هدایت شده از هیئت محبان امام حسن مجتبی (ع)
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
وَ لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ اَمواتًا
یادواره شهدا
با محوریت شهدای مدافع حرم بابل
🔹حجت الاسلام ترابی نسب🔹
🔸کربلایی سید ایمان حسینی🔸
سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰
شهر زرگر، حوزه علمیه امام حسن مجتبی (علیه السلام)
#اعلام_برنامه
سـلـامـتـی امـام زمـان ‹ارواحـنـا لـه فداه› صـلـوات
🏴@oshagholhasanjan🏴
هدایت شده از حوزه علمیه فیضیه مازندران
انالله و انا الیه راجعون
جناب مستطاب آقای دکتر برابری زید عزه
درگذشت پدر گرامی شما را خدمت شماو خانواده محترمتان تسلیت عرض می نمائیم و برای ایشان اعتلای درجات و برای شما و خانواده محترمتان صبر و اجر از خداوند منان مسئلت داریم.
https://eitaa.com/joinchat/2783510530C91cb6efb2e
هدایت شده از مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام"
🏴🏴🏴
🏴🏴
🏴
🏴 به مناسبت شهادت حضرت باب الحوائج🏴
چرا موسی بن جعفر"علیهماالسلام"، بیشترین اهتمام را به کثرت نسل داشتند؟
جدای از نگاه تمدنی که می توانیم به موضوع نسل با برکت موسی بن جعفر"علیهماالسلام"، داشته باشیم؛ چه مسئلە ای در زمان موسی بن جعفر "علیهماالسلام" وجود داشته که حضرت بیشترین اهتمام را به کثرت نسل خودشان داشته اند؟
هارون در زمان امام کاظم"علیه السلام"، درباره افزایش نسل جمعیت پیروان اهل بیت "علیهم السلام" احساس خطرکرد، برای همین شیعه کشی به ویژه کشتن سادات و افرادی که منتسب به اهلبیت "علیهم السلام" بوده که غالب آنها، اهل علم و فضل و کمال بودند، رواج پیدا کرد.
#ادامه_دارد...
🖋وارد کانال شوید و سلسله مطالب در این موضوع را دنبال کنید؛
🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام"
#بخش_گتاب
#شهرستان_بابل
https://eitaa.com/safirn_gatab
🏴🇮🇷
هدایت شده از مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام"
🏴🏴🏴
🏴🏴
🏴
حمیدبن قحطبه طائی طوسی، برای عبدالله بزاز نیشابوری نقل کرده است: 《در یکی از شبها، هارون مرا احضار کرد و به من دستور داد: این شمشیر را بگیر و دستور این غلام را اجرا کن.
غلام هارون مرا به خانه ای برد و قفل آن را گشود و ما داخل شدیم. آنجا سه اتاق و یک چاه دیده میشد. درب اتاق اول را گشود که دیدم بیست سیّد، اعمّ از پیر و جوان، با غُل و زنجیر در آن به سر میبرند. آنان همه از اولاد علی و فاطمه "علیهماالسلام" بودند.
یکی پس از دیگری با شمشیرم سرشان را از بدنشان جدا میکردم و آن نوکر، پیکرشان را بر چاه میافکند. در اتاقهای دوم و سوم نیز به همین تعداد و با همان وضع رقّت بار، سادات به سر میبردند و من آنان را به نفرات قبلی ملحق ساختم.
مردی سالخورده باقی ماند که به من گفت: ای مردِ شُوم، خدا نابودت کند! روز قیامت در پیشگاه جدّ ما، رسول خدا "صلی الله علیه و آله" چه عذری داری؟
دستهایم به لرزه افتاد و اضطراب، تمام
وجودم را گرفت و میخواستم از کشتن او صرف نظر کنم که آن غلام نگاه غضب آلودی به من کرد و تهدیدم کرد که اگر آن مرد سالخورده را نکشم، خودم در امان نخواهم بود. پس او را هم گردن زدم و غلام هارون بدنش را در چاه افکند》.
📚عیون اخبار الرضا، شیخ صدوق، ص ۱۰۱
تتمة المنتهی، محدث قمی، ص ۱۶۱ و ۱۶۳
#ادامه_دارد...
🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام"
#بخش_گتاب
#شهرستان_بابل
https://eitaa.com/safirn_gatab
🏴🇮🇷
هدایت شده از مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام"
🏴🏴🏴
🏴🏴
🏴
⚫️ امام موسی بن جعفر"علیهماالسلام" علمدار جنگ جمعیتی؛
در تاریخ نقل شده: [ اولاد علی "علیه السلام" دسته، دسته گرفتار و تبعید میشدند، از حقوق عمومی که همه مردم بهره مند بودند، محروم گشتند، در هراس و بیم زندگی میکردند، خون آنان و یاورانشان محفوظ نبود، اگر دستگیر میشدند، در زندانهای مخوف شدیدترین شکنجه ها را متحمل میشدند، دستها و پاهای آنان قطع میشد، به طرز فجیعی کشته میشدند، اموالشان به غارت میرفت، منازل آنان را بر سرشان ویران میکردند. از زنده دفن شدن تا به دار زدن، از سوختن تا حبس، منع از خوراک و آب و در زندان از دنیا رفتن، گرفتاری عمومی آنان بود.
آن گوهرهای گرانبهایی را که از اقیانوس نبوت و دریای امامت به دست می آمدند، به دار می آویختند و به همان حال رها میکردند تا پیکرشان دچار تعفّن گردد، آن گاه جسدشان را سوزانیده، خاکسترشان را در معرض باد قرار میدادند، حتی مردم از اینکه به فرزندان خود نام علی، حسن و حسین بنهند، منع شده بودند.]
در بدترین شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی امام کاظم"علیه السلام" برای اینکه خللی در مسیر دین به وجود نیاید، فرزندان زیادی داشتند که این تهدید را از بین ببرند. لذا می توانیم محکم بگوییم حضرت پرچم دار نهضت فرزندآوری در تاریخ تشیّع هستند.
در اوج غربت، در اوج فشارهای اجتماعی، با کمترین امکانات؛ جنگ جمعیتی که هارون الرشید راه انداخته بود را علمداری و مدیریت کردند.
#ادامه_دارد...
🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام"
#بخش_گتاب
#شهرستان_بابل
https://eitaa.com/safirn_gatab
🏴🇮🇷
هدایت شده از حوزه علمیه شهید امیری ره بندپی بابل
🌹برگزاری سلسله جلسات تلاوت و تفسیر قرآن کریم
🌹با محوریت سوره مبارکه حجرات
☘تفسیر آیه سوم توسط استاد ارجمند حجتالاسلام والمسلمین علی تیپ حفظه الله
☘تلاوت آیات 5 تا 7 توسط طلاب محترم
#دارالقرآن
شنبه 14 بهمن ماه 1402
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
معاونت تهذیب حوزه علمیه شهید امیری ره بابل
https://eitaa.com/sshhaahhiiddamiry
هدایت شده از حوزه علمیه شهید امیری ره بندپی بابل
3 فوریه، 12.01-AudioConverter.mp3
8.64M
تفسیر آیه سوم سوره مبارکه حجرات
🌹إِنَّ الَّذِينَ يَغُضُّونَ أَصْوَاتَهُمْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ امْتَحَنَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ لِلتَّقْوَىٰ ۚ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ عَظِيمٌ
☘ حجتالاسلام والمسلمین علی تیپ
☘انواع ادب در آیات قرآن
هدایت شده از مرکزخدمات حوزه های علمیه استان مازندران
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از مرکزخدمات حوزه های علمیه استان مازندران
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا