5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹موضوع: آیا تفسیر و تاویل به یک معناست؟
🎤 استاد علی صبوحی
#تدبر_در_قرآن
•~ وَ الْيَوْمِ الْمَوْعُودِ ~•
🕊 و سوگند به آن روز #موعود،
{ البروج ، ۲ }
أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم ؛
خستگان عشق را ؛
ایام درمان خواهد آمد ...
#اللهم_عجل_لوليك_الفرج ...
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : تمام اعمال خوب یا بد ما بوی مخصوص دارد!
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_عاملی
11.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : چه چیزی دعا را بی اثر می کند ؟
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_سعیدی
16.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : رمز محرمیّت در دستگاه الهی چیست؟
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_عاملی
13.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : مردم امروز خواب هستند و وقتی بمیرند بیدار می شوند
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_عاملی
22.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ایران_ستیزی_به_روش_آمریکایی
سخنرانی روشنگرانه #استاد_حسن_عباسی
مربوط به:
کرسی نظریه پردازی #دانش_دکترینولوژی
#کلبه_کرامت
1395/06/25
▫️جلسه:660
▫️عنوان جلسه : اسـلامستیــزی به روش آمریــکایی(1)
▫️درسرفصـل : تاریخ طرحریزی استراتژیک | جنگ جهانی چهارم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ رنج و سرما برای سیستان، گرما برای کاسبان انتخابات!
◀️این روزها که فضای انتخاباتی بر رسانههای مملکت حاکم شدهاست، بیش از ۱۳۰.۰۰۰ خانوار در استان سیستان و بلوچستان بابت کمبود سیلندر گاز از سرما رنج میبرند.
🔹 دیروز #خوزستان، امروز #سیستان و فردا هم احتمالاً نقطهای دیگر از مملکت. اگر مشکلی در نزدیکیِ مرکز وجود داشتهباشد همه در تبوتاب میافتند و اگر دور از مرکز باشد حتی رسانهای هم نمیشود؛ چه رسد به پیگیری و رفع آن.
🔸 البته در سکوت رسانهها و جریانهای مدعی، دیگرانی هستند که این روزها ادعای حل مشکل مردم را دارند. همانها که تا دیروز کلیپِ بیاحترامیشان به مردم، بیعملیِشان در پیگیری مشکلات آنها و استیضاح وزرای ناکارآمد دولت منتشر میشد، این روزها یادشان آمده است برای رأی آوردن دوباره باید در بین مردم حاضر شوند.
➖ بنظر میرسد این روزها کم اهمیتترینِ موضوعات در نگاه مسئولان و رسانهها، حقوق عادی و ابتداییِ مردم مستضعف و محروم است. دقیقاً برخلاف مشی امام خمینی(ره) که معتقد بود باید همهی ارکان و سیاستگذاریهای نظام در خدمت مستضعفین و زاغهنشینها باشد.
✨﷽✨
نماز
🔰هر كاري ميكنيم نمي توانيم فرزندان خود را به نماز علاقمند كنيم، در خصوص حقوق معنوي فرزندان و تربيت ديني آنان چه كاري پيشنهاد ميكنيد؟
🔸🔸🔸
💬پاسخ - اين سؤال را زياد ميپرسند. ما خوب است اول يك دسته بندي بكنيم. جوانها و نوجواناني كه اهل نماز نيستند چند دسته اند: دسته ي اول معاند با نماز كه ميگويند: من اصلاً نماز را قبول ندارم و از آن بدم ميآيد. اينها همانهايي هستند كه قرآن كريم ميفرمايد: گروهي بودند كه از قرآن خوششان نمي آمد، انگشت خود را درگوش ميكردند تا قرآن را نشنوند، البته فكر نمي كنم سؤال شما شامل اين گروه باشد. اگر يك جواني گرايشاتي پيدا كرد و با نماز عناد پيدا كرد خوب طبيعتاً با زور و جبر نمي توان او را به راه آورد بلكه بايد با كسي كه قبول دارد مشاوره انجام دهد تا براي او تبيين شود كه نماز مفيد است. دسته ي دوم تارك نماز است كه نماز را قبول دارد و
مي گويد كه وظيفه است اما نمي خواند و ميگويد نه وقت آن را و نه حوصله ي آن را ندارم. دسته ي سوم ميخوانند و كج دار و مريز، ظهر را ميخوانند، اما صبح را ميخوابند و مغرب و عشاء را هم آخر وقت ميخوانند، اگر مسافرت هم بروند ممكن است همان را هم نخوانند، پس نماز آنها نماز بعضي است نه تارك كامل. دسته ي چهارم نمازخوانهايي هستند كه كاهل اند، پدر ميگويد: فرزند من نماز ميخواند اما زماني كه به ركوع و سجود ميرود مثل اينكه دارد الاكلنگ ميكند، بي توجه و سهل انگار است. معاند را كه گفتيم ميماند تارك الصلاة، تبعيض در صلاة و كاهل، به اين سه گروه بايد خانوادهها توجه كامل داشته باشند كه اولاً از اين كه هستند بد تر نشوند و نگذارند كه تارك، معاند بشود؛ تبعيض در صلاة، تارك شود و يا كاهل، تبعيض در صلاة بشود. حالا اگر جوان صبح نماز نخواند ولي ظهر كه بيدار شد به او بگو پسرم قضاي آن را بخوان، يك مرتبه همه را بخوان اين فرد مقيد به قضا خواندن ميشود. يا الان كه حدود ساعت ۵ اذان است و ساعت شش وسي دقيقه آفتاب ميزند، شما شش و بيست و پنج دقيقه كه فرزندتان بايد بيدار شود و صبحانه بخورد و براي مدرسه آماده شود به او بگوييد: پسرم الان كه بيدار شدي نماز خود را نيز
بخوان. بايد به زبان خوش و با مهرباني عنوان كرد نبايد نماز را پيش بچهها مغبوض جلوه داد، نبايد نزد فرزندان دين را مغبوض جلوه دهيم. بايد با مهرباني به نماز دعوت كنيم اين شيوه ي ائمه اطهار است بايد تدريجي پيش آمد. چرا در مكه خيلي چيزها حرام نبود: شراب حرام نبود، روزه واجب نبود چون كسي كه با آن سابقه كفر در مكه مسلمان ميشد اگر پيامبر به او ميگفت: روزه بگير و خمس و زكات بده، شراب هم نخور، جهاد هم بكن براي او مشكل بود. بنابراين در مكه شراب حرام نبود، روزه واجب نبود، تدريجاً اين احكام آمد. يك مقداري با ملاطفت و مهرباني، البته به شيوههاي مختلف. بعضي از بچهها را ميتوان با اين روش كه امكاناتي را كه ميخواهد منوط به خواندن نماز كنيم به دين آورد. البته نمي خواهم بگويم نماز ما نماز انتقامي باشد اين هم درست نيست ولي ممكن است بگوييم: فرزندم من دوست دارم تو نماز بخواني من هم اين كار را براي تو انجام ميدهم. البته گاهي هم تشر لازم است و گاهي هم بايد به خواستههاي او بي توجه بود. مثلاً به او بگوييد تو به نماز اهميت نمي دهي چطور ميخواهي من به خواستههاي توعمل كنم. رفتار پدر و مادر هم كه اول وقت به نماز بايستند مهم است. اينكه تنظيم غذا و برنامه به گونه اي باشد كه نماز هم در برنامه ديده
شود. اينكه فرزند خود را با رفقاي نماز خوان همراه كرد، گاهي نوجوان در خانه است و دوست هم دارد با رفيق خود بيرون برود دوست او ميآيد و ميگويد: بيا بيرون برويم يك بستني بخوريم. سر راه حرم هم برويم نماز خود را نيز بخوانيم، يعني از طريق رفيق ميتوان اين جذبه را بوجود آورد. البته همه ي راهكارهايي كه گفتيم به تنهايي كافي نيست بايد توجه و عنايت كرد و نااميد هم نشد. پيامبر اكرم اين همه تبليغ كردند، نوح پيامبر نهصد و پنجاه سال تبليغ كرد عده ي كمي ايمان آوردند، نا اميد نشويم يك مقدار توجه و عنايت بيشتر بكنيم. بخش عمده ي اين بي نمازيها معلول سهل انگاري است، يك بخش عمده هم نقش رسانههاي ما است اين فيلم و سريالها گاهي احساسي ميشود و نماز هم خيلي در آن جايي ندارد. بايد نشان داده شود كه يك بخشي از زندگي اين جوان نماز هم است، چرا توي سريال زماني كه فرد به بن بست رسيد انتهاي آن يك مسجد است و فرد به مسجد ميرود، نبايد اينگونه باشد بن بست نيست. بلكه نشان دهند كه آغاز راه است، نشان دادن و فرهنگ كردن اين مسئله در سريالها ميتواند خيلي نماز را نهادينه كند و جا بیندازند.