eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
533 ویدیو
186 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
. ⚡️آشپز‌زاده‌‌ای که امیر شد 🔹حسن طاهری، تحلیل‌گر و مدرس یادداشت‌نویسی «در ميان همه رجال اخير مشرق زمين و زمامداران و بزرگان ايران كه نامشان در تاريخ جديد ثبت است، ميرزا تقی خان امير نظام بی همتاست. ديوجانس یونانی در روز روشن در پی او می گشت. به حقيقت سزاوار است كه به عنوان اشرف مخلوقات به شمار آيد. بزرگوار مردی بود. اگر ميرزا تقی خان مي‌‌ماند و انديشه‌‌های خود را به انجام می رساند، بدون ترديد در زمره كسانی شمرده می شد كه به باور برخی از سوی خدا، به رسالت تاريخی برگزيده شده‌اند!» این جملات رابرت واتسون، نويسنده مشهور انگليسی است درباره شخصیت والاامیر و صدراعظمی که بزرگ زاده و آقا زاده نبود، بلکه آشپززاده ای بود از روستای هزاوه ی فراهان. درست در يکصد و هفتاد سال پیش، ميرزا تقی خان فراهانی ملقب به امير کبير، در ۲۰ ديماه به نیشتر خیانت و حماقت خواص و تیغ استبداد و نخوت قجری، به شهادت رسید. شهادتی که رگ حیات و عزت ایران را تا سال های سال قطع کرده و کمر ایران را شکست. اما شگفت آور این است، آشپز‌زاده باشی و امير شوی؟ عجيب است؛ اما شدنی، چرا که ميرزا تقی خواست و شد. پسر مشهدی قربان هزاوه‌ای فراهانی بود؛ آشپز مخصوص ميرزا عيسی معروف به قائم مقام فراهانی. 🔗 متن کامل در کانال یادداشت خوانی @HOWZAVIAN
🔹اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان برای دریافت بن اعتباری خرید کتاب از امروز در ketab.ir ثبت‌نام کنند. بن کتاب برای دانشجویان و طلاب ۲۵۰ هزار تومان و اعضای هیئت علمی ۵۰۰ هزار تومان است. 🔹دومین نمایشگاه مجازی کتاب از ۳ تا ۱۰ بهمن برگزار می‌شود. @HOWZAVIAN
. 💠 نوار اندیشه! ✍️محمدجواد محمودی یکی از راه‌های مهم برای آگاهی پیدا کردن از شرایط مغز،🧠 گرفتن نوار مغز هست؛ 🔍یعنی اگر بخواهیم بفهمیم، مغز در چه وضعیتی به سر می‌برد باید نوار آن را بررسی کنیم! امّا این کار برای شناختِ مغز جسم است، 🔦برای شناخت مغز روح انسان‌ها چه راهی وجود دارد؟! 📗کتاب؛ بله، یکی از بهترین روش‌‌ها برای شناخت اندیشه افراد، مطالعه آثار و نوشته‌های ایشان است.📚 ✅بنابراین؛ اگر کسی می‌خواهد در فضای فکری کسی تنفّس کند و او را بشناسد، ناچار از خواندن آثار و نوشته‌های اوست... ❓حال از خود بپرسیم، چقدر با آثار انقلاب آشنا هستیم؟ چقدر با آثار بزرگانی همچون ، علامه ، علامه و ... مأنوس هستیم؟ 📄نوشته‌ها، نوار مغز روح انسان‌ها هستند... (علیه السلام): نِعمَ المُحَدِّثُ الکِتابُ. ، خوب سخنگویی است. امیرالمؤمنین(علیه السلام): عقل‌های صاحبان فضيلت، در نوك قلم‌های آنان است. راستی! 📝آیا تا به حال نوار مغز خودت را گرفته‌ای؟ ⚠️حالِ اندیشه‌ات چگونه است؟ «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ» سوره مبارکه ، آیه 1 «ن، سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند.» @HOWZAVIAN
🔹بر طبل تحریم نکوبید! ✍ علی کردانی اینکه گاهی از تریبون‌ها و رسانه‌های رسمی کشور صحبت از مشکلات و تحریم‌هایی می‌شود که در پی آن آسیب‌های جدی به اقتصاد وارد آورده است، سخنی کاملا درست می‌باشد؛ هر چند که با انگیزه‌های مختلفی درباره طرح مسأله «تحریم» و یادآوری آن به مردم روبرو هستیم. اما سوال این است؛ چرا طرح مسأله تحریم تا آنجا کِشانده می‌شود که حتی بقّال سر کوچه هم‌ گرانی نانش را گردن تحریم می‌اندازد و یا برخی مدیرعاملان باشگاه‌های فوتبالی در برنامه تلویزیونی «فوتبال برتر» دم از تحریم می‌زنند؟! بله؛ تحریم برای جابه‌جایی برخی از مبالغ ما در سطح بین‌الملل موانعی ایجاد کرده و کسی منکر آن نیست؛ اما آیا طرح افراط مآبانه «تحریم» در رسانه‌های رسمی، هِی و هِی از تحریم و موانع تحریم گفتن، این پالس منفی را به مردم منتقل نمی‌کند «که امور کشور به دلیل تحریم قفل شده است؟» و آیا چنین تلقینی که خواسته یا ناخواسته سبب آن شده‌ایم، «احساس قدرت و موفقیت» را در دشمنان پدیدار نمی‌کند؟ و آسیب‌هایی در سطح جامعه به دنبال ندارد؟! مدیران ما قبل از قبول مدیریت باید بدانند که حربه تحریم جزء سکانس‌های تکراری دشمنان ما قرار گرفته، به‌طوری که بازپخش و باز‌طرح آن از سوی دشمنان کاملاً قابل پیش‌بینی است، تا آنجا که حتی «اصل تحریم و مجاری تحریم» قابل حدس است؛ بنابراین هر کسی در هر سطحی که در ایران اسلامی مسئولیت قبول می‌کند بایستی یکی از بخش‌های مهم موفقیت خود را «رفع موانع تحریم و راه‌کارهای برون رفت یا دور زدن آن» تعریف کند، تا بتواند در مدیریت خود به نقطه مطلوب برسد. از این رو رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم فرمودند: «حلّ این مشکلات اقتصادی را موکول به رفع تحریمها نکنید؛ رفع تحریمها در اختیار ما و شما نیست، در اختیار دیگران است. برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات را با فرض وجود تحریم انجام بدهید و برنامه‌ریزی کنید که ان‌شاءالله بتوان این کار را پیش برد.» ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ به هر حال؛ تحریم بهانه خوبی برای فرار از ناتوانی‌ها و نارسایی‌های مدیریتی شده است. @HOWZAVIAN
اوضاع معیشتی طلبه‌ها وخیم‌تر شده و برخی از زندگی‌ها در حال احتضار است؛ نکنه مسئولان وقتی به فکر بیفتن، که کار از کار گذشته باشه! کار از یادداشت و تذکر گذشته؛ باید هیئتی از تأثیرگذاران یا مسئولان مربوطه و یا خبرگزاری‌ها به سراغ شورای عالی و مدیر حوزه‌های علمیه بروند و بگویند؛ «فردا دیر است، امروز چاره‌ای کنید.» ........................................................................ پ ن: هر چند به اندازه لازم کانال‌ها و گروه‌های مطالبه‌گر درون حوزوی، این مسائل را پیگیری می‌کنند، اما کانال نویسندگان حوزوی نمی‌توانست از این فقره توصیه دلسوزانه و انتشار پیام طلبه جوان خودداری کند.
🔴 شیخ حرّ عاملی یا کدکس آلیمنتاریوس؟! ✍️ قاسم یزدانی مقدم یکی از کتاب‌های گرانقدر تاریخ ماست. این کتاب، یادگار عالم بزرگ اسلامی مرحوم شیخ حرّ عاملی رحمه الله علیه است. ایشان برای نگارش این کتاب سی جلدی، بیست سال زحمت کشیدند و حدود ۳۶ هزار روایت فقهی را در پنجاه باب گردآوری و در سال ۱۰۸۴ قمری به پایان رساندند. از بابهای فوق متروک این کتاب، جلدهای ۲۴و ۲۵ است با عنوان: خوردنی ها و آشامیدنی ها! چه کسی باور می‌کند حدود ۸۰۰ صفحه روایت ناب شیعی در زمینه ی خوردنی ها و آشامیدنی ها_ آنهم فقط در یک کتاب_از ائمه علیهم السلام داشته باشیم؟ اما چه فایده؟ در زمینه ی غذا هم مانند خیلی از عرصه ها دست رد به فرمایشات گرانقدر زده ایم و این بار به کعبه ی سازمان خوار و بار جهانی اقتدا کرده ایم! این سازمان در سال ۱۹۶۱ با مشارکت WHO برای مدیریت و شاخص گذاری غذای مردم جهان، کمیسیون را تاسیس کردند. با شاخص گذاری هایی که هیچ ربطی به معیارهای اسلامی ارزیابی غذا ( تناسب با مزاج، طیّب بودن، حلال و حرام بودن و..)ندارند. ایران نیز در سال ۱۳۶۸ به عضویت این کمیسیون درآمد و جالب اینجاست که طی همان سالها به دلیل فعالیت مناسب!؟ از سوی مدیر اجرایی کدکس مورد تشویق قرار گرفت. ازین سوی نیز می‌توان به جلسه "تبیین شاخصه های فقهی ارزیابی غذا" اشاره کرد. این جلسه که در تاریخ ۲۲تیر۹۹ برگزار شد، از اولین تلاش‌های نظام مند حوزه ی مبارکه قم برای خروج از وضعیت کنونی شمرده می‌شود. @HOWZAVIAN
🌐 متاورس به زبان ساده | جهانی فراتر از فضای مجازی 🔺قسمت نخست ✍️ سیدعلیرضا طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضائی این روزها صحبت‌های بسیاری درباره عبارت «متاورس» مطرح می‌شود؛ کلیدواژه‌ای که سال‌هاست شکل گرفته، اما به‌دلیل آنکه فیسبوک و شخص مارک زاکربرگ علاقه وافری به آن نشان داده‌اند، توجه همگان را به خود جلب کرده است. می‌گویند، متاورس پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال، دنیای آواتارها و نسل بعدی اینترنت است. متاورس یک ابر واقعیت مجازی است که کاربران آن قادر خواهند بود از سرتاسر دنیا به آن متصل شوند. متاورس ورای مفهوم امروزی فضای مجازی بوده و در واقع ترکیبی از فضای مجازی، اینترنت و واقعیت افزوده است. آینده‌نگران معتقدند بشر طی صدها سال آینده به این فناوری دست می‌یابد. امروزه چندین پروژه در تلاش برای ساخت متاورس یا جهان‌هایی شبیه به آن هستند. در تعریف، متاورس فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت یا اینترنت جدید است که از محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود. این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی (VR)، عینک‌های واقعیت افزوده (AR)، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود. متاورس از دو واژه متا (Meta) به معنی فراتر و یونیورس (Universe) به معنی جهان تشکیل شده است. در کل، می‌توان گفت که متاورس (Metaverse) به معنی «فرا جهان» است. نیل استیونسن نخستین مرتبه در کتاب خود به نام سقوط برف (Snow Crash) در سال ۱۹۹۲ از واژه متاورس استفاده و آن را یک دنیای مجازی سه بعدی متشکل از آواتار مردمان واقعی توصیف کرد. @HOWZAVIAN
🔻یکصدوپنجمین نشست از سلسله نشست های دین و فضای مجازی 🎙با حضور حجت الاسلام محمد مادرشاهی (دبیر گروه فقه نظام اقتصادی پژوهشگاه فقه نظام) 🔹با موضوع : بررسی جوانب اقتصادی متاورس از منظر فقهی ✔️نشست به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد. 🕟 زمان : سه شنبه 28 دی ماه ساعت 16:30 🏡مکان : قم بلوار فردوسی، ساختمان نعیم، دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی ⬅️ جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به @oisc_amuzesh پیام دهید. ✔️لینک پخش برخط: www.heyatonline.ir/fa/heyat/3491 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
✔️«کرمان» مقصد راهیان نور 43 کشور کاربر «طلبه خبرنگار» هم به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم در توئیتی آورده است: ترامپ با شهادت حاج قاسم، کرمان را به شهر زیارتی تبدیل کرد. امسال «راهیان نور بین المللی» با حضور زائرانی از 43 کشور کلید خورد و گردشگری محور مقاومت جان تازه‌ای یافت. دقیقا آنچه آمریکا نمی‌خواست اتفاق افتاد. ✔️رابطه هوش افراد و علاقه آن‌ها به سلبریتی‌ها یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏بر اساس یک تحقیق علمی، افرادی که علاقه شدیدی به سلبریتی ها دارند، از هوش کمتری برخوردارند. نتیجه‌ این تحقیق که در مجله BMC Psychology منتشر شده است، نشان میدهد که یک ارتباط مستقیم و شدیدی بین علاقه مفرط افراد به سلبریتیها و عملکردذهنی ضعیف‌تر آنها بر اساس آزمونهای شناختی وجود دارد. ✔️بی بی سی مشغول سانسور حمیدرضا قمری در توئیتی نوشت: خبری که هرگز از بی بی سی و من‌وتو نخواهید شنید! در شبانه روز گذشته در ۲۲ استان کشور آمار فوتی ها صفر بوده. ✔️از کدام بعد شخصیتی حاج قاسم می‌ترسند؟ مستوره شهسوارسیستانی نوشت: جریانی که اهدافش را پشت شعاری زیبا پنهان کرده و تلاش داره القا کند حاج قاسم مقدس نیست؛ در واقع نگران این است که اگر قداست وتزکیهٔ روح حاج قاسم را باور کردی دیگر نمیتوانی وصیت نامهٔ حاج قاسم که تماما ابراز عشق به «ولایت فقیه» است را باور نکنی! ✔️ازدواج و طلاق یک نفره! از دیگر فعالان فضای مجازی نوشت: مدل برزیلی، بعد از گذشت سه ماه از ازدواج با خودش، درخواست طلاق داد!! اینا چه نکبتی هستن که خودشونم با خودشون تفاهم ندارن‼️ ‏‏ ✔️غیرت دینی یعنی... نوید مستفیضی هم در پی سخنان اخیر رهبر انقلاب درباره غیرت دینی نوشت: غیرت دینی یعنی ستارخان و باقر خان، غیرت دینی یعنی ثقه الاسلام تبریزی، غیرت دینی یعنی قیام شیخ محمد خیابانی، غیرت دینی یعنی قیام ۲۹ بهمن تبریز، غیرت دینی یعنی خروج ۸ دی ۸۸ تبریز. ✔️همه چیز از «استقلال» شروع شد یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏هسته‌ای و موشکی بهانه‌ست، دشمنی‌ها از روزی شروع شد که گفتیم «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی!» @HOWZAVIAN
🔴 پخش زنده فوتبال در تعارض با اذان مغرب ✍️ بابک شکورزاده ♦️در سال‌های گذشته بازی‌های لیگ برتر فوتبال که پخش زنده تلویزیونی داشت، طوری برنامه‌ریزی شده بود که با زمان اذان مغرب تلاقی نداشته باشد و اذان مغرب از شبکه 3 پخش می‌شد؛ حالا یا اصل بازی بعد از اذان شروع می‌شد یا طوری برنامه‌ریزی شده بود که بین دو نیمه اذان پخش شود. خلاصه اینکه بازی با زمان مغرب و پخش اذان هم‌زمان نمی‌شد؛ خب این تدبیر خوبی بود که مدت‌ها با هماهنگی سازمان لیگ و صدا و سیما در حال انجام بود؛ ولی متأسفانه امسال این مسئله رعایت نشد و اکثر قریب به اتفاق بازی‌هایی که در نیم فصل اول لیگ برتر انجام شد و نزدیک اذان بود، ساعت بازی به گونه‌ای طراحی شده بود که دقیقا با ساعت اذان تلاقی پیدا می‌کرد و تلویزیون هم به همین دلیل، اذان را پخش نمی‌کرد و به یک زیر نویس "اذان مغرب به افق تهران" اکتفا کرد. حالا چه قضیه‌ای پشت این ماجرا است خدا می‌داند. امیدواریم که غرض خاصی نبوده باشد و صرفا غفلت و کج سلیقگی مسئولان منجر به این اتفاق ناپسند شده باشد که البته همین هم جای توجیه ندارد و بهتر است اصلاح شود. ♦️جالب است زمانی که مثلا اذان حدودا 5:15 دقیقه بود، بازی 5 شروع می شد و وقتی زمان اذان به بعد از 5:30 رسید بازی 5:30 آغاز شد که در هر صورت پخش اذان را منتفی می‌کرد . ♦️سوال اینجاست که اگر بازی چند دقیقه زودتر یا دیرتر شروع شود آیا اتفاق خاصی می‌افتد؟! اگر مثل گذشته رعایت ساعت اذان مغرب شود مشکلی پیش می‌آید؟ این موضوع که دست خود ایران است و ربطی به فیفا و AFC ندارد که بگوییم از اختیار ما خارج بوده است. این زیبنده کشور اسلامی نیست که به خاطر پخش مسابقه فوتبال، اذان از رسانه ملی پخش نشود. به امید اینکه اولویت‌ سنجی ازسوی مسئولین مربوطه با ملاک‌های صحیح صورت پذیرد. @HOWZAVIAN
👈 کهکشان نیستی ✍️ فاطمه میری در هیاهوی زمان و مکان در جوششی از جنس هستی، به کتابی برمی‌خوری به نام کهکشان نیستی. کهکشان نیستی، داستان واره‌ای از زندگانی سید علی قاضی طباطبایی است که با بیانی شیوا خواننده را با ایشان آشنا می‌کند. داستانی که ناقلان زیادی از خانواده، همسر، شاگردان ایشان و... دارد. شاید نگاه اول، مجاب نشوی که کتاب را ورق بزنی و یا شاید تعداد صفحات کتاب تو را بترساند. اما کمی که تورق می‌کنی نوری از جنس سیدعلی قاضی از کتاب بر چشمانت می‌تابد. دیگر نمی‌توانی رهایش کنی. اصلا گم می‌شوی در کوچه‌های تبریز و با سید علی راهی نجف می‌شوی. همراه او و رخشنده پشت دیوار نجف اجاره‌ی ورود می‌گیری و وارد کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر می‌شوی. از شارع الرسول به سمت حرم می‌روی و برای ورود به خانه‌ی پدری اذن ورود می‌گیری. در التهاب اذنِ پدر از تبریز مانند سید علی می‌سوزی. خدا خدا می‌کنی پدر اجازه اقامت دهد. در خلسه‌ی لا زمان هم‌پای شاگردان سید پای درس می‌نشینی و از محضر استاد تلمذ می‌کنی. صبح برای دو گانه وارد حرم می‌شوی. دستت را به انگورهای حرم حلقه می‌کنی و شهد گوارای ولایت را در کام می‌ریزی. 🔗متن کامل @HOWZAVIAN
📌غیرت دینی راه مقابله با آنارشیسم فرهنگی ✍️ قاسم روانبخش تاریخ نشان می‌‌دهد که دشمن با شگردهای فرهنگی چگونه آندلس اسپانیا را از جهان اسلام جدا کرد. امروز دشمن از تعرض به آب و خاک ما و حتی اقتصاد ایران ناامید شده است موشک‌های نقطه زن و غنی سازی تا 60 درصد و عضویت ایران در شانگهای و احیای اکو و تفاهم‎نامه‌های 25 ساله و 20 ساله با چین و روسیه اوضاع سخت اقتصادی را تغییر خواهد داد و عملا تحریم‌های اقتصادی غرب و آمریکا را بی اثر خواهد ساخت. حالا دشمن تنها راه چاره را در آنارشیسم فرهنگی می‌ بیند. دشمنی که با سند 2030 در صدد بود کار فرهنگ را در آموزش و پرورش کشور بسازد با سد ولی فقیه مواجه شد و ایشان با هوشمندی و ذکاوت خاصی که دارند جلوی اجرای آن را گرفتند. حالا نقشه و سناریو این است قبح گناه را بریزند و انواع گناهان را عادی‌سازی کنند تا نسلی که می‌‌تواند می‌لیون‌ها سلیمانی بسازد، نسلی خمود و بی خاصیت و بی‌مسئولیت شود. و او با خیال راحت مرزهای امنیتی و تمامیت ارضی کشور را هدف قرار دهد. امروز دشمن فکر می‌‌کند سرداران جبهه جنگ نرم و سخت علامه مصباح و شهید سلیمانی حضور ندارند و می‌دان برای رجزخوانی اش خالی است و شیر که نباشد روبهان از خوشحالی به رقص می‌‌آیند. حالا نقشه چیست؟ در میدان خالی از علامه مصباح(ره)، امثال نقوی و مهدی نصیری و سیدکمال حیدری، نظریه پرداز می‌‌شوند و برای گناه فلسفه می‌‌بافند! سید کمال از تاریخمندی احکام اسلام سخن می‌‌گوید آنها را به صدر اسلام اختصاص می‌‌دهد، به صراحت می‌‌گوید حکم حجاب و... به صدر اسلام اختصاص داشته است و مهدی نصیری نیز از ضرورت بی خیالی نسبت به حجاب می‌‌گوید و خاتمی آن را امری شخصی اعلام می‌‌کنند و نقوی بر اساس مبانی دینی شرابخواری دسته جمعی در مراسم دورهم را مورد عنایت خداوند ذکر می‌‌کند! و صادق زیباکلام در همین چند روز پیش بر شرابخواری و دختربازی‌اش در دوران جوانی افتخار می‌‌کند و آن را رسانه‎ای می‌‎کند چند زن بی‌حیا و بی حجاب در قم به روحانی ناهی از منکر تعرض می‌‌کنند و مهدی نصیری ناهی از منکر را به دلیل اینکه می‌ دانسته اند بی اثر است مقصر اعلام می‌‌کند و خواهان آزادی توهین کننده و دستگیری روحانی ناهی از منکر می‌ شود. دختران جوانی برنامه ریزی شده با لباس‌های جلف و با آرایش تمام و گاه بی‌حجاب در سراسر کشور مانور برگزار می‌‌کنند و تصویرها و فیلم‌های خود را از طریق فضای مجازی پخش می‌‌کنند تا فرهنگ‌سازی شود جمعی هم بدون روسری سوار بر موتور در خیابان‌ها مانور می‌‎دهند تا قبح بی حجابی بریزد. دشمن برای اجرای این نقشه شوم به ابزار فصای مجازی لازم دارد تا در این فصای یله و رها، قله‌های فرهنگ و سنگرهای اعتقادی و اخلاقی ما را فتح کند رسانه‌های مکتوب اصلاحات به جوسازی علیه طرح قانون‎مند‌کردن فضای مجازی مشغول به کار می‌‌شوند. طرح صیانت به مرکز پژوهش‌های مجلس که یک اصلاح طلب آن را مدیریت می‌‌کند، ارجاع داده می‌‌شود و آن مرکز به جای کار کارشناسی و غنابخشیدن به آن، بر ضد آن بیانیه می‌‌دهد و آن را خلاف قانون اساسی ذکر می‌ کند! آیا این وضعيت را نمی‌توان نقشه اندلسی‌سازی کشور نامید؟! آیا کلیت نظام اسلامی نباید روی این مقوله حساس شود و مسأله را لااقل از نگاه امنیتی ببیند. راه حل چیست؟ به نظر می رسد تنها راه مقابله با طرح خطرناک آنارشیسم فرهنگی تقویت مبانی دینی و غیرت دینی آحاد جامعه است. به ویژه غیرت دینی روحانیت که هر شک و شبهه‌ای را در نطفه نابود می‌کند. غیرت زنان و دختران جامعه اجازه نمی‌دهد که دشمن، عفاف و حجاب آنان را ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم خود قرار دهد؛ از این رو فرهنگ ناب دینی و در یک کلمه سبک زندگی علوی و فاطمی جامعه ایرانی مجال تهاجم و تحرک همه‌جانبه را از جبهه کفر سلب خواهد کرد. و درست به همین دلیل بود که امام خامنه‌ای روی این نکته‌ها انگشت نهاد و جامعه را نسبت به آن حساس کردند. @HOWZAVIAN