✍ به بهانه سالروز پایان تحصن مشروعه خواهان در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)/ ۲۵ شهریور ۱۲۸۶ شمسی🔰
✍ حرم حضرت در طول تاریخ، مکانی برای پناه و اجتماع اعتراضی بود. از جمله تحصن مشروعه خواهان(اسلام خواهان) به زعامت مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) در جریان مبارزه با لامذهبین غربگرای مشروطه (در ۲۱ خرداد ۸۶ ش) که با عکس العمل شدید از سوی مشروطه خواهان جریان انگلیسی مواجه شد! محاصره، در تنگنا قراردادن، ممانعت از ارسال آب و غذا، تهدید و ضرب و شتم و تیراندازی به متحصنین که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی شد تنها بخشی از جنایت غربگرایان مشروطه نسبت به متحصنین بی دفاع و غیر مسلح بود.(در این تحصن علاوه بر مردم متدین، بیش از پنجاه مجتهد طراز اول از سراسر ایران، مرجع شهید را همراهی نمودند)، شیخ در طول تحصن، در زاویه مقدسه حرم، هر شب، بالای منبر میرفت و با بیانات عالمانه و باصلابت، فتنه انگلیسی مشروطه را با استدلال منطقی، به چالش می کشید و ماهیت و چهره واقعی عاملان دین ستیز آنرا افشا می کرد، پایمردی شیخ در مقابل جناح سکولار مشروطه و خطر حمله تروریستهای آنان به متحصنین، او را وادار به نوشتن وصیت نامه در این تحصن نمود، شیخ همچنین برای شکستن انحصار رسانه ای غربگرایان، دستور انتشار روزنامه ای را تحت عنوان"لوایح"(روزنامه شیخ فضل الله) صادر نمود.
شیخ در جریان تحصن، طی مکتوبی[۱] خطاب به علمای ایران و عراق، نسبت به پیامد های سوء مشروطه هشدار داد و پیش بینی کرد که مشروطه چیان غربزده، کشور را به سمت نابودی اسلام و روحانیت، رواج بی بند و باری، شیوع منکرات و مسکرات، کشف حجاب و دوری قرآن از جامعه، سوق خواهند داد!🔰
⁉️ براستی آیا چنین نشد که شیخ گفته بود؟!
✍ امجد الواعظین تهرانی، از فعالان مشروطه، که در ایام تحصن علامه نوری(ره) در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با ایشان دیدار و گفتگو داشته، می نویسد:
⁉️ از شیخ پرسیدم:
علت مخالفت شما با آقایان علما [مشروطه خواه] و مشروطه خواهان چیست؟آیا علمای اعلامی مانند، آخوند ملا کاظم خراسانی، حاجی حسین تهرانی و آخوند عبدالله [دیوشلی] مازندرانی که فتوای مشروطه را داده اند، مشروعیت مشروطه را در نظر داشته اند یا خیر؟
✅ ایشان جواب داد:
در مملکت اسلام، مشروطه باید "مقید" به "قید" مشروعه باشد [ثبت رسمی قانونی، نه اینکه فقط در ذهن و باور و خیال، که قابل انکار و نقض باشد]
این آقایان [آقایان مشروطه طلب مقیم نجف] از ایران دورند، حقیقت اوضاع را از نزدیک نمی بینند و نامه ها و تلگرافهایی که به ایشان می رسد [یکطرفه] از طرف مشروطه خواهان[غربگرا] است.و دیگر مکاتیب را[که مبتنی بر حقایق است] به نظر آقایان نمی رسانند.
👈[۱] جالب است، بسیاری از علما و روحانیونی که در مکتوب فوق، مورد خطاب شیخ محسوب می شدند، تحقق هشدار های او را در عصر مشروطه و عصر رضاخان دیدند، همچون، آخوند خراسانی و پسرش، محمد حسین نائینی، آقا نورالله اصفهانی، سید محمد طباطبایی و پسرش، سید عبدالله بهبهانی و پسرش...[اما متأسفانه، حرکت جدی هم برای جبران، انجام نگرفت!]
✍ سیر تاریخ مشروطه کاملا" بر صدق تمامی اظهارات و پیشگویی های شیخ، صحه گذاشت. ندامت بعدی مخالفین شیخ و نیز سیر معکوس و متنزل تاریخ مشروطه، گواه دور بینی و آینده نگری شیخ شهید و صحت هشدار های اوست.
بهر روی، در هوش یا بهتر بگوییم، نبوغ سیاسی شیخ، جای هیچ حرفی نیست.اما، آیا آن پیش بینی های شگفت، صرفا" از نبوغ سیاسی او بر می خواست یا وی، به یمن عشق و اخلاص استواری که به خداوند و اولیای پاک وی داشت، از یک بصیرت باطنی و روشن بینی الهی و معنوی نیز برخوردار بود، و رابطه ای با غیب و نهان جهان داشت؟...به نظر می رسد که، جواب مثبت باشد.
✍ دکتر شهریار زرشناس استاد و پژوهشگر معاصر، فرهنگ و سیاست میگوید: «شهید آیتالله شیخ فضلالله نوری یک نابغه و پدیدهای بینظیر است. در دورهای که هنوز مظاهر روشنفکری ظهور نکرده و ماهیت ادعاهای آنها دقیقاً آشکار نشده و برخی روحانیون برجسته -اگر در برابر ظواهر زیبای روشنفکری همراه نمیشوند- اما دچار انفعال میشوند، شیخ فضلالله عمق این جریان را میبیند، این مسئله نشانه عظمت علمی و فکری ایشان است.» لوایحی (روزنامه شیخ فضل الله) که شیخ فضلالله در تحصن حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نوشته نشان از شناخت عمیق از اندیشه غرب دارد. ایشان واقعاً اولین غربشناس تاریخ ما و مظهر روحانیت بیدار، آگاه، هوشیار، هوشمند، مقاوم و مجاهد است. پرسشهایی که ایشان از ماهیت غرب مدرن مطرح میکند نسبت به زمان خود شاهکار است. چنین درکی بینظیر است و کمتر کسی این درک را دارد.»
🔸 منابع: ک، گوشه ای از رویدادهای انقلاب مشروطیت ایران/ک، آخرین آواز قو/ک، خانه بر دامنه آتشفشان/گروه سیاسی بولتن نیوز/ک، بازخوانی روزنامه شیخ فضلالله...
👈کامل مطلب +فیلم، عکس و معرفی کتاب/ ۵ بخش👇
https://eitaa.com/shahidrabe/7063
✳️ @ShahidRabe
🟣 مسئولیت اجتماعی
✴️ علامه مصباح ره: اسلام تاکید دارد که افراد همان گونه که در برابر بهداشت محیط خود مسئولیت دارند، در رفتار دیگران هم مسئولند و همان گونه که کسی حق ندارد آب شهر را مسموم کند، حق ندارد فضای فرهنگی یک شهر اسلامی را مسموم کند.
📚 بزرگترین فریضه، ص۳۶
#بگو_برو
#کلام_بزرگان
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
💠نامه اعمال
❇️ آیتالله العظمی مظاهری:
🔸سه گونه نامۀ عمل در روز رستاخیز تصویر و ترسیم شده است:
🔸الف) پروندۀ عمر که بهشتیان آن را در دست راست و جهنّمیان به دست چپ خواهند گرفت.
🔸ب) همۀ آنچه هر انسانی در این دنیا انجام داده است، در آن سرا به گونهای که آن اعمال دارای حیات و شعور است و با قیامت متناسب شده است، حاضر مییابد. این، همان نوع دوّم تجسّم عمل است که بحث آن گذشت.
🔸ج) همانگونه که در قسم سوّم تجسّم عمل بیان شد، هویت هر شخصی ـ که در اثر انجام اعمال صالح و غیرصالحـ برای او پدید آمده است، در روز رستاخیز بروز و ظهور کرده و او را بههمان شکل و گونهای در میآورد که نتیجۀ اعمالش اقتضا میکند. به این ترتیب هر انسانی میتواند توسّط هویتی که در سرای آخرت دارد، حسابگر خویش باشد؛ زیرا صفحۀ نفس انسان، بالاتر، بهتر، ظاهرتر و گویاتر از هر نامهای است.
#نویسندگان_حوزوی_اصفهان
🆔 @howzavian_isfahan
جهاد حقیقی در جامعه
مقام معظم رهبری
📌با انتشار افکار صحیح در فضای مجازی به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.
🗒️@HamQalam
#امشب
✍🏻 کارگاه نگارش رسانهای
🖍بررسی چند یادداشت مطبوعاتی
❓همراه با پرسش و پاسخ
📆 دوشنبه 26 شهریورماه
⏰ ساعت 21 تا 22
🔗 در بستر اسکای روم
#رحا_مدیا
#نویسندگان_حوزوی
🆔 @rahamedia
🆔 @howzavian_isfahan
قطره قطره به روز شد باران
شعله ای کینه سوز شد باران
چکه می کرد در حرا گاهی
نغمه ای دل فروز شد باران
بر تن تکه ابرهای سیاه
رشته ای پاره دوز شد باران
سیل و گلشن گواه این حرف اند
لا یجوز و یجوز شد باران
تن پیغمبر خدا می سوخت
خاطرات تموز شد باران
آدمی در صراط می روید
راه حل کنوز شد باران
تا بگوید که نطق خاموش است
سر چشمه رموز شد باران
#محمد_رحیمی
@shaeranehowzavi
✍ به بهانه ۲۷ شهریور، #روز_شعر_و_ادب
سالروز بزرگداشت شاعر ولایی، مرحوم استاد، سید محمد حسین بهجت تبریزی، متخلص به «شهریار»
«شیخِ حق، بردار شد / شعرِ حق، بردار شد»
✅ نظر ادیبان بزرگ ایرانزمین درباره مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره)🔰
✍ الفاظی که دانشوران نامی ایران، در مورد ایشان به کار گرفته اند، نوعا" واژه های بلند قله سان است. تو گویی کلمات سترگ، از گنجینه لغات پر می کشند، عقاب وار بر صدر قله می نشینند تا والاییهای آن فقیه فرزانه را وصفی در خور آورند! و انتخاب این گونه تعابیر، بخوبی نشان می دهد که اهل نظر، نوعا" شیخ را در پایگاهی بس رفیع از فضل و دانش می دیده اند.
باهم دیدگاه🔰
◽️ادیب پیشاوری (سید احمد رضوی)
◽️علامه محمد قزوینی
◽️دکتر عباس اقبال آشتیانی
◽️دکتر قاسم غنی
◽️دکتر سعید نفیسی
◽️دکتر شمس الدین تندرکیا
◽️صاحب قلم، جلال آل احمد
◽️صاحب قلم، شمس آل احمد
◽️میرزا محمد علی مدرس تبریزی«خیابانی»
◽️میرزا لطفعلی صدرالافاضل
◽️صاحب قلم، محمد علی اُردوبادی
را از نظر می گذرانیم. لازم به توضیح است که اینان پس از بیانِ نظراتشان در دفاع از علامه شیخ فضل الله، توسط غربزدگانِ سکولار،مورد هجمه،تهمت و تخریبِ شخصیت واقع شدند!(روحشان شاد)/مطلب درپنج بخش👇
https://eitaa.com/shahidrabe/6015
📘 نسخه #PDF مجموعه اشعار و قصیدههای بجا مانده از #مرجع_شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع، اعلی الله مقامه الشریف با عنوان «نورالأشعار علامه نوری»👇
https://eitaa.com/shahidrabe/6021
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
🗞 ماجرای شعر شهریار و خواب مرحوم آیتالله مرعشی نجفی
مرحوم آیتالله مرعشی نجفی، درباره داستان سروده شدن شعر علی ای همای رحمت چنین تعریف کرده است:
🔻شبی توسلی پیدا کردم تا یکی از اولیا خدا را در خواب ببینم. آن شب در عالم خواب دیدم در زاویه مسجد کوفه نشستهام و امیر مؤمنان علی علیهالسلام با جمعی در آنجا حضور دارند. حضرت فرمودند: شاعران اهلبیت را بیاورید. چند تن از شعراء عرب را آوردند، فرمودند: شعرای فارسیزبان را نیز بیاورید. آنگاه محتشم و چند تن از شعراء فارسیزبان آمدند. فرمودند: شهریار را بیاورید... شهریار آمد. حضرت خطاب به شهریار فرمودند: شعرت را بخوان! و شهریار خواند.
🔺آیتالله مرعشی در ادامه فرموند: وقتی شعر شهریار تمام شد، از خواب بیدار شدم. چون من شهریار را ندیده بودم، فردای آن روز پرسیدم که شهریار شاعر کیست؟ گفتند: شاعری است که در تبریز زندگی میکند. گفتم: از جانب من او را دعوت کنید که در قم به نزد من بیاید. چند روز بعد شهریار آمد، دیدم دقیقاً همان کسی است که من او را در خواب در حضور حضرت امیر علیهالسلام دیدهام.
🔸از او پرسیدم: این شعر «علی ای همای رحمت» را کی ساختهای؟ شهریار با حالت تعجب از من سوال کرد که شما از کجا خبر دارید که من این شعر را ساختهام؟! چون من نه این شعر را به کسی دادهام و نه درباره آن با کسی صحبت کردهام.
🔹آیتالله مرعشی در پاسخ شهریار فرمود: چند شب قبل من خواب دیدم که در مسجد کوفه هستم و حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام تشریف دارند. حضرت، شاعران اهلبیت علیهمالسلام را احضار فرمودند. ابتدا شاعران عرب آمدند. سپس فرمودند: شاعران فارسی زبان را بگویید بیایند. آنها نیز آمدند. بعد فرمودند: شهریار ما کجاست؟ شهریار را بیاورید! و شما هم آمدید. آنگاه حضرت فرمودند: شهریار شعرت را بخوان! و شما شعری را که مطلع آن را بیاد دارم، خواندید.
شهریار فوقالعاده منقلب میشود و میگوید: من فلان شب این شعر را ساختهام و همانطور که قبلاً عرض کردم، تا کنون کسی را در جریان سرودن این شعر قرار ندادهام!
آیتالله مرعشی نجفی فرمود: وقتی شهریار، تاریخ و ساعت سرودن شعر را گفت، معلوم شد مقارن ساعتی که شهریار آخرین مصرع شعر خود را تمام کرده بود، من آن خواب را دیده بودم.
📅 27 شهریور روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت سید محمدحسین طباطبایی تبریزی (شهریار)
✍ یوسف زارعپور
🆔 @howzavian_fars
ابزارهای کافی برای نویسندهشدن
گزارشی از هشتمین جلسه رواق اهل قلم
استاد حجت الاسلام محمدرضا آتشین صدف
https://rahamedia.net/?p=5025
#نویسندگان_حوزوی_خوزستان
@howzavian_khuzestan
میگم این موشک فوق صوت رزمندگان یمن که در ۱۱:۳۰ دقیقه به تل آویو رسید خواهر کوچیکه موشک های هایپرسونیک خودمونه که فقط ۷ دقیقه میخواد تا به تل آویو برسه.
👏 یمنی ها با مرامن؛ این فقط یه دست گرمی بود تا خیلی ها حساب کار دستشون بیاد. فعلا.
✍️جلال و بی بی خانم
✒️✒️✒️ارسال یادداشتها و نظرات 👇
🗂 @Admin_nevis
لینک عضویت👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2436235532C22aa1c547d
#نویسندگان_حوزوی_یزد
@howzavian_yazd
﷽
هفتۀ وحدت؛ کدام وحدت؟!
🔻در هفته وحدت هستیم، با شعارهای شیک، نمایشی و باب دندان. اما واقعیت این است که علیرغم همه تلاشها همچنان هزینۀ (جانی و مالی)، وقت، نیرو و امکاناتی که در کشورهای اسلامی، صرف مجادلات و تقابل مذهبی میشود، حیرتانگیز و سر به آسمانها میزند.
🔻تصور کنید اگر همین سرمایهها صرف اخلاق یا آشنایی مردم با زیست مدنی یا حقوقشان میشد، بسیاری از مشکلات جهان اسلام بهآسانی حل میشد.
🔻روزانه میلیونها مراسم مذهبی در جهان و هزاران سخنرانی و مقاله و دهها شبکۀ ماهوارهای و سایت و صفحه و ... صبح تا شب مشغول اثبات حقانیت آن و کفر این هستند. اگر همین مقدار کوشش و هزینه، مثلا صرف آموزش خواندن و نوشتن یا بهداشت یا هنر یا حقوق شهروندی میشد، چه اتفاقی که در این ممالک رخ نمیداد؟
🔻اگر قرآن، کتاب مقدس مسلمانان، دستور داده بود که مسلمانان همدیگر را تکفیر و خون هم را بریزند و به یکدیگر رحم نکنند، آنان بیش از این تیغ بر روی هم نمیکشیدند که در این سالها کشیدهاند. گویی قرآن اصلاً نگفته است «انما المؤمنون اِخوة»!
🔻بله، آنچه ما را بیچاره کرده است اختلافات نیست، حساسیت بیمارگونه و هیستریک و سادیستیک (Sadism) به این اختلافها و تفاوتها است. اگر این جملۀ «اختلاف اُمتی رحمة» (اختلاف در امت من رحمت است) واقعا از پیامبر(ص) باشد، کمتر از معجزۀ شقالقمر نیست.
🔻تفاوتها همیشه بوده و از میان نمیروند؛ اختلافها -آن هم عقیدتی- هرگز به خط پایان نمیرسند و همسانسازی ابداً ممکن نیست. اما آنچه مهم است استقلال زیست اجتماعی و عملی مسلمانان از اختلافها و تفاوتهای نظری و توجه به منافع مشترکشان است.
🔻نگونبختانه و شور وضعانه اما چیزی که عیان است این که این دور باطل [تقابل] بین امت اسلامی، همچنان تا نفخ صور و الی یومالقیامه ادامه داشته، هزینه خواهد ساخت و رنج بر رنج افزوده، جانها را ناامن و اشکها را جاریتر و آرزوها را بر باد خواهد داد. و این نامی جز نابخردی و بلاهت مزمن ندارد!
#هفته_وحدت
✍️ علی خسروی
@bahr_dar_koze
#نویسندگان_حوزوی_همدان
@howzavian_hamedan
💢از نهج البلاغه به پزشکیان!
🔻به مناسبت نکات مطرح شده درباره "فتنه" در اولین نشست خبری ایشان
کلیدواژه ی پرتکراری که از مسئولیت های میانی کابینه تا نام دولت فعلی را فراگرفته،واژه ی"وفاق" ست و مطلوب شان هم جذب حداکثری افراد برای افزایش سرمایه اجتماعی و وحدت در جامعه است!
از سوی دیگر در نشست خبری اخیر، صحبت های رئیس جمهور درباره فتنه و مسائل پیرامونی ان را شنیدیم که تأمل برانگیز بود!
به نظر می اید اصلی ترین نکته چالشی در طرح وفاق اقای پزشکیان همین "چگونه بودن موضع شان در برابر فتنه و منتسبین به فتنه" است
🔍بدون پرداختن به رفرنس های بیانات رهبر،صحیفه نور و تحلیل اتفاقات ۴۶ ساله اخیر،به نظر می اید بازخوانیِ چند نکته برای ما و ایشان از نهج البلاغه ی مورد علاقه شان،ضروری و مفید باشد!:
1️⃣ فتنه از آن مسائلی ست که فارق بین حق و باطل در ان وجود دارد و به این خاطر فتنه نامیده شده که محل آزمایش و تشخیص حق ست، نه محل مباحثه دو طیف فکری که صرفا اختلاف نظر و سلیقه دارند! چرا که اساسا فتنه از روی مخالفت با حق و بدعت و هواخواهی پدید می اید! «إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ، يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ»خطبه۵۰
2️⃣ سخن از فتنه که به میان می اید قرار نیست طرف باطل به بطلان خود اقرار نماید بلکه حق و باطل را ممزوج می کند،رویارویی با نظام اسلامی را تقلیل دادن به خود حق پنداری فتنه گران در اعتراض نسبت به تقلب۸۸یا تنگدستی ناشی از گرانی بنزین۹۸ و یا حفظ کرامت زنان۱۴۰۱، مساله ای نیست که توجیه کننده رفتار و رویکرد فتنه گران باشد! در نظر نگرفتن وجود حق و باطل در فتنه بی معناست و یک طرف این منازعه،شیطان ست!! «وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْث وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ»خطبه ۵۰
3️⃣ مرزبندی با فتنه و فتنه گر از خطوط قرمزی ست که جای تعارف و ترس ندارد، رهبری بر ان تاکید مکرر کرده اند و ان وقتی که خاتمی نیز بحث آشتی ملی را مطرح کرد با موضع گیری و تبیین رهبری در این باره مشخص گردید مرزبندی با فتنه،دستخوش مسامحه و سیاست بازی نمی شود. «فإنّي فَقَأْتُ عَينَ الفِتنَةِ ،ولَم يَكُن لِيَجْتَرِئَ علَيها أحَدٌ غَيري بَعدَ أنْ ماجَ غَيْهَبُها واشْتَدَّ كَلَبُها»خطبه۹۳....«أَيُّهَا النَّاسُ شُقُّوا أَمْوَاجَ الْفِتَنِ بِسُفُنِ النَّجَاةِ وَ عَرِّجُوا عَنْ طَرِيقِ الْمُنَافَرَةِ»خطبه۵
4️⃣ تفاوت آشکاری وجود دارد میان عوامل متعمدی که آگاهانه در فتنه فعالیت داشته اند با عوامل فریب خورده ای که بعدا اعلام پشیمانی کرده و در صدد جبران برآمده اند؛یکی پنداشتن هر کدام از این دو دسته با دیگری مستلزم افراط یا تفریط ست «أَنَا أَطْمَعُ أَنْ تَلْحَقَ بِي طَائِفَةٌ فَتَهْتَدِيَ بِي وَ تَعْشُوَ إِلَى ضَوْئِي، وَ ذَلِكَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ أَنْ أَقْتُلَهَا عَلَى ضَلَالِهَا وَ إِنْ كَانَتْ تَبُوءُ بِآثَامِهَا»خطبه۵۵
5️⃣ بخش مهمی از مرزبندی با فتنه،استفاده نکردن از عوامل متعمدی ست که از راه خود اعلام انزجار نکرده و همچنان با طعن و تخریب نسبت به شخصیت ها و مفاهیم ارزشی،راه خود را ادامه می دهند؛وفاق با چنین گروهی،کاملا بی مورد ست! «و لكنَّني آسى أنْ يَليَ أمرَ هذهِ الاُمّةِ سُفَهاؤها و فُجّارُها»نامه۶۲...«وَ مَنْ شَرِکَهُم فِی الآثامِ، فَلَا یَکُونَنَّ لَکَ بِطَانَةً، فإنَّهُمْ أَعْوانُ الْأَثَمَةِ وَ إخوَانُ الظَّلَمَةِ»خطبه۴۰
6️⃣ هدف از وفاق اگر رسیدن به ظرفیت حداکثری برای وحدت و به کارگیری نیروهای جامعه باشد با افراط در دایره ی مصادیق آن و به کارگیری بدنام ها، عملا به دفع یکدیگر و هدر رفت سرمایه ها می رسیم که خود نقض غرض وفاق ست!
«...فَيتّخِذوا مالَ اللّه دُوَلاً و عِبادَهُ خَوَلاً و الصّالِحينَ حَرْبا و الفاسِقينَ حِزْبا»نامه۶۲
💢در پایان فارغ از تیپ شخصیتی جناب پزشکیان و بی پیرایه بودن گفتار و زبان بدن ایشان و بلکه زیادی غیر رسمی بودن در مقام ریاست جمهوری! شخصا معتقد به حُسن نیت ایشان هستم و برای دلسوزیشان احترام قائلم اما به نظر می اید در "وفاقِ" مد نظرشان،نابخردی و آسیب های جدی وجود دارد و ثمرات مطلوب شان را در پیش نخواهد داشت که به بیان امیرالمؤمنین(ع):نابخردی در امور،خود موجب از بین رفتنِ "وفاق" ست! «إِيَّاكَ وَ اَلسَّفَهَ فَإِنَّهُ يُوحِشُ اَلْوِفَاقَ»مستدرک الوسائل،ج۱۲،ص۷۹
✍🏻احمدرضا محسنات
#نویسندگان_حوزوی_خوزستان
@howzavian_khuzestan
مدرسه اندیشهورز رحا برگزار میکند؛
✍️رواق اهل قلم(۹)✍️
💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی
🖊تجربههای استاد مهدیکردفیروزجایی
مدرس نویسندگی و رماننویس
👤به میزبانی حجت الاسلام محمدرضابابایی،
فعال فرهنگی_تبلیغی
📅 زمان: شنبه ۳۱ شهریور
⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲
🔗 در بستر اسکای روم
نام نویسی:
@Jahaderevayat
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
............................................
#پویش_نوشتن #تبلیغ_مکتوب #جهاد_روایت
🌻نخبگان، استادان و دوستانتان را به #نویسندگان_حوزوی دعوت کنید.👇
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
.
تضمین امنیت با مالکیت ابزار
✍ نسا خلیلی
▫️تجربهٔ چهل و خردهای سال جمهوری اسلامی،مواجههٔ صنعت و ابزار غرب با دیگران را شفاف نشان میدهد:
- آنها تا جایی که بتوانند، انتقال تکنولوژی و حتی استفاده از ابزار را محدود میکنند. گاهی با قوانین بینالمللی دسترسی به آن را غیرقابل امکان میکند.
- اگر در مواردی کنترلش از دستشان خارج شود؛ با بدافزار و خرابکاری کار خود را پیش میبرند. نمونههای استفاده از هر دو رویکرد را طی سالهای گذشته دیدیم:
▪️زمانی با فلش آلوده از طریق ویروس استاکسنت سعی میکنند سانتریفیوژهای نیروگاه را خراب کنند که با هوشیاری و ذکاوت شهید احمدیروشن از خسارت سنگین به نیروگاه هستهای جلوگیری میشود.
▪️ اخیراً، با فروش قطعه معیوب، سعی در تخریب شبکه عصبی موشک را داشتند تا موشکها خودبهخود منهدم شوند و باز هم با هوشیاری، عوامل اولیه شناسایی میشوند. دشمن حتی به ده درصدِ خودکفانشده از زیرساخت موشکی کشور طمع میکند.
▪️اما، در اقدامات اخیر، او به هر نرمافزار و سختافزاری طمع کرده است؛ واتسآپِ شهید هنیه، آیپدِ هلیکوپتر شهدای خدمت، دوربینهای تلفن همراه و پیجرهای موتورولا در لبنان.
▫️به فرموده رهبر انقلاب خصوصیاتی برای استفاده از ابزار باید درنظر گرفت، از جمله آنکه «ابزار بایستی پیشرفته باشد؛ بایستی ناوابسته باشد؛ ابزار مال خود شما باید باشد؛ خود شما بایستی ابزار را به وجود آورده باشید، تولید کرده باشید، ابداع کرده باشید؛ به معنای حقیقی کلمه مالک ابزار باید باشید.» (بیانات در مراسم دانشآموختگی دانشجویان دانشگاه امامحسین(علیهالسلام)، ۱۳۹۸/۰۷/۲۱). اگر در زیرساخت، قوی ظاهر نشویم؛ باز هم با ماجراجویی صهیونیستها هزینه خواهیم داد.
«یک بار جستی ملخک، دوبار جستی ملخک
آخر کف دستی ملخک»
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
💠 از تعطیلی درسآمیز یک درس تا حواشی بیمزهی ضدانقلاب
👓 توضیح آقای صلحمیرزایی عضو خبرگان تهران: چرا آیتالله مجتبی خامنهای کلاس درس خارج را تعطیل کرد؟
🔸حجتالاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی از اساتید حوزه و عضو مجلس خبرگان در یادداشتی با عنوان «استادی اخلاقی و متًقی» برای خبرگزاری تسنیم نوشت:
🔹۱) بارها استاد مجتهدی تهرانی(ره) از ورع و احتیاط شدید آیت الله سیّد مجتبی خامنهای تمجید میکرد. بعدها از کارکنان دفتر قم حضرت آقا نیز این توصیفات را شنیدم. و در جلساتی که خدمت حاج آقا مجتبی رسیدم نیز این ورع را یافتم.
🔹۲) در حوزههای علمیه، کرامتهای رفتاری را دیده یا شنیدهایم که وقتی برای دیگران تعریف میکنیم یا باور نمیکنند یا تعجّب میکنند. یکی از اساتید بنده دو هفته اول را به حوزه نمیآمد تا درسهای دیگر اساتید تشکیل شود. چون دیده بود که سالهای قبل، با تشکیل کلاس ایشان، جذابیت درسشان آنقدر بالا بود که دروس دیگر اساتید را تعطیل میکرد.
🔹۳) اخیراً خبری منتشر شد که ۱۶۰۰ نفر از طلاب مقطع خارج حوزههای علمیه قم و مشهد و دیگر استانها برای شرکت مجازی در درس آیت الله سید مجتبی خامنهای ثبت نام کردهاند اما ایشان در اولین روز درس، تعطیلی موقت این درس را اعلام کردهاند.
🔹۴) تعطیلی درس آیت الله سیّد مجتبی خامنهای، بسیار مورد توجّه و گفتگو و تحلیل قرار گرفت. امّا آنچه علّت حقیقی تصمیم ایشان میتواند باشد اقتدای ایشان به سیرهی علمای سلف است. علمای اخلاقی گاهی که درس خود را پررونق میدیدند برای تربیت نفس خود آن درس را تعطیل میکردند مگر اینکه حجّتی مییافتند تا با آن احتیاط اخلاقی خود، مخالفت کنند.
🔹۵) باخبر شدم برخی از علمای بزرگ و شاگردانشان از ایشان خواستهاند درس را برقرار نمایند و امیدوارم این درس پراستفاده تشکیل گردد. آنچه باعث خنده است تحلیلهای پوچ و مادّی ضدّانقلاب و منافقان است که با نگاه دنیوی خود به تحلیل این پدیدهها میپردازند.
@Dailynotes20
♻️@howzavian_tehran
استعدادی که نداشتم
✍ ملیحه براتی
دیشب از میان جملههای آقای فیروزجایی وقتی رسیدیم به مبحث استعداد، شاخکهایم تیز شد. من قبل از این یک سال و نیمی که دستی در نوشتن پیدا کردم هیچ علاقهای به آن نداشتم. استعداد هم، هر چه برمیگردم به دوران دانشآموزی که ببینم شاهکاری قابل ارائه داشته ام، میبینم نسخه قابل ارائهای نداشتم که هیچ، اما خداییش شاهکار چرا. شاهکارهایی که نویسندگانش کسان دیگری بودند و من تنها بخاطر ارائه دادن درجه یکی که مو لای درزش نمیرفت توانستم نمرات خوبی از درس انشا بگیرم. نمراتی که گاهی هزینه بابتش پرداخت میکردم، مثل دادن بخشی از پول توجیبیام به خواهرها و برادرها.
بگذریم،زمانیکه قدم گذاشتم در مسیر هنری و نقاشی استعداد که نداشتم، خیلی هم بیصبر بودم. یعنی همانطور که دوستان گوشهای از یک درخت را سایه میزدند من سه درخت کنار درخت اولی میکاشتم. گاهی قلممو دست میگرفتم و توی طرحهای دیگران هم که فکر میکردم دارد زیادی طول میکشد دست میبردم. تلاش و پشتکار فراوان هم اگر از خانواده ما بپرسید با لبخند یک طرفه و نگاهشان به محضرتان میرسانند که با آن میانهای نداشتم.
در مجموع اکثرا دنبال لقمه حاضر و آماده بودم. شدیداً به این اصل معتقد بودم، وقتی دیگرانی هستند که کار را بهتر از تو انجام میدهند چرا باید تو زحمت بکشی.
وقتی شروع کردم توی فضای مجازی به نوشتن. از طومار نویسیها و مبهم نوشتن متنهایم که نیاز به توضیح و تفسیر داشت نقد شدم.
هیچوقت کتابها را عمقی نخواندم. تمام دامنه کتابخوانی من هم زندگینامه شهدا بود، کتابهای انگیزشی و موفقیت و از دنیای رمان دو تایی خوانده بودم.
قصدم از نوشتن اینها این بود که بگویم اگر قلمی دست به دست رسیده به شما و یادداشتی، کپشنی، روایتی نوشتید، بیدلیل نبوده، قطعا از بین این همه انسان شما باید اثری روی این کره خاکی گذاشته و بگذارید.
چه یک خط، چه یک رمان، یا حتی نوشتن چند جمله توی کانال شخصی.
شاید هم قرار است ما راه باز کنیم برای بقیه نویسندهها، مشوق باشیم برای عدهای، انگیزه بدهیم به آنهایی که امیدی به ماندن ندارند.
قدر اساتید نمیدانم، نمیفهمم ولی شاید معنای رسالت همین باشد.
پانوشت: دیشب نوشتمش و الان جز همان کلمه "دیشب" ابتداییاش چیز دیگری را تغییر ندادم. خواستم حس در لحظه نوشتن را همان طور دست نخورده نگه دارم.
#روایت_رواق_اهل_قلم۹
https://eitaa.com/qhadeh