📌 چقدر شبیه وطن شدهای
✍️ مهتا صانعی، نویسنده حوزوی
فکر میکنم، آن هم بیش از اندازه، به جدال بین خودم و خودت. به اینکه من، بیشتر ایرانم یا تو بیشتر ایرانی! به ایرانِ تو بیشتر فکر میکنم که چقدر شبیه وطن هست! رگ و ریشهاش را... که چگونه به دست فراموشیِ اذهان اجنبی سپردهای. فکر میکنم به آن زنی که داشت با خاکِ وطن، خودش را سیراب از گرسنگیِ ۹ ماه اسارت تبریز میکرد؛ اما به ستار خان گفت: خاک میخوریم، خاکِ وطن نمیدهیم.
به حشمتالاطباء میرسم، او از سران نهضت ملی جنگل بود. به لحظهای که دکتر حشمت به اماننامهی دولت مرکزی اعتماد کرد و به همراه صد و هشتاد نفر از میرزا جدا شدند. به آن لحظهی استغاثهی میرزا... آه! اینکه چیزی از این فزع، التماس، زاری دیگر در تو و ایرانِ تو باقی نمانده است. برگرد، بیا به تمنایِ بازوان خودمان ایرانمان را بسازیم. بیا خاکِ وطن بخوریم؛ اما خاکِ وطن ندهیم. بیا تاریخ را تورّق کنیم. بیا عزیزم... از این اوراقِ مکشوفه زیاد هست.
بیا دوباره ختن باش، خوشبو و معطر.
بیا پسر نوح مباش.
بیا پائیز هست، عاشقی کن عزیز، شعر باش.
بیا تا من دوباره بگویم: چقدر شبیه وطن شدهای.
#محمود_درويش
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔵 زیبایی حجاب قطری در جام جهانی
✍️ علی مهدیان، استاد حوزه و دانشگاه
🔺زمانی یکی از دوستانم میگفت من در سفرم به ترکیه، حجاب زیبای پذیرفته شده توسط بسیاری از دختران را دیدم، نمازهای جماعت منظم و فوق العاده ای را هم. این وضعیت دینی بهتری نیست تا آنچه در ایران محقق میشود؟
🔺این روزها بروزات اسلامی و دینی در قطر در حین جام جهانی مرا به یاد همان سخن دوستم انداخت. تبلیغ قرآن، تبلیغ نماز، تبلیغ حجاب، تقابل با نمادهای فرهنگی و تمدنی غرب مثل هم جنس گرایی. دیگر چه میخواهیم؟ اسلامی بهتر از این سراغ داریم؟ آنهم این میزان توسعه و رشد اقتصادی و ثروت که در این کشورها میبینیم. از این سادگی خنده ام میگیرد. چرا؟
🔺قطر، بزرگترین حامی بخش غربگرای جریان اخوان المسلمین است. جریان وسطیین یا میانه روها یا همان که در ایران به عنوان جریان اعتدال میشناسیم. شاخصه مهم آنها اولویت «مصلحت» بر «هویت» است. سبک ترکیه ای آن همین حزب عدالت و توسعه اردوغان است. مدل مصری آن نیز مرسی شکست خورده بود.
🔺قرضاوی از مهمترین رهبران فکری این جریان که برای پیشبرد اندیشه خود سبک دعوت(یعنی عقیده خالی از قدرت) را جانشین تشکیلات(یعنی قدرت ناشی از ایمان) در کار اخوان کرده بود و خود نیز از عربستان سعودی تا کشورهای غربی با همه حاضر بود همراه شود و اعتماد کند تا کار خود را پیش ببرد.
🔺تقابل این جریان با اراده غرب جدی نیست. البته هویت ایمانی و اسلامی را هم حاضر نیست کنار بگذارد یا به نحو رسمی در خدمت دشمن قرار دهد. اگر چه عملا کارش به اینجا میکشد. شکل ایرانی اش را در مرحوم هاشمی و جناب روحانی و امثالهم میتوان دید.
🔺این مدل اسلام وسطی به قول خودشان یا میانه رو، با ظواهر دینی، خلاهای ذاتی خود را میپوشانند. خلا ذاتی ناشی از زیر پا گذاشتن عزت و استقلالش به دلیل مصلحت. خلا نشتر زدن گاه و بیگاه به هویتش به پای منفعت.
🔺غرب برای عبور از اسلام گرایان هویتی و استقلال طلب، به این جریان بیشتر توجه میکند. برای به محاق بردن آن سبک از اسلام گرایی عزت محور، این مدل اسلام گرایی منفعت محور برایش ارزشمند تر است. چون به محض آنکه اراده کند میتواند سر این جریان را به زیر آب کند یا مجبورش کند به تبعیت محض. اینکه امروز بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه در قطر است و روابط جدی پشت پرده و گه گاه روی پرده حاکمان قطر با دستگاه امنیت اسراییل وجود دارد، همه نشانه است. این که برای حل اختلافات این کشور با عربستان و متحدانش، آمریکا پا در میانی میکند نیز یک نشانه دیگری است.
🔺به آن دوستم گفتم کلا بی خیال قدرت مستقل شو، با کل اسلامت کسی مشکلی ندارد. هر چقدر از این استقلال و آزادی مقابل قدرتهای دنیا کوتاه بیایی و عزت را و هویت را نفله کنی، دشمن مجال بیشتری به تو خواهد داد تا ظواهر را پیاده کنی. نفت بفروش و توسعه پیدا کن، زد و بند کن و رشد کن. اما به یک لحظه اراده غرب فروخواهی پاشید. اسلام بادکنکی و حبابی که به محض آنکه بخواهد باج ندهد و بر یکی از اصول بایستد، نفله اش میکنند.
#فوتبال
#جام_جهانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
سلام بر اساتید و اعضای کانال نویسندگان حوزوی
روز همگی به خیر و سلامت
این کتابخانه ادبی رو از دست ندید. خیلی زود ثبت نام کنید.👇
قم، خیابان شهید فاطمی (دورشهر)، انتهای کوچه ۱، کتابخانه تخصصی ادبی و هنری.
ساعات کار: صبح ۸ تا ۱۳ | عصر ۱۷ تا ۱۹:۳۰.
روزهای فرد، شیفت عصر تعطیل است.
Website: eshragh.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۶۳۴۲
ارتباط با ادمین کتابخانه:
@shabestari52
@Sbarzegar62
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
عکس تزئینی است.
#نقد_و_نظر
📝 نامه یک نویسنده حوزوی به رمان نویس مشهور
✍️سید محمدعلی علوی
جناب آقای رضا امیرخانی، نویسنده شناخته شده کشورمان، در یادداشتی بلند که در کانال تلگرامی خود منتشرکرده، به بهانه حوادث این روزهای کشور، به تحلیل برخی اتفاقات سالهای اخیر پرداخت و به جوانهای معترض توصیههایی کرده است.
درد و دلی جوابیهطور، خدمت نویسندهی محترم جناب آقای رضا امیرخانی
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای رضا امیرخانی نویسندهی محترم، سلام علیکم، شاید این یادداشت را هیچوقت نخوانید. و به احتمال زیاد، این نوشتار،برخلاف طومار شما، همان طومار سه هزار و نهصد و پنجاه و هشت کلمهای بدون بسمالله، که از نظر من حمایتی در لفافه و نسبتا مودبانه،از اعتراضات و اغتشاشات امروز است، هیچگاه مورد استقبال و انتشار رسانهای قرار نگیرد، اما این کمترین، بر حسب تکلیف و وظیفه، مینویسم و به رودخانهی تاریخ میسپارم، تا که قبول افتد و که در نظر آید.
جناب آقای رضا امیرخانی، ایکاش به جای این طومار سه هزار و نهصد و پنجاه و هشت کلمهای بدون بسمالله، که از نظر من حمایتی درلفافه و نسبتا مودبانه، از اعتراضات و اغتشاشات امروز است، یک عکس سرلخت از خودتان میگذاشتید در صفحه و کانال مجازیتان و خلاص! حالا اگر سرلخت هم نمیشود، پالخت! چه فرقی میکند، انما الأعمال بالنیات! هم خیال خودتان را راحت میکردید هم خیال ما را. دیگر این همه بالا و پایین کردن و مزاحمت برای صغری و کبری و دوخت و دوز آسمان و ریسمان لازم نبود.
🔗 متن کامل
#رضا_امیرخانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 از اظهارنظرهای کفرآمیز باید ترسید
✍️ بابک شکورزاده
یکی از نکات مهمی که حضرت زینب کبری(س) در مجلس یزید بعد از کفر گویی این ملعون مطرح کرد قرائت این آیه قرآن بود که «ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذِينَ أَساؤُا السُّواى أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ الله وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُنَ؛ سپس پایان کار آنان که بد کردند این است که آیات خدا را تکذیب کرده و آنها را مسخره میکنند.» (سوره روم، آیه ۱۰)
این نکته مهمی است که نباید از آن غافل باشیم و تلنگری جدی است که عاقبت معصیت خدا، تکذیب آیات الهی و تمسخر آن را به همراه خواهد داشت و جا دارد که انسان مؤمن از این عاقبت بترسد.
این همان چیزی است که به نوعی در این وقایع اخیر شاهد هستیم. حداقل برخی از اظهار نظرهای کفرآمیزی که بعضا از افراد چهره میبینیم، همچنین رفتار و گفتار بعضی از به اصطلاح معترضین به همین نکته بر میگردد. کسانی که عمری در معصیت خداوند غوطهور بودهاند و چه بسا اموال حرامی را بلعیدهاند، نتیجهاش همان چیزی میشود که در این چند ماه دیدهایم.
#فتنه
#مال_حرام
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💢 قطر، بین نژادپرستی غرب و کینه همسایگان!
✍️ حبیب الله بابایی، استاد حوزه و دانشگاه
1-قطر نقطه عطف مهمی را در تاریخ خود و تاریخ روابط تاریخی عرب ها و مسلمانان با ورزش، رقم زد. برای نخستین بار در تاریخ، مسابقات جام جهانی در سرزمینی عربی و اسلامی برگزار می شود. قطر توانست مهم ترین رویداد ورزشی جهان را ساماندهی و برگزار کند و مراسم افتتاحیه ای خیره کننده و در سطح عالی به نمایش بگذارد.
2-قطر در مراسم افتتاحیه تصاویری از رشد فوتبال در این کشور در دهه های گذشته را به نمایش گذاشت تا به توسعه و پیشرفت و شکوفایی امروز خود رسید و حاضران به ویژه غربی ها را شگفت زده کرد چرا که رسانه های غربی- صهیونیستی تصویری از کشورهای عربی در ذهن آنها ایجاد کرده بودند که این کشورها را سرزمین هایی بیابانی روی ذخایر نفت و مملو از جدال و کشمکش نشان می دهد که ساکنانش در چادر زندگی می کنند و شتر و الاغ پرورش می دهند. این نوعی جنگ تمدنها بود که قطر با میزبانی جام جهانی آن را خنثی کرد.
3-آنچه دل ملت های عربی و اسلامی را شاد کرد، آغاز مراسم افتتاحیه جام جهانی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم بود تا هویت اسلامی را که بخش جدایی ناپذیر قطر است، نشان دهد. قطر ثابت کرد عرب ها توانایی موفقیت و نوآوری را دارند و همین مسئله موجب حمایت همه ملت های عربی از قطر شد. همچنین قطر توانایی مدیریتی و سیاسی بالایی را در مقابله با تحریکات و حملات ایدئولوژیک بی سابقه به نمایش گذاشت و توانست موانع بزرگی را پشت سر بگذارد.
4-محاصره قطر توسط همسایگانش در منطقه خلیج فارس در سال 2017 بر شدت جنگ کثیف برای محروم کردن قطر از برگزاری جام جهانی افزود. این جنگ حتی بعد از مصالحه و توافق العلا در عربستان نیز متوقف نشد. همه گیری کرونا و حمله روسیه به اوکراین فرصتی طلایی به کشورهای همسایه قطر داد تا شایعاتی را درباره لغو جام جهانی 2022 منتشر کنند و رسانه هایشان نیز به این مسئله دامن می زدند. با نزدیک شدن زمان مسابقات نیز این رسانه ها شروع به دلسوزی برای دهها میلیارد دلاری کردند که قطر برای برگزاری جام جهانی هزینه کرده است. همچنین برخی سازمان های بین المللی تلاش کردند تفکرات و فرهنگ متفاوتی را القاء کنند مثل به رسمیت شناختن همجنس گرایان و منقوش کردن لباس بازیکنان به پرچم خاص آنان که در کشورهای اروپایی اجرا شد ولی قطر به شدت با این خواسته مخالفت کرد و از مهمانان خود خواست به سنت ها و مسائل اخلاقی در یک کشور عربی مسلمان، احترام بگذارند.
5-علت اصلی جنگ کثیف کشورهای غربی علیه قطر، سابقه این کشور در زمینه حقوق بشر و حقوق همجنس گرایان و حوق زنان یا حتی حقوق کارگران نبود بلکه این کشورها با برگزاری جام جهانی در سرزمینی عربی و اسلامی مخالف بودند و با این حملات، چهره نژادپرست و استعمارگر و خودبرتربینی و تکبر خود را به نمایش گذاشتند. ولی این تلاش ها نتوانست مانع برگزاری جام جهانی در قطر شود.
6-تداخل بین سیاست و ورزش مسئله ای است که از قدیم وجود داشته است و حملات شدید به قطر یکی از مظاهر روشن سیاسی شدن ورزش است. از این رو جام جهانی فوتبال صرفا یک رقابت ورزشی نیست بلکه میدان بزرگی است که سیاست ها و هویت ها و ایدئولوژی های مختلف در آن به رقابت و حتی کشمکش با یکدیگر می پردازند. در عین حال این رویداد ورزشی، فرصتی برای نزدیک شدن ملت ها به یکدیگر و آب شدن یخ ها در روابط بین برخی کشورها است که نمونه آن را در مصافحه روسای جمهور مصر و ترکیه بعد از ده سال قطعی روابط دوکشور و حضور ولیعهد عربستان در مراسم افتتاحیه شاهد بودیم هرچند رئیس امارات از فرصت حضور در این مراسم استفاده نکرد.
#فوتبال
#جام_جهانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
📌منشأ معرفتی در کنشگری نخبگان
✍️ محسن ابراهیمی، نویسنده حوزوی و دکتری فلسفه دانشگاه
🔸رسالت اصیل شخصیت نخبگانی فرد نخبه، در برابر علمکرد سلبریتی قرار دارد؛ سلبریتی، چهرۀ معروف و مشهوری در رسانه یا فضای مجازی است که به واسطه شهرتی که در فضای رسانه یا فضای مجازی دارد، طرفدارانی پیدا میکند و نوعی هدایت و نظارت بر افکار و اندیشۀ آنان پیدا میکند؛ اما این هدایت و نظارت بر پایه استدلال و خردورزی نیست؛ بلکه عملکرد سلبریتی در حوادث اجتماعی به معنای تحریک عموم جامعه برای واکنش احساسی و شعرآلود به حوادث و وقایع است.
🔸تحریک اجتماعی از سوی سلبریتیها میتواند مثبت یا منفی باشد؛ اما به شکل غالب، رواج فرهنگ سلبریتی در جامعه به معنای تضعیف فضای نخبگانی است که آثار منفی خودش را به دنبال دارد و از آن جمله سلبریتیزدگی فضای نخبگانی است؛ به این صورت که نخبه، رسالت خود را فراموش کند و در قالب یک فرد سلبریتی دربیاید و یا آنکه فرد سلبریتی، جای نخبه را بگیرد.
💢 مطالعه یادداشت در سایت فکرت
#نخبه_و_اعتراض
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔰 دل آرام دار و آسوده باش
✍️ مالک حسنی، نویسنده حوزوی
۲۰۰۵ توهین کاریکاتوریست دانمارکی
۲۰۰۷ جمعیت مسلمانان ۲۰٪ جمعیت ۶,۶ میلیاردی زمین بوده
۲۰۱۷ مسلمانان حدود ۲۴٪ از جمعیت ۷,۶ میلیاردی زمین را به خود اختصاص دادند
آلن کوپرمن میگوید: #اسلام دین اول جهان در سال ۲۰۷۰ خواهد شد.
این عمامه که از پیامبر خاتم(ص) آن را الگو گرفتهایم بر رویش خاکستر آتش ریختهاند چه رسد که آن را بپرانند.
گفت حاج اقا اگر پروندن چکار میکنی؟
خندیدم و آرام گفتم: خرجش کمی آب و تاید است؛ والسلام.
#اسلام
#روحانیت
#لباس_افتخار
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔆 طلبه و لیدری خیابان
✍️ علی محمدیراد
1.تجربه: صندوق ماشین را وسط خیابان بالا داده بودند و از شدت هیجان بالا و پایین میپردند. یکی دهانش را از بوق شیپور جدا نمیکرد و دونفر دیگر کتف به کتف کردی میرقصیدند. نیم ساعتی از پایان بازی ایران گذشته بود. بین سه مسیر خیابان تنها از یکی آن هم به سختی ماشین عبور میکرد وترافیک سنگین شد. فضا رو به التهاب میرفت. برای حل موضوع با رفقا شروع کردیم به صدا زدن بین جمعیت: مفید، مفید... و منظور میدان مفیدی بودکه حدود پانصد متر بالاتر همین خیابان قرار داشت. آن هایی که ماشین داشتند سوار شدند و موتوری ها گازش را گرفتند و پیاده ها شروع به دویدن کردند که خود را به مفید برسانند. در مدت کمتر از یک دقیقه تقریبا کسی در آن نقطه نبود و خیابان آزاد شد.
2.فکرش را هم نمیکردم. قبل از صدا زدن حتی دو به شک بودم که بیخیال حالا کی به دادو بیداد ما گوش میکند. اما همین که سه چهار نفری صدا زدیم جماعت هیجان زده که میتوان گفت هیچ اختیاری نسبت به خودشان نداشتند توجهشان به صدای ما جلب شد و گره خیابان باز شد. و این یعنی ما در آن لحظه لیدر خیابانی شدیم.
3.نه اینکه بتوانم و بخواهم ادعا کنم عینا همین فضا در مجازی هست. اما یک چیز را قطعا میتوانم نتیجه بگیرم و آن اینکه لیدری مجازی برای ما جماعت حزب اللهی اگر آسان تر از ضد انقلاب نباشد سخت تر نیست. فقط کافی است پیش فرض های خود را نسبت به این فضا کنار بگذاریم و وارد شویم. همین. خواهیم دید که صدای ما خیلی رساست.
4.عرصه جهاد تبیین در عین پیچیدگی خیلی ساده است. یعنی گره های به ظاهر کور آن با گردش دست هنرمندانه جماعت مومنین به سادگی باز میشود. تنها کافی است نور ایمان و فهم خود را تعمیم دهند. و همین نور ایمان مومنین، چشم اسفندیار جریان جعل و دروغ پردازی است. کما اینکه رهبری در سخنان دیروز خود فرمودند «نقطه ضعف این جماعت همین روشن بینی شماست» تنها کافی است آن را مثل یک بوی خوش به مشام اطرافیانمان برسانیم.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#با_کاربران
فدای نگاه منتظرت مادر مهربان سرزمینم! وعده ی امروز من دفاع از آرمان هایی است که تو عاشقانه هدیه اش دادی ؛ دستانت را میبوسم و برای شهیدت و تمام شهدای وطنم تا پای جان می ایستم...
🖌 زهرا یزدانی
...............................
برای دوست داشتنت دلیل نمیخواهم
همین بیدلیلی
زیباترین دلیل است
🖌فاطمه میری
...............................
مسامحه به انجا رسیده که شال را از سر راحت برمی دارند طبق فرمایش قران کریم خطوات شیطان (گام های شیطان)به برداشتن شال ختم نمی شود همان طور که از کمی مو بیرون گذاشتن شروع شد ،این دهن کجی به قانون رسمی کشور اینقدرادامه می یابد تا خدای نکرده شاهد پوشیدن لباس های زیر باشیم. عکس تمامی کسانی که داخل مترو شال را برمی دارند برداریم وحساب های بانکیشان را مسدود کنیم بگذارید بفهمند ما سکوت نخواهیم کرد در مقابل فوج فوج شهدایی که داده ایم
#پایان مسامحه فقط به خاطر شهدا
🖌بیتا سلیمیان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
شما هم در پویش نوشتن سهیم شوید و بنویسید...
365-day-365-diary (1).pdf
30.06M
#کتابخوانی
💐365 خاطره در 365 روز
🚩انتشار کتاب #۳۶۵خاطره_۳۶۵_روز، تألیف ✍️ناصر_کاوه که مجموعه خاطرات و سبک زندگی شهدا در رابطه با احترام به والدین، ازدواج آسان، همسرداری، عاشقانه شهدا، در ۸ سال دفاع مقدس می باشد، به مناسبت هفته بسیج منتشر می شود، لطفا پس از خواندن آنرا نشر بدهید...
#کتاب
#مقاومت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔴 از «افکار» تا «سرنوشت»
✍️احمدحسین شریفی، رییس دانشگاه قم، استاد حوزه و دانشگاه
«جهان کنشها» نه تنها در دل «جهان بينشها» شکل ميگيرد؛ بلکه فهم آنها نيز وابسته به فهم بينشها است. جملات حکيمانة مشهوري که ميگويد «مراقب افکارت باش که گفتارت ميشود و مراقب گفتارت باش که رفتارت ميشود و مراقب رفتارت باش که شخصيتت ميشود و مراقب شخصيتت باش که سرنوشتت ميشود»، اين حقيقت را به خوبي نشان ميدهد.
🔹گوینده این جملات حکیمانه را نیافتم:
🔻بعضی آن را از سخنان و کلمات قصار «امام علي»(ع) ميدانند؛ اما علیرغم جستجوی فراوان چنين کلامي را به ترتيب مذکور در کلمات امام علي(ع) يا ديگر معصومان(ع) نیافتیم. هر چند مضمون اين سخنان در کلمات معصومان(ع) هست.
🔻گاه گفتهاند از سخنان نويسندهاي آمريکايي به نام «رالف والدو امرسون» است.
🔻عدهاي ديگر گفتهاند از فردي به نام «فرانک اوتلا» است.
🔻عدهاي آن را به «ماهاتما گاندی» نسبت دادهاند
🔻و برخي ديگر نيز آن را از سخنان منسوب به «بودا»، رهبر بوداييان، يا «لائوتسه»، رهبر آيين تائو، دانستهاند.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🏃🏻♂️ مستطیل سبز با گامسرخ
✍️ مهتا صانعی، نویسنده حوزوی
گاه یک گل از گلستان برتر است
مرد میدان بر هزاران تن سر است
مستطیل سبز را با گامسرخ
در نوردیده ست، شوری دیگر است
پرچمش بالاست این مرد غیور
شیری از یک بیشه پهناور است
سربلند و سرفراز و سر به زیر
در دل طوفان چنین نام آور است
ذکر یا مهدیست بر لبهای او
این دو گل هم از دعای مادر است
#فوتبال
#جام_جهانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#حمایت از سکوهای فرهنگی و دینی در شبکههای اجتماعی را وظیفه خود میدانم.
🔍 فقط بهتر بنویسیم و والاتر تبیین کنیم😊
🌹حرکت کانال نویسندگان حوزوی کاملا خودجوش و جهادگونه آغاز شده است و ادامه دارد...
#مدیر
@HOWZAVIAN
📚کتاب بخوانیم
📚 «زندگی زیر نور منور»
🔹محمد خامه یار سال هاست که می نویسد ، خود که زندگی قرارگاهی دوران دفاع مقدس را درک کرده است ، بار ها از دوستان شهیدش نوشت و کتاب شد . بارها از تلخ و شیرین آن دوران نوشت و در روزنامه ها یادداشت بلند و کوتاه شد ..
🔹گرچه سال ها روزنامه نگاری کرده و در ادبیات پایداری و مقاومت نوشته و منتشر کرده است اما در کتاب زندگی زیر نور منور از خود ، از محله دوران نوجوانی و جوانی اش ، از خانواده های مقاوم آن روز های #قم ، از همرزمانش , از #شهدا ، از انقلاب و دشمنی دشمن هایش , از امام و بسیجی هایش ، از زخم خوردن هایش ، از زخم بستن هایش و از قصه و غصه های یک جوان دهه شصتی قمی که پایی در میدان نبرد و دلی در پای درس اساتید حوزه داشت می نویسد
🔹نوشته است برای پسرش ، برای فرزندان ما ، برای بزرگترهایی که فراموش کرده اند دوران طلایی دفاع مقدس را و برای آیندگان ،
📚کتاب زندگی زیر نور منور توسط نشر سوره مهر در بیش از ۷۰۰ صفحه به چاپ رسیده و به بازار کتاب عرضه شده است
👈جهت تهيه اينترنتي كتاب «زندگی زير نور منور» لينك زير را لمس كنيد👇🏻👇🏻
http://sooremehr.ir/book/4880
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
💠 روحیه بسیجی ویژگی فرهنگی_تاریخی ملت ایران
✍️ الناز رحمت نژاد، نویسنده حوزوی نوشت:
🍃 شیخ محمدخیابانی درتبریز، میرزا کوچک خان جنگلی در رشت و رئیسعلی دلواری در بوشهر، ازظرفیت های قدیم بسیج درزمان طاغوت هستند که حضرت آقا در دیدار روز گذشته با بسیجیان توصیه کردند شرحِ حالِ این ها را بخوانیم و بدانیم.
☘️ ما نَسل هایِ بعد از انقلاب هستیم. دیر رسیده ایم و امام را ندیده ایم. درست مثلِ اویس قَرَنی در یمن که به دیدارِ حضرتِ رسول(ص) آمد، اما موفق به دیدارِ او نشد و با علی(ع) بیعت کرد و در جنگ صفین در رکابِ حضرت به شهادت رسید.
ما هَم امام خمینی(ره) را در جماران ندیده ایم و سخنانش را نشنیده ایم اما بویِ امام را در سخنان، اقتدار، صلابت، مهربانی و پدری کردنِ آقا برای امت دیده ایم و عاشِقِ انقلابِ امام راحل و میهن هستیم تا برسیم به انقلابِ حضرت مهدی(عج).
🔗 ادامه یادداشت در خبرگزاری بسیج البرز
........................................
از همین نویسنده می خوانیم👇
🌹 آرزوی مشترک بسیجیها
📌همه ما بسیجیها در راهِ رسیدن به انقلابِ حضرت مهدی (عج) یک آرزویِ مشترک داریم و هر روز برایِ رسیدن به این آرزویِ مشترک که شهادت است، دعا میکنیم.»
🔗 متن کامل یادداشت
#حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای
#نویسندگان_حوزوی
@Howzavian_alborz
🔆 چند نکته درباره جهاد اَلسِنَه
✍️ علی صالحی، دانشجوی دکتری دانشگاه علوم اسلامی رضوی
جهاد تبیین که در بیانات رهبر انقلاب بارها مورد تأکید قرار گرفته شده، ریشه در آموزه های اصیل دینی دارد، امیر المومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: اللهُ اللهُ فی الـجهادِ بأَموالِكُم وَ اَنفُسِكُم وَ اَلسِنَتِكُم فی سبیلِ الله. از خدا بترسید و با مال و جان و زبان خود در راه خدا مجاهدت نمائید. (نهجالبلاغه، وصیت(نامة) ٤٧)
براساس این روایت جهاد تبیین یکی از ابعاد جهاد اَلسِنَه است. این جهاد اَلسِنَه اقسامی دارد:
گاهی مجاهد، در تعظیم حقایق، جهاد می کند، به چنین جهادی، جهاد فریاد گفته می شود. حضرت امام خمینی(ره) در تبیین این جهاد می فرمایند: هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بکشید که همین فریاد همگانى «مرگ بر آمریکا» براى او مرگ مىآورد.( صحیفه امام، ج ۱۰، ص ۳۷۳) البته دشمن با ساخت شعارهای دروغین، می خواهد شعارهای انقلابی را کم رنگ کند و باطل را بر حق مسلط کند. اما جهاد فریاد، الگو سازی می کند و احساسات انقلابی را برمی انگیزاند و در جان ها می نشیند، چون با فطرت بشری، سنخیت دارد. سرود سلام فرمانده، جلوه ای از جهاد فریادهای انقلابی است.
گاهی مجاهد، در تعلیم حقایق، جهاد می کند، به چنین جهادی، جهاد تعلیم گفته می شود. جهاد تعلیم همان جهاد صادق آل محمد(علیهم السلام) است که توانست ۴۰۰۰ شاگرد زبده در تخصص های گوناگون تربیت کند. به عبارتی دیگر، جهاد تعلیم همان جهاد کادر سازی برای انقلاب اسلامی است.
🔗 متن کامل در صفحه نویسندگان حوزوی خراسان
#جهاد_تبیین
#نویسندگان_حوزوی
@Howzavian_alborz
.
✔️ آزادی را فریاد زدند؛ «زن» از «زندگی» جا ماند
✍️ تقی متقی، شاعر و نویسنده حوزوی
مفردها جمع شدند
خیابان تقسیم شد.
آتش افروختند
در جان جامعه
«آزادی» را فریاد کردند
«زن» از «زندگی» جا ماند.
چادر از سر «حیا» کشیدند
کف زدند
هلهله کردند
ناسزا گفتند
و چونان دری زنگ زده
که سال ها بسته باشد
دهن به عربده گشودند.
به شیشه «شاهچراغ» شلیک کردند
و بر ضریح مقدس
خون ها شتک زد.
کشتند، سوختند، بردند
مگس هایی که
توهم عقاب شدن دارند!
#اغتشاش
#ادبیات #شعر
#نویسندگان_حوزوی
@Howzavian_alborz
🔰 گپوگفت در سلف دانشگاه
✍️ مالک حسنی، نویسنده حوزوی
قصد کردم بعد از نماز به سلف غذاخوری دانشگاه بروم.
همانطور که قبلا گفتم با حوصله و مهربانی، غبار دعواها کنار خواهد رفت. چشمها مهربانتر و پاسخ سلامها خيلي دلگرمتر بود.
اتفاقي یکی از بچههایی که در بازی ایران و انگلیس، حسابی انگلیس را تشویق کرده بود را دیدم، از جنس بچههایی بود که جدی ناراحت؛ اما #غیرت و #مردانگی خاصی را در وجودش حس میکردم.
با لبخند گفتم دیروز (بازي ايران و ولز) خوشحال شدی یا نه؟؟
خندید...
گفت: هر کاری کنی، دل رو نمیشه کاریش کرد. آره #خوشحال شدم.
كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ
اينگونه خداوند حقّ و باطل را مَثَل مىزند؛ پس كفِروي آب به كنارى رفته و امّا آنچه براى مردم مفيد است (آب) در زمين باقى بماند.
گاهي بايد هيجان و غبار باطلي كه بر انديشه و احساس زيبا و قلب بلورين انسانها نشسته را با #پر_قو گرد تكاني كرد. ملايم و آرام و با حوصله...
#وطن
#فوتبال
#جام_جهانی
#نویسندگان_حوزوی
@Howzavian
🌐 شبکههای غیر اجتماعی
✍️ وحید نجفی، پژوهشگر مسائل راهبردی
برخی از اتصال «دایل آپ» و صدای آن تصوری ندارند؛ اما دسترسی به همان هم برای حجره نشین دشوار یا نشدنی بود و اینترنت ضعیف تازه به میدان آمده ایرانسل راهحل خوبی بود.
اولین شبکه اجتماعی که در آن مشغول شدم، مای پردیس نام داشت. برخی از رفقا تصور میکردند با آواتار ملبس نمیتوان در این فضاها کار کرد، اما با همین حساب کاربری، رفقای بسیاری یافتم. یکی از آنها که سؤالات عرفانی میپرسید، یکبار از حجم تنفر اولیهاش از آخوند جماعت و تغییر نظراتش در حین گفتوگوها سخن گفت که برایم بسیار شیرین بود.
تا آنکه اولین اغتشاش در دوران اینترنت رخ داد. اگرچه برخی شبکههای اجتماعی پس از مدتی به صحنه بازگشتند، اما مای پردیس برای همیشه حذف شد و ناچار به کلوب مهاجرت کردم.
ساختار شبکههای آن موقع، حق انتخاب کاربران را به رسمیت میشناختند، صفحه اولیه شبکه، ساختار درختی اتاقهای گفتگو بود که بهراحتی میتوانستی انتخاب کنی و متأثر از فضای سال ۸۸، گفتگوی ایجادشده درباره ولایتفقیه جذاب بود و قوت گفتمانی، مخالفان را مستأصل و نظاره گران را همراه کرده بود.
پس از مدتی کلوب با برخی تغییرات تلاش میکرد شبیه فیسبوک شود که ما یکباره به سراغ همان نسخه اصلی رفتیم.
حال اینترنت از نان شب واجبتر شده بود و ساعتها متمادی برایم مشغله درست کرده بود و فیلترینگ و قطعیها، بسیار اعصابخردکن شده بود.
از سویی نیز هر چه بر عمر اینترنت و شبکه اضافه میشد، گویی حوصلهها برای گفتوگو کمتر میشد و باید کوتاهتر سخن میگفتی و در این بستر، فعالیت در توییتر، بهتر از فیسبوک مینمود.
البته در همین اثنا، نرمافزارهای پیامرسان نیز بسط پیداکرده بودند و بعد وایبر، امثال تلگرام رونق گرفته بودند و بخشی از کارکرد شبکههای اجتماعی را یافته بودند.
برای مصون ماندن محتواهای تولیدی از شدت و سرعت تحولات، سایتی ایجاد شد و مطالب را در آنجا ثبت میکردم که اکنون برخی از آنها آمار بازدیدشان، فراتر از یکمیلیون شده است، اما دیگر بهسختی میتوانستم شبههای بیابم که برای آن پاسخی موجود نباشد.
پس بیشتر در توییتر بودم که آخرین دوره فعالیت گستردهام در فضای مجازی شد.
کسی که نسل اول شبکههای اجتماعی را چشیده بود، تحولات شبکههای اجتماعی برایش نامطلوب بود:
۱. وزنه انتخاب مطالب روزبهروز بیشتر از کاربر گرفتهشده و به دست الگوریتمهای نامشخص افتاده است.
۲. فضای منطقی گفتگوها به جنگ هشتکها رسید که اگر همراه یک توده مهاجم نشوی، اصلاً دیده و شنیده نمیشوی.
۳. حضور در شبکههای اجتماعی که عامل کنار زدن فاصلههای دنیای طبیعی بود، به حضور در عرصهای رسید که شکاف جدی با واقعیتهای خارجی دارد و رباتها مدام توهمات را جای واقعیتها قالب میکنند.
شبکه اجتماعی امروز نه برای تعامل گروهها، بلکه میدان تسخیر اذهان است و آنان که الگوریتمها را در دست ندارند، باید بسیار ساده باشند که فکر کنند تأثیرگذارند.
#تکنولوژی
#رسانه #سرعت
#نویسندگان_حوزوی
@Howzavian
#کتاب_خوان
📚 چهار کتابی که استاد راجی در برنامه جهان آرا برای تبیین حوادث اخیر معرفی کردند
📗یک ون شبهه ۴۵ تومان
📘جعبه سیاه ۵۵ تومان
📕صعود چهل ساله ۱۱۰ تومان
📒معجزه تولید ۵۰ تومان
🆔جهت سفارش
به نشانی زیر مراجعه کنید:
@Patogshohada
#کتابخوانی
#نویسندگان_حوزوی
@Howzavian
🔸خاطره پیشاطلبگی؛
🔹عمامهگذاری با چادر مادر
🔆 با عروسکها نماز جماعت میخواندم 😊
✍️محمد جواد اصغری، مبلغ و نویسنده حوزوی در بخشی از خاطرات خود آورده است:
۱. یادم هست یکی از بازی های من با هم سن و سالها، البته بعضاً بزرگتر از خودم این بود که می رفتم بالای درخت یا بالای پله می نشستم و شروع می کردم مثل حاج آقا سخنرانی می کردم و دقیقا همه ی آن چیزهایی رو که از منبرها شنیده بودم، مطرح می کردم، و این بندگان خدا هم همچون مستمع پای سخنرانی من می نشستند.
۲. تقریبا هر مراسمی که تو مسجد با محوریت روحانی مسجد انجام میشد، من تو خونه اجرا می کردم. یادم هست که بابام که راننده کامیون است وقتی از سر کار می آمد من سریع تشک ها رو روی هم می ریختم و می رفتم بالا می نشستم و برای بابام سخنرانی می کردم و بابا ممد ( محمد) هم بعنوان یک مخاطب خوب سر تکان می داد.
۳. بچه که بودم یک چادر مادرم رو دور سرم می بستم و یک چادر رو دور گردنم و عروسک های خواهرم رو پشت سرم به صف می کردم و نماز جماعت برگزار می کردم. البته یک عبا و دشداشه برای یک بنده خدایی هم بعدها به خونه ما اضافه شد که هنوز بو و اندازه اون لباس همراه من است اون دو تکه لباس شده بود بهترین اسباب بازی من.( آخوند بازی )...
🔗 متن کامل
#طلبگی #حجره
#عمامه_گذاری
#نویسندگان_حوزوی
@Howzavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#میخواستند اما #نشد
خیابون رو کردین چاله میدون!
از اون طرفم تو رسانهتون آموزش میدین که چطوری چسب بریزن تو قفل مغازهها که اعتصاب اجباری راه بندازین!
✍️ متن👆 از محمدجواد نیکزاد، نویسنده حوزوی
#کلیپ
#ادبیات_براندازها
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#تبریک
💐میلاد اسوه زنان
💐خبرنگار برتر جهان اسلام
💐 الگوی پرستاران مجاهد
💐بانوی فضیلت و صبر
💐حضرت سیده زینب(سلام الله علیها)
💐مبارک
#حضرت_زینب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN