eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
482 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
دیروز همراه دوستان به یک برنامه تحلیل سینمای شناختی در اینجا دعوت بودیم من و استاد حسن‌زاده که همیشه دوربین‌های فعالی داریم تا صحنه رو دیدیم، قبل از شروع برنامه دست به کار شدیم و تعدادی عکس گرفتیم که این دوتا حاصل اون عکاسیه نکته‌‌ای رو که می‌خوام بگم اینه که، همونطور که می‌دونید چند چیز در عکاسی خیلی مهمه سوژه نورپردازی چیدمان یا ترکیب بندی زاویه دوربین و ... اما شاید مهمتر از همه خود عکاس و نوع نگاه عکاس به صحنه، سوژه و تصویر هست. این یک مهارته که بخشیش ذاتی و بخشیش اکتسابیه مهارت تصویربرداری یک نوع حالت ذهنی که انگار برای عکاس ملکه میشه؛ البته نه عکاس بلکه هر هنرمندی هنرش ملکه ذهنی اونه بخاطر همین اکثر اوقات هنرمند کاری که انجام می‌ده و اثری که خلق می‌کنه در چارچوب اصول اون هنر قرار داره و ساختارهارو ناخوداگاه رعایت کرده از طرفی بهترین نوع تولید اثر رو در حد توان خودش خلق کرده و شاید این هم از اون بعد کمال طلبیه انسانه که سعی داره تمام آنچه داره رو برای خلق یک اثر هنری به کار بگیره به نظر هنر فطرتا به دنبال بیان زیبایی‌های درونی هنرمنده و هر زمان هنر یک هنرمند رو ببینیم انگار درون اون هنرمند برامون برملا می‌شه و اینه که هنرمندان درونی لطیف، زیبا و پر از احساس دارن چون زیبایی‌های هر سوژه رو با جان و دل ادراک می‌کنند و بعد از یکی شدن با اون زیبایی به وجد میان و تراوشات این سیر در عالم درون میشه اون اثر که آینه وجود هنرمنده ✍️مصطفی گودرزی @howzavian_hamedan
✍️ نخستین کارگاه روایت رحا نخستین کارگاه روایت‌نویسی طلاب با موضوع بررسی روایت‌های اربعینی و با حضور سعید احمدی، مدرس نویسندگی و یادداشت‌نویس حوزوی برگزار می‌شود. هادی حمیدی، کنشگر رسانه‌ای و فعال فرهنگی، میزبانی این جلسه گفت‌وگو محور را بر عهده دارد. مدرسه اندیشه‌ورز رحا این کارگاه را در ادامه سلسله برنامه‌های رواق اهل قلم با حضور طلاب و فضلای علاقه‌مند به نویسندگی برگزار می‌کند. کارگاه «بررسی روایت‌های اربعین» ساعت 21 دوشنبه 19 شهریورماه در بستر اسکای روم به این نشانی برگزار می‌شود. حضور در این کارگاه برای همه آزاد و رایگان است. روایت چیست؟ روایت نویسی ژانری از نوشتار است که بر روایت داستان تمرکز دارد. این می‌تواند در قالب یک رمان، داستان‌کوتاه، نمایشنامه یا حتی یک مقاله شخصی باشد. عناصر کلیدی داستان‌نویسی شامل شخصیت‌ها، صحنه، طرح، تضاد و حل است. هدف داستان‌نویسی جذب خواننده و ایجاد ارتباط عاطفی از طریق فرآیند داستان‌نویسی است. نوشتن روایی اغلب شامل زبان توصیفی و تصاویر واضح است تا تصویری واضح از داستانی که گفته‌می‌شود ارائه کند. می‌تواند داستانی یا غیرداستانی باشد و ممکن است از ساختار خطی یا غیرخطی پیروی کند. روایی نویسی به نویسنده این امکان را می‌دهد که مضامین، ایده‌ها و احساسات را از طریق دریچه شخصیت‌ها و تجربیات آنها کشف کند. نمونه‌های رایج داستان‌نویسی عبارتند از رمان‌های کلاسیک مانند «غرور و تعصب» نوشته جین آستن، داستان‌های کوتاه مانند «لاتاری» نوشته شرلی جکسون، و مقالات شخصی مانند «سال تفکر جادویی» اثر جوان دیدیون[Joan Didion]. خواه داستانی از ماجراجویی، عشق، از دست دادن یا پیروزی باشد، روایت داستان جوهر تجربه انسانی را به تصویر می‌کشد و خوانندگان را به غوطه‌ور شدن در دنیای داستان دعوت می‌کند. روایت نویسی شکل قدرتمندی از بیان است که به نویسندگان اجازه می‌دهد داستان بگویند و با خوانندگان در سطح احساسی ارتباط برقرار کنند. با درک تعریف داستان‌نویسی، استفاده از روش‌های مؤثر برای خلق روایت‌های جذاب و رعایت نکاتی برای ارتقای مهارت‌های خود، می‌توانید به یک داستان نویس موفق تبدیل شوید. بنابراین شروع به نوشتن کنید و اجازه دهید تخیل شما را به سفر داستان سرایی هدایت کند. 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
✔️آشنایی با متن مهمان برنامه کارگاه روایت روایت‌های اربعینی سعید احمدی را در قلمدار بخوانید👇 https://eitaa.com/ghalamdar امشب ساعت ۲۱ اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/bineshno/revayat @qhadeh
بررسی روایت اربعینی سعید احمدی به همت مدرسه اندیشه ورز رحا اکنون در اسکای روم👇👇 https://www.skyroom.online/ch/bineshno/revayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابعاد الگویی حضرت سکینه خاتون (س) در زمینه عفاف و حجابمحمدباقر مشکاتی نوشت: حضرت سکینه (س)، دختر امام حسین (ع)، یکی از برجسته‌ترین زنان تاریخ اسلام است که در زمینه عفاف و حجاب الگویی بی‌بدیل برای همه مسلمانان، به ویژه زنان، محسوب می‌شود. ایشان در شرایط بسیار سخت و پس از واقعه کربلا، با حفظ حجاب و عفاف خود، نه تنها به دین و شریعت اسلام پایبند ماندند، بلکه به عنوان نمادی از مقاومت و پایداری در برابر ظلم و ستم نیز شناخته شدند. ابعاد الگویی حضرت سکینه (س) در زمینه عفاف و حجاب را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد: ▪️۱. حفظ حجاب در سخت‌ترین شرایط: حضرت سکینه (س) حتی در اسارت و پس از شهادت پدر و برادران خود، به حجاب و عفاف خود اهمیت دادند و از آن محافظت کردند. این امر نشان می‌دهد که حجاب برای ایشان تنها یک پوشش ظاهری نبود، بلکه نمادی از ایمان، تقوا و ارزش‌های انسانی بود. ▪️۲. پایداری در برابر فشارهای اجتماعی: در آن زمان، زنان اسیر مورد تحقیر و آزار و اذیت قرار می‌گرفتند. با این حال، حضرت سکینه (س) با حفظ وقار و متانت خود، به این فشارها تن ندادند و به ارزش‌های خود پایبند ماندند. ▪️۳. ترویج فرهنگ عفاف و حجاب: حضرت سکینه (س) با رفتار و گفتار خود، به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه پرداختند. ایشان به عنوان یک الگو، به زنان دیگر نشان دادند که حجاب نه تنها محدودیتی برای زنان نیست، بلکه باعث تقویت شخصیت و افزایش عزت نفس آنان می‌شود. ▪️۴. ارتباط عفاف و حجاب با ایمان و تقوا: حضرت سکینه (س) به عنوان یک مؤمنه واقعی، عفاف و حجاب را با ایمان و تقوای خود مرتبط می‌دانستند. ایشان معتقد بودند که حجاب، پرده عصمت و پاکدامنی است و با تقویت ایمان، انسان را به سوی کمال و سعادت هدایت می‌کند. ▪️۵. عفاف و حجاب به عنوان نماد مقاومت: حضرت سکینه (س) با حفظ حجاب خود در شرایط سخت، نشان دادند که عفاف و حجاب می‌تواند به عنوان نمادی از مقاومت در برابر ظلم و ستم مورد استفاده قرار گیرد. ایشان با این عمل، به زنان مسلمان آموختند که با حفظ ارزش‌های خود، می‌توانند در برابر هرگونه تهاجم فرهنگی ایستادگی کنند. 🏷 اهمیت الگوبرداری از حضرت سکینه (س) در عصر حاضر در عصر حاضر که فرهنگ مصرف‌گرایی و بی‌حجابی به شدت تبلیغ می‌شود، الگوبرداری از حضرت سکینه (س) برای زنان مسلمان بسیار ضروری است. ایشان به ما می‌آموزند که حجاب تنها یک پوشش ظاهری نیست، بلکه یک سبک زندگی است که بر اساس ارزش‌های اسلامی بنا شده است. با الگو قرار دادن حضرت سکینه (س)، می‌توانیم به عنوان زنان مسلمان، هویت خود را حفظ کرده و در برابر هجمه‌های فرهنگی مقاومت کنیم. در پایان، می‌توان گفت که حضرت سکینه (س) با زندگی پر برکت و پرافتخار خود، الگویی بی‌بدیل برای همه مسلمانان، به ویژه زنان، در زمینه عفاف و حجاب بوده و خواهد بود. @howzavian_westazarbaijan
. «قهرمانی به سبک دهه هشتادی‌ها» ✍🏻سیده ناهید موسوی از زیبایی‌های دنیا این است که دهه هشتادی‌ها خود را اینگونه ثابت می‌کنند که نسلی متمایز و ویژگی‌هایی منحصربه فرد دارند. اصلا باید قبول کنیم که دهه هشتادی‌ها از خوبی های عالم بهترین ها را گلچین می‌کنند. مثلا ارادت قوی به شهدا داشته باشید و خط مشی آنها را الگو قرار بدهید آنها را واسطه می‌گذارید تا برایتان پادرمیانی کنند به حضرت زهرا (س) قسم‌شان بدهید و بعد دعایتان می‌گیرد و می‌شوید؛ «شهیده فائزه رحیمی» دانشجوی معلم، ورودی 1400 در دانشگاه فرهنگیان این‌گونه به آرزویش می‌رسد. چه کسی می‌تواند این گونه با خدا معامله کند حتما گوشت و خونش با عطر و بوی شهدا اهل بیت(ع) و عشق به شهادت عجین شده بود، که در روز ولادت زهرای مرضیه (س) به آسمان پَر کشید. شهیده فائزه رحیمی فارغ التحصیل دانشگاه شهادت در شهر کرمان شد و معلمی نمونه و اسمی ماندگار از اولین دانشجوی معلم. قهرمانی‌های دختران دهه هشتادی ادامه دار است ... فرصت برای درخشیدن درهر زمینه و حرفه وجود دارد. رتبه های نخست را دِرو می‌کنند در کنکور یکی مثل «صبا معصوم نیا» رتبه نخست کنکور تجربی سال 1403 را از آن خود میکند و این پاداشِ تلاش او می‌شود. دیگری راز موفقیتش به آسمان و برق ستارگان گره می‌خورد و جزو پنج ایرانی می‌شود که با کسب پنج نشان طلا مقام نخست هفدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را به دست می اورد دختر ایرانی دیگری یعنی «حنانه خرم دشتی» هفده ساله که هم‌چون ستاره‌ای درخشان درقلب برزیل مدال طلا را برگردن می آویزد، شاید زیباترین حس قهرمانی این باشد که حنانه خرم دشتی می‌گوید نجوم من را با خدا پیوند داد و با افتخار می‌گوید مادرم قهرمان من است. افتخار آفرینی و مدل آوری که در این روزها بازارش داغ است. آسان بدست نیامده است و کلی اراده، پشتکار، توسل و توکلی راسخ لازم است تا به موفقیت رسید و غرور آفرید. این نخبگان امید و انرژی آفریدند و «من می‌توانمِ» با دُز بالایی در نوجوانان و جوانان جامعه تزریق کردند. ای کاش کاری کنیم که نام‌شان بیشتر و بیشتر بدرخشد و الگویی شوند تا نه تنها امثال دهه هشتادی‌ها بلکه همگی از آنها درس بیاموزیم. المپیک و پاراالمپیک پاریس میدانی شد، برای ثابت کردن خود برای خود و برای میهن عزیزتر از جان آدمی. بگذار از «ساره جوانمردی» بگویم از بانوی قهرمان و مادری که رهبری ایشان را تمجید و تقدیر کردند. بانویی که در رشته تیراندازی با کسب پنج نشان طلا لقب ملکه تپانچه برازنده او شد. و بازهم دهه هشتادی مانند مبینا نعمت زاده تکواندو کاری که تمام قدرت خود را در پاهایش جمع کرد تا هم‌چون قهرمانان دیگر هم سال خود در نوزده سالگی با کسب مدال برنز دومین مدال آور زن ایران در تاریخ المپیک با کسب نشان برنز باشد. مدال‌ها فراوان بود و رنگارنگ اما به دهه هشتادی‌هایی که از هرسوی این کشور درخشیدند باید افتخار کرد و در آخر مرام وزنه برداری که در پاریس با یک زن مصافحه نکرد و توسل «بیت سیاح» و مدال زرین مزین به نام ام البنین (س)، همان‌که دنیا و آخرتش را با آن تضمین کرد فراموش نخواهیم کرد. درخشیدن در دنیا زیباست و زیباتر زمانیکه مقدمه درخشیدن در آخرت شود. نصرٌ من الله و فتحٌ قریب @howzavian_khuzestan
🔘شهادت، آرمان و کمال انسان است؟ ✍🏻معصومه پازکی 🔴مصطفی ملکیان متفکر اصلاح طلب در برنامه ای با عنوان "مستند معنا" به موضوع شهادت می پردازد و در تلاش است تا با جداانگاری عقلانیت و اخلاق با دین و مذهب شهادت بر محور عقلانیت و اخلاق را ستایش و متعلق به ملت و شهادت در راه دین و مذهب را ذم و بهانه ای برای حفظ قدرت و سرمایه حکومت بر شمارد. او برای رفع توهم متدینین ادامه می دهد شهادت آرمان نیست بلکه وسیله ای است تضمین شده برای رسیدن به رضای الهی، مقام قرب یا به ورود به بهشت. او آرمان را مطلوب بالذات و فی نفسه می داند که انسان به خاطر آن زندگی می کند و شهادت را مطلوب بالذات نمی داند زیرا از انظر ایشان انسان زندگی نمی کند برای کشته شدن بلکه وسیله ای تضمین شده است برای اینکه متدین را به مقام رضا و تقرب و ورود به بهشت برساند. 🔴جناب ملکیان چنان عقلانیت را در مقابل دین و مذهب قرار داده که گویا هیچ ربطی به هم ندارند و از همان ابتدا مغایر یکدیگر بوده اند در حالی که اثبات آموزه های دینی با عقلانیت است. در فرهنگ دینی شهادت آرمان فرد متدین است چرا که او زندگی نمی کند برای کشته شدن بلکه زندگی می کند برای تکامل و رسيدن به مقام قرب الهی كه اوج آن به شكل شهادت در راه خدا تجلّى مى‌‌كند. شهادت کمال انسان متدین است که در سایه اعتقادات برحق دینی و عبادت و بندگی به آن نائل می شود. @HamQalam @HOWZAVIAN_kerman
. تبلیغ و تحقیق ✍معصومه ایرانمنش تجربیات از خاطراتی است که برای انسان در حیطه زندگی و کاری اتفاق میفتد، بدست می‌آیند، پس بهتر است خاطرات تبلیغی خود را با نوشتن، ثبت وضبط کرد؛ تا بتوان به موقع از آن‌ها استفاده کرد و هر بار با مرور خاطرات که حالا تبدیل به تجربه شده‌اند، دقت لازم را بعمل آورد تا بتوان سطح علمی و عملی خود را ارتقاء بخشید، نقدپذیربودن من جمله از موفقیت‌ها درامرتبلیغ است نه تنها از نقد و انتقاد هرگز هراسی به دل راه نداد بلکه از آن‌ها استقبال کرد مخصوصا انتقادهای سازنده و بالنده،خودشناسی در مسئله تبلیغ حرف اول را می‌زند. هرکس در این امر بایدخود را بشناسد که چه‌کاری را می‌تواند یا توانایی انجام آن را دارد. کلاسداری، سخنرانی و...درضمن طلبه باعمل کردن به وظائف خود می‌توان بهترین مبلغ باشد بدون گفتن و سخنرانی . ومه‌مترو بالاتر از همه این مسایل بالابردن سطح علمی و عملی خود است، که با این دوبال انسان می‌تواند در این مسیرموفق باشد و هدفی جزء رضایت خدا و تبلغ دین خدا نداشته باشد، اگرمسئله و یاموضوعی رانمی‌داند از گفتن نمی‌دانم واهمه نداشته باشدصراحتآ بگوید نمی‌دانم، خود را بیشترمتمرکزکند روی یک موضوع و درآن زمینه کار و تحقیق لازم را انجام دهد، مثل مسائل خانواده، یا اخلاقی و تربیتی و یا زنان، تابتوان به موفقیت‌های بیشتری دست یافت. فیش برداری و تحقیق را انجام دهدچون بخشی ازموفقیت درزمینه تبلیغ، تحقیق لازم و استفاده از منابع موثق است. @AFKAREHOWZAVI
❤️ غزل جدیدی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(دام ظله العالی) با عنوان «شرح حال» منتشر شد:  📝 «شرح حال» گامی به راه و گامی در انتظار دارم سرگشته روزگاری پَرگاروار دارم دلبسته‌ی امیدی در سنگلاخ گیتی رَه بی‌شکیب پویم، دل بی‌قرار دارم یک عمر می‌زدم لاف از اختیار و اینک چون شمع، اشک و آهی بی‌اختیار دارم گو ابرِ غم ببارد تا همنشین عشقم از غم چه باک دارم کاین غمگسار دارم نبود روا که گیرم جا در حضیض پَستی سیلم که هستی خود از کوهسار دارم سرشارم از جوانی، هر چند پیر دهرم چون سرو در خزان نیز رنگ بهار دارم از خاک پاک مشهد نقشی است بر جبینم شادم «امین» که از دوست، این یادگار دارم. @shaeranehowzavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فراز جاودانه و مشهور استاد مرحوم عبدالباسط از سوره مریم که هرچقدر گوش کنید بیشتر تشنه‌ی شنیدن دوباره اون می‌شید 😍👌 ✅ تلاوت در مقام حجاز ✔️بهترین تلاوت👇 https://eitaa.com/beh_tl
. جایی درست مثل ایران ✍️فاطمه میری‌طایفه‌فرد به مناسبت فوت جلال، یاد یادداشتی افتادم که قرار بود بنویسم و مثل یادداشت‌هایی که طبق عادت به دلیل کمال‌گرایی همیشه به تاخیر می‌افتد، ننوشتم تا به امروز. ▫️▫️▫️▫️▫️ در حال خواندن کتاب غربزدگی با اصطلاحی از آل احمد مواجه شدم که انگار حرفی بود می‌خواستم بزنم ولی بلد نبودم و شگفتی جلال است که کلمات را به تسخیر مفهوم مورد اراده خویش می‌چیند و به کمال می‌رساند. لفظ ام‌القری واژه‌ای‌است که جلال به کمال توضیح می‌دهد: "مکه ام‌القری بود، اما این آغوش گرم مادرانه گرچه پناه‌گاهی بود برای ما کودکان، اما هیچ کودکی در نازپروردگی آغوش مادر به جایی نرسیده‌است." جلال، هجرت به سوی مدینه را برای کودک نو پای دین مسیری از کمال می‌یابد که باید از آغوش مادر کنده شود تا به رشد برسد. این هجرت هنوز نیز ادامه دارد و جدا شدن و فاصله گرفتن اسلام راستین و حقیقی از مبدا جغرافیایی خود به نوعی مصداق همین مثال جلال است. حالا این جدا شده از مادر در سرزمین‌های دیگر، عراق، مصر، شام، روم و در نهایت ایران به بلوغ و بالندگی خود نزدیک می‌شده‌است. هرچند که اسلام در موطن خود به کمال نرسید و ابتلائات آخرالزمانی دچار شد، مثل آزاد شدن مشروبات الکی و هجمه به بسیاری از مضامین دینی که با سلیقه آل سعود خوش نیامده؛ اما اسلام راستین برپایه پیامبری و ولایت در جایی دورتر از آغوش مادر به رشد رسیده و امروز جدی‌ترین ادبیات گفتمانی اسلام همین ادبیات تشیع است. ادبیاتی که عزت همراه با شعور دینی را به نمایش می‌گذارد. الان این ادبیات عزت‌مند مکانی دورتر از آغوش مادر است جایی درست مثل ایران. @AFKAREHOWZAVI
🖊 شاگرد امام آیت الله محفوظی از فضلای درس امام خمینی بود که در دوران پرحادثه مبارزات اسلامی مردم ایران به نهضت امام وفادار بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در برهه‌های مختلف خدمات فراوانی به نظام اسلامی کرد که از آن جمله حضور مؤثر و اقدامات تأسیسی در عرصه دانشگاه‌ بود. این عالم خدوم و متخلق همچنین از اصحاب استفتائات مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت بود و در اداره بیت آن مرجع فقید نقش محوری داشت. در سال‌های پس از عزل آقای منتظری برخی جریان‌های مرموز و مزور تلاش‌های زیادی به کار بستند تا زمینه فاصله گرفتن یا حتی تقابل ایشان با نظام را فراهم سازند اما هرچه بیشتر تلاش کردند، کمتر نتیجه گرفتند. این تلاش‌های مذبوحانه بعدا توسط یک حلقه رسانه‌ای قم‌نشین وابسته به یک حلقه سیاسی-اقتصادی رادیکال تهران‌نشین با صورتی جدید و پیچیده ادامه یافت اما بازهم ره به جایی نبرد! دو عامل در عدم توفیق خناس‌ها در سوءاستفاده از شخصیت و جایگاه آیت‌الله محفوظی نقش اساسی داشت؛ یکی مهذب بودن و دنیاپرهیزی خود ایشان بود و دیگری حضور برخی عناصر مؤمن و عاقل و انقلابی در حلقه اطرافیان ایشان که در صیانت از ایشان مؤثر بود و انشاءالله خداوند برای آن عزیزان به نحو احسن جبران فرماید. صدالبته نقدهای ناصحانه ایشان نسبت به برخی کاستی‌ها در عرصه حکمرانی را نیز باید در چارچوب نصح و تکلیف شرعی و زی عالمانه تحلیل کرد. خداوند روح این عالم را قرین رحمت فرماید. صلوات و حمدی به ایشان هدیه کنیم @howzavian_alborz
🎁 دوره آموزش طنزنویسی مدرس: محمدرضا آتشین صدف 📚 رزومه 1. طنزنویس اولوالعزم (صاحب کتاب به شرط چاقو، نشر معارف) 2. دارنده‌ی کمربند مشکی طنزنویسی در سبک جیت‌کان‌دو! 3. دارنده‌ی یادداشت‌های طنز و جدی متعدد منتشرشده در خبرگزاری‌های معتبر از جمله کیهان، رسا، قدس آنلاین و غیره و نشریات معتبری از جمله داستان همشهری، پرسمان و... (فکر کنم این مقدار کافی باشه) 💡اطلاعات دوره 10 فایل 30 دقیقه‌ای آفلاین با تمرین و رفع اشکال جلسه اول رایگان 🧰 شرایط شرکت‌کنندگان: برادران و خواهران شرط سنی: 18 تا 98 سال لینک گروه ثبت نام در روبیکا: https://rubika.ir/joing/HAGBIDHC0KTQZBZIWRYYJQIKYEXMWAGD 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️ به مناسب شهادت علیه السلام بسته شنیداری زیر تقدیم می‌شود: 1️⃣ سازمان وکلا در عصر امام عسکری علیه السلام آیت الله احدی https://eitaa.com/ahadi_ir/3188 2️⃣ شیعه به امام خردسال امتحان شد. آیت الله میرباقری https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/5782 3️⃣ امام حسن عسکری علیه السلام ، استراتژیست بزرگ حجت الاسلام مهدوی ارفع https://eitaa.com/mahdavi_arfae/16378 4️⃣ اقدامات امام حسن عسکری علیه السلام حجت الاسلام ناصر رفیعی https://eitaa.com/Drrafiei_ir/5037 5️⃣ سه شاخصه انسان تراز در سیره امام عسکری علیه السلام حجت الاسلام تراشیون https://eitaa.com/tarashiun_ir/5115 6️⃣ شرح حدیث دو خصلت برتر از امام عسکری علیه السلام حجت الاسلام سلمان رئوفی https://eitaa.com/salmanraoufi/8977 7️⃣ قدرتی فراتر از ابر قدرت جهان استاد حسن رحیم‌پور https://eitaa.com/rahimpoor_azghadi/1995 8️⃣ غیبت، پایان نهضت یا قعود؟ حجت الاسلام محسن قنبریان https://eitaa.com/m_ghanbarian/4417 9️⃣ مروری بر جایگاه تاریخی امام حسن عسکری علیه السلام حجت الاسلام دکتر خسرو پناه https://eitaa.com/khosropanah_ir/2079 🔟 درنگی بر حیات امام عسکری علیه السلام حجت الاسلام حامد کاشانی https://eitaa.com/kashani1395/5369 1️⃣1️⃣ سیره امام یازدهم(ع) و عملکرد ایشان در حفظ سازمان شیعه و برخورد با دشمنان حجت الاسلام مهدی طائب https://B2n.ir/q07053 2️⃣1️⃣ دشواری های عصر امام حسن عسکری علیه السلام حجت الاسلام علیرضا پناهیان http://Panahian.ir/post/6545 ➖➖➖➖➖ eitaa.com/TahavolPishraft @howzavian_hamedan
💠 ✨به اطلاع طلاب محترم می رساند إن شاءالله از یکشنبه 25 شهریور ماه 1403 دروس خارج آیت الله اراکی طبق روال گذشته برگزار می گردد. 🔹پخش مجازی دروس نیز از بستر ایتا. کانال دروس خارج آیت الله اراکی بصورت برخط فراهم می باشد. 💠کانال دروس خارج آیت الله اراکی 🆔 @doros_araki 📚 اصول فقه 🔻اصول حجیـّت خبرواحد 🗓زمان : شنبه الی چهارشنبه ۱۰ - ۹:۱۵ 🕌مکان: فیضیه مدرس امام خمینی(ره) 📚 فقه الزکاه 🔻ادامه شروط وجوب 🗓زمان : شنبه الی دوشنبه ۱۱ - ۱۰:۱۵ 🕌 مکان:دفتر آیت الله اراکی/ مسجد امام حسین (علیه السلام) 📚 فقه الصلاة 🔻نوافل و مواقیت 🗓زمان : سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۱ - ۱۰:۱۵ 🕌 مکان : دفتر آیت الله اراکی/ مسجد امام حسین (علیه السلام) 📚 فقه فرهنگ 🔻فرهنگ کلان گفتارها نهاد های گفتار جمعی ساز 🗓 زمان : پنج شنبه ها ۱۰:۳۰ 🕌 مکان : دفتر آیت الله اراکی/ مسجد امام حسین (علیه السلام) 📚 فقه نظام خانواده 🔻بررسی روایات تغییر جنسیت 🗓 زمان : پنج شنبه ها ۱۱:۱۵ 🕌مکان : دفتر آیت الله اراکی/ مسجد امام حسین(علیه السلام) 📚 درس اخلاق 🗓 زمان : یکشنبه ها یک ساعت قبل از نماز ظهر 🕌 مکان : بلوار سمیه جنب مسجدجامع الکلمة مدرسه عالی امیرالمومنین (علیه السلام) 📚تفسیر ترتیبی قران کریم 🗓زمان : شنبه الی سه شنبه / نیم ساعت به غروب آفتاب 🕌 مکان : دفتر آیت الله اراکی/ مسجد امام حسین(علیه السلام) 📚 شرح دعای کمیل 🗓زمان : شب های جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء 🕌مکان : دفتر آیت الله اراکی/ مسجد امام حسین(علیه السلام) ┅┅┅┅═✧❁••💠••❁✧═┅┅┅┅ 🔻کانال های رسمی آیت الله اراکی سایت | آپارات | ایتا | سروش | روبیکا
. بررسی «عمرکشون!» هم‌اکنون ➕در ویرآوای ویراستی https://virasty.com/a_anjom/1726139667128374623 @howzavian | نویسندگان حوزوی
برای جریان‌شدن 📌 تبلیغ_مکتوب @howzavian | نویسندگان حوزوی
آیا مرگ، رهایی از رنج است؟ 🖋 «ایوان ایلیچ» در لحظات پایانی عمرش با خود گفت، ای کاش زودتر تمام شود، ای کاش از این رنج خلاص شوم. او یک لحظه به گذشتهٔ خود فکر کرد، روزها و شب‌های زندگی‌اش را به یاد آورد، او که همه چیز داشت، ثروت، زندگی خوب، کار مناسب، شأن اجتماعی و... او اصلا در یک حالت بی‌خیالی دائمی به سر می‌برد که باعث می‌شد از زندگی‌اش راضی باشد و لذت ببرد. پس الان چه اتفاقی افتاده است؟ چرا می‌خواهد از این زندگی رهایی یابد؟ مرگ را چگونه می‌بیند؟ رهایی از رنج؟ یا رنج و عذابی دیگر؟ اصلا «رنج» او چیست؟🍂 📚 قسمتی از : و ناگهان بر او معلوم شد آنچه مایهٔ عذابش بود و رهایش نمی‌کرد، یک جا دارد از همه طرف فرو می‌ریزد. به دل گفت «چقدر خوب و ساده». «مرگ... کجاست؟ کدام مرگ؟» دیگر ترسی نبود، چون مرگی در کار نبود. به جای مرگ، روشنایی بود. به صدای بلند درآمد که «پس این است! چه لذتی!» به خودش گفت: «مرگ تمام شد، دیگر خبری از او نیست!»🌱 ✍ محمد مهدی الوندی @howzavian_hamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اُف به شرف نداشته مسئولین بی کفایت و خائن مملکتمون لطفا این ویدئو را آنقدر دست به دست بچرخونید تا به دست مسئولین بی کفایتی برسد که با بی درایتی و تصمیمات از من درآوردی، باعث نابودی تولید می شوند. 🦋 @pooyagraph || پویاگراف 🦋
. اگر یک روحانی در شبکه قرآن، یک کلمه را به سهو غلط بیان کند، منتقدان رسانه ملی هزار تولید رسانه‌ای از آن کلمه غلط و هزار توهین به رسانه ملی می‌کنند. اما به مطالبه گری صدا و سیما، به محتوایی که علیه رانت خوارها و سرمایه‌سوزان است، واکنشی نشان نمی دهند، خفه می شوند و برای مردم دست به قلم و بازنشر نمی شوند. آیا ارتباطی بین هوچی‌گرها و رانت خوارها وجود دارد. 🦋 @pooyagraph || پویاگراف 🦋