فرمود💌
وَ رَحمَتِی وَسِعَت کُلَّ شَیء..
رحمت و مهربونیم
همه چیز رو فرا گرفته...♡
اعراف| ۱۵۶
[ از دم صبح ازل تا آخر شام ابد
دوستی و مهر بر یک عهد و یک میثاق بود.]
#آیه_های_عشق
مدرسه علمیه حضرت معصومه س جم
✨خطبه فدکیه قسمت سوم ⚫️ابْتَدِءُ بِحَمْدِ مَنْ هُوَ اَوْلىٰ بِالْحَمْدِ وَ الطَّوْلِ وَ الْمَجْدِ.
✨خطبه فدکیه قسمت چهارم
⚫الْمُمْتَنِعُ عَنِ الْاَبْصارِ رُؤْیتُهُ، وَ مِنَ الْاَلْسُنِ صِفَتُهُ، وَ مِنَ الْاَوْهامِ كَیفِیتُهُ.
خداوندی که چشمها از دیدنش بازمانده، و زبانها از وصفش ناتوان، و اوهام و خیالات از درک او عاجز میباشند.
⚫اِبْتَدَعَ الْاَشْیاءَ لامِنْ شَیءٍ كانَ قَبْلَها، وَ اَنْشَاَها بِلاَاحْتِذاءِ اَمْثِلَةٍ اِمْتَثَلَها، كَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ وَ ذَرَأَها بِمَشِیته،
موجودات را خلق فرمود بدون آنکه از مادهای موجود شوند، و آنها را پدید آورد بدون آنکه از قالبی تبعیت کنند، آنها را به قدرت خویش ایجاد و به مشیتش پدید آورد،
⚫مِنْ غَیرِ حاجَةٍ مِنْهُ اِلی تَكْوینِها، وَ لافائِدَةٍ لَهُ فی تَصْویرِها، اِلاَّ تَثْبیتاً لِحِكْمَتِهِ وَ تَنْبیهاً عَلی طاعَتِهِ، وَ اِظْهاراً لِقُدْرَتِهِ وَ تَعَبُّداً لِبَرِیتِهِ، وَ اِعْزازاً لِدَعْوَتِهِ، ثُمَّ جَعَلَ الثَّوابَ عَلی طاعَتِهِ، وَ وَضَعَ الْعِقابَ عَلی مَعْصِیتِهِ، ذِیادَةً لِعِبادِهِ مِنْ نِقْمَتِهِ وَ حِیاشَةً لَهُمْ اِلی جَنَّتِهِ.
بی آنکه در ساختن آنها نیازی داشته و در تصویرگری آنها فائدهای برایش وجود داشته باشد، جز تثبیت حکمتش و آگاهی بر طاعتش، و اظهار قدرت خود،و شناسائی راه عبودیت و گرامی داشت دعوتش، آنگاه بر طاعتش پاداش و بر معصیتش عقاب مقرر داشت، تا بندگانش را از نقمتش بازدارد و آنان را بسوی بهشتش رهنمون گردد.
ادامه دارد...
الله
و یٰا مَنْ یُفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّداٰئِد..
ای خدایی که تیزیِ مصیبتها و سختی
ها به دست #تو شکسته میشود...]•
•
پویش نذر فاطمیه
دراستای فراخوان امام خامنه ای "مدظله العالی" به ملت،درجهت کمک های مومنانه،مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) پویش نذر فاطمیه رادرجهت کمک به مادران باردار نیازمنددر نظر دارد.
شماره کارت جهت کمکهای نقدی عزیزانی که قصد همراهی مارا دارند:
۶۰۳۷۹۹۷۲۱۹۵۱۸۳۵۵راضیه رضازاده
مهلت واریز:تاجمعه ٢۶ دی ۱٣٩٩
مدرسه علمیه حضرت معصومه (س) جم
✅دوستان گرامی وهمراهان عزیز
ان شالله روزهای دوشنبه سرسفره نهج البلاغه می نشینیم کلام مولا علی ع را باهم میخوانیم وپیش میرویم
امیدواریم مورد عنایت حضرت علی ع قرار بگیریم
#نهج البلاغه
https://eitaa.com/howzeh1399
حکمت سوم از نهج البلاغه
قَالَ علی علیه السلام:
الْبُخْلُ عَارٌ، وَ الْجُبْنُ مَنْقَصَةٌ، وَ الْفَقْرُ يُخْرِسُ الْفَطِنَ عَنْ [حَاجَتِهِ] حُجَّتِهِ، وَ الْمُقِلُّ غَرِيبٌ فِي بَلْدَتِهِ.
بخل، ننگ است و ترس، نقص است و تنگدستى، زبان زيرك را از بيان حجتش بر بندد و بينوا در شهر خود غريب است.
شرح حکمت:
عار بودن بخل بر کسى پوشیده نیست، زیرا:
اولاً سبب نفرت مردم از بخیل مى شود،ثانیا سبب سنگدلى است، زیرا بخیل ناله مستمندان را مى شنود،درعین حال به آنها کمکى نمى کند.
ثالثا سبب مى شود که بسیارى از منابع اقتصادى از گردش تجارى سالم خارج شود و به صورت اندوخته در آید در حالى که گروه هایى در جامعه به آن نیاز دارند. رابعاً افراد بخیل گاه به خانواده خود نیزسخت مى گیرند و این ننگ است.
خامسا بخیل به سبب دلبستگى غیر منطقى به ثروتش از نظر تفکر اجتماعى بسیار ضعیف و ناتوانند و این هم ننگ و عار دیگرى است و....
ترس نقص است:
افراد ترسو هرگز نمى توانند از قابلیت ها و استعدادهاى خود استفاده کنند و نتیجه آن عقب ماندگى در زندگى است. هنگامى که دین و جان و ناموس و کشور آنها به خطر بیفتد از جهاد ابا دارند و به جاى این که در صف مجاهدان باشند در صف بیماران و از کار افتادگان و کودکان قرار دارند.
(تنگ دستی زبان زیرک را از بیان حاجتش بربندد) اشاره به این است که افراد فقیر در خود احساس حقارت مى کنند و هر اندازه هم که باهوش باشند بر اثر این احساس از گفتن حرف حساب خود و دفاع از حقوق خویشتن باز مى مانند و از سوى دیگر مى دانند بسیارى از مردم براى سخنان آنها بهایى قائل نیستند چون غالباً دنیاپرستند و براى افراد ثروتمند شخصیت قائلند همین احساس سبب مى شود که فقیران نتوانند حرف حق خود را بیان کنند.
حضرت در چهارمین و آخرین جمله که در واقع تکمیل کننده جمله سوم است مى افزاید: «آن کس که فقیر و تنگدست است حتى در شهر خود غریب است».
زیرا غریب کسى است که دوست و آشنایى ندارد و احساس تنهایى مى کند ،دنیاپرستان نیز از افراد فقیر و تنگدست فاصله مى گیرند و آنها را در شهر خود غریب مى گذارند....