eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
482 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بدعتی بنام دهه محسنیه ✳️در چند سال اخیر بعد از ایام آخر ماه صفر از سوی برخی گروه‌های مذهبی و هیئتی مسئله ادامه عزاداری‌ها تا نهم ماه ربیع الاول پر رنگ می‌شود. هییت‌های را برپا می‌کنند و در فضای مجازی نیز تا آنجا که می‌توانند می‌تازند که این ایام، ایام حمله و هتک حرمت به خانه حضرت زهرا سلام الله علیهاست. در این ایام حضرت ضربت خوردند و فرزند خودشان (حضرت محسن) را از دست داده‌اند! ✔️ آنچه در منابع تاریخی آمده ایام هتک حرمت به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها به طور واضح مشخص نیست و نمی‌توان به همین راحتی گفت که بلافاصله پس از شهادت پیامبر اسلام هتک حرمت صورت گرفته است. تاریخ شهادت حضرت محسن بن علی نیز نه در تاریخ و نه در روایات درج نشده است. ▫️آنچه در روایات آمده است خبر شهادت و هتک حرمت حضرت می‌باشد اما در خصوص زمان حمله‌ور شدن به خانه حضرت و زمان شهادت محسن بن علی علیهماالسلام کلامی بیان نشده است. از حضرت صادق علیه السلام طبری شیعی در دلایل الامامه نقل می‌کند که "قبضت فی جمادی الآخره یوم الثلاثاء لثلاث خلون منه، سنه احدی‌عشره من الهجره. وکان سبب وفاتها ان قنفذا مولی عمر لکزها بنعل السیف بامره، فاسقطت محسنا و مرضت من ذلک مرضا شدیدا، ولم تدع احدا ممن آذاها یدخل علیها" حضرت صادق علیه السلام زمان شهادت حضرت را سوم جمادی‌الثانی سال یازدهم بیان می‌کنند و سبب شهادت محسن بن علی علیهماالسلام را ضربه غلاف قنفذ ذکر می‌کنند. مرحوم کلینی نیز در کافی روایتی از حضرت کاظم علیه السلام بیان می‌کنند که عنوان شهیده برای حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها قرار گرفته است که فرمودند: "ان فاطمة صدیقة شهیدة" 🔸️از برآیند مجموع حوادثی که در تاریخ ذکر شده است (حرکت سپاه اسامه به سمت موته و پرچم داری بریده از قبیله اسلمه و اعتراضش به قومش در همراهی اهل سقیفه) و شواهدی که وجود دارد (چگونگی راه رفتن حضرت زهرا بعد از غضب فدک و ایراد خطبه فدکیه از سوی ابن ابی الحدید) و از کنار هم قرار دادن آنها، می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که حمله و هجوم به خانه امیرالمومنین علیه السلام و هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها حدودا ۵۰ روز پس از ایام شهادت پیامبر اسلام اتفاق افتاده است که سرانجام پس ۹۵ روز حضرت به شهادت می‌رسند. لذا برپایی جلساتی تحت عنوان ایام محسنیه بدعتی در مناسک مذهبی از سوی جریان‌های برائتی و شیرازی می‌باشد. ✍️دانیال بصیر @cafe_fekr @howzavian_hamedan
🔷عیار ملّت و تجربه‌های سفید و سیاه ✍بهروز‌ شامی‌زاده 🔸شناخت عیار ملّت ایران و اینکه براساس این عیار، ملت تا به حال چه کاره بوده و بعد از این می‌خواهد چه کار کند، مسئله‌ای است که بیشتر تحلیل‌های سیاسی امروز براساس آن ارائه می‌شود و بیشتر اشخاص و جریان‌ها به نوعی خود را زبان گویای ملت ایران می‌دانند؛ اما آیا واقعا شناخت این‌چنین سهل و در دسترس همگان است؟ اگر این‌گونه است پس چرا بسیاری پیروزی انقلاب در سال 57 را پیش‌بینی نمی‌کرد! چرا بسیاری مقاومت و پیروزی مردم در دوران ترورهای کور و تجزیه طلبی‌های دهه شصت را انتظار نداشت! چرا علیرغم تجربه پیروزی مردم در انقلاب و دو سال جنگ داخلی، باز قدرت مقاومت مردم در جنگ بین المللی هشت ساله را بسیاری از کسانی که فکر میکردند عیار مردم دستشان است، باور نداشتند! چرا خیلی‌ها حتی نمی‌توانستند انقلاب را یک روز بدون امام تصور کنند؟ و چراهای بسیاری که بهتر است آنها را به یاد بیاوریم و یادآور دیگران شویم تا زمینه‌ای شود برای برخی اعتراف‌ها. 🔹آیا خوب نیست که با صراحت تمام، اعتراف کنیم که قیام مردم در خاموش کردن فتنه‌ی 23 تیر سال 78 را پیش‌بینی نمی‌کردیم؟! آیا خوب نیست که برخی اعتراف کنند که هشت ماه فتنه انتخابات 88 ، دلهای آنها را لرزاند و گمان بد به خدا و مردم بردند و با اینکه قطره‌ای در دیای قیام 9دی بودند اما باز مبهوت و حیران؟! آیا خوب نیست که به زبان بیاوریم که می‌ترسیدیم تحریم‌های سنگین اقتصادی، مردم را از پا درآورد؟! از این قبیل اعترافات زیاد است اما آنچه دست‌به‌نقد و از همه روشن‌تر است، تشییع جنازه سردار دلهاست؛ آیا بهتر نیست اعتراف کنیم که خلق این یوم الله، برای همه ما _و نه فقط برای دشمنان_ غیرمنتظره بود. با اینکه همه معجزه‌های پیش از این مانند همین یوم الله را خداوند با دستان ما آفریده بود. 🔸اینجاست که باید به سخت و پیچیده بودن مسئله‌ی اذعان کرد؛ چرا که ریشه‌های ایران در پی آفرینش عظمت‌های میدانی و کسب دستاوردهای بزرگ، در رشد روزافزون و تصاعدی بلکه معجزه‌گون، به شکلی سقف فلک را شکافته و می‌شکافد که یارای همراهی دیده‌های جزئی‌نگر، باورهای متّکی به محاسبات زمینی و قدم‌های لرزان و لغزان را از خود سلب می‌کند. و اگر چنین نیست پس چرا دشمنان ملت با همه توانانی که بکار می‌گیرند از ارزیابی ملت درمانده و عاجزند؟! 🔹خب اگر وضعیت ما این گونه بوده و هست، پس چگونه به راحتی نسبت به تحلیل‌های خود و دیگران از وضعیت ملت ایران؛ وضعیت قدرت، ایمان، آگاهی، صبر و خلاصه همه اموری که به هویت جمعی ما مربوط است، سرخم فرود می‌آوریم حال آنکه همین تحلیل‌ها اگر تبدیل به باور شود، ملّی را دستخوش آسیب‌های جدی می‌کند. آیا نباید از تجربه‌ی سفید و سیاه گذشته در شناخت عیار ملت عبرت بگیریم؛ وعده‌های پیروزی امامین انقلاب براساس شناخت الهی از توانائی‌های ملت و نقاط ضعف دشمن و در مقابل ارعاب و مأیوس‌سازی مدعیان مردم شناس براساس ضعف‌های درونی خود و تکیه به هیمنه پوشالی دشمن و نگاه تحقیرآمیز و البته کور و احمقانه دشمن به ملت ایران. 🔸آری اغتشاشات پاییز 1401 نیز نشان داد که دشمن و هر کسی که هراسی از دشمن در دل دارد، حق ندارد برای ما از ناتوانائی‌های ملی سخن بگوید و تنها کسی که در مقابله با دشمن در قله شجاعت قرار گرفته و همواره با زیرکی تمام، سیاه‌نمایی‌های دشمنان و دنباله‌روهای داخلیشان را خنثی کرده است، می‌تواند و باید باشد. آری تنها رهبری معظم است که آیینه تمام نمای هویت ملی ما در هر زمان است و تنها او می‌تواند با نگاه الهی و کلان خود، وضعیت گذشته و امروز ما را به هم گرده زده و توشه‌ی راه آینده قرار دهد. اوست که ایمان به مردم را به ایمان به خدا پیوند زده؛ «‌يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَيُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ» و در نتیجه نصرت الهی را در ایمان به نصرت ملت ایران «هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ» دنبال می‌کند. و ما هم تا چنین ایمانی را مزه نکنیم نباید امیدوار چنان نصرتی باشیم. @howzavian_eastazarbaijan
🔵 سخنی مهم با اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه بسم الله الرحمن الرحیم با آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه، که امسال از 17 شهریورماه آغاز می‌شود، فرصت مبارکی فراهم آمده است تا با قلبی آکنده از امید و نگرانی نسبت به آینده اسلام و جامعه مسلمانان، با شما اساتید بزرگوار و طلاب گرامی حوزه‌های علمیه، سخنی داشته باشم. این ایام، فرصتی است مغتنم برای بازاندیشی در رسالت و وظایف خطیری که بر عهده ماست. ✅✅ به یاد آوریم کلام بلند حضرت امام خمینی (قدّس سرّه) را که فرمودند: «حوزه‌های علمیه باید در خدمت اسلام و مردم باشند و فقه اسلامی را به عنوان راهکارهای عملی در زندگی پیاده کنند» . این سخن امام راحل، زنگ خطری است که بر گوش ما صدا می‌کند و ما را به خود می‌آورد تا بدانیم که ما به عنوان طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه، مسئولیتی عظیم بر دوش داریم. آغاز سال تحصیلی جدید، زمانی است برای بازنگری و تأمل در مسئولیت‌های خود و پاسخگویی به این ندای الهی و معنوی که در مسیر علم و عمل، به گونه‌ای حرکت کنیم که شایسته این جایگاه والا باشیم. ▫️ ضرورت درک شرایط روز: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که در دنیای امروز، تغییرات سریع و گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف جهانی و ملی در حال رخ دادن است. این تحولات، ایجاب می‌کند که ما به عنوان وارثان علم دین، نسبت به اوضاع زمانه خود آگاه و بیدار باشیم. قرآن کریم در سوره توبه، آیه 122 می‌فرماید: «وَ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلْيُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» ؛ چرا از هر گروهی، جمعی به سوی پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نروند تا در دین به فهم و شناخت عمیق دست یابند و قوم خود را از آنچه آموخته‌اند، آگاه سازند، باشد که آنان پرهیزگار شوند. این آیه شریفه، بر ما تأکید می‌کند که لازمه تحقق این رسالت، درک عمیق دین و شرایط روزگار است. باید با بصیرت و بینشی دقیق، به تبیین مسائل و مشکلات بپردازیم و جامعه اسلامی را به سوی درک صحیح و اقدام مؤثر هدایت کنیم. ▫️ الزامات فقهی و انقلابی: ما موظفیم که درس‌ها و برنامه‌های علمی خود را بر اساس فقه جعفری تنظیم و استوار سازیم، چرا که فقه جعفری، با عمق، جامعیت، و پویایی خود، ظرفیت ارائه راهکارهای عملی برای مسائل و معضلات روز را دارد. امام علی (علیه‌السلام) در نهج‌البلاغه، خطبه 147 می‌فرمایند: «اِعْرِفْ دِينَكَ كَما يَجِبُ أَنْ تَعْرِفَهُ» ؛ دین خود را چنان که شایسته است، بشناس. این سخن علوی، نوری است برای راه ما که به ژرفای آموزه‌های فقهی جعفری پی ببریم و بر اصولی قوی و پایدار بنا کنیم تا در مواجهه با چالش‌های پیچیده امروز، مسیر درست را بیابیم و اهداف متعالی دین مبین اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی را محقق سازیم. ▫️ همکاری و تعامل سازنده: برای پیشبرد اهداف والای دین و انقلاب اسلامی، لازم است که همدلی، همکاری، و تعامل سازنده میان اساتید معظم و طلاب گرانقدر تقویت گردد. قرآن کریم در سوره آل عمران، آیه 200 می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»؛ ای اهل ایمان، صبر پیشه کنید، در برابر سختی‌ها استقامت ورزید، به هم پیوند دهید و تقوا پیشه کنید، شاید که رستگار شوید. این آیه، ما را به وحدت، صبر، پایداری، و تلاش جمعی در راه خدا دعوت می‌کند و به ما نشان می‌دهد که پیشرفت در عرصه علم و دین، مستلزم روحیه تعامل و همکاری است. ✅ امیدواریم که با آغاز سال تحصیلی جدید، این دوره، نقطه عطفی در مسیر تلاش‌های علمی و دینی ما باشد. دعا می‌کنیم که خداوند متعال به ما توفیق دهد تا با فهم درست شرایط، بهره‌گیری از معارف غنی فقه جعفری، و تعامل و همکاری موثر و کارآمد، بتوانیم به پیشبرد اهداف مقدس دین و انقلاب اسلامی خدمت کنیم. بی‌گمان، با عزم و اراده‌ای راسخ و ایمان قلبی، خواهیم توانست به دستاوردهایی درخشان و آینده‌ای بهتر برای جامعه اسلامی دست یابیم. ✍ موسی آقایاری @howzavian_zanjan
🔻 مدرسه اندیشه‌ورز رحا برگزار می‌کند؛ ✍️ رواق اهل قلم(7) 💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی 👤 تجربه‌های میرشمس‌الدین فلاح هاشمی، نویسنده و مدیر نشر صاد 📅 زمان: شنبه 17 شهریور ⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲ 🔗 در بستر اسکای روم 🔘 نام نویسی: @Jahaderevayat 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🔴 دهه محسنیه؛ بدعت یا سنت؟ ساعت 16 امروز در ویرآوا https://virasty.com/a_anjom/1725793446267808656 @HOWZAVIAN_kerman
36.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را در این مهم یاری دهیم! ✍️محمدرضا بابایی نوشت: اول توصیه می‌کنم بیان گویا و رسای ایشان درباره تعاون و تعاونی را کاملا ببینید! محرم امسال صحبت‌هایم مربوط به نقش مومنین در نظم نوین جهانی بود و آنجا اشاره کردم که قرآن می‌فرماید: «لیقوم الناس بالقسط» این مردم هستند که باید عدالت را در زمینه‌‌های مختلف احیاء کنند بوسیله چه سازوکاری؟ اینجا عرض می‌کنم که تعاونی‌ها چاره کار هستند، چرا که؛ راه تحقق عدالت اقتصادی، گسترش مالکیت عمومی و ابزار کار برای همه است. لازم به ذکر است اساس تعاونی‌ها که در سابقه تمدنی ما به آسانی قابل مشاهده است، پیوند اجتماعی امت با هم بوده است. اکنون هم اگر بخواهیم این امر را زنده کنیم بایستی از تفرد‌گرایی که هدیه پرزرق و برق غرب به امت اسلام است بگذریم و به اجتماع اسلامی خود روی آورده و کارکردهای تمدنی اجتماعات دینی خود از جمله هیآت، مساجد و ... را پر رنگ‌تر کنیم و با استفاده از شاخص اخوت خاص در هیآت دینی و مساجد کارکردهای اجتماعی این جمع‌ها را بیشتر در جامعه بُروز دهیم. حالا که وزیر در سمت درست ایستاده باید او را در تحقق این امر یاری کرد. پ.ن: برسد به دست متولیان امر هیآت مذهبی و تشکل‌های فرهنگی. 👇 @howzavian_westazarbaijan
رایزن فرهنگی* - امنیتی جهانی نسا خلیلی فضای مجازی رها، به دفترِ رایزن فرهنگی - امنیتی غرب در ایران تبدیل شده است. کارکرد برخی از این رایزنان، تربیت دانش‌آموزان با باورهای غربی است. از آنجا که ساختار ذهنی کودک شکل نگرفته و نوجوان نیز در دوره تزلزل فکری است، زمینه مستعدی برای ترویج ارزش‌های همسو با آن‌هاست. اثری که دقیقا فضای مجازی با محاصرهٔ تربیتی بر باورها و ارزش‌های نسل جدید می‌گذارد. پس بی‌راهه نیست که فضای مجازی را بزرگترین رایزن فرهنگی - امنیتی غرب بنامیم. نهادهای مرتبط ایران و هر کشور دیگری نسبت به نمونه‌های سنتی این رایزنان حساس هستند و جلوی کار بر روی نسل جدید و آینده‌سازان را می‌گیرند. نمونهٔ آن برخورد قاطع با گوته* است. گوته بزرگ‌ترین سازمان حاکمیتی فرهنگی آلمان برای صدور فرهنگ و ارزش‌های آلمانی در کشورهای مختلف و به‌ویژه کشورهای هدف برلین در راستای تقویت سیاست خارجی فرهنگی برلین است. این موسسه در ایران تحت پوشش مدارس زبان‌آموزی فعالیت نرم خود را انجام می‌داد. تمرکز اصلی این موسسه‌ها تربیت معلمان است. مطابق با نظام آموزش‌و‌پرورش دولت آلمان، از آنها پشتیبانی آموزشی و فنی می‌شود تا ارزش‌های فرهنگی آلمان تدریس شود. در نتیجه با تربیت نسلی از معلمان مطابق با فرهنگ غربی، شبکه‌ای از تربیت هزاران دانش‌آموز شکل می‌گیرد که از دریچه فرهنگ و ارزش‌های آلمانی به دنیا می‌نگرند. پیش از این «بنیاد آمریکایی اورسیا» به دنبال پیاده‌کردن چنین طرحی با هدف «تغییر قوانین کشور» و جایگزینی «پایبندی به ایدئولوژی دینی» با «شهروندی دموکراتیک» بود. جالب آنکه از موفقیت ورود این مفاهیم توسط «بیش از ۷۰ معلم» در کلاس‌های درس ایران گزارش داده است‌. به رغم هوشیاری نهادها نسبت به چنین رایزن‌ها و موسسه‌هایی، برخی از نهادهای مرتبط با مجازی‌‌ و غیرواقعی‌ خواندنِ فضای سایبری، در خلسه عدم‌ واکنش فرورفته‌اند. غرق این تفسیر اشتباه شدند که حکمرانی بر فضای‌ مجازی به‌معنای قطع ارتباط با تمام دنیا است. می‌دانیم که تمام کشورها در جنگ تمدن‌ها، که لبهٔ فرهنگی آن بر نظامی غلبه دارد؛ به شدت مراقب استحالهٔ تمدن خود در مواجهه با تمدن رقیب هستند. اکثر کشورها بر ارزش‌های خود با تمام قوا پافشاری دارند؛ نمونهٔ اخیر و مشهود آن برخورد با تیک‌تاک در آمریکا یا بازداشت مدیر تلگرام در فرانسه است. اما متاسفانه، به‌رغم هشدارهای مکرر رهبر انقلاب شاهد رویکرد موثری در این حوزه نیستیم. در هشدار اخیر رهبر انقلاب فرمودند: «آنچه که مهم است این است که در فضای مجازی حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد اینکه بنده گاهی گفتم فضای مجازی رهاست، ول است، این بخاطر این است. حکمرانی، براساس قانون، یک قانونی اگر ندارید قانون را بوجود بیاورید براساس آن قانون زمام کار را بدست بگیرید همه‌ی دنیا این کار را می‌کنند... طرف را میگیرند زندان می‌کنند، تهدید می‌کنند که بیست سال محکومیت به تو خواهیم داد این بخاطر آن است که حکمرانی آنها را نقض کرده، نقض حکمرانی قابل قبول نیست یک کشور در اختیار شماست که وظیفه در قبالش دارید، مأموریت در قبالش دارید.» (بیانات در نخستین دیدار اعضای هیئت دولت چهاردهم،۱۴۰۳/۶/۶) حکمرانی بر فضای مجازی، راه موثر برای جلوگیری از نقش‌آفرینی رایزن فرهنگی- امنیتی جهانی است. طبق فرمودهٔ معظم له، وظیفهٔ حکمرانان، جلوگیری از نقض حکمرانی‌شان در فضای مجازی و تهیه قانون جامع برای حفظ این حکمرانی و گرفتن زمام امور این فضای زیست جمعی است.مطالبهٔ به حقی که همچنان اقدامی شایسته دریافت نکرده است. ------ *رایزن فرهنگی: یک دیپلمات با مسئولیت ویژه است که باید برای ترویج فرهنگ میهن خود در دیگر کشورها تلاش کند. *موسسه گوته: این موسسه درباره دستاوردهای خود به وزارت خارجه آلمان گزارش می‌دهد و مرتبا با مقامات وزارت خارجه دیدار می‌کند. گوته در حال حاضر دارای ۱۵۷ موسسه در ۹۸ کشور جهان و ۱۲ موسسه منطقه‌ای است. این موسسه با بیش از ۳۵۰۰ نفر کارمند (۲۸۰۰ نفر در خارج از کشور و حدود ۷۰۰نفر در دفتر مرکزی) توانست در سال ۲۰۱۹ برلین را در قدرت نرم به جایگاه سوم جهان برساند. ♻️@howzavian_tehran
. 🔆 ۳ تأثیر مهم ادبیات در زندگی طلاب👆👆👆 ویراستیِ مدادالفضلاء @howzavian
مدرسه اندیشه‌ورز رحا برگزار می‌کند؛ ✍🏻 کارگاه روایت بررسی روایت‌های اربعینی سعید احمدی به میزبانی هادی حمیدی، نویسنده و کنشگر رسانه‌ای ⁩ همراه با پرسش و پاسخ 📆 دوشنبه 19 شهریورماه ⏰ ساعت 21 تا 22 در بستر اسکای روم نام نویسی: @Jahaderevayat 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
. قدرت درونی و مسیر رشدنجمه صالحی در جهان امروز، بسیاری بر این باورند که شبکه‌سازی و ارتباط با دیگران کلید موفقیت و پیشرفت است. کتاب‌ها و مقالات بی‌شماری بر اهمیت این موضوع تأکید دارند و افراد را به گسترش شبکه‌های اجتماعی و حرفه‌ای خود تشویق می‌کنند. اما آیا این تنها راه رسیدن به رشد و جایگاه‌سازی است؟ آیا می‌توان به جای تکیه بر دیگران، به قدرت درونی خود اعتماد کرد؟ امروز عبارتی خواندم که می‌گفت:"هیچ جایگزینی برای شبکه‌سازی و ارتباط با دیگران که موجب رشد و پیشرفت شود، وجود ندارد." اما در پیچ‌وخم حوادث و در تراش‌خوردگی درد و نهایت استیصال دریافته‌ام که هیچ جایگزینی برای خوداندیشی، بازآفرینی جهان فکری و اقدام و عمل با تکیه بر خود، وجود ندارد. اگر قرار است دیگران یاری رسانند یا شبکه‌سازی مجالی برای رشد فراهم آورد، این در مراحل بعدی است. شاید دیگران نظر متفاوتی داشته باشند، اما ترجیح می‌دهم به جای تکیه بر کمک دیگران، پیش و بیش از هر کسی روی قدرت ذهن و عملگرایی خود، حساب باز کنم؛ زیرا معتقدم در ملال و رنج و ناکامی، جادویی نهفته است. ابعاد کشف‌نشدهٔ وجود را می‌توان در وقت درد شناخت. انسان در مواجهه با زندگی، نهایتاً تنهاست. ذهن همواره آبستن ایده‌ها و راه‌های تازه است، اگر بخواهیم و در مسیر بمانیم. از «بودن» تا «شدن» مسیری ناهموار است که نمی‌توان همواره با تکیه بر دیگران آن را هموار کرد. باید زمانی را به تفکر و بازنگری درونی اختصاص داد چون به ما کمک می‌کند تا ایده‌ها و راه‌حل‌های جدیدی برای مشکلات خود بیابیم و بر روی مهارت‌ها و توانایی‌های خود کار کنیم. یادگیری مهارت‌های جدید، تقویت مهارت‌های موجود و بهبود خودشناسی از جمله راهکارهاست. می‌توانیم به جای انتظار برای کمک دیگران، خودمان دست به کار شویم. اقدام و عمل به ما اعتماد به نفس و فرصت تجربه می‌دهد. ناکامی‌ها و شکست‌ها را به عنوان بخشی از مسیر رشد بپذیریم و از آن‌ها درس بگیریم. در مسیر خود ثابت‌قدم بمانیم و از تلاش دست نکشیم؛ چه بسا پایداری و استقامت کلید موفقیت باشد. در نهایت، هر فردی باید راه خود را برای رشد و پیشرفت پیدا کند. شبکه‌سازی و ارتباط با دیگران می‌تواند مفید باشد، اما نباید تنها راه حل باشد. قدرت درونی، خوداندیشی و عملگرایی نیز نقش مهمی در این مسیر دارند. در مواجهه با چالش‌ها و سختی‌ها، این قدرت درونی است که ما را به جلو می‌برد و به ما کمک می‌کند تا به بهترین نسخه از خود، تبدیل شویم. @AFKAREHOWZAVI
▫️ما را چه شده؟ 🔻دو قطبی، انقلاب، افشا 👤علی حیدری سورشجانی،سردبیر مجله حکمت و بیان (استاد پناهیان) 🔸شهید صدر علت مسلمان شدن و از خودگذشتگی مردم مدینه و مکه برای اسلام را ترس از بهشت و جهنم نمی‌داند بلکه ایشان می‌فرمایند: «پراکنده بودند که اسلام آمد و آن‌ها را یکپارچه کرد، سرگردان بودند که اسلام آمد و هدایتشان کرد» با این حال رسول خدا(ص) با ایجاد وحدت بین مسلمین اسلام را گسترس دادند.اگر به سیره رسول خدا(ص) نگاه کنیم ایشان نفاق هیچ منافقی را افشا نکرد بجز زمانی که یکی از منافقین مدینه می‌خواست ایجاد دو قطبی کند. آن شخص چه ویژگی داشت که رسول خدا(ص) آن را افشا کرد؟ 💠بعد از غزوه بنی مصطلق، دو نفر از مسلمانان؛ یکی از گروه انصار و دیگری از گروه مهاجران به هنگام کشیدن آب از چاه ـ به خاطر اینکه دلوشان به هم پیچیده بود‌ـ با یکدیگر نزاع کردند و هر یک حامیان خود از گروه انصار و مهاجر را به یاری طلب کردند. عبدالله‌بن‌اُبی؛ سرکرده منافقان مدینه، به یاری مرد انصاری (سنان جَهنی) شتافت و با مرد مهاجر (جهجاه غفاری) که غلام خلیفه دوم بود، مشاجره لفظی شدیدی کرد. او فرصت را مغتنم شمرده تا نزاع ساده میان دو مسلمان را به منازعه‌ای قومی‌ـ ملی تبدیل کند. در بین مردم ایستاد و شروع به سخنرانی کرد و از ایثار انصار برای مهاجرین با تعابیر نامناسبی گله کرد. و با کنایه به رسول خدا گفت: «آن کس که عزیز تر است ذلیل تر را بیرون خواهد کرد». زید بن ارقم ماجرا را برای رسول خدا(ص) تعریف کرد و رسول خدا(ص) و با مصامحه از کنار مسئله گذر می‌کند و به زید می‌گوید شاید از عبدالله ناراحت و خشمگین هستی یا توهم کرده‌ای که عبدالله این چنین گفته است. جماعتی از انصار هم سخنان زید را منکر شدند. اما زید قسم یاد می کند که سخنانش درست است. رسول خدا(ص) به سمت عبدالله می‌رود و ماجرا را از او می‌پرسد و او نیز انکار می‌کند. ▫️تا این که سوره منافقین نازل می‌شود و زید را تصدیق و عبدالله بن ابی را تکذیب می‌کند. و اینگونه عبدالله ابن ابی رئیس منافقان مدینه به خاطر ایجاد دو قطبی رسوا می‌شود. ▫️مومنین را چه شده که از دو قطبی‌های بیشمار در کشور دفاع می‌کنند؟ ▫️مگر جز خواسته‌های مکرر امامین انقلاب نبوده است که دعوت کردنده اند که اصول و مبانی انقلاب پایبند باشید و از دوقطبی های کاذب ما را بر حذر داشته‌اند؟ ▫️تا کی جریان انقلاب باید دچار بازی‌های رسانه‌ای راست و چپ قرار بگیرد. آیا جریان انقلاب از وضعیت خطرناک کشور اطلاع ندارد؟ مگر نمی‌دانند وضعیت کشور وضعیت عادی نیست؟ کجاست آن نگاه تمدنی داشتن؟ آیا از وضعیت آب،‌برق، گاز و منابع پولی کشور‌ آگاه نیستید که هر روز به جان هم می افتند؟ آیا از وضعیت منطقه خبرندارید؟ آیا نمی‌دانیم در اطرافمان چه می‌گذرد؟ آیا وضعیت جبهه مقاومت را بیخیال شدیم؟ بعد اگر کسی بگوید دو قطبی نکنید فریاد وا اسلاما سر می دهند و هر چه می‌توانند نثار گوینده می‌کنند؟ گوینده‌ای که سالیان سال فهمش از انقلابی ها جلوتر است. ▫️اگر می‌خواهیم مشکلات کشور حل گردد تنها راه همین است رهایی از دوقطبی و اتحاد نیروهای انقلاب همین.... @ali_heidari_ir ✅کانال نویسندگان حوزوی چهارمحال و بختیاری/به ما سر بزنید✅ https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
طالقانی فلسطین.pdf
419.9K
📖 📑 | جایگاه فلسطین و مسئله صهیونیسم در اندیشه و مبارزات آیت‌الله طالقانی ⚫️ به مناسبت سالگرد رحلت آیت‌الله طالقانی 🔹بنیان‌های فکری و اعتقادی آیت‌الله طالقانی در مورد قوم یهود و مسئله فلسطین را می‌توان در دو حوزه مورد بررسی قرار داد؛ حوزه اول تفاسیری است که ایشان از قرآن به‌خصوص سوره بقره داشتند و حوزه دوم اقدامات و سخنرانی‌های ایشان درباره رژیم صهیونیستی و فلسطین می‌باشد. 🔸ایشان با توجه به سیر تاریخی و نص صریح قرآن و همچنین حمایت‌های استعمارگران از این قوم به این نتیجه دست یافتند که عمل نمودن به دستورات قرآن از جمله بحث جهاد و شهادت، علاج این بحران بزرگ در جهان اسلام می‌باشد. 🔹از آنجا که اقدامات و بنیان‌های فکری آیت‌الله طالقانی نسبت به مسئله یهودیت و صهیونیسم مهجور واقع شده است، این تحقیق با دو رویکرد تاریخ نقلی و تاریخ تحلیلی به بررسی آن می‌پردازد؛ ضمن اینکه در مقاله پیش رو به مباحث جهاد و شهادت از دیدگاه ایشان و همچنین به عوامل فتنه داخلی و خارجی و طرق دفع فتنه‌ها با تأکید بر صهیونیسم، پرداخته می‌شود. 📚ضمیمه: مقاله «جایگاه فلسطین و مسئله صهیونیسم در اندیشه و مبارزات آیت‌الله طالقانی»، بیژن تقی‌زاده، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، بهار ۱۳۹۰، شماره۲۷. @howzavian_alborz
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: « و » ✍️ مناسبت روز: امروز پنجمین روز از ماه ربیع‌الاول است و براساس برخی از منابع تاریخی، سالروز وفات ، حضرت خاتون (س) دختر باكمال و بافضيلت امام حسين (ع) است که با حضرت علی‌اصغر (ع) از یک مادر به نام حضرت رباب فرزند امرى‌ء القيس می‌باشند؛ ایشان را مادرشان به سبب آرامش و وقار و حیاء فراوانی که داشتند، «سکینه» نامیدند. [وفیات الاعیان، ج۲، ص۳۹۷] که عزیزان برای دسترسی به محتوای لازم در این زمینه با موضوع «حضرت سکینه (س)، اسطوره حیاء و عفاف» می‌توانند به لینک زیر مراجعه نمایند👇 ✍️ اما امروز طبق تقویم شمسی، سالروز ارتحال آیت‌الله سید محمود (ره) از علمای بزرگ تهران، مفسر قرآن و نهج البلاغه، فعال سیاسی و اجتماعی و از شخصیت‌های انقلابی و مبارز ایران است که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی را ایفا نمود و پس از پیروزی انقلاب نیز به عنوان نماینده اول مردم تهران در مجلس خبرگان و اولین تعیین گردید؛ امام خمینی (ره) پس از رحلت ایشان فرمودند: ‹‹آقای طالقانی یک عمر در جهاد و روشنگری و ارشاد گذراند...و هیچ‌گاه در جهاد بزرگ خود سستی و سردی نداشت... او برای اسلام به منزله‌ی ابوذر زمان بود و زبان گویایش همچون شمشیر مالک اشتر برنده و کوبنده بود...›› (صحیفه امام؛ ج ۹، ص ۴۸۶) ✍️ همچنین فردا سالروز شهادت (ره)، اولین شهید محراب است که از سوی امام خمینی (ره) به عنوان نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز انتخاب شد و در بیستم شهریور ١٣۶٠ پس از اقامه نماز جمعه، توسط منافقین به شهادت رسید. لذا امروز، نمازهای دشمن‌شکن جمعه ما، در جای جای ایران اسلامی، یادگاری عزیز و ارزشمند از «» و همچنین «» است. ✍️ نماز جمعه یکی از بزرگترین عبادات جمعی است که دارای جهات مختلف عبادی، سیاسی و اجتماعی؛ و همچنین منشأ آثار و برکات فراوانی، همچون: تقویت‌ روح‌ هم‌بستگی اسلامی و رشد ابعاد اجتماعی اسلام‌؛ ایجاد وحدت‌ و الفت‌ بیشتر میان‌ مسلمانان‌؛ اصلاح‌ و تزکیه فرد و جامعه‌ با اطلاع‌رسانی عمومی؛ تأکید بر وعظ‌ و آموزش‌ احکام‌ اسلامی؛ و مطرح‌ کردن‌ مسائل‌ مهم‌ اجتماعی و سیاسی است؛ در آیات و روایات اسلامی، بر اهمیت نماز جمعه تأکید بسیاری شده که در این مجال کوتاه تنها به یک آیه از قرآن کریم و چند روایت کوتاه از حضرات معصومین (ع) بسنده می‌کنیم: 📖 «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ»: «اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! آنگاه كه براى نماز روز جمعه ندا داده شد، پس به سوى ياد خدا (نماز) شتاب كنيد و کسب و تجارت را رها کنید که اگر بدانید، این (نماز جمعه، از هر تجارت سودمندی) برای شما بهتر خواهد بود.» (جمعه/٩) ✅ رسول خدا (ص) فرمودند: «در هر روز جمعه برای شما ثواب یک حج و یک عمره گذاشته شده است، حج شما در شتاب به سوی نماز جمعه و عمره شما انتظار اقامه نماز عصر پس از نماز جمعه است.» (کنز العمال/ج ٧/ ص ٧٣٧) ✅ امام صادق (ع) فرمودند: «هیچ قدمی نیست که در راه نماز جمعه برداشته شود مگر آنکه خدا بدن آن فرد را بر آتش حرام می‌سازد.» (وسائل‌الشیعه/ج ۵/ص ٣) ✅ امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: «در محضر خداوند برای شش گروه ضمانت بهشت نموده‌ام، یکی از آنان کسی است که به قصد نماز جمعه از منزل خارج شده و در آن حال مرگ او فرا رسیده است.» (وسائل الشیعه/ ج 5/ ص 11) ✅ پيامبر اکرم (ص) فرمودند: «هر كه از روى ايمان و به حساب خدا در نماز جمعه شركت كند، اعمالش از نو آغاز می‌شود. [یعنی خداوند به پاداش آن، گناهان گذشته‌اش را بيامرزد و نامه عمل جديدى برايش باز كند]. (من‌لا‌يحضره‌الفقيه، ج١، ص ۴٢۶) ✅ رسول خدا (ص) فرمودند: «هر كه سه نماز جمعه را (پی در پی) از روى اهميت ندادن به آن (و بدون دلیل) ترك كند خداوند بر دل او مهر زند.» (وسائل‌الشیعه/ ج۵/ ص۶) ✅ پیامبر اعظم (ص) فرمودند: «نزدیکی مردم با خداوند در روز قیامت به مقدار رفتن آنها به نماز جمعه به ترتیب نفر اول و دوم و سوم است.» (مستدرک الوسائل، ج۶، ص٣٩) ✍️ در پایان سخن لازم به ذکر است که نماز جمعه در زمان غیبت امام زمان (عج) از نظر اکثر فقها از جمله امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) «واجب تخییری» است، یعنی انسان مخیّر است که میان نماز ظهر یا نماز جمعه یکی را انتخاب کند ولى با توجه به فوائد و آثار شرکت در نمازجمعه، سزاوار نيست که مؤمنين خود را از برکات حضور در اين نماز پر فضیلت محروم سازند. روزبرگ شیعه 🆔 @howzavian_isfahan
دیروز همراه دوستان به یک برنامه تحلیل سینمای شناختی در اینجا دعوت بودیم من و استاد حسن‌زاده که همیشه دوربین‌های فعالی داریم تا صحنه رو دیدیم، قبل از شروع برنامه دست به کار شدیم و تعدادی عکس گرفتیم که این دوتا حاصل اون عکاسیه نکته‌‌ای رو که می‌خوام بگم اینه که، همونطور که می‌دونید چند چیز در عکاسی خیلی مهمه سوژه نورپردازی چیدمان یا ترکیب بندی زاویه دوربین و ... اما شاید مهمتر از همه خود عکاس و نوع نگاه عکاس به صحنه، سوژه و تصویر هست. این یک مهارته که بخشیش ذاتی و بخشیش اکتسابیه مهارت تصویربرداری یک نوع حالت ذهنی که انگار برای عکاس ملکه میشه؛ البته نه عکاس بلکه هر هنرمندی هنرش ملکه ذهنی اونه بخاطر همین اکثر اوقات هنرمند کاری که انجام می‌ده و اثری که خلق می‌کنه در چارچوب اصول اون هنر قرار داره و ساختارهارو ناخوداگاه رعایت کرده از طرفی بهترین نوع تولید اثر رو در حد توان خودش خلق کرده و شاید این هم از اون بعد کمال طلبیه انسانه که سعی داره تمام آنچه داره رو برای خلق یک اثر هنری به کار بگیره به نظر هنر فطرتا به دنبال بیان زیبایی‌های درونی هنرمنده و هر زمان هنر یک هنرمند رو ببینیم انگار درون اون هنرمند برامون برملا می‌شه و اینه که هنرمندان درونی لطیف، زیبا و پر از احساس دارن چون زیبایی‌های هر سوژه رو با جان و دل ادراک می‌کنند و بعد از یکی شدن با اون زیبایی به وجد میان و تراوشات این سیر در عالم درون میشه اون اثر که آینه وجود هنرمنده ✍️مصطفی گودرزی @howzavian_hamedan
✍️ نخستین کارگاه روایت رحا نخستین کارگاه روایت‌نویسی طلاب با موضوع بررسی روایت‌های اربعینی و با حضور سعید احمدی، مدرس نویسندگی و یادداشت‌نویس حوزوی برگزار می‌شود. هادی حمیدی، کنشگر رسانه‌ای و فعال فرهنگی، میزبانی این جلسه گفت‌وگو محور را بر عهده دارد. مدرسه اندیشه‌ورز رحا این کارگاه را در ادامه سلسله برنامه‌های رواق اهل قلم با حضور طلاب و فضلای علاقه‌مند به نویسندگی برگزار می‌کند. کارگاه «بررسی روایت‌های اربعین» ساعت 21 دوشنبه 19 شهریورماه در بستر اسکای روم به این نشانی برگزار می‌شود. حضور در این کارگاه برای همه آزاد و رایگان است. روایت چیست؟ روایت نویسی ژانری از نوشتار است که بر روایت داستان تمرکز دارد. این می‌تواند در قالب یک رمان، داستان‌کوتاه، نمایشنامه یا حتی یک مقاله شخصی باشد. عناصر کلیدی داستان‌نویسی شامل شخصیت‌ها، صحنه، طرح، تضاد و حل است. هدف داستان‌نویسی جذب خواننده و ایجاد ارتباط عاطفی از طریق فرآیند داستان‌نویسی است. نوشتن روایی اغلب شامل زبان توصیفی و تصاویر واضح است تا تصویری واضح از داستانی که گفته‌می‌شود ارائه کند. می‌تواند داستانی یا غیرداستانی باشد و ممکن است از ساختار خطی یا غیرخطی پیروی کند. روایی نویسی به نویسنده این امکان را می‌دهد که مضامین، ایده‌ها و احساسات را از طریق دریچه شخصیت‌ها و تجربیات آنها کشف کند. نمونه‌های رایج داستان‌نویسی عبارتند از رمان‌های کلاسیک مانند «غرور و تعصب» نوشته جین آستن، داستان‌های کوتاه مانند «لاتاری» نوشته شرلی جکسون، و مقالات شخصی مانند «سال تفکر جادویی» اثر جوان دیدیون[Joan Didion]. خواه داستانی از ماجراجویی، عشق، از دست دادن یا پیروزی باشد، روایت داستان جوهر تجربه انسانی را به تصویر می‌کشد و خوانندگان را به غوطه‌ور شدن در دنیای داستان دعوت می‌کند. روایت نویسی شکل قدرتمندی از بیان است که به نویسندگان اجازه می‌دهد داستان بگویند و با خوانندگان در سطح احساسی ارتباط برقرار کنند. با درک تعریف داستان‌نویسی، استفاده از روش‌های مؤثر برای خلق روایت‌های جذاب و رعایت نکاتی برای ارتقای مهارت‌های خود، می‌توانید به یک داستان نویس موفق تبدیل شوید. بنابراین شروع به نوشتن کنید و اجازه دهید تخیل شما را به سفر داستان سرایی هدایت کند. 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
✔️آشنایی با متن مهمان برنامه کارگاه روایت روایت‌های اربعینی سعید احمدی را در قلمدار بخوانید👇 https://eitaa.com/ghalamdar امشب ساعت ۲۱ اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/bineshno/revayat @qhadeh
بررسی روایت اربعینی سعید احمدی به همت مدرسه اندیشه ورز رحا اکنون در اسکای روم👇👇 https://www.skyroom.online/ch/bineshno/revayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابعاد الگویی حضرت سکینه خاتون (س) در زمینه عفاف و حجابمحمدباقر مشکاتی نوشت: حضرت سکینه (س)، دختر امام حسین (ع)، یکی از برجسته‌ترین زنان تاریخ اسلام است که در زمینه عفاف و حجاب الگویی بی‌بدیل برای همه مسلمانان، به ویژه زنان، محسوب می‌شود. ایشان در شرایط بسیار سخت و پس از واقعه کربلا، با حفظ حجاب و عفاف خود، نه تنها به دین و شریعت اسلام پایبند ماندند، بلکه به عنوان نمادی از مقاومت و پایداری در برابر ظلم و ستم نیز شناخته شدند. ابعاد الگویی حضرت سکینه (س) در زمینه عفاف و حجاب را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد: ▪️۱. حفظ حجاب در سخت‌ترین شرایط: حضرت سکینه (س) حتی در اسارت و پس از شهادت پدر و برادران خود، به حجاب و عفاف خود اهمیت دادند و از آن محافظت کردند. این امر نشان می‌دهد که حجاب برای ایشان تنها یک پوشش ظاهری نبود، بلکه نمادی از ایمان، تقوا و ارزش‌های انسانی بود. ▪️۲. پایداری در برابر فشارهای اجتماعی: در آن زمان، زنان اسیر مورد تحقیر و آزار و اذیت قرار می‌گرفتند. با این حال، حضرت سکینه (س) با حفظ وقار و متانت خود، به این فشارها تن ندادند و به ارزش‌های خود پایبند ماندند. ▪️۳. ترویج فرهنگ عفاف و حجاب: حضرت سکینه (س) با رفتار و گفتار خود، به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه پرداختند. ایشان به عنوان یک الگو، به زنان دیگر نشان دادند که حجاب نه تنها محدودیتی برای زنان نیست، بلکه باعث تقویت شخصیت و افزایش عزت نفس آنان می‌شود. ▪️۴. ارتباط عفاف و حجاب با ایمان و تقوا: حضرت سکینه (س) به عنوان یک مؤمنه واقعی، عفاف و حجاب را با ایمان و تقوای خود مرتبط می‌دانستند. ایشان معتقد بودند که حجاب، پرده عصمت و پاکدامنی است و با تقویت ایمان، انسان را به سوی کمال و سعادت هدایت می‌کند. ▪️۵. عفاف و حجاب به عنوان نماد مقاومت: حضرت سکینه (س) با حفظ حجاب خود در شرایط سخت، نشان دادند که عفاف و حجاب می‌تواند به عنوان نمادی از مقاومت در برابر ظلم و ستم مورد استفاده قرار گیرد. ایشان با این عمل، به زنان مسلمان آموختند که با حفظ ارزش‌های خود، می‌توانند در برابر هرگونه تهاجم فرهنگی ایستادگی کنند. 🏷 اهمیت الگوبرداری از حضرت سکینه (س) در عصر حاضر در عصر حاضر که فرهنگ مصرف‌گرایی و بی‌حجابی به شدت تبلیغ می‌شود، الگوبرداری از حضرت سکینه (س) برای زنان مسلمان بسیار ضروری است. ایشان به ما می‌آموزند که حجاب تنها یک پوشش ظاهری نیست، بلکه یک سبک زندگی است که بر اساس ارزش‌های اسلامی بنا شده است. با الگو قرار دادن حضرت سکینه (س)، می‌توانیم به عنوان زنان مسلمان، هویت خود را حفظ کرده و در برابر هجمه‌های فرهنگی مقاومت کنیم. در پایان، می‌توان گفت که حضرت سکینه (س) با زندگی پر برکت و پرافتخار خود، الگویی بی‌بدیل برای همه مسلمانان، به ویژه زنان، در زمینه عفاف و حجاب بوده و خواهد بود. @howzavian_westazarbaijan
. «قهرمانی به سبک دهه هشتادی‌ها» ✍🏻سیده ناهید موسوی از زیبایی‌های دنیا این است که دهه هشتادی‌ها خود را اینگونه ثابت می‌کنند که نسلی متمایز و ویژگی‌هایی منحصربه فرد دارند. اصلا باید قبول کنیم که دهه هشتادی‌ها از خوبی های عالم بهترین ها را گلچین می‌کنند. مثلا ارادت قوی به شهدا داشته باشید و خط مشی آنها را الگو قرار بدهید آنها را واسطه می‌گذارید تا برایتان پادرمیانی کنند به حضرت زهرا (س) قسم‌شان بدهید و بعد دعایتان می‌گیرد و می‌شوید؛ «شهیده فائزه رحیمی» دانشجوی معلم، ورودی 1400 در دانشگاه فرهنگیان این‌گونه به آرزویش می‌رسد. چه کسی می‌تواند این گونه با خدا معامله کند حتما گوشت و خونش با عطر و بوی شهدا اهل بیت(ع) و عشق به شهادت عجین شده بود، که در روز ولادت زهرای مرضیه (س) به آسمان پَر کشید. شهیده فائزه رحیمی فارغ التحصیل دانشگاه شهادت در شهر کرمان شد و معلمی نمونه و اسمی ماندگار از اولین دانشجوی معلم. قهرمانی‌های دختران دهه هشتادی ادامه دار است ... فرصت برای درخشیدن درهر زمینه و حرفه وجود دارد. رتبه های نخست را دِرو می‌کنند در کنکور یکی مثل «صبا معصوم نیا» رتبه نخست کنکور تجربی سال 1403 را از آن خود میکند و این پاداشِ تلاش او می‌شود. دیگری راز موفقیتش به آسمان و برق ستارگان گره می‌خورد و جزو پنج ایرانی می‌شود که با کسب پنج نشان طلا مقام نخست هفدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را به دست می اورد دختر ایرانی دیگری یعنی «حنانه خرم دشتی» هفده ساله که هم‌چون ستاره‌ای درخشان درقلب برزیل مدال طلا را برگردن می آویزد، شاید زیباترین حس قهرمانی این باشد که حنانه خرم دشتی می‌گوید نجوم من را با خدا پیوند داد و با افتخار می‌گوید مادرم قهرمان من است. افتخار آفرینی و مدل آوری که در این روزها بازارش داغ است. آسان بدست نیامده است و کلی اراده، پشتکار، توسل و توکلی راسخ لازم است تا به موفقیت رسید و غرور آفرید. این نخبگان امید و انرژی آفریدند و «من می‌توانمِ» با دُز بالایی در نوجوانان و جوانان جامعه تزریق کردند. ای کاش کاری کنیم که نام‌شان بیشتر و بیشتر بدرخشد و الگویی شوند تا نه تنها امثال دهه هشتادی‌ها بلکه همگی از آنها درس بیاموزیم. المپیک و پاراالمپیک پاریس میدانی شد، برای ثابت کردن خود برای خود و برای میهن عزیزتر از جان آدمی. بگذار از «ساره جوانمردی» بگویم از بانوی قهرمان و مادری که رهبری ایشان را تمجید و تقدیر کردند. بانویی که در رشته تیراندازی با کسب پنج نشان طلا لقب ملکه تپانچه برازنده او شد. و بازهم دهه هشتادی مانند مبینا نعمت زاده تکواندو کاری که تمام قدرت خود را در پاهایش جمع کرد تا هم‌چون قهرمانان دیگر هم سال خود در نوزده سالگی با کسب مدال برنز دومین مدال آور زن ایران در تاریخ المپیک با کسب نشان برنز باشد. مدال‌ها فراوان بود و رنگارنگ اما به دهه هشتادی‌هایی که از هرسوی این کشور درخشیدند باید افتخار کرد و در آخر مرام وزنه برداری که در پاریس با یک زن مصافحه نکرد و توسل «بیت سیاح» و مدال زرین مزین به نام ام البنین (س)، همان‌که دنیا و آخرتش را با آن تضمین کرد فراموش نخواهیم کرد. درخشیدن در دنیا زیباست و زیباتر زمانیکه مقدمه درخشیدن در آخرت شود. نصرٌ من الله و فتحٌ قریب @howzavian_khuzestan
🔘شهادت، آرمان و کمال انسان است؟ ✍🏻معصومه پازکی 🔴مصطفی ملکیان متفکر اصلاح طلب در برنامه ای با عنوان "مستند معنا" به موضوع شهادت می پردازد و در تلاش است تا با جداانگاری عقلانیت و اخلاق با دین و مذهب شهادت بر محور عقلانیت و اخلاق را ستایش و متعلق به ملت و شهادت در راه دین و مذهب را ذم و بهانه ای برای حفظ قدرت و سرمایه حکومت بر شمارد. او برای رفع توهم متدینین ادامه می دهد شهادت آرمان نیست بلکه وسیله ای است تضمین شده برای رسیدن به رضای الهی، مقام قرب یا به ورود به بهشت. او آرمان را مطلوب بالذات و فی نفسه می داند که انسان به خاطر آن زندگی می کند و شهادت را مطلوب بالذات نمی داند زیرا از انظر ایشان انسان زندگی نمی کند برای کشته شدن بلکه وسیله ای تضمین شده است برای اینکه متدین را به مقام رضا و تقرب و ورود به بهشت برساند. 🔴جناب ملکیان چنان عقلانیت را در مقابل دین و مذهب قرار داده که گویا هیچ ربطی به هم ندارند و از همان ابتدا مغایر یکدیگر بوده اند در حالی که اثبات آموزه های دینی با عقلانیت است. در فرهنگ دینی شهادت آرمان فرد متدین است چرا که او زندگی نمی کند برای کشته شدن بلکه زندگی می کند برای تکامل و رسيدن به مقام قرب الهی كه اوج آن به شكل شهادت در راه خدا تجلّى مى‌‌كند. شهادت کمال انسان متدین است که در سایه اعتقادات برحق دینی و عبادت و بندگی به آن نائل می شود. @HamQalam @HOWZAVIAN_kerman
. تبلیغ و تحقیق ✍معصومه ایرانمنش تجربیات از خاطراتی است که برای انسان در حیطه زندگی و کاری اتفاق میفتد، بدست می‌آیند، پس بهتر است خاطرات تبلیغی خود را با نوشتن، ثبت وضبط کرد؛ تا بتوان به موقع از آن‌ها استفاده کرد و هر بار با مرور خاطرات که حالا تبدیل به تجربه شده‌اند، دقت لازم را بعمل آورد تا بتوان سطح علمی و عملی خود را ارتقاء بخشید، نقدپذیربودن من جمله از موفقیت‌ها درامرتبلیغ است نه تنها از نقد و انتقاد هرگز هراسی به دل راه نداد بلکه از آن‌ها استقبال کرد مخصوصا انتقادهای سازنده و بالنده،خودشناسی در مسئله تبلیغ حرف اول را می‌زند. هرکس در این امر بایدخود را بشناسد که چه‌کاری را می‌تواند یا توانایی انجام آن را دارد. کلاسداری، سخنرانی و...درضمن طلبه باعمل کردن به وظائف خود می‌توان بهترین مبلغ باشد بدون گفتن و سخنرانی . ومه‌مترو بالاتر از همه این مسایل بالابردن سطح علمی و عملی خود است، که با این دوبال انسان می‌تواند در این مسیرموفق باشد و هدفی جزء رضایت خدا و تبلغ دین خدا نداشته باشد، اگرمسئله و یاموضوعی رانمی‌داند از گفتن نمی‌دانم واهمه نداشته باشدصراحتآ بگوید نمی‌دانم، خود را بیشترمتمرکزکند روی یک موضوع و درآن زمینه کار و تحقیق لازم را انجام دهد، مثل مسائل خانواده، یا اخلاقی و تربیتی و یا زنان، تابتوان به موفقیت‌های بیشتری دست یافت. فیش برداری و تحقیق را انجام دهدچون بخشی ازموفقیت درزمینه تبلیغ، تحقیق لازم و استفاده از منابع موثق است. @AFKAREHOWZAVI