eitaa logo
**هیئت حسینیون قم** (مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج آقاحسین تکیه ای)
207 دنبال‌کننده
977 عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
هیئت قرائت وتفسیر قرآن کریم وذکر توسل به ائمه اطهارعلیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
هیئت حسینیون قم ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان ۸ فروردین شب پنج شنبه ۱۷ رمضان المبارک خیابان آذر کوچه ۱۱۴ ( آیت الله کبیر) حسینیه مرحوم حجت الاسلام حاج آقا حسین تکیه ای آقای حاج حسین رنجبر یادبود شهید احمد رنجبر و حاجیه خانم خاکدامن ۲۱:۳۰ تا۲۴ https://eitaa.com/hosseiniyoun
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شاعر اصفهانی خواستۀ رهبر انقلاب را اجابت کرد 🔹در دیدار شاعران با رهبر انقلاب، ایشان پس از شنیدن شعری حماسی دربارۀ غزه فرمودند، اگر این غزل ترجمه شود در غزه غوغایی برپا می‌شود. حالا یک شاعر زن اصفهانی ترجمۀ عربی این شعر را در تجمع حمایت از زنان غزه خواند. @Farsna - Link
هیئت حسینیون قم ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان ۹ فروردین شب جمعه ۱۸ رمضان المبارک سی متری کلهری کوچه ۲۸ انتهای کوچه دست راست یادبودشهید محمد تقی زنگی مداح اهل بیت علیهم السلام ۲۱:۳۰ تا۲۴ https://eitaa.com/hosseiniyoun
هیئت حسینیون قم *السلام علیک یا امیرالمومنین* ویژه برنامه ی شب قدر (ضربت خوردن امیرالمومنین) ۱۰ فروردین شب شنبه ۱۹ رمضان المبارک بلوار سمیه ۲۰ متری رجایی کوچه ۱ پلاک ۲۰ آقای رضا محمدی ۲۱:۳۰ تا۲۴ https://eitaa.com/hosseiniyoun
هدایت شده از نیمه پنهان غرب
🔴در ستایش اتفاقی که محفل در ورزشگاه آزادی رقم زد ▪️امیل دورکیم، پدر جامعه‌شناسی مناسک را ستایش می‌کند و آن را محل تولد جامعه انسانی می‌داند. دورکیم در مهم‌ترین اثرش درباره دین با استناد به داده‌های تجربی توضیح می‌دهد که مناسک به بازسازی و قوام اخلاقی افراد کمک می‌کند. ▪️دورکیم برای مناسک چهار کارکرد بیان می‌کند: ۱.انضباط بخش: انسان‌ها در مناسک از طریق تحمیل انضباط و خویشتنداری برای زندگی اجتماعی آماده می‌شوند. ۲.انسجام بخش: مناسک با گرد هم آوردن مردم، پیوندهای مشترک را ایجاد و تقویت می‌کند. ۳.حیات بخش: مناسک، میراث جمعی را احیاء و ابقاء می‌کند و ارزش‌های پایدار را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند. ۴.شادی بخش: دین در شکل جمعی آن با برانگیختن احساس اطمینان و تنها نبودن به انسان در مواجهه با فقدان‌ها و ناکامی‌ها مانند تجربه مرگ کمک می‌کند. ▪️واقعیت آن است که غرب‌زده‌های کم فهم و جامعه‌ستیز، علیه مناسک می‌گویند: «مناسک همان فرم از محتوا و معنا تهی شده است». معتقدند دین نباید حیات و بروز اجتماعی داشته باشد اما اگر دین در جامعه نباشد، جامعه جسمی مرده خواهد شد. 👤دکتر علیمردانی 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
هدایت شده از مداحی آنلاین
YEKNET.IR - monajat - ramazan 1403 - motiee.mp3
5.51M
🌙 ویژه 🍃خیز ای بنده محروم و گنه‌کار بیا 🍃یک شب ای خفته‌ی غفلت زده بیدار بیا 🎙حاج 👌بسیار دلنشین 🔴مرجع رسمی های روز ♨️ @Maddahionlin 👈
اعتراف دیر هنگام غده سرطان ایران سیدمحمد خاتمی در دیداد نوروزی گعده فسیل‌های چپ و سیاه در شمال تهران: نظام سال ۱۴۰۱ را برد و قوی تر از قبل شد و ما تمام سرمایه‌های خود را سوزاندیم و چیزی بدست نیاوردیم. اگر تا قبل از وقایع اخیر می گفتیم ما عضو نظام هستیم الان این‌ را هم نمی توانیم بگوییم. در آخر عمر سیاسی خود قرار گرفتیم و افراط و تندروی که از دوران امام بلای جان جریان چپ بود ما را به ورطه هولناک نابودی کشاند. دولت یازدهم و دوازدهم سرمایه اجتماعی ما را به نابودی کشاند و بزرگ ترین اشتباه من حمایت از عامل نابسامانی ها در انتخابات ۱۴۰۰ بود. توصیه‌ها و سفارش‌های دوستان و بیانیه‌هایی که بنام این و آن می نویسند ما را در مسیر بی بازگشت سقوط قرارداده است. موثرترین نیروهای رسانه ای ما سودای پناهندگی و کار در بی بی سی و رسانه های آن طرف آب داشته و دل در گرو بیگانه دارند. من در آخر عمر خود هستم و وصیتی کرده ام که همه را شگفت زده خواهد کرد. من و برادرم محمدرضا مورد لعن و نفرین پدرمان بودیم و امروز متوجه این مسئله هستم. اگر فشار اطرافیان نبود قطعا مواضعم را علنی می کردم و آنچه در سینه داشتم را با مردم در میان می‌گذاشتم. آن روز که کنفرانس برلین برگزار شد باید متوجه تغییرات پیرامون خود می شدیم اما دچار خودشیفتگی بودیم. آن روز که آن بلا را بر سر مرحوم هاشمی در مجلس ششم درآوردیم، باید منتظر روز مکافات می بودیم، آن روز که در سال ۸۸ که اصلا بنا نبود مهندس موسوی را وارد کارزار کنیم اما بخاطر لجاجت و توصیه‌های نابخردانه او را تحریک به حضو و سپس تحریک به تقابل کردیم باید فکر امروز را می کردیم
هیئت حسینیون قم ویژه برنامه های شبهای ماه مبارک رمضان ۱۱فروردین شب یکشنبه ۲۰ رمضان المبارک بنیاد بلوار شهید کریمی نبش کوچه ۲۶ هفتمین سالگرد حاج محمد تقی عباس علیزاده ۲۱:۳۰ تا۲۴ https://eitaa.com/hosseiniyoun
هیئت حسینیون قم *السلام علیک یا امیرالمومنین* ویژه برنامه ی احیا شب قدر و شب شهادت امیر المومنین علی علیه السلام ۱۲ فروردین شب دوشنبه ۲۱ رمضان المبارک ۳۰ متری هنرستان ۳۰ متری باغ کرباسی انتهای کوچه ۱ یادبود مرحوم حاج ناصر محمدی نژاد و همسر مکرمه ۲۱:۳۰ تا۲۴ https://eitaa.com/hosseiniyoun
هدایت شده از ایران قوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمام دلخوشی زندگی من این‌ست که وقت مرگ می‌آیی و مرگ شیرین است. کفن کنید مرا رو به قبله‌ی حرمش نجف چه جای قشنگی برای تدفین است. |عضو شوید 🇮🇷 @iranghavimahdavi
هدایت شده از مداحی آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ع) 🌴به دعای بی‌بی زهرا 🌴بنویس تا ابد باشم از عشاق علی مولا 🎙 👌بسیار دلنشین 🔴مرجع رسمی های روز ♨️ @Maddahionlin 👈
هدایت شده از ایران قوی
📌 غریبم آشنایم جز علی نیست انیس ناله‌هایم جز علی نیست اسیرم ، مستمندم ، بی‌نوایم خدا داند نوایم جز علی نیست مناجات و دعا از من نخواهید مناجات و دعایم جز علی نیست دلم تا شهر کوفه پر کشیده که من حال و هوایم جز علی نیست ... ...💔🥀 ... ... شهادت امام علی « ع » بر همه شیعیان تسلیت باد... |عضو شوید 🇮🇷 @iranghavimahdavi
هدایت شده از مداحی آنلاین
مداحی_آنلاین_حیف_مولا_مردم_عالم_تو_را_نشناختند_استاد_میرزامحمدی.mp3
1.84M
🔳 (ع) 🌴حیف مولا مردم عالم تو را نشناختند 🌴دم زدند از تو ولی یک دم تو را نشناختند 🎙حجت الاسلام 👌بسیار دلنشین 🔴مرجع رسمی های روز ♨️ @Maddahionlin 👈
هیئت حسینیون قم ویژه برنامه شبهای ماه مبارک رمضان ۱۳ فروردین شب سه شنبه ۲۲ رمضان المبارک ۴۵ متری شهید صدوقی ۲۰ متری حافظ پلاک ۵۳ آقای حاج حسین پور جعفری یادبود مرحوم حاج غلامحسین پور جعفری ۲۱:۳۰ تا۲۴ https://eitaa.com/hosseiniyoun
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 معنای دشمنی با ظالم و یاری مظلوم در کلام رهبر انقلاب آن‌وقت امام علی علیه‌السّلام می‌فرماید: «وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» خصم ظالم باشید. «خصم»، غیر از «دشمن» است. یک وقت کسی دشمن ظالم است؛ یعنی از ظالم بدش می‌آید و دشمن اوست. این، کافی نیست. خصم یعنی «دشمنی که گریبان ظالم را را می‌گیرد و او را رها نمی‌کند. بشریت بعد از امیرالمؤمنین علیه‌السّلام، تا امروز، به سبب نگرفتن گریبان ستمکاران، بدبخت و روسیاه شد. ببینید ملتها و بخصوص مسلمانان چه مظلومیتی دارند! «و للمظلوم عوناً.» هرجا مظلومی هست، به او کمک کن. نمی‌گوید «طرفدارش باش». نه! باید کمکش کنی. هرچه می‌توانی و به هرنحو که می‌توانی. ۱۳۷۲/۱۲/۱۳ @HawzahNews / خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از حمید احمدی
✍🏻 فقط یک شب مهمانم کنید! (شب جُهَنی) در بیرون از مدینه سکونت دارد و از شهر دور است. صاحب شتر و گوسفندان زیادی است. تمام وقت و هَمَّش صرف پرورش و نگهداری حشم و گله سپری می‌شود. رایحه حضور رسول خدا در یثرب، فطرت پاک او را می‌نوازد و به اسلام ایمان می‌آورد و در زمره مسلمانان در آمده است. دل‌بسته پیامبر و آئین او است، ولی سکونتش در خارج از شهر و مشغله‌هایش نمی‌گذارد مداوم از محضر پیامبر خدا به مانند سایر مسلمانان بهره‌مند شود. اما بساط رمضان که پهن شد و از دعا و نماز و مناجات مؤمنان در کنار و محضر پیامبر در مسجدالنبی را می‌شنود، دلش به‌پرواز در می‌آید و سخت به شرکت در آن ضیافت نورانی شائق می‌گردد. اما با این حشم و خدم چه کند؟ نمی‌تواند گله و رمه‌اش را رها کند و خود راهی مدینه شود. و شاید روا ندید و قلبش رضا نمی‌داد که تنها و بی یاران و اهل و فرزندان بر این خان ربوبی بنشیند! در خود فرو رفته و در تب و تاب است و مدام در فکر و با خود سخن می‌گوید: اگر یک شب بود؛ می‌شد زحمتش را تحمل کرد. شتران و گله را رها سازم و برای همیشه در شهر مسکن گزینم؟ غرق در این افکار و راه‌هایی است که به ذهنش خطور می‌کند، چند روز و شبی، خود به مدینه رود و در آن‌جا اقامت گزیند، اما کارگران وغلامان و فرزندان را چه کند؟ انصاف نباشد تنها در این بزم شرکت کند. دنبال چاره است که چه کند که از فیض این شب‌ها بی‌نصیب نماند و هم از کار و زندگی‌اش باز‌ نماند و هم همه اهل و خانواده و خانه و کارگرانش از آن بهره گیرند. به استغاثه و دعا می‌نشیند تا راهی بیابد. خدا را رحمی ای مُنْعِم‌، که درویشِ سرِ کویت/ دری دیگر نمی‌داند، رهی دیگر نمی‌گیرد. راهی در لوح صاف و ساده ذهنش خطور کرده و نقش می‌بندد، اما نمی‌داند راه درستی است یا نه؟ اصلا خداوند می‌پذیرد؟ روانه مدینه می‌شود تا از خود حضرت چاره بجوید و راهنمایی بخواهد. وارد شهر می‌شود. و در مسجد پیامبر، به محضرش شرفیاب شد. پیامبر را در میان جمیعت می‌بیند. به رسم و به عادت عربان صراحت را چاشنی سخنش می‌کند و با صدای بلند که همه اهل مسجد شنیدند، چنین عرض می‌کند: ای رسول خدا! من شتر و گوسفند و غلامانی در بیرون شهر دارم و بدین سبب نمی‌توانم هر روز به شهر آیم و در محضر مبارک‌تان به عبادت بپردازم. دوست می‌دارم شبی را از شب‌های ماه مبارک رمضان به من معرفی فرمایید تا در آن شب به شهر آیم و به عبادت و راز و نیاز و اقامه نماز بپردازم. همان یک شب مهمان‌تان باشم! سوال و تمنایش نشان از معرفت و ایمان او دارد. پیامبر خدا صلّ الله علیه و آله فرمود: جُهَنی جلو بیا. با خوشحالی و شتاب؛ از لابلای جمیعت خود را به محضر پیامبر می‌رساند. پیامبر اشاره می‌کنند که بنشیند. روبروی حضرت می‌نشیند و چشم به لبان مبارکش دوخته تا پاسخ بشنود. همه جمیعت مسجد هم محو این صحنه شدند و سر و پا گوش شدند تا پاسخ پیامبر به درخواست عبدالله انصاری، پسر انیس‌جُهُنی را بشنوند. رسول‌خدا نخواست کلامش و پاسخش را همگان بشنوند لذا سر به گوشش گرفت و آهسته در گوش او چیزی فرمود به طوری که کسی از این صحبت آگاه نشد. لحظاتی ناباورانه به چهره رسول خدا می‌نگرد و سرمست از کلام و زیارت حضرت سر از پا نشناخته، پا می شود. از شادمانی و خشنودی که از چهره‌اش هویدا بود، می‌شد فهمید که پاسخش را گرفته است. و سروری بالاتر؛ هم وجودش را فرا گرفته است، از این‌که چنین توفیق یافت تا هم‌کلام و هم‌نفس حبیب خدا بشود، در پوست خود نمی‌گنجد! ای پادشاه صوت و معنی که مثل تو/ نادیده هیچ دیده و نشنیده هیچ گوش [ حافظ، غزل ۲۵۶] بی‌سخن، آرام و شادمانانه، دامن دشداشه‌اش را بر‌چید و از لابلای جمیعت گذشت و از مسجد خارج می‌شود تا راهی سکونت‌گاه خود گردد. جمیعت مبهوت این درخواست و نحوه پاسخ پیامبر غرق در سکوت‌اند. لحظاتی در همان بُهت و تَحیُّر به هم نگریستند که" من و تو محرم این راز نه‌ایم". آرام و به تدریج برخی آهسته لب گشودند و با خود سخن می‌گفتند و بعضی هم در دل آرزو می‌کردند، ای کاش پیامبر سخن و توصیه‌اش را یک بار دگر برای‌شان بازگوید تا همه از آن آگاه شوند. دیری نپایید که این آرزو و درخواست‌شان بر آورده شد و پاسخ سوال‌شان را یافتند! غروب ۲۲ رمضان صداهایی از زنگوله‌ها و حرکت تند شتران و همهه کارگران در کوچه‌های شهر پیچید، این صداها خبر از حضور کاروان عبدالله بن انیس داد که روانه مسجدالنبی‌ است. جمع زیادی از پشت‌بام‌ها و چمعی از روزنه‌های خانه‌ها که به کوچه‌ها گشوده می‌شد به تماشای‌شان ایستاده‌ و یا سرک می‌کشند.
هدایت شده از حمید احمدی
در ذهن‌شان نجوای پیامبر با عبدالله جهنی را در آن روز مرور می‌کنند. هان! آن یک شب مهمانی که خواسته بود،امشب است! شب بیست و سوم رمضان! همه به خاطر می‌سپارند که در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان عبدالله جهنی با همه خانواده و غلامان و شتران و گوسفندان خویش به مدینه آمد و تا صبح مهمان خداوند در مسجد پیامبرش شدند. آن شبی که پسر جهنی آمد تا در خدمت حبیب خدا مهمان خداوند باشد. در خدمت شه باشد شب همره مه باشد/ تا از ملاء اعلا چون مه سپهى یابد. صبح‌گاهان با همه آن همراهان راهی منزل‌گاه خود در بیرون مدینه شدند. هر سال نیز چنین کرد. از آن پس اهل مدینه شب بیست و سوم رمضان را "شب جُهَنی" نامیدند و گمان‌ها به واقع شدن شب قدر در این شب مبارک رمضان فزونی یافت.چنان‌چه عبدالله بن بُکَیر به نقل از زراره از امام صادق علیه السلام یا پدر بزرگوارشان روایت کرده است که از ایشان در خصوص شب‌های ماه‌رمضان که غسل در آن مستحب است پرسیدم،فرمودند: "شب نوزدهم و شب بیست و یکم و شب بیست و سوم". سپس فرمودند: "شب بیست و سوم شب جُهنی است که به پیامبرصلّ الله علیه و آله و سلّم، گفت، منزل من دور از شهر است، شبی را معرفی کنید تا برای عبادت به شهر آیم و پیامبر صلّ الله علیه و آله و سلّم، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را معرفی کردند".[ من لایحضره الفقیه،ج۲، ص۱۶۱ ] و نیز از امام صادق روایت شده است که فرمودند: "إنَّ لَيلَةَ الثّالِثِ وَالعِشرينَ مِن شَهرِ رَمَضانَ هِيَ لَيلَةُ الجُهَنِيِّ، فيها يُفرَقُ كُلُّ أمرٍ حَكيمٍ ، وفيها تُثبَتُ البَلايا وَالمَنايا وَالآجالُ وَالأَرزاقُ وَالقَضايا ، وجَميعُ ما يُحدِثُ اللّهُ عزّ و جلّ فيها إلى مِثلِها مِنَ الحَولِ، فَطوبى لِعَبدٍ أحياها راكِعاً وساجِداً ، ومَثَّلَ خَطاياهُ بَينَ عَينَيهِ ويَبكي عَلَيها ، فَإِذا فَعَلَ ذلِكَ رَجَوتُ أن لا يَخيبُ إن شاءَ اللّهُ.[ بحار، ج۵، ص۲۴۳] شب بيست و سوم ماه رمضان، شب جُهَنى است. در اين شب، هر گونه كارى به نحوى استوار فيصله مى يابد، و بلاها و مرگ ها و اجل‌ها و روزى‌ها و قضاها و هر آن‌چه خداوندعَزَّ و جَلَّ در اين شب تا چنين شبى در سال آينده پديد مى‌آورد، ثبت مى‌شود. پس خوشا به حال بنده‌اى كه اين شب را با ركوع و سجود احيا بدارد، و خطاها و گناهانش را پيش چشم خويش آورد و بر آنها بگريد! اگر چنين كند، اميدوارم كه به خواست خداوند، نااميد نشود. حمید احمدی ۲۲ رمضان ۱۴۴۵ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
هیئت حسینیون قم *السلام علیک یا امیرالمومنین* ویژه برنامه ی احیا شب قدر ۱۴ فروردین شب چهارشنبه ۲۳ رمضان المبارک بلوار شهید عطاران کوچه ۱۷ کوثر ۳ آقای حاج مهدی تجویدی یادبود مرحوم حاج فضل الله تجویدی ۲۱:۳۰ تا۲۴ https://eitaa.com/hosseiniyoun
هدایت شده از ایران قوی
🏴قالَ عَلِـىٌّ عليه السلام: وَكانَتْ فاطِمَةُ عليهاالسلام لاتَدَعُ اَحَدا مِنْ اَهْلِها يَنامُ تِلْكَ اللَّيْلَةَ ـ لَيلَهَ القَدرِ ـ وَ تُداويهِمْ بِقِلَّةِ الطَّعامِ وَ تَتَأَهَّبُ لَها مِنَ النَّهارِ وَ تَقُولُ: مَحْرُومٌ مَنْ حُرِمَ خَيْرُها. ✍حضرت على عليه السلام فرمود:  فاطمه عليهاالسلام نمى گذاشت كسى از اهل خانه در شبهاى قدر به خواب رود. به آنان غذاى كم مى داد و از روز قبل براى احياى شب قدر آماده مى شد و مى فرمود: محروم كسى است كه از بركات اين شب محروم باشد.شب قدر كه برتر از هزار شب است، فرصت استثنايى براى شب زنده دارى و عبادت و ياد خداست. دريغ است كه چنين شبى به غفلت و خواب بگذرد. براى درك فيض اين شب، بايد برنامه ريزى روزانه داشت، تا خواب آلودگى و كسالت روحى سبب بى حالى نسبت به احياى اين شب نشود. حيف است كه اين شب را به خفتن بگذرانيم. 📚دعائم الاسلام، ج۱، ص۲۸۲ |عضو شوید 🇮🇷 @iranghavimahdavi
هدایت شده از  نشریه نصیحت
(((((سلام علیکم ورحمةالله وبرکاته))))) سجاده دعا به شب قدر وا کنید/ تیر دعا به قصد اجابت رها کنید / حاجت روا شوید الهی اگر به صدق/ بهر ظهور منجی عالم دعا کنید / {{ازهمه احباوخویشان می خواهم ضمن دعابرای هم دعابرای فرج فراموش نشود}}
هدایت شده از مداحی آنلاین
شب نشینی دور این سفره فقط رزق خداست با لباس پاره هم سلطان به دنبال گداست دورم از شش گوشه‌ی آقا! همینجا کربلاست برگ دیدار ضریح مرتضی دست رضاست 💚 🌹 ♨️ @Maddahionlin 👈