هدایت شده از حوزه انقلابی
🛑 فرصت یک ماهه به نمایندگان مجلس برای اصلاح طرح بانکداری در تجمع فیضیه قم
🔹جمعی از طلاب و روحانیون در اعتراض و مخالفت به تصویب طرح بانکداری اسلامی مجلس شورای اسلامی امروز در مدرسه فیضیه تجمع کردند و به نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرصت یک ماهه برای اصلاح طرح بانکداری مجلس شورای اسلامی دادند
🔹طلاب با همراه داشتن پلاکارد ها و دست نوشته هایی مانند بانکداری ربوی ضد شرع نبوی ، تصویب طرح ربا محارب با خدا ، بانک ها را ازدست سرمایه داران خارج کنید، طرح بانکداری مجلس یعنی بنگاه داری و حباب سازی، اعتراض خود را از تصویب طرح بانکداری ربوی مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.
▫️منتظر اخبار و کلیپ های تجمع اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در اعلام برائت از طرح بانکداری مجلس در
🕌 شهر مقدس قم مدرسه مبارکه فیضیه باشید
#تجمع_حوزویان_فیضیه
#اصلاح_طرح_بانکداری
#خلق_پول_خلق_تورم
نشرحداکثری
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
╰┅───────────┅╯
🔴 جمهوری اسلامی و پرچم معنویت و عدالت
🔻بخش اول
🔹رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) به نکته ای مهم اشاره کردند و فرمودند پرچمی که در دست جمهوری اسلامی است، پرچم معنویت و عدالت است. این پرچم انبیاء و ائمه بوده: «این همان پرچم است، پرچم ائمّه است، پرچم انبیا است و نوشتهی این پرچم هم همین دو کلمه است: عدالت و معنویّت.» چند کلامی در تبیین این نکته مهم عرض می کنم.
🔻این کلام چند وجه دارد که به آن اشاره می کنم.
1️⃣ وجه اول: بدون عدالت، معنویتی نخواهد بود.
🔸هدف اصلی همه انبیای الهی چه بود؟ و برای رسیدن به این هدف چه اقدامی باید می کردند؟ بر مبنای آیات و روایات، هدف نهایی و اصلی همه انبیاء علیهم السلام، این بود که بشر را به برای رسیدن به کمال الهی هدایت کنند. فلسفه وجودی انسان، رسیدن به مقام قرب الهی و انسان کامل است. انسانی که به بی نهایت برسد و خدایی شود. انسانی که از غل و زنجیر دنیا و اهل دنیا رها شود و به سعادت الهی برسد. این هدف اصلی همه انبیاء است که انسان ها را به کمال معنویت الهی برسانند. اما چگونه و از چه طریقی؟ و مقدمه این هدف والا چیست؟
🔹مقدمه هدف اصلی پیامبران، یک هدف میانی و بسیار اساسی است که شرط ضروری است. پیامبران برای اینکه انسان ها را به صراط الهی هدایت کنند و جامعه را تربیت کنند، دنبال تربیت فرد فرد جامعه نبودند. دنبال ایجاد یک مدرسه یا مؤسسه یا فرقه نبودند. بلکه دنبال ایجاد یک کارخانه انسان سازی بودند. آن کارخانه انسان سازی، یعنی نظام سیاسی مبتنی بر عدل و جامعه عادلانه. یعنی پیامبران برای اینکه بتوانند انسان ها را تربیت کنند، جامعه را هدایت کنند، راهی بجز نفی طبقات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و بنیان گذاشتن یک #جامعه_توحیدی و بی طبقه نداشتند. آنان برای تحقق جامعه عادلانه، در این مسیر با طواغیت جامعه اعم از مترفین، اشراف، سرمایه سالاران، زرسالاران، زورگویان، مستبدان و مستکبران و ... مبارزه کردند چون اینها موانع اصلی تحقق جامعه عادلانه اند.
🔸لذا در قرآن، آیه 25 سوره حدید آمده: «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ...». ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند...
🔹این همان پرچم انبیاء الهی است. یعنی پرچم معنویت و عدالت. تا مقدمه و هدف میانی که همان جامعه عادلانه و نظام سیاسی مبتنی بر عدل است، محقق نشود، جامعه معنویتی نخواهد داشت و تربیت معنوی عموم جامعه محقق نمی شود. تربیت حداقلی خواهد بود و بسیار سخت و ناممکن و فقط انسان های معدودی می توانند زیست معنوی داشته باشند. شرایط برای عموم فراهم نخواهد شد.
2️⃣ وجه دوم؛ بدون معنویت، عدالت محقق نمی شود.
🔹در این زمینه باید عرض کنیم؛ اولاً بدون توجه به عالم معنویت و مبانی دینی و اعتقادات و اخلاقیات و احکام اسلامی، نگاه به مفهوم و ابعاد و چگونگی عدالت ناقص است. عدالتی که اسلام از آن دم می زند با عدالتی که مکاتب مادی نظیر کمونیسم و مارکسیسم از آن می گویند متفاوت است. ما باید بدانیم عدالت را برای خود عدالت نمی خواهیم. عدالت هدف نهایی نیست بلکه هدف میانی است و البته اگر محقق نشود هدف نهایی هیچوقت محقق نمی شود.
🔸ثانیاً کسانی که بناست عدالت را اجرا کنند یا بخواهند و مطالبه کنند، اگر مبنای اندیشه دینی و معنوی نداشته باشند، یا نمی توانند و یا به انحراف می روند. ثالثاً کسانی که می خواهند عدالت را اجرا کنند و کسانی که دم از عدالت و عدالتخواهی می زنند باید خود اهل تزکیه و اهل معنویت باشند. اگر اهل تزکیه نفس و اهل معنویت و اهل عبادت به درگاه خداوند متعال نباشند یا نمی توانند یا به انحراف خواهند رفت.
🔹از این روست که یکی از ویژگی های اصلی انتخاب حاکمان، عدالت است. توجه کنید که برخی از فقهای قدیم، یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر را عدالت می دانند. یعنی فردی که می خواهد امر و نهی کند، خود باید عادل باشد. یعنی چه؟ یعنی عدالت درونی داشته باشد و اسیر نفس و ظلم کردن به نفس نباشد، اهل گناهان کبیره و اصرار به گناهان صغیره نباشد. برخی فقها البته این شرط را ذکر نمی کنند چون اگر بناست فقط عادلان امر و نهی کنند، مگر چند عادل در جامعه داریم؟ و لذا همه باید امر به معروف و نهی از منکر کنند.
🔸البته، اکثر فقها، شرط عدالت را اگر شرط انجام امر و نهی ندانند ولی شرط تأثیر آن امر و نهی می دانند. یعنی تا فرد آمر و ناهی، خود عادل نباشد، امر و نهی او تأثیری در مخاطب ندارد. مخاطب، حاکمان باشند یا مردم؛ فرقی نمی کند.
ادامه دارد
#داود_مدرسی_یان
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
حزب الله حوزه
🔴 جمهوری اسلامی و پرچم معنویت و عدالت 🔻بخش اول 🔹رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع
🔴 جمهوری اسلامی و پرچم معنویت و عدالت
🔺بخش دوم
🔹در بخش اول توضیح دادیم حاکمی که می خواهد عدالت را اجرا کند فردی که قصد عدالتخواهی دارد؛ خود باید اهل معنویت باشد؛ به مبانی اندیشه دینی مسلط باشد وگرنه در مقام اجرا یا در مقام پژوهش یا در مقام عدالتخواهی دچار سستی و عقب ماندگی شده یا دچار انحراف می شود.
3️⃣ وجه سوم؛ وظیفه نظام سیاسی اسلام، تلاش همزمان در این دو حوزه است. باید هم پرچم معنویت را بلند کند و هم پرچم عدالت را. یعنی هم هدایت معنوی جامعه و هم تحقق جامعه عادلانه و توحیدی. ولی با این نگاه که اولویت اصلی، تشکیل جامعه عادلانه و توحیدی است. بیشتر توان و انرژی و زمان باید روی تشکیل جامعه عادلانه باشد اگر به این هدف رسید، هدایت معنوی آسان تر است. البته اولویت بندی به معنای رها کردن کامل امور معنوی جامعه نیست. معنای اولویت بندی، یعنی تلاش بیشتر، برنامه ریزی بیشتر، تعصب و غیرت بیشتر و ... .
🔹خیلی از متدینین، که دنبال کار فرهنگی و فعالیت دینی هستند، بدون توجه به هدف میانی و اساسی که همان تحقق عدالت است می خواهند جامعه را معنوی کنند. به همین دلیل نمی توانند و جامعه آنان را پس می زند و گاهی این فعالیت ها به ضد خودش هم تبدیل می شود. بدون اینکه با اشرافیت و طبقه سرمایه سالار که می خواهد همه منابع و امکانات مال خودش باشد، مبارزه کنند، می خواهند با برنامه های دینی و برقراری مناسک، جامعه را معنوی کنند. باید بدانند که نمی شود. هیچوقت این امکان پذیر نیست.
🔸در مقابل؛ کسانی را می بینیم که فکر می کنند بدون توجه به دین و مبانی دینی و چارچوب دینی و اخلاقیات و احکام اسلام و بدون تزکیه و بدون معنویت، می توانند عدالتخواهی کنند یا عدالت را اجرا کنند. اینها به هدف نمی رسند.
🔹زندگی و سبک انبیای الهی و حضرات ائمه معصومین علیهم السلام را که بازخوانی می کنیم، می بینیم غرق در معنویت و عبادت و از طرفی زندگی سراسر مبارزه با طاغوتیان و اشراف و ظالمان. اوج این معنویت و عدالت، قیام عاشورای حضرت اباعبدالله است چه معنویتی و چه جهادی و مبارزه ای در این سطح است؟ حالا جمهوری اسلامی بعنوان یک حکومت دینی، این پرچم را بدست گرفته؛ باید همانند نظام علوی عمل کند.
4️⃣ وجه چهارم؛ اهداف انبیاء الهی محدود به یک سرزمین و ملت محدود نبود بلکه برای همه بشریت و عالم بود. اهداف انقلاب اسلامی هم جهانی است و محدود به ایران نیست. اعتلای پرچم معنویت و عدالت در سرتاسر عالم. لذا همانگونه که شخص اگر می خواهد عدالت را اجرا کند و اهل امر به معروف و نهی از منکر باشد، باید خودش عادل باشد و عدالت درونی داشته باشد(اهل ظلم به نفس نباشد، اهل گناهان کبیره نباشد و اصرار به گناهان صغیره نداشته باشد) یک نظام سیاسی اگر می خواهد حقیقتاً عدالت را در جهان اجرا کند و با ظالمان جهان در بیفتد باید عدالت درونی داشته باشد. یعنی چه؟ یعنی مدیران و حاکمان و نهادها و ساختارهایش عادل باشند و اهل ظلم به زیردستان و مردم خود نباشند.
🔹اگر چنانچه می خواهد در برنامه های خارجی اش موفق باشد و آنجا هم با ظالمان و مستکبران مبارزه کند و این مبارزه به نتیجه برسد باید عدالت درونی داشته باشد تا بتواند در مبارزه با طاغوتیان جهان و مستکبران جهان موفق و پیروز باشد. این مبارزه ای که ایران اسلامی امروز با مستکبران عالم دارد اگر عدالت درونی اش ان شاءالله محقق شود، زودتر به نتیجه خواهد رسید. راه پیروزی نهایی و سریعتر در برابر مستکبران عالم، تحقق عدالت در داخل است. اگر این تحقق پیدا کرد ما با افتخار بیشتر و عزت مضاعف و توان بالاتر در برابر نانجیبان عالم خواهیم ایستاد. ان شاءالله تعالی.
🔸اگر گاهی، بخشی از جامعه، به ارزش مبارزه نظام اسلامی با مستکبران عالم واقف نیستند و گاهی بخش هایی از جامعه فکر می کنند نظام دارد منابع داخلی را در سیاست های خارجی هزینه می کند بخاطر همین ضعف داخلی و عقب ماندگی در عدالت است. در حالیکه حقیقتاً اینگونه نیست و هزینه های نظام اسلامی در مسائل خارجی نسبت به اکثر کشورهای منطقه و جهان کمتر است ولی چه کنیم که بخاطر ضعف های درونی، تیغ زبان مان کُند است. اگر عدالت در داخل به وجود بیاید عدالتخواهی بین المللی ایران، قوی تر خواهد بود.
#داود_مدرسی_یان
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
هدایت شده از رحمت الله معظمی
♨️نوع و زمان و سرعت تصویب، بایکوت رسانه ها، خیانت رسانه ملی، حمایت آقای قالیباف، بیاطلاعی نخبگان، اغفال حوزه علمیه، همراهی غرب گرا ها و.... نشان از توطئه و پروژه نفوذ بودنِ طرح بانکداری مثلاً اسلامی و در واقع، #تصویب_جنگ_با_خدا دارد.
#سکوت_حرام_است
#قیام_علیه_بانکداری_ربوی
💥کانال حجت الاسلام #رحمت_الله_معظمی در ایتا👇👇
-----------------------
@r_moazzami
-----------------------
https://eitaa.com/joinchat/3614244898Cadfb365ae0
-------------------------------------------
💠 استوری حـجـت الاسـلام رحـمـت الله مـعـظّـمـی در انتقاد به خبر سفر فرزند یک مقام دولتی به کانادا.
🔸 حذف طبقه اشراف و مترفین، تکلیف مردم است.
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلام ولی امر مسلمین در مورد اربعین
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
جریان بانمک شیرازی
🔹️یکی دیگر از شوخی های خنده دار جریان شیرازی این است که
《 آیت الله شیرازی نسبت به عدم استقلال حوزه های علمیه از دولت انتقاد دارد》.
به قول امام عظیم الشأن رضوان الله علیه:
منتقد فضای ناسالم باید خودش سالم باشد.
این آقای ظاهراً آیت الله که می خواهد با مائده های نازل شده از لندن به داد تشیع برسد، نظری ،فتوایی، چیزی در مورد وابستگی به دولت انگلستان ندارد؟
🔹️البته ایراد اصلی به این آقایان وارد نیست،
ایراد اصلی از ماست که در این هزار و چند صد سال نتوانستیم تبیین کنیم که کربلا نتیجه مبارزه با ظلم و استکبار بود
نتوانستیم تبیین کنیم که اباعبدالله کسی بود که بین نفس کشیدن زیر بیرق حاکم فاسق و شهادت ،دومی را برگزید.
ضعف از ما بود که امروز شیاد های عمامه به سر دست نشانده ،
امام حسینی را برای ما جعل کردند که ملکه جلاد و خونخوار انگلیس، هزینه قیمه نذری اش را هم تامین میکرد.
🔹️بزرگ شیعه حضرت امام خامنه ای روحی فداه:
آن تشیّعی که بخواهد از لندن و از آمریکا برای دنیا پخش بشود، آن تشیّع به درد شیعه نمی خورد.
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
وقتی دشمنان ملت انقلابی، دلسوز ما می شوند!!
سناریو سازی دشمنان دین از یک حادثه تلخ شگردی نخ نماست.
نه دشمنی صهیونیست تعجب دارد، نه همراهی غربگراها و نه ضریب دادن پیامرسان های بیگانه به این سناریوی کثیف.
بخش تعجب برانگیز و تاسف آور عبارت است از غلطیدن بخشی از طرفداران جبهه انقلاب در این طراحی پیچیده.
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸ارادت مردم عراق
به عکس ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای(مدظله العالی) در بین الحرمین.
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
هدایت شده از حجره انقلاب
✓ به اینها میگن رسانهی انقلابی 👌 رسانهی امیدوارکننده👌 مبلّغ حشرهخواری👌 مبلّغ حرامخواری👌رسانهی گامدومی👌
🚨چرا توی کانالهایی عضو میشید که به رئیسجمهور و رئیسمجلس و.. انتقاد میکنن؟!
یه انقلابیِ واقعی میشینه پای منبر کسانی که مردم رو تشویق به خوردن کثافت میکنن!
#رسانههای_نجس
✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
@hojre_enghelab
حزب الله حوزه
✓ به اینها میگن رسانهی انقلابی 👌 رسانهی امیدوارکننده👌 مبلّغ حشرهخواری👌 مبلّغ حرامخواری👌رسانهی
🔰این هم از رسانهی اختصاصیِ ق.ا.ل.ی.ب.ا.ف که با بیتالمال اداره میشود..
🔹️حواستون هست داره چه مواردی رو پیگیری میکنه؟!
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
حزب الله حوزه
علاوه بر این که بدون عصا آمدند، ایستاده هم صحبت فرمودند.
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
Join🔜 🆔 @howzeh_1357