eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
483 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
365-day-365-diary (1).pdf
30.06M
💐365 خاطره در 365 روز 🚩انتشار کتاب #۳۶۵خاطره_۳۶۵_روز، تألیف ✍️ناصر_کاوه که مجموعه خاطرات و سبک زندگی شهدا در رابطه با احترام به والدین، ازدواج آسان، همسرداری، عاشقانه شهدا، در ۸ سال دفاع مقدس می باشد، به مناسبت هفته بسیج منتشر می شود، لطفا پس از خواندن آنرا نشر بدهید... @HOWZAVIAN
. 🔴 از «افکار» تا «سرنوشت» ✍️احمدحسین شریفی، رییس دانشگاه قم، استاد حوزه و دانشگاه «جهان کنش‌ها» نه تنها در دل «جهان بينش‌ها» شکل مي‌گيرد؛ بلکه فهم آنها نيز وابسته به فهم بينش‌ها است. جملات حکيمانة مشهوري که مي‌گويد «مراقب افکارت باش که گفتارت مي‌شود و مراقب گفتارت باش که رفتارت مي‌شود و مراقب رفتارت باش که شخصيتت مي‌شود و مراقب شخصيتت باش که سرنوشتت مي‌شود»، اين حقيقت را به خوبي نشان مي‌دهد. 🔹گوینده این جملات حکیمانه را نیافتم: 🔻بعضی آن را از سخنان و کلمات قصار «امام علي»(ع) مي‌دانند؛ اما علی‌رغم جستجوی فراوان چنين کلامي را به ترتيب مذکور در کلمات امام علي(ع) يا ديگر معصومان(ع) نیافتیم. هر چند مضمون اين سخنان در کلمات معصومان(ع) هست. 🔻گاه گفته‌اند از سخنان نويسنده‌اي آمريکايي به نام «رالف والدو امرسون» است. 🔻عده‌‌اي ديگر گفته‌اند از فردي به نام «فرانک اوتلا» است. 🔻عده‌اي آن را به «ماهاتما گاندی» نسبت داده‌اند 🔻و برخي ديگر نيز آن را از سخنان منسوب به «بودا»، رهبر بوداييان، يا «لائوتسه»، رهبر آيين تائو، دانسته‌اند. @HOWZAVIAN
. 🏃🏻‍♂️ مستطیل سبز با گام‌سرخ ✍️ مهتا صانعی، نویسنده حوزوی گاه یک گل از گلستان برتر است مرد میدان بر هزاران تن سر است مستطیل سبز را با گام‌سرخ در نوردیده ست، شوری دیگر است پرچمش بالاست این مرد غیور شیری از یک بیشه پهناور است سربلند و سرفراز و سر به زیر در دل طوفان چنین نام آور است ذکر یا مهدی‌ست بر لب‌های او این دو گل هم از دعای مادر است @HOWZAVIAN
از سکوهای فرهنگی و دینی در شبکه‌های اجتماعی را وظیفه خود می‌دانم. 🔍 فقط بهتر بنویسیم و والاتر تبیین کنیم😊 🌹حرکت کانال نویسندگان حوزوی کاملا خودجوش و جهادگونه آغاز شده است و ادامه دارد... @HOWZAVIAN
📚کتاب بخوانیم 📚 «زندگی زیر نور منور» 🔹محمد خامه یار سال هاست که می نویسد ، خود که زندگی قرارگاهی دوران دفاع مقدس را درک کرده است ، بار ها از دوستان شهیدش نوشت و کتاب شد . بارها از تلخ و شیرین آن دوران نوشت و در روزنامه ها یادداشت بلند و کوتاه شد .. 🔹گرچه سال ها روزنامه نگاری کرده و در ادبیات پایداری و مقاومت نوشته و منتشر کرده است اما در کتاب زندگی زیر نور منور از خود ، از محله دوران نوجوانی و جوانی اش ، از خانواده های مقاوم آن روز های ، از همرزمانش , از ، از انقلاب و دشمنی دشمن هایش , از امام و بسیجی هایش ، از زخم خوردن هایش ، از زخم بستن هایش و از قصه و غصه های یک جوان دهه شصتی قمی که پایی در میدان نبرد و دلی در پای درس اساتید حوزه داشت می نویسد 🔹نوشته است برای پسرش ، برای فرزندان ما ، برای بزرگترهایی که فراموش کرده اند دوران طلایی دفاع مقدس را و برای آیندگان ، 📚کتاب زندگی زیر نور منور توسط نشر سوره مهر در بیش از ۷۰۰ صفحه به چاپ رسیده و به بازار کتاب عرضه شده است 👈جهت تهيه اينترنتي كتاب «زندگی زير نور منور» لينك زير را لمس كنيد👇🏻👇🏻 http://sooremehr.ir/book/4880 @HOWZAVIAN
. 💠 روحیه بسیجی ویژگی فرهنگی_تاریخی ملت ایران ✍️ الناز رحمت نژاد، نویسنده حوزوی نوشت: 🍃 شیخ محمدخیابانی درتبریز، میرزا کوچک خان جنگلی در رشت و رئیسعلی دلواری در بوشهر، ازظرفیت های قدیم بسیج درزمان طاغوت هستند که حضرت آقا در دیدار روز گذشته با بسیجیان توصیه کردند شرحِ حالِ این ها را بخوانیم و بدانیم. ☘️ ما نَسل هایِ بعد از انقلاب هستیم. دیر رسیده ایم و امام را ندیده ایم‌. درست مثلِ اویس قَرَنی در یمن که به دیدارِ حضرتِ رسول(ص) آمد، اما موفق به دیدارِ او نشد و با علی(ع) بیعت کرد و در جنگ صفین در رکابِ حضرت به شهادت رسید. ما هَم امام خمینی(ره) را در جماران ندیده ایم و سخنانش را نشنیده ایم اما بویِ امام را در سخنان، اقتدار، صلابت، مهربانی و پدری کردنِ آقا برای امت دیده ایم و عاشِقِ انقلابِ امام راحل و میهن هستیم‌ تا برسیم به انقلابِ حضرت مهدی(عج). 🔗 ادامه‌ یادداشت‌ در خبرگزاری‌ بسیج‌ البرز ........................................ از همین نویسنده می خوانیم👇 🌹 آرزوی مشترک بسیجی‌ها 📌همه ما بسیجی‌ها در راهِ رسیدن به انقلابِ حضرت مهدی (عج) یک آرزویِ مشترک داریم و هر روز برایِ رسیدن به این آرزویِ مشترک که شهادت است، دعا می‌کنیم‌.» 🔗 متن کامل یادداشت @Howzavian_alborz
🔆 چند نکته درباره جهاد اَلسِنَه ✍️ علی صالحی، دانشجوی دکتری دانشگاه علوم اسلامی رضوی جهاد تبیین که در بیانات رهبر انقلاب بارها مورد تأکید قرار گرفته شده، ریشه در آموزه های اصیل دینی دارد، امیر المومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: اللهُ اللهُ فی‌ الـجهادِ بأَموالِكُم وَ اَنفُسِكُم وَ اَلسِنَتِكُم فی ‌سبیلِ ‌الله. از خدا بترسید و با مال و جان و زبان خود در راه خدا مجاهدت نمائید. (نهج‌البلاغه، وصیت‌(نامة) ٤٧) براساس این روایت جهاد تبیین یکی از ابعاد جهاد اَلسِنَه است. این جهاد اَلسِنَه اقسامی دارد: گاهی مجاهد، در تعظیم حقایق، جهاد می کند، به چنین جهادی، جهاد فریاد گفته می شود. حضرت امام خمینی(ره) در تبیین این جهاد می فرمایند: هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بکشید که همین فریاد همگانى‏ «مرگ بر آمریکا» براى او مرگ مى‏آورد.( صحیفه امام، ج ۱۰، ص ۳۷۳) البته دشمن با ساخت شعارهای دروغین، می خواهد شعارهای انقلابی را کم رنگ کند و باطل را بر حق مسلط کند. اما جهاد فریاد، الگو سازی می کند‌ و احساسات انقلابی را برمی انگیزاند و در جان ها می نشیند، چون با فطرت بشری، سنخیت دارد. سرود سلام فرمانده، جلوه ای از جهاد فریادهای انقلابی است. گاهی مجاهد، در تعلیم حقایق، جهاد می کند، به چنین جهادی، جهاد تعلیم گفته می شود. جهاد تعلیم همان جهاد صادق آل محمد(علیهم السلام) است که توانست ۴۰۰۰ شاگرد زبده در تخصص های گوناگون تربیت کند. به عبارتی دیگر، جهاد تعلیم همان جهاد کادر سازی برای انقلاب اسلامی است. 🔗 متن کامل در صفحه نویسندگان حوزوی خراسان @Howzavian_alborz
. ✔️ آزادی را فریاد زدند؛ «زن» از «زندگی» جا ماند ✍️ تقی متقی، شاعر و نویسنده حوزوی مفردها جمع شدند خیابان تقسیم شد. آتش افروختند در جان جامعه «آزادی» را فریاد کردند «زن» از «زندگی» جا ماند. چادر از سر «حیا» کشیدند کف زدند هلهله کردند ناسزا گفتند و چونان دری زنگ زده که سال ها بسته باشد دهن به عربده گشودند. به شیشه «شاهچراغ» شلیک کردند و بر ضریح مقدس خون ها شتک زد. کشتند، سوختند، بردند مگس هایی که توهم عقاب شدن دارند! @Howzavian_alborz
🔰 گپ‌وگفت در سلف دانشگاه ✍️ مالک حسنی، نویسنده حوزوی قصد کردم بعد از نماز به سلف غذاخوری دانشگاه بروم. همانطور که قبلا گفتم با حوصله و مهربانی، غبار دعواها کنار خواهد رفت. چشم‌ها مهربان‌تر و پاسخ سلام‌ها خيلي دلگرم‌تر بود. اتفاقي یکی از بچه‌هایی که در بازی ایران و انگلیس، حسابی انگلیس را تشویق کرده بود را دیدم، از جنس بچه‌هایی بود که جدی ناراحت؛ اما و خاصی را در وجودش حس می‌کردم. با لبخند گفتم دیروز (بازي ايران و ولز) خوشحال شدی یا نه؟؟ خندید... گفت: هر کاری کنی، دل رو نمیشه کاریش کرد. آره شدم. كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ اين‌گونه خداوند حقّ و باطل را مَثَل مى‌زند؛ پس كفِ‌روي آب به كنارى رفته و امّا آنچه براى مردم مفيد است (آب) در زمين باقى بماند. گاهي بايد هيجان و غبار باطلي كه بر انديشه و احساس زيبا و قلب بلورين انسان‌ها نشسته را با گرد تكاني كرد. ملايم و آرام و با حوصله... @Howzavian
🌐 شبکه‌های غیر اجتماعی ✍️ وحید نجفی، پژوهشگر مسائل راهبردی برخی از اتصال «دایل آپ» و صدای آن تصوری ندارند؛ اما دسترسی به همان هم برای حجره نشین دشوار یا نشدنی بود و اینترنت ضعیف تازه به میدان آمده ایرانسل راه‌حل خوبی بود. اولین شبکه اجتماعی که در آن مشغول شدم، مای پردیس نام داشت. برخی از رفقا تصور می‌کردند با آواتار ملبس نمی‌توان در این فضاها کار کرد، اما با همین حساب کاربری، رفقای بسیاری یافتم. یکی از آن‌ها که سؤالات عرفانی می‌پرسید، یک‌بار از حجم تنفر اولیه‌اش از آخوند جماعت و تغییر نظراتش در حین گفت‌وگوها سخن گفت که برایم بسیار شیرین بود. تا آنکه اولین اغتشاش در دوران اینترنت رخ داد. اگرچه برخی شبکه‌های اجتماعی پس از مدتی به صحنه بازگشتند، اما مای پردیس برای همیشه حذف شد و ناچار به کلوب مهاجرت کردم. ساختار شبکه‌های آن موقع، حق انتخاب کاربران را به رسمیت می‌شناختند، صفحه اولیه شبکه، ساختار درختی اتاق‌های گفتگو بود که به‌راحتی می‌توانستی انتخاب کنی و متأثر از فضای سال ۸۸، گفتگوی ایجادشده درباره ولایت‌فقیه جذاب بود و قوت گفتمانی، مخالفان را مستأصل و نظاره گران را همراه کرده بود. پس از مدتی کلوب با برخی تغییرات تلاش می‌کرد شبیه فیس‌بوک شود که ما یک‌باره به سراغ همان نسخه اصلی رفتیم. حال اینترنت از نان شب واجب‌تر شده بود و ساعت‌ها متمادی برایم مشغله درست کرده بود و فیلترینگ و قطعی‌ها، بسیار اعصاب‌خردکن شده بود. از سویی نیز هر چه بر عمر اینترنت و شبکه اضافه می‌شد، گویی حوصله‌ها برای گفت‌وگو کمتر می‌شد و باید کوتاه‌تر سخن می‌گفتی و در این بستر، فعالیت در توییتر، بهتر از فیس‌بوک می‌نمود. البته در همین اثنا، نرم‌افزارهای پیام‌رسان نیز بسط پیداکرده بودند و بعد وایبر، امثال تلگرام رونق گرفته بودند و بخشی از کارکرد شبکه‌های اجتماعی را یافته بودند. برای مصون ماندن محتواهای تولیدی از شدت و سرعت تحولات، سایتی ایجاد شد و مطالب را در آنجا ثبت می‌کردم که اکنون برخی از آن‌ها آمار بازدیدشان، فراتر از یک‌میلیون شده است، اما دیگر به‌سختی می‌توانستم شبهه‌ای بیابم که برای آن پاسخی موجود نباشد. پس بیشتر در توییتر بودم که آخرین دوره فعالیت گسترده‌ام در فضای مجازی شد. کسی که نسل اول شبکه‌های اجتماعی را چشیده بود، تحولات شبکه‌های اجتماعی برایش نامطلوب بود: ۱. وزنه انتخاب مطالب روزبه‌روز بیشتر از کاربر گرفته‌شده و به دست الگوریتم‌های نامشخص افتاده است. ۲. فضای منطقی گفتگوها به جنگ هشتک‌ها رسید که اگر همراه یک توده مهاجم نشوی، اصلاً دیده و شنیده نمی‌شوی. ۳. حضور در شبکه‌های اجتماعی که عامل کنار زدن فاصله‌های دنیای طبیعی بود، به حضور در عرصه‌ای رسید که شکاف جدی با واقعیت‌های خارجی دارد و ربات‌ها مدام توهمات را جای واقعیت‌ها قالب می‌کنند. شبکه اجتماعی امروز نه برای تعامل گروه‌ها، بلکه میدان تسخیر اذهان است و آنان که الگوریتم‌ها را در دست ندارند، باید بسیار ساده باشند که فکر کنند تأثیرگذارند. @Howzavian
📚 چهار کتابی که استاد راجی در برنامه جهان آرا برای تبیین حوادث اخیر معرفی کردند 📗یک ون شبهه ۴۵ تومان 📘جعبه سیاه ۵۵ تومان 📕صعود چهل ساله ۱۱۰ تومان 📒معجزه تولید ۵۰ تومان 🆔جهت سفارش به نشانی زیر مراجعه کنید: @Patogshohada @Howzavian
🔸خاطره پیشاطلبگی؛ 🔹عمامه‌گذاری با چادر مادر 🔆 با عروسک‌ها نماز جماعت می‌خواندم 😊 ✍️محمد جواد اصغری، مبلغ و نویسنده حوزوی در بخشی از خاطرات خود آورده است: ۱. یادم هست یکی از بازی های من با هم سن و سالها، البته بعضاً بزرگتر از خودم این بود که می رفتم بالای درخت یا بالای پله می نشستم و شروع می کردم مثل حاج آقا سخنرانی می کردم و دقیقا همه ی آن چیزهایی رو که از منبرها شنیده بودم، مطرح می کردم، و این بندگان خدا هم همچون مستمع پای سخنرانی من می نشستند. ۲. تقریبا هر مراسمی که تو مسجد با محوریت روحانی مسجد انجام میشد، من تو خونه اجرا می کردم. یادم هست که بابام که راننده کامیون است وقتی از سر کار می آمد من سریع تشک ها رو روی هم می ریختم و می رفتم بالا می نشستم و برای بابام سخنرانی می کردم و بابا ممد ( محمد) هم بعنوان یک مخاطب خوب سر تکان می داد. ۳. بچه که بودم یک چادر مادرم رو دور سرم می بستم و یک چادر رو دور گردنم و عروسک های خواهرم رو پشت سرم به صف می کردم و نماز جماعت برگزار می کردم. البته یک عبا و دشداشه برای یک بنده خدایی هم بعدها به خونه ما اضافه شد که هنوز بو و اندازه اون لباس همراه من است اون دو تکه لباس شده بود بهترین اسباب بازی من.( آخوند بازی )... 🔗 متن کامل @Howzavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اما خیابون رو کردین چاله میدون! از اون طرفم تو رسانه‌تون آموزش می‌دین که چطوری چسب بریزن تو قفل مغازه‌ها که اعتصاب اجباری راه بندازین! ✍️ متن👆 از محمدجواد نیکزاد، نویسنده حوزوی @HOWZAVIAN
💐میلاد اسوه زنان 💐خبرنگار برتر جهان اسلام 💐 الگوی پرستاران مجاهد 💐بانوی فضیلت و صبر 💐حضرت سیده زینب(سلام الله علیها) 💐مبارک @HOWZAVIAN
💐 شما هم درباره حضرت زینب(س) بنویسید حتی یک جمله: 1️⃣ زینت حسین را زینب نامیدند! ✍️محمدجوادمحمودی 2️⃣ "حضرت صبر"! سال‌هاست دمشق تو را صبورانه انتظار می‌کشم. ✍️ امیر احمدی 3️⃣ چگونه کربلا را تاب آوردی... بگذریم میلادت مبارک ✍️ طهورا تقی‌پور 4️⃣ زینب پاسدار دین و پرستار امامت ✍️ اسماعیل زاده 5️⃣ صاحبِ «نگاهِ زیبا» در شبی که تمام نگاه‌ها به جام‌جهانی و تیم ملی است، دلم نیامد نگاهی به صاحبِ «نگاهِ زیبا» نداشته باشم. آری؛ زینب طومار ظالمان را به‌زیبایی دَرهم پیچید؛ یعنی علی هنوز هم زنده است. ✍️ علی کردانی 6️⃣ از عمق وجودم، هم‌صدا با مردم سرزمینم و توسل به حضرت زینب(س) پرچم به دست برای افتخار آفرینی کشورم دعا میکنم... الهی تنها به امید یاری تو ✍️زهرا یزدانی 7️⃣ صاحب روح بلندِ "ما رأیت الا جمیلاً!" میلادت مبارک چه خوب که به دنیا آمدی تا تصویری باشی از زلالی روح زن که زندگی می‌زاید و آزادگی را معنا می‌کند. ✍️نرگس ایرانپور 8️⃣ ای استعاره حلم و وقار! در این روزگار ازدحام سایه ها،به تو اقتدا می کنیم که انعکاس پدر با تیغ ذوالفقار خطبه حیدری در میدان شام و اقتباس مادر در کوچه های غربت شیعه بودی! ✍️زهرا سعادت @HOWZAVIAN 📌این محتوا در حال تکمیل است
💠 قائم مقام فاطمه ✍️نجمه صالحی، نویسنده و پژوهشگر حوزوی خورشيد نجابت و ادب! زهرای دمشق! مظهر شور و شعور در صحرای طف! فرهنگ سبز حسینی در دستان تو بانو گذاشته شد و چه زیبا تمام هویت زن در اسلام را به تصویر کشیدی! زهراترین ستارهٔ زهرا خوش آمدی! @HOWZAVIAN
♦️ امتحان جام جهانی! ✍️ حسین کاوه 🔹 برخی تلقی می‌کنند که مفاهیمی مانند کفر، شرک و نفاق چون در ادبیات دینی برجسته هستند لذا حتماً مصادیق آنها نیز صرفاً در قلمرو مباحث و مسائل دینی است. 🔸 در ماجرای جام جهانی به وضوح دیدیم که برخی حتی نسبت به ارزش‌ها و دستاوردهای ملی و میهنی خود نیز کافرند و ادعایشان در وطن پرستی نیز منافقانه است. 🔺 دینداری به کنار، آزادگی پیشکش، لااقل آدم باشید! @HOWZAVIAN
🔴 عصر «فریب بزرگ زنان» ✍️ احمدحسین شریفی، استاد حوزه و دانشگاه 🔻از بزرگترین عجایب این است که ملت و مکتبی که الگوهای «معرفتی» و «ایمانی» و «جهادی» و «پایداری» و «عدالت‌خواهانه» او زنانی همچون «آسیه» و «مریم» و «خدیجه» و «فاطمه» و «زینب‌»اند، توسط کسانی که زن را صرفاً ابزاری برای سرگرمی و لذت‌جویی مردان می‌دانند و می‌خواهند، متهم به «زن‌ستیزی» و «نقض حقوق زنان» می‌شوند! 🔻و عجیب‌تر اینکه عده‌ای از دختران و پسران تحصیل ‌کرده‌ و نخبه‌ی همین ملت و مکتب، چنین فریب بزرگی را باور می‌کنند! 🔸در بخشی از زیارتنامه زینب کبری سلام الله علیها اینگونه او را خطاب می‌کنیم: السَّلامُ عَلَیْکِ یا تالِیَ الْمَعْصُومِ، سلام بر تو ای همردیف معصوم.» @HOWZAVIAN
⭕️ حزب اللهی‌ها و فوتبال ✍️ علی تجرد به نظر می‌رسد نیازی به گفتن نیست که چرا حزب‌اللهی‌ها بیش از دیگران از باخت تیم ملی در برابر آمریکا ناراحتند. با این وجود همین انقلابی‌گری اقتضا می‌کند جریان انقلابی پیشتاز استقبال از تیم ملی باشند؛ اما چرا؟ این درست که بعضی رفتارها و اظهارات بازیکنان تیم ملی، مصداق روشنی از همراهی با جریان ضدانقلاب بوده است؛ که نمونه بارز آن شاید همخوانی نکردن پر حرف و حدیث سرود ملی بود، اما... یک؛ همخوانی سرود ملی در بازی دوم و سوم نشان داد که هرچند آن رفتار در بازی اول، چندان آگاهانه نبوده باشد، ولی بچه‌ها متوجه بازتاب منفی رفتارشان شده‌اند و حالا همه آن‌هایی که تا پیش از بازی دوم، مایه امید دشمن بودند، هدف توهین و تحقیر و طعنه دشمنان ملت قرار گرفته‌اند. این واکنش دشمنان قطعا برای دو؛ تغییر رفتار بازیکنان، لزوما به این معنی نیست که مواضع سیاسی یا اجتماعی‌شان کاملا متفاوت شده است و از فردا دوباره هیچ‌کدام موضعی -گرچه تلویحی- در حمایت از فلان شبه جنبش بی‌سر و ته نخواهند گرفت، ولی همان تغییر رفتار نشان داد که با فعالان لجوج و عنود سیاسی طرف نیستیم؛ بلکه با جوانان میهن‌دوستی طرفیم که در برابر بمباران تبلیغاتی و فشارهای روانی -که کم و کیفش را می‌دانیم و می‌دانید- دوست و دشمن را گم کرده‌اند. سه؛ حالا که جبهه رسانه‌ای دشمن نشان داد وقتی حامی امثال این جوانان خواهد بود که در بست گوش به فرمانش باشند و حتی از طبیعی‌ترین رفتار یک ورزشکار که جنگیدن برای پیروزی در رقابت و شادی پس از پیروزی است، صرف نظر کنند، استقبال جماعت انقلابی از این بچه‌ها بهترین فرصت است برای شکست این انگاره دشمن‌ساخته، که آن‌ها در یک جبهه هستند و هواداران اصلی نظام اسلامی در یک جبهه. استقبال چشمگیر حزب‌اللهی‌ها از تیم ملی، قطعا یک حرکت انقلابی است؛ همان‌طور که جشن خیابانی مردم بود؛ این فرصت را نباید از دست داد! @HOWZAVIAN
👌دقیقه‌ای درنگ 🌱 به بهانه جام جهانی و روز میلاد ✍️ هاشم جنگجو ◀️ جام جهانی با حوادث تلخ و شیرینش برای ما تمام شد. بچه ها واقعا غیرتی بازی کردن. خدا بهشون قوت بده. اما دیشب وقتی مشغول دفاع در زمین خودمون بودیم، یاد این جمله حضرت امیر علیه السلام افتادم که فرمود: هر قومی در خانه خود بجنگد، خار می‌شود. 👈 کاش این جمله رو در همه ابعاد زندگی بفهمیم چه ورزش، چه سیاست و... وقتی بعد از عاشورا، ماجرای حرة رخ داد و سپاه يزيد، شهر مدینه را غارت کرد و به اموال و نوامیس تعرض کردند، تنها خانه ای که در امان ماند، خانه امام سجاد علیه السلام بود؛ علتش رو میدونید چی بود؟ علتش این بود که ایشان به همراه حضرت زینب س در کربلا و کوفه و شام جنگیده بودند نه در مدینه. هرکسی در مدینه از خواب بیدار شد... 👌 این درس بزرگی برای همه وطن دوستان امروزه. درود خدا بر حاج قاسم و یاران شهیدش که در بیرون مرزها از حرم جمهوری اسلامی دفاع کردند💕🌹🌷 @HOWZAVIAN
💠 زیبایی در مکتب امَّ‌المصائب ✍️نجمه صالحی، نویسنده و پژوهشگر حوزوی دید آدم‌ها درباره زیبایی متفاوت است! گاهی یک باغ پر از گل در نظر یکی زیباست و گاهی یک کویر و آسمان پرستاره! گاهی یک سفره رنگارنگ برای یک نفر بهترین قاب زیباست و برای دیگری سفره ساده! گاهی یک چهره سفید با چشمان درشت و رنگی برای شخصی ملاک زیبایی است و برای دیگری نه! زیبایی در نظر ما کاملا سلیقه ایست و هر کس ملاک‌ها و معیارهای خاص خودش را دارد، چه با دلیل چه بی دلیل! اما در نظر خالق زیبایی‌ها، زیبایی دلیل دارد و از علم نشات می‌گیرد نه سلیقه! علمی که پشت جادوی رنگ‌ها پنهان شده و علمی که به چرایی صورت آرایش کرده و بی آرایش پی می برد. و همین علم بود که موجب شد تا مولود این روز، مصیبت‌بارترین رویداد تاریخ بشر را زیبا ببیند که هیچ، «جز زیبایی نبیند.» علم این بانو، علم به ماهیت دنیا بود، علم به قیام برای حق و حقیقت، علم به وجود خالقی که او را برای هدفی در جهان آفریده، علم به صفات خدا و علم به اسامی او. علمی که انسان را خلیفه و نایب خود در زمین کرد و برای پذیرش این نیابت به او اختیار داد و همین اختیار موجب شد تا ملائک بر او سجده کنند. علمی که به انسان آموخت زیبایی را ببیند و زیبایی‌ها را انتخاب کند. خالقی که زیبایی را آفرید، راز یافتن آن را در کلام خود و فرستادگانش جاری کرد. دیدن این زیبایی‌های حقیقی با علم امکان پذیر است، علمی که با تلاش و خودسازی حاصل خواهد شد؛ آن‌گاه می‌توانیم همچو‌ عقیله بنی هاشم(سلام الله علیها) در اوج قدرت و در انتهای مصیبت، بانگ برداریم که جز زیبایی نمی‌بینم؛ «و ما رایت الا جمیلا». @HOWZAVIAN
. 🔴 وقتی مدافعان حجاب، فرهنگ را فراموش می‌کنند! ✍️ وحید نجفی، نویسنده و پژوهشگر مسائل راهبردی در پایگاه اندیشه‌ای فکرت نوشت: گفتند و نوشتند که کشور به تغییراتی نیاز دارد که رادیکال‌شدن اعتراضات نباید مانع درک آن شود! البته کم هم نبودند آنان که خواستند از این آب گل‌آلود ماهی خودشان را صید کنند و سهم‌خواهی کرده یا خواسته‌های خود را خواسته مردم جا بزنند که امیدوارم این نوشته جزء آن‌ها تحلیل نشود. اغتشاشات ۱۴۰۱ تفاوت‌های زیادی با فتنه‌ها و اعتراضات قبلی داشت، فتنه‌ای که نظام سلطه بر سر راه انقلاب اسلامی ایجاد کرده است. اگر از نوع به‌کارگیری اراذل‌ و اوباش، حجم بسیار سنگین فعالیت سرویس‌های جاسوسی و به‌کارگیری وحشتناک تکنیک‌های جنگ رسانه‌ای و… بگذریم، یک تفاوت اساسی این بود که بر روی نارضایتی‌های فرهنگی تمرکز شده بود و اعتراضات مرتبط به سبک زندگی، ماده مشتعل کننده محوری در نقاط مرکزی کشور بود. یک شاهد آن‌هم اینکه کسانی که مسأله اقتصادی و معیشتی ندارند، میدان‌دار اعتراضات بودند و معترضان به مسائل دیگر در لایه‌های دورتر، بیشتر نقشی نظاره‌گر داشتند. 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN
✔️ فوتبال و استقلال همه‌جانبه ✍️محمدحسین مطهری 🔹برای هر ایرانی، پیروزی در همه‌ی عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و موفقیت در ابعاد مختلف داخلی و خارجی، دستاوردی دوست‌داشتنی است. 🔹همه‌ی ما مایل بودیم در این بازی پیروز شویم و دیده شویم و باری دیگر افتخاری در عرصه‌ی ورزش، آفریده باشیم. 🔹اما حقیقتی که نمی‌توانیم از آن غافل شویم و واقعیتی که باید به آن توجه کنیم، اینست که ورزش یک تخصص است. 🔹همانطور که در جنگ سخت و مسئله‌ی امنیت و مسائل مربوط به دیپلماسی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، بدون علم و تخصص و تعهد ایرانی‌اسلامی، نمی‌توانیم ایران را در موازنه‌ی قدرت، موفق ببینیم. 🔹به همین شکل، نمی‌توانیم در ورزش بدون تخصص و علم و مهارت، موفق شویم؛ آن‌ها که در ورزش موفقند، یا هزینه‌های نجومی کرده و گران‌ترین تیم ها را تشکیل می‌دهند و یا به خودکفایی رسیده و با احیای ظرفیت‌های داخلی، خود را در این عرصه نشان می‌دهند. 🔹بنابراین وقتی می‌بینیم ملتی که تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز سیاسی امنیتی منطقه است، در فوتبال عقب مانده‌است، بخاطر اينست که ما در این عرصه هزینه نکردیم. 🔹خرید بازیکن خارجی و دعوت از سرمربی قوی‌پنجه و تعیین حقوق‌ها و مزایای پرزرق و برق برای آنان، هزینه‌ی بهینه‌ای نبوده‌است و تجربه‌ی نزدیک به ۴ دهه نشان داده‌است چنین هزینه‌هایی، اسراف و اتلاف و رواج روحیه‌ی اتراف است. ♦️تجربه‌ی انقلاب اسلامی و موفقیت‌هایش در زمینه‌های سخت‌افزاری نشان داد بدون تحقق نظریه‌ی استقلال و خودکفایی نمی‌توانیم به موفقیت برسیم. 🔹همانطور که "استقلال سیاسی" ما را به استقرار اصل نظام موفق گردانید و "استقلال امنیتی" ما را در مقابل نفوذ سخت و براندازی علنی ایمن کرد و "استقلال دیپلماتیک" ما را مقابل تحمیل قطعنامه‌ها و برجام‌ها مستحکم کرد، در عرصه‌ی ورزش به استقلال و خودکفایی و نفی هرگونه وابستگی محتاجیم‌. 🔹حال چگونه و چطور و با چه سازوکاری می‌توانیم به استقلال برسیم؟؟؟ شما را به مطالعه استراتژیک و مهندسی معکوس موفقیت‌هایمان در جنگ تحمیلی ارجاع می‌دهم. @HOWZAVIAN