eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
478 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🖋️زیبایی : علامه مصباح یزدی: از آنجا که زیبایی را در بیش از یک مقوله می‌یابیم، نتیجه می‌گیریم که زیبایی از سنخ وجود است، نه از سنخ ماهیت، و از این جهت شبیه علم و وحدت می‌باشد. و نفس در هر مرتبه‌ای که قرار گیرد،‌؛ مجذوب زیبایی موجود در همان مرتبه از وجود می‌شود، لذا این گونه نیست که اگر نفس از ماده و لوازم آن مجرد شود، از زیبایی و لذت حاصل از آن محروم شود، بلکه با زیبایی عقلی، شگفتی و لذتش افزون می‌گردد. و مقصود ما از زیبایی عقلی، نوعی زیبایی است که در اموری فراتر از حسیات و معانی جزئی وجود دارد. ✍️استاد شهیدمطهری بیانی دارند که زیبایی قابل درک است و قابلیت و ظرفیت وصف را ندارد. مشایه، مسیری که طی می شود قطعا سختی های دارد به صورتی که بعد از سه روز پیاده روی آبله های پا یکی از این نشانی ها می باشد و برای این موارد اضافه کنیم بحث گرما را و همه مشکلات دیگر باز اگر از آن کسانی که مسیر را طی کردند بپرسید از حال و هوای مسیر غالبا اقرار می کنند که زیبایی خاصی دارد و این زیبایی شوق آفرین است و دوباره تکرار خواهد شد ، خیلی از این مقوله ها و عناوین متفاوتی وجود دارند که قابل درک است و ظرفیت بیان و وصف را ندارد مانند شهادت! ✍ جواد جعفری ____________________ 🆔 @howzavian_mazandaran
‌‌ 🗞 در زیارت اربعین میخوانیم: وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلاَلَةِ و خون پاکش را در راه تو به خاک ریخت تا بندگانت را از جهالت و حسرت و گمراهی نجات دهد. 🔸عبارتی که به تنهایی بیانگر هدف، انگیزه و غرض حسین بن علی علیه‌السلام از قیام است. اجسامِ مملو از عطوفت، احساس و تلطیف را که بویی از تعقل، تفکر و تحلیل حوادث نبرده‌اند را میتوان جهالت نامید. جهالتی که در طول تاریخ اسلام، اذهان و اجسام اکثریت جامعه را فرا گرفته، حماقتی که چه‌بسا به دلیل چیره شدنش بر عقلانیت، گاهی حق به حساب آورده شده. 🔹حسین بن علی، برای جهالتی که جامعه‌ی کنونی در آن غوطه‌ور است، خودش و خانواده‌اش را فدا کرد! به قول شهیدمرتضی آوینی:«در عالم رازی هست كه جز به بهای خون فاش نمی‌شود» به راستی که برای حماقت و جهالت عده‌ای، گاهی باید خونها ریخته شود! ✍ علی‌ رشیدی @andar_tamolat @HOWZAVIAN_kerman
"راهی که طی شد " روایتی ازسفر تبلیغی محرم ۱۴۰۳ شهرستان بشاگرد ، حومه ی خمینی شهر ✍️علی بختیاری 👇👇👇 فهرست روایت @Serat1357talabe @howzavian_hamedan
خسروی سفر اربعین ۲ ✍️سعید احمدی 🌱 سنگینی خورشید که افتاد سمت مغرب، رفتیم به طرف میدان فردوسی و بعد آزادگان و بعدترش جاده اسلام آباد غرب که بعدتر از آن برسیم به خسروی. قطاری از ماشین‌ها با ما می‌رفت و ما هم یک واگن بودیم از آن همه. برخی با احتیاط و آرام و برخی عجول و پرشتاب. کم‌وبیش موکب‌هایی در اطراف جاده بودند. نماز مغرب و عشا را در یکی از آن‌ها خواندیم. بعد نماز سفره پهن کردند و برای هر نفر به‌اندازه یک کف‌گیر عدس‌پلو داخل ظرف پلاستیکی با کمی نان گذاشتند روی سفره. به زور و زحمت آن را قورت می‌دادم. یک استکان چای هم خوردم. دنبال جایی می‌گشتم که قهوه هم بدهند، نبود که نبود؛ حتی لب مرز در میدان اول قصرشیرین از جوانی پرسیدم: کدوم موکب اینجا قهوه می‌ده؟ چشم‌های نیم‌درشتش را چهارتاق باز کرد و با صدای صاف و بلند با چاشنی لهجه کردی گفت: والاه شارمانده این یک قلمش را نداریم. خندید و خندیدیم. رفتیم سمت جایی که روی بنر نوشته بودند: خسروی. این نام مرا یاد چندتا چیز می‌اندازد؛ اول خسروپرویز؛ دوم کلاه خسروی بختیاری‌ها؛ سوم دودمان برباد رفته‌ی خسروان ساسانی؛ چهارم آدم مجهول و نامعلومی که روزگاری شاید در اینجا جلال و جبروتی داشت و خودش را مرزبان می‌پنداشت و چندم‌تر هم «مغازه سیرابی» که خودم جنس و جناس آن را با این اسم نمی‌فهمم. توی دلم به خودم می‌خندم که چرا یاد شکمبه حیوانات می‌افتم و دکان‌های کوچکی که سیراب شیردان می‌فروشند؟ من البته خوشم می‌آید از این غذا اگر خوب و تمیز درست شده باشد. بار اول است که از این در و دروازه می‌خواهم پا به خانه‌ی عراق بگذارم. پانزده کیلومتر مانده به خط مرزی عده‌ای با علامت ایست و های و هوار، سر راه‌مان را گرفتند. آقا! بفرما پارکینگ ماشینت را بگذار و برو. ماشین‌هایی هم بودند. نگهبانی هم داشت. قبض هم می‌دادند. گفتم: برای چه اینجا؟ گفت: جلوتر هیچ جا نیست و راهور (پلیس) راه را بسته. پیاده شدم؛ دیدم حال و هوای‌شان کاسبی است تا خدمت. نایستادیم. راه که نیفتادیم؛ گریختیم؛ مثل فرار گوسفند از چنگ و دندان تیز گرگ. تا خود مرز اگر همه چیز دیده باشم راست گفته‌ام؛ ولی اگر پلیس راهور دیده باشم، دروغ گفته‌ام. نزدیک نصف شب بسیجی‌هایی را دیدیم سر خط که با تفنگ و بی‌سیم مردم را هدایت می‌کردند به پیچی که سر از پارکینگی خیلی بزرگ در می‌آورد. تا چشم سو داشت ماشین کاشته بودند. میان تپه‌هایی که با ابزارهای راه‌سازی صاف و صوف شده بود؛ مانند سیرابی که پرزهایش را ساییده بودند. . ادامه این روایت زیبا و خواندنی را اینجا بخوانید. 🆔 @howzavian_isfahan
واجب فراموش شده بسم الله الرحمن الرحیم گاهی صحبت در مورد بعضی مطالب، برای انسان خوشایند نیست؛ چون می‌خواهد انسان را بر خلاف میل و اعتقاد قبلی خودش به حرکت در بیاورد ولی از طرفی چاره‌ای جز بیان آنها نیست! اگر گفته شود که هر کدام از ما در شبانه‌روز، چند ده واجب خود را ترک می‌کنیم، چه می‌گویید؟! باور می‌کنید؟ متأسفانه این، حقیقتی است غیر قابل انکار؛ جامعه‌‌ی ما در شبانه‌روز، شاهد صدها گناه است، ولی به وظیفه‌ای که دین و شریعت در قبال آنها مشخص کرده‌اند، عمل نمی‌شود. آن وظیفه، چیزی نیست جز "بی تفاوت نبودن نسبت به گناه" که در آموزه‌های دینی به آن "امر به معروف و نهی از منکر" می‌گویند. شاید گفته شود که خوب! خیالم راحت شد! این دو واجب شرایطی دارند که آن شرایط وجود ندارند و من وظیفه‌ای ندارم و در نتیجه گناهی هم نمی‌کنم! اما باید بدانیم که اینطور نیست؛ این دو واجب، فقط چهار شرط دارند که همه‌ی آنها در بیشتر موارد (اگر نگوییم همه‌ی موارد) وجود دارند که آن چهارتا عبارتند از: "علم و آگاهی آمر و ناهی یعنی کسی که می‌خواهد نسبت به گناه عکس‌العمل نشان بدهد و امر به معروف و یا نهی از منکر کند (نه علم و آگاهی خودِ گناهکار) به وقوع منکر (ترک شدن واجب یا انجام شدن حرام)" و "احتمال تأثیر (نه تأثیر قطعی و البته احتمال تأثیر به هر یک از معانی و مصادیق هفتگانه آن!)" و "ادامه پیدا کردن گناه تا زمانی که می‌خواهیم امر به معروف و یا نهی از منکر کنیم" و "نبودن ضرر و مفسده‌ی جانی، مالی یا آبرویی برای خودمان یا یک مسلمان دیگر، البته ضرر و مفسده‌ی مهم‌تر از ضرر تذکر ندادن و ادامه یافتن آن منکر". همانطور که روشن است، همه‌ی این شرایط در بیشتر موارد (اگر نگوییم همه‌ی موارد) وجود دارند. مقام معظم رهبری حفظه الله می‌فرمایند: همه جا، جای نهی از منکر است. یا می‌فرمایند: من می‌گویم احتمال تأثیر همه جا قطعی است. پس بیایید بیشتر فکر کنیم! ✍️ اباصلت ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 🗂 @Admin_nevis لینک عضویت👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2436235532C22aa1c547d @howzavian_yazd
🔻 سایه بیداری • مقدمه‌ای برای تفکر ▫️ خواب و بیداری، دو ساحت متفاوت از تجربه انسانی‌اند که هر یک به شکلی، پرده‌ای بر حقیقت می‌کشند. در خواب، تصاویر و تصورات ذهنی بدون محدودیت واقعیت، رها می‌شوند؛ جهانی بی‌مرز و نامحسوس که در آن، تشخیص واقعیت از توهم دشوار می‌گردد. اما در بیداری نیز، آیا ما از خواب دیگری بیدار نمی‌شویم؟ آیا آنچه بیداری می‌نامیم، خود پرده‌ای نیست که چشم حقیقت‌بین ما را کور کرده و در تاریکی جهل فرو برده است؟ ▫️ فلاسفه از دیرباز، این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا می‌توان به یقین گفت آنچه بیداری می‌پنداریم، خود خوابی نیست؟ یا به بیانی دیگر، آیا بیداری جز خوابی سنگین‌تر و پرده‌ای بر حقیقت ناب است؟ در اینجا، قدرت تشخیص حقیقت از واقعیت به میان می‌آید؛ حقیقت، جوهر ناب و تغییرناپذیری است که از هرگونه نمود و خیال آزاد است، اما واقعیت، تصویری است که با حواس ما درمی‌آید و اغلب، با حقیقت فاصله‌ای ژرف دارد. ▫️ انسان، در میانه این دو خواب سنگین، نیازمند تفکری عمیق است تا بتواند این پرده‌های خیال را کنار بزند و به جوهر حقیقت نائل آید. تفکر، همان نور بیداری است که از ظلمت خواب‌های تو در تو، ما را به روشنایی حقایق می‌رساند. تنها با تفکر است که می‌توان این لایه‌های تودرتوی واقعیت را شکافت و به ساحتی رسید که در آن، حقیقت برهنه و ناب جلوه‌گر شود. ▫️ در تبیین این مطلب، خودآگاهی و توجه به مسیر ذهنی اهمیت ویژه دارد. انسان باید به درون خویش نگاهی ژرف اندازد و از خواب غفلت بیدار گردد؛ خوابی که گاه در پس واقعیت‌های روزمره و ظواهر فریبنده، ما را از حقیقت دور می‌کند. پس تفکر، نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی است که بدون آن، انسان در دام خواب‌های رنگارنگ واقعیت اسیر خواهد ماند. ▫️ این ضرورت تفکر، همواره بر انسان فرض است تا با آن، از خواب‌های پی‌درپی بیدار شده و به نور بیداری حقیقی دست یابد؛ نوری که در سایه آن، حقیقت را به وضوح و به دور از هرگونه حجاب و پرده، مشاهده می‌کند. ✍🏼 نورالدین حافی 🆔 @howzavian_fars
🔘 پیام اصلی کتاب مهندسی اجماع ▪️کتاب "تولید اجماع" (Manufacturing Consensus) که در ایران به نام مهندسی اجماع توسط عباس رضایی ثمین ترجمه شده از نوشته های دکتر ساموئل وولی است که در مورد نحوهٔ استفاده شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد تصویر مخدوش از جامعه است. ▪️نویسنده، دکتر ساموئل وولی، استادیار دانشکدهٔ روزنامه‌نگاری دانشگاه تگزاس در آستین، در این کتاب بحث می‌کند که چگونه شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برای ایجاد یک نظر همگانی مورد استفاده قرار گیرند، حتی اگر آن نظر با واقعیت منطبق نباشد. ▪️وولی در این کتاب سعی دارد این موضوع را روشن کند و به خوانندگان کمک کند تا بهتر متوجه شوند چگونه می‌توان در برابر چنین تلاش‌هایی ایستادگی کرد. ▪️نویسنده در این کتاب معتقد است: ▫️شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به‌طور مصنوعی حس "اجماع" در مورد موضوعات مختلف را ایجاد کنند. ▫️این تلاش‌ها می‌تواند به منظور جهت‌دهی افکار عمومی و دستکاری انتخابات و امور سیاسی باشد. ▫️خوانندگان باید هوشیار باشند و به دنبال شواهد و منابع معتبر بگردند تا بتوانند حقایق را از تصاویر مخدوش تشخیص دهند. ▪️ به‌طور خلاصه، این کتاب به بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی در ایجاد یک نظر همگانی می‌پردازد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام 📚@dostaneketab | دوستان کتاب
💫پیش‌فروش شماره یک فصلنامه «حکمت و بیان» مجله اختصاصی تبلیغ «بازشناسی خلأهای تبلیغ از منظر شهید صدر(ره)» نگاهی به تحول تبلیغ از منظر شهید صدر(ره) تبلیغ مرسوم در ترازوی نقد هنگامه‌ی پوست‌اندازی در تبلیغ فرارسیده 📝 تبلیغ رضاخانی! نگاهی به رعایت عدم استقلال در تبلیغ دین . تبلیغ تراز، خلاق و محرک .ضرورت تکامل در تبلیغ دین .بررسی تفاوت دو رویکرد از معنای دین و دین داری .تبلیغ هالیوودی آری یا خیر؟ .بررسی آسیبی مهم در امر تبلیغ .آخرین زنگ خطر .نگاهی به ضرورت تبلیغ برای دوری از استحاله فرهنگی .تحول تبلیغ از«گذشته نهضت» تا «آینده نظام» .نگاهی به ضروت تحول تبلیغ در نهاد حوزه .شناخت متن دین، مخاطب دین و روش دین .فقه تبلیغ پیچیده‌تر از فقه رایج! .چرایی اصالت محتوا در تبلیغ بر روش .شروعی تازه در ادبیات دینی! .گذر از مفهوم به تصویر در تبلیغ 💬 کاری از «مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه» باتولیت استاد علیرضا پناهیان 🟥پیش فروش از سایت انتشارات حکمت و بیان (ناشر آثار استاد علیرضا پناهیان) ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه 📗 @HEKMATVABAYAN_ir 👌@howzavian
نویسندگان حوزوی
#پست_ثابت | در حال به روزرسانی ✍️ پویش نوشتن #بانک_صفحات_نویسندگان_حوزوی👇 جواد محدثی | حمید پارسا
. . 📘بانک صفحات استادان، فضلا و طلاب نویسنده و کنشگر در این پیام👆👆 به‎روزرسانی می‌شود 🔻شما هم می‌توانید صفحه خود را به اشتراک بگذارید.
«درستایش قلم» 🌿📝 زمانی‌که تنها هستید، قلم به دست بگیرید. زمانیکه خوشحال هستید بازهم قلم به دست شوید، حتی درناراحتی و غم نیز مسلح به قلم باشید و پیوسته بنویسید. قلم رهایتان نمی‌کند مگر آنکه روزی آن را کنار بگذارید. وقتی به دستان خویش هنرِ قلم زنی بیاموزید، آرام آرام قلم به کمک شما می‌آید تا اندکی از درد و دغدغه‌های روزانه شما بکاهد، پس واژگان به راحتی از جوهر قلم روی کاغذ نقش می‌بندند و از آن لحظه شما دیگر تنها نیستید و قلم، همراه همیشگی و یار با وفای شماست. 🌿📝 می‌گویند؛ نوشتن یکی از سخت‌ترین و دشوارترین زمان برای کسی است که می‌نویسد. من اما، لحظاتی را که مشغول قلم زدن هستم از زمین و زمان منقطع و گویی در دنیایی زیبا و پُر از حروف و واژگان سیر می‌کنم. قلم را با دست راست گرفته و صفحه سفیدی را باز می‌کنم تا جوانه‌های کوچک ذهنم شروع به شکوفه زدن کنند. 🌿📝 سایه تو هرگز تو را ترک نخواهد کرد؛ دقیقا زمانیکه تصمیم به نوشتن کنید این قلم و نوشتن است که سایه به سایه شما را همراهی می‌کند. همراه و هم‌رازی آرام، صادق و بی سروصدا که فقط باید آن را حق جو و حقیقت طلب بار بیاورید. تا مبادا تیزی و بُرَندگی‌اش همچون زبان آدمیزاد کسی را زخمی و آزار دهد. 🌿📝 شاید هم درست باشد این جمله که؛ «نویسندگان دوبار زندگی می‌کنند» جمله‌ی عمیق و زیبایست، اما انسان زمانی می‌تواند نویسنده‌ی واقعی باشد که به نویسنده اصلی ایمان و باور داشته باشد، پس وقتی نویسنده خداست از چیزی نهراسید. 🌿✍🏻سیده ناهید موسوی @howzavian_khuzestan
🔻 احیای نماز جمعه توسط آیت‌الله سیدمحمدتقی خوانساری 🔸 آیت‌الله خوانساری بعد از رحلت شیخ‌ عبدالکریم حائری، سلسله دروس «صلاه» را در مدرسه فیضیه دایر کردند. 🔸 وقتی بحث به نماز جمعه کشید، با توجه به بررسی‌هایی که معظم‌له در این زمینه داشتند، به این نتیجه می‌رسند که نماز جمعه بنابر احتیاط، واجب است. 🔸 از همین‌ رو در سال ۱۳‌۲۰ بعد از آن که سالیان سال، این نماز عبادی ـ سیاسی متروک و مهجور مانده بود توسط این فقیه بزرگ در مدرسه فیضیه برگزار می‌گردد. 🔸 تأثیر اقامه نماز جمعه به امامت ایشان به‌قدری بود که به‌دنبال آن در اغلب شهرستان‌ها نماز جمعه برپا گردید و نشاط معنوی را در دل مردمِ مسلمان زنده کرد. 🔸 هزاران نفر از مردم متدین قم، طلاب، علما و فضلا در این آیین عبادی و سیاسی و اجتماعی شرکت می‌کردند و به‌تدریج ازدحام مردم به حدی رسید که مدرسه‌ فیضیه گنجایش نداشت، لذا محل نماز جمعه را به مسجد جامع امام حسن عسکری(ع) انتقال دادند. 🔸 نماز جمعه‌ای که آیت‌الله خوانساری در قم بنیاد گذاشت تا انقلاب اسلامی و بعد از آن نیز همچنان ادامه یافته است. ✍ محمدجواد ابراهیم‌زاده 🆔 @howzavian_fars
✍عارفِ مبارز _ در مسجد سهله امام زمانش را دیده بود، با ایشان راه رفته بود،حضرت برایش شام داده بودند و توصیه‌هایی کرده بودند. _ از کریمه‌ی اهل بیت سلام الله علیهم شنیده بود که "همان وقت که به قم آمدی مورد نظر ما بوده ای!" _ از شوق امامش به سرداب مقدس رفته بود ، در تاریکی شب قصد جانش را کرده بودند، با «فریاد یا امام زمان» امام عج نجاتش داده بود. 🔹این‌ها فقط بخشی از کرامات‌ «شهاب‌الدین» بود، دفتر زندگی‌اش ورق‌های دیگری هم داشت، که مردم کمتر شنیده‌اند. ورق‌هایی از بصیرت و قیام! _ شاید بعضی‌ها نمی‌دانند سال ۴۲ برای آزادی امام خمینی بیانیه‌ای داده و حتی تا تهران سفر کرده ؛ _ یا برای شهدای ۱۵ خرداد مجلس یادبود برگزار کرده؛ _ یا اینکه در جریان دستگیری امام گفته  «خون ما رنگین‌تر از خون برادر عزیزمان آیت‌ا... خمینی نیست و مادامی که ایشان را صحیح و سالم به دست ما ندهند، دست از اقدام برنمی‌داریم و تا آخرین قطره‌ خون خود از حریم اسلام دفاع خواهیم نمود.» 🔹آری همان عارفی که به دیدار ولی‌عصر عج نائل شده بود و در دامان حضرت خوابیده بود، با طاغوت را فراموش نکرده بود، به مردم می‌گفت "بدانید که دستگاه برای رسیدن به مقاصد شوم خود از هیچگونه ظلم و ستم و تعدی و تجاوز دریغ نمی‌نمایند." او همان عارفی است که هدایای شاه را نمی‌پذیرد و ساواک اعتراف می‌کند از "هیچگونه مخالفتی با خواسته‌های دولت کوتاهی نمی‌کند" ! 🔹 آری مردان خدا، اینچنین جامع‌ند؛ عرفان و مبارزه را به هم آمیخته‌ند و از تشرف به محضر امام برای کمک به جامعه‌ی اسلامی کمک می‌گیرند‌. هفتم شهریور، سالگرد درگذشت آیت‌الله العظمی سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی 🖌مجید ابطحی @howzavian_eastazarbaijan
🔘 جای مجرمان زندان نیست؟!!! از جناب دکتر پزشکیان و رئیس دادگستری و مسئول زندان‌ها، درخواست می‌کنیم: دکتر خاوری، دکتر شهرام جزایری اقتصاددان خبره‌ بابک زنجانی و سایرین...(و مسئول دبش) را پیگیری شخصی کنید تا ایشان ابتدای مهرماه سر کار اقتصادی‌اش حاضر باشد و تاخیر نخورد.😂 جای اقتصاد دان‌ منتقد ساختار اقتصادی (از جمله دبش)، تو زندان نیست.😂 ✍️ مهدی_پورمهدی @HOWZAVIAN_kerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ⚠️ نزد هر کسی حکمت نخوانید 📌 حکیم کسی است که بعد از درس خواندن، به فطرت اولیه اش برگشته است. @howzavian_yazd
▪️دومین سالگرد رحلت حضرت آیت الله محمد علی ناصری 🗓پنجشنبه ۸ شهریورماه ⏰ ساعت ۱۶ 🔘مکان: خیمه گلستان شهدا اصفهان 🆔 @howzavian_isfahan
💠دختران خوب به آسمان می روند دختران بد به همه جا! ✍قاسم يزدانی یکی از مهم ترین موضوعات تاریخ پربرکت جمهوری اسلامی، است و مایتعلّق به! از آنجا که همیشه در صدر گفت و گوهای مردم، مسئولین، نخبگان و دشمنان بوده. از آنجا که یکی از اصلی ترین بازیگران افزایش و کاهش رای یک نفر، حتی در سطح ریاست جمهوری ها بوده و گاهی تعیین کننده تر از ! اما به همان اندازه که شاهد این حساسیتها در موضوع بوده ایم، به همان اندازه هم ناقص و سطحی با این پدیده مقدس مواجه شده ایم. بگذارید مثالی بزنم که بدانیم امثال این مواجهه های بخشی و ناقص، تنها محدود به حجاب نیست و حکایت از یک ضعف جدی در ما دارد. همین را دل بدهید. بارها و بارها درباره میزان هدررفت آن شنیده ایم و فراوان از مسئولین امر که: مردم نان را درست مصرف کنند، بد است و حرفهایی از این دست. می خواهند هدر رفت سالانه دو میلیون تن!!!!!!!! نان، که معادل سی درصد تولید نان کشور است را با حل کنند(اینجا). یعنی اینکه در میان این همه موعظه، یکی نمی گفت جدای از بی توجهی های مردم، آیا خود هم در ماندگاری آن تاثیر دارد یا خیر؟ آیا نمی توان تولید نان را به سمتی برد که بیشتر و بهتر بماند، ولو اینکه مردم اهل رعایت و مصرف صحیح نباشند؟ ضعف عمیق اندیشه یعنی اینکه بسیار کم می شنیدیم: مشکل نانی که هنوز از نانوایی به خانه نرسیده خشک میشود را نمی توان با نصیحت و موعظه حل کرد. تاااااازه بعد از چندین دهه، کپی کار ما به چند کارخانه محدود اجازه تولید دار داده و گامی به رهنمودهای پیشرفته اسلام، در تولید نان سالم ماندگار نزدیک تر شده (اینجا) حجاب نیز به همین اندازه بلکه بیشتر، گرفتار مواجهه های و صرفا حتی در سطح نخبگانی ماست. این را پس از بررسی بیش از ده جلد کتاب بسیار مهم که در تاریخ مبارک جمهوری اسلامی برای مدیریت نوشته شده می گویم. بعد از دیدن مهم ترین مناظره های سالهای اخیر که درین خصوص برگزار شده. بعد از بررسی حرفهای بارز این عرصه و.... نکته مغفول داستان حجاب، تفکر در باب این پرسش بسیار مهم است: آیا میان عفیف بودن مردم و ما نسبتی وجود دارد یا خیر؟ حقیقتا چگونه می توان دغدغه مند موضوع بود و یکبار نپرسید: آیا میان که آموزش و پرورش از بهترین ایام زندگی فرزندان ما می گیرد، و عفیف بار آمدنشان نسبتی وجود دارد یا خیر؟ اگر دارد که قطعا چنین است، آیا این در جهت تقویت عفت و حیاست یا تضعیف آن؟ اگر در جهت تضعیف است که هست، آیا می توان با کارهایی واقعا مبارک و ارزشمند مانند ، جلوی تاثیر شانزده هزار ساعت محتوای آموزشی را گرفت؟ چقدر عجیب بود که در همان ده جلد کتاب برتر حجاب، حتی یک سرفصل ندیدم که به بررسی نسبت میان و عفت و حیا پرداخته باشد، یا نسبت میان نوع و تاثیرش در عفت، غیرت و حیا. همین طور بررسی دیگر شاخصه ها و تربیت انسان. در همین راستا از سه هفته پیش، مباحثه و همخوانی کتاب « نظام سازی برای عفاف و حجاب» را آغاز کرده ایم. کتابی که علاوه بر ارج نهادن به تاثیر فعالیتهای بیانی و لسانی، به بررسی زیرساخت های موثر در هم پرداخته. مهمتر اینکه از شرح و توصیف مشکل فراتر رفته و هایی مشخص برای مدیریت این موضوع بنیادین و حیاتی ارائه داده. https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
. 🖍 کاری که «نوشتن» با ما می‌کند👆👆 ✍️ مدادالفضلاء در ویراستی https://virasty.com/HOWZAVIAN 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔻مدرسه اندیشه ورز رحا برگزار می‌کند؛ ✍️رواق اهل قلم(۶)✍️ 💢مهارت‌های یادداشت‌نویسی ✔️بررسی کارگاهی چند یادداشت‌ مطبوعاتی 👤 با حضور استاد تقی دژاکام 📅 زمان: شنبه ۱۰ شهریورماه ⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲ در بستر اسکای روم به نشانی👇👇 https://www.skyroom.online/ch/bineshno/revayat ✔️ نام نویسی: @Jahaderevayat 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💢 امیرکبیر زمانه ما ▫️ رهبری در دیدار اعضای هیئت دولت چهاردهم: در همین مدت هم می‌توان کارهای بزرگی کرد. همچنانکه امیرکبیر در مدت ۳ سال کارهای بزرگی انجام داد و رئیسی عزیز هم در حدود ۳ سال خدمت، برخی پایه‌گذاری‌های خوبی انجام داد که ان‌شاءالله ثمره آن به کشور خواهد رسید. ✍️ پی‌نوشت: مگر می‌شود کاری صورت نگرفته باشد و این مقایسه انجام شده باشد. صد حیف که رسانه‌ای وجود نداشت که این خدمات و پایه‌گذاری‌ها را به تصویر بکشد و به مردم نشان دهد! 🔹 یادمان نمیرد که آن آقايان رسانه‌‌دار زمان حضور شهید پشتش را خالی کردند. شاید این را نشنیده باشید ولی رئیسی خیلی‌ها را دعوت کرد و گفت کار رسانه‌ای کنید، اکثر آن‌ها گفتند نمی‌توانیم! شاید هم به آن‌ها گفته بودند که با رئیسی کار نکنید! حالا خجالت بکشید... رهبری خوب خود برایش رسانه شده است.... 💢 امیرکبیر زمانه ما ▫️ رهبری در دیدار اعضای هیئت دولت چهاردهم: در همین مدت هم می‌توان کارهای بزرگی کرد. همچنانکه امیرکبیر در مدت ۳ سال کارهای بزرگی انجام داد و رئیسی عزیز هم در حدود ۳ سال خدمت، برخی پایه‌گذاری‌های خوبی انجام داد که ان‌شاءالله ثمره آن به کشور خواهد رسید. ✍️ پی‌نوشت: مگر می‌شود کاری صورت نگرفته باشد و این مقایسه انجام شده باشد. صد حیف که رسانه‌ای وجود نداشت که این خدمات و پایه‌گذاری‌ها را به تصویر بکشد و به مردم نشان دهد! 🔹 یادمان نمیرد که آن آقايان رسانه‌‌دار زمان حضور شهید پشتش را خالی کردند. شاید این را نشنیده باشید ولی رئیسی خیلی‌ها را دعوت کرد و گفت کار رسانه‌ای کنید، اکثر آن‌ها گفتند نمی‌توانیم! شاید هم به آن‌ها گفته بودند که با رئیسی کار نکنید! حالا خجالت بکشید... رهبری خوب خود برایش رسانه شده است.... ✍️ یوسف زارع‌پور
♦️چالش دانشجوی بد بابک شکورزاده 🔹آقای پزشکیان در جریان معارفه و تودیع وزیر علوم گفت که دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد! امیدواریم که این کلام سهو لسان باشد، در غیر اینصورت ایشان کلام نسنجیده و کاملا اشتباهی را بیان کرده که نمونه‌های نقض فروانی داشته و دارد. 🔹مگر دانشجو کیست؟! ملک مقرب است یا نبی مرسل که الزاما خوب باشد؟! 🔹دانشجو هم یک انسان عادی مثل سایر انسان‌هاست که فقط در مسیر علم اندوزی قرار دارد. همین! 🔹دانشجو هم ممکن است خوب باشد و هم بد. چون اسمش دانشجو شده دلیل نمی‌شود که حتما آدم خوبی باشد. 🔹اگر فقط همین چند دهه اخیر را ملاحظه کنیم در می‌یابیم که عمده جنایت‌ها و ظلم‌هایی که بر بشریت تحمیل شده ریشه در همین دانشگاهی‌ها داشته است. مثلا کسانی که انواع و اقسام انحرافات را در علوم انسانی ترویج کرده‌اند آیا بی‌سواد و اهل حجری بوده‌اند؟! قریب به اتفاق آن‌ها اهل علم و دانشگاه بوده و هستند. یا مثلا آیا کسانی که تجهیزات نظامی و هسته‌ای تولید کرده‌اند و مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشانند اهل دانشگاه نبوده‌اند؟! 🔹علمی که با تقوا و اخلاق‌مداری همراه نباشد پشیزی ارزش ندارد و عالم و دانشجویی که به دور از این فضایل باشد به مراتب از انسان‌های دیگر خطرناک‌تر است. پس دانشجو هم متأسفانه می‌تواند بد باشد! @howzavian_tehra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سخن حکیم عصرمان را آویزه گوش کنیم: «هدف زندگی بندگی است » ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌ 🆔 @howzavian_isfahan