفته باز پس گرفته شود، در نیروهای مومن انقلابی شجاعتی ایجاد شد که توانستند در معادلات جنگ و علم جنگیدن به صورت تجربی و میدانی تغییراتی انجام دهند. لذاست که در نوشته‌های امثال شهیدحسن‌باقری می‌بینیم که می‌گوید: «این نحوه جنگیدن فایده ای ندارد و باید استراتژی جنگ را عوض کرد». این همان شجاعتی است که در عقلانیت و روابط کلاسیک نظامی دست می‌برد و عقلانیت جنگی و طراحی عملیات را بر محور شهادت‌طلبی عملا تغییر می‌دهد.** 🔹پس رقم خوردن ی چون فتح خرمشهر ــ که امام گفتند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» ــ به خاطر آن بود که جلوی قدرت عینی روش مرسوم جنگیدن در جهان تسلیم نشدیم بلکه در آن تغییراتی صورت گرفت؛ نه این که صرفا با شعار یا حسین و با اخلاص پیروزی‌ها رقم بخورد؛ بلکه همان طور که رهبری معظم انقلاب برای فرمودند، این شجاعت روحی و اخلاص با« » ترکیب شده بود. یعنی به این نتیجه برسیم که برای آن شهادت طلبی چه لوازم عقلی و تخصصی و علمی‌ و تجربی و میدانی باید ایجاد بشود. این با جنگیدن برای حفظ جان که در جنگ‌های کلاسیک رائج است، خیلی تفاوت دارد. ـــــــــــــــــــــــ پی نوشت: *برای دیدن اصل روایت: ر.ک الکافي , ج 8 , ص 296 **در صوت جلسه می‌توانید تفصیل بیشتری از نمونه‌های تصرف رزمندگان اسلام در مدل های جنگی، بشنوید. ✅ @hoseiniyehandisheh
13981107-Shab04-Fatemieh2-03Sokhanrani_Heydari_0.mp3
15.24M
🎙صوت ☑️ سخنرانی روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی در گذر تاریخ» 🗓دوشنبه 7 بهمن ماه 1398 ✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_سوم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضو
🔰 📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ▪️ 🔹در روایتی منقول از امیرالمومنین(ع) وقتی سائل از علت کنار گذاشته شدن ایشان و حاکم شدن خلیفه سوم پرسش می‌کند و از حضرت می‌خواهد تا تلاش نماید که حکومت را به دست بگیرد؛ حضرت پاسخ می‌دهند: «آیا فکر می‌کنی که اگر مردم را به خود دعوت کنم 10 درصد آنان با من بیعت می‌کنند؟! من امید ندارم حتی 2 درصد آنان بیعت بکنند. چنین اتفاقی به این دلیل است که مردم به قریش می‌نگرند و قریش می‌گوید: اهل بیت(ع) خودشان را افضل از دیگران و اولیای امر می‌دانند و برای ما هیچ سهمی از قدرت قائل نیستند لذا اگر آنان به قدرت برسند به هیچ کس سهمی از قدرت داده نمی‌شود ولی اگر در غیر آنان باشد قدرت بین آنان می‌چرخد.» 🔸اصحاب سقیفه همانند همه منافقین در ابتدای امر روابط کفرآمیز را به صورت علنی و صریح مطرح نکردند بلکه آن روابط را در پوششی دینی یعنی «شورای مسلمین» مطرح نمودند و همین شورا وسیله تبدیلی برای آشکار شدن گردید. و آن گاه که مبنا و اساس قرار گیرد طبیعی است که بعد از مدتی، بنی امیه- به عنوان قوی ترین عشیره و قبیله- و امثال معاویه و یزید حاکم شوند. 🔹پس از رنسانس تقریبا دیگر اثری از جز در بخشی از مناطق جهان وبه صورت اندک، دیده نمی‌شود. بلکه بر خلاف آن دوره گفته می‌شود:«انسان‌ها صاحبان حق هستند و دولتها منتخب مردم و خدمت‌گزار آنان هستند». اما به تعبیر «شرق و غرب مادی، جهان را به خود تقسیم کرده بود» و قدرت،آیات الهی و حقانیت دین را به انزوا برده و آن را خرده فرهنگ قرار داده بود. چرا که تأمین حتی ساده‌ترین نیازهای زندگی مردم مثل نان و آب محتاج « ، و » فراوان شده بود و تنها ابرقدرتهای شرق و غرب از آن بهره مند بودند. در تأمین این نیازمندی‌ها نیز تجربه بشری محور قرار گرفته و وحی صرفا توجیه گر وحاشیه‌ی آن به شمار می‌رفت. 🔸اما حضرت امام(ره) با تکیه به قدرت الهی و مردم ایران و با طرح شعار «نه شرقی و نه غربی»، این الزام عینی و ادبیات علمی‌اش را شکستند. شعار «نه شرقی و نه غربی» حضرت امام رحمه الله علیه بدین معنا بود که ما حاضر نیستیم برای تأمین زندگی مادی، به «شرق و غرب مادی» متکی گردیم. بله؛ حکومت اسلامی نیز موظف است نیاز مادی مردم را تأمین کند ولی آیا زندگی مادی «محور» است یا «تابعی» است از پرستش خدای متعال و قدرت مؤمنین در مقابل قدرت کفر؟ 🔹قدرتهای استکباری جهان پیش بینی می‌کردند انقلاب اسلامی بیشتر از 6 ماه دوام نمی‌آورد چون می‌دیدند که برای تأمین نیازمندی‌های مردم، بهره‌مندی از و و ضروری است و نظام اسلامی نیز با صاحبان این ضروریات درافتاده، بنابراین تاب مقاومت نخواهد داشت. ولی همان طور که در آمده است: نظام اسلامی «در برابر همه وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می‌رسیدند از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرد» و اساسا کارآمدی نظام هم با همین امر معنا می‌یابد. 🔸به نظر می‌رسد شهادت ، حجت الهی بر حقانیت نظام اسلامی بود چرا که با وجود همه‌ی این وسوسه‌ها و الزام‌های عینی برای زندگی در قرن حاضر، به گونه‌ای در پی‌گیری آرمان‌هایش مصر بوده و با نظام استکباری درگیر شده است که آنان مجبور شدند علنا یک مقام رسمی کشور را ترور کنند. این بیانگر اوج و رهبری از یک طرف و اوج و ملت ایران از طرف دیگر است. 🔹 و ایمان مقام معظم رهبری یک و ایمان ساده فردی نیست بلکه عظمتش به میزان عظمت کثرات موضوعاتِ است که در همه این موضوعات به ایشان فشار می‌آورند تا از این آرمانها دست بردارد، ولی ایشان با صداقت و بدون پشتیبانیِ دستگاه های علمی کشور، بر آنها ایستادگی کرده و نتیجه‌اش تولید قدرتی شده است که دشمنان مجبور شدند برای مهار این قدرت، آن جنایت بزرگ را مرتکب گردند و «فضاحت آمریکایی» را در جهان به بار آورند و البته دیگری برای امت محمد و آل محمد(ص) رقم بخورد. ✅ @hoseiniyehandisheh
13981108-Shab05-Fatemieh2-03Sokhanrani_Heydari_0.mp3
14.92M
🎙صوت ☑️ سخنرانی روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی در گذر تاریخ» 🗓سه شنبه 8 بهمن ماه 1398 ✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_چهارم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با مو
🔰 📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ▪️ 🔹گفته شد که « » (به عنوان روابط سیاسی حاکم بر جهان در آن دوران) نقشی اساسی در فراموشی و به انزوا بردن ی همانند غدیر داشت و موجب هجوم به خانه وحی و در نتیجه شهادت حضرت زهرا(س) شد. در تایید این مهم، وقتی یکی از جوانان ایرانی از «حذیفه» ــ استاندار مدائن در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) ــ می‌پرسد: «این اصحاب رسول خدا که صحیفه ملعونه را نوشتند چه خصوصیتی در آنها بود که همه مردم به سبب اینان نظرشان عوض گردید و دگرگون شدند؟» حذیفه پاسخ داد: «آنان رؤسای قبائل بودند که عده زیادی از مردم با آنان بودند و اطاعتشان می‌کردند». 🔸در زمانی که روابط سیاسی حاکم بر جهان به دست شرق و غرب مادی و دنیاپرست افتاده بود، 22 بهمن رقم خورد و این را شکست و لذا «فرعون‌های آرمیده در تخت قدرت» احساس خطر کردند و بر حذف فیزیکی انقلاب از طریق روابط و و علمِ حاکم بر «جنگ» متمرکز شدند که سخت‌افزارهای نظامی پیچیده و گران‌قیمت در آن محوریت داشت. 🔹اما با وجودِ عدم بهره‌مندی ایران از سخت افزارهای نظامی پیچیده، توانستیم انگیزه‌های را به منشأی برای تغییر در روابط نظامی و جنگی موجود تبدیل کنیم و آن را عامل پیروزی خود قرار دهیم. البته این بدان معنا نیست که با وجود به ابزار نیاز نداریم بلکه ابزار جدیدی برای خود تعریف می‌کند؛ به عنوان مثال وقتی عنصر با ابزار ساده‌‌ی «موتورسیکلت همراه آرپی‌جی‌زن» ترکیب شد، توانست کارآمدی یک تانک پیشرفته را خنثی کند. 🔸تغییر در نیز از جمله عناصر دیگر رقم زننده موفقیت‌های ما در جنگ تحمیلی بود به عنوان مثال: به جای حمله به خط اول دشمن، خط دوم و سوم او را مورد هجوم قرار دادیم. البته این کار بسیار پر ریسک، نیازمند به اطلاعات دقیق از جغرافیای تحت تسلط دشمن بود و به همین دلیل خود فرماندهان در اطلاعات عملیات و بررسی خطوط دشمن حضور پیدا می‌کردند تا در این عملیات‌های بی‌سابقه و پرخطر، شخصا هدایت نیروهای خودی را به عهده بگیرند. البته این نوآوری‌های معجزگون، برخاسته از تجارب میدانی بود و تبیین آن، نیازمند بررسی‌های عمیق و مدیریت صدها پایان‌نامه است. 🔹علی‌رغم تحقق در جنگ تحمیلی با مکانیزم فوق، نظام اسلامی در نهایت ناچار به قبول شد و حضرت امام را نوشید. به نظر می‌رسد علت محوری پذیرش این بود که تجربه‌های موفق ابتدای جنگ، در مقابل دانش نظامی و کلاسیکِ متداول که هم استدلالش، هم ساختارهایش و هم سخت‌افزارهای متناسب با آن موجود بود، نتوانست خود را تئوریزه کند و پایدار بماند و قابل انتقال به سطوح مختلف رزمی بشود. لذا در قالب ابداعات و تجربیات شخصی فرماندهان باقی ماند و بعضا با شهادت آن فرمانده از بین می‌رفت. 🔸بالاتر از آن، سایر عرصه‌های اداره نظام در اقتصاد و فرهنگ را نیز با این نحوه جنگ هماهنگ نکردیم. لذا سازمان برنامه و بودجه به عنوان مرکز محاسبات کشور اعلام کرد هزینه برای ادامه جنگ نداریم! یعنی وقتی نرم‌افزار اداره کشور، مادی بود و حوزه و دانشگاه نتوانستند نسخه‌ای متناسب با آرمانها در اختیار نظام قرار دهند، وجود موارد زیادی از اخلاص و ساده‌زیستی مسئولین و فرماندهان ما در دهه 60 نیز نتوانست مانع قبول و نوشیدن توسط امام(ره) شود. 🔹با توضیحات فوق، تفسیری نخبگانی از تاکید رهبری بر « توام با حاج قاسم» و همچنین « » شکل می‌گیرد. در واقع مکتبِ حاج قاسم سلیمانی، شکستنِ معادلات کلاسیک جنگ و حفظ و ارتقای آن تجارب میدانی موفق و تکیه بر آنها بود؛ آن هم در زمانی که به دلیل تئوریزه نشدن آن تجارب، بسیاری از همرزمان او مبتلا به متداول جنگی شدند. آن بزرگوار با سازماندهی نیروهای مردمی شهادت‌طلبِ در منطقه، مهندس و در بعد امنیتی و نظامی شد و توانست با هزینه‌ای ناچیز، ابهت امریکا و هزینه‌های چند تریلیون دلاری آن در نقاط مختلف منطقه را به صورت همزمان ناکارآمد کند. 🔸البته این تجارب هنوز به علم و فرمول و قاعده تبدیل نشده و قابلیت بالایی برای انتقال و تعمیم پیدا نکرده و قائم به اشخاص محدودی است. به همین دلیل شهادت چنین ارکانی، آسیب‌های جدی وارد می‌سازد و لذا باید گفت بخش اصلی ادامه راه حاج قاسم، تجربیات بی‌نظیر او و همرزمانش و سپس تعمیم آنها به سایر عرصه‌های اداره کشور است؛ به نحوی که شکستن معادلات و و طراحی محاسبات و در و را نتیجه دهد و بعدی را محقق کند. ✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_پنجم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موض
🔰 📝 چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ▪️ (شب آخر) 🔹عبدالله بن عمر در یکی از گفت و گوهایش با امیرالمومنین(ع) خطاب به حضرت می‌گوید: «قریش چطور تو را دوست بدارد در حالی که در جنگ بدر و احد 70 نفر از بزرگان و اشرافشان را به قتل رسانده‌ای؟!» و این گونه با صراحت به آن دوران اشاره می‌کند. حضرت نیز در پاسخ شعری می‌خواند: «ما ترَکت بدرٌ لنا مَذیقاً / و لا لنا من خلفنا طریقاً». به تعبیری می‌فرمایند جنگ بدر همه پل‌های پشت سر ما را خراب کرد تا به جاهلیت برنگردیم. همچنین از امام سجاد(ع) پرسیدند که چرا قریش با امیرالمومنین(ع) دشمن بود؟ حضرت پاسخ داد: «امیرالمومنین(ع) کسانی از قریش را که وارد جنگ شدند، کشتند و آنان که در جنگ نبودند را به عاری و ذلّت کشاندند.» این روند تا آن جا پیش رفت که یزید ملعون گفت: «کاش بزرگانم که در بدر کشته شدند بودند و می‌دیدند چه انتقامی گرفتیم؟» پس حضرت به تبعیت از نبی‌اکرم(ص) به جنگ و سیاسی جهانی رفتند و از صاحبان آن روابط خون بر گردن گرفتند. 🔸بیان شد که انقلاب اسلامی نیز توانست روابط سیاسی مادی قرن حاضر را بشکند. سپس با ایجاد فرهنگ جدید جنگیدن، به تمام مردم جهان نشان داد که «شرق و غرب» خواستند این نظام را نابود کنند ولی نتوانستند. هرچند به علت حاکم شدن عقلانیت کلاسیک، 598 پذیرفته شد؛ اما فرهنگ جنگ تحمیلیِ ما به تدریج، باعث در جهان شد. 🔹البته بعد از جنگ تحمیلی و تثبیت نظام، به دلیل سر برآوردن در آن فضا، سائر امورات جاری کشور بیشتر متاثر از محاسبات کارشناسی موجود شد که در آن درگیری با کفر معنا نداشت بلکه هزینه‌زا و غیرعقلائی محسوب می‌شد. اما نظام اسلامی توانست از طریق سپاه قدس درگیری خود با کفرجهانی(آمریکا) را ادامه دهد؛ درگیری با ابر قدرت با کم ترین هزینه و برپایه شهادت‌طلبی. سپس با حمله اسرائیل به لبنان و پیروزی حزب‌الله، حمایت از مسلمین و درگیری با کفر رونق بیشتری یافت. در واقع تجلّی همان درگیری با کفر و دفاع از اسلام در کف صحنه است. 🔸امریکا در طول این مقاومت مداوم، از کشتن علنی رعب داشت؛ اما چه شد آنان جرأت یافتند سردار سلیمانی که مظهر هویت جمهوری اسلامی در مبارزه با کفر بود را «رسماً و علناً» به شهادت برسانند؟ به نظر می‌رسد همان عوامل انزوای ، سبب وقوع این مصیبت گردید: وقتی دشمن مشاهده کرد که بخشی از مردم با فاصله 2 سال در سال 96 و 98، در اعتراض به ناکارآمدی‌های اقتصادی به خیابان آمدند، احساس کرد که پایگاه مردمی نظام آسیب دیده است. البته آنان تحلیلشان از واقعیت کشور قطعا درست نبود؛ چون مردم معترض به ناهنجاری‌های اقتصادی، همان مردمی هستند که به برکت انقلاب، ظلم ستیزی و کفرستیزی در وجدان آنها نهادینه شده است. اما چالش بین و در درون کشور، موجب ناهنجاری اقتصادی شده و ضعف درونی را ایجاد کرده و مایه امید دشمن شده است. 🔹از طرف دیگر، وضعیت داخلی کشور عراق و نحوه‌ی موضع‌گیری نخبگان دینی_سیاسی عراق پس از هجوم امریکا به پایگاه حشد الشعبی و همچنین پس از ورود نیروهای مردمی به سفارت آمریکا، زمینه ی دومی برای چنین جنایتی فراهم کرد و گویا رژیم تروریستی آمریکا ابتدا حساسیت نخبگانی عراق را با حمله به پایگاه حشد آزمود و از سطح واکنش‌ها نسبت به آن، مشاهده کرد که از پایگاه دین و دین‌داری، جلوی مبارزه با امریکا و پاسخ به جنایات آن گرفته می‌شود. 🔸پس ادامه مسیر حاج قاسم(ره)در مبارزه با کفر و و تحقق ، وابسته به رفع موانع ذکر شده و جریان درگیری با کفر در سائر عرصه های اداره کشور و محاسبات کارشناسی است و الّا و برجام‌ها مجددا رقم خواهد خورد و ها را به فراموشی خواهد کشاند و عناصر دخیل در تحقق (غلبه بر قدرت باطل) را به مسلخ خواهد برد. در واقع اگر ما این موانع را خودمان کنار نزنیم، دوباره چنین هزینه‌های بزرگی و چنین خونهای پاکی بر زمین ریخته خواهد شد. ✅ @hoseiniyehandisheh
🔰 مصاحبه امام خمینی با نشریه آمریکایی تایم ( ۱۳۵۸/۹/۹) ❓سوال خبرنگار: شما زندگی خیلی داشتید، شما جدید و حقوق را مطالعه نکرده‌اید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گرفتن و دادنِ یک زندگیِ اجتماعی درگیر نبوده‌اید، آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمی‌آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی‌توانید درک کنید؟ 🔆 امام خمینی(ره): ما و معیارهای اجتماعی و سیاسی که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده‌است را شکسته‌ایم. ما خود ساخته‌ایم که در آن را ملاک دفاع و را ملاک حمله گرفته‌ایم، از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم. حال شما اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم‌گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمان‌ها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم نمایند بلافاصله محکوم کنند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی‌دانم و بهتر است که ندانم. 📚صحیفه نور ، جلد ۶ ، صفحه ۳۳۸ ✅ @hoseiniyehandisheh
🔅اعلام برنامه 💠 قرائت دعای کمیل 💠 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حیدری ◀️زمان: پنجشنبه ۹۸/۱۱/۱۷ ساعت ۱۹:۳۰ ◀️مکان: پردیسان، بلوار مسلم، خیابان شهید احمد گلی، کوچه شش، طبقه اول ◀️ برادران و خواهران ✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی ✅ @Goftemane_enghelab_eslami
تحلیلی نوین از مکتب سلیمانی2 ـ حسینیه اندیشه.pdf
316.1K
🔆 بمناسبت و شهادت سردار سپاه اسلام، حسینیه اندیشه منتشر کرد: 📄 تحلیلی نوین از « » ☑️در صورت لزوم به فایل word آن به مدیر کانال پیام ارسال نمایید ✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🔆 بمناسبت #ایام_الله_دهه_فجر و #چهلم شهادت سردار سپاه اسلام، #حاج_قاسم_سلیمانی حسینیه اندیشه منتشر ک
🔆 بخش‌هایی از «تحلیلی نوین از » 🔹در زمانی که روابط سیاسی حاکم بر جهان به دست شرق و غرب مادی و دنیاپرست افتاده بود، 22 بهمن رقم خورد و این روابط مادی را شکست و لذا «فرعون‌های آرمیده در تخت قدرت » احساس خطر کردند و به عادت کفار (لَئِنْ لَمْ تَنْتَهُوا لَنَرْجُمَنَّكُمْ) و در اولین گام، بر حذف فیزیکی انقلاب متمرکز شدند. 🔸اولین مواجهه نظام اسلامی با ابرقدرت‌ها، در موضوع درگیری با روابط و تخصص و علمِ حاکم بر «جنگ» بود که سخت‌افزارهای نظامی پیچیده و گران‌قیمت در آن محوریت داشت. اما با وجودِ عدم بهره‌مندی ایران از سخت افزارهای نظامی پیچیده، توانستیم انگیزه‌های را به منشأی برای تغییر در روابط نظامی موجود تبدیل کنیم و آن را عامل پیروزی خود قرار دهیم. 🔹علی‌رغم تحقق در جنگ تحمیلی با تغییر در معادلات جنگیِ حاکم بر جهان و دکترین نظامی مدرن، نظام اسلامی در نهایت ناچار به قبول شد و حضرت امام را نوشید. علت «محوری» پذیرش قطعنامه این بود که ما نتوانستیم سازمان جنگ متناسب با انگیزه‌های شهادت‌طلبانه را ــ که در ابتدای دفاع مقدس ایجاد شد ــ‌ تئوریزه نماییم و بالاتر از آن، نتوانستیم سایر عرصه‌های اداره نظام در اقتصاد و فرهنگ را نیز با این نحوه جنگ هماهنگ کنیم. 🔸با توضیحات فوق، تفسیری منطقی از تاکید رهبری بر « » شکل می‌گیرد. کسی بود که توانست در برابر هجمه‌های دکترین نظامی متداول که زمینه وابستگی به شرق و غرب را فراهم می‌آورد، تجربه‌های موفق دفاع مقدس را روزآمد کند و ارتقا دهد و ابهت امریکا و هزینه‌های چند تریلیون دلاری آن در نقاط مختلف منطقه را به صورت همزمان ناکارآمد کند و دیگری را رقم بزند. 🔹اما چه شد امریکا جرأت یافت سردار سلیمانی را «رسماً و علناً» به شهادت برساند؟ به نظر می‌رسد همان ، سبب وقوع این مصیبت گردید: وقتی دشمن مشاهده کرد که بخشی از مردم با فاصله دو سال در سال 96 و 98، در اعتراض به ناکارآمدی‌های اقتصادی به خیابان آمدند، احساس کرد که پایگاه مردمی نظام آسیب دیده است. از طرف دیگر، نحوه‌ی موضع‌گیری نخبگان دینی_سیاسی عراق پس از هجوم امریکا به پایگاه و همچنین پس از ورود نیروهای مردمی به سفارت آمریکا، زمینه‌ی دومی برای چنین جنایتی فراهم کرد. 🔸پس ادامه مسیر حاج قاسم(ره) و تحقق ، وابسته به رفع موانع ذکر شده و تئوریزه کردن تجربیات بی‌نظیر او و همرزمانش است؛ یعنی باید این تجارب، به و فرمول و تبدیل شود تا این قواعد به سایر عرصه‌های اداره کشور تعمیم پیدا کند؛ به نحوی که شکستن () و طراحی محاسبات و در عرصه و را نتیجه دهد تا نظام اسلامی شده و یوم‌الله‌‌های بعدی را محقق کند. ✔️ فایل PDF متن کامل تحلیلی نوین از «مکتب سلیمانی» 👆 ✅ @hoseiniyehandisheh
وفات حضرت ام البنین (شمس الشموس ).m4a
43.38M
🎙صوت ☑️ سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی به مناسبت وفات (س) ▪️با موضوع: «تحلیلی از منزلت حضرت ام البنین در بروز معجزات و آیات الهی و تطبیق آن بر انقلاب اسلامی و الزامات تداوم آن» 🔘مدرسه علمیه شمس الشموس ✅ @hoseiniyehandisheh
شعار.mp3
742.5K
🔈 صوت گزیده سخنرانی (۹۰ ثانیه) 🔹 موضوع: اهمیتِ « » 🗓 سال 1362 (36 سال قبل) 🕌مکان: نماز جمعه شیراز 💠 خيال نکنيد « » کم‌ارزش است! اين «» است که به‌دنبالِ خودش، و را جاری می‌‌کند. این «شُعار» است که افکارِ قبل را شست‌وشو می‌‌دهد و زمينه را برای جريان احکام الهی مهیا می‌کند. ☑️ @moniroddin
🔅اعلام برنامه 💠 روضه چهارشنبه شبها 🚩ویژه برنامه اربعین سیّدالشهدای مدافعان حرم 💠 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق حیدری تهرانی با موضوع: «تحلیلی نوین از » ◀️زمان: چهارشنبه ۹۸/۱۱/۲۳ ساعت ۱۹:۳۰ ◀️مکان: شهرک قدس، بلوار آوینی جنوبی،کوی ۱۰،پلاک ۳۷ ◀️ برادران و خواهران ✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی ✅ @Goftemane_enghelab_eslami@hoseiniyehandisheh
soleymani_0.mp3
21.07M
🎙 صوت 💠 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق حیدری تهرانی با موضوع: تحلیلی نوین از #مکتب_سلیمانی ✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی ✅ @Goftemane_enghelab_eslami ✅ @hoseiniyehandisheh
انتخاب انقلابی، مکتب سلیمانی.mp3
15.59M
🎙صوت ✅ سخنرانی تامل برانگیز استاد حیدری پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی با موضوع ، 💠 کاندیدایی که صرفا ایرادات مسؤولین را بیان کند اصلح نیست. مردم باید از کاندیدها مطالبه ی " " کنند. مردم باید بدانند که برنامه های مبتنی بر " "در این کشور امکان تحقق ندارد چون با اخلاق ملت ایران ناسازگار است.این بزرگوارانی که کاندید شده اند باید تعیین کنند که اولا چه برنامه ای دارند و ثانیا برنامه شان برای حل مشکل تورم و گرانی، کاهش ارزش پول ملی و.. چه تفاوتی با برنامه های متداول دارد؟ برای حل گره علمی کشور در موضوع اقتصاد چه ایده ی جدیدی دارند؟ باید در عرصه اقتصادی همچون عرصه دفاعی از بیاموزیم و همچنان که آن بزرگوار با تدبیر, به تغییر در تخصص متداول در امور نظامی اقدام کرد و نحوه جنگ جدیدی را مهندسی کرد, تغییرات لازم در تخصص اقتصادی متداول و توصیه های کارشناسی مرسوم را به دقت معین کرد و الا بدون طراحی عملیات جدید, در جنگ اقتصادی پیروز نخواهیم شد و وضع موجود ادامه خواهد یافت. این درس بزرگی است که در می توان از آموخت. ✅ @hoseiniyehandisheh
🔅اعلام برنامه ✅ قرائت زیارت جامعه کبیره 💠گفتگوی بصیرتی پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی با عنوان: «انتخاب انقلابی، مکتب سلیمانی» ◀️زمان: چهارشنبه ۹۸/۱۱/۳۰ ساعت ۱۹:۳۰ ◀️مکان: پردیسان، بلوار مسلم، خ شهید احمد گلی، ک ۶، پ ۱۴، طبقه اول، صدوق ◀️ برادران و خواهران ✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی ✅ @Goftemane_enghelab_eslami
☀️رهبر انقلاب، در دیدار مردم آذربایجان شرقی: به نظر بنده، با ملاحظه‌ی همه‌ی جوانب، امروز حضور در انتخابات و شرکت در رأی دادن یک و یک است؛ صرفاً یک وظیفه‌ی ملّی و انقلابی نیست؛ است؛ در عین حال یک جشن ملّی هم هست، در عین حال یک حقّ مدنی هم هست. ۹۸/۱۱/۲۹ ✅ @hoseiniyehandisheh
☀️امام خمینی (ره): (11 فروردین 1367) «همان طور که بارها گفته‌ام، مردم در انتخابات و احتیاج به ندارند، و هیچ فرد و یا گروه و دسته‌ای حق فرد و یا افرادی را به مردم ندارند. جامعه اسلامی ایران، که با و خود جمهوری اسلامی و ارزشهای والای آن و حاکمیت قوانین خدا را پذیرفته‌اند و به این بیعت و پیمان بزرگ وفادار مانده‌اند، مسلّم و انتخاب کاندیدای را دارند. البته در کارها از دستورات اسلامی است. و مردم با متعهدین و معتمدین خویش مشورت می‌نمایند. و افراد و گروهها و روحانیون در حد تذکرات قبلی در حوزه خود می‌توانند کاندیدا نمایند؛ ولی هیچ‌کس نباید توقع داشته باشد که دیگران و نکنند. در هر حال، مردم با بصیرت و درایت و تحقیقْ کاندیداها را شناسایی کرده، و به‌ و و دینی-سیاسی نامزدهای انتخاباتی توجه نمایند. مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رای دهند که و باشند و در به آنان احساس مسئولیت کنند، و را چشیده باشند، و در و مدافع اسلام زمین، اسلام ، اسلام رنجدیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طینتان عارف، و در یک کلمه، مدافع محمدی- صلی الله علیه و آله و سلم- باشند. و افرادی را که طرفدار اسلام ، اسلام ، اسلام ، اسلام منافقین، اسلام ، اسلام ، و در یک کلمه، هستند طرد نموده و به مردم معرفی نمایند. و از آنجا که مجلس و است، در شرایط کنونی نباید کسی انتظار داشته باشد که حتماً نمایندگان باید از گروه و صنف خاصی باشند. باید توجه داشت که هنوز خیلی از مسائل وجود دارد که به باید حل و فصل شود. و تمیز بین کسانی که در تفکر خود خدمت به اسلام و محرومان را قرار داده‌اند، با دیگران کار مشکلی نیست.» بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/view/4003@hoseiniyehandisheh
✅ امام خمینی: "فرض بکنید که اگر همه کسانی که در رٲس هستند بروند پیشنهاد بکنند که فلان آدم را شما وکیل کنید لکن شما به نظرتان درست نباشد ،جائز نیست برشما تبعیت کنید باید خودتان تشخیص بدهید که آدم صحیحی است تا اینکه بتوانید رٲی بدهید" (۶۲/۱۰/۱۳صحیفه امام ج۱٨ص۲٨۴) ✅ @hoseiniyehandisheh
🏴اعلام برنامه ☑️ قرائت زیارت جامعه کبیره در شب شهادت امام هادی(ع) 💢 سخنران: حجت الاسلام محمد آبادی 💢موضوع: جایگاه زیارت جامعه کبیره در فلسفه تاریخ انبیاء ◀️زمان: چهارشنبه ۹۸/۱۲/۷ ساعت ۱۹:۳۰ ◀️مکان: پردیسان، بلوار مسلم، خ شهید احمد گلی، ک ۶، پ ۱۴، طبقه اول، صدوق ◀️ برادران و خواهران ✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی ✅ @Goftemane_enghelab_eslami
hoseyni.rajab.mp3
10M
🎧 صوتِ بیانات زیبای مرحوم 🔹شرح فقراتی از زیارت ابی عبدالله(ع) در ماه رجب 🗓 1366/12/16 مصادف با ماه 🔸درس اخلاق برای جمعی از خواهران 💠 بأَبِي أَنْتَ وَأُمِّي وَنَفْسِي يَا أَبا عَبْدِ اللّٰهِ ، أَشْهَدُ لَقَدِ اقْشَعَرَّتْ لِدِمائِكُمْ أَظِلَّةُ الْعَرْشِ مَعَ أَظِلَّةِ الْخَلائِقِ ، وَ بَكَتْكُمُ السَّماءُ وَالْأَرْضُ وَسُكَّانُ الْجِنانِ وَالْبَرِّ وَالْبَحْرِ ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكَ عَدَدَ مَا فِي عِلْمِ اللّٰهِ ، لَبَّيْكَ داعِيَ اللّٰهِ ، إِنْ كانَ لَمْ يُجِبْكَ بَدَنِي عِنْدَ اسْتِغاثَتِكَ وَ لِسانِي عِنْدَ اسْتِنْصارِكَ ، فَقَدْ أَجابَكَ قَلْبِي وَسَمْعِي وَبَصَرِي ، ﴿سُبْحٰانَ رَبِّنٰا إِنْ كٰانَ وَعْدُ رَبِّنٰا لَمَفْعُولاً﴾ ✅ @hoseiniyehandisheh
۱۲ اسفند ماه سالگرد رحلت جانگداز مرحوم استاد ، فیلسوف انقلاب اسلامی را به تمام دغدغه مندان انقلاب فرهنگی تسلیت عرض می کنیم... برای شادی روح ایشان صلواتی هدیه بفرمایید. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ✅ @hoseiniyehandisheh
🔰«زنجیرهای نامرئی نظامات اجتماعی تمدن مدرن» 🔅گاهی به ذهن من می‌آید که حالا در زمان امام موسی‌بن‌جعفر ــ علیه و علی ابائه و ابنائه صلوات الله ــ مردم چگونه تحمل می‌کردند که امام زمانشان چهارده سال در باشد؛ در حالی که اگر ما در آن زمان می‌زیستیم برای امام خود تمام تلاش خود را به کار می‌بستیم. از طرفی دیگر به نظر می‌آید الان نائب و پرچمدار ایشان، در موضوع به زنجیرِ نظامات شرق و غرب مبتلا است. فرمایشی که می‌گوید، تا عمل نمی‌رسد و مانعش هم در اختیار نبودنِ است که بتواند جای سایر نظام‌ها را بگیرد؛ حال ما درباره این که آثارش مرئی است چقدر تلاش می‌کنیم؟! 📝مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی، جلسه13، 1376 @hoseiniyehandisheh
🔰«همین سه سال پیش بود که با یک مشکل کوچک جراحی و بیماری روبرو شدم. در آن ایام بعضی اوقات احساس ضعف می کردم به طوری که فکر می‌کردم این جا آخر خط زندگی من است. در آن ایام توصیه من به دوستانی که به عیادت می آمدند، این بود که: مابحمدلله موفق شده ایم (شالوده) (روش‌های سه‌گانه*) را در مسیر و پی ریزی کنیم که نقشه این بنا الان موجود است. طبعا اگر این بنا ساخته نشود مسلمانان در ساختمانهای بیگانگان زندگی خواهند کرد. اگر در آن زمان از من سوال می شد که از خدا چه می خواهید بلافاصله جواب می‌دادم اگر عمر من در دنیا به انتها رسیده باشد، تنها این را دارم که شما کار را رها کنید. تنها ی من این است که کار را با همت زیاد ادامه دهید و فقط از خدای خود کمک بخواهید و توقع هم نداشته باشید که امراء یا امناء یا ارباب قدرت و ثروت به شما کمک کنند. مسلما خداوند پشتیبان آنچه که در جهت طرفداری از خود است،خواهد بود.» 📚منبع: دفتر از نگاه استاد ص 110 ـــــــــــــــــــ *مقصود سه روشِ« (معارف حوزوی)»،« (علوم دانشگاهی) » ، « (های اجرایی کشور)» می باشد که در عمر با برکت خویش توانستند پایه های روشی این 3 را تأسیس و آن‌ها را در یک نظام واحد هماهنگ نمایند. ✅ @hoseiniyehandisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آیت‌الله علامه مرحوم سید منیرالدین حسینی الهاشمی: ☑️ کاری که [در مجموعه ما] انجام گرفته، مشابه آن در اروپا بیشتر از 50 سال طول کشیده است... ☑️ بیش از آنچه که گمان می‌کردیم انجام گرفته است. در مقایسه با [تمدن] غرب نیز اگر ملاحظه کنید آنها پیدایش «فلسفه شدن» شان تاریخ دارد و با [تاریخ] «تحول در قدرت محاسبه کمی» آن [متفاوت است]... یعنی [فلسفه‌ی] شدن که هگل می‌گوید، [نمی‌تواند] ریاضیات و معادلات آن را نیز تحویل دهد بلکه [بعد از گذشت چند صد سال] «شدنِ» نسبیتِ اینشتین، معادله تحویل می‌دهد. اما ما [به غیر از تولید فلسفه شدن اسلامی] مدعی رسیدن به مرحله دوم (یعنی تولید معادلات اسلامی) و بکارگیری آن در ساختن «مدل [اسلامی]» نیز هستیم... البته با محدودیت شدید سیاسی، فرهنگی و اقتصادی! ☑️ ما فونداسیون سه شهر بزرگ علمی (حجیت، معادله، مدل) در تحول علم را کنده‌ایم و تمام شده است. نقشه آن [تولید شده] است اگر ساختمان آن ساخته نشود مسلمین در ساختمان بیگانه زندگی می‌کنند. ☑️ ما حضرت ولی‌عصر (عج) شرط نکردیم که اول اسلحه بدهد بعد به جنگ دشمن برویم... ✅ @hoseiniyehandisheh