eitaa logo
کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی
5.4هزار دنبال‌کننده
874 عکس
771 ویدیو
13 فایل
🔻 کانال رسمی 🔹 آیت الله سید محمد حسینی قزوینی (دام عزه) 🔹 صفحه رسمی اینستاگرام B2n.ir/u75550 🔹 کانال رسمی تلگرام B2n.ir/k81631
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : حکم مبغض امیرالمومنین علیه السلام 🎙 آیت الله حسینی قزوینی کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 حبل المتین 🕣 یکشنبه 30 مهر ماه، ساعت 20:30 🎙 کارشناس: آیت الله حسینی قزوینی وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com) کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
✍️ ریشه یابی انحرافات سیاسی جریان های روشنفکری معاصر در کلام آیة الله قزوینی: 🔹«علی عبدالرزاق» در سال 1925 میلادی کتاب «الاسلام و اصول الحکم» را نوشت. این کتابش در حقیقت یک موجی در کل جهان اسلام ایجاد کرد. عمده حرف ایشان این بود رسول اکرم (ص) تنها مبین شریعت است و وظیفه ای جز ابلاغ احکام ندارد. و اساسا تشکیل حکومت از وظایف آن حضرت نبوده است. 🔸این نویسنده برای اثبات ادعای خود به بیش از سی آیه قرآن کریم استدلال کرده است. آیاتی مثل (لَسْتَ عَلَيهِمْ بِمُصَيطِرٍ؛ غاشیه/ 22)، (وَمَا أَنْتَ عَلَيهِمْ بِجَبَّارٍ؛ ق/ 45)، (لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ؛ بقره/ 255) و (أَفَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ؛ یونس/99). 🔻با بررسی های ما روشن می شود که منشأ انحرافات در مسائل سیاسی امثال کدیور، نصیری، شریعت سنگلجی، کسروی و عبدالعلی بازرگان می تواند همین کتاب باشد. این آیات مورد ادعای آنها برای نفی تشکیل حکومت اسلامی و ولایت سیاسی رسول خدا (ص) تقریباً دستمایه آقایان متجددین و دگر اندیشان شیعه شده است باید اساسی جواب داده بشود. کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
❇️ اسرائیل رفتنی است... 📝 آیت الله حسینی قزوینی کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ روایات امامت امام عسکری«سلام‌الله‌علیه» ⬅️ در این کلیپ آیت الله حسینی قزوینی به بررسی روایاتی که دلالت بر امامت امام عسکری«علیه‌السلام» بعد از امام هادی«علیه‌السلام» دارد و بررسی شبهات پیرامون آن میپردازد. 🎙 آیت الله حسینی قزوینی کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
🔰دیدار با آیت‌الله‌ عبادی نماینده محترم ولی فقيه در خراسان جنوبی و طلاب تخصصی کلام حوزه علمیه امیرالمؤمنین علیه السلام بیرجند مورخ 1402/07/24 📌موضوع بحث: ضرورت پاسخ به شبهات دینی و مذهبی و راهکارهای موفقيت در طلبگی کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
✳️ ابراز همدردی آیت الله حسینی قزوینی با داغ‌دیدگان فلسطینی. 📝 آیت الله حسینی قزوینی کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
35.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ اهمیت پاسخ به شبهات در کلام امام عسکری«سلام‌الله‌علیه» 🔰 به مناسبت ولادت با برکت امام حسن عسکری«صلوات‌الله‌علیه» ⬅️ در این کلیپ آیت الله حسینی قزوینی با بیان روایاتی از زندگانی حضرت امام عسکری«صلوات‌الله‌علیه» به این مساله می‌پردازند که یکی از مهم‌ترین کارهای امام عسکری تربیت شاگردانی در عرصه پاسخ به شبهات بوده است. 🎙 آیت الله حسینی قزوینی کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
🛑 آیت الله حسینی قزوینی در همایش مرزبان تشیع🔻 1️⃣ برخی به جای تقریب مذاهب، تبدیل یا تخریب مذهب را طرح میکنند 2️⃣ آیت الله وحید خراسانی فرمودند با مطالعه سخنان آقای واعظ زاده خراسانی قلبم به درد آمد! 3️⃣ علمای بزرگوار، آیات: سبحانی، بوشهری و دین‌پرور گفتند پاسخ آقای واعظ‌زاده را بدهم 👈 استاد حسینی قزوینی؛ ۱۴۰۲/۷/۲۹🔻 🔹آیت الله بروجردی «تقریب» را برای تشیع و اعتلای آن می خواستند نه اینکه ما از تقریب به عنوان حذف عقاید شیعه یا نادیده گرفتن مبانی فکری اهل بیت (ع) استفاده کنیم. 🔹بعضی از شاگردان آیت الله بروجردی، اجتهاد در برابر نص کردند و به جای "تقریب"، "تبدیل" را مطرح کردند که مصداقش، عزیزمون جناب آقای واعظ زاده خراسانی (غفر الله لنا و له) است. ایشان قبلا در مجله هفت اسمان مصاحبه‌ای داشت. آیت الله العظمی سبحانی و آیت الله سند جواب [او را] دادند. بعد ایشان در فصلنامه [پژوهشهای] نهج البلاغه ش ۴و۵، تابستان و پاییز ۸۱، یک‌مسئله‌ای را مطرح کرد که از آیت الله وحید خراسانی نقل کردند که فرمود من با مطالعه این، قلبم به درد آمد. آقای واعظ زاده، دو مسئله شاخص برای تقریب ذکر کرد: ۱. برای تقریب، باید از منصوص الخلافه [بودن حضرت علی علیه‌السلام و ] اهل بیت (ع) دست برداریم، چون با تکیه بر منصوص الخلافه، اهل بیت (ع) از ما رنجیده خاطر می‌شوند که شما با این کار عقاید ما را مورد هجمه قرار می‌دهید! ۲. نکته عجیب دیگر آنکه باید به فکر مشروعیت خلافت شیخین باشیم! 🔹بعد آیت الله سبحانی و آیت الله دین‌پرور و آیت الله خزعلی از بنده خواستند که به این سخنان پاسخ دهم و ما در همان فصلنامه ش۶، س۳، بهار و تابستان۱۳۸۳ جواب دادیم. مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی شاید سه بار به من فرمود من جواب شما را چندبار مطالعه کردم و لذت بردم و شما را دعا کردم و بهتر این نمی‌شود جواب نوشت. البته همین جواب ما باعث شد که بعضی آقایان تقریبی [افراطی] در حوزه علیه ما قیامتی برپا کردند که تا هنوز هم ادامه دارد. ولی برای ما مهم نیست من بارها گفتم که انسان باید برای اهل بیت (ع)، تاوان بدهد: ای که از کوچه معشوقه ما می‌گذری / بر حذر باش که سر می‌شکند دیوارش. 🔹بعد این بزرگوار (آقای واعظ زاده) در مجله حوزه متعلق به دفتر تبلیغات، س ۱۳۸۶، ش ۱۴۱، مطالبی مطرح کرد که دور از انتظار همه بود یک تجلیلی از بنی‌امیه و تلاش‌های آنها برای تمدن سازی و غیره کرد [و گفت اگر رفتار بنی‌امیه اسلام نیست، پس اسلام چیست؟!]. حضرت آیت الله حسینی بوشهری -مدیر وقت حوزه های علمیه- شب به من زنگ زدند. خلاصه حرفش یک امر ولائی و حکومتی بود که شما باید جواب دهید. من هم ۳مقاله در افق حوزه (ش۱۸۸ و ۱۸۹ و ۲۰۰) نوشتم 🔹لذا منظومه و مبانی فکری ایت الله بروجردی در تقریب غیر از چیزی است که برخی دست‌پروردگان آقای واعظ زاده خراسانی دارند. آیت الله بروجردی به استاد دوانی فرمود: معمولا وقتی اقلیتی بخواهد به سمت اکثریت برود، [در آن هضم می‌شود و] چنانچه ذوق زده شود، طرف مقابل فکر می‌کند که خبری شده است. 🔹آیت الله حسینی قزوینی در بخش دیگری افزودند: در آن زمانی که بعضی آقایان به جای تقریب، تخریب را مطرح کرده بودند، در یکی از صحبت‌های عزیزمون آقای واعظ زاده خراسانی، در مصاحبه‌ای که با مجله هفت آسمان داشت، برای دانشگاه ادیان. آنجا گفت نظر آیت الله بروجردی این بود که ما حدیث ثقلین را مطرح کنیم و از طرح احادیث دیگر مربوط به ولایت (مثل حدیث غدیر، حدیث منزلت و...) خودداری کنیم من از آیت الله شبیری زنجانی که با آیت‌الله بروجردی ارتباط داشت و از دوستان نزدیک شیخ محمدتقی قمی [نماینده آیت الله بروجردی درامر تقریب] بود، از محضرشون سوال کردم، ایشان قاطعانه فرمودند: این افتراء به آیت الله العظمی بروجردی است. ایشان به هیچ وجه معتقد نبود که حدیث ثقلین را در برابر اهل سنت مطرح کنیم، ولی احادیث امامت را بیان نکنیم، بلکه نظر ایشان این بود با طرح حدیث ثقلین و مرجعیت علمی اهل بیت (ع) می توانیم نظر مساعد اهل سنت را نسبت به اهل بیت (ع) در حوزه مرجعیت علمی جلب کنیم و پس از آن خودشان دیگر احادیث را به صورت خودکار درک خواهند کرد. 🔹اخیرا یکی از تقریبی‌های [افراطی] نوشته: ما باید تلاش کنیم جوانان شیعه و اهل سنت آزاد باشند در عمل به فقه ابوحنیفه یا فقه جعفر بن محمد [ع]! من نمی‌دانم این آقایان اینها را از کجا در می‌آورند؟! آیا مدرکی از قرآن و سنت و از مراجع دارند یا باید بگوییم: ان الشیاطین لیوحون الی اولیائهم اگر به نام تقریب اینگونه چوب حراج به مذهب شیعه بزنیم، یقیناً آیندگان ما را نفرین خواهند کرد. این مذهب از لابلای خون و شکنجه به دست ما رسیده است؛ ما مدیون قنبرها و حجرها هستیم و میثم تمار، با اینکه از دست و پایش خون جاری بود، خطاب می‌کند مردم این چند لحظه‌ای که من جان در بدن دارم، بیایید درباره [امیرالمومنین] علی و حقانیت ایشان سخن بگویم.
🛑 آیت الله بروجردی برای نابودی بهائیت؛ نه تنها در ایران، بلکه از صفحه گیتی، تمام تلاششان را به کار بردند. 👈 استاد حسینی قزوینی در همایش "مرزبان تشیع" | ۱۴۰۲/۷/۲۹🔻 🔹آیت الله حسینی قزوینی در واکنش به مطالب جنجالی اخیری که درباره بهائیت به آیت الله بروجردی نسبت داده شده گفت: درباره مسئله بهائیت، برادر عزیزمان دکتر رجبی دوانی، در همین کتاب [زندگانی آیت الله العظمی بروجردی، در خلال خاطرات استاد دوانی] از صفحه ۲۹۱، حدود دوازده صفحه، مطالب خیلی زیبا و ارزشی آوردند درباره مبارزه این مرجع بزرگوار با فرقه بهائیت؛ و نامه‌های متعددی که آیت الله بروجردی در مبارزه با فرقه بهائیت به شاه و مسئولین سیاسی آن زمان نوشتند که این نشانگر این است که ایشان برای نابودی بهائیت نه تنها در ایران، بلکه از صفحه گیتی تمام تلاششان را به کار بردند. 💥 صوت کامل سخنرانی استاد حسینی قزوینی در ادامه در همین کانال منتشر می‌شود. کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
✳️ اساسی‌ترین اقدام امام عسکری«صلوات‌الله‌علیه». 📝 آیت الله حسینی قزوینی کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
⏹ شیوع مناظرات در موضوعات توحیدی در زمان معصومین علیهم السلام و تربیت علمای متخصص در این زمینه از سوی ائمه علیهم السلام ✍️ مرحوم کلینی روایت صحیح السند بسیار زیبایی در مسئله توحید اسماء و صفات نقل می کند: 🔹«... عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ‏ أَنَّهُ سَأَلَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ وَ اشْتِقَاقِهَا اللَّهُ مِمَّا هُوَ مُشْتَقٌّ قَالَ فَقَالَ لِي يَا هِشَامُ اللَّهُ مُشْتَقٌّ مِنْ إِلَهٍ وَ الْإِلَهُ يَقْتَضِي مَأْلُوهاً وَ الِاسْمُ غَيْرُ الْمُسَمَّى فَمَنْ عَبَدَ الِاسْمَ دُونَ الْمَعْنَى فَقَدْ كَفَرَ وَ لَمْ يَعْبُدْ شَيْئاً وَ مَنْ عَبَدَ الِاسْمَ وَ الْمَعْنَى فَقَدْ كَفَرَ وَ عَبَدَ اثْنَيْنِ وَ مَنْ عَبَدَ الْمَعْنَى دُونَ الِاسْمِ فَذَاكَ التَّوْحِيد...» 🔸هشام بن حكم گويد از حضرت صادق علیه السلام راجع به اسماء خدا و اشتقاق آنها پرسيدم كه اللَّه از چه مشتق است؟ فرمود: از «الاه» و اله مألوهى (آنكه پرستشش كنند) لازم دارد و نام غير صاحب نام است، كسى كه نام را بدون صاحب نام پرستش کند، كافر است و چيزى نپرستيده! و هر كه نام و صاحب نام را پرستد، كافر است و دو چيز پرستيده! و هر كه صاحب نام را پرستد نه نام را اين يگانه ‏پرستى است‏! ✍️ سپس امام می فرماید: 🔹«أَ فَهِمْتَ يَا هِشَامُ» 🔸خوب مطلب من را یاد گرفتی؟ ✍️ هشام درخواست توضیح بیشتر می کند و حضرت نیز با ظرافت فوق العاده ای تبیین می کند: 🔹«... إِنَّ لِلَّهِ تِسْعَةً وَ تِسْعِينَ اسْماً فَلَوْ كَانَ الِاسْمُ هُوَ الْمُسَمَّى لَكَانَ كُلُّ اسْمٍ مِنْهَا إِلَهاً وَ لَكِنَّ اللَّهَ مَعْنًى يُدَلُّ عَلَيْهِ بِهَذِهِ الْأَسْمَاءِ وَ كُلُّهَا غَيْرُهُ يَا هِشَامُ الْخُبْزُ اسْمٌ لِلْمَأْكُولِ وَ الْمَاءُ اسْمٌ لِلْمَشْرُوبِ وَ الثَّوْبُ اسْمٌ لِلْمَلْبُوسِ وَ النَّارُ اسْمٌ لِلْمُحْرِق‏...» 🔸«... خدا را نود و نه نام است اگر هر نامى همان صاحب نام باشد بايد هر كدام از نام ها معبودى باشند، ولى خدا خود معنائى است كه اين نامها بر او دلالت كنند و همه غير خود او باشند، اى هشام كلمه خبز (نان) نامى است براى خوردنى و كلمه ماء (آب) نامى است براى آشاميدنى و كلمه ثوب (لباس) نامى است براى پوشيدنى و كلمه نار (آتش) نامى است براى سوزنده‏...» ✍️این روایت مفسر روایتی از حضرت امیرالمومنین علیه السلام است که کمال توحید را در نفی صفات از خداوند تبارک و تعالی می داند: 🔹«... كَمَالُ‏ التَّوْحِيدِ نَفْيُ الصِّفَاتِ عَنْهُ...» 📚التوحيد( للصدوق): ص57 ✍️در ادامه حضرت می فرمایند: 🔹«... أَفَهِمْتَ يَا هِشَامُ فَهْماً تَدْفَعُ بِهِ وَ تُنَاضِلُ بِهِ أَعْدَاءَنَا وَ الْمُتَّخِذِينَ مَعَ اللَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ غَيْرَهُ...» 🔸«... اى هشام طورى فهميدى كه بتوانى دفاع كنى و در مبارزه با دشمنان ما و كسانى كه همراه خدا چيز ديگرى پرستند پيروز شوى؟‏...» ✍️ بر اساس این روایت در عصر امام صادق علیه السلام مباحث مرتبط با توحید اسماء و صفات میان طرفدران مذهب اهل بیت علیهم السلام و مخالفین رواج بسیاری داشت تا جایی هشام بن حکم که از بزرگ ترین یاران و و اصحاب و متکلمین شیعه است می آید و از حضرت در این موضوعات کسب علم می کند. دقت کنید! امام علاوه بر طرح دفاع از عقاید صحیح و حق در توحید، می فرماید: « ... تُنَاضِلُ بِهِ أَعْدَاءَنَا...»! ملا صالح مازندرانی در شرح این عبارت می نویسد: «...أي تجادل و تخاصم و تسبقه و تغلبه به‏...» «مناضلة» از ریشه «نضل» به معنی تیر اندازی و هدف قرار دادن دشمن در جنگ است. یعنی با دشمنان ما مناظره کنی و مجادله به حق انجام دهی در کارزار جنگ و مسابقه اعتقادی میان حق و باطل پیروز شوی! 📚شرح الكافي، ج‏3، ص: 140 ✍️ ادامه روایت نیز می گوید: 🔹«...قُلْتُ نَعَمْ قَالَ فَقَالَ نَفَعَكَ اللَّهُ بِهِ وَ ثَبَّتَكَ يَا هِشَامُ قَالَ هِشَامٌ فَوَ اللَّهِ مَا قَهَرَنِي أَحَدٌ فِي التَّوْحِيدِ حَتَّى قُمْتُ مَقَامِي هَذَا» 🔸«... هشام می گوید به امام عرض كردم آرى، فرمود: اى هشام خدايت بدان سود دهد و استوارت دارد. هشام گويد: از زمانى كه از آن مجلس برخاستم تا امروز كسى در مباحثه توحيد بر من غلبه نكرده است» 📚الكافي: ج1، ص87 ✅ این روایت نشان می دهد که ائمه علیهم السلام اصحابی مثل هشام بن حکم را برای مناظرات به حق تربیت می کردند تا آنها مدافعان عقاید شیعه و توحید اصیل باشند. ⏹ برگرفته از درس خارج آیة الله حسینی قزوینی، چهارم مهر 1402 قمری کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نمی از دریای فضائل حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) ⬅️ امام صادق (سلام‌الله‌علیه) فرمودند: «أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِيَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِيعَتِي الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ.» آگاه باشید بهشت هشت در دارد كه سه در آن به سوى قم است. بانویى از فرزندان من در آنجا وفات مى كند كه نامش فاطمه دختر موسى است؛ همه شیعیان ما به شفاعت او وارد بهشت مى شوند. آیت الله حسینی قزوینی کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا 🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
🏴امام صادق عليه السلام فرمود: خدا داراى حرمى است كه آن مكّه است، و پيامبرش هم حرمى دارد كه مدينه است، و اميرالمؤمنين هم حرمى دارد كه كوفه است، و ما هم داراى حرمى هستيم كه قم است، و بزودى بانويى از فرزند من آنجا دفن مى شود كه نامش فاطمه است، هركسى او را زيارت كند بهشت بر او واجب مى شود. کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا 🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
🔺🔻|همایش پرشور "مرزبان‌ تشیّع" 💥 بازکاوی منظومه فکری آیت الله العظمی بروجردی (ره) درباره بهائیت و تقریب مذاهب با تکیه بر: ۱. بینش تاریخی ۲. نگرش کلامی ۳. مبانی فقهی آیت الله بروجردی 📚 تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ در این مراسم از ویراست جدید کتاب "شرح زندگانی آیت الله العظمی بروجردی" اثر استاد علی دوانی (ره) رونمایی شد. ▫️با حضور: 1️⃣ آیت الله حسینی قزوینی 2️⃣ دکتر رجبی دوانی 3️⃣ 4️⃣ حجت‌الاسلام والمسلمین انبیائی ▫️ دبیر علمی: دکتر مهدی ابوطالبی ▪️قم مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 مراسم به اهتمام: 🔹پژوهشکده تاریخ معاصر 🔹موسسه امام خمینی (ره) 🔹مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین (ع) تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی 🔸 با همکاری موسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر عج کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497