🔰2⃣پویش بانوان حامی رهبر
امروز با گذشت چهلواندی سال از پیروزی انقلاب، با وجود تمام شرارتها و فتنهافکنیهای برنامهریزیشده علیه انقلاب، آنها بار دیگر انقلاب اسلامی را «زنده و زاینده» یافته و نتوانستند خدشهای بر اعتقادات و آرمانهایِ انقلابی مردمِ بااراده، فهیم و بصیر ایران اسلامی وارد کنند، چراکه که این مهم، ریشه در «اقتدار و حقانیت» انقلاب اسلامی ایران، در برابر توطئههای استکبار جهانی دارد. امروز سردمداران کفر و استکبار بدانند؛ ملت شهیدپرور ایران اسلامی «یدِ واحدهی امت اسلام» هستند و برای دفاع از حرم انقلاب اسلامی و آرمانهای امامین انقلاب و ساحت مقدس مرجعیت اسلام و انقلاب تا پای جان ایستادهاند، چراکه خود را وارثان خون شهدا میدانند.
✍️آمنه عسکری منفرد، عضو تحریریه مجتهده امین
➖➖➖➖
تاریخ در حال تکرار است و نسل یزیدی همچنان ادامه دارد، باید از تاریخ عبرت گرفت و فریب یزدیان زمان را نخورد امروزه باور یزیدی در استعمار حکمفرماست و باید بااین باور مقابله کرد.باید حق و باطل را شناخت. باید مثل زینب کبری(س) دست به افشاگری زد و یزیدیان را دوباره رسوا ساخت؛ راه ما استمرار راه بانوان کربلاست!
✍️مینا سادات حسینی، عضو تحریریه مجتهده امین
➖➖➖➖➖
این پدر برای همه آزادمردان است!
حواستان به قلمتان باشد، هنوز جوهر بر کاغذ نزده، از لغزش میافتد چون قلم حق بسیار مانا و قلم باطل شکننده است.
برخود نبالید چون درپیچ زمانه مانده و ادعای آزادی اراده، افکار واندیشه دارید، درحالی که درخم یک کوچه آزادی ماندهاید.
✍️صدیقه عالیپور، عضو تحریریه مجتهده امین
🔗متن کامل یادداشتها در صفحه افکار بانوان حوزوی
@afkarehowzavi
https://eitaa.com/afkarehowzavi
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
3⃣پویش بانوان حامی رهبر
دعوای ما با این دنیای وارونه زمانی اوج میگیرد که تاریخ، تاکید دارد که خاری مثل معاویه هم برای از بین بردن اثر پدر، چهل سال، بر روی منابر به حضرت پدر توهین کرد تا نورش خاموش شود. غافل از اینکه وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ
متخصص تاریخ و نسب شناسی نیستم ولی تحقیق نکرده هم می توان نسبت اشتراک این هتاک ها را با هتاکی مثل معاویه، آن هم بعد از گذشت قرنها یافت. و آن چیزی جز بغض زناکاران نسبت به امیرمومنان و اولادش علیهم السلام، نیست.
✍️زهرا محب حیدر، عضو تحریریه مجتهده امین
➖➖➖➖
در حدیثی، از امام صادق علیه السلام آمده است:«هركس سخني بگويد بر ضد يك مؤمن و بخواهد با آبروي او بازي كند و هتك حرمت كند، خدا او را از تحت عبوديت و ولايت خود خارج مي كند و تحت ولايت و عبوديت شيطان مي كند؛ ولي شيطان هم او را نمي پذيرد.» *
برای فرانسهیِ مرید شیطان، میتوان بدبختی بالاتر از این تصور کرد که مطرود طرد شدهای به اسم شیطان باشد؟
* روي علي مؤمن رواية يريد بها شينه وهدم مروته ليسقط من أعين الناس.أخرجه الله من ولايته إلي ولاية الشيطان فلا يقبله الشيطان.
الكافي - الشيخ الكليني، ج 2، ص 358
✍️زهرا سبحانی ، عضو تحریریه مجتهده امین
➖➖➖➖
اقدام وقیحانهی یک نشریه فرانسوی علیه ساحت دین اسلام، مرجعیت شیعه و ولایت فقیه، صورت دیگری از دشمنی و کینهتوزی این کشور پر مدعا است که خود را مهد تمدن، تفکر، آزادی و فرهنگ میداند.
این عملیات رسانهای در برابر ملت ایران، از سوی کشوری همچون فرانسه، که همپیالهی آمریکاست، چندان بعید نبود؛ چراکه این مهد به اصطلاح آزادی در انواع و اقسام جنگها علیه ایران یدِ طولایی دارد، چه آن زمان که با پشتیبانی فردی مانند صدام در جنگ نظامی، علیه ایران شرکت داشت؛ چه امروز که دستشان از این سرزمین کوتاه شده است و نقشههای هر روزهشان، نقش برآب شده و چارهای جز به کارگیری هنر سخیف خود برای استهزاء و تمسخر ندارند.
✍️زینب نجیب، عضو تحریریه مجتهده امین
➖➖➖➖
دوباره بوی ماه پیروزی انقلاب اسلامی ایرانیان به دماغتان خورده است. کاریکاتوری بسازید از آن شاه خائن پهلوی که دست نشاندهی شماها بود و شکمهای شما را از سفرههای ما پر میکرد. کور خواندهاید دیگر بزم و بساط هرزهخوری خبری نیست.ما قوی شدهایم به بذل خون شهدایمان، وجود رهبر حکیم و فرزانهای که از او می هراسید، حتی قاب عکسش خواب از چشمانتان گرفته است. بیماری شما بیخدایی است، خود را درمان کنید و پا از گلیمتان فراتر نبرید.
✍️فاطمه وجگانی، عضو تحریریه مجتهده امین
➖➖➖➖
تاریخ را خوب ببینید و از آن درس بگیرید، بدانید نقشهها و زمزمههایتان هر چند شیطانی و بزرگ محکوم به شکست است چون خدا میخواهد«وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ»
ما میخواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.
نگویید نگفتیم و ننوشتیم!
✍️م. حیدریان منش، عضو تحریریه مجتهده امین
➖➖➖➖
چند ماه اغتشاش به راه انداختند و با انواع حیلهها و هزینهها خواستند مردم را همراه سازند؛ اما پایههای اعتقادات آزادیخواهان واقعی، قویتر شد. به زعم خود میخواهند با یک توهین ریشههای درخت تنومد 1400سالهی ما را بخشکانند اما زهی خیال باطل!
✍️مریم زارعی، عضو تحریریه مجتهده امین
➖➖➖➖
🔗متن کامل یادداشتها در صفحه افکار بانوان حوزوی
@afkarehowzavi
https://eitaa.com/afkarehowzavi
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸۱۳ روز نحسی نیست
✍️ علی کردانی
۱۳ دی برای من نه تنها سالروز هجرت غمانگیز حاجقاسم بلکه سالروز هجرت بانویی نیز بوده است.
در سال ۱۳۵۲ به دنیا آمد، نام پدرش صالح بود و نام خودش مهناز؛ دختری که در میان خواهران دُردانه بود و با آنکه در کودکی آتش گرفت؛ اما باز هم نازدانه بود. زمانهاش طبع زنانهاش را بر کمحرفی نهاد. زن بود؛ اما کمصحبت و پُرسکوت بود.
شاید اگر جای او بودیم بیماری امانمان را میبرید؛ اما اینجا برعکس شد و او امان بیماری را برید. در ۴۰ سال زندگی، ۲۰ بار اتاق عمل را چشیده بود که در نصف آنها دکترها موفقیت عمل را ۵۰/۵۰ میدانستند.
تا آخر عمر قرص مصرف میکرد و هفته پایانی عمرش به حالت سختی در تخت بیمارستان بهسر برد؛ از شدت بیقراری و درد او را با بند به تخت بستند تا تکان نخورد و آرام بگیرد. بر زبانش گلهای نبود، همسرش را بسیار دوست میداشت تا جایی که نام او را در گوشیاش «حسین خان» ذخیره کرده بود.
رسم ادب را با بوسه فهمیدم و شاید تنها پسری بودم که مادرش دستانش را بوسید و من هنوز در عجبم که چرا خم شد و در میان همه دستهایم را بوسید.
ده روز قبل از مرگش میدانست که رفتنی است؛ پیام رفتنش را اینگونه به ما داد که شش النگوی دستانش را بین من و برادرم تقسیم کرد. گفت: «سه تا برای علی و سه تا برای عظیم.» انگار زمان رفتنش را میدانست.
۱۳ دی سالروز شهادت حاج قاسم مصادف با سالروز فوت مادرم است.
هرچند این دو غم در یک روز تلاقی کردند؛ اما ۱۳ روز نحسی نیست؛ چرا که حاج قاسم به آرزوی همیشگیاش رسید و مادرم در ۱۳ دی ۱۳۹۴ برای همیشه از بیماری خداحافظی کرد.
روحشان شاد 🌷🌷
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
🔸۱۳ روز نحسی نیست ✍️ علی کردانی ۱۳ دی برای من نه تنها سالروز هجرت غمانگیز حاجقاسم بلکه سالروز ه
.
#قلمدون
می خواهم به همه حضار بگویم:
🖌 «نویسندگی در یک قدمی شماست؛ صدای پایش را بشنوید.»
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
. #نقدِ #قلمدون ❗️ چه بسیارند محکومکنندگان ‼️چه کماند؛ نویسندگان، تحلیلگران، هنرمندان ⁉️ کنشگر
.
#با_کاربران
یک نشریهی سخیف، سطح پایین، کمطرفدار و غیر حرفهای فرانسوی با تحریک و احتمالا پیشنهاد و حمایت ایرانیان معاند (سلطنتطلبها و منافقین) در بدترین زمان ممکن (ماه پایانی سال و ایام سال نو) یک پویش به راه انداختهاست و در نهایت به اعتراف خودشان فقط کمی بیش از ۳۰۰ کاریکاتور جمع شده است که اکثر برگزیدگان هم ایرانی و اسامی تکراری هستند....
آنوقت ما و رسانههای ما به زعم خودمان کشف توطئه کردهایم و محکوم میکنیم و ادامهی ماجرا...
اگر میخواهیم به این بهانه اقدامی علیه فرانسه کنیم خوب است؛ ولی کاش اتفاقات بزرگتر و راهبردیتری که علیه ما در جریانست را هم بدانیم و واکنش عالمانهی مناسب داشته باشیم ...
کاش بدانیم کسی که بازی توهین را طراحی میکند، و چندین دهه است ما را مطالعه میکند، واکنش ما را هم محاسبه میکند...
همهی اینها را ضمیمه کنید به تعطیلی نهادهای ایرانی در فرانسه به دستور مقامات ایرانی در پاسخ به اقدام این نشریه !!! خودکشیست یا چه ؟!
یادم باشد
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
مجله افکار بانوان حوزوی
🔰 در مجلهی🖐افکار 🖐🏻 بانوان🖐🏼 حوزوی🖐🏽 بانوان از نقاط مختلف کشور، دور هم جمع شدهاند تا از دنیای مادری، همسری، کنشگریهای اجتماعی و...قلم بزنند.
✔️✔️ ☆شما هم دعوتید☆ 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/666566766C3a95d83645
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🔰تحریف پوشش زنان ایرانی در سریالهای تاریخی
✍️ فاطمه میری طایفه فرد، کارشناس ارشد تاریخ اسلام
▪️متأسفانه در سریالهای تاریخی شاهد هستیم که یک نوع پوشش خاص را به تمام اقشار جامعه نسبت میدهند، چیزی که گاهی به خاطر ناهمگونی سیرت و صورتِ سریال، نوعی دلزدگی ایجاد میکند.
▪️آنچه مهم مینماید؛ احساس خطر کردن در برابر فرهنگ عفیفانه و تاریخی کشورمان است که با پوششی از رنگ و داستان در قالب سریال به خورد مخاطب داده میشود.
▪️به استناد تاریخی، پوشش زنان ایرانی در ادوار مختلف و با ادیان و گرایشهای متفاوت، همواره عفیفانه و در بستری از ستر و پوشش بوده است.
🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔆 تبیین استراتژیکی شخصیت حاج قاسم
✍️سید صابر رضایی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی در فکرت نوشت:
مؤلفه آینده پژوهی در واقع به نوعی توسعه دهنده مفهوم محیط بینی است، محیط بینی بیشتر شرایط موجود در زمان حاضر را در نظر می گیرد، اما در آینده پژوهی به دنبال شناخت پیشرانهای تغییر و شناخت عدم قطعیتهای مهم است که میتواند سناریوهای دقیق و مشخصی را طراحی کند و با نمایان شدن نشانههای تحقق هر سناریو، طرحی آماده برای مواجهه با شرایط آینده داشته باشد.
در ادبیاتی فراتر مدیر استراتژیک پا را از توصیفات فراتر گذاشته و محیط خلق می کند؛ آنچه آينده نگاري راهبردي را از ديگر اقسام آينده نگاري متمايز مي سازد، توانايي آن در كمك به سازمانها در تعیین چارچوب و لزوم مواردی است که باید در آنها به رقابت بپردازد، بر همين مبنا آينده نگاري راهبردي به پیش آگاهی و خلق گزینههای راهبردی برای آنکه در رقابت با دیگران است، تمرکز دارد.
سردار رئوفی نژاد درباره تحول مدیریتی نیروی قدس در زمان حاج قاسم بیان میکند: «وی در نیروی قدس با فکر و اندیشه و آیندهنگری، جبهه مقاومت را سازمان و شکل داد که قبل از آن اقدامات محدودی انجام میشد اما او سازماندهی و هدفمند کرد و عرصه جهادی را دنبال کرد و امروز آثار آن دیده میشود».
۴. اصل ۲۰-۸۰ پارتو
اصل ۲۰-۸۰ پارتو، اشاره به این دارد که ۸۰ درصد خروجی و بهرهوری محصول؛ ۲۰ درصد از فعالیتهای ما هستند، این نتایج غالبا محصول تعداد کمی از فعالیتهای اولویتدار هستند؛ این اصل در صدد بیان اهمیت فوق العاده اولویتها در نتیجه است، به عبارت روشنتر در مجموع کارهای بیشماری که بر سر مدیر میریزد یک اقلیت حیاتی و مهم وجود دارد که ۸۰ درصد آثار و نتایج محصول آنها است و اکثریتی از جزئیات و چیزهای کماهمیت که جز اتلاف انرژی و تهدید نتایج اثری ندارد، وجود دارد.
بنابراین شناسایی اولویتها از مهمترین خصوصیات یک مدیر راهبردی است. محمد اسدی جوزانی از دوستان و همرزمان قدیمی حاج قاسم در رابطه با ایشان میگوید: «سردار شهید هم به جنبه عقیدتی بسیار توجه و تأکید داشت و اولویت سردار، تربیت نیروها در ابعاد عقیدتی بود و پس از آن ابعاد نظامیگری نیروها، چرا که میدانست نیروهای نظامی امور نظامی را حتما در طی دوران و خدمت خود با مهارت خواهند آموخت».
🔗 متن کامل یادداشت
#حاج_قاسم
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
☘️ آشپززادهای که امیرِ «کبیر» شد
✍️حسن طاهری، روزنامه نگار، دکتری مدیریت رسانه
«در ميان همه رجال اخير مشرق زمين و زمامداران و بزرگان ايران كه نامشان در تاريخ جديد ثبت است، ميرزا تقی خان امير نظام بی همتاست. ديوجانس یونانی در روز روشن در پی او می گشت. به حقيقت سزاوار است كه به عنوان اشرف مخلوقات به شمار آيد. بزرگوار مردی بود. اگر ميرزا تقی خان ميماند و انديشههای خود را به انجام می رساند، بدون ترديد در زمره كسانی شمرده می شد كه به باور برخی از سوی خدا، به رسالت
تاريخی برگزيده شدهاند!»
این جملات رابرت واتسون، نويسنده مشهور انگليسی است درباره شخصیت والاامیر و صدراعظمی که بزرگ زاده و آقا زاده نبود، بلکه آشپززاده ای بود از روستای هزاوه ی فراهان.
درست در يکصد و هفتاد سال پیش، ميرزا تقی خان فراهانی ملقب به امير کبير، در ۲۰ ديماه به نیشتر خیانت و حماقت خواص و تیغ استبداد و نخوت قجری، به شهادت رسید.
شهادتی که رگ حیات و عزت ایران را تا سال های سال قطع کرده و کمر ایران را شکست.
اما شگفت آور این است، آشپززاده باشی و امير شوی؟ عجيب است؛ اما شدنی، چرا که ميرزا تقی خواست و شد.
پسر مشهدی قربان هزاوهای فراهانی بود؛ آشپز مخصوص ميرزا عيسی معروف به قائم مقام فراهانی.
زمانه، زمانه رشد و پيشرفت سریع جهان بود. درست همزمان با به ثمر رسيدن جهش علمی فكری غرب و هم دوران با بزرگانی چون نيچه، اديسون، ولتر، روسو، ماركس، هگل، كانت و البته بيسمارك.
🔗 متن کامل در صفحه یادداشتخوانی
#امیر_کبیر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠سخنی با رهبرم
✍️ دکتر زاهره سادات میرجعفری
متنی که قرار بود اگر فرصت سخنرانی یافتم در محضر رهبر بخوانم اما نشد!
انقلاب اسلامی ایران روح تازهای را در کالبد اجتماعی سیاسی نیمی از پیکره این اجتماع دمید تا فارغ از دیدگاههای متحجرانه پوسیده و مبتذل غربی به جایگاه واقعی خود که به بهانه آزادی از آن محروم شده بود بازگردد.
رهبرا فرمودیدالگوی سوم زن مسلمان
الگوی نه شرقی نه غربی، شاهراهی برایمان باز شد و افق دیدی پرشور ترسیم. تلاش مضاعف کردیم، همسرداری و مادری و تلاش علمی در کنار هم ساده نبود اما ثابت کردیم ما میتوانیم. وقتی کودکانمان که از آب و گل درآمدند در کنار جهاد همسرداری و فرزندآوری در جهت تحقق الگوی سوم زن مسلمان به جهاد علمی و عملی، کنشگری پرداختیم. هرچند با سقفهای شیشهای متعددی مواجه شدیم که تلاش ما برایش اهمیتی نداشت و ساختارهای خانوادگی اجتماعی حکومتی که اصلا آمادگی پذیرش چنین الگوی را نداشتند.
🔗متن کامل در صفحه افکار بانوان حوزوی
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🌱چای آلبالویی مادر
✍️زینب سیدمیرزایی، استاد حوزه علمیه خواهران
هر صبح که زمین صورتش رادر آبشار اذان میشوید، بانوی خانه سرِچشمهی سپیده وضو میگیرد و نماز بندگی میگزارد.
بانوی خانه چای عاشقی دم می کند، سفره مهربانی میگشاید، سفرهاش بوی نان تازهی مادری میدهد.
وقتی بر ساحل لبخند خستهاش مینشینی، خستگی دنیا از یادت میرود این را از طعم چای آلبالویی رنگی که جلویت میگذارد، میفهمی. بانوی خانه فاصلهها را به هم " کوک" میزند و دلها را به هم میدوزد. او فرشته پیوند زمین و آسمان است. بانوی خانه به وقت نیایش از باغ آسمان برایت گل میچیند و تو عطر آن را تا پان عمر در زندگیات حس میکنی.
بانوی خانه، ایمان بار میگذارد و باچاشنی تربیت، مزهدارش میکند. صبر میکند، وقتیکه خوب جا افتاد، سفرهای به گستره عشق میگشاید. عطر دستپختش تا چند کشور آنطرفتر راهم فرا میگیرد. تا حدی که همه دنیا بر سفره بهشتیاش مینشینند.
بانوی خانه زنی شهید پرور است، دستپختی به طعم مقاومت و آزادگی و امنیت دارد درست مثل مادر شهید سردار سلیمانی، مادر سید روح الله عجمیان و آرمان و دیگر مادران و همسران شهدا.
بانوی خانه، کلید دار مقتدر بهشت است که به اذن و رضای او میتوانی گام در بهشت زهرای سعادت بگذاری. بانوی خانه عاشق است و عفیف، مهربان است و نجیب. بانوی خانه جادههای انتظار را برای آمدن عدالتگستر مهربان آماده می کند، او اهل دیار ولایت است و خانه زاد خانهی مادر هستی، فاطمه زهرا سلام الله علیها است.
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🔰شخصیت حاج قاسم برای آمریکاییها قابل پیشبینی نبود
✍️ ابراهیم شریفی، دانش آموخته دکتری فلسفه اخلاق و عضو تحریریه نویسندگان حوزوی در گفتوگو با مجله نخبگانی فکرت:
▪️رمز ماندگاری او این است که دریافته بود در این دنیا به چیزی نمیتوان افتخار کرد، افتخارات دنیا ماندگاری ندارد از قوت جسمانی گرفته تا مال و فرزند، قدرت و موقیعت اجتماعی.
▪️ما شخصیتهای ملیگرا در دنیا زیاد داریم از نلسون ماندلا تا چگوآرا، در غرب و شرق عالم؛ ولی کاریزما و شخصیتی که سردار سلیمانی دارد همه جوانب انسانی را پوشش میدهد.
▪️مکتبی که منحصر در بعد معنوی باشد و یا صرفا به امور فردی و مادی تمرکز کند ادعای جامعیت نخواهد داشت و قدرت تعمیم پیدا نمیکند.
🔗 متن کامل گفت و گو
#حاج_قاسم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌با ضوابط شما من هيچ نمیدانم و بهتر است كه ندانم!
✍ مرتضی رجائی، مدیر مجموعه نویسندگان تربیتی
کمتر از یک ماه پس از تسخیر لانۀ جاسوسی در تهران و در تاریخ ۹ آذر ۱۳۵۸، خبرنگار هفتهنامۀ تایم برای مصاحبه با #امام_خمینی به قم رفت.
در یکی از سؤالهایش از امام، چنین پرسید:
«شما زندگى خيلى منزوى ای داشتید. شما اقتصاد جديد و حقوق روابط بين المللى را مطالعه نكردهايد. تحصيل شما مربوط به علوم الهى است. شما در سياست و گرفتن و دادن یک زندگى اجتماعى درگير نبودهايد. آيا اين در ذهن شما اين یک را به وجود نمىآورد كه ممكن است عواملى در اين معادله باشد كه شما نمىتوانيد درک كنيد؟!»
روشن است که این خبرنگار، میخواسته به امام القا کند که در عرف روابط بین الملل، گروگان گرفتن دیپلمات های آمریکایی یک خطای آشکار بوده و بهتر است امام خمینی هرچه زودتر دستور تحویل آن ها را به مقامات آمریکایی صادر کند.
اما پاسخ امام به این پرسش را بخوانید:
«ما #معادله_جهانى و معيارهاى اجتماعى و سياسىاى كه تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجيده مىشده است را شكستهايم. ما خود چارچوب جديدى ساختهايم كه در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاك حمله گرفتهايم. از هر عادلى دفاع مىكنيم و بر هر ظالمى مىتازيم، حال شما اسمش را هرچه مىخواهيد بگذاريد. ما اين سنگ را بنا خواهيم گذاشت. اميد است كسانى پيدا شوند كه ساختمان بزرگ #سازمان_ملل و #شوراى_امنيت و ساير سازمان ها و شوراها را بر اين پايه بنا كنند، نه برپايه نفوذ #سرمايه_داران و قدرتمندان كه هر موقعى كه خواستند هر كسى را محكوم كنند، بلافاصله محكوم نمايند.
آرى با ضوابط شما من هيچ نمىدانم و بهتر است كه ندانم».
آری، افتخار #بنیانگذار_کبیر این نظام مقدس این بود که از معادله های جهانی نظام استکباری بین المللی هیچ نمیداند و به هیچ یک از قواعد و فرمول های ظالمانۀ مستکبران عالم پای بند نیست؛ حتی اگر نام #علم یا #قانون بر آن نهاده باشند.
امام راحل عظیم الشأن ما، زیر میز بازی کثیف استعمارگران عالم زد و بازی آن ها را به هم ریخت و میدان جدیدی برای نقش آفرینی در این عالم طراحی و معرفی کرد و شجاعانه اعلام کرد که «اميد است كسانى پيدا شوند كه ساختمان بزرگ سازمان ملل و شوراى امنيت و ساير سازمان ها و شوراها را بر اين پايه بنا كنند، نه برپايه نفوذ سرمايه داران و قدرتمندان».
اکنون برخی از مسئولان و وامداران مجاهدت های امام انقلاب و خون شهدا را چه شده است که نان سفرۀ انقلاب اسلامی را می خورند، ولی می ترسند از اینکه دروغ های بزک شده با نام علم را که واردات اصلی از جهان غرب است، کنار بگذارند. از نفوذ این مدل ها در شیوۀ ادارۀ اقتصاد و معیشت مردم گرفته، تا الگوی معماری و شهرسازی، رد پای این خودباختگی پیدا است و نتیجۀ آن، تحمیل قوطی کبریت های عمودی به مردم نجیب و شریف ایران است تا مثلاً در آن زندگی کنند و برای تأمین #جمعیت مورد نیاز برای آیندۀ #تمدن_نوین_اسلامی فرزندآوری و فرزندپروری کنند.
#حکمرانی_اسلامی
#حکمرانی_علم
#اقتصاد
#مسکن
#شهرسازی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸 میدان دفاع؛
✔️ پانوشتی بر سخنان اخیر امام خامنهای
✍️ عباس بابائی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی
یکی از اصول مسلم سیرهی سیاسی اجتماعی حضرات معصومین (علیهمالسلام)، اصل «اولویتسنجی» است. در این قاعده اگر اصل مهمتر به بهانهی دفاع از اصل پائینتر رهاشود، رهاکنندگان از اندیشه و عقلانیت لازم بیبهرهاند؛ کما اینکه اگر اصل پائیندست به بهانهی فلان فرعِ پر زرق و برق واگذاشتهشود، رهاکنندگان از تدبیر حداقلی نیز تهی هستند!
با این مقدمهی کوتاه، برای دفاع از پدیدهی مبارکی بهنام «انقلاب» و «حرم جمهوری اسلامی» باید از اصل «اولویت» استفاده کرد و «میدان دفاع» را درست ترسیم نمود؛ چرا که اگر در زمین طراحیشده توسط دشمن، بخواهیم از «انقلاب» دفاع کنیم، در هر صورت بازندهایم.
یکی از کلمات ناب امیرالمؤمنین (علیهالسلام) که در دفاع از انقلاب میتوان از آن بهرهبرد، روایت زیر است:
«إذا حَضَرَت بَلِيَّةٌ فاجعَلُوا أموالَكُم دونَ أنفسِكُم ، و إذا نَزَلَت نازلةٌ فاجعَلُوا أنفسَكُم دونَ دِينِكُم ، و اعلَمُوا أنَّ الهالِكَ مَن هَلَكَ دِينُهُ ، و الحَريبَ مَن حُرِبَ دِينُهُ.»
«چون بلايى [براى جانتان ]فرا رسد مالهاى خود را سپر جانهايتان كنيد و چون حادثهاى [براى دينتان ]پيش آيد جانهايتان را فداى دينتان كنيد و بدانيد كه هلاكْگشته، كسى است كه دينش هلاك شده باشد و غارتشده، كسى است كه دينش به غارت رفته باشد.»
مطابق این روایت، انسانها دارای سه ساحت «مال و جان و دین» هستند که هرکدام از این ساحتها، مصادیق فراوانی دارد. به عنوان مثال ساحت مال شامل تمام امکانات رفاهیِ زندگی همچون خوراک و پوشاک و مسکن و اشتغال و... میشود؛ همچنانکه ساحت جان میتواند شامل حیثیت و اعتبار و هویت و آبروی فردی و اجتماعی و ملی بشود. در این روایت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) جایگاه جان را فراتر از جایگاه مال معرفی میکنند و پدیدهی دین در مکتب حضرتشان مهمتر از هردوی آنها قلمداد شدهاست.
حال یک سوال مهم:
اگر بخواهیم از اسلام یا مکتب تشیع یا امامزمان(علیهالسلام) یا انقلاب و جمهوری اسلامی دفاع کنیم چه باید کرد؟
🔗 متن کامل
#رهبر_انقلاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
❗️زنگار فرهنگی را زدودنم آرزوست
✍🏻 فاطمه شکیب رخ، دانشجوی دکتری تاریخ تشیع
دنیای نوشتن چقدر شبیه دنیای کنونی است، تصورهایی که ما از باورهای خود داریم و در برابر آن دیگران را متهم به کم فهمی میکنیم؛ براساس همان باورهای خودمحورانه، انگشت اتهام را به سوی دیگران میبریم، قضاوت میکنیم، نتیجه میگیریم و نتایج تصوراتمان را به افراد انتقال میدهیم. عادتمان شده که همه باید شبیه ما فکر و اقدام کنند و اگر کسی متفاوت از پندار ما بیاندیشد از دایرهی رفتار صحیح خارج می شود!
جالب آنکه تمام این تصورات و رفتارها برآمده از فرهنگی است که در گذر زمان مورد انواع تجاوزهای فرهنگی قرار گرفته است و اکنون در بسیاری ازعرصه ها حتی در ساحت علم نیز خودنمایی میکند. حال آنکه فرهنگ در جوامع نقشی همچون مادر را به عهده دارد پس اگر مادر دارای فضائل اخلاقی و روحی نباشد، فرزندان در محیطی ناشایست رشد می کنند و در صورت تعدد آنان نیز دردی از جامعه بر طرف نمیشود و بلکه مشکلی بر اجتماع افزوده میگردد.
یکی از تششعات فرهنگ والا، پذیرش منطقی گونههای رفتاری و عملی مختلف در جوامع انسانی است که از مهمترین عوامل ایجاد سازگاری و زندگی توام با امنیت در کشورهاست، همین منش و عادت فرهنگی در سرزمینهایی مانند اندونزی با وجود اقوام، مذاهب و نژادهای گوناگون سبب ایجاد آرامش نسبی و به عبارتی کمتر دردساز برای دولت ها و مردم شده است.
🔗متن کامل
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN